Sain vuokra-autoksi pariisista Hertsiltä 30k rullatun bensa-automaatti Renault Capturin , ei taida olla se uusin facelift mitä näkee mustaoranssina. 400 kilsan moottoritiepätkän jälkeen seuraavana päivänä startissa check anti-emission system ja joulukuuset kojelaudassa nyt viikon verran.
Tuntuu vievän 9 litraa taajama-ajossa viiden kilsan pätkiä. Ja bensamittari laskee silmissä varpasillaan kun ajaa. Moottoriäänet + 2k ylöspäin hyvin "raspit" ja nyt kun tehoa pyytää vähän enemmän niin ravistaa kyllä jonkinverran.
Kylmästartilla tuntuu myös, että jää vähän kaasu päälle ja kierrokset/nopeus laskee pienellä viiveellä. Ja konepelti näytti toki jo vuokratessa siltä, että olisiko saanut vähän enemmän lämpöä sisältä päin?
Mikähän tässä voisi olla vikana noin niinkuin mielenkiinnosta?
Vähän tuo coronatilanne vaikeuttanut auton vaihtoa ja ei kyllä ole luottoa merkkiin tämä kokemus nostanut. Maanantaina varmaankin pääsen sen 60 kilsaa ajamaan lähimpään lentokenttätoimipisteeseen, mistä lupasivat auton vaihtaa. Katsotaan pysyykö kasassa sinne asti. Myös automaatin toiminta hyvin kulmikasta ja onhan sitä Ioniqia jo ikävä. Ei kyllä vuokraamokäytöstä tällaista pikkuturboa uskaltaisi ostaa edes parivuotiaana.