• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksesä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Suunto Sonic luujohdekuulokkeet 29€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja duics
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt tuli viesti Elisalta että ovat käsitelleet asiaa kulutttajaneuvonnan kanssa ja tarjoavat kuulokkeita 59eur hintaan.
JOo. Eihän tuo ole kuin melkein 200% hinta alkuperäiseen "huippuhinta" tarjoushintaan :rofl: Itsellä kyllä Elisan hieman kutkuttaa, että pitäisikö tuohon tarttua. Käytännössä 25€ lisärahaa vaativat. Tai antaako vain olla kokojutun ja unohtaa edes tilanneensa. 59€ ei kuitenkaan enää ole mikään sellainen heräteostoshinta, jolla viitsii kaappiin laittaa käyttämättömänä (jos vaikka joskus tarvii)
Tätä kannattaa kysyä kuluttajaneuvojalta, että ovatko sopineet näin vai valehteleeko elisa heidän nimissään.
Tosiaan, olisi kiva kuulla onko tosiaan tuollaista yhdessä sovittu viimeiseksi tarjoukseksi vai onko Elisan omaa keksintöä
 
Tätä kannattaa kysyä kuluttajaneuvojalta, että ovatko sopineet näin vai valehteleeko elisa heidän nimissään.
Ja hyvä muistaa myös se, että KKV ei sinun tai kenenkään muunkaan puolesta tee mitään alkuperäisen sopimuksen yliajavia päätöksiä. Taitaa olla Elisalta vain harhaanjohtamista sen varjolla, että KKV:n kanssa on keskusteltu asiasta.
 
Ja hyvä muistaa myös se, että KKV ei sinun tai kenenkään muunkaan puolesta tee mitään alkuperäisen sopimuksen yliajavia päätöksiä. Taitaa olla Elisalta vain harhaanjohtamista sen varjolla, että KKV:n kanssa on keskusteltu asiasta.
Juu, minä olen kyllä pistänyt omalta osaltani jo asian kuluttajariitalautakuntaan. Nämä käänteet pistän kyllä sinnekin tiedoksi.

Ihan kusetusta tuo on elisalta. Yritetään vaan muotoilla teksti siihen muotoon, että olisivat yhdessä niin päättäneet. Tuo on ihan elisan oma yritys koittaa nyhtää rahaa. Tässä viestissään ne kuitenkin myöntää virheensä, mutta vieläkään ei suostu korjaamaan virhettänsä vaan saavat toiminnallaan aiheutttua vielä enemmän hallaa maineellensa.
 
Minähän en edes näitä kuulokkeita tilannut vaan sen DJI Dronen. Reklamoin heille siitä ja sain äsken sähköpostia, että käsittelevät ensiviikolla asiaa. Heti perään sain toisen sähköpostin "Kiitos yhteydenotostasi ja pahoittelumme aiheutuneesta mieliharmista Suunto Sonic Lime -kuulokkeiden hinnoittelun osalta..."
 
Mielenkiintoista. Taitaa olla KKV:llä ruuhkaa, kun sieltä ei vielä tiistaina lähetettyyn viestiin ole tullut vastausta. Tuo nyt tarjottu soviteltu hinta on kyllä liian kova (Itselle ei tuollaista viestiä ole tullut). Toki jonkinlaiseen sovitteluun voisin itse ainakin olla valmis. Kääntöpuolena on se, että jos tämä menee lautakuntaan asti, niin hyvä jos parin vuoden sisään saa sitten laitteen siihen 29e hintaan, niin mikä lienee enää silloin laitteen arvo. Haluaisin saada kuulokkeet mahdollisimman pian käyttöön. Mutta tosiaan tuollaiseen 59e en helpolla kyllä lähde. 39e + postit voisi vielä mennä, niin se ehkä vastaisi sitä, että kahden vuoden päästä saisi kuulokkeet hintaan 29e. Toki mieluusti nyt saisivat vaan myydä ne tuohon jo sovittuun hintaan ilman kikkailuja.
 
En usko että tuo mihinkään lautakuntaan menee, koska a) se olisi jo itsessään mainehaitta Elisalle ja b) tietävät itsekin olevan väärässä, mistä tuo "kompromissikin" kertoo.
 
No nyt tuli KKV:ltä viestiä:

Hei

Olet ottanut yhteyttä kuluttajaneuvontaan koskien Elisan Haukatut hinnat-kampanjassa ostamiesi Suunto Sonic kuulokkeiden tilauksen yksipuolista perumista Elisan puolelta. Elisa on vedonnut virheelliseen hintaan. Virheellisesti ilmoitettu hinta sitoo myyjää, ellei kuluttaja tiennyt eikä hänen olisi pitänytkään tietää erehdyksestä. Tällaisten tilanteiden arviointi on tapauskohtaista.

Kuluttajaneuvonnan ja Elisan välisten neuvottelujen perusteella Elisa on lupautunut kompromissiratkaisuna tarjoamaan kuulokkeet 59 eurolla. Kuluttajaneuvonta pitää Elisan vastaantuloa vakavasti harkitsemisen arvoisena vallinneissa olosuhteissa.

Kyseessä on kompromissiehdotus, johon yksittäiset kuluttajat eivät ole sidottuja. Voit itse päättää hyväksytkö tilauksen tarjotulla hinnalla.

Mikäli et hyväksy kompromissiehdotusta, voit tehdä ratkaisupyynnön kuluttajariitalautakunnalle. Käsittely on erikseen lautakunnassa omatoimisesti hoidettava kirjallinen prosessi, joka jonoista johtuen voi viedä aikaa yli vuoden. Tietoa lautakunnasta ja ohjeet ratkaisupyynnön tekemisestä löydät osoitteesta www.kuluttajariita.fi.

Elisa on ilmoittanut ottavansa yhteyttä kuluttajiin 20.9.2024 kertoen kompromisehdotuksesta. Mikäli et saanut yhteydenottoa, ota yhteyttä Elisaan osoitteella asiakaspalvelut.liittymat@elisa.fi.

Asian käsittely kuluttajaneuvonnassa päättyy tähän.

Ystävällisin terveisin

Kuluttajaneuvonta
 
"Kuluttajaneuvonnan ja Elisan välisten neuvottelujen perusteella Elisa on lupautunut kompromissiratkaisuna tarjoamaan kuulokkeet 59 eurolla. " eli on kerrottu KKV:n taholta heidän olevan väärässä, mutta virhettään elisa meinaa vieläkään oikaista vaikka osaltaan sen myöntävät virheen tarjoamalla yksipuolisella esityksellä vaihtoehtoa.

Toi KKV on ihan vitsipumppu.

Ei tämä mikään huutokauppa ole. Kattellaan sitä vastaavaa kuuloketta samassa hintaluokassa sitten kuluttajariitalautakunnan päätöksen jälkeen. :)
 
Viimeksi muokattu:
Yhtä tyhjän kanssa tuo, edelleen kiinnostaa se puoli tässä asiassa, että osa sai tilauksen 29€ hintaan ja nyt tarjotaan huippudiiliä joka 2x sen...
 
Itse en ole saanut vastausta kkv:ltä tai tuota elisan huijausvastinetta. Kuitenkin viestiä sinne mennyt viime perjantaina. Pitää ensiviikolla kysyä, josko tämän voisi laittaa riitautettavaksi.
 
Tuo 25e alennus jonka mahdollisesti saatte, tulee maksamaan teille vuoden odottelua. Mutta eikait siinä mitään jos ei ole oikeasti tarvetta tuotteelle nyt.
 
Tuo 25e alennus jonka mahdollisesti saatte, tulee maksamaan teille vuoden odottelua. Mutta eikait siinä mitään jos ei ole oikeasti tarvetta tuotteelle nyt.

Kahdet toimivat Buds Live-kuulokkeet löytyy vielä, ei ole kiirettä. Taidan odotella rauhassa.
 
Tuo 25e alennus jonka mahdollisesti saatte, tulee maksamaan teille vuoden odottelua. Mutta eikait siinä mitään jos ei ole oikeasti tarvetta tuotteelle nyt.
Siis juuri yllä olevasta syystä Elisa tekee mitä heitä huvittaa. Koska temppuilusta ei ole tullut seuraamuksia. Elisa maksaa asiakaspalvelulle mieluummin palkkaa turhasta työstä ja kärsii mainehaitasta, kuin toimittaisi tuotteet sovittuun hintaan. Toivottavasti asiakaspalvelulla palaa paljon aikaa asian selvittelyyn.
 
IMG_20240920_162317038.jpg

Tässä tosielämän kuva bluetooth -kuulokkeiden ostosta normaalista kaupasta. Hinta oli 5€ eikä mua käännytetty kassalla takaisin tai alettu vaatimaan lisää rahaa toisin kuin elisan verkkokaupassa.
 
Minähän en edes näitä kuulokkeita tilannut vaan sen DJI Dronen. Reklamoin heille siitä ja sain äsken sähköpostia, että käsittelevät ensiviikolla asiaa. Heti perään sain toisen sähköpostin "Kiitos yhteydenotostasi ja pahoittelumme aiheutuneesta mieliharmista Suunto Sonic Lime -kuulokkeiden hinnoittelun osalta..."
Täällä ollaan samassa tilanteessa. Aikamoista mainehaittaa Elisa kylvää itelleen. Päivittelehän miten reklamaation kanssa käy!
 
Oletteko jo pyytäneet ratkaisua kuluttajariitalautakunnalta? Olettaisin, että sinne voi perusteluna pistää saman jutun kuin KKV:lle, eli tekstin joka oli täällä. Mitä olette laittaneet vaatimukseksi? Koska, jos päätös venyy, niin tuota mallia ei välttämättä edes tarjolla enää. Ties vaikka silloin jo suunto sonic 2 myynnissä.
 
Ei ole vielä tullut edes Elisalta tai kuluttajaneuvonnalta mitään vastausta itselle.
Edit, vastaus tuli nyt:
1727176206024.png


Olikos jollain jotain templatea tuonne lautakuntaan?
 
Viimeksi muokattu:
Ei ottanut Elisa vapaaehtoisesti yhteyttä heidän sekoiluun eivätkä kyllä vastanneet miksi tilauksen saaneiden kohdalla se ei ollut hintavirhe.

Mitä porukka on tehnyt tän suhteen?

Ei toi 59€ juurikaan houkuttele nimettömästä merkistä, joka ei audiopuolella ole juuri kunnostautunut.

Vertailun vuoksi ostin Power Beatsit verkkokaupasta pari vuotta sitten 70€ hintaan, kun ovh. oli siihen aikaan 249€. Nykyään taitaa olla 299€.

Kiitos yhteydenotostasi ja pahoittelumme aiheutuneesta mieliharmista Suunto Sonic Lime -kuulokkeiden hinnoittelun osalta.

Olemme käyneet läpi asiaa sekä sisäisesti että kuluttajaneuvonnan kanssa. Kuluttajaneuvonnan ja Elisan välisissä neuvotteluissa olemme päätyneet tarjoamaan kompromissiratkaisuna kuulokkeiden toimittamista erikoishintaan 59 euroa ilman toimitusmaksua.

Voit hyödyntää edun vastaamalla tähän viestiin 28.9.2024 mennessä.
Kerrotko samalla myös syntymäaikanne ja kotiosoitteenne, jotta voimme tunnistaa teidät mahdollista tilausta varten.

Ystävällisin terveisin,

Elisan asiakaspalvelu
 
Ei ottanut Elisa vapaaehtoisesti yhteyttä heidän sekoiluun eivätkä kyllä vastanneet miksi tilauksen saaneiden kohdalla se ei ollut hintavirhe.

Mitä porukka on tehnyt tän suhteen?

Ei toi 59€ juurikaan houkuttele nimettömästä merkistä, joka ei audiopuolella ole juuri kunnostautunut.

Vertailun vuoksi ostin Power Beatsit verkkokaupasta pari vuotta sitten 70€ hintaan, kun ovh. oli siihen aikaan 249€. Nykyään taitaa olla 299€.
Ei ole kuulunut Elisalta myöskään mitään, 59€ en kyllä noista maksa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
254 121
Viestejä
4 419 850
Jäsenet
73 290
Uusin jäsen
Jaakkok

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom