Suunnittelun kukkaset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
. Alkuperäisessä viestissäki kyl kaiketi ilmaisin kyseessä olevan henkilökohtainen ongelma ja kerroin jo erikseenkin, että en tarvi neuvoja, nii en nyt ihan oikeesti tarvi neuvoja. Kiitos kuitenki.
Ja väitän että ärsyttää muitakin, vaikka ei harrastaisi aikansakuluksi hiiren heiluttelua videon päällä. Taisi joku muukin mainita käyttöä haittavaa ihan siinä videsoittimen käytössäkin. ei edes niitä käyttöliittymä nappien alta tarvi videota tummentaa, riittää että ne vain erottuisi, (joka ei itsestään selvää edes taustaa tummentamalla), osassa sisältö olisi parempi että ne käyttönapit/palkit olisi sen sisällön ulkopuolella. esim silloin kun se tarkastelun kohde on siellä alareunassa ja tuo palkki nappi roska tulee sen peittään. harvoin edes mahdollisuutta siirtää yläreunaan.

Oma ääripää on sitten ne soittimet missä pausettaminen läväyttää ruutuun jotain ihan muuta sisältöä (esim mainos) kuin se videon pysäytyskuva.
 
Tämä voisi yhtä hyvin mennä tyhmät ihmiset (minä) tai vitutus ketjuun, mutta laitetaan tänne:
Kahvipaketit, joihin ei ole laitettu kirkuvan punaista varoitustarraa, kun sisältö on pannujauhatusta. Kerran noin viidessä vuodessa unohdan tihrustaa paketin kyljestä, onko siinä pannu- vai suodatuskuvake. Koskee ainakin juhlamokkaa ja kultakatriinaa.
Luulisi pannujauhatuksen olevan nykyään niin marginaalista, että sen voisi merkitä selkeämmin. Epäilen että huomattava osa pannujauhatusostoista on vahinkoja.
 
Kerran noin viidessä vuodessa unohdan tihrustaa paketin kyljestä, onko siinä pannu- vai suodatuskuvake. Koskee ainakin juhlamokkaa ja kultakatriinaa.
Luulisi pannujauhatuksen olevan nykyään niin marginaalista, että sen voisi merkitä selkeämmin. Epäilen että huomattava osa pannujauhatusostoista on vahinkoja.

Varsinkin noilla kahdella mainitulla tuotteella, suodantinjauhatus on yleensä niin bulkkia, että sitä on lava, ellei kahta siinä lattiapaikalla. Pannujauhatus hyllyssä toisen merkkien seassa. Toisilla merkeillä sekaantuminen on ilmeisempää, kun ovat hyllyssä vierekkäin.
 
Tämä voisi yhtä hyvin mennä tyhmät ihmiset (minä) tai vitutus ketjuun, mutta laitetaan tänne:
Kahvipaketit, joihin ei ole laitettu kirkuvan punaista varoitustarraa, kun sisältö on pannujauhatusta. Kerran noin viidessä vuodessa unohdan tihrustaa paketin kyljestä, onko siinä pannu- vai suodatuskuvake. Koskee ainakin juhlamokkaa ja kultakatriinaa.
Luulisi pannujauhatuksen olevan nykyään niin marginaalista, että sen voisi merkitä selkeämmin. Epäilen että huomattava osa pannujauhatusostoista on vahinkoja.
Onko tuolla käytännössä suuri vaikutus kumpaa käyttää suodattimen kanssa? Luulen että nokipannukäytössä suurempi ongelma on jos ostanut vahingossa sitä hienommakai jauhettua...
 
Onko tuolla käytännössä suuri vaikutus kumpaa käyttää suodattimen kanssa?
On sillä se vaikutus, että kahvinkeitto onnistuu hyvin huonosti. Ainakin jos ei ole sellaista kokeellista tai teoreettista tietoa, että pitäisi yliannostella. En ole testannut, tulisiko tuotteesta jotenkin juotavaa esim. isommalla täytöllä ja hitaalla suodatuksella. Kai siitä pärinät saa, ja voi olla että monelle juhlamökän juojalle ei maulla muutenkaan ole väliä. Mitä näitä nyt on.
 
Hieman enemmän pitää pannujauhatusta annostella jotta saa yhtä vahvan kahvin, mutta kyllähän se hieman erimakuiseksi tulee.. Tosin mun mielestä se on oikeastaan paremman makuista jos on pannujauhatusporoa.
 
Tämä voisi yhtä hyvin mennä tyhmät ihmiset (minä) tai vitutus ketjuun, mutta laitetaan tänne:
Kahvipaketit, joihin ei ole laitettu kirkuvan punaista varoitustarraa, kun sisältö on pannujauhatusta. Kerran noin viidessä vuodessa unohdan tihrustaa paketin kyljestä, onko siinä pannu- vai suodatuskuvake. Koskee ainakin juhlamokkaa ja kultakatriinaa.
Luulisi pannujauhatuksen olevan nykyään niin marginaalista, että sen voisi merkitä selkeämmin. Epäilen että huomattava osa pannujauhatusostoista on vahinkoja.
Kelasin vähän netin kuvia, niin ilmeisesti sitä kuvakettakkin Juhla Mokassa välillä päivitelty. Siis löyty kuvia paketista missä pannujauhatuksessa musta pannun kuva, mutta ilmeisesti se kullansävyonen punaisella pohjalla edelleen vakio, ja suodatin version kuvakekkin aikojen saatossa elänyt, liitteenä kuvia. vika Kulta Katriina, monessa markkinointi kuvassa ei näkynyt lainkaan.
Ymmärrän jos paketti on hylyllä vähän varjossa ja ei ole nuoruuden näköä niin voi olla aika tiirailua, varsinkin jos varmistaa ettei ota sitä jonkun vaihtamaa pannujauhatus pakettia, siitä suodatin hyllyltä.
kuva_2024-06-25_093550076.pngkuva_2024-06-25_093504805.pngkuva_2024-06-25_093642185.pngkuva_2024-06-25_093732445.pngkuva_2024-06-25_093946454.png
 
Aikanaan ostin joskus tahallani pannujauhatusta suodattimeen vaihtelun vuoksi. Ero maussa ihan mitätön, enkä edes osaa sanoa, kumpaan suuntaan. Pressopannuun sitten pelkästään pannua.
 
Hieman enemmän pitää pannujauhatusta annostella jotta saa yhtä vahvan kahvin, mutta kyllähän se hieman erimakuiseksi tulee.. Tosin mun mielestä se on oikeastaan paremman makuista jos on pannujauhatusporoa.
Näin. Itselle käyvät myös jotkut kauppatontut välillä vaihtamassa kahvipaketit pannujauhatukseen. Ihan varmasti otan hyllystä suodatinjauhatusta mutta joku vaihtaa paketin salaa pannujauhatukseen ja sen huomaa vasta kotona. Noin 20% pannujauhatusta enemmän keittokertaan niin lopputulos on jopa parempaa kuin suodatinkahvilla.
 
DNA:n "häiriökartta". 4g takellellu viikonlopusta lähtien ja tuli tekstari että alueella häiriö ja korjataan mahdollisimman pian.

No mitä sanoo häiriökartta? No ei mitään. Sen mukaan ei ole mitään häiriötä. Uteliaisuuttani kysyin aspasta että onko tietoa koska korjataan? Lähin masto alhaalla, ei osaa sanoa aikaa. Samalla kysyin miks ei häiriökartassa näy mitään? Kuulemma siksi että koska ei tietetä koska vika korjaatuu niin vikaa ei näy kartassa
:sholiday:

Upeaa saatana.
 
Samalla kysyin miks ei häiriökartassa näy mitään? Kuulemma siksi että koska ei tietetä koska vika korjaatuu niin vikaa ei näy kartassa
Eihä nyt häiriökartassa kannata häiriöistä ilmoittaa. Pelottaa vaa potentiaaliset uudet asiakkaat toiselle operaattorille. e: mut iha vakavasti ottaen olisi kyl hyvä, jos olisivat paikkansapitäviä, jos on iha oikeasti tarve tsekata mahdolliset häiriöt vaikkapa ennen.. öö.. vaellukselle lähtöä tai jotain.
 
Tuo DNA:n häiriökartta on kyllä yksi vitsi. En tiedä kuinka iso vika pitää olla että siellä jotain näkyy mutta juuri ikinä siellä en ole mitään vikoja nähnyt. Muilla operaattoreilla sentään häiriökartat näyttävätkin joskus jotakin.
 
Jäteyhtiö toimitti tänä vuonna käyttöön tällaiset kaksilokeroastiat, joissa toinen puoli biojätteille. Väliseinä on toteutettu niin, että se levenee tuosta aivan yläosasta muutaman sentin. Kuvan astiaa pienemmässä mallissa tuo ero on selvemmin, kun väliseinä levenee kapeassa astiassa suhteessa enemmän.

Nyt jäteyhtiö vaihtaa kaikki pienemmät juuri toimitetut 190 l astiat isompiin 240 l astioihin, koska jätteet eivät aina tule pienestä astiasta ulos. Arvatenkin tuon väliseinän muodon vuoksi.

kaksilokero1.png
 
Tuo DNA:n häiriökartta on kyllä yksi vitsi. En tiedä kuinka iso vika pitää olla että siellä jotain näkyy mutta juuri ikinä siellä en ole mitään vikoja nähnyt. Muilla operaattoreilla sentään häiriökartat näyttävätkin joskus jotakin.
Ei ole Elisallakaan ollut koskaan mitään mainintaa häiriökartassa ainakaan laajakastain/kaapeliverkon toiminnan osalta silloin kun ongelma on päällä. Se on ihan sama kuinka laajasta ongelmasta on kyse, niin sinne karttaan se tieto ei varmasti päivity. Vuosien varrella sitä on jo oppinut, että tuo on viimeinen paikka yrittää edistää korjausta.

Ei sinäänsä mikään suunnittelukukkanen, vaan pikemminkin puute yrityksen palvelunhallintaprosessissa.
 
Jäteyhtiö toimitti tänä vuonna käyttöön tällaiset kaksilokeroastiat, joissa toinen puoli biojätteille. Väliseinä on toteutettu niin, että se levenee tuosta aivan yläosasta muutaman sentin. Kuvan astiaa pienemmässä mallissa tuo ero on selvemmin, kun väliseinä levenee kapeassa astiassa suhteessa enemmän.

Nyt jäteyhtiö vaihtaa kaikki pienemmät juuri toimitetut 190 l astiat isompiin 240 l astioihin, koska jätteet eivät aina tule pienestä astiasta ulos. Arvatenkin tuon väliseinän muodon vuoksi.

kaksilokero1.png
Totta toi on sentää omakotitaloudelle?
 
Ei ole Elisallakaan ollut koskaan mitään mainintaa häiriökartassa ainakaan laajakastain/kaapeliverkon toiminnan osalta silloin kun ongelma on päällä. Se on ihan sama kuinka laajasta ongelmasta on kyse, niin sinne karttaan se tieto ei varmasti päivity. Ei sinäänsä mikään suunnittelukukkanen, vaan pikemminkin puute yrityksen palvelunhallintaprosessissa.
Mun mielestä on suunnittelun kukkanen koska esim Telialla kartta näyttää selkeästi väreillä kuuluvuuden ja paikat missä on häiriöitä vaikka ei olisi korjasajankohta tiedossakaan.
 
Mun mielestä on suunnittelun kukkanen koska esim Telialla kartta näyttää selkeästi väreillä kuuluvuuden ja paikat missä on häiriöitä vaikka ei olisi korjasajankohta tiedossakaan.
Näyttää jos näyttää.... Harvoin sieltäkään mitään ilmoitusta löytyy vaikka kaikki nurin.
 
Youtubessa on kyllä upea "ominaisuus", ja siis PC käytössä.

Etusivu näyttää aina suositeltuja videoita ja näet jonkun uuden ja haluut katsoa sen mutta klikkaatkin sen väärää kohtaa ja aukeaakin joku sponsorointia ja tuotesijoittelua selittävä Googlen sivu. Ja toki kun klikkaat takaisin nappia niin etusivu päivittynyt ja haluamasi videota ei enää siinä ole :facepalm:
Aivan helvetin rasittavaa ja mun ymmärtääkseni tosta "tuotesijoittelu" infosivusta ei pääse jatkamaan siihen videoon vaan ainoa tapa on takaisin päin ja tosiaan videota ei välttämättä siinä näy. Eikä toki tallennu historiaankaan.
 
juu toi on aivan perseestä ,tosin firefoxin avaa viimeinen sivu toimii kun sulkee koko firefoxin.
 
ärsyttää ko autossa on ominaisuus jossa tuo indicoinnin esille ko ongelma.... no ei siinä sinänsä mitään, mutta ko vihaan turhia tollasia indicointeja, ja tää auto ilmottaa sen ongelmana siellä ko ei oo enää wlania (vaikka autossa kiinteä sim ja netti) kai mä ny perkele tiiän jos lähen pihaltani pois autolla et kotinetti katkee!!
toinen, battery care ei ole päällä.... no ei perkele ole ko jos ois en saa ite halliita automatiolla kuinka pitkälle lataan,jos se päällä. vittuakos sitäkin mulle joka ajoon lähössä toitotat
ois pitäny ehkä mennä mikä tänään vituttaa ketjuun, mutta nää vituttaa aina. ja koen enempi ne olevan suunittelun kukkaisa...

ps. voisin pari muutakin viellä aukoa ko auton softasta
 
Kylpylä Flamingon lippurekisteröintijärjestelmä ei osaa ottaa huomioon, että puhelimessa voi olla myös tumma teema. Tällöin sähköpostin viivakoodissa musta ja valkoinen vaihtavat paikkaa, jolloin lukulaite ei tunnista lippua.

edit: typo
 
Viimeksi muokattu:
Tällöin sähköpostin viivakoodissa musta ja valkoinen vaihtavat paikkaa.
No ei ehkä suunnittelun kukkanen, vaa bugi tossa sähköpostin tyylittelyssä. Eihä se tumma teema sais viivakoodiin vaikuttaa. Kantsii mainita, ku selkeesti päässy livahtaan testien läpi. Mikäli siis nyt ymmärsin oikein.
 
No ei ehkä suunnittelun kukkanen, vaa bugi tossa sähköpostin tyylittelyssä. Eihä se tumma teema sais viivakoodiin vaikuttaa. Kantsii mainita, ku selkeesti päässy livahtaan testien läpi. Mikäli siis nyt ymmärsin oikein.
Suunnittelun kukkanen on mielestäni juurikin se, että viivakoodia ei ole toteutettu kuvana vaan jonain tekstinkaltaisena. Eli ei ole muuttumaton.
 
Suunnittelun kukkanen on mielestäni juurikin se, että viivakoodia ei ole toteutettu kuvana vaan jonain tekstinkaltaisena. Eli ei ole muuttumaton.
Nojuu onhan tossa päässy täysin unohtuun, että tumma teemakin on olemassa.
 
Suunnittelun kukkanen on mielestäni juurikin se, että viivakoodia ei ole toteutettu kuvana vaan jonain tekstinkaltaisena. Eli ei ole muuttumaton.

Joo siinä on varmaan käytetty jotain CODE128 fonttia, kuvanahan sen pitäisi olla, mutta sit vois olla ongelmana miten se skaalautuu oikein milläkin resoluutiolla pysyen vielä lukukelpoisena.
 
Joo siinä on varmaan käytetty jotain CODE128 fonttia, kuvanahan sen pitäisi olla, mutta sit vois olla ongelmana miten se skaalautuu oikein milläkin resoluutiolla pysyen vielä lukukelpoisena.
Finnkino ainakin lähettää liput PDF:nä niin on vapaasti zoomattava.
 
Joo siinä on varmaan käytetty jotain CODE128 fonttia, kuvanahan sen pitäisi olla, mutta sit vois olla ongelmana miten se skaalautuu oikein milläkin resoluutiolla pysyen vielä lukukelpoisena.
Vektorimuotoisella kuvalla tuommoiset. Tai sitten tekstinä fontilla, jonka väriin (ja taustaväriin) teeman väri ei vaikuta.
 
En tiedä, kuka idiootti on keksinyt polkupyöriin ohjainlaakerin läpi menevät vaijerikuoret ja letkut. Tekee mahdollisista huoltotoimenpiteistä ja korjauksista monta kertaa vaikeampaa. Lisäksi stemmien pitää olla juuri tuota varten erikseen suunniteltu, mikä rajaa valikoimaa. Tietääkseni kukaan ei toivonut tuota ominaisuutta.

Omalla kohdalla kiroan erityisesti sen takia, että huomasin ohjainlaakerin yhden holkin hanganneen jo vaijerikuoria rikki. Googlailun perusteella muilla on ollut samaa ongelmaa ja siihen on tehtaalta korjaussarja. Odotan jo, miten tuskaista korvaavat osat ja ehjät vaijerikuoret on vaihtaa. Lisäksi jos itse laakerit joku päivä hajoavat, niin sitten on edessä vaijerien ja jarruletkujen irroitus toisesta päästä kokonaan. Mukavaa, kun yksinkertainen laakerin vaihto vaatii samalla jarrujen ilmauksen.

1000018938.jpg
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä, kuka idiootti on keksinyt polkupyöriin ohjainlaakerin läpi menevät vaijerikuoret ja letkut. Tekee mahdollisista huoltotoimenpiteistä ja korjauksista monta kertaa vaikeampaa. Lisäksi stemmien pitää olla juuri tuota varten erikseen suunniteltu, mikä rajaa valikoimaa. Tietääkseni kukaan ei toivonut tuota ominaisuutta.

Omalla kohdalla kiroan erityisesti sen takia, että huomasin ohjainlaakerin yhden holkin hanganneen jo vaijerikuoria rikki. Googlailun perusteella muilla on ollut samaa ongelmaa ja siihen on tehtaalta korjaussarja. Odotan jo, miten tuskaista korvaavat osat ja ehjät vaijerikuoret on vaihtaa. Lisäksi jos itse laakerit joku päivä hajoavat, niin sitten on edessä vaijerien ja jarruletkujen irroitus toisesta päästä kokonaan. Mukavaa, kun yksinkertainen laakerin vaihto vaatii samalla jarrujen ilmauksen.
On siistimmän näköistä. Itse tykkään. Omaan diy sähköpyörään vedin myös esim sähköjohdot keulan, stemmin ja ohjaustangon läpi. Eli johdot pitää katkaista ja vetää alusta asti uudelleen, jos haluaa irrottaa ohjaustangon tai esim keulan huoltoa varten. Johdoissa ei ole liittimiä ja pituus on juuri sopiva, eli katkaisun jälkeen kaikki johdotukset pitää vetää uusiksi uusilla johdoilla. On siis viikonlopun kestävä projekti jos irrottaa keulan jne. Mutta on mukavan siistiä kun eivät ole näkyvillä.

Saisi mielestäni yleistyä ja kaikki mahdollinen rungon / ohjaustangon, keulan jne sisällä. Eli kun tekee mitä tahansa korjausta niin pitäisi vetää aina letkut / johdot jne uusiksi. Samalla tosiaan myös jarrujen ilmaus jne.
 
On siistimmän näköistä. Itse tykkään. Omaan diy sähköpyörään vedin myös esim sähköjohdot keulan, stemmin ja ohjaustangon läpi. Eli johdot pitää katkaista ja vetää alusta asti uudelleen, jos haluaa irrottaa ohjaustangon tai esim keulan huoltoa varten. Johdoissa ei ole liittimiä ja pituus on juuri sopiva, eli katkaisun jälkeen kaikki johdotukset pitää vetää uusiksi uusilla johdoilla. On siis viikonlopun kestävä projekti jos irrottaa keulan jne. Mutta on mukavan siistiä kun eivät ole näkyvillä.

Saisi mielestäni yleistyä ja kaikki mahdollinen rungon / ohjaustangon, keulan jne sisällä.
Nimenomaan noiden ei tulisi yleistyä. Typerä trendi, joka vetoaa todennäköisesti samaan väkeen kuin fixit ja vastaavat pelkistetyt kompromissifillarit. Siistimpää ulkonäköä niillä toki saa, mutta ovat todella epäkäytännöllisiä. Rungon läpi menevät vaijerit ovat lähes yhtä siistit ja silti ne ovat monta kertaa kätevämmät kaikenlaisia huoltotöitä ajatellen. Sitä paitsi osa vaijereista pitää silti monissa fillareissa vetää suoraan, jolloin lopputulos on ulkoisesti lähes sama, kuten alla olevasta kuvasta näkee.


1721780662358.png


Eli kun tekee mitä tahansa korjausta niin pitäisi vetää aina letkut / johdot jne uusiksi. Samalla tosiaan myös jarrujen ilmaus jne.
Joo-o, kuulostaa tosi järkevältä ja kätevältä. :facepalm:
 
Nimenomaan noiden ei tulisi yleistyä. Typerä trendi, joka vetoaa todennäköisesti samaan väkeen kuin fixit ja vastaavat pelkistetyt kompromissifillarit. Siistimpää ulkonäköä niillä toki saa, mutta ovat todella epäkäytännöllisiä. Rungon läpi menevät vaijerit ovat lähes yhtä siistit ja silti ne ovat monta kertaa kätevämmät kaikenlaisia huoltotöitä ajatellen. Sitä paitsi osa vaijereista pitää silti monissa fillareissa vetää suoraan, jolloin lopputulos on ulkoisesti lähes sama, kuten alla olevasta kuvasta näkee.


1721780662358.png



Joo-o, kuulostaa tosi järkevältä ja kätevältä. :facepalm:
Ei se järkevää eikä kätevää olekkaan, mutta siistiä. Ja tuosta kuvastasi sais vielä siistimmän kun esim jarruletku menisi ohjaustangon sisällä ja sitten keulan läpi. Maguralla esim on tälläisiä jarruja. Toki tuossa tuo letku menee vielä ilmassa itse jarrusatulalle. Mutta pientä kehitystä ja vedettäisiin etujarrulle letku joustokeulan sisällä ja ulos suoraan jarrusatulalle sen luota (tai jopa keulan läpi ilman letkua). Toki vaatisi aina ilmaamisen keulahuollon tehtäessä, mutta se olisi pieni haitta mukavasta ulkonäöstä.


Magura-integrated-brake-lever-concept-concealed-master-cylinder-handlebar-Sea-Otter-2019-Biker...jpg
 
Ei se järkevää eikä kätevää olekkaan, mutta siistiä. Ja tuosta kuvastasi sais vielä siistimmän kun esim jarruletku menisi ohjaustangon sisällä ja sitten keulan läpi. Maguralla esim on tälläisiä jarruja. Toki tuossa tuo letku menee vielä ilmassa itse jarrusatulalle. Mutta pientä kehitystä ja vedettäisiin etujarrulle letku joustokeulan sisällä ja ulos suoraan jarrusatulalle sen luota (tai jopa keulan läpi ilman letkua). Toki vaatisi aina ilmaamisen keulahuollon tehtäessä, mutta se olisi pieni haitta mukavasta ulkonäöstä.


Magura-integrated-brake-lever-concept-concealed-master-cylinder-handlebar-Sea-Otter-2019-Biker...jpg
Ei jösses kun kuulostaa kätevältä :D

- Kaaduit kovemmin ja tanko otti osumaa -> pelkän tangon vaihtamisen sijaan pitää jarrujenkin komponentteja uusia ja ilmata.
- Ai pitää vähän ergonomiaa säätää -> riittääkö letkujen pituus jos stemmin vaan vaihtaa, tai pitääkö hankkia varmasti $$$ tanko eri nousulla ja leveydellä? Entä tangon lyhentäminen jälkikäteen? Ja taas saa ilmata.
- Tuollaisella setupilla saa olla ihan turhaan joka välissä irrottamassa jarruletkuja. Sit saa aina uusia letkujen päiden tiivisteosia, kun eikö ne ole aikalailla kertakäyttöisiä? Eli palaa turhaan rahaa ja aikaa.

Mut jos ulkonäkö on pääasia ja tykkää enemmän rassata pyörää kuin ajaa sillä, niin mikäs siinä, tyylinsä kullakin :) Tulee vähän semmoinen SUV vs. oikea maastoauto fiilis tästä, toinen on mietitty käytännöllisyys ja toiminnallisuus edellä ja toinen on vaan siistin näköinen epäkäytännöllinen lelu.
 
Onhan ne letkut, vaijerit ja johdot siististi suojassa ohjaustangon, stemmin ja rungon sisällä. Jäykässä pyörässä etujarruletkukin voidaan viedä siististi haarukan sisällä jarrulle asti.

Ei kai kukaan viikoittain tai edes vuosittain vaihda ohjaustankoa tai stemmiä, kun ajoasento on kerran hierottu paikalleen. Ja jos vaihtaa, niin kyseessä on varmasti intohimoinen harrastaja, jolle ropaaminen on mukava osa harrastusta.

Lisäksi näistä on paljon kompromissirakenteita, joissa piuhat ei kulje stemmin tai haarukan läpi. Ne on sitten helpompia huoltaa, mutta vähemmän siistejä joka päivä.
 
Toki tuo riippuu paljon myös pyörän käyttötarkoituksesta. Täysjäykässä hybridi/maantiepyörässä sisäinen reititys on ihan jees sinänsä, kun ei sitten pyörävarastossa tartu kaapelit mihinkään ja varmaan marginaalisesti pienentää ilmanvastusta. Onhan se toki myös sulavamman näköinen kokonaisuus. Huollon tarve vähäisempi kun ei ole jousitusta, niin ei tule purkamisen ongelmat vastaan niin usein. Jousitetussa maastopyörässä taas vähän eri asia, kun jousitus vaatii suht säännöllistä huoltoa ja riippuen kuinka rajua maastoajoa harrastaa, niin kaatuessa saattaa jotain mennä rikkikin. Ainakin itseäni tuollainen ratkaisu vituttaisi jos joka keulahuollon yhteydessä pitäisi alkaa jarrutkin ilmaamaan jne. Onhan se hienomman näköinen, mutta omasta mielestä lisää turhaan työvaihteita perus huoltoihin. Vaikkei noita huoltoja nyt viikottain tehdä, mutta on se silti vähän typerää lisätä + X tuntia huoltoon + pieni kuluerä (jarruneste, tiivisteet) vaan ulkonäön takia. Makuasioita :)
 
Läppärissäni on F3 ja F4 painikkeet joilla säädetään näytön kirkkautta. Näiden vieressä on F2 joka laittaa lentotilan päälle. Toisessa päädyssä on virtapainike jonka vieressä Delete nappi. Ei ole yksi tai kaksi kertaa mennyt pimeässä vahingossa sormi lentotila painikkeelle näytön kirkkautta säätäessä pienemmälle tai virtapainikkeelle deletenappia hamuillessa. Onneksi kumpikaan ei ole mahdoton ongelma, mutta nuo kirkkaudensäätöpainikkeet olisi voinut asettaa pari pykälää keskemmälle ja virtapainikkeen olisi voinut ehkä korostaa jotenkin tai laittaa eri kohtaan kokonaan. Taustavalo näppäimissä on, mutta mielummin pidän asetuksen niin että se sammuu hetken kuluttua viimeisestä painalluksesta joten näytön hohkaessa pimeässä ei kyllä näe näppäinten merkintöjä. No, lihasmuisti varmaan jossain kohtaa hoitaa tämänkin "ongelman" pois päiväjärjestyksestä :D
 
Tämä virta/sleep/standby/jne napin ujuttaminen näppäimistöön on kyllä aivan älytön aivopieru. Jotenkin käsittäisin jos olisi jäänyt lyhyeksi muodiksi ja kuollut pois, mutta ilmeisesti aina löytyy uusia sisustussuunnittelijan hahmottelemia läppäreitä.
Joo ja tässä on vielä erikseen F1 joka laittaisi standby tilaan mikä siis tapahtuu myös virtapainikkeesta, eli F1, virtapainike ja näytön sulkeminen tekee saman, sitten löytyy vielä erikseen näyttö pois päältä nappi F5 :D Josta tulikin mieleeni, että kenties tuon virtapainikkeen voisi ottaa pois käytöstä jos sellainen asetus vielä löytyy niin ei ainakaan deletenappia hakemalla saa konetta unitilaan.
 
mutta nykyään tuntuu että käyttöliittymät suunnitellaan järjestään niin, että kaikki olennainen on piilossa ja niitä pitää kaivella monen mutkan takaa.

Tästä spinn-offit tänne muualle. Mutta tähän on helppo samaistua. Isotkin laite & ohjelmistotalot koodaavat käyttöliittymiään uusiksi kahden vuoden välein.
Ensin valikot löytyy ”hampurilaisvalikosta”, aina. Sitten keksitään, että tehdäänpä ”sovellutuskohtaiset” valikot. Ja vielä niin, että se sama hampurilainen pysyy paikallaan näiden sovellutusten alla - mutta kaikki toiminnot sen takana vaihtuvat 100%.

No sen jälkeen keksitään että sovellutukset roolipohjaistetaan eli tehdään ”readonly” ja ”write only” näkymät. Joista ei voi navigoida ristiin ja samat ”murupolut” pitää käydä läpi jotta pääsee perille samaan paikkaan.

Sitten virtaviivaistetaan käyttöliittymää ja twhdään parannuksia. Eli em. näkymien tietosisältö sarakkeita vähennetään. Ja niitä saa vain per kerta tarvittaessa esille, kun ”hooveroit” hiirellä viimeisen sarakkeen tietokentän (ei otsikon) päällä. Sieltä tulee bonushampurilainen josta saa muokattua näkymän tietokenttiä. Sen kertaiselle näkymän lataukselle, ofc.
Yllätys että CLI puolelta loitsut muuttuu perässä…
 
Tästä spinn-offit tänne muualle. Mutta tähän on helppo samaistua. Isotkin laite & ohjelmistotalot koodaavat käyttöliittymiään uusiksi kahden vuoden välein.
Tämä on huomattu, voi perseensuti sentään. Aikasemmin käsipäätteelle kirjautuessa pääsit softan kuvaketta painamalla suoraan tilaan missä syötät käyttäjätunnuksen ja salasanan. Nyt siinä samassa softassa aukeaa ensin ruutu mihin syötät käyttäjätunnuksen, etenemään et pääse ennen kun painat kosketusnäppäimistön entteriä... josta pääset sitten painamaan kentän alla olevaa "kirjaudu" painiketta, mikä vie vanhan systeemin kirjautumisruutuun missä syötät salasanan, ainiin tässä ruudussa komeilee myös ylemmässä kentässä se käyttäjätunnus minkä syötit aikaisemmalla näkymällä, ja sitä tunnusta voi muokata tässä kohtaa jos tarvis :sfacepalm:
 
Ison Omenan miesten vessan hanat. Juoksuputki sen verran lyhyt että tulee hädintuskin altaan takareunan yli. Käsiä pestessä iso osa vedestä roiskuu tasolle. koko pöytä lainehtii.

IMG20240807155008.jpg
Tunnistimella toimivissa hanoissa usein myös se ongelma että käsiä täytyy pestäessä pitää niin korkealla että se vesi roiskuu altaan reunan yli. Muuten lakkaa vesi tulemasta.
 
Tunnistimella toimivissa hanoissa usein myös se ongelma että käsiä täytyy pestäessä pitää niin korkealla että se vesi roiskuu altaan reunan yli. Muuten lakkaa vesi tulemasta.

Osassa Hanoista tunnistus kohtaa voidaan säätää. Mutta vaikka voisi, niin säätääkö kukaan niitä?
 
Tuli taas katseltua noita puoli-valmiita leipä yms. hyllyä. Ja heräsi kysymys onko muutama sauma lisää liikaa pyydetty. Eli se yhden kotelon koko olisi vaikka 2 sämpylää 6 sijaan... Näin sinkkuna nuo ovat aika rajuja määriä tehdä keralla. Noh toisaalta olivat nuo päiväykset myös aika lyhyitä joten ehkä niissä ei ole etua seisottaa...
 
Tuli taas katseltua noita puoli-valmiita leipä yms. hyllyä. Ja heräsi kysymys onko muutama sauma lisää liikaa pyydetty. Eli se yhden kotelon koko olisi vaikka 2 sämpylää 6 sijaan... Näin sinkkuna nuo ovat aika rajuja määriä tehdä keralla. Noh toisaalta olivat nuo päiväykset myös aika lyhyitä joten ehkä niissä ei ole etua seisottaa...
Laita pakkaseen.
 
Kattilat, joiden metalliset korvat ovat ontoksi taitettua levyä.

Korvan tyvessä on pieni sauma, josta vesi pääsee helposti korvan sisään, mutta kokonaan kuivuminen kestää yli vuorokauden. Kun muut astiat ovat rutikuivia, niin kattila kusee lattialle ottaessasi sen tiskikoneesta pois.
 
Jatketan kattiloilla.

Meillä on yksi kattila , jonka kannessa on hieno "kultainen" nostonuppi keskellä. Ainoa ongelma on se, että se on metallia ja suoraan kiinni itse kannessa. Kattilan suunnittelijalta on tannut jäädä fysiikan tunnit väliin kun ei ole tajunnut että se metallinen nostonuppi johtaa länpöä ja nuppi kuumenee pirusti jos sillä keittää vaikka perusnoita tai kanamunia. On meinaan kätevä kattila kun kansi pitää nostaa patalapulla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom