Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Mitäköhän hintaluokkaa VP44 ruiskupumpun korjaus mahtaa olla ja mitkä firmat niitä korjaa suomessa. Alueena tässä tapauksessa olisi keskisuomi. Avaimet käteen paketti ois paras.

Kaverin autosta meni siirtopumppu paskaksi joka nyt vaihdettu sekä suodatin. Syötöt edelleen rajusti yli sen mitä pitäis tyhjäkäynnillä eli ruiskupumppuremppa edessä tai edes kustannusarvion kysely edessä. Auto muuten hyvillä varusteilla ja muuten hyvässä kunnossa niin edes kustannusarvion kun saisi niin kaveri voisi sit harkita et laittaako osiksi vai vielä kunnostukseen. Tammer-diesel ja kantanen jyväskylässä tulee itselle mieleen mutta mikä paja olisi varma tapaus tuon pumpun ja koneen suhteen. C5 A6 2.5 Audi.
 
Mitä nuo koodit tarkalleen oli? Tuo O2- eli happi- eli lambdatunnistimen vikakoodi varmaan P0130? Se tarkoittaisi yleensä rikkinäistä lambdaa (sijaitsee pakoputkessa, ei imupuolella kuten arvelit), mutta tuohon kun yhdistää tuon fuel trim- vikakoodin, niin vika voikin olla lambdan lisäksi esim. rikkinäisessä ilmamassamittarissa tai liian matalassa bensanpaineessa. Livedataa seuraamalla saattaisi saada jotain selville, en tiedä onko Opeleissa jotain tiettyjä tyyppivikoja mitkä tekee noita oireita.

Onneksi tallensin tuon vikalogin eli nämä tuli:
P0136
P0170

Pitää ihmetellä noita lisää kun saan kunnon kaapelin ja softan noiden ihmettelyyn sekä saan huollon tehtyä.
Mutta hain tietoa tuosta P0136 koodista ja olis vissiinkin lamda anturi vika, mitä tuossa kerroitkin.
 
Mitäköhän hintaluokkaa VP44 ruiskupumpun korjaus mahtaa olla ja mitkä firmat niitä korjaa suomessa. Alueena tässä tapauksessa olisi keskisuomi. Avaimet käteen paketti ois paras.

Kaverin autosta meni siirtopumppu paskaksi joka nyt vaihdettu sekä suodatin. Syötöt edelleen rajusti yli sen mitä pitäis tyhjäkäynnillä eli ruiskupumppuremppa edessä tai edes kustannusarvion kysely edessä. Auto muuten hyvillä varusteilla ja muuten hyvässä kunnossa niin edes kustannusarvion kun saisi niin kaveri voisi sit harkita et laittaako osiksi vai vielä kunnostukseen. Tammer-diesel ja kantanen jyväskylässä tulee itselle mieleen mutta mikä paja olisi varma tapaus tuon pumpun ja koneen suhteen. C5 A6 2.5 Audi.

Tuolta ainakin, vaikka ei ihan naapurissa olekaan VP44-ohjainlaitteet
 
Onneksi tallensin tuon vikalogin eli nämä tuli:
P0136
P0170

Pitää ihmetellä noita lisää kun saan kunnon kaapelin ja softan noiden ihmettelyyn sekä saan huollon tehtyä.
Mutta hain tietoa tuosta P0136 koodista ja olis vissiinkin lamda anturi vika, mitä tuossa kerroitkin.

Lamdan lämmityspiirin häiriöitä molemmat. Voi olla ihan ohimenevä kosketushäiriö tms. Paljon kertoo poistuuko kun nollaa vai tuleeko nollauksen jälkeen nopeasti takaisin.
 
Takajarru näytti keväällä tuolta kuin kuvassa. Putsasin tapit ja moottorisahan viilalla vähän aukaisin palojen reikiä. Nyttemmin kolahtaa kun jarruttaa, kait rei´istä tuli soikeat yms.
Ei siinä, tilasin nyt uudet takapalat ja nuo tapit ja sokat millä ne tulee kiinni.

Päivän kysymys kuuluu : Laitanko näihin tappien varteen kuparitahnaa, jarrurasvaa vai vedetäänkö kuivana ? Ideana se että palat liikkuisi tapeissa jouhevasti.

