- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 9 228
Tunnustan tässä kohtaa maalaisuuteni vaikka jotain luulen natsipakastinten käyttölogiikasta tietäväni, koska kokemukset modernimmista klonksvaageneista painottuvat alempiin varustelutasoihin.
Kylmä veikkaukseni on, että jossakin tapauksessa saattaapi olla järjestelmä tehdasasetuksena niin, että peilien taittoautomatiikka toimii vain lukittaessa auto, eikä lainkaan kuljettajan pikatoiminnolla. Tällöin nuppi valitsisi vain sen, onko tämä toiminto viritettynä. Mahdollisesti myös sen, säätyykö peilien lasien asento automaattisesti peruutusvaihde valittaessa.
Lukituskääntöhän olisi tärkeää saada pois päältä esimerkiksi ankaraa talvea varten. Vähän samaan tapaan kuin on kiva voida valita, koskeeko kaukosäätimen ikkunatoiminto myös lasikattoa.
Näissähän on paljon erilaisia markkina-aluekohtaisia(ja yksilöissä omistajakohtaisia) preferenssejä konfiguraatiotasolla. Tyypillisimpänä lukituksen toiminta tai ei-toiminta ajoon lähdettäessä tai pysähdyttäessä sekä keskuslukituksen avauksen toiminta joko heti kokonaan tai ekalla vain kuljettajan ovi. Suomen lintukotoasetuksilla aika monessa autossa on nämä asetukset valittu yksinkertaisimman logiikan mukaan, vaikka autossa on kehittyneempiä toimintoja tarjolla ja näistä jopa suomeksi käännetyssä manuaalissa mainitaan. Joskus virheellisesti ilman tarpeellisia alaviitteitä, kun on jätetty lokalisaatio käännöksen tasolle.
Tai sitten siellä oli mekanismi jumissa ja/tai sulake palanut.
Eliccäs tässä saattoi olla monta muuttuvaa tekijää

Vähän kun kaverin Fabiasta jotain ihmeteltiin, niin löysin ominaisuuden millä sähköikkunat saa suljettua oven lukosta avaimella. Ei tuota tiennyt kumpikaan

Samalla lailla kun K5 Blazerissa tai GMC Jimmyn takaikkuna. Olikohan sama GM farkuissakin, vissiin kai mutta en nyt muista enää.