- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 417
Keissiin jatkoa. Eli vikaselvityksessä selvisi, että Ceedin kaksoismassavauhtipyörä se siellä rallattaa. Korvakuulolla luulin syyn olevan kaasuläppäkotelossa. Ei voi kovin kestäväksi kehua, jos kaksoismassavauhtipyörä hajoaa 60tkm jälkeen uudestaan. Varmaan syytä varautua kahden tonnin remppaan.Vein joku aika sitten kakkoskoppaisen Ceedin (2016) Motonet huollon öljynvaihtoon. Sanoin samalla, että etupää kolisee töyssyissä.
Sanoivat huollossa oikean etukoiranluun olevan väljä ja kertoivat, että autosta kuuluu joku rallattava ääni ja epäilivät laturin vapaapyörää.
Seuraavalla kerralla vein auton vapaapyörän ja koiranluiden vaihtoon. Kuulemma etupää kolisi molemmin puolin ja sanoivat, että vika onkin jossain helassa (eivät siis vaihtaneet koiranluita). Vapaapyörä oli viallinen, mutta ääni ei hävinnyt. Epäilivät syyksi vaihdelaatikkoa (DCT automaatti Diesel kyseessä). Ääni kuului vain tyhjäkäynnillä ja hävisi, kun otti kierroksia. Itse en ole ääneen kiinnittänyt huomiota ja se voi olla kuulunut vuodenkin verran. Uusi vianselvitys kestää max 8h.
Minulla on ollut vähän epäileväinen kuva motonet huollon ammattitaidosta. Auto kolisi reilu vuosi sitten ja sanoin äänen kuuluvan vasemmalta edestä. Motonet huolto sanoi, että vasen takakoiranluu on väljä. Vaihdoin taakse molemmat ja kolina jatkui. Sitten motonet huolto teki koeajon ja totesi, että kolina on selvä. Antoivat syyksi, että joku hela ottaa kiinni apurunkoon. Vaihtoivat sen (n. 200€). Kolina jatkui ja ajoin auton katsastukseen. Katsastusmies sanoo, että syy on vasemmassa etukoiranluussa ja se olisi kyllä pitänyt helposti huomata huollossa. Motonet huolto vaihtoi Koiranluut eteen veloituksetta, kun kerroin asiasta.
Kannattaakohan tuosta äänestä huolestua vai pitäisikö auto viedä suoraan Delta autoon tutkittavaksi? Autolla on ajettu 280tkm ja kaksoismassavauhtipyörä on huollettu ennen, kuin ostin auton (n. 227tkm kohdalla).
Kolina oli, kuin olikin koiranluusta, sekä iskareista.