- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 2 283
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
-95 2.8 VR6 jakopää on helppo... Tosin oli sellanen autotalli jossa sen mahtui tekemään. Äidin luona edelleen sama autotalli, mutta kun on tehty 80-luvun autolle, niin ei tuota A6:sta sinne oikein mieliisti laita. Enkä omista moottorin-nostinta.
edit. Mutjoo, jos oisin tarkemmin googlaillut tuota mottia, niin ois kyl jäänyt ostamatta. Jakopää-ongelman tiesinkin, mut oli jo vaihdettu tuohon 200tkm kohdalla. Nyt mittarissa 350tkm, niin ehkä uusiks menossa kai. Kuvittelisin et ois laitettu vahvempia laahaimia jo kun kerran korjattu.
Joo mulla oli ihan ack eli perinteinen v6 ja hihnalla, se vaan oli sen verran pieni väli ekaa kertaa ihmetellä ja kun omat taidot oli silloin vielä tasoa ei olee niin tuskaseksi meni.
Korjasin ongelman hommaamalla tilat..
Pitäisi onnistua.Onnistuuko jarrunesteiden vaihto kotikonstein ABS:t omaavaan autoon vai vaatiiko se aina jotain erikoisvehkeitä? Tai jarrujen ilmaaminen?
Autona Mazda 6 facelift GY
Onkos muuten tietoa mistään hyvästä (ja halvasta) OBD2 softasta androidille tai windowsille ?
VAGgi autoille mulle on tuossa VCDS, mutta pitäis löytää joku mikä ois hyvä muiden merkkejen kanssa. Kun tähän asti muiden merkkien kanssa olen käyttänyt Androidilla Torque Pro:ta, mutta se on loppujen lopuksi aikasta suppea. Löytää vain moottorivikakoodeja mutta eipä oikein mitään muuta.
Vai pitäiskö Torquen kanssa kenties käyttää jotain parempaa OBD2 palikkaa ? Kun itselläni käytössä todella vanha blutooth palikka.
Mulla on OBDLink SX, oon tykänny. Softana OBDWiz. Windowsille siis. Hommaisin tosin MX+:n jjos uudestaan pitäis ostaa.
![]()
SX USB Support
Click here to find the documents and other information about your OBDLink® SX to make sure that you are not missing anything. Contact us to learn more!www.obdlink.com
Ettei ois joku akun kenkä tai laturin johto löysällä. Jännite voi silloin nousta mutta virta ei välttis kulje. Kokeile myös jos joku liitin tai johto lämpenee muista poikkeavalla tavalla,niin tiedät vika paikan.Toyota corolla 1.6vvt 2006. Osaisko joku auttaa. Starttasin auton ja mankka, lämppäri, ilmastointi, ohjaustehostin, nopeusmittari ja sähköikkunat ei toimi. Latauksen merkkivalo palaa. Akussa jännite vähän yli 12v ja kun auto on käynnissä akun jännite heittelee 13.7-14.5v välillä.
Paska akku, paskat johdot, paska laturi. Sieltä jostain vika sitten löytyy.
Tojota on myös melko varma vian syy![]()
SoriEipä rienata tojotia
No tosipuheessa pakasta vedetty d-4d avensis oli joskus 10v sitten ensimmäinen auto joka laukes tienpäälle ja jätti viemättä mut perille..
SoriMenee vaan tunteisiin kun on työkaveri joka on niin vihtun ehdoton kaikessa. Ja tojota on niistä yks ensimmäisistä mistä ei luovuta. Toinen on Sonyn puhelimet...
![]()
Yhen merkin uskovaiset on aina perseestä, kaikki nuo autot on romuja ennemmin tai myöhemmin![]()
![]()
Yleensä tulpat kun kastuu niin lähtee parhaiten käyntiin, kun painaa kaasupolkimen pohjaan ja starttaa. Siihen ei kyllä ole mitään tietoa miksi ei alkuun lähtenyt käyntiin, mutta tietysti pitkillä käynnistys yrityksillä saa ne tulpat märiksi.Mulla on ollut vuosien ajan satunnaisesti eräs Renault Kangoo hieman hoidossa. Hommat ovat olleet lähinnä akun latausta, rengaspaineita yms pientä. Auto on lähtenyt käyntiin aina ilman jalkakaasuun koskemista.
Nyt kuitenkin tänään tuli hälytys että tuo auto ei käynnisty. Startti pyörii hyvin.
Auto lähti käyntiin kun jalkakaasun painoi lähes pohjaan ja avainta käänsi.
Mitä tuosta voi päätellä? Mikä voisi vaikuttaa siihen että auto ei käynnisty kuin kaasu pohjassa?
Täytyy käydä mittailemassa vielä kaasu pohjassa MAF:n arvoja, kun silloin EGR on täysin auki. Auton nykiessä molempien arvot heittelee ja epäilen, että jompikumpi noista on syypää siihen. Aluksi tosin luulin, että EGR säätyy itsekseen aivan omiaan, mutta nyt löysin livedatasta, että kun auto nykii, niin ECU käskee sitä menemään kiinni ja auki samaan tahtiin.EGR venttiilin toiminta kuuluukin näkyä ilmamassamittarin lukemissa koska kun EGR on enemmän tai vähemmän auki niin osa imuilmasta korvataan pakokaasulla.
Plonggia sieltä tosin harvemmin kuuluviVetoakselin nivel, tuppaa nakuttamaan.
Mikähän prakannut, kun autosta kuuluu hitaasti ajaessa tiheää, epäsäännöllistä naksumista etupäästä, ja hitaalla vauhdilla jyrkemmin kääntäessä välillä kunnon "plong"? Auton ajettavuus normaali.
Mistähän mahtaisi löytyä Skoda Superb farkku ( 2010) takapuskurin irroitusohjeet / räjäytyskuva?
Mun tarvisi kans toinen umpio kiillottaa. Näyttää nyt hyvin samalta kuin sulla tuossa ennen-kuvassa ja toivottavasti saisin noin hyväksi kuin sä sait. Millä kiillotit? Ajattelin, jos joltain kaverilta lainaisin pelit ja vehkeet, kun vaan tiedän mitä pyytää. Millainen urakka se oli ajallisesti?
90 luvun autoon voisi itse vetää flektille uudet sähköt relekytkennällä ja katkaisija kojelautaan?jäähdyttimen flekti ei lähde päälle....mistä kannattas vikaa alkaa etsimään? itse flekti pyörii kun vedän akulta suoraan virtaa.....90-luvun auto kyseessä
90 luvun autoon voisi itse vetää flektille uudet sähköt relekytkennällä ja katkaisija kojelautaan?
Tästä halpa Vectran kuulumiset videon muodossa ja pientä koeajoakin:
Mitä nuo koodit tarkalleen oli? Tuo O2- eli happi- eli lambdatunnistimen vikakoodi varmaan P0130? Se tarkoittaisi yleensä rikkinäistä lambdaa (sijaitsee pakoputkessa, ei imupuolella kuten arvelit), mutta tuohon kun yhdistää tuon fuel trim- vikakoodin, niin vika voikin olla lambdan lisäksi esim. rikkinäisessä ilmamassamittarissa tai liian matalassa bensanpaineessa. Livedataa seuraamalla saattaisi saada jotain selville, en tiedä onko Opeleissa jotain tiettyjä tyyppivikoja mitkä tekee noita oireita.
Mitäköhän hintaluokkaa VP44 ruiskupumpun korjaus mahtaa olla ja mitkä firmat niitä korjaa suomessa. Alueena tässä tapauksessa olisi keskisuomi. Avaimet käteen paketti ois paras.
Kaverin autosta meni siirtopumppu paskaksi joka nyt vaihdettu sekä suodatin. Syötöt edelleen rajusti yli sen mitä pitäis tyhjäkäynnillä eli ruiskupumppuremppa edessä tai edes kustannusarvion kysely edessä. Auto muuten hyvillä varusteilla ja muuten hyvässä kunnossa niin edes kustannusarvion kun saisi niin kaveri voisi sit harkita et laittaako osiksi vai vielä kunnostukseen. Tammer-diesel ja kantanen jyväskylässä tulee itselle mieleen mutta mikä paja olisi varma tapaus tuon pumpun ja koneen suhteen. C5 A6 2.5 Audi.
Onneksi tallensin tuon vikalogin eli nämä tuli:
P0136
P0170
Pitää ihmetellä noita lisää kun saan kunnon kaapelin ja softan noiden ihmettelyyn sekä saan huollon tehtyä.
Mutta hain tietoa tuosta P0136 koodista ja olis vissiinkin lamda anturi vika, mitä tuossa kerroitkin.
Ei ainakaan kuparitahnaa, joko jarrurasvaa tai kuivana.Takajarru näytti keväällä tuolta kuin kuvassa. Putsasin tapit ja moottorisahan viilalla vähän aukaisin palojen reikiä. Nyttemmin kolahtaa kun jarruttaa, kait rei´istä tuli soikeat yms.
Ei siinä, tilasin nyt uudet takapalat ja nuo tapit ja sokat millä ne tulee kiinni.
Päivän kysymys kuuluu : Laitanko näihin tappien varteen kuparitahnaa, jarrurasvaa vai vedetäänkö kuivana ? Ideana se että palat liikkuisi tapeissa jouhevasti.
Edellinen omistaja vaihtoi levyt ja palat muttei näitä 5e 4 kpl sarjalta maksavia tappeja.
![]()
Ei ainakaan kuparitahnaa, joko jarrurasvaa tai kuivana.
Tässä tapauksessa epäilys että naftapuolella vika.Tuolta ainakin, vaikka ei ihan naapurissa olekaan VP44-ohjainlaitteet
Tässä tapauksessa epäilys että naftapuolella vika.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.