Kävin OBD-palikalla anturoimassa signaaleja kaasupolkimelta ja kaasuläpältä. Anturit antavat loogista signaalia tasaisesti liikettä seuraten. Mitään eroa ei ole toiminnassa, kun ollaa isolla kaasulla. Isolla kaasulla eilen meni limp modelle joka kerta.Joo, totta. Noilla oireilla vika voi olla myös moottoritilan johtosarjassa eikä missään anturissa. Kiihdyttäessä moottori liikkuu voimakkaasti kannattimien sallimissa rajoissa ja se heiluttelee johtoja.
Vikakoodi viittaa kyllä pelkästään polkimen signaaliin.
Absolute throttle position B: 1%...98%
Absolute pedal position D: 14%...82%
Absolute pedal position E: 7%...41%
E:n arvo oli koko ajan tasan 50%:a D:n arvosta, mutta niin sen kai kuuluukin olla. Näiden perusteella siis kaikki toimii täysin. Lyönkö nippuun?
[EDIT]
Ideoin itse, että olisiko kuitenkin läpän käytössä jotain häikkää? Rattaat ovat kyllä ehjät ja läppä liikkuu ilman havaittavaa vastusta. Voisin yrittää purkaa alennusvaihteen ja asettaa rattaat eri hampaalle, jolloin moottori menisi eri asentoon suhteessa läppään. Jos vika olisi itse sähkömoottorissa, pitäisi vaivan sitten esiintyä eri kohdassa. Onko viisaammilla parempia ideoita?
Viimeksi muokattu: