Standardilataukseen palaaminen on kyllä aika monelle dealbreaker.Eri USB-päiden kanssa kikkailun olen pyrkinyt ajamaan nolliin hankkimalla jokaiseen laitteeseen näitä: 3.56€ 25% OFF|Anker Iphone Charger Cable | Phone Charger Cable | Samsung Charger Cable Type C - Aliexpress
Samalla on loppunut liittimien paskaantuminen ja väsyminen käytössä. Varsinkin lampuissa ja autossa ladattavana pyörivissä vehkeissä tuli välillä vahinkoa. Miinuksena puhelimen superhypernopea lataus ei enää toimi.
Minulle ongelma on se, että ratkaistaessa väärää ongelmaa jätetään oikea ongelma ratkaisematta, vaikka se tuskin edes onnistuisi ja luodaan samalla uusi ongelma. Legacyliittimen vaihtaminen outoon poropietariliittimeen kuulostaa lähinnä hienostelulta, itsensä pettämiseltä ja jopa uudelta vikakohteelta.
Kotona on tosi helppo tehdä latausasema jossa on vähän muutakin kuin USB C hypernopealla, normaalimpi USB C, USB micro, USB mini ja pari poropietaria.
Muualla laite jossa on nykynormista poikkeava latausliitin ei muutu paremmaksi sillä, että mukana on adapteri jonka avulla se sopii viime vuosikymmenellä kuolleen USB micron lisäksi johonkin outoon kiinalaiseen sovittimeen, jollaisia on Suomeen myyty 500. Jos se kahden taalan alibabakikkare on juuttunut latausporttiin, voi tilanne muuttua jopa pahemmaksi. Lisäksi ei olisi kivaa jos laitteessa ei pysty käyttämään oudon sovittimen takia koteloa tai laite hajoaa kolhun osuessa alibabasovittimeen. Eikä muutenkaan kiihota muuntaa pikalatauslaitteita toissa vuosikymmenelle moisilla.
Töihin ei voi ostaa mistä tahansa kaupasta.
Tätä meinasin tulla sanomaan. Itse voisin siinä mielessä ettei kukaan kiellä, mutta joskus se tarve on nyt tai ainakin tänään. Päätäpä siinä sitten lopettaa duunit viikoksi ja tilata jostain perseestä tai ajaa seuraavana päivänä pari tuntia sopivaan liikkeeseen.Tai jos ihan yksinkertaisesti tarvii nyt eikä viikon päästä. Silloin käy jossain missä on tarjonta mitä on. Typerää nyt muutenki vastata kysymykseen kysymyksellä tehden oletuksia omaan elämään peilaten.