Ei jösses kun kuulostaa kätevältäEi se järkevää eikä kätevää olekkaan, mutta siistiä. Ja tuosta kuvastasi sais vielä siistimmän kun esim jarruletku menisi ohjaustangon sisällä ja sitten keulan läpi. Maguralla esim on tälläisiä jarruja. Toki tuossa tuo letku menee vielä ilmassa itse jarrusatulalle. Mutta pientä kehitystä ja vedettäisiin etujarrulle letku joustokeulan sisällä ja ulos suoraan jarrusatulalle sen luota (tai jopa keulan läpi ilman letkua). Toki vaatisi aina ilmaamisen keulahuollon tehtäessä, mutta se olisi pieni haitta mukavasta ulkonäöstä.
![]()
Magura MCi: next level cockpit integration, with master cylinder INSIDE the bar!
Magura MCi brakes deliver the sleekest hydraulic disc brake mountain bike cockpit you'll find, hiding the master cylinder inside of the handlebar itself...bikerumor.com
![]()

- Kaaduit kovemmin ja tanko otti osumaa -> pelkän tangon vaihtamisen sijaan pitää jarrujenkin komponentteja uusia ja ilmata.
- Ai pitää vähän ergonomiaa säätää -> riittääkö letkujen pituus jos stemmin vaan vaihtaa, tai pitääkö hankkia varmasti $$$ tanko eri nousulla ja leveydellä? Entä tangon lyhentäminen jälkikäteen? Ja taas saa ilmata.
- Tuollaisella setupilla saa olla ihan turhaan joka välissä irrottamassa jarruletkuja. Sit saa aina uusia letkujen päiden tiivisteosia, kun eikö ne ole aikalailla kertakäyttöisiä? Eli palaa turhaan rahaa ja aikaa.
Mut jos ulkonäkö on pääasia ja tykkää enemmän rassata pyörää kuin ajaa sillä, niin mikäs siinä, tyylinsä kullakin
