Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Menee tuskin paljoa pieleen, jos säätää siten, että vaijeri pysäyttää vivun noin milli ennen stopparia.No eipä taas remontti onnistunut. Kokeilin elvyttää sitikan jarrusatulasta käsijarrun mekanismia. Vipu alkoikin liikkumaan melko mukavasti mutta eihän se sitten kuitenkaan toiminut kun paikallaan kokeili. Tietenkään en huomannut merkitä alkuperäistä vivun asentoa ennen irrotusta joten saattoi kai se mennä väärään asentookin sikäli kun sillä jotain vaikutusta on.
No hain satkulla Motonetistä uuden satulan ja askartelen viikonloppuna paikalleen. Hieman yllätyin kun huomasin että katsastuksen viimeinen päivä on maanantainaHarmi että satula oli muuten täysin kunnossa, mäntä oli kuin uusi kun sitäkin käytin irti.
![]()
Ei se ollut se ongelma vaan se mihin asentoon mekanismin asetti ja siihen vivun booreille. Itse mekanismi pyörii aika lailla ympäri, kokeilin sitä kun liottelin vipua ja mekanismia. Eli mekanismin alkuasento oli kysymysmerkki.Menee tuskin paljoa pieleen, jos säätää siten, että vaijeri pysäyttää vivun noin milli ennen stopparia.
Tuo havainnollistaa hyvinNo nyt taas jarrut toimivat. Tai no, maanantaina sen lopullisen totuuden kuulee katsastuksessa. Kyllä tuon käsijarruvivun kuuluu liikkua sormilla, ei se minun herkistely vanhalle satulalle ollut todellakaan vielä kunnossa.. Tuossa näkyy myös vasemmassa reunassa viisikulmainen pultti joka pitää avata jos mekanismin haluaa kokonaan purkaa.
![]()
@Tellervo tässä havainnollistava kuva mitä yritin selittää:
Eli tuo käsijarruvaijerin vipu tulee booreilla tuohon akseliin. Nyt kun en merkinnyt missä asennossa se alun perin oli niin saattoi olla että se tuli väärään asentoon ja näin ollen käsijarru ei joko ottanut tai palauttanut kunnolla tai sitten ei tehnyt kumpaakaan enää oikein.
![]()
Viisikulmaisella hylsylläMillasella työkalulla avataan viiskulmainen pultti?
Saakohan xenon-ballasteja rikki alijännitteellä? Paukahti apukuskin puolelta molemmat ballastit mykiksi (lämpeävät kylläkin), kuskin puolella (jossa hitusen lyhyemmät johtovedot) toimivat edelleen. Vähän liian hyvä todennäköisyys sille että molemmat kilahtaisivat omia aikojaan itsekseen. Akkujännite taisi käydä jossain 11.5 voltissa kun iski kaikki neljä päälle.
Vielä olisi yksi kysymys abs-renkaasta ja sen asennuksesta.
Aiemmin muutama päivä sitten tässä threadissa oli siitä juttua.
Eli käytännössä olen sopinut niin että abs-renkaan asentaa tällä kertaa korjaamo.
Täytyykö vetoakseli irrottaa laatikosta abs-renkaan asentamisen takia?
Onko kukaan asentanut täällä abs-rengasta vetoniveleen/-akseliin joka on ollut kiinni vaihdelaatikossa?
Noita saa vaikka ihan Motonetistä.![]()
Pitäisi mittariston valot vaihtaa, mutta en löydä kaupasta vastaanlaisia ja ulkomaan kaupoista aliexpressistä voisi tilaa samoil spekseil ledit tilalle, mutten tiedä kulkeeko posti epidemian aikaan.
Voiko tuon tilalle hankkia 12V 2W vai 12V 1.2W? Kanta taitaa olla Bx8,5d. Tarvetta olisi 9kpl. Osa mittarin valoista palanut. Yritin tänää vaihtaa, mutten tiennyt toimiiko, niin jätin kaupan hyllylle.
Mistä saisin useamman kappaleen edullisesti? Auton merkki Hyundai Getz 1.1.
Kannattaa ihan alkuun etsiä joku starin omistava mb-harrastaja ja purkaa vikakoodisumaa sieltä kautta, vikoja voi olla lähes mitä vaan pellin alla,Mersu W203 vm.2000 C220 CDI, herjaa EPC (electronic power control), limp modessa eli kiertää max 3000rpm. Käytin mersukorjaamolla ja totesivat että pysäytysventtiili (shut off valve) olisi rikki ja aiheuttaa tuon vian. Tänään asensin uuden p-venttiilin ja ei mitään vaikutusta toimintaan, paitsi nyt ei polta enää sulaketta. Vika jatkuu. Netistä kun lueskelee niin tuntuu olevan joku "yleisvikailmoitus" eli mahdollisuuksia on laidasta laitaan. Onko mitään ideaa mistä voisi johtua? Hirveitä summia rahaa ei ole tarkoitus tuohon työntää kun kyseessä kuitenkin noin tonnin auto työmatkoja varten.
Veikkaisin imusarjassa olevia läppiä ja niiden moottoria. Tosiaan vikakoodit kannattaa ensin lukea.Mersu W203 vm.2000 C220 CDI, herjaa EPC (electronic power control), limp modessa eli kiertää max 3000rpm. Käytin mersukorjaamolla ja totesivat että pysäytysventtiili (shut off valve) olisi rikki ja aiheuttaa tuon vian. Tänään asensin uuden p-venttiilin ja ei mitään vaikutusta toimintaan, paitsi nyt ei polta enää sulaketta. Vika jatkuu. Netistä kun lueskelee niin tuntuu olevan joku "yleisvikailmoitus" eli mahdollisuuksia on laidasta laitaan. Onko mitään ideaa mistä voisi johtua? Hirveitä summia rahaa ei ole tarkoitus tuohon työntää kun kyseessä kuitenkin noin tonnin auto työmatkoja varten.
Olen clion vetariin toimenpiteen tehnyt ja nyt pitäisi tehdä toisellekin puolelle. Viimeksi onnistui helposti kuumentamatta ihan naputtelemalla ja tosiaan irroittamatta vetaria.Sitä tässä just minäkin kyselen että onko kukaan laittanut abs-rengasta vetoakseliin joka on kiinni laatikossa.
Youtubevideoissa vetoakseli on irroitettuna ja ruuvipenkissä.
Meneekö oikeasti lattiaan vai luuletko vaan? Monessa autossa tuntuu polkimessa olevan "pohja" johonka polkimen saa kiskottua tehostus päällä.Ilmasin jarrut sekä alipaine pumpulla että perinteisesti polkemalla. Kuplia ei enää tullut järjestelmästä. Mutta jarrupoljin on edelleen pehmeä ja auto käynnissä (tehostus päällä) helposti menee pedaali lattiaan stopparia vasten.
(Kone sammutettuna poljin kivikova)
Pitääkö ABS DSC autossa tehdä jotain temppuja että saa ABS moottorin ilmat pois?
En kyllä ymmärrä miksi se edes vaikuttaisi jos siellä olisi ilma solenoidien takana kun mitään eroa polkimen pehmeydesdä ei tuntunut edes heti ilmauksen jälkeen.
Ilmasin jarrut sekä alipaine pumpulla että perinteisesti polkemalla. Kuplia ei enää tullut järjestelmästä. Mutta jarrupoljin on edelleen pehmeä ja auto käynnissä (tehostus päällä) helposti menee pedaali lattiaan stopparia vasten.
(Kone sammutettuna poljin kivikova)
Pitääkö ABS DSC autossa tehdä jotain temppuja että saa ABS moottorin ilmat pois?
En kyllä ymmärrä miksi se edes vaikuttaisi jos siellä olisi ilma solenoidien takana kun mitään eroa polkimen pehmeydesdä ei tuntunut edes heti ilmauksen jälkeen.
Honda alkanut pitämään pientä sirinää pienillä kierroksilla , loppuu kytkintä painaessa eli varmaan painelaakeri ilmoittelee päättyvästä työsuhteesta.
Sirinä kuuluu vaan kun on ikkuna auki muuten ei vielä kuulu sisälle, joten radiota kovemmalle ja hetki vielä ajoa ja sitten jakamaan auliisti rahaa herra kourjaussedälle![]()
Mikäpä se mahtaisi olla autossa vikana kun flekti huutaa vähän väliä. "Vika" alkannut tuossa kevättalvella mutta nyt ei jaksa enää sitä kuunnella. Eli Seat Toledo -16, 1,2TSI, 80tkm ajeltu,
Ei väliä onko kylmä vaiko kuuma moottori. Aamulla pistää käyntiin niin alkaa huutamaan, noin 10sek ja lopettaa. Lähtee ajamaan niin saattaa tehdä 10 metrin ajon jälkeen saman. Ei tietoa tekeekö maantieajossa kun aina muuta meteliä niin ei kuule. Jäähdytysjärjestelmässä on nestettä. Lämmöt pysyvät hyvin 90 asteessa (noin). Ei väliä onko ilmastointi päällä vaiko ei, eikä väliä puhaltaako tuuletin kylmää vai kuumaa ilmaa.
No, käytin merkkihuollossa. Vikakoodeja ei löytynyt. Totesivat että tuulettimen lämpökatkaisin on rikki, ja vaihdettiin siis. Pari päivää ei huutanut jatkuvasti, mutta nyt vika taas pahentunut, elikkäs huutaa vähän väliä.
Vinkkejä? Ei tuo merkkihuolto ainakaan kiinnosta kun 265€ upposi jo tuohonkin...
VCDS kiinni autoon ja katsomaan näyttääkö ecun lämpötila samaa mitä mittaristo? Oliko autossa ilmastointi jatkuvasti päällä? Vaikuttaako sen pois kytkeminen mihinkään?
Ei tietoa oliko ilmastointi päällä kun mittailivat. Käytössä ilmastoinnilla ei vaikutusta ongelmaan. Pitääpä kysellä olisiko jollain tutulla laitteita että saisi lukemat selville.VCDS kiinni autoon ja katsomaan näyttääkö ecun lämpötila samaa mitä mittaristo? Oliko autossa ilmastointi jatkuvasti päällä? Vaikuttaako sen pois kytkeminen mihinkään?
Mulla oli viistoperässä sama vika. Vaihdoin kertaalleen vasemman ja oikean puolen kilkkeet päittäin, jonka jälkeen toimi jonkin aikaa. Lopuksi wd-40:ä kaikkiin liittimiin ja annoin kuivua. Ei olleet mitenkään huonon näköiset.Ford Focus -06 vasemman puolen takavilkku pimeänä. On ollut useasti ennenkin ja huollon yhteydessäkin katsottu, mutta mitään varsinaista "vikaa" ei ole löydetty, jotain kosketushäiriötä kenties jossain. Talven toimi hyvin, mutta nyt taas tosiaan pimeänä. Polttimon vaihdoin, ei auttanut. Mitä kriittisiä kohtia tuossa on josta kosketushäiriötä voisi etsiä ja miten niihin pääsen käsiksi? Ei ainakaan ne vilkun kannassa olevat liittimet ja johdot vaikuttaneet mitenkään huonoilta. Ei jaksaisi taas tuollaisen takia nähdä vaivaa ja viedä korjaamolle, mutta vilkku pimeänä on suht perseestä ajella.
LT on ollut omassa käytössä autotalli/varasto/kelkankulketusauto/retkimobiili ja sillä sieltä löytyy perustyökalut. Ruiskuputkia nuista menee aina välillä niin edellinen omistaja oli hommannu niitä sen verran varalle ettei ole vielä loppunu. Sillä kuljetusfirmalla oli nuita useampia 90-luvun lopulla ja tuo oli viimeinen, niin työnsivät varaosat mukaan.Harrastus kohdillaan kun varaosat kulkee autossa mukana ja korjauksen voi suorittaa suoraan reissun päällä![]()
Ruiskuputkia nuista menee aina välillä niin edellinen omistaja oli hommannu niitä sen verran varalle ettei ole vielä loppunu.
Korjaamon mukaan 300€/kpl. Halvin mitä itse löysin netistä oli 125€. Oikea hinta olisi korkeintaan 20€. Etupään kilvet maksaa sen verran. Jostain syystä takapää on monin verroin kalliimpi.No paljonko ne nyt sit vallan maksaa? Toki auton alla suolassa lilluvat ohkaset pellinpalat voi olla vähissä käytettynä löytää mut toisaalta suomaaliassa luulis purettujakin tojotia olevan haitoiks asti.
Ei se tässä tapauksessa ole pelkkä pellinpala vaan juurikin osassa japanilaisia/aasialaisia se on isompi kokonaisuus takana ja sen takia maksaa enemmän.Korjaamon mukaan 300€/kpl. Halvin mitä itse löysin netistä oli 125€. Oikea hinta olisi korkeintaan 20€. Etupään kilvet maksaa sen verran. Jostain syystä takapää on monin verroin kalliimpi.
Nuo pellinpalat olisi kallein remontti mitä autoon koskaan tehty.
Onkohan pakko edes olla jarrukilpiä? Itse revin joskus omasta ritsasta pois kun mätänivät käsiin, eikä leimalla tullut mitään.Corollan takajarrukilvet pitäisi katsastusmiehen mielestä vaihtaa. Jumalauta mitä hintoja pellinpaloilla onko suositella paikkoja josta noita saisi edullisesti (käytettynä?)?
Ei se tässä tapauksessa ole pelkkä pellinpala vaan juurikin osassa japanilaisia se on isompi kokonaisuus takana ja sen takia maksaa enemmän.
Hyvin todennäköisesti se on tämmöinen paketti corolla takajarrukilpi - Google-hakuKaikkee se ingenjör keksii, muistelen ett joskus jäi jonkun sukuloisen vuosituhannen vaihteen avensis kans leimaamatta samasta syystä ja hintaluokkakin tais osissa olla sama. Oon kai menettänyt paljon ko en oo ikinä joutunut noihin vanhoihin japonialaisiin sekoamaan.![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.