Edellinen omistaja vaihtoi levyt ja palat muttei näitä 5e 4 kpl sarjalta maksavia tappeja.


takajarru.jpg
 
Takajarru näytti keväällä tuolta kuin kuvassa. Putsasin tapit ja moottorisahan viilalla vähän aukaisin palojen reikiä. Nyttemmin kolahtaa kun jarruttaa, kait rei´istä tuli soikeat yms.
Ei siinä, tilasin nyt uudet takapalat ja nuo tapit ja sokat millä ne tulee kiinni.

Päivän kysymys kuuluu : Laitanko näihin tappien varteen kuparitahnaa, jarrurasvaa vai vedetäänkö kuivana ? Ideana se että palat liikkuisi tapeissa jouhevasti.

Edellinen omistaja vaihtoi levyt ja palat muttei näitä 5e 4 kpl sarjalta maksavia tappeja.


takajarru.jpg
Ei ainakaan kuparitahnaa, joko jarrurasvaa tai kuivana.
 
Tässä tapauksessa epäilys että naftapuolella vika.
 
Vastataan nyt itselle. Ibiza rupesi käymään taas kaikilla sylintereillä, kun vaihtoi pätkivän sylinterin (uuden) tulpanjohdon. Jostain syystä tuo uusi johto, joko löi läpi tai oli muuten huono.
Päästötkin asettui.
 
Mitäköhän hintaluokkaa VP44 ruiskupumpun korjaus mahtaa olla ja mitkä firmat niitä korjaa suomessa. Alueena tässä tapauksessa olisi keskisuomi. Avaimet käteen paketti ois paras.
Audifinns foorumilla useamman kerran lukenut puhuttavan Bosch Car Service Häkkisestä.
 
Mistähän lähtisi etsimään vikaa kun tehot on välillä tietyssä kohdassa täysin kateissa. Autona automaattilaatikolla (nelivaihteinen mehulinko) oleva 2 litrainen bensa-Avensis (1AZ-FSE). Kylmiltään käy ja toimii nätisti, mutta kun lämmöt ovat about puolessavälissä "kylmän ja normilämpimän" välillä, on paikaltaan lähtö välillä kuin tervaa juottaisi. Kun tuo hetki on ohitettu, toimii taas normaalisti.

Jos normaalikiihdytys/-liikkeellelähtö on luokkaa 0123456789 on tuon vian iskiessä päälle liikkuminen jotain luokkaa 0001111112223455556666789, eli todella tahmaista, sitten hiukan kiihtyy, jumittaen taas hetken jonka jälkeen taas kierrokset nousevat ja vauhti kiihtyy. Liikkuminen tuon vian kohdalla myös aavistuksen mikronykivää kun saan esim. 50km/h mittariin. Minuutti ongelmasta eteenpäin homma toimii taas normisti, aivan kuten ennen tuota ongelmatilannetta. Pelkästään tuossa tietyssä kohdassa esiintyvä siis, hyvin ennakoitavissa tuossa lämpötilan kohdalla.

Korjaamolla käytetty tuloksella "ei vikakoodeja", jonka tiesin itsekin. Putki vaihdettu kokonaan uuteen katista eteenpäin, ongelma oli ennen sitä samanlainen. Tulpat vaihdettu (Iridiumit) pari tuhatta kilsaa sitten, ei tuonut apuja. Puolia olen vaihtanut, ei sanottavaa apua. Ilmansuodatin vaihdettu, ei apua. Ei vuotoja näkyvillä, ei syö öljyä. MAF vaihdettu jossain välissä ja myös putsailtu. Ongelma välillä suhteellisen ärsyttävä (kuten tänään), välillä taas menee viikko tai pari ettei asiaan kiinnitä edes huomiota.

Kenelläkään jotain vinkkiä mitä kokeilla seuraavaksi?
 
Mistähän lähtisi etsimään vikaa kun tehot on välillä tietyssä kohdassa täysin kateissa. Autona automaattilaatikolla (nelivaihteinen mehulinko) oleva 2 litrainen bensa-Avensis (1AZ-FSE). Kylmiltään käy ja toimii nätisti, mutta kun lämmöt ovat about puolessavälissä "kylmän ja normilämpimän" välillä, on paikaltaan lähtö välillä kuin tervaa juottaisi. Kun tuo hetki on ohitettu, toimii taas normaalisti.

Jos normaalikiihdytys/-liikkeellelähtö on luokkaa 0123456789 on tuon vian iskiessä päälle liikkuminen jotain luokkaa 0001111112223455556666789, eli todella tahmaista, sitten hiukan kiihtyy, jumittaen taas hetken jonka jälkeen taas kierrokset nousevat ja vauhti kiihtyy. Liikkuminen tuon vian kohdalla myös aavistuksen mikronykivää kun saan esim. 50km/h mittariin. Minuutti ongelmasta eteenpäin homma toimii taas normisti, aivan kuten ennen tuota ongelmatilannetta. Pelkästään tuossa tietyssä kohdassa esiintyvä siis, hyvin ennakoitavissa tuossa lämpötilan kohdalla.

Korjaamolla käytetty tuloksella "ei vikakoodeja", jonka tiesin itsekin. Putki vaihdettu kokonaan uuteen katista eteenpäin, ongelma oli ennen sitä samanlainen. Tulpat vaihdettu (Iridiumit) pari tuhatta kilsaa sitten, ei tuonut apuja. Puolia olen vaihtanut, ei sanottavaa apua. Ilmansuodatin vaihdettu, ei apua. Ei vuotoja näkyvillä, ei syö öljyä. MAF vaihdettu jossain välissä ja myös putsailtu. Ongelma välillä suhteellisen ärsyttävä (kuten tänään), välillä taas menee viikko tai pari ettei asiaan kiinnitä edes huomiota.

Kenelläkään jotain vinkkiä mitä kokeilla seuraavaksi?

Lamdba. Kylmänä mennään "oletuksilla" ja kun lambdan lämmitys ei täysin toimi, vajaalämpöisenä takkuaa, kuumana pelaa ok. Länpöanturi voi myös aiheuttaa kaikkea jännää.

Mallikohtainen tai "kunnollinen" testeri kiinni ja ajelulle. Seuraa silmä kovana lämpö- ja lambda-arvoja. Pitäisi näyttää kumpi heittää.
 
Lamdba. Kylmänä mennään "oletuksilla" ja kun lambdan lämmitys ei täysin toimi, vajaalämpöisenä takkuaa, kuumana pelaa ok. Länpöanturi voi myös aiheuttaa kaikkea jännää.

Mallikohtainen tai "kunnollinen" testeri kiinni ja ajelulle. Seuraa silmä kovana lämpö- ja lambda-arvoja. Pitäisi näyttää kumpi heittää.

Kiitoksia, tätä hiukan olen ounastellut myös. Hauskaksi homman tekee se että niitä on ilmeisesti neljä kappaletta, Motonetin luettelossa Denson-anturit merkitty myös etu/vasen, etu/oikea, taka/vasen ja taka/oikea.

Jos pidän Torquen kirjoittamassa lokia noista arvoista, pystyyköhän siitä datasta näkemään viallisen/vialliset vai onkohan helpompaa vain suosiolla antaa vaihtaa kaikki?
 
Kiitoksia, tätä hiukan olen ounastellut myös. Hauskaksi homman tekee se että niitä on ilmeisesti neljä kappaletta, Motonetin luettelossa Denson-anturit merkitty myös etu/vasen, etu/oikea, taka/vasen ja taka/oikea.

Jos pidän Torquen kirjoittamassa lokia noista arvoista, pystyyköhän siitä datasta näkemään viallisen/vialliset vai onkohan helpompaa vain suosiolla antaa vaihtaa kaikki?
Vaihda ne etummaiset lambdat
 
Oli tänään mukava tulla kotia kun kaikkea kivaa oli saapunut Vectraa varten.
Joista tärkeimpänä avaimen korjaus sarja:
IMG_20200625_191501.jpg

Tässä sitten päivän päätteksi korjasin avaimen, kolvaamalla uudet napit ja laittamalla uudet kuoret. Ja nyt se toimii :)
Eikä kyllä ihme etteivät orginaalit napit toimineetkaan:
IMG_20200625_203103.jpg

Tässä yks uusi nappi kolvattuna paikoilleen:
IMG_20200625_203637.jpg

Ja lopuksi tässä avain on korjattuna:
IMG_20200625_204249.jpg
 
2003 Corolla, ilmastointi vuotaa. Mistä todennäköisimmin noi vuotaa? Jonkun muun huollon yhteydessä ne Toyotalla laittoi sinne jotain väriainetta, mutta en nähnyt vuotopaikkaa/väriä nopealla vilkaisulla. Oli kuulemma noin kahdessa päivässä tyhjentynyt täytön jälkeen.
 
2003 Corolla, ilmastointi vuotaa. Mistä todennäköisimmin noi vuotaa? Jonkun muun huollon yhteydessä ne Toyotalla laittoi sinne jotain väriainetta, mutta en nähnyt vuotopaikkaa/väriä nopealla vilkaisulla. Oli kuulemma noin kahdessa päivässä tyhjentynyt täytön jälkeen.
Ei se väriaine silmillä näy ilman uv-lamppua.
 
2003 Corolla, ilmastointi vuotaa. Mistä todennäköisimmin noi vuotaa? Jonkun muun huollon yhteydessä ne Toyotalla laittoi sinne jotain väriainetta, mutta en nähnyt vuotopaikkaa/väriä nopealla vilkaisulla. Oli kuulemma noin kahdessa päivässä tyhjentynyt täytön jälkeen.

Eiköhän se yleisin vuotopaikka ole kompuran akselin tiiviste. Tuppaavat kuivumaan, kun eivät saa voitelua talvisin tai muustä syystä, kun kompura ei pyöri pitkään aikaan
 
Yleinen vuotopaikka kompuran lisäksi on keulalla oleva jäähdytin. Tiesuola syövyttää sen monesti puhki. Vuodot saattaa nähdä silmälläkin. Katsele löytyykö jäähdyttimestä tai kompuran akselin juuresta alapuolelta kosteita kohtia. UV valolla näkee väriaineen.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmastoinnista puheenollen vein auton iv-huoltoon, 8v oli huoltamatta. Käyttöautolla sanottiin että hyvin on pitänyt, 630g tuli pihalle ja 550g meni sisälle. Eli edellisellä täyttö kerralla heittänyt vaaka sen 80g tai sitten laitettu kerran kiellon päälle. Moitin kun kompura "kalkattanut", ajattelin että se on menokengissä, hiljeni huomattavasti tarkastuksen jälkeen.
 
Hölmö kysymys, mutta mistä tietää onko autossa sähkötoiminen tavaratilakansi? Minulle myytiin auto mikä sisältää kys ominaisuuden (tai näin oli liikkeen myyntitekstissä), lisäksi ohjekirjassa on kuvattu tämä. Itsellä ei kuitenkaan sisällä nappia (kuten ohjeessa) josta tuo avautuisi. Eikä luukussa ole nappia. Avaimesta pitkään painaminen avaa sen lukosta, mutta ei tuo automaattisesti avaudu:confused2:
Skodat Octavia iii, 2016 ihan viistoperä.
 
Hölmö kysymys, mutta mistä tietää onko autossa sähkötoiminen tavaratilakansi? Minulle myytiin auto mikä sisältää kys ominaisuuden (tai näin oli liikkeen myyntitekstissä), lisäksi ohjekirjassa on kuvattu tämä. Itsellä ei kuitenkaan sisällä nappia (kuten ohjeessa) josta tuo avautuisi. Eikä luukussa ole nappia. Avaimesta pitkään painaminen avaa sen lukosta, mutta ei tuo automaattisesti avaudu:confused2:
Skodat Octavia iii, 2016 ihan viistoperä.
No ei se ole silloin sähköllä automaattisesti avautuva/sulkeutuva jos se nappi puuttuu. Siihen voi hankkia semmoisen jousen mikä avaa sen luukun, kun sen lukko kerta avautuu sillä säätimellä.

Ja onhan se luukku periaatteessa sähkötoiminen jos se lukitus säätimellä avautuu ellei sitä sitten myyty sähköisesti sulkeutuva myös. Kaasujousista jo erottaa, kun ne on moottoroidut.
 
Hölmö kysymys, mutta mistä tietää onko autossa sähkötoiminen tavaratilakansi? Minulle myytiin auto mikä sisältää kys ominaisuuden (tai näin oli liikkeen myyntitekstissä), lisäksi ohjekirjassa on kuvattu tämä. Itsellä ei kuitenkaan sisällä nappia (kuten ohjeessa) josta tuo avautuisi. Eikä luukussa ole nappia. Avaimesta pitkään painaminen avaa sen lukosta, mutta ei tuo automaattisesti avaudu:confused2:
Skodat Octavia iii, 2016 ihan viistoperä.
Viistoperissä ei ollut tuota.
Taisi olla tarjolla vain Combi-malleihin.
 
Ja onhan se luukku periaatteessa sähkötoiminen jos se lukitus säätimellä avautuu ellei sitä sitten myyty sähköisesti sulkeutuva myös. Kaasujousista jo erottaa, kun ne on moottoroidut.
Kiitos, piti oikein tarkistaa mitä myyntitekstissä oli ja siinä luki 'sähkötoiminen takaluukku'. Sain itse tuosta hieman eri kuvan, eikös ne melkein kaikki avaudu avaimesta jos on vain kaukosäätöinen lukituskin? Ei missään nimessä mikään deal breaker, mutta sai tossa hyvän vartin kulumaan kun luulin että käyttäjävika:lol:

Viistoperissä ei ollut tuota.
Taisi olla tarjolla vain Combi-malleihin.
Hyvä tietää, säästää itseltä aikaa selvittää. Kiitoksia vastauksista. Mennään siis ilman automaattisesti avautuvaa luukkua kuten vuosia tähänkin asti, eiköhän tässä pärjätä.
 
Ja onhan se luukku periaatteessa sähkötoiminen jos se lukitus säätimellä avautuu ellei sitä sitten myyty sähköisesti sulkeutuva myös. Kaasujousista jo erottaa, kun ne on moottoroidut.
Kiitos, piti oikein tarkistaa mitä myyntitekstissä oli ja siinä luki 'sähkötoiminen takaluukku'. Sain itse tuosta hieman eri kuvan, eikös ne melkein kaikki avaudu avaimesta jos on vain kaukosäätöinen lukituskin? Ei missään nimessä mikään deal breaker, mutta sai tossa hyvän vartin kulumaan kun luulin että käyttäjävika:lol:
Jep. Oikein kyylästi ajateltuna jotkut(nykyään monet) ihan tavalliset ei-itseavautuvat(sulkeutuvat) tavaratilan kannet ovat myös perinteistä kauko-ohjattua keskuslukitustyyliä enemmän sähkötoimisia sillä logiikalla, että ulkokahvasta ei ole mekaanista yhteyttä mihinkään vaan se sisältää mikrokytkimen.

Tällainen rakennehan on mielestäni hyvinkin fiksu(luonnollinen jatko ideasta, että mekaaninen yhteys irrotetaan kun lukitus aktivoituu), mutta ei se vielä itsessään ole "sähkötoiminen takaluukku" missään selkeässä ja rehdissä mielessä.
 
Kiitos, piti oikein tarkistaa mitä myyntitekstissä oli ja siinä luki 'sähkötoiminen takaluukku'. Sain itse tuosta hieman eri kuvan, eikös ne melkein kaikki avaudu avaimesta jos on vain kaukosäätöinen lukituskin? Ei missään nimessä mikään deal breaker, mutta sai tossa hyvän vartin kulumaan kun luulin että käyttäjävika:lol:


Hyvä tietää, säästää itseltä aikaa selvittää. Kiitoksia vastauksista. Mennään siis ilman automaattisesti avautuvaa luukkua kuten vuosia tähänkin asti, eiköhän tässä pärjätä.
Kun avaat luukun säätimellä niin avautuuko se luukku auki niin, että kädellä ilman kahvan painamista saat sen auki vai pitääkö kahvasta painaa? Jossain autoissa se luukku pompahtaa hieman raolleen ja jossain se ohjautuu keskuslukituksen kautta ja kahvasta pitää painaa se auki. Jos se avautuu raolleen niin on myynnissä jousia minkä laitat sinne niin se luukku ponnahtaa kokonaan auki. Sähköisesti avautuvassa on aina se nappi mistä sen saa kiinni moottorilla.
 
Kun avaat luukun säätimellä niin avautuuko se luukku auki niin, että kädellä ilman kahvan painamista saat sen auki vai pitääkö kahvasta painaa? Jossain autoissa se luukku pompahtaa hieman raolleen ja jossain se ohjautuu keskuslukituksen kautta ja kahvasta pitää painaa se auki. Jos se avautuu raolleen niin on myynnissä jousia minkä laitat sinne niin se luukku ponnahtaa kokonaan auki. Sähköisesti avautuvassa on aina se nappi mistä sen saa kiinni moottorilla.
Luukku avautuu ja kuuluu lukituksenavaus ääni. Siitä saan vaikka yhellä sormella nostettua n puoleenväliin ja nousee jousen avulla lopun matkaa. Pieni remmi tossa on kiinni, josta sen saa helpommin alas nykäistyä.

edit. Eli avautuu hieman raolleen.
 
Luukku avautuu ja kuuluu lukituksenavaus ääni. Siitä saan vaikka yhellä sormella nostettua n puoleenväliin ja nousee jousen avulla lopun matkaa. Pieni remmi tossa on kiinni, josta sen saa helpommin alas nykäistyä.

edit. Eli avautuu hieman raolleen.
Sitten sen saa tämmöisellä avautumaan täysin jos vain sopii tuohon malliin
US $5.35 40% Off | Trunk Lift Universal Car Spring Automatic Lifter Automatically Open Booster Supplies Accessories Car-styling 2020NEW Personality
 
Auto Citroen C3 1.4, 2002, 280tkm. Vikakoodit luettu (myyjä oli luetuttanut) ja vasen etupyörän abs anturi rikki. Osa oli motonetissä 40€. Erittäin helppo vaihtaa. Pyörä ja sisälokasuoja vaan pois. Nyt ei enää herjaa abs jarruista. Samalla tuli kiristettyä vähän käsijarrua, kun kahva nousi liian ylös. Nyt on vähän paremmassa katsastuskunnossa, mutta ruoste tahtoo vaivata kynnyksiä.

C3 sai ostettua aika edullisesti kaksilla renkailla (200€) ja kumminkin ilmastointi ja vakkari toimii hyvin. Toisena autona Citroen C4 2004 ja moottoripyöränä Kawasaki zx6r 2000.
 
Auto Citroen C3 1.4, 2002, 280tkm. Vikakoodit luettu (myyjä oli luetuttanut) ja vasen etupyörän abs anturi rikki. Osa oli motonetissä 40€. Erittäin helppo vaihtaa. Pyörä ja sisälokasuoja vaan pois. Nyt ei enää herjaa abs jarruista. Samalla tuli kiristettyä vähän käsijarrua, kun kahva nousi liian ylös. Nyt on vähän paremmassa katsastuskunnossa, mutta ruoste tahtoo vaivata kynnyksiä.

C3 sai ostettua aika edullisesti kaksilla renkailla (200€) ja kumminkin ilmastointi ja vakkari toimii hyvin. Toisena autona Citroen C4 2004 ja moottoripyöränä Kawasaki zx6r 2000.
Taisit tehdä aika hyvän löydön. Itse ostin C5:n 600 eurolla, mutta tuossa olikin melko paljon enemmän hommaa että tuli kuntoon :) Jo ensimmäinen remontti tuplasi autoon menneen rahan.
 
Taisit tehdä aika hyvän löydön. Itse ostin C5:n 600 eurolla, mutta tuossa olikin melko paljon enemmän hommaa että tuli kuntoon :) Jo ensimmäinen remontti tuplasi autoon menneen rahan.
Täytyi tosiaan aika nopsaan soittaa myyjälle ja sopia kaupoista, kun meni jo saman päivän aikana kaupaksi. Jo varmaan kesärenkaat ja aluvanteet on auton arvoiset.

Ehdin jo käydä katsastamassa ja uutena vikana edessä oikealla alatukivarren pallonivel (10€). Eli toivottavasti melko pienellä rempalla saisi taas vuoden leimaa. C4 oli kanssa 600€.
 
Nyt ois Vectraan vaihdettu eturitilä ja kas kummaa kun sieltä kuoriutu paljon komeampi auto.... anteeksi ei auto mutta Ooppeli.

IMG_20200627_120451.jpg

Huoltotarvikkeet eivät sitten eilen saapuneet joten huolto jää ens viikolle.
Eikä muuten Vectra tykännyt yhtään siitä kakkos videon koeajosta.
Nyt joka kylmästartissa kone käy todella huonosti, tyhjäkäynti seilaa 800 - 1200 kiekan välillä eikä reakoi kaasupolkimen painallukseen millään tavalla.
Tosin hetken odottelun jälkeen kaikki alkaa toimia, mutta kone tuntuu kauhean laiskalta.

Mutta katsotaan ens viikolla jos huolto auttaisi asiaan.
 
valot.PNG

Pitäisi mittariston valot vaihtaa, mutta en löydä kaupasta vastaanlaisia ja ulkomaan kaupoista aliexpressistä voisi tilaa samoil spekseil ledit tilalle, mutten tiedä kulkeeko posti epidemian aikaan.
Voiko tuon tilalle hankkia 12V 2W vai 12V 1.2W? Kanta taitaa olla Bx8,5d. Tarvetta olisi 9kpl. Osa mittarin valoista palanut. Yritin tänää vaihtaa, mutten tiennyt toimiiko, niin jätin kaupan hyllylle.
Mistä saisin useamman kappaleen edullisesti? Auton merkki Hyundai Getz 1.1.
 
Viimeksi muokattu:
Eikös nuo ole ihan tavalliset lasikantapolttimot? Koitapa nyppäistä tuo poltin ja kanta erilleen.
 
valot.PNG

Pitäisi mittariston valot vaihtaa, mutta en löydä kaupasta vastaanlaisia ja ulkomaan kaupoista aliexpressistä voisi tilaa samoil spekseil ledit tilalle, mutten tiedä kulkeeko posti epidemian aikaan.
Voiko tuon tilalle hankkia 12V 2W vai 12V 1.2W? Kanta taitaa olla Bx8,5d. Tarvetta olisi 9kpl. Osa mittarin valoista palanut. Yritin tänää vaihtaa, mutten tiennyt toimiiko, niin jätin kaupan hyllylle.
Mistä saisin useamman kappaleen edullisesti?
Lähtisin kyselemään autotarvikeliikkeistä. Ei toki kallis kokeilu ole jos ostaa hieman eri näköisiä polttimoita:
Täsmääkö nuo mitat? Tuolle ulkopuolelle jäävälle osalle on sama minkälainen se on.
 
Villi arvaus ett se on Hyundai Getz.. :rolleyes:
 
Polttimot näyttäisi olevan B8.5D kannalla. Jos Motonetin 2,99€ per pari on liian kallista niin se on henkilökohtainen voi voi.

Mutta ongelma piilee siinä, että maksaako 30€ saadakseen kaikki 9kpl vaihdettua vai aliexpress 2.10€ ja odottaa viikon? On siinä tosi iso melkoinen ero. Vai hakeeko Partcosta ledit ja juottaa ite ja kuluttaa 2€... Valintojen maailma. Halusin vain tietää saako jostain euron kipaleelta, niin olis järkeäkin ostaa Suomesta.
 
Onkos porukoilla kokemusta turbon hajoamisesta? Oma viheltää jo sen verran kuuluvasti että alkaa pikkuhiljaa hirvittämään.. Öljyä ei kuitenkaan vielä kulu ja kulku on melko lailla normaalia.
Turbo on niin v*mäisessä paikassa etten sitä miellellään irrottaisi. Huolto taitaa maksaa lähes saman verran kuin uusi? Onko kokemuksia suomalaisista turbohuolloista? Uusi Nissens turbo maksaa Aeromotorsilla 324€.
 
Onkos porukoilla kokemusta turbon hajoamisesta? Oma viheltää jo sen verran kuuluvasti että alkaa pikkuhiljaa hirvittämään.. Öljyä ei kuitenkaan vielä kulu ja kulku on melko lailla normaalia.
Turbo on niin v*mäisessä paikassa etten sitä miellellään irrottaisi. Huolto taitaa maksaa lähes saman verran kuin uusi? Onko kokemuksia suomalaisista turbohuolloista? Uusi Nissens turbo maksaa Aeromotorsilla 324€.

Tuolla rahalla ostaisin kyllä jo suoraan uuden turbon. Välillä ne huolletut toimii ja välillä ei.
 
Tuolla rahalla ostaisin kyllä jo suoraan uuden turbon. Välillä ne huolletut toimii ja välillä ei.
Sitä minäkin mietin. Itse asiassa tuo sama ahdin löytyi Autodocilta 271€, tuohon rahaan ei taatusti saa huollettua vanhaa turboa.
Pitää vähän tuumata kuitenkin, autolla ei hirveästi ole yli 500 euron arvoa. Toki olisihan se mukava ajaa yli 600 tkm rajan :interested:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 242
Viestejä
4 656 816
Jäsenet
76 390
Uusin jäsen
Leevi Tapiola

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom