Suunnittelun kukkaset

Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
967
Ei pidä paikkaansa. Vaikka jostain kumman syystä et löytäisi himmeämpiä ledejä niin eihän ne ledit mitään pintaupotuksia yleensä ole. Täten sen ledin päällä on materiaalia joka voisi sitä valoa blokata. Eli esim. paksumpi matta muovi siinä niin osa valosta suodattuu. Asian tiedostamalla mitään ongelmaa ei olisi eikä valmistuskustannuksetkaan nousisi.
Tämähän riippuu taas siitä millainen on laite ja paljonko ylimääräistä halutaan sijoittaa vain peittämään liian kirkas ledi. Monessa kohtaa se tulee paneelin läpi sellaisenaan ja jos halutaan himmentää, pitää lisätä muutoin tarpeeton himmentävä kerros. Eikä tämä saatavuusongelma ollut oma päähänpistoni vaan ihan hankintaosaston ja suunnitteluinsinöörien kertomaa. Luotan heihin kun tätä työkseen tekevät. Ja muistetaan että hankintaketjulla ja hinnallakin on merkitystä. Ei niitä aleta erikseen sarjatuotantoon tilaamaan Bebecistä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
615
Montaa senttiä lisää ei maksaisi tehdä pwm ohjauksella ledi joten käyttäjä voisi säätä itse kirkkauden tai sammuttaa sen kokonaan. Taitaa tollanen ledi yhden transistori tai fetin vaatia ja yhden output pinnin jo olevassa olevasta mikrokontrollerista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 271
Jokait niitä, tai pian AIn yleistyessä kaikkialle, on naveja jotka pihasta lähtiessä tervehtii: "Huomenta.. tota, en haluais häiritä, mut kuljet yleensä tätä reittiä ja tällä hetkellä siellä on tiet tukossa, mitä jos mentäis tätä toista reittiä?" :D
Kyllä uudemmissa autoissa se navi tunnistaa, että tähän aikaan päivästä oot vissiin menossa tuonne tiettyyn osoitteeseen ja että nyt on liikennetapahtuma tässä välillä, että haluatko navia.

Ongelma on se, että liikennetapahtuma voi olla mitä vaan kauheesta ruuhkasta normaaliin liikenteeseen ja vaihtoehtoiset reitit välillä ihan outoja.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 320
Kyllä uudemmissa autoissa se navi tunnistaa, että tähän aikaan päivästä oot vissiin menossa tuonne tiettyyn osoitteeseen ja että nyt on liikennetapahtuma tässä välillä, että haluatko navia.

Ongelma on se, että liikennetapahtuma voi olla mitä vaan kauheesta ruuhkasta normaaliin liikenteeseen ja vaihtoehtoiset reitit välillä ihan outoja.
Olen joskus kokeillut näitä liikennetapahtumien ohi reitityksiä, ja kokemukset Suomessa satunnaisten merkkien laitteilla ovat olleet surkuhupaisia: Navin käyttämästä tietolähteestä tulee joku "kaistaviivat puuttuvat 6 kk ajan pikku pätkältä"-tyyppinen täysin turha roskatiedote, millä ei ole mitään merkitystä ajon kannalta. Navi sitten tahtoo reitittää sen johdosta 6 kk ajan edeltävästä liittymästä ulos ja jonnekin peltotielle kiertämään tämä massiivinen ongelma.

En osaa sanoa onko ongelma siinä, että Suomessa tarjolla oleva data on paskaa, vai eikö navi osannut katsoa siitä jotain oleellista kategorisointitietoa. Minkään oikeasti akuutin tilanteen ohi nämä eivät ole osanneet toistaiseksi reitittää. Ehkä jossain isommassa maassa homma toimii paremmin?
 

emagdnim

=☠️=
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 689
Olen joskus kokeillut näitä liikennetapahtumien ohi reitityksiä, ja kokemukset Suomessa satunnaisten merkkien laitteilla ovat olleet surkuhupaisia: Navin käyttämästä tietolähteestä tulee joku "kaistaviivat puuttuvat 6 kk ajan pikku pätkältä"-tyyppinen täysin turha roskatiedote, millä ei ole mitään merkitystä ajon kannalta. Navi sitten tahtoo reitittää sen johdosta 6 kk ajan edeltävästä liittymästä ulos ja jonnekin peltotielle kiertämään tämä massiivinen ongelma.

En osaa sanoa onko ongelma siinä, että Suomessa tarjolla oleva data on paskaa, vai eikö navi osannut katsoa siitä jotain oleellista kategorisointitietoa. Minkään oikeasti akuutin tilanteen ohi nämä eivät ole osanneet toistaiseksi reitittää. Ehkä jossain isommassa maassa homma toimii paremmin?
Google ehkä osaa paremmin, ku seuraa käyttäjiänsä. Kaipa totaki dataa myyvät eteenpäin? Vai mistä nämä muut kaivelee liikenneruuhkista tietoja?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 386
Eipä "onneksi" tarvitse täällä Tampereella vaivata päätä tuollaisilla. Täällä jos yksi tie on tukossa niin on kaikki tukossa kun se liikennemäärä yrittää löytää jonkun reitin. Yleensä nopein vaihtoehto on lopulta vain silti mennä sitä tavallista reittiä koska se on taas auki ennen kuin kiertotietä olisi päässyt ohi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 271
Olen joskus kokeillut näitä liikennetapahtumien ohi reitityksiä, ja kokemukset Suomessa satunnaisten merkkien laitteilla ovat olleet surkuhupaisia: Navin käyttämästä tietolähteestä tulee joku "kaistaviivat puuttuvat 6 kk ajan pikku pätkältä"-tyyppinen täysin turha roskatiedote, millä ei ole mitään merkitystä ajon kannalta. Navi sitten tahtoo reitittää sen johdosta 6 kk ajan edeltävästä liittymästä ulos ja jonnekin peltotielle kiertämään tämä massiivinen ongelma.

En osaa sanoa onko ongelma siinä, että Suomessa tarjolla oleva data on paskaa, vai eikö navi osannut katsoa siitä jotain oleellista kategorisointitietoa. Minkään oikeasti akuutin tilanteen ohi nämä eivät ole osanneet toistaiseksi reitittää. Ehkä jossain isommassa maassa homma toimii paremmin?
Itse olen käyttänyt näitä Keski-Euroopassa ja taitaa Googlelta hakea tiedot. Oma kokemus on, että hyvin pienestä alkaa olla liikennetapahtumaa järjestelmän mielestä, joten ei tule sitten uskottua sitä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 380
Viestejä
4 358 594
Jäsenet
72 641
Uusin jäsen
Deknus

Hinta.fi

Ylös Bottom