Suunnittelun kukkaset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Ja ihan Suomi-auto? Penkinlämmittimiähän ei ole kuin pohjoismaiden markkinoille suunatuissa malleissa, mutta en ole koskaan kuullut, että Suomessa uutena myytävässä autossa ei olisi penkinlämmittimiä vakiona.
Lohkolämmitin löytyy mutta penkinlämmittimiä tosiaan ei, sitä olen itsekin ihmetellyt. On tuolla pikkukipolla ollut kuitenkin yllättävän kiva ajella. Mahtuu pieniin väleihin.
 
Lohkolämmitin löytyy mutta penkinlämmittimiä tosiaan ei, sitä olen itsekin ihmetellyt. On tuolla pikkukipolla ollut kuitenkin yllättävän kiva ajella. Mahtuu pieniin väleihin.
Lohkoa nyt taas ei tehtaalta ole vakiona missään, vaan ne asennetaan Suomi-autoihinkin jälkiasenteisina tarvikkeina.
 
Jossain vaiheessa Volvoissa tais olla. Mutta ei varmaan enää sielläkään.

Samoin kenraali moottorin autoissa oli joskus tehdasasenteinen mukalämppäri joka ei lämmittänyt mut vastaavasti kyllä vuosi kaikissa.
 
Digi-tv. Edelleen ohjelman kuvaus katkeaa kohdasta x kesken lauseen. Tuo infojuttu taisi parikymmentä vuotta sitten olla ainut oikea parannus kuvanlaadun lisäksi, eikä se vieläkään toimi. Nykyisessä Samsungin kaukosäätimessä infonappi on alareunassa muiden turhien seassa. Edellisessä kaukkarissa sentään isompi kanava- ja voimakkuussäätöjen vieressä.
 
Renaultin ajotietokoneen "kilometrejä jäljellä" -näyttö lakkaa näyttämästä jäljellä olevia kilometrejä, kun bensavalo syttyy, eli juuri silloin kun se tieto olisi oleellinen. Siihen asti näyttää esim. että bensa riitää 100km:ksi. Kun bensavalo syttyy, kyseinen näyttö alkaa näyttämään "--". Ei minua kiinnosta, että tankin ollessa täysi tai puolillaan, bensaa riittää 300-700km:ksi, mutta sitten kun bensa alkaa oikeasti olla loppumaisillaan, se tieto kiinnostaisi. Arvioihan se on toki muutenkin, mutta arvioikin on tyhjää hyödyllisempi tieto.
 
Digi-tv. Edelleen ohjelman kuvaus katkeaa kohdasta x kesken lauseen. Tuo infojuttu taisi parikymmentä vuotta sitten olla ainut oikea parannus kuvanlaadun lisäksi, eikä se vieläkään toimi. Nykyisessä Samsungin kaukosäätimessä infonappi on alareunassa muiden turhien seassa. Edellisessä kaukkarissa sentään isompi kanava- ja voimakkuussäätöjen vieressä.
Juu, ja sitten kun monet kanavat pistävät tuohon kuvaukseen ensin kaikkea turhaa kuten "Toiveuusinta!" tms niin oikeasta selitteestä ei välillä ole kuin pari sanaa jäljellä. Ja joillakin kanavilla tuntuu aika monesta ohjelmasta puuttuvan tiedot kokonaan. Lisäksi monesti huvittaa merkistösekoilu kun on ääkkösten tai joidenkin erikoismerkkien tilalla mitä ihmeellisempiä merkkejä. Luulisi että noissa olisi joku merkistöstandardi määriteltynä.
 
Renaultin ajotietokoneen "kilometrejä jäljellä" -näyttö lakkaa näyttämästä jäljellä olevia kilometrejä, kun bensavalo syttyy, eli juuri silloin kun se tieto olisi oleellinen. Siihen asti näyttää esim. että bensa riitää 100km:ksi. Kun bensavalo syttyy, kyseinen näyttö alkaa näyttämään "--". Ei minua kiinnosta, että tankin ollessa täysi tai puolillaan, bensaa riittää 300-700km:ksi, mutta sitten kun bensa alkaa oikeasti olla loppumaisillaan, se tieto kiinnostaisi. Arvioihan se on toki muutenkin, mutta arvioikin on tyhjää hyödyllisempi tieto.
Liittyiskö jotenki siihen, että kun bensavalo syttyy, niin ei ole enää sensoreilla tietoa tankissa olevan polttoaineen määrästä vaan vain tieto, että sitä on alle x litraa? Pitäishän sen toki silti osata arvioida, mut jos se on vain tyhmempi softa? :)
 
Renaultin ajotietokoneen "kilometrejä jäljellä" -näyttö lakkaa näyttