Suunnittelun kukkaset

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
760
Nuo Androidin asetusvalikot on kyllä välillä yksi suunnittelun kukkanen, yleensä se asetus mitä on etsimässä on jonkun kymmenen alavalikon alavalikossa jollakin hyvin kryptisellä nimellä tai muuten vaan epäloogisessa paikassa. En nyt muista mitä asetusta tuossa joku aika sitten etsiskelin ja varmaan pari tuntia kahlasin asetuksia läpi välillä googletellen vinkkejä kunnes viimein löysin sen. Tuntuu että nuo asetukset muuttavat eri paikkaan jokaisen Android-päivityksen yhteydessä joten googlellakaan ei välttämättä aina löydä apuja asiaan.
Ja sen lisäksi vielä valmistajakohtaiset ja mahdollisesti myös mallikohtaiset paikanvaihtumiset tuntuivat olevan jossain vaiheessa arkea. Oli kiva yrittää auttaa käyttäjiä näiden kanssa kun vielä lähituessa työskentelin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 500
Kun asetuksiin tuli se hakukenttä jelppasi kyllä merkittävästi.. Vielä kun se osaisi hakea engalnninkielisellä sanalla vastaavan suomen kielisen valikon.

Tosin voisi olla kehnomminkin.. Juuri muutama tunti sitten koitettiin pähkäillä että miten iPhonen yhdistetyn BT kaiuttimen saisi toimimaan vain median toistoon ja puhelut toimisi tavallisesti.. No ei ole tuonkaan valinnan löytäminen iPhonessa lainkaan vaikeaa, kun ei ole mahdollisuutta valita tuollaista asiaa... :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 959
Kun asetuksiin tuli se hakukenttä jelppasi kyllä merkittävästi.. Vielä kun se osaisi hakea engalnninkielisellä sanalla vastaavan suomen kielisen valikon.

Tosin voisi olla kehnomminkin.. Juuri muutama tunti sitten koitettiin pähkäillä että miten iPhonen yhdistetyn BT kaiuttimen saisi toimimaan vain median toistoon ja puhelut toimisi tavallisesti.. No ei ole tuonkaan valinnan löytäminen iPhonessa lainkaan vaikeaa, kun ei ole mahdollisuutta valita tuollaista asiaa... :(
Tuo hakukenttä kyllä helpotti jonkun verran. Hulluinta siinä on että osan asioista se osaa suomenkielisellä puhelimella löytää englanninkieliselläkin hakusanalla, osaa ei. Ja välillä vaan ei keksi oikeaa hakusanaa millään kun johonkin asiaan on käytetty jotain oudompaa termiä. Ei ihan täydellinen mutta parempi kuin ei mitään sentään. Haku on kyllä muutenkin kätevä, kymmenien sovellusten joukosta olen todennut helpommaksi etsiä sovelluksen haulla kuin selata pitkää sovelluslistaa (ja tuossa samassa itseasiassa ehdottelee niitä asetuksiakin, ei tarvitse mennä ensin asetuksiin).
 

BGZ

Liittynyt
02.05.2024
Viestejä
26
Outoa, että Windows 10 olettaa minun haluavan yhdistää johonkin organisaatiotiliin. Jos olen luonut paikallisen tilin ja käyttänyt sitä jo hyvän aikaa niin luultavasti halusin paikallisen tilin. En oikein pidä tuosta että puhutaan "ongelmasta".

M$:n Officepakettiin olen kirjautunut koulun tilillä, koska sieltä tarjotaan lisenssi. Se riittää.
EDIT: Eikun nyt ehkä tajusin, olen vaihtanut salasanaa enkä ollut sen jälkeen kirjautunut officepakettiin koneella. Ei vaan ollut ollenkaan selkeästi ilmaistu ilmoituksessa asiaa.
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 406
Outoa, että Windows 10 olettaa minun haluavan yhdistää johonkin organisaatiotiliin. Jos olen luonut paikallisen tilin ja käyttänyt sitä jo hyvän aikaa niin luultavasti halusin paikallisen tilin. En oikein pidä tuosta että puhutaan "ongelmasta".

M$:n Officepakettiin olen kirjautunut koulun tilillä, koska sieltä tarjotaan lisenssi. Se riittää.
EDIT: Eikun nyt ehkä tajusin, olen vaihtanut salasanaa enkä ollut sen jälkeen kirjautunut officepakettiin koneella. Ei vaan ollut ollenkaan selkeästi ilmaistu ilmoituksessa asiaa.
Nuo yritys-/koulutilit tosiaan lisääntyy erillisinä asioina jotka ei ole yhtä kuin Windowsiin käytettävä kirjautumistunnus :)
1724442669641.png
 
  • Tykkää
Reactions: BGZ

BGZ

Liittynyt
02.05.2024
Viestejä
26
Nuo yritys-/koulutilit tosiaan lisääntyy erillisinä asioina jotka ei ole yhtä kuin Windowsiin käytettävä kirjautumistunnus :)
Jaahas joo, enpä ollut tajunnutkaan että tuollaisetkin säädöt löytyy käyttiksestä, tämä selittää asiaa. Onko nuo aina olleet tuossa? Olen aina vaan 365 Office:n kautta kirjautunut. Sen takia hämmensi niin kovasti kun käyttöjärjestelmä huutaa ongelmaa vaikka en ollut vaan kirjautunut koulun tiliin 365:ssa. En ole tarvinnut noita ohjelmia koko päivänä, niin ilmeisesti perjantaina 21.59 piti sitten olla huolissaan. Pitikö tuostakin nyt sitten tehdä ongelma... osaan kyllä kirjautua sitten kun on tarvis.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 406
Jaahas joo, enpä ollut tajunnutkaan että tuollaisetkin säädöt löytyy käyttiksestä, tämä selittää asiaa. Onko nuo aina olleet tuossa? Olen aina vaan 365 Office:n kautta kirjautunut. Sen takia hämmensi niin kovasti kun käyttöjärjestelmä huutaa ongelmaa vaikka en ollut vaan kirjautunut koulun tiliin 365:ssa. En ole tarvinnut noita ohjelmia koko päivänä, niin ilmeisesti perjantaina 21.59 piti sitten olla huolissaan. Pitikö tuostakin nyt sitten tehdä ongelma... osaan kyllä kirjautua sitten kun on tarvis.
Joo on nuo käsittääkseni Win10:ssä ollut aina. Enemmän relevanttia firmojen koneissa. Vähän hölmöä tuo kyllä on miksi niitä pitää tuonne naittaa mutta ehkä se sitten osittain liittyy mahdollisiin Intune-sidonnaisuuksiin tjms.
Ongelmaa tuosta omalle kohdalle tullut kun asiakkailla joku menee yhteiskäyttöisellä AD-tunnuksella hyväksymään Edgessä että tallennetaan kirjautuminen niin se menee tuonne ja sitten kuka tahansa pääsee kyseisen ihmisen sähköpostiin siellä Edgessä ilman mitään salasanakyselyitä. Suunnittelun kukkanen jos mikä. Toki kaunis ajatus on että kaikki ihmiset kirjautuu Windowsiin omilla tunnareilla mutta eihän se nyt niin mene jossain kaupoissa, varastohalleissa jne.
 

BGZ

Liittynyt
02.05.2024
Viestejä
26
Vielä yksi voi olla että tuossa kirjautuessa kun on "anna organisaationi hallita laitettani" oletuksena (miksi?) ruksittuna, niin taitaapi tulla tuo tilin yhdistys puolivahingossa. Sitten kun ottaa ruksin pois ja laittaa että "ei, kirjaudu vain tähän softaan" niin ainakin omalla testailulla olen nyt esim. Wordissa kirjautuneena mutta en tuossa resurssissa. Liekö sitten että olisin vahingossa jossain välissä laittanut tuon organisaatioresurssihommelin tuota kautta.

Ja joo yhteiskäyttötilit ja omat tilit ei olisi hyvä mennä sekaisin. Toki pitäisi ymmärtää kirjautua poiskin omilta tileiltä jos on yleisemmässä käytössä kone, mutta voin kuvitella tilanteen että tavan jengillä on parempaakin tekemistä työpaikalla kuin miettiä jotain it-juttuja.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
250 738
Viestejä
4 367 949
Jäsenet
72 673
Uusin jäsen
Koostumus

Hinta.fi

Ylös Bottom