- Liittynyt
- 06.11.2016
- Viestejä
- 2 027
Koiranluut pitäs vaihtaa viikonloppuna , varmaan mutterit aukee nätisti,kun ovat vuodesta 2006 ollut suolakylvyssä
Viikonloppu mieltä +rälläkkä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Koiranluut pitäs vaihtaa viikonloppuna , varmaan mutterit aukee nätisti,kun ovat vuodesta 2006 ollut suolakylvyssä
Lukkopihdit nivelen puolelle ja sitten pyssyllä ampuu auki.Koiranluut pitäs vaihtaa viikonloppuna , varmaan mutterit aukee nätisti,kun ovat vuodesta 2006 ollut suolakylvyssä
Vähintään vuorokautta, mielellään vaikka viikkoa, ennen rapsuttelee teräsharjalla pahimmat sonnat pois ja lisää kunnon tujauksen ruosteenirrotusainetta. Ainetta kun käy lisäilemässä päivittäin, niin remonttipäivänä mutterit aukeaa suht nätisti, jos on ylipäätään auetakseen.Koiranluut pitäs vaihtaa viikonloppuna , varmaan mutterit aukee nätisti,kun ovat vuodesta 2006 ollut suolakylvyssä
Kaikilla ei vaan ole pyssyä ja vaikka olisi, voi tuloksena olla katkennut ruuvi.Lukkopihdit nivelen puolelle ja sitten pyssyllä ampuu auki.
Kenelläkään ollut CL7 korimallin Honda Accordia (vm 2003 - 2007)?
Oikea takajarru jää satunnaisesti jumittamaan/laahaamaan edelleen myös uusilla osilla, satulaa ja levyjä myöten vaihdettu koko helahoito. Huomasin huoltokirjasta, että edellisen kerran sama satula oli vaihdettu 2 vuotta takaperin, liekö edellinenkin omistaja kyllästynyt tuohon pelleilyyn ja laittanut kiertoon. Vasen puoli pyörii oikein nätisti kuten kuuluukin.
Internetin ihmeellinen maailmahan tietää kertoa, että tuon sarjan Accordeissa on jarruongelmia, mutta onko vinkkivitosia esimerkiksi minkä merkin osilla tai muilla taikakonsteilla tuo on saatu pelaamaan oikein?
Kenelläkään ollut CL7 korimallin Honda Accordia (vm 2003 - 2007)?
Oikea takajarru jää satunnaisesti jumittamaan/laahaamaan edelleen myös uusilla osilla, satulaa ja levyjä myöten vaihdettu koko helahoito. Huomasin huoltokirjasta, että edellisen kerran sama satula oli vaihdettu 2 vuotta takaperin, liekö edellinenkin omistaja kyllästynyt tuohon pelleilyyn ja laittanut kiertoon. Vasen puoli pyörii oikein nätisti kuten kuuluukin.
Internetin ihmeellinen maailmahan tietää kertoa, että tuon sarjan Accordeissa on jarruongelmia, mutta onko vinkkivitosia esimerkiksi minkä merkin osilla tai muilla taikakonsteilla tuo on saatu pelaamaan oikein?
Tätä oon suorittanu tänviikon ajan , toivotaan että huomenna mutterit aukeaisi kohtuullisesti.Vähintään vuorokautta, mielellään vaikka viikkoa, ennen rapsuttelee teräsharjalla pahimmat sonnat pois ja lisää kunnon tujauksen ruosteenirrotusainetta. Ainetta kun käy lisäilemässä päivittäin, niin remonttipäivänä mutterit aukeaa suht nätisti, jos on ylipäätään auetakseen.
On pyssy ja tulehan se läpi jos mutteri katkeaisi, mutta tuo koiranluun alempi kiinnitys on sen verran ahtaassa paikassa että tuskin sinne pulttimopoa saa mahtumaan väliinKaikilla ei vaan ole pyssyä ja vaikka olisi, voi tuloksena olla katkennut ruuvi.
Miten Accordissa jarruputket/-letkut menee? Olen aina kuvitellut, että viimeinen osa jarrulinjaa ennen satulaa on letkua, mutta näköjään triidin edellisen sivun kuvakin osoittaa tämän vääräksi.
Myöskään Motonet tai Biltema ei tarjoa tuon ikäiseen Accordiin jarruletkuja ja Autodocistakin näyttäisi taka-akselille löytyvän vain yksi vaihtoehto
Renkaan on täytynyt hangata esim katkenneeseen jouseen tjms, pyöränkulmat eivät selitä tuollaista uraa.
Öljyä tai nestettä tuo näyttäisi olevan mutta lähde on jossain ylempänä, ei vielä vaikuttaisi mitenkään kriittiseltä.
Onkohan se jousi jo irronnut kokonaan? Kun liike katsasti auton, siitä tuli melko vikalista. Kerkesin tuolloin vakoilemaan trafin sivulta.Renkaan on täytynyt hangata esim katkenneeseen jouseen tjms, pyöränkulmat eivät selitä tuollaista uraa.
Öljyä tai nestettä tuo näyttäisi olevan mutta lähde on jossain ylempänä, ei vielä vaikuttaisi mitenkään kriittiseltä.
Niin.. Tarpeeksi kun on vituillaan niin tulee kyllä, kuvasta ei juuri erota mutta monen millin kynnys tossa on.
Ediy: löytyi vielä parempi kuva, rengas vähän myöhemmin kun oli "pakko" ajaa kotiin
Onkohan se jousi jo irronnut kokonaan? Kun liike katsasti auton, siitä tuli melko vikalista. Kerkesin tuolloin vakoilemaan trafin sivulta.
Kuvassani on oikea eturengas.
Katsastuksessa oli maininta: Etupyörän laakerointi hylätty vasemmalla edessä, lisätieto tärinä jouseen. Liittyykö asiaan, en tiedä. Ei kai kun on vasemmalla ja nyt on kyse oikeasta eturenkaasta?
Meinaatko että ylempänä moottoria vai kuinka?
No melko huonot on noi tuohon omaani verrattuna. Meniskö toi oma renkaani edes katsastuksessa läpi? Ajattelin kyllä ajella ihan huoleti vielä ensi kesänkin näillä renkailla.
Mistä tässä sun tapauksessa on johtunut toi kuluminen?
Näistä uupuukin pinta koko reunalta toisin kuin UnpopularOpinionin kuvissa, tuollaiset renkaat on valitettavan tuttuja itsellekin
Niin.. Tarpeeksi kun on vituillaan niin tulee kyllä, kuvasta ei juuri erota mutta monen millin kynnys tossa on.
Ediy: löytyi vielä parempi kuva, rengas vähän myöhemmin kun oli "pakko" ajaa kotiin
kyllä, todennäköisesti jokin letkulähdön laippa kannen päässä fuskaa pikkuisen, ainakin itsellä oli mondeossa sellaista vaivaa.Meinaatko että ylempänä moottoria vai kuinka?
Suodatin on hansikaslokeron takana suurimmassa osassa hondia ja se lokero aukeaa ilman työkaluja niin, että sen suodattimen saa vaihdettua. Ei kylläkään vaikuta siihen toimiiko ilmastointi vai eikö.Mikäköhän-06 civicin ilmastointia vaivaa..
Toiminut ihan ok, tänään ajettiin pidempi matka niin loppui puhallus. Kylmää ei lainkaan ja normi puhallus oli kuin lehmän hönkäys kesähelteellä.
Ei auttanut vaikka mihin suuntaan koitti puhallusta vaihtaa. Puhallin kyllä pyörii kaikilla nopeuksilla normaalisti.
Päästiin kotiin niin tutkin hantin jalkopäätä, muistelin että raikkari on siellä jonkun muovin takaa.
En löytänyt suodatinta, ensimmäinen ajatus oli että suodatin on niin tukossa tai mutkalla ettei ilma pääse läpi. Suodatin vaihdettu 12kk/35tkm sitten.
Kun nousin auton luotta huomasin että sekä etupäässä että takapäässä on reilu vesilammikko (auton oikealla puolella). kun käynnistin auton niin yllätys.. Ilmastointi puhaltaa kylmää ilmaa ja täydellä voimalla jokaiseen haluttuun suuntaan.
Oli vähän wtf olo. Katsotaan nyt miten huomenna toimii..
Höyrystinkenno jäätynyt tukkoon ja huurteet sulaneet tutkimisen aikana.Mikäköhän-06 civicin ilmastointia vaivaa..
Toiminut ihan ok, tänään ajettiin pidempi matka niin loppui puhallus. Kylmää ei lainkaan ja normi puhallus oli kuin lehmän hönkäys kesähelteellä.
Ei auttanut vaikka mihin suuntaan koitti puhallusta vaihtaa. Puhallin kyllä pyörii kaikilla nopeuksilla normaalisti.
Päästiin kotiin niin tutkin hantin jalkopäätä, muistelin että raikkari on siellä jonkun muovin takaa.
En löytänyt suodatinta, ensimmäinen ajatus oli että suodatin on niin tukossa tai mutkalla ettei ilma pääse läpi. Suodatin vaihdettu 12kk/35tkm sitten.
Kun nousin auton luotta huomasin että sekä etupäässä että takapäässä on reilu vesilammikko (auton oikealla puolella). kun käynnistin auton niin yllätys.. Ilmastointi puhaltaa kylmää ilmaa ja täydellä voimalla jokaiseen haluttuun suuntaan.
Oli vähän wtf olo. Katsotaan nyt miten huomenna toimii..
Suodatin on hansikaslokeron takana suurimmassa osassa hondia ja se lokero aukeaa ilman työkaluja niin, että sen suodattimen saa vaihdettua. Ei kylläkään vaikuta siihen toimiiko ilmastointi vai eikö.
Jos ne vedet siis auton alla oli niin sitä kondensiovettä voi tulla isojakin määriä.
Epäilen ilmastoinnin magneettikytkintä. Oireilu alkaa juurikin noin ja se on tyyppivika hondissa ja monissa muissakin autoissa.
Vedenpoistorööri tukkeessa, ja se kenno on täynnä vettä -> ilma ei liiku. Tukoksen lähtiessä liikenteeseen tulee iso lätäkkö ja ilma liikkuu -> kaikilla on kivaa.
Ainut vaan ettei siellä ilmastoinnin kennossa mikään vesi kierrä vaan kylmäaineet eli vähän ontuva selitys. Se kosteus kertyy siihen kennon pintaan, kuten jääkaapissa mistä se sitten valuu pois poistoa pitkin ja mikäli se olisi tukossa niin huomaisit asian siitä, että jossain vaiheessa ne vedet tulee auton sisälle.Kuulostaa järkevältä selitykseltä. Eli seuraava tyhmä kysymys. Tarviiko tuolle enää tehdä mitään jos lähtee nyt toimimaan ihan ok?
Ainut vaan ettei siellä ilmastoinnin kennossa mikään vesi kierrä vaan kylmäaineet eli vähän ontuva selitys. Se kosteus kertyy siihen kennon pintaan, kuten jääkaapissa mistä se sitten valuu pois poistoa pitkin ja mikäli se olisi tukossa niin huomaisit asian siitä, että jossain vaiheessa ne vedet tulee auton sisälle.
Mutta tarkkaile tilannetta ja jos ilmastointi tippuu pois pelistä niin, että lämmintä kuitenkin tulee niin lähtisin asiaa tutkimaan magneettikytkimestä mikä on ihan tyyppivika ja sitten myös jos ilmastoinnin rele on omron merkkiä niin niissäkin on vikaa ollut ja tilalle on tullut mitsuba.
Magneettikytkin on se mikä sen sun kompuran kytkee päälle/pois eli toimii sen virtakytkimenä ja siitä voi mennä kela rikki tai sitten ajan myötä ne kytkentäpinnat kuluu ja väliraosta tulee liian iso jolloin se enää onnistukaan aina kytkemään sitä päälle.
Rengas hankaa tai hangannut johonkin, katso nyt ettei mikään pyöränkaarissa törrötä renkaaseen, myöskään muissa kulmissa jos vaikka vanhaa jälkeä (olettaisin että kuulisit itse jos ajossa kairaa jokin renkaaseen). Tyypillisesti focuksien kuraläpät taittuu sopivasta osumasta rengasta vasten ja höylää noita uria renkaisiin.Osaako joku sanoa miksi oikea eturengas on tuolla lailla kulunut? Tuli vaihtoauton mukana. Vaihdoin huhtikuussa renkaat alle. 2 viikkoa siitä käytin nelipyöräsuuntauksessa, ukko sano että hyvä että toit, oli vähän heittoa. Ei kertonut tuollaisesta mitään. Ajan renkailla 2.3 bar paineilla.
Muut renkaat eivät näytä tuolta.
Onko toisessa kuvassa näkyvä tumma läikkä öljyvuoto (?) normaali, täytyykö välittää?
Autohan on Ford Focus 2007, varustettuna 2.0 duratec he:lla ja syö öljyä joku litran tuhannella, tarkkoja mittauksia ei ole vielä..
Kiitän!
Eikös se aika selkeä ole nytkin jos ei mitään puhalla? Puhallinmoottori tai esivastus sökö jos ei mitään puhalla. Sopivasti pysähtyessä/hanskalokeroa kolistellessa puhallin elpynyt tai vastus jäähtynyt ja pelaa taas. Tutki uudelleen mikäli lakkaa puhaltamasta.Homma olisikin ollut selkeä jos vain AC olisi tippunut pois. Tässä vaiheessa olisin ensin tarkastanut kylmäaineet (ei ole tietoa koska tarkastettu joten se on edessä kuitenkin) ja siitä sitten ilmastointi järjestelmää eteenpäin kunnes vika löytyy.
Nyt hommasta teki erikoisen se että ei puhaltanut enää mitään missään asennossa.
Hantin mattoja kokeilin, eivät olleet mitenkään kostean tuntuiset kun kumimatot otin pois. Piti hetki tutkia jalkatilaa koska irroitin samalla auton opetuspolkimet irti.
Ne märät läikät asfaltilla ihmetytti, oli selvästi vettä. Ja niitä oli kaksi erillistä, suurin piirtein hantin kohdalla ja takapenkillä kohdalla. Oikealla puolella autoa molemmat.
Todennäköisesti kenno mennyt jäähän vaan. Eräässä kaverin mersussa kävi juuri samalla tavalla. Kylmän pyynti liian isolla vrt. ulkoilmaan ja kosteuteen. Auto antaa kennon mennä pakkaselle ja kaikki sen pinnassa oleva vesi jäätyy eikä ilma enää kulje läpi vaikka puhallin on täysillä. Kun ilmastoinnin vaihtoi lämmitykselle, se puhisi jonkin aikaa ennen kuin rupesi puhaltamaan lämmintä, eli kenno oli sulanut. Sitten se taas jäätyi kun vaihtoi kylmälle. Kun auto oli hetken parkissa niin alle oli ilmestynyt iso lätäkkö ja ilmastointi toimi taas hetken aikaa normaalisti.Ainut vaan ettei siellä ilmastoinnin kennossa mikään vesi kierrä vaan kylmäaineet eli vähän ontuva selitys. Se kosteus kertyy siihen kennon pintaan, kuten jääkaapissa mistä se sitten valuu pois poistoa pitkin ja mikäli se olisi tukossa niin huomaisit asian siitä, että jossain vaiheessa ne vedet tulee auton sisälle.
Mutta tarkkaile tilannetta ja jos ilmastointi tippuu pois pelistä niin, että lämmintä kuitenkin tulee niin lähtisin asiaa tutkimaan magneettikytkimestä mikä on ihan tyyppivika ja sitten myös jos ilmastoinnin rele on omron merkkiä niin niissäkin on vikaa ollut ja tilalle on tullut mitsuba.
Magneettikytkin on se mikä sen sun kompuran kytkee päälle/pois eli toimii sen virtakytkimenä ja siitä voi mennä kela rikki tai sitten ajan myötä ne kytkentäpinnat kuluu ja väliraosta tulee liian iso jolloin se enää onnistukaan aina kytkemään sitä päälle.
No eihän nuo kummoisilta näytä mutta toimivat kuitenkin:Noin paskoihin levyihin uudet palat. Huh huh.
Astrasta ei varmaa tietoa, mutta monessakaan sähkölukitteisessa ei hätäavausta ole. Muistaakseni ainakaan samanikäisessä inkussa ei ole mitään varamekanismia... Kurkkaa nyt kuitenkin sinne verhoilun alle ennen väkivaltatoimenpiteitä.Ei oma. Opel Astra farkku 2010, bensaluukku ei aukea jostain syystä, netistä ei oikein löydy kummallakaan kotimaisella mitään muuta kun että rassaa keskuslukkoa edestakaisin, ja joku solenoidivika ehkäpä. Onko noin että takana ei ole mitään pelastus narua tms. mistä aukeaa. Ja jos on, niin vaatiiko sellaisen purkuoperaation että tälläinen peukalo keskellä kämmentä tapaus vaan rikkoisi jotain repiessä sisustaa auki.
En oo autoa nyt nähnyt tai tunne sen paremmin. Tän vuorokauden puolella olis hyvä saada se luukku jotenkin auki kuitenkin, iltapäivällä viimeistään.
Ei sinänsä romu vaan hyvä.
Auto 2013 Toyota Verso, tila-auto.
Hommasin auton viikko sitten. 139tkm. Pihaan saatuani käytin 30h sen puleeraamiseen, eli kiillotus X2 + sisäpesu. Tämän vkon maanantaina pesin painepesurilla pohjan, tiistaina Dinitrol ML kotelosuoja ja keskiviikkona Dinitrol 479 alustamassa + ML oviin. Pohja jonkin verran ruosteessa. Töpöttelin kiveniskut piiloon. Ulkolämpötila +30c
Auto on huollettu Toyotalla koko ikänsä ajan.
Ajattelin nyt kuitenkin jotain asioita laittaa ns. nollapisteeseen, eli teen tilausta Trodolle. Toyotan huolto-ohjelmassahan käydään läpi/tarkastetaan tietyt kohdat ja vaihdetaan tarpeentullen.
1.3.2021 138tkm autoon vaihdettu öljyt+suod, raikkari, jarru- ja jäähdytinnesteet ja käyty X määrä erinäisiä asioita listan mukaan. Jarrujen herkistys lisätöitä + katsastus.
Ilmastointi 2019.
Nyt se kysymys kuuluu, mitä muuta kannattaisi tehdä ? Itsellä sokeria ei saa laittaa tankkiin ihmisenä ajattelisin :
Ilmansuodatin (viimeksi 120tkm /2018)
Tulpat ( ei tietoa)
Käyttöhihna (tarkistettu,mutta ihan ruskea)
Vaihteisto öljyt ( 75tkm suositus)
Jarrulevyt + palat + käsijarrukengät
Osan ajattelin ottaa trodolta, osan OEM.
Ostin auton liikkeestä ja otin siihen finntakuun turvan 1v/20tkm, onko kellään kokemuksia pitääkö tämän ajan autoa huoltaa korjaamolla vai voiko siihen tehdä jotain itse ?
Kiitos! (saa vääntää rautalangasta ja myös mainita ei mtn järkeä tai joku muukin olisi hyvä tehdä)
Astrasta ei varmaa tietoa, mutta monessakaan sähkölukitteisessa ei hätäavausta ole. Muistaakseni ainakaan samanikäisessä inkussa ei ole mitään varamekanismia... Kurkkaa nyt kuitenkin sinne verhoilun alle ennen väkivaltatoimenpiteitä.
90% tapauksista nuo saa auki ihan vaan näpyttämällä keskuslukkoa kiinni/auki ja samalla tarjoaa nopeatempoista rytmiä nyrkinsyrjällä luukun takaosaan. Jos ja kun aukeaa niin vaikka sivareilla lukkokynnet/tappi poikki ensiapuna ja uutta lukkoa tilaamaan.
Jos ei aukea niin rättiä lokarin puolelle ja väkisin auki, tilaa sitten lukon lisäksi uuden luukun kannen.
Mitä tuo 14mm tarkoittaa?
Mitä tuo 14mm tarkoittaa?
Tuontyyppiset kiristimet myydään ihan millin välein mitoitettuna. Se säätövara on tuossa loppujenlopuksi aika pieni. Jos ei saa letkusta mallikappaletta mukaan, niin kannattaa melkein ottaa paria viereistäkin kokoa mukaan kaupassa käydessään.Yleensä (myös motonetissa) klemmarit ilmoitetaan mistä-mihin skaala (esim 10-15mm). Mutta toi on n. 14mm letkulle tarkoitettu. Pelivaraa siinä on jonkun verran taatusti molempiin suuntiin.
Mitä tuo 14mm tarkoittaa?
Nuo Motonetin kiristimet on ABAn tekemiä.Jos tuolla on vaikka polttoainelinja tarkoitus kiristää, jossa on esim. 3-5bar painetta niin hanki joku laadukkaampi. Eivät ole kovin kummoisia laadultaan omien kokemuksien mukaan. Esim. ABA valmistamat saman näköiset on toimivia.
Nuo Motonetin kiristimet on ABAn tekemiä.
Toi on aban valmistamaJos tuolla on vaikka polttoainelinja tarkoitus kiristää, jossa on esim. 3-5bar painetta niin hanki joku laadukkaampi. Eivät ole kovin kummoisia laadultaan omien kokemuksien mukaan. Esim. ABA valmistamat saman näköiset on toimivia.
Eikö tuossa lue ABA? ABA valmistaa myös noita nimellä mini ABA, toki hyllyssä voi olla montaa merkkiä, mikalor on myös laatu merkki.Ei ainakaan ole olleet mitä itse joskus ostin. ABA kiristimessä lukee ABA. Niissä ei lukenut. Pitää vilkaista kun käyn seuraavan kerran.
Eikö tuossa lue ABA? ABA valmistaa myös noita nimellä mini ABA, toki hyllyssä voi olla montaa merkkiä, mikalor on myös laatu merkki.
Jos on pahoin syöpynyt, niin kierteellinen siipiankkuri sisälle ja ulkopuolelle prikka, jolla puristaa kumilätkän pulleaksi siihen reunan kohdalle saattaisi pitää.Miten saa pakkastulpan pitämään varmasti?
Laitoin uuden tulpan, mutta taas vuotaa. siinä reiässä on jotain syöpymiä miksi ilmeisesti tulppa ajoittain vuotaa.