Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Liian kevyeiden jarrustusten toistuvista sarjoista. Levyt kiillottuvat ja männät eivät liiku rivakasti jolloin männät jäävät korostamaan efektiä pitämällä jarrupaloja painettuna levyä vasten.
Kun levy kuumenee, se lämpölaajenee ja palat ottavat enemmän kiinni levyyn - kevyesti, aiheuttaen vinkunan.
Useimmiten kitkapinnan sijaan vinkunan aiheuttaa levyyn muodostuva huuli palan sisä- ja ulkokehällä.

Ratkaisu: huuli pois levyistä ja männät painetaan sisään + poljetaan uloimpaan asentoonsa sopivaa välikappaletta vasten muutaman kerran.

Ennaltaehkäisy: saapi jarrutella arkiajossa useamminkin napakoita jarrutuksia.
 
Jos siellä on kulumisen varoitin, se pitää jatkuvaa ääntä riippumatta siitä, onko jalka pedaalilla vai ei.
 
Mietin vaan että voiko palat olla ehtoopuolella? Mazda 6 ("mk1") ja palojen paksuutta ei näe ellei ota vähintään rengasta irti.
Se ääni on käytännössä jatkuvaa aina jos palat on kulunut niin paljon, etttä se metalli pääsee hinkaamaan levyä ja se ääni on niin järkyttävä vielä.

Katso tuo
 
Ajotietokone pimeni meillä ihan vastaavalla tavalla. Tyyppivialle haisi kun asiaa tutkin.

Eikä vaikuttanut koneen toimintaan mitenkään.

Oliko kalliskin lysti korjata?

Noilla kahdella asialla ei sitten ilmeisestikään ole yhteyttä. Noh pitää ens viikolla kysellä mikä sitä akkua tai käyntipuolta vaivasi. Kumma että sattui ilmeisesti samaan aikaan nuo ongelmat.
 
Oliko kalliskin lysti korjata?

Noilla kahdella asialla ei sitten ilmeisestikään ole yhteyttä. Noh pitää ens viikolla kysellä mikä sitä akkua tai käyntipuolta vaivasi. Kumma että sattui ilmeisesti samaan aikaan nuo ongelmat.

Huonon akun vuoks alastippuvat jännitteet tekee kaikenlaisia häröjä kyl autolle.
 
Löytyisiköhän ulkomailta? Minä tilasin Ceratoon takajarrukilvet varaosanumerolla Etelä-Koreasta. Maksoivat 5€/kpl + postikulut eli n. 30€ toimitettuna.

Kyllä ne pitää siellä olla.

Ebaystä nyt ensin katsoin mutta hinnat käytetyillekkin satasen luokkaa. Mikä oli osoite mistä tilasit Korean osat?
Tämän varaosa nron sain Toyotalta 46504-52040.
Taitaa katsastuksessa tulla sanomista kun kilvet ovat olleet tehtaalta tullessa niin ne pitää olla nytkin.

On tämä jännä auto, ainakun pyllistää vieressä niin löytyy ruostetta...

IMG-20200530-WA0018.jpegIMG-20200530-WA0016.jpeg
 
Ebaystä nyt ensin katsoin mutta hinnat käytetyillekkin satasen luokkaa. Mikä oli osoite mistä tilasit Korean osat?
Tämän varaosa nron sain Toyotalta 46504-52040.
Taitaa katsastuksessa tulla sanomista kun kilvet ovat olleet tehtaalta tullessa niin ne pitää olla nytkin.

On tämä jännä auto, ainakun pyllistää vieressä niin löytyy ruostetta...

Minkä vuotinen Yaris?
 
Minkä vuotinen Yaris?
Yaris Verso 1.3 2003

Näyttäis samaa osaa saavan joihinkin muihin malleihin. Tosiaan toiselta puolelta puuttuu puolet...


Mites tuo venäjä, onko kokemuksia sieltä tilaamisesta?
 
Viimeksi muokattu:
Oliko kalliskin lysti korjata?

Noilla kahdella asialla ei sitten ilmeisestikään ole yhteyttä. Noh pitää ens viikolla kysellä mikä sitä akkua tai käyntipuolta vaivasi. Kumma että sattui ilmeisesti samaan aikaan nuo ongelmat.
Googlailin aikanaan purkin hintaa, ei tainnut alle 500e löytyä joten jätettiin korjaamatta.
 
Googlailin aikanaan purkin hintaa, ei tainnut alle 500e löytyä joten jätettiin korjaamatta.

Okei, nyt kun keksin oikean hakusanan, niin muutamasta kympistä pariin satkuun näkyy olevan. Tiedä sitten minkälainen on vaihtaa. Mutta ei mun ongelma.
 
Fiesta 1.25 2001 käy kolmella.

Testit: yksi tulpanjohto paskana, uudet johdot ja tulpat, kipinä tulee kaikkiin sylintereihin, mutta sylinteri nro. 3 ei elämää. Kahdella oikealla tulpalla koitettu. Ei mitään elämää.

Suutintukki revitty ylös, kaikista suuttimista tulee bensaa.

Mitä seuraavaksi? Puristuspaineet?
 
Puristuspaineet kannattaa mitata. Jos ei ole painetta niin taitaa olla motti rikki. Onko endoskooppia jolla voi katsoa tulpan reijästä onko mäntä ehjä.
 
Viimeksi muokattu:
Puristuspaineet kannattaa mitata. Jos ei ole painetta niin taitaa olla motti rikki. Onko endoskooppia jolla voi katsoa tulpan reijästä onko mäntä ehjä.
Saattaa ollakkin, tosin puristuspainetesti taitaa hoitaa saman homman vähemmällä vaivalla.

Ainakin siellä oli mäntä kun tulpan nosti pois...
 
Venttiili palanut tai kantaa, onko toi vielä niitä vanhoja työntötanko koneita?
 
Mysteeri. Auto ei enää käynnisty. Starttaa kyllä ainakin pätkissä, mutta ei yritäkään käyntiin. Yksi tulppa näytti kuivalta. Auto Citroen C4 1.6, -04, 293tkm. Bensapumppu näyttäisi toimivan. Nyt laitoin akun lataukseen. Tulpat vaihdoin muutama päivä sitten, mutta auto kyllä toimi uusillakin tulpilla.

Muut valot sammuu, mutta moottorivalo jää päälle. En tiedä missä polttoainesuodatin mahtaa olla.
 
Mysteeri. Auto ei enää käynnisty. Starttaa kyllä ainakin pätkissä, mutta ei yritäkään käyntiin. Yksi tulppa näytti kuivalta. Auto Citroen C4 1.6, -04, 293tkm. Bensapumppu näyttäisi toimivan. Nyt laitoin akun lataukseen. Tulpat vaihdoin muutama päivä sitten, mutta auto kyllä toimi uusillakin tulpilla.

Muut valot sammuu, mutta moottorivalo jää päälle. En tiedä missä polttoainesuodatin mahtaa olla.
Onko akku ollut irti jossain vaiheessa ennen vian ilmentymistä?
 
Onko akku ollut irti jossain vaiheessa ennen vian ilmentymistä?
On ollut irti. Auto kyllä vielä käynnistyi useita kertojakin akun irrotuksen jälkeen. Syynä irrotukseen oli, että näkisin akun kunnon/koon silmämääräisesti, kun akussa oli se suojamuovi edessä. En tiedä sitten onko tullut vikaa juuri akun irrotuksesta. Siihen oli jotkut tarkemmat ohjeetkin, enkä nyt tiedä menikö aivan ohjeen mukaan.
 
Joskus onnistuin saamaan ajoneston jotenkin jumiin akun irroituksen yhteydessä, mutta se kyllä siitä elpyi itsekseen. Jos auto on tuon jälkeen käynnistynyt, niin tuskin vika siinä on. Sulakkeet nyt kuitenkin kannattaa tsekata.
 
Mysteeri. Auto ei enää käynnisty. Starttaa kyllä ainakin pätkissä, mutta ei yritäkään käyntiin. Yksi tulppa näytti kuivalta. Auto Citroen C4 1.6, -04, 293tkm. Bensapumppu näyttäisi toimivan. Nyt laitoin akun lataukseen. Tulpat vaihdoin muutama päivä sitten, mutta auto kyllä toimi uusillakin tulpilla.

Muut valot sammuu, mutta moottorivalo jää päälle. En tiedä missä polttoainesuodatin mahtaa olla.

Nämä oli ainakin aikaan tarkkoja tulpista, NGK:ta hyljeksivät jostain syystä. Orkkistulpat ja lisäksi kärkivälin säätö asennettaessa on näissä ihan suositeltavaa, tuskin se kuitenkaan noin nopeasti niistä olisi suuttunut.

Kampiakselin asentotunnistin ehkä? Jos ei tunnista kierroksia niin ei muistaakseni ruiskutustakaan tapahdu tuossa Marellissa. Vikakoodit lukuun, turha tuon kanssa on turata enempää, mahdollisuuksia on vaikka kuinka.
 
Mysteeri. Auto ei enää käynnisty. Starttaa kyllä ainakin pätkissä, mutta ei yritäkään käyntiin. Yksi tulppa näytti kuivalta. Auto Citroen C4 1.6, -04, 293tkm. Bensapumppu näyttäisi toimivan. Nyt laitoin akun lataukseen. Tulpat vaihdoin muutama päivä sitten, mutta auto kyllä toimi uusillakin tulpilla.

Muut valot sammuu, mutta moottorivalo jää päälle. En tiedä missä polttoainesuodatin mahtaa olla.

Itsekin lähtisin kampiakselin asentoanturia veikkaamaan. Jos pyörittää hetken ja sitten lopettaa vaikka avainta pitää käynnistysasennossa, niin oireet täsmäävät ainakin toiseen samanlaiseen, joka tuli kuntoon anturin vaihtamalla.

Anturi löytyy öljynsuodattimen oikealta puolelta ja niitä on kahta tyyppiä, riippuen onko autossa MA- vai BE-vaihteisto:
IMG_20190920_130120.jpg


BE:n kanssa (ylemmässä kuvassa) on 1920 7P, joka näyttää tältä:
1591186102342.png


MA:n kanssa on 1920 AW, jossa on integroituna koko pidike samaan hässäkkään:
1591186174404.png


Kumpaisenkin saa n. kympillä nettikaupoista ja ovat muistaakseni vain yhdellä pultilla kiinni.
 
Nämä oli ainakin aikaan tarkkoja tulpista, NGK:ta hyljeksivät jostain syystä. Orkkistulpat ja lisäksi kärkivälin säätö asennettaessa on näissä ihan suositeltavaa, tuskin se kuitenkaan noin nopeasti niistä olisi suuttunut.

Kampiakselin asentotunnistin ehkä? Jos ei tunnista kierroksia niin ei muistaakseni ruiskutustakaan tapahdu tuossa Marellissa. Vikakoodit lukuun, turha tuon kanssa on turata enempää, mahdollisuuksia on vaikka kuinka.
Kiitos. Auto starttasi :) Vikaa ehkä jossain kampiakselin asentotunnistimen johdossa.

Alfa 156 autossa oli joskus myös tunnistin kokonaan rikki.
 
Kiitos. Auto starttasi :) Vikaa ehkä jossain kampiakselin asentotunnistimen johdossa.

Alfa 156 autossa oli joskus myös tunnistin kokonaan rikki.

Tuo tunnistin saattaa myös oireilla / hajota niin, että tietyssä lämpötilassa toimii ja toisessa ei.
 
Kiitos. Auto starttasi :) Vikaa ehkä jossain kampiakselin asentotunnistimen johdossa.

Alfa 156 autossa oli joskus myös tunnistin kokonaan rikki.

Todennäköisemmin itse anturissa, sillä nuo osaavat vikaantua "satunnaisesti". Usein lämpimänä auto ei käynnisty, mutta hetken jäähdyttyään lähtee kuin mitään vikaa ei ikinä olisi ollutkaan.

Kannattaa tarkastaa kumman tyyppinen anturi sieltä löytyy ja vaikka tilata tuollainen hanskalokeroon pyörimään seuraavaa kertaa varten. Tien päälle jättävänä vikana varsin harmillinen, mutta onneksi tuon saa vaihdettua muutamassa minuutissa vaikka tienposkessakin. :tup:
 
Fiesta 1.25 2001 käy kolmella.

Testit: yksi tulpanjohto paskana, uudet johdot ja tulpat, kipinä tulee kaikkiin sylintereihin, mutta sylinteri nro. 3 ei elämää. Kahdella oikealla tulpalla koitettu. Ei mitään elämää.

Suutintukki revitty ylös, kaikista suuttimista tulee bensaa.

Mitä seuraavaksi? Puristuspaineet?

Mulla työntötankomallinen (eli 1,3l) kävi kolmella, kun puola meni hajalle. Vikakoodit lukemalla selviäisi jotain.
 
Mulla työntötankomallinen (eli 1,3l) kävi kolmella, kun puola meni hajalle. Vikakoodit lukemalla selviäisi jotain.
Mitä hyötyä vikakoodeista on kun tiedossa on, että 3. pytty on pimeenä, koitettu focuksen puolamoduulillakin huvikseen.

Ei vika kipinässä ole.
 
En usko, että tuon ikäinen Foordi käyttää enään työntötankomoottoria
1.25l zetec on tässäkin. Venttiilin kantamista yms täälläkin epäillään.

Suuttimetkin testasin ottamalla tukin ylös rätti alle ja sahausta. Ainakin kaikista tuli bensaa ulos.
 
Mitä hyötyä vikakoodeista on kun tiedossa on, että 3. pytty on pimeenä, koitettu focuksen puolamoduulillakin huvikseen.

Ei vika kipinässä ole.

Ei siitä lukemisesta haittaakaan ole, tuolla tavalla se syy´kolmella käymiseen omalla kohdallani löytyi. Vikakoodi cylinder x misfire, vaihdettiin tulpat ja johdot -> ei auttanut -> puola vaihtoon -> ongelmat ja vikakoodi hävisivät.
 
Ei siitä lukemisesta haittaakaan ole, tuolla tavalla se syy´kolmella käymiseen omalla kohdallani löytyi. Vikakoodi cylinder x misfire, vaihdettiin tulpat ja johdot -> ei auttanut -> puola vaihtoon -> ongelmat ja vikakoodi hävisivät.
Muttakun se on tiedossa ettei siellä kolmospytyssä pala mikään.

Kaikki on jo vaihdettu mikä voi aiheuttaa ko. sylinterin misfiren. Mutta taitaa se lukija tuolla jossain olla, kattoo koodit sitten samalla kun puristukset ihmetellään.
 
Tuossa ihmetellyt rouvan Hyundai i20:sta joka on 1.2l bensa koneella. Kun viimetalvena aloitti että lähtee kylmänä huonosti käyntiin ja ajattelin että akun elämä tullut varmaan päähänsä kun lataamalla asia ei parantunut.
Mutta uudella akulla ongelma oli edelleen läsnä, no ajattelin että kaipa se ei tykännyt kun vähän laiminlöin sen huollon sinävuonna.
Eli vaihdoin siihen vain öljyt + suodattimen sekä vuotavan bensatankin täyttöletkun.

Eilen sitten tein hommat kunnolla elikkä vaihdoin:
-tulpat
-raitisilma suodattimen (juu tiedän että ei vaikuta moottoriin millään tavalla)
-moottorin ilmasuodattimen
-öljyt + suodattimen

Mutta edelleen kylmästartissa saa vähän sahata että starttaa, mutta lämpimällä koneella lähtee heti.
Eli ei mikää vakava ongelma, mutta olisi kiva saada tuo ongelma pois mistä johtuukaan. Että onko täällä kellään tietoa mitä kannattaisi seuraavaksi yrittää/tutkia ?

Sekä mikäs on paras paikka ostella maaleja paikka maalaukseen ?
Pitäis nimittäin tuosta i20:sta parit kukka kohdat korjailla (takaluukusta) ennen kuin leviävät, kun tuosta väristä ne vieläpä hienosti erottuvat:
IMG_20200602_123723.jpg
 
Corollan statin käpäläremontti (solenoidin kärjet) tuntuisi onnistuneen. On se mukava että välillä on näitä remontteja että meinaa vastustaa! Startti on kahdella pultilla kiinni, mutta onhan ne osattu laittaa pirulliseen paikkaan. Alemman pultin kanssa taistelin varmasti 20 minuuttia.
Ei tuossa silti kauan mennyt, kolmisen tuntia kaikkiaan. Vaihdoin lisäksi vasemman umpion, kyllä siihenkin sai menemään toista tuntia kun piti hienosäätää peltejä kakkosnelosella, vasaralla ja putkipihdeillä. Pikku pusun saanut tuo auto ja siihen oli rautalangalla viritetty vanhemman Corollan umpio. Säästö on ollut kokonaiset 36 euroa!
E: Harmi ettei samalla tilattu hiilipaketti sopinutkaan. Startissa oli juotettu paketti ja uusi paketti tuli pultilla kiinni.
1591209826098.png
 
Tuossa ihmetellyt rouvan Hyundai i20:sta joka on 1.2l bensa koneella. Kun viimetalvena aloitti että lähtee kylmänä huonosti käyntiin ja ajattelin että akun elämä tullut varmaan päähänsä kun lataamalla asia ei parantunut.
Mutta uudella akulla ongelma oli edelleen läsnä, no ajattelin että kaipa se ei tykännyt kun vähän laiminlöin sen huollon sinävuonna.
Eli vaihdoin siihen vain öljyt + suodattimen sekä vuotavan bensatankin täyttöletkun.

Eilen sitten tein hommat kunnolla elikkä vaihdoin:
-tulpat
-raitisilma suodattimen (juu tiedän että ei vaikuta moottoriin millään tavalla)
-moottorin ilmasuodattimen
-öljyt + suodattimen

Mutta edelleen kylmästartissa saa vähän sahata että starttaa, mutta lämpimällä koneella lähtee heti.
Eli ei mikää vakava ongelma, mutta olisi kiva saada tuo ongelma pois mistä johtuukaan. Että onko täällä kellään tietoa mitä kannattaisi seuraavaksi yrittää/tutkia ?

Sekä mikäs on paras paikka ostella maaleja paikka maalaukseen ?
Pitäis nimittäin tuosta i20:sta parit kukka kohdat korjailla (takaluukusta) ennen kuin leviävät, kun tuosta väristä ne vieläpä hienosti erottuvat:
IMG_20200602_123723.jpg

Itse lähtisin tekemään voltage drop -testiä startille, että selviää kaapelien kunto. Tuossa pari linkkiä asiata: How to Use Voltage Drop to Troubleshoot the Starter System https://drivcat.com/docs/1519.pdf

Hakusessa vissiin spray-pullossa oleva maali? Automaaliliikkeistä tai vara-osaliikkeistä, jotka tekee ns. merkkikohtaisen spraymaalin auton värikoodin mukaan värimassoista. Sitten on myös joillain automaalikaupoilla verkkokauppoja, jos niistä haluaa tilata Merkkikohtainen spraymaali Akryylimaali ponnepullossa
 
Sekä mikäs on paras paikka ostella maaleja paikka maalaukseen ?
Pitäis nimittäin tuosta i20:sta parit kukka kohdat korjailla (takaluukusta) ennen kuin leviävät, kun tuosta väristä ne vieläpä hienosti erottuvat:
IMG_20200602_123723.jpg
Jos pieni kynsilakka pullo riittää niin kävisin marmorilta hakemassa,maksaa pari kolme kymppiä.
 
