Ja niinhän siinä kävi. Kaksoismassa oli antautunut. Ei uusia osia eikä oikein käytettyjäkään Suomenmaalla missään. Noh, tyypillä oli onneksi kova vauhtis varastossa, mihin ei tietenkään paikallaan oleva levy ja asetelma passaa. Voihan perhana, nyt mentiin jo Transun kanssa toiselle tonnille hankintahintoineen päivineen...
Pa-linjojen vuotokohdat korjailtu, yhteensä kolmesta kohtaa taisi vuotaa. Korvasin mehineen putken jostain isäukon vanhasta Saabista jääneellä kovamuovilinjalla. Ei tarvinnut hirveämmin taistella vanhan putken irrotuksen kanssa, tankin päältä tulevan letkun vaihtuessa putkeksi oli jo ko. liitoksen klemmari katkennut ja avaimen paikastakaan ei ollut jäljellä kuin muruset. Liitos irti ja pieni vääntö, niin johan oli putkenpätkä sylissä.
Meinasin laiskana että laitan upean kisaiset pikalukot konepeltiin, edellinen omistaja oli vaijerin repinyt poikki ja nykyään siitä ei tahdo saada pihdeilläkään otetta. Uutta vaijeria ei tähän hätään ollut, joten hätävararatkaisuna käytin vaijerin kabiinin puoleista päätä irtaallaan (näissähän tuo vaijeri on upeasti kaksiosainen) ja jatkoin sitä hieman. Ei ehkä kaikista kaunein viritys vaan saa olla sen aikaa että saa uuden vaijerin. Jonkin verran rasvaa ja herkistelyä vaijeriin sekä konepellin lukkoihin ja kyllä toimii
Huomenna jos vielä töiden jälkeen nollailisi seisomisen seurauksena syttyneet vikavalot ja vähän siistisi muutenkin autoa katsastusmiestä varten.