Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hei **** *****. Tilasit tuotteen Suunto Sonic Lime, jota ei ole tällä hetkellä varastossamme. Mutta ei hätää, ilmoitamme sinulle tietoa pakettisi toimitusajasta erillisellä tekstiviestillä kolmen arkipäivän sisällä. Saat myös lähetystunnuksen heti, kun olemme saaneet pakettisi matkaan. Terveisin, Elisa
Ilmankos oli kiire peruuttaa tilaukset, kun nyt limeä reilusti varastossa hintaan 129e. Rekkulan kanssa laitoin eilen menemään.
Reklamointi tehty. Totesin, etten hyväksy sopimuksen yksipuolista purkua ja toivoin, että tilaus asetetaan voimaan, ettei tarvitse Kuluttajavirastoa aiheesta häiritä. Nyt tuotetta varastossakin, joten ei muuta kuin toimittamaan.
Ihan periaatesta lähden tätä testaamaan, kun tuotetta mainostettu "Huippuhinta" "Haukatut hinnat", niin siitä voi käsittää kyseessä olevan merkittävä alennus. Mielestäni 77% alennus on vielä sellainen, joita voi nähdä, etenkin tässä hintaluokassa. Päälle 90% tarjoukset olisivat ehkä liikaa.
Muokkaus. Tällainen tapaus löytyi.
Hintavirhe verkkokaupassa voi tulla kalliiksi - Lekantti
Hintavirhe verkkokaupassa tapahtuu helposti huomaamatta. Se tulee usein kalliiksi verkkokauppiaalle, koska hinta katsotaan sitovaksi.lekantti.fi
Jooh, sama. Tosin sanoin että avaappa mulle reklamaatiotapaus ja pompauta homma ylemmälle taholle niin ei tullut mitään vaatimuksia, pelkästään "ok me palataan asiaan sähköpostitse"Nyt sain soittoa elisalta, kun olin soittopyynnön jättänyt. Kovin yritti vaatia että omaelisan kautta reklamoisin. Lopulta suostui olla yhteyksissä sähköpostinkautta reklamoinnista.
Tarkoititko, että kehottivat viemään asian kuluttajariitalautakuntaan? Näistähän on jo ennakkoratkaisuja, millainen hinta pitäisi tulkita hintavirheeksi ja millainen ei..Keskustelin juuri asiakaspalvelun kanssa ja kuulema lukuisia reklamaatioita tapauksesta ja ilmeisesti odottavat kuluttajasuojalautakunnan päätöstä ja toimii sen mukaan. Muutoin katsovat olevansa oikeassa peruutusten suhteen. Eli hakemusta vaan sisään.
"Soitinko minä jo sinulle?"Jooh, sama. Tosin sanoin että avaappa mulle reklamaatiotapaus ja pompauta homma ylemmälle taholle niin ei tullut mitään vaatimuksia, pelkästään "ok me palataan asiaan sähköpostitse"
Oli vähän väsyneen kuuloinen asiakaspalvelija Pitää muistaa ettei se niiden syy ole.
"Soitinko minä jo sinulle?"
"Et"
Taisi olla jo muutama puhelu alla. Ehdotti sitä 109€ hintaa, josta kieltäydyin ja kysyin miten voin reklamoida niin Oma Elisa, Kuluttajariitalautakunta tai sitten tuo jo mainnittu asiakaspalvelu.liittymat@elisa.fi. Taidan laittaa ekana tuon sähköpostin.
Siis oletteko tuonne sähköpostiin tehnyt reklamaation vai ottaneet suoraan yhteyden KKV:hen.
Ensin reklamaatio yritykselle, sitten yhteys kuluttajaneuvontaan ja lopuksi ratkaisupyyntö kuluttajariitalautakuntaan.Siis oletteko tuonne sähköpostiin tehnyt reklamaation vai ottaneet suoraan yhteyden KKV:hen.
Ensin reklamaatio yritykselle, sitten yhteys kuluttajaneuvontaan ja lopuksi ratkaisupyyntö kuluttajariitalautakuntaan.
[/QUOTE
2vk aikana pitäisi virman antaa vastinetta reklamaatioon ja sitten kaiketi kuluttajaneuvontaan yhteyttä.
Tämä on yksi asia josta kannattaa myös KKV:lle mainita jos/kun sinne yhteydessä. Asiasta ilmoitetaan muka kysymyksellä soittopyynnöstä, jota ei kuitenkaan koskaan tehdä ja mitään muuta et voi vastata. Viestit monitulkintaisia ja todella sekavia. Tähän liittyen viestejä tullut kolmesta eri "numerosta".Pitipä se itsekkin laittaa reklamaatio menemään. Outoa, että elisa hoitaa tuon perumisen ja sen syyn tekstiviestillä jostain oudosta numerosta, eikä tule mitään sähköpostia asian suhteen. En edes itse huomannut tuota perumista ennenkuin täältä luettuani älysin lukea noita elisan spämmi tekstareita tarkemmin
Samoin viestitelty kuluttajasuojan kanssa ja sieltä saatu ohjeistus miten edetään mikäli homma ei tästä etene oikeaan suuntaan.
Vastasivat nyt minulle reklamaatioon sähköpostilla:
"Elisan verkkokaupassa on ollut inhimillisen virheen vuoksi lyhyen ajan myynnissä Suunto Sonic Lime -luujohdekuulokkeet virheellisellä hinnalla 29 euroa. Oikea hinta tuotteelle on ollut 129 euroa ja hinta on sama, johon samoja kuulokkeita oli myynnissä mustana. Elisa on huomannut virheen ja virheellinen hinta on korjattu verkkokauppaan viipymättä saman päivän aikana. Pyydämme anteeksi tapahtunutta virhettä ja sen aiheuttamaa mieliharmia.
Tästä ketjusta löytyy, ekalta sivulta muistaakseni.Eipä sattuisi kenelläkään olemaan kuvakaappausta tuosta sivustosta, kun mainostettiin haukattuja hintoja tms.? Eihän 129€ normaalihinnalla olevasta tuotteesta 129€ ole minkäänlainen tarjous, eli ampuvat itseään kyllä nyt kovasti nilkkaan näillä väittämillään
Näköjään toisella sivulla oli. Mutta siinä ei näy hintaa ollenkaan. Silloin tilaushetkellähän oli 129€ normaalihinta -nyt ovat näköjään hivuttaneet normaalihintaa ylös 149 euroon (yrittävät saada hintavirheen näyttämään todennäköisemmältä?). Tämä menee kokoajan naurettavammaksi Elisalta ja mikä surkeinta, että samanlaisia juttuja käy heillä kokoajan eikä voi tietää onko kyseessä poistomyynti, alennus, huippuhinta vai "virhe".Tästä ketjusta löytyy, ekalta sivulta muistaakseni.
Kyllä se ihan normaalilta tarjoukselta vaikutti, kuitenkin "haukatut hinnat" ja "superhinta" tai jotain sinnepäin ja myös väri oli se "hirveämpi" jota ei varmaan normaalisti kaupaksi menekkään.