1.25l zetec on tässäkin. Venttiilin kantamista yms täälläkin epäillään.

Suuttimetkin testasin ottamalla tukin ylös rätti alle ja sahausta. Ainakin kaikista tuli bensaa ulos.
Venttiilin kantaminen jopa yllättävän yleinen vaiva. Ja helppo tarkistaa.
 
Fabian murheet vähenee ja lisääntyy samaa tahtia. Edestä oikealta kuuluu kuopissa kova pauke ja tasaisella ajettaessa sellainen jatkuva pieni naputus. Käytin nyt autoa katsastuksessa, kun aika ummessa ja tarkoitus oli saada vikalista, että mitä pitää vaihtaa. (Epä)onneksi väljää ei löytynyt mistään, vaikka etsimällä etsittiin. Mikäköhän ihme se siellä kolisee, jotain irti (jarrusatula yms.)?
 
Omassa autossa kuului joskus naputusta kun vanteen tasapainotuspalat tjsp ottivat hieman kiinni jarrusatulaan. Se kuului selvästi ja vaihteli nopeuden mukaan. Asia selvisi kun katsoin jarrusatulaa, siinä oli paljaalle metallille hankautunut kohta. Näytin hieman viilaa jarrusatulalle ja ääni lakkasi.

Juu vaan noi tuskin pauketta aiheuttaa.

Noi myös tekee itselleen paikan ajan kanssa, ai mistäkö :whistling:
 
Tuossa ihmetellyt rouvan Hyundai i20:sta joka on 1.2l bensa koneella. Kun viimetalvena aloitti että lähtee kylmänä huonosti käyntiin ja ajattelin että akun elämä tullut varmaan päähänsä kun lataamalla asia ei parantunut.
Mutta uudella akulla ongelma oli edelleen läsnä, no ajattelin että kaipa se ei tykännyt kun vähän laiminlöin sen huollon sinävuonna.
Eli vaihdoin siihen vain öljyt + suodattimen sekä vuotavan bensatankin täyttöletkun.

Eilen sitten tein hommat kunnolla elikkä vaihdoin:
-tulpat
-raitisilma suodattimen (juu tiedän että ei vaikuta moottoriin millään tavalla)
-moottorin ilmasuodattimen
-öljyt + suodattimen

Mutta edelleen kylmästartissa saa vähän sahata että starttaa, mutta lämpimällä koneella lähtee heti.
Eli ei mikää vakava ongelma, mutta olisi kiva saada tuo ongelma pois mistä johtuukaan. Että onko täällä kellään tietoa mitä kannattaisi seuraavaksi yrittää/tutkia ?

Sekä mikäs on paras paikka ostella maaleja paikka maalaukseen ?
Pitäis nimittäin tuosta i20:sta parit kukka kohdat korjailla (takaluukusta) ennen kuin leviävät, kun tuosta väristä ne vieläpä hienosti erottuvat:
IMG_20200602_123723.jpg

Mitäs polttoainetta autossa käytetään säännöllisesti? Jos ajettu pitkään E10 niin E5:lla pari-kolme tankillista tekisi varmasti hyvää.
 
Mites tuo helpoiten selvitetään? Hatun ylösnostoon taitaa venavian tutkiminen suuntautua jokatapauksessa?

Ota alkuun venttiilikoppa ylös ja tarkasta välykset. En tunne Zeteciä, mutta ilmeisesti tuossa säätö tapahtuu paloilla? Imuventtiileissä varmaan 0.15mm ja pakosissa 0.25mm - 0.3mm välys on lähellä. Säätö / tarkastus jokaisen sylinterin puristustahdilla.
 
Fabian murheet vähenee ja lisääntyy samaa tahtia. Edestä oikealta kuuluu kuopissa kova pauke ja tasaisella ajettaessa sellainen jatkuva pieni naputus. Käytin nyt autoa katsastuksessa, kun aika ummessa ja tarkoitus oli saada vikalista, että mitä pitää vaihtaa. (Epä)onneksi väljää ei löytynyt mistään, vaikka etsimällä etsittiin. Mikäköhän ihme se siellä kolisee, jotain irti (jarrusatula yms.)?

Pauke vois johtua iskari/jousi/jousilautanen/McPherson suunnalta kun kerran ei nivelissä väljää.

Jatkuva naputus, kuiva vetoakselin sisä tai ulkonivel.

Tässä mun veikkaukset.
 
Mites tuo helpoiten selvitetään? Hatun ylösnostoon taitaa venavian tutkiminen suuntautua jokatapauksessa?
Ota alkuun venttiilikoppa ylös ja tarkasta välykset. En tunne Zeteciä, mutta ilmeisesti tuossa säätö tapahtuu paloilla? Imuventtiileissä varmaan 0.15mm ja pakosissa 0.25mm - 0.3mm välys on lähellä. Säätö / tarkastus jokaisen sylinterin puristustahdilla.
Juu venakoppa pois ja välysten tarkastus ja paloilla säätö. Useemmankin tapauksen tiedän missä antaa "miss fire" koodia ja vaihdettu tulpat, johdot ja puola. "kun näitä paljon menee" asenteella ja vikakoodikin sen sanoo. Ja todellisuudessa joku venttiili kantaa.
 
Mitäs polttoainetta autossa käytetään säännöllisesti? Jos ajettu pitkään E10 niin E5:lla pari-kolme tankillista tekisi varmasti hyvää.

Ajettu enimmäkseen 98:lla, kun rouvan mielestä se kuluttaa 98:lla vähemmän.... tosin olen nyt parilla viimekerralla tankannut 95:sta eikä rouva ole huomannut mitään :whistling:
Kun enemmän kulutus eroa tulee sen ajo tyylistä, nimittäin aina sen kyydissä saa huomauttaa että autossa on kolmosen jälkeen pari vaihdetta enemmänkin :)
 
Viimeksi muokattu:
Mitä hyvää se tekisi?

Sitä että E10 bensiini karstoittaa venttiilejä enemmän ja E5 polttoaineella niitä voi puhdistaa.
Lisäksi bensansuodattimeen kertyy enemmän vettä joka osaltaan vaikuttaa polttoainejärjestelmän toimintaan.
 
Viimeksi muokattu:
Sitä että E10 bensiini karstoittaa venttiilejä enemmän ja E5 polttoaineella niitä voi puhdistaa.
Lisäksi bensansuodattimeen kertyy enemmän vettä joka osaltaan vaikuttaa polttoainejärjestelmän toimintaan.
Mutu: viina autoissa ei paljoa karstaa näy...

Juu venakoppa pois ja välysten tarkastus ja paloilla säätö. Useemmankin tapauksen tiedän missä antaa "miss fire" koodia ja vaihdettu tulpat, johdot ja puola. "kun näitä paljon menee" asenteella ja vikakoodikin sen sanoo. Ja todellisuudessa joku venttiili kantaa.
Millä paloilla säätö? Vaatiiko jotain työkalua esim välysten tutkiminen ym?

Täysin uuno olen moottorin sisäisistä tapahtumista, joku venakopan tiiviste joskus tullut vaihettua muttei sen enempää.

Joo itsekin ajattelin että pimeä tulpanjohto oli syyllinen (kuten se osittain olikin koska eihän siellä kipinää ekana ollut) mutta kyllä siellä nyt on matoja jossain muuallakin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 182
Viestejä
4 485 135
Jäsenet
74 179
Uusin jäsen
Flere-Imsaho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom