• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Suunto Sonic luujohdekuulokkeet 29€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja duics
  • Aloitettu Aloitettu
Jugi55:lla hyvä rekkula, hienosti perusteltuna kyllä. Omani ei yhtä ansiokas mutta samoja asioita ja nyt tuli seuraava vastaus:

Hei,

kiitos yhteydenotostasi. Elisan verkkokaupassa on ollut inhimillisen virheen vuoksi lyhyen ajan myynnissä Suunto Sonic Lime -luujohdekuulokkeet virheellisellä hinnalla 29 euroa. Oikea hinta tuotteelle on ollut 129 euroa. Tähän hintaan on samanaikaisesti ollut myynnissä samoja kuulokkeita mustana. Virheellinen hinta on korjattu verkkokauppaan viipymättä saman päivän aikana. Emme voi ikävä kyllä toimittaa tuotetta virheelliseen hintaan. Pyydämme anteeksi tapahtunutta virhettä ja sen aiheuttamaa mieliharmia.

Olemme peruneet tilauksesi ja tilanne huomioiden tarjoamme samaa tuotetta sinulle nyt erikoishintaan 109 euroa. Voit tilata tarjoamamme erikoishintaiset kuulokkeet 23.9.2024 saakka soittamalla maksuttomaan myyntipalveluumme (0800 939393, Avoinna ma-pe klo 8-19, maksuton kaikista kotimaan liittymistä).

Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan (Sopimuksen hintatiedot) hinta ei sido myyjää, jos kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää hinnan olleen selvästi virheellinen. Näin on muun muassa silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna. Katsomme tässä olevan kyseessä tämänkaltainen tilanne.

Mikäli et ole ratkaisuumme tyytyväinen, voit jatkaa asian käsittelyä täältä (Käyttö- ja sopimusehdot - Elisa) kohdasta "Tietoa erimielisyyksien ratkaisusta" löytyvien ohjeiden mukaisesti.

Pyydämme vielä kerran anteeksi virheen aiheuttamaa harmia ja vaivaa.

Kerrothan vielä kuinka onnistuimme tänään. Mielipiteesi on tärkeä!

Ystävällisin terveisin

Annukka Halttunen
Elisan asiakaspalvelu

Voit varata ajan jolloin soitamme sinulle asiakaspalvelusta osoitteessa elisa.fi/soittoaika

Lisätietoa henkilötietojen käsittelystä ja tietosuojasta Elisalla Tietosuoja Elisalla, yksityisyyden suoja ja GDPR - Elisa
 
Jugi55:lla hyvä rekkula, hienosti perusteltuna kyllä. Omani ei yhtä ansiokas mutta samoja asioita ja nyt tuli seuraava vastaus:

Hei,

kiitos yhteydenotostasi. Elisan verkkokaupassa on ollut inhimillisen virheen vuoksi lyhyen ajan myynnissä Suunto Sonic Lime -luujohdekuulokkeet virheellisellä hinnalla 29 euroa. Oikea hinta tuotteelle on ollut 129 euroa. Tähän hintaan on samanaikaisesti ollut myynnissä samoja kuulokkeita mustana. Virheellinen hinta on korjattu verkkokauppaan viipymättä saman päivän aikana. Emme voi ikävä kyllä toimittaa tuotetta virheelliseen hintaan. Pyydämme anteeksi tapahtunutta virhettä ja sen aiheuttamaa mieliharmia.

Olemme peruneet tilauksesi ja tilanne huomioiden tarjoamme samaa tuotetta sinulle nyt erikoishintaan 109 euroa. Voit tilata tarjoamamme erikoishintaiset kuulokkeet 23.9.2024 saakka soittamalla maksuttomaan myyntipalveluumme (0800 939393, Avoinna ma-pe klo 8-19, maksuton kaikista kotimaan liittymistä).

Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan (Sopimuksen hintatiedot) hinta ei sido myyjää, jos kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää hinnan olleen selvästi virheellinen. Näin on muun muassa silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna. Katsomme tässä olevan kyseessä tämänkaltainen tilanne.

Mikäli et ole ratkaisuumme tyytyväinen, voit jatkaa asian käsittelyä täältä (Käyttö- ja sopimusehdot - Elisa) kohdasta "Tietoa erimielisyyksien ratkaisusta" löytyvien ohjeiden mukaisesti.

Pyydämme vielä kerran anteeksi virheen aiheuttamaa harmia ja vaivaa.

Kerrothan vielä kuinka onnistuimme tänään. Mielipiteesi on tärkeä!

Ystävällisin terveisin

Annukka Halttunen
Elisan asiakaspalvelu

Voit varata ajan jolloin soitamme sinulle asiakaspalvelusta osoitteessa elisa.fi/soittoaika

Lisätietoa henkilötietojen käsittelystä ja tietosuojasta Elisalla Tietosuoja Elisalla, yksityisyyden suoja ja GDPR - Elisa
Mulle tuli juuri sama copy paste mutta ilman asiakaspalvelijan nimeä :D
 
^ Tuo oli hyvä. Elisa vastasi nopeasti vastaukseeni heidän tämänpäiväisestä reklamaatiopäätöksestä.


Hei,

kiitos viestistäsi. Olemme jo aiemmassa viestissämme esittäneet tulkintamme asiaan ja tilauksesi on ikävä kyllä peruttu hinnoittelussa tapahtuneen virheen vuoksi. Voit tilata tarjoamme erikoishintaiset kuulokkeet aiemman viestimme ohjeiden mukaisesti 23.9.2024 mennessä.

Mikäli et ole ratkaisuumme tyytyväinen, voit jatkaa asian käsittelyä aiemman viestimme ohjeiden mukaisesti (Käyttö- ja sopimusehdot - Elisa)

Pyrimme aina hakemaan erimielisyyksiin ratkaisua yhdessä asiakkaidemme kanssa. Jos sinun ja Elisan välillä olevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi neuvotteluilla, voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn sinun tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.

Pyydämme vielä kerran anteeksi virheen aiheuttamaa harmia ja vaivaa.

Ystävällisin terveisin

Anni Nieminen
Elisan asiakaspalvelu
Eli käytännössä he eivät enää muuta päätöstään vastasi heille miten vaan perustellen. Joten siihen varmaan turha käyttää energiaa. Eli seuraavaksi siis kuluttajaneuvonnan pariin pitänee mennä.
 
Eivät Elisalla muuttaneet kantaansa vaikka copy-pastesin heille nuo Jugi55 laittamat perustelut. Seuraavaksi täytyisi siis laittaa tämä vireille kuluttajaneuvontaan. Vai osaatteko sanoa kannattaako kaikkien tehdä tämä myös tuonne vai riittääkö, että joku tekee ja muut voivat hyödyntää tätä samaa hakemusta / tulevaa päätöstä?
 
TXT viestillä tuli kysymys, "hyväksytkö vastauksen" (asiaan peruimme tilauksesi koska hinta oli mielestämme liian halpa). Vaihtoehtona kyllä ja ei, ja jos ei, niin saa varattua soittoajan. Katsotaan mitä asiakaspalvelusta sanovat tuosta
 
Näköjään toisella sivulla oli. Mutta siinä ei näy hintaa ollenkaan. Silloin tilaushetkellähän oli 129€ normaalihinta -nyt ovat näköjään hivuttaneet normaalihintaa ylös 149 euroon (yrittävät saada hintavirheen näyttämään todennäköisemmältä?). Tämä menee kokoajan naurettavammaksi Elisalta ja mikä surkeinta, että samanlaisia juttuja käy heillä kokoajan eikä voi tietää onko kyseessä poistomyynti, alennus, huippuhinta vai "virhe".
Vapaa lainaus puhelusta
"Selvitin meiltä ja ei auta, voidaan tarjota vain 109euroon noita kuulokkeita ja tilaus on peruttu. Jos ei miellytä, ota yhteyttä kuluttajaneuvojaan"

Edit. Nyt tuli taas tekstiviesti: Luulivat minun tilanneet 3kpl kuulokkeita, mutta olin kyllä tilannut vain yhdet. Mutta ilmeisesti on jobbareita ollut taas liikkeellä
 
Kuluttajaneuvontaan laitettu viestiä kun reklamaatioon tuli tuo sama copy&paste mikä yllä jo luki. Viestin sisältönä muutama vapaa sana ja Jugin viestistä napattuna perustelut tueksi. Liitteiksi laitoin tilausvahvistuksen, oman rekkulan ja siihen saadun vastauksen kuvakaappauksina.
 
Nyt on raapusteltu kuluttajaneuvontaan viestiä ja hieman perusteltu miksi tuo ei ole selkeä hintavirhe. Liitteeksi myös Elisalta saadut viestit, tilausvahvistus, reklamointi sekä kuvakaappaus Huippuhinta! -tekstistä.
 
Viimeksi muokattu:
Raapustelin myös kuluttajaneuvonnalle viestiä, taidampa myös lomilta palatessani pyytää IT:tä vaihtamaan liittymäni Telialle.
 
Ei voi kyllä käsittää, miten typerää porukkaa tälläisissä puljuissa, kuten Elisa, on päättämässä asioista. Kuulokkeista tuleva tappio on kuitenkin jotain 10-20e luokkaa per kpl ja pelkästään yhden liittymän asiakas tuo firmaan satoja euroja vuodessa (ei toki voittoa kaikki, mutta rahaa yhtäkaikki)

Sitten kun miettii että melko moni, jolla on useampi liittymä, sydämistyy useammaksi vuodeksi (kuten esim. itse läppärikeissin kanssa, 3 liittymää lähti Elisalta ja takaisin en palaa) niin eihän tässä ole mitään järkeä miltään kantilta olla toimittamatta noita tuotteita vrt. että olisi saatu paljon iloisia asiakkaita, semi pienellä kustannuksella.

Sama esim. IF vakuutusyhtiön kanssa. (Yrityspuolella) tuli riitaa noin 50e summasta. Ei joustettu millään vaikka heidän virheensä ja ei siihen nyt kannata hirveää aikaa käyttää. Henkilökohtaisella puolella olisi vakuutettavaa mm. kotia, autoa, venettä, mökkiä jne toivottavasti +50v ajaksi niin ei, mieluummin paskotaan asiakassuhde aivan huolella ja jätetään nekin rahat kilpailijoille. 50e takia.

Voisin ehkä ymmärtää jos myydään jotain kertaluontoista ja halutaan vain rahat ja juosta, niin silloin OK, jotkut firmat tekee noin.

Mutta firmat mitkä luottaa maineeseen, jatkuvaan asiakassuhteeseen ym. niin ei vittu oikeasti mitä puuhastelua :D
 
Tänne tuli kans tuo automaattisähköposti omaan reklamointiin liittyen. Laittoiko kukaan vastausta siihen vai suoraan KKV:lle ?
 
Ei voi kyllä käsittää, miten typerää porukkaa tälläisissä puljuissa, kuten Elisa, on päättämässä asioista. Kuulokkeista tuleva tappio on kuitenkin jotain 10-20e luokkaa per kpl ja pelkästään yhden liittymän asiakas tuo firmaan satoja euroja vuodessa (ei toki voittoa kaikki, mutta rahaa yhtäkaikki)

Sitten kun miettii että melko moni, jolla on useampi liittymä, sydämistyy useammaksi vuodeksi (kuten esim. itse läppärikeissin kanssa, 3 liittymää lähti Elisalta ja takaisin en palaa) niin eihän tässä ole mitään järkeä miltään kantilta olla toimittamatta noita tuotteita vrt. että olisi saatu paljon iloisia asiakkaita, semi pienellä kustannuksella.

Sama esim. IF vakuutusyhtiön kanssa. (Yrityspuolella) tuli riitaa noin 50e summasta. Ei joustettu millään vaikka heidän virheensä ja ei siihen nyt kannata hirveää aikaa käyttää. Henkilökohtaisella puolella olisi vakuutettavaa mm. kotia, autoa, venettä, mökkiä jne toivottavasti +50v ajaksi niin ei, mieluummin paskotaan asiakassuhde aivan huolella ja jätetään nekin rahat kilpailijoille. 50e takia.

Voisin ehkä ymmärtää jos myydään jotain kertaluontoista ja halutaan vain rahat ja juosta, niin silloin OK, jotkut firmat tekee noin.

Mutta firmat mitkä luottaa maineeseen, jatkuvaan asiakassuhteeseen ym. niin ei vittu oikeasti mitä puuhastelua :D

Tätä mietin itsekin, kun vaihdan tämän tapauksen johdosta kolme puhelinliittymää pois sekä jossain vaiheessa myös nettiliittymän ja Elisa Viihteen, kun määräaikaisuus loppuu. Vaihdoin 2014 Telialta pois ja 10 vuotta vierähti. Näköjään asiakkuus kiinnostaa kuin kasa paskaa.
Eipä tuossa nyt isoja tappioita olisi tullut toimitella noita kuulokkeita 29€ hintaan ainakin meille pitkäaikaisille asiakkaille. Jäi todella huono maku, kun koko keissi hoidettiin "automaatiolla". Toki tapauksia oli varmasti paljon, mutta itse odotin että 10 vuoden asiakkuus olisi jotenkin painanut.

No, eipä siinä. Ei muuta kuin Telian ja DNA:n pisteille kyselemään tarjousta.

Ja tänään lähtee KKV:lle myös viestiä.
 
Minäkin ryhdyin KKV:n kanssa asiointiin. Tunne on se että kerrankin on hyvä olla joukossa "periaatteen miehiä" jurnaamassa ilmiselvistä asioista ns. yhteisen hyvän puolesta.
Sama homma itsellä. Eilen tein hakemuksen kuluttajaneuvontaan.

Saa nähdä jaksaako alkaa vaihtaa oman liittymänsä pois Elisalta. Vahva tunne kyllä on, että näin kyllä tulee käymään. Eihän tuo itselläkään ole tuolla ollut kuin Saunalahden ajoista.
 
Reklamaatio KKV:n kautta lähetetty. Tehkää mahdollisimman moni niin voi herättää KKV:n mielenkiinnon painostaa Elisa suoraan toimittamaan tuotteet, jotta vältytään parin vuoden käsittelyajoilta:

Käytin reklamaation pohjana jugi55:n erinomaista yhteenvetoa tilanteesta:
Ostin Elisan verkkokaupasta Suunto sonic -kuulokkeet hintaan 29€ + 4,99€ toimituskulut eli yhteensä 33,99€. Elisan mukaan kyseessä oli hintavirhe ja sen perusteella yksipuolisesti ja perusteettomasti peruivat tilauksen. He vetoavat siihen, että kuluttajan olisi pitänyt tajuta, että kyseessä on virheellinen hinta. Tästä olen eri mieltä. Kuluttajariitalautakunnassa on useita aikaisempia tapauksia, joissa vastaavissa tilanteissa on päädytty suosittelemaan kuluttajan vaatimuksiin suostumista. Esimerkiksi eräässä tapauksessa myyjän on tullut myydä legoja yli 80% alennuksella, sillä kyseisessä kategoriassa hinnan vaihtelu on suurta eikä hintaa voitu pitää mahdottomana (Lego-tuotteen hintavirhe verkkokaupassa, D/460/36/2018). Toisessa tapauksessa päädyttiin vastaavaan ratkaisuun elektroniikan kaupassa (Hintavirhe tietokonekomponenttien tarjouskampanjassa, D/2557/32/2019).

Vaadin, että Elisa Oyj pitää osansa syntyneestä sopimuksesta, eli toimittaa tilaamani tuotteen hintaan 29€. Jos kyseessä todellakin on hintavirhe, ei se ole luonteeltaan sellainen, että kuluttajan olisi täytynyt olla tietoinen virheellisestä hinnasta, sillä:

- elisa.fi verkkokaupassa on ollut käynnissä "haukatut hinnat" -tarjouskampanja ja tuotetta on mainostettu sivuilla "Huippuhinta!" -tekstillä oranssilla taustalla (liite), joten huomattavan suurienkin tarjousten voidaan olettaa olevan mahdollisia.

- Elisa Oyj ei sivuillaan ilmoita tuotteen normaalihintaa, mikä vaikeuttaa "oikean" hinnan hahmottamista.

- Elisa Oyj rikkoo EU:n omnibus -direktiiviä verkkokaupassaan olemalla ilmoittamatta edullisinta hintaa, jolla tuotetta on myyty edellisen 30 päivän aikana, mikä vaikeuttaa "oikean" hinnan hahmottamista.

- Elisa Oyj on toimittanut osalle tilaajista tuotteen kyseiseen hintaan, mikä osoittaa hinnan olleen heidän mielestään oikea.

- Elisa Oyj myy tälläkin hetkellä langattomia kuulokkeita samaan 29€ hintaan (Elisa - Verkkokauppa), mikä osoittaa sen, että 29€ + 4.99€ ei ole mahdoton hinta kuuloke-kategoriassa.

- Elisa Oyj on myynyt noin 80€ arvoisia kuulokkeita 10 € hintaan huhtikuussa 2024 (Nokia TWS-841W, Nokia TWS-841W/Nokia Clarity Earbuds Pro Blue - Hintaseuranta | Hinta.fi), mikä osoittaa sen, että 29€ + 4,99€ ei ole mahdoton hinta kuuloke -kategoriassa.

- Esimerkiksi citymarket.fi myy tällä hetkellä Sony wf-l900 kuulokkeita -70% alennuksella (K-Citymarket tarjouslehti, K-Citymarket tarjouslehti) mikä osoittaa sen, että kyseisessä tuotekategoriassa suuretkin alennukset ovat mahdollisia esimerkiksi malliston uudistuessa.

- Kuluttajana olen tulkinnut tarjousta siten, että Elisa on myynyt poistuvaa tai huonosti myynyttä tuotetta tarjoushintaan sillä alennuksessa oli vain kuulokkeiden todennäköisesti mustaa väriä epäsuositumpi limen vihreä variantti.

- Tilauksen jälkeen minulle on viestitty kahteen otteeseen toimituksen viivästymisestä ja vasta noin viikon päästä tilauksesta se perutaan. Tämän viiveenkin perusteella hintavirheen mahdollisuus voitaneen myös kyseenalaistaa.

Vaadin, että tuote toimitetaan alkuperäisellä hinnalla. Mikäli tilattu limen väri ei ole saatavilla enää, tuote voidaan korvata saatavilla olevalla mustalla värillä.
 
Ajattelin että en asiaa vie itse sen pidemmälle kuin pyydän, että toimittavat. Itse jopa ehdotin Elisalle, että jos jotain pientä lahjakorttia olisi tarjota muihin tuotteisiin, niin voitaisiin asia silläkin sovitella -ei sopinut. Nyt kun Elisalla toimina on noin epämääräistä, niin laitoin itsekin asian KKV:lle. Toivottavasti käsittelevät meidän kaikkien tapaukset yhdessä, niin saamme kaikki yhtäpitävän vastauksen, eikä KKV:llä mene kymmenien ihmisten työaikaa asian selvittämiseen.
 
Mielenkiintoinen ratkaisu lähettää kuulokkeet osalle tilaajista ja perua sitten loput tilaukset. Verkkis myi pari kolme vuotta sitten Switch konsoleita vahingossa kolmella kympillä ja lähetti laitteet jokaiselle tilaajalle suoraselkäisesti. Tilaukset olisi voinut myös perua hyvällä omallatunnolla selvän hintavirheen takia.
 
Sain jo vastauksen KVV:lta ja forwardoin Elisalle. Katsotaan mitä vastaavat.

KVV:n mielipide oli ettei 29 € hinta kuulokkeista ole "erityisen poikkeuksellinen" niin että kuluttajan pitäisi ymmärtää sen olevan selvästi virheellinen :thumbsup:

"Siten lähtökohtana voidaan pitää sitä, että ilmoitettu hinta sitoo myyjää eikä se voi seuraamuksitta perua tilausta vedoten hintavirheeseen.
Yrityksellä ei siis ole oikeutta perua tilauksia yksipuolisesti, vaan tällöin kyseessä on sopimusrikkomus, jonka yritys on velvollinen hyvittämään."
 
Sain jo vastauksen KVV:lta ja forwardoin Elisalle. Katsotaan mitä vastaavat.

KVV:n mielipide oli ettei 29 € hinta kuulokkeista ole "erityisen poikkeuksellinen" niin että kuluttajan pitäisi ymmärtää sen olevan selvästi virheellinen :thumbsup:

"Siten lähtökohtana voidaan pitää sitä, että ilmoitettu hinta sitoo myyjää eikä se voi seuraamuksitta perua tilausta vedoten hintavirheeseen.
Yrityksellä ei siis ole oikeutta perua tilauksia yksipuolisesti, vaan tällöin kyseessä on sopimusrikkomus, jonka yritys on velvollinen hyvittämään."
KVV? Kuluttajaneuvoja vai Kuluttajariitalautakunta?
 
Mites tää teillä nyt etenee? Kaikkien ei liene järkeä nyt pommittaa kuluttajaneuvonta samoilla viesteillä?
 
Ei Elisaa kiinnostanut Kuluttajaneuvojan mielipide:
"Olemme jo aiemmassa viestissämme esittäneet tulkintamme asiaan ja tilauksesi on ikävä kyllä peruttu hinnoittelussa tapahtuneen virheen vuoksi."
 
Ne käyttää hintatappiota enemmän asiakaspalvelun palkkoihin tapausten hoitamiseksi ja lopulta vielä häviävät KKV:n kanssa sekä kadottavat liittymäasiakkaitaan.

Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg

Oppikirjaesimerkki kauppikseen siitä, miten asioita ei pidä hoitaa.
 
Ei Elisaa kiinnostanut Kuluttajaneuvojan mielipide:
"Olemme jo aiemmassa viestissämme esittäneet tulkintamme asiaan ja tilauksesi on ikävä kyllä peruttu hinnoittelussa tapahtuneen virheen vuoksi."
Ai herranjestas mitä vastailua. Vielä olisi ollut takaportti hoitaa homma kuntoon. Kumma, että käskevät ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja sitten ei mitään kunnioitusta siihen. Noh, toki tuo ei tosiaan mikään sitova vielä, mutta on kyllä erikoista toimintaa.

Oma viesti lähti myös aiemmin tänään kuluttajaneuvojan suuntaan.

Olisipa kova, jos joku media tästä kiinnostuisi ja pyytäisi siihen kuluttajaneuvojan mielipiteen.

Tässä ChatGPT:n avustuksella viisi eri otsikkovaihtoehtoa valmiiksi.
"Elisa perui kuuloketilauksen skandaalimaisesti – Mauno, 36, vaatii oikeutta: 'Näillä korvilla minä ne ansaitsen!'"

"Halpaa kuin saippua vai petos? Maunon 29€ kuuloketilaus katosi mystisesti – Katso, miten Elisa selittää hintavirhettä!"

"KUOHU: Mauno osti kuulokkeet huippuhintaan – Elisa perui tilauksen ja Mauno räjähti: 'Nyt riittää!'"

"Tämä tarjous oli liian hyvä ollakseen totta! Elisa perui Maunon kuulokkeet 29€
hinnalla – Katso, miten hän aikoo taistella takaisin!"

"Elisa jätti Maunon ilman kuulokkeita – hintavirhesaaga, joka uhkaa räjäyttää verkkokaupat!"
 
Itselle tuli " Sinun kannattaa tehdä vielä kirjallinen reklamaatio myyjälle. Voit käyttää apuna apuna Kuluttajaneuvonnan verkkosivuilla olevaa Reklamaatioapuria. " -onpas todella hyödyllistä taas KKV:kin. Kerroin kuitenkin jo, että olen tehnyt reklamaation, johon Elisalta vastasivat soittamalla ja kertomalla ettei onnistu...
Joo, itse olen aikaisemmin todennut tuon kkv:n ja kuluttajaneuvojan vaiheen aika turhaksi.

Aina kopio reklamaatiosähköposteista kuluttajaneuvojalle niin on oltu yhteydessä siihen yhteydessä ja jos ei ratkaisua synny yrityksen kanssa niin sitten suoraan kuluttajariitalautakuntaan.
 
Laitoin myös copypaste reklamaatiovastauksen saatuani KKV neuvontaan lomakkeella viestin johon liitin reklamaatiosähköpostin. Saa nähdä kauan kestää saada vastaus.
 
Ovat imoittaneet peruvansa tilauksen , mutta eivät ole vaivautuneet maksamaan rahoja takaisin. On kyllä aika touhua.
Harkitsen rikosilmoituksen tekemistä petoksesta.
 
"Hei,

Kiitos yhteydenotostasi Kuluttajaneuvontaan.
Kuluttajaneuvonta on valtakunnallinen palvelu, josta saa tietoa kuluttajan
oikeuksista.
Asia: Suunto Sonic Lime-kuulokkeet

Olemme saaneet kuluttajaneuvontaan useita yhteydenottoja samasta asiasta ja
olemme yhteydessä yritykseen. Voit jäädä odottamaan omassa asiassasi.

Mikäli yritys ei ole yhteydessä sinuun kohtuullisen ajan kuluessa eikä asiasi
tule sovituksi, voit olla minuun uudelleen yhteydessä."
 
Kielteisen vastauksen kun sain reklamaatioon, ja laitoin tuon KKV vastauksen elisalle uudessa reklamaatiossa, eivät ole enää vastanneet. Toivottavasti nyt Elisa tulee järkiinsä kun tässä on useampi taho, ettei tarvitsisi viedä Kuluttajariitalautakuntaan, siellä oman kokemuksen mukaan menee kauan aikaa.
 
Itseä vaan huvittaa kun jengi triggeröityy tästä keissistä. Jo langan toisessa postauksessa oltiin epäileväisiä mahdollisesta hintavirheestä ja 99% tilaajista varmasti tiedosti tämän. Nyt ollaan irtisanomassa omia ja firman liittymiä ohimon verisuonet pullollaan. Siis toivon edelleen että saatte vielä kuulokkeenne, ei se ole multa pois. Silti pidän popparit matkassa ja myhäillen seuraan taempana. :kahvi:
 
Itseä vaan huvittaa kun jengi triggeröityy tästä keissistä. Jo langan toisessa postauksessa oltiin epäileväisiä mahdollisesta hintavirheestä ja 99% tilaajista varmasti tiedosti tämän. Nyt ollaan irtisanomassa omia ja firman liittymiä ohimon verisuonet pullollaan. Siis toivon edelleen että saatte vielä kuulokkeenne, ei se ole multa pois. Silti pidän popparit matkassa ja myhäillen seuraan taempana. :kahvi:

Tämähän johtuu vain ja ainoastaan yrityksistä. Nykyään kun näkee hyvän tarjouksen ja laittaa tilauksen sisään, saa aina jännittää (ainakin tiettyjen yritysten suhteen), että olikohan tämä nyt yrityksen mielestä hintavirhe vai ei, ja joutuuko yrityksen kanssa vääntämään. Kyseessä on kuitenkin kuluttajansuoja ja kuluttajan oikeudet, joten miksi ei asiasta pitäisi ääntä. Kyllä se vastuu on yrityksillä saada sellaisia tarjouksia verkkokauppoihin, että voivat tuotteet myydä kuluttajille. Se on aivan normaalia, että lopettaa sellaisten yritysten palveluiden käyttämisen, josta on huonoja kokemuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Tämähän johtuu vain ja ainoastaan yrityksistä. Nykyään kun näkee hyvän tarjouksen ja laittaa tilauksen sisään, saa aina jännittää (ainakin tiettyjen yritysten suhteen), että olikohan tämä nyt yrityksen mielestä hintavirhe vai ei, ja joutuuko yrityksen kanssa vääntämään. Kyseessä on kuitenkin kuluttajansuoja ja kuluttajan oikeudet, joten miksi ei asiasta pitäisi ääntä. Kyllä se vastuu on yrityksillä saada sellaisia tarjouksia verkkokauppoihin, että voivat tuotteet myydä kuluttajille. Se on aivan normaalia, että lopettaa sellaisten yritysten palveluiden käyttämisen, josta on huonoja kokemuksia.
Ja joissain firmoissa alennus on puolissa tuotteissa aina -50% ja sitten -70% alennus onkin hintavirhe.

Itseänikään nyt tämä _niin_ paljoa kiinnosta, en jäisi harmittelemaan jos tarjous (oikea) olisi mennyt ohi, mutta kun tuossa kesällä pohdiskelin että olisi kiva kokeilla luujohdekuulokkeita ja nyt kun olikin sopivat tarjouksessa niin vituttaahan se että myyjä voi vain todeta että hinnoitteluvirhe. "Huippuhinta" heidän alennuskampanjassa tarkoittikin hintaa jolla kuulokkeet olisi saanut myös valmistajalta suoraan (ja useammasta muustakin paikasta)...
 
Itseä vaan huvittaa kun jengi triggeröityy tästä keissistä. Jo langan toisessa postauksessa oltiin epäileväisiä mahdollisesta hintavirheestä ja 99% tilaajista varmasti tiedosti tämän. Nyt ollaan irtisanomassa omia ja firman liittymiä ohimon verisuonet pullollaan. Siis toivon edelleen että saatte vielä kuulokkeenne, ei se ole multa pois. Silti pidän popparit matkassa ja myhäillen seuraan taempana. :kahvi:

Ei tässä ole kyse triggeröitymisestä tai ohimon suonista laisinkaan. Kyse on kuluttajansuojasta. Elisa möi satasen kuulokkeet kolmella kympillä, ei semmoinen ole hintavirhe, aivan normaali tilanne.

En edelleenkään usko olevan hintavirhe vaan tarkoituksena oli myydä x kappaletta vittumaisen värisiä kuulokkeita pois varastosta mutta varastosaldo ja nettikauppa eivät jutelleet keskenään, joten niitä tultiin myyneeksi enemmän kuin oli tarkoitus. Yhtäkaikki, hinta ei ole niin poikkeuksellisen halpa, että kuluttajan pitäisi olla varma hintavirheestä, eikä kuluttajan pidä arvailla että toimiiko myyjän varastosaldot. Vielä kun myyjä lähettää tilausvahvistuksen pienen viiveen jälkeen, sillä on ollut aikaa suorittaa järjestelmissään tarkastus hinnan ja varastosaldon osalta. Tilausvahvistus on se sopimus. Vähän myöhäistä muutenkin itkeä virheistä melkein viikkoa myöhemmin.

Tämähän on normaalia vuorovaikutusta sopimuksen toisen osapuolen kanssa. Jos asia ei miellytä ja ehkä harkitsee jatkossa vielä ostavansa yritykseltä jotain, silloin yleensä reklamoidaan. Jos taas ei haluta olla missään tekemisissä toisen tahon kanssa enää, silloin harvoin enää reklamoidaan edes.

Veikkaan, että monella tästä teki henkilökohtaisen ja periaatteellisen Elisan viestintätyyli ja haluttomuus korjata asiaa.
 
Voin myöntää, että triggeröidyn tästä(kin) keissistä, vaikken edes kuulokkeita kerennyt tilaamaan. Mika_ yllä summasikin hyvin että miksi.

Toivottavasti jaksatte puolustaa kuluttajan oikeuksia, ja lopulta saatte palkinnonkin.
 
Huhtikuussa tuli ostettua muutamat Nokia Clarity Earbuds Pro -langattomat kuulokkeet Elisalta hintaan 10€/kpl. Normaalihinta sivuilla ulkomuistista 50€-60€.
Täten alennusprosentti oli +80%, joka reilusti enemmän kuin tämän tuotteen alennusprosentti.

Eikä silloin ollut puhettakaan "hintavirheestä".

Joten tsemppiä reklamaatioihin. Eiköhän sieltä kuulokkeet ennemmin tai myöhemmin saavu :cool:
 
Kiitos yhteydenotostasi ja pahoittelumme aiheutuneesta mieliharmista Suunto Sonic Lime -kuulokkeiden hinnoittelun osalta.

Olemme käyneet läpi asiaa sekä sisäisesti että kuluttajaneuvonnan kanssa. Kuluttajaneuvonnan ja Elisan välisissä neuvotteluissa olemme päätyneet tarjoamaan kompromissiratkaisuna kuulokkeiden toimittamista erikoishintaan 59 euroa ilman toimitusmaksua.

Voit hyödyntää edun vastaamalla tähän viestiin 27.9.2024 mennessä.

Ystävällisin terveisin,

Elisan asiakaspalvelu
 
Kiitos yhteydenotostasi ja pahoittelumme aiheutuneesta mieliharmista Suunto Sonic Lime -kuulokkeiden hinnoittelun osalta.

Olemme käyneet läpi asiaa sekä sisäisesti että kuluttajaneuvonnan kanssa. Kuluttajaneuvonnan ja Elisan välisissä neuvotteluissa olemme päätyneet tarjoamaan kompromissiratkaisuna kuulokkeiden toimittamista erikoishintaan 59 euroa ilman toimitusmaksua.

Voit hyödyntää edun vastaamalla tähän viestiin 27.9.2024 mennessä.

Ystävällisin terveisin,

Elisan asiakaspalvelu
Ei ole tullut tuollaista viestiä enkä muutenkaan ole suostumassa.

Kuluttajaneuvoja ei varmasti ole ehdottanut moista vaan elisa koittaa nyt venkoilla loppuun asti.
 
Ei ole tullut tuollaista viestiä enkä muutenkaan ole suostumassa.

Kuluttajaneuvoja ei varmasti ole ehdottanut moista vaan elisa koittaa nyt venkoilla loppuun asti.

Kyllä, onhan tämä nyt erikoista, joku Elisan superjuutalainen yrittää nyt minimoida vahinkoja. Eivät nyt tunnu ymmärtävän, että sopimus on jo tehty.
 
Nyt tuli viesti Elisalta että ovat käsitelleet asiaa kulutttajaneuvonnan kanssa ja tarjoavat kuulokkeita 59eur hintaan.
 
Olen kovin pettynyt kuluttajaneuvonnan näkemykseen jos heidän mielesrä tämä on ok?
1. Vetää tilauksia sisään halvalla hinnalla.
2. Alkaa kiristämään toimituksia pienellä lisähinnalla.
 
Soittoa vaan kkv:n asiantuntijalle ja suoraan siltä kyselyä mitä tuo tuollainen on. Käsittelijän tiedot löytyy sähköpostista.

Ei itsellä tilausta sisällä niin seuraan vaan sivusta ja valmistaudun nurisemaan mikseivät toimita tilaamaani dronea.
 
Olen kovin pettynyt kuluttajaneuvonnan näkemykseen jos heidän mielesrä tämä on ok?
1. Vetää tilauksia sisään halvalla hinnalla.
2. Alkaa kiristämään toimituksia pienellä lisähinnalla.
Tätä kannattaa kysyä kuluttajaneuvojalta, että ovatko sopineet näin vai valehteleeko elisa heidän nimissään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 352
Viestejä
4 535 850
Jäsenet
74 792
Uusin jäsen
badmotorfinger

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom