• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

  • Live: io-techin pikkujoulu- ja hyväntekeväisyysstriimi tänään alkaen klo 19. Pelataan io-techin toimituksen kesken PUBGia ja tavoitteena saada 10000 euroa täyteen Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Tekniikka Suunto Sonic luujohdekuulokkeet 29€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja duics
  • Aloitettu Aloitettu
Minäkin laitoin soittopyynnön, vielä ei ole soitettu, mutta tilauksen tila "odottaa tuotetta" :think:

Edit. Ja nyt 20min myöhemmin tuli "Peruttu" :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Samat hommat täällä. Laitoin sähköpostia tuonne edellisen sivun viestin osoitteeseen tilausvahvistus liitteenä, että en hyväksy perumista. Oma Elisassa tilauksen tilaksi on nyt muuttunut "Peruttu".
 
Nyt tuli viesti kans ja omaelisassa peruttu.

Täytyy varmasti alkaa perumaan Elisan tilauksia myös

:kahvi:
 
Ilmankos oli kiire peruuttaa tilaukset, kun nyt limeä reilusti varastossa hintaan 129e. Rekkulan kanssa laitoin eilen menemään.
 
Johan tässä on Elisa ollut reilu 5 vuotta boikotissa, näköjään saa jatkua tän keissin myötä. Laitoin nuo Lenovot ( 11.34 €) tilaukseen Alilta, kiitokset sille joka niistä vinkkas.
 
Hei **** *****. Tilasit tuotteen Suunto Sonic Lime, jota ei ole tällä hetkellä varastossamme. Mutta ei hätää, ilmoitamme sinulle tietoa pakettisi toimitusajasta erillisellä tekstiviestillä kolmen arkipäivän sisällä. Saat myös lähetystunnuksen heti, kun olemme saaneet pakettisi matkaan. Terveisin, Elisa
Ilmankos oli kiire peruuttaa tilaukset, kun nyt limeä reilusti varastossa hintaan 129e. Rekkulan kanssa laitoin eilen menemään.


Näköjään kusetetaan oikeen urakalla Elisalla.. Onkohan tämä heidän mielestä miten OK.
 
Reklamointi tehty. Totesin, etten hyväksy sopimuksen yksipuolista purkua ja toivoin, että tilaus asetetaan voimaan, ettei tarvitse Kuluttajavirastoa aiheesta häiritä. Nyt tuotetta varastossakin, joten ei muuta kuin toimittamaan.

Ihan periaatesta lähden tätä testaamaan, kun tuotetta mainostettu "Huippuhinta" "Haukatut hinnat", niin siitä voi käsittää kyseessä olevan merkittävä alennus. Mielestäni 77% alennus on vielä sellainen, joita voi nähdä, etenkin tässä hintaluokassa. Päälle 90% tarjoukset olisivat ehkä liikaa.

Muokkaus. Tällainen tapaus löytyi.
Screenshot_20240913_130607_Chrome.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Harmi, olisivat kelvanneet lenkkeilyyn. Teen myös reklamoinnin. Sillä välin voisi vaihtaa kaikki neljä liittymää pois Elisalta.
 
Nyt taas varasto tyhjä. Olisko kuitenkin varattu alkuperäisille tilaajille reklamaatioista oppineena. Toiveajattelua :-)
 
Reklamointi tehty. Totesin, etten hyväksy sopimuksen yksipuolista purkua ja toivoin, että tilaus asetetaan voimaan, ettei tarvitse Kuluttajavirastoa aiheesta häiritä. Nyt tuotetta varastossakin, joten ei muuta kuin toimittamaan.

Ihan periaatesta lähden tätä testaamaan, kun tuotetta mainostettu "Huippuhinta" "Haukatut hinnat", niin siitä voi käsittää kyseessä olevan merkittävä alennus. Mielestäni 77% alennus on vielä sellainen, joita voi nähdä, etenkin tässä hintaluokassa. Päälle 90% tarjoukset olisivat ehkä liikaa.

Muokkaus. Tällainen tapaus löytyi.
Screenshot_20240913_130607_Chrome.jpg

Lekantin linkit kuluttajariitalautakunnan päätöksiin näyttäisi olevan rikki, Lego-tuotteen hintavirhe verkkokaupassa - Kuluttajariitalautakunta tuossa on aika hyvin tähän tilanteeseen vertautuva ennakkotapaus jos sitä haluaa käyttää reklamaatiossa
 
Nyt sain soittoa elisalta, kun olin soittopyynnön jättänyt. Kovin yritti vaatia että omaelisan kautta reklamoisin. Lopulta suostui olla yhteyksissä sähköpostinkautta reklamoinnista.
 
Pistetään reklamaatiosähköposti vetämään. Jos eivät suostu senkään myötä toimittamaan niin otetaan sitten kuluttajariitalautakuntakin käyttöön, vaikka siellä meneekin sitten 1-2 vuotta päätöksen teossa.
 
Melko huono asikaskokemus: perutaan tilaus yksipuolisesti tilaus, mutta tulehan meidän sivuille täyttämään tilinumerosi maksun palautuksen vuoksi. Miten noin isolla puljulla voi olla huono tilausjärjestelmä? Täytyy laittaa kuluttajansuojaviranomaiselle eteenpäin.
 
Keskustelin juuri asiakaspalvelun kanssa ja kuulema lukuisia reklamaatioita tapauksesta ja ilmeisesti odottavat kuluttajasuojalautakunnan päätöstä ja toimii sen mukaan. Muutoin katsovat olevansa oikeassa peruutusten suhteen. Eli hakemusta vaan sisään.
 
Nyt sain soittoa elisalta, kun olin soittopyynnön jättänyt. Kovin yritti vaatia että omaelisan kautta reklamoisin. Lopulta suostui olla yhteyksissä sähköpostinkautta reklamoinnista.
Jooh, sama. Tosin sanoin että avaappa mulle reklamaatiotapaus ja pompauta homma ylemmälle taholle niin ei tullut mitään vaatimuksia, pelkästään "ok me palataan asiaan sähköpostitse" :D
Oli vähän väsyneen kuuloinen asiakaspalvelija :( Pitää muistaa ettei se niiden syy ole.
 
Keskustelin juuri asiakaspalvelun kanssa ja kuulema lukuisia reklamaatioita tapauksesta ja ilmeisesti odottavat kuluttajasuojalautakunnan päätöstä ja toimii sen mukaan. Muutoin katsovat olevansa oikeassa peruutusten suhteen. Eli hakemusta vaan sisään.
Tarkoititko, että kehottivat viemään asian kuluttajariitalautakuntaan? Näistähän on jo ennakkoratkaisuja, millainen hinta pitäisi tulkita hintavirheeksi ja millainen ei..

Olipa hyvä, että tuli tällainen sotku Elisalta. Nyt muistaa käydä päivittämässä liittymät edullisempiin kilpailijalle. Uusi asiakasetuohjelma oli myös ihan vitsi - jos ei minun perheen koolla saavuta ylintä tasoa, niin ei sitten millään.

Elisa ei ilmeisesti noudata "Omnibus direktiivi":ä, eli edellisen 30 pv hinta tulisi olla näkyvillä? Mistä kuluttajan pitäisi ymmärtää kyseessä olleen hintavirheen, jos normaali hinta ei ole edes tiedossa? Alennusprosentti vähän vaikea päätellä.
 
Jooh, sama. Tosin sanoin että avaappa mulle reklamaatiotapaus ja pompauta homma ylemmälle taholle niin ei tullut mitään vaatimuksia, pelkästään "ok me palataan asiaan sähköpostitse" :D
Oli vähän väsyneen kuuloinen asiakaspalvelija :( Pitää muistaa ettei se niiden syy ole.
"Soitinko minä jo sinulle?"
"Et"

Taisi olla jo muutama puhelu alla. Ehdotti sitä 109€ hintaa, josta kieltäydyin ja kysyin miten voin reklamoida niin Oma Elisa, Kuluttajariitalautakunta tai sitten tuo jo mainnittu asiakaspalvelu.liittymat@elisa.fi. Taidan laittaa ekana tuon sähköpostin.
 
"Soitinko minä jo sinulle?"
"Et"

Taisi olla jo muutama puhelu alla. Ehdotti sitä 109€ hintaa, josta kieltäydyin ja kysyin miten voin reklamoida niin Oma Elisa, Kuluttajariitalautakunta tai sitten tuo jo mainnittu asiakaspalvelu.liittymat@elisa.fi. Taidan laittaa ekana tuon sähköpostin.

Jooh puhelimessa lupasi avata reklamaation puolestani asian suhteen joten oletan että niin tapahtuu. Puhelut kuitenkin nauhoitetaan niin ei ne kusettamaan rupea(kai).
 
Ei ole reklamaatioon liittyen tullut luvattua sähköpostia, mutta tekstiviesti tuli "Hei! Verkkomaksua koskeva rahapalautuspyyntösi on käsitelty. Olemme palauttaneet 33.99e maksukortillesi, jossa se näkyy 1-3 arkipäivän sisällä. Terveisin Elisa" jota en todellakaan ole pyytänyt
 
Siis oletteko tuonne sähköpostiin tehnyt reklamaation vai ottaneet suoraan yhteyden KKV:hen.
 
Jahas, nyt on rahatkin palautettu Elisan toimesta vaikken ole palautusta pyytänyt kun tahdon itse tuotteen.
 
Pitipä se itsekkin laittaa reklamaatio menemään. Outoa, että elisa hoitaa tuon perumisen ja sen syyn tekstiviestillä jostain oudosta numerosta, eikä tule mitään sähköpostia asian suhteen. En edes itse huomannut tuota perumista ennenkuin täältä luettuani älysin lukea noita elisan spämmi tekstareita tarkemmin
 
Pitipä se itsekkin laittaa reklamaatio menemään. Outoa, että elisa hoitaa tuon perumisen ja sen syyn tekstiviestillä jostain oudosta numerosta, eikä tule mitään sähköpostia asian suhteen. En edes itse huomannut tuota perumista ennenkuin täältä luettuani älysin lukea noita elisan spämmi tekstareita tarkemmin
Tämä on yksi asia josta kannattaa myös KKV:lle mainita jos/kun sinne yhteydessä. Asiasta ilmoitetaan muka kysymyksellä soittopyynnöstä, jota ei kuitenkaan koskaan tehdä ja mitään muuta et voi vastata. Viestit monitulkintaisia ja todella sekavia. Tähän liittyen viestejä tullut kolmesta eri "numerosta".
 
Reklamaatio tehty kyseiseen sähköpostiin mikä oli edellisellä sivulla. Ovatko vastanneet sähköposteihin mitään?
 
No ei ne siellä kiirehdi tämän kanssa eivätkä työskentele viikonloppuisin. Katsonevat ensin miten paljon rekkuja tulee sisälle ja tekevät ratkaisun.

Tuo juuri tullut tekstari ’pyytämästäni rahanpalautuksesta’ kyllä vitutti asenteellaan. Lähtee pari liittymää pois Elisalta ihan periaatteesta vaikka ihan OK- hinta onkin (18e/kk 200M huoleton).
 
Vaikuttaa siltä, että ovat tehneet päätöksen viedä asia KKV:n ratkaistavaksi. Miten saisivat enää kerättyä jo palautetun maksun takaisin itselleen, jos päättäisivätkin kunnioittaa kauppaa.

Viikon annoin reklamaatiossa aikaa toimittaa tuote ja sen jälkeen vien asian KKV:lle ratkaistavaksi.
 
Laitoin kanssa rekkulaa vetämään tuohon Elisan spostiin. Kyllähän tästä aika kakka maku jäi suuhun. Toivon mukaan tekisivät tässä suunnan muutoksen. Tähän mennessä kun ei ole Elisan kanssa ollut mitään ongelmia ja rahaakin on tuonne puljuun kaadettu ihan riittämiin. Saas nähdä miten jatkossa.
 
Täälläkin laitettu sähköpostia Elisalle ja ilmoitettu tyytymättömyys yksipuoliseen kaupanpurkukuun...onhan tämä aika käsittämätöntä touhua. Samoin viestitelty kuluttajasuojan kanssa ja sieltä saatu ohjeistus miten edetään mikäli homma ei tästä etene oikeaan suuntaan.
 
Vastasivat nyt minulle reklamaatioon sähköpostilla:

"Elisan verkkokaupassa on ollut inhimillisen virheen vuoksi lyhyen ajan myynnissä Suunto Sonic Lime -luujohdekuulokkeet virheellisellä hinnalla 29 euroa. Oikea hinta tuotteelle on ollut 129 euroa ja hinta on sama, johon samoja kuulokkeita oli myynnissä mustana. Elisa on huomannut virheen ja virheellinen hinta on korjattu verkkokauppaan viipymättä saman päivän aikana. Pyydämme anteeksi tapahtunutta virhettä ja sen aiheuttamaa mieliharmia.

Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan (Sopimuksen hintatiedot) hinta ei kuitenkaan sido myyjää, jos kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää hinnan olleen selvästi virheellinen. Näin on muun muassa silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna.

Katsomme hintavirheen olleen ilmeinen, koska hinta on ollut oikea saman tuotteen toisella värivaihtoehdolla ja hinta on poikennut tuotteen yleisestä hintatasosta. Näin ollen hinta ei ole Elisaa sitova, emmekä voi ikävä kyllä toimittaa tuotetta virheelliseen hintaan.

Hinnoitteluvirheen vuoksi olemme peruneet tilauksesi ja tarjoamme samaa tuotetta sinulle nyt erikoishintaan 109 euroa. Voit tilata tarjoamamme erikoishintaiset kuulokkeet vastaamalla tilauksen perumista koskevaan 12.9.2024 lähettämäämme tekstiviestiin 17.9 mennessä.
Mikäli olet tyytymätön tulkintaamme voit toimia seuraavien ohjeiden mukaan Käyttö- ja sopimusehdot - Elisa

Pyrimme aina hakemaan erimielisyyksiin ratkaisua yhdessä asiakkaidemme kanssa. Jos sinun ja Elisan välillä olevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi neuvotteluilla, voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn sinun tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan."

-> Olisiko jollakin valmista viestiä, jonka voisi jo laittaa tuonne kuluttajaneuvontaan ja kuluttajariitalautakuntaan? Laitoin tuonne nyt vielä vastausta, että en hyväksy perumista ja tämä viikko aikaa toimittaa kuulokkeet minulle sopimuksen mukaiseen hintaan tai vien asiaa eteenpäin.
 
Vastasivat nyt minulle reklamaatioon sähköpostilla:

"Elisan verkkokaupassa on ollut inhimillisen virheen vuoksi lyhyen ajan myynnissä Suunto Sonic Lime -luujohdekuulokkeet virheellisellä hinnalla 29 euroa. Oikea hinta tuotteelle on ollut 129 euroa ja hinta on sama, johon samoja kuulokkeita oli myynnissä mustana. Elisa on huomannut virheen ja virheellinen hinta on korjattu verkkokauppaan viipymättä saman päivän aikana. Pyydämme anteeksi tapahtunutta virhettä ja sen aiheuttamaa mieliharmia.

Jos hintavirhe on huomattu ja korjattu samanpäivän aikana niin miksi sitten läheteltiin viestejä, että tuotteessa toimitusvaikeuksia ja tilauksen peruminen tapahtui tyyliin viikko tilauksesta? Aika kummallista, että asiakasta pidetään löysässä hirressä kerran asia oli tullut tietoon heti :)
 
Eipä sattuisi kenelläkään olemaan kuvakaappausta tuosta sivustosta, kun mainostettiin haukattuja hintoja tms.? Eihän 129€ normaalihinnalla olevasta tuotteesta 129€ ole minkäänlainen tarjous, eli ampuvat itseään kyllä nyt kovasti nilkkaan näillä väittämillään
 
Eipä sattuisi kenelläkään olemaan kuvakaappausta tuosta sivustosta, kun mainostettiin haukattuja hintoja tms.? Eihän 129€ normaalihinnalla olevasta tuotteesta 129€ ole minkäänlainen tarjous, eli ampuvat itseään kyllä nyt kovasti nilkkaan näillä väittämillään
Tästä ketjusta löytyy, ekalta sivulta muistaakseni.
Kyllä se ihan normaalilta tarjoukselta vaikutti, kuitenkin "haukatut hinnat" ja "superhinta" tai jotain sinnepäin ja myös väri oli se "hirveämpi" jota ei varmaan normaalisti kaupaksi menekkään.
 
Tästä ketjusta löytyy, ekalta sivulta muistaakseni.
Kyllä se ihan normaalilta tarjoukselta vaikutti, kuitenkin "haukatut hinnat" ja "superhinta" tai jotain sinnepäin ja myös väri oli se "hirveämpi" jota ei varmaan normaalisti kaupaksi menekkään.
Näköjään toisella sivulla oli. Mutta siinä ei näy hintaa ollenkaan. Silloin tilaushetkellähän oli 129€ normaalihinta -nyt ovat näköjään hivuttaneet normaalihintaa ylös 149 euroon (yrittävät saada hintavirheen näyttämään todennäköisemmältä?). Tämä menee kokoajan naurettavammaksi Elisalta ja mikä surkeinta, että samanlaisia juttuja käy heillä kokoajan eikä voi tietää onko kyseessä poistomyynti, alennus, huippuhinta vai "virhe".
 
Laitoin vastineen takaisin ja ihmettelin siinä samoja asioita mitä tässä ketjussa jo on mainittu.
 
Ei ole mulle kuulunut mitään asian suhteen.
Laitoin nyt itsekin reklamaatiota menemään vielä erikseen.
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin perjantaina tuollaiset perustelut reklamaatioon:
Olen ostanut teidän verkkokaupastanne Suunto sonic kuulokkeet hintaan 29€+4,99€ toimituskulut eli yhteensä 33,99€. Väitteenne mukaan kyseessä on hintavirhe ja sen perusteella olette yksipuolisesti ja perusteettomasti peruneet tilauksen. Näkemykseni mukaan vetoatte siihen, että kuluttajan olisi pitänyt tajuta, että kyseessä on virheellinen hinta. Tästä olen eri mieltä. Kuluttajariitalautakunnassa on useita aikaisempia tapauksia, joissa vastaavissa tilanteissa on päädytty suosittelemaan kuluttajan vaatimuksiin suostumista. Esimerkiksi eräässä tapauksessa myyjän on tullut myydä legoja yli 80% alennuksella, sillä kyseisessä kategoriassa hinnan vaihtelu on suurta eikä hintaa voitu pitää mahdottomana (Lego-tuotteen hintavirhe verkkokaupassa). Toisessa tapauksessa päädyttiin vastaavaan ratkaisuun elektroniikan kaupassa (Hintavirhe tietokonekomponenttien tarjouskampanjassa). Tässä vielä kuluttajariitalautakunnan tiedote hintavirheiden sitovuudesta: (Hintavirhe sitoo myyjää). Tämän kaltaisissa tapauksissa on kyse siitä, olisiko kuluttajan pitänyt tajuta kyseessä olevan hintavirhe.

Vaadin, että pidätte oman osanne välillemme syntyneestä sopimuksesta, eli toimitatte tilaamani tuotteen hintaan 29€. Jos kyseessä todellakin on hintavirhe, ei se ole luonteeltaan sellainen, että kuluttajan olisi täytynyt olla tietoinen virheellisestä hinnasta, sillä:

- elisa.fi verkkokaupassa on ollut käynnissä "haukatut hinnat" tarjouskampanja ja tuotetta on mainostettu sivuilla "Huippuhinta!" -tekstillä oranssilla taustalla, joten huomattavan suurienkin tarjousten voidaan olettaa olevan mahdollisia.
- Elisa Oyj ei sivuillaan ilmoita tuotteen normaalihintaa, mikä vaikeuttaa "oikean" hinnan hahmottamista.
- Elisa Oyj rikkoo EU:n omnibus -direktiiviä verkkokaupassaan olemalla ilmoittamatta edullisinta hintaa, jolla tuotetta on myyty edellisen 30 päivän aikana, mikä vaikeuttaa "oikean" hinnan hahmottamista.
- Elisa Oyj on toimittanut osalle tilaajista tuotteen kyseiseen hintaan, mikä osoittaa hinnan olleen oikea.
- Elisa Oyj myy tälläkin hetkellä langattomia kuulokkeita samaan 29€ hintaan (Elisa - Verkkokauppa), mikä osoittaa sen, että 29€+4.99€ ei ole mahdoton hinta kuuloke -kategoriassa.
- Elisa Oyj on myynyt noin 80€ arvoisia kuulokkeita 10€ hintaan huhtikuussa 2024 (Nokia TWS-841W/Nokia Clarity Earbuds Pro Blue - Hintaseuranta | Hinta.fi), mikä osoittaa sen, että 29€+4,99€ ei ole mahdoton hinta kuuloke -kategoriassa.
- Esimerkiksi citymarket.fi myy tällä hetkellä sony wf-l900 kuulokkeita -70% alennuksella (K-Citymarket tarjouslehti) mikä osoittaa sen, että kyseisessä tuotekategoriassa suuretkin alennukset ovat mahdollisia esimerkiksi malliston uudistuessa.
- Kuluttajana olen tulkinnut tarjousta siten, että olette myynyt poistuvaa tai huonosti myynyttä tuotetta sillä alennuksessa oli vain kuulokkeiden limen vihreä variantti.
- Tilauksen jälkeen minulle on viestitty kahteen otteeseen toimituksen viivästymisestä ja vasta noin viikon päästä tilauksesta se perutaan. Tämän viiveen perusteella hintavirheen mahdollisuus voitaneen kyseenalaistaa.
Tuleeko kellään mieleen muita argumentteja kun tätä vie eteenpäin?
 
^ Tuo oli hyvä. Elisa vastasi nopeasti vastaukseeni heidän tämänpäiväisestä reklamaatiopäätöksestä.


Hei,

kiitos viestistäsi. Olemme jo aiemmassa viestissämme esittäneet tulkintamme asiaan ja tilauksesi on ikävä kyllä peruttu hinnoittelussa tapahtuneen virheen vuoksi. Voit tilata tarjoamme erikoishintaiset kuulokkeet aiemman viestimme ohjeiden mukaisesti 23.9.2024 mennessä.

Mikäli et ole ratkaisuumme tyytyväinen, voit jatkaa asian käsittelyä aiemman viestimme ohjeiden mukaisesti (Käyttö- ja sopimusehdot - Elisa)

Pyrimme aina hakemaan erimielisyyksiin ratkaisua yhdessä asiakkaidemme kanssa. Jos sinun ja Elisan välillä olevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi neuvotteluilla, voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn sinun tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.

Pyydämme vielä kerran anteeksi virheen aiheuttamaa harmia ja vaivaa.

Ystävällisin terveisin

Anni Nieminen
Elisan asiakaspalvelu
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 449
Viestejä
4 556 917
Jäsenet
74 966
Uusin jäsen
Hautamagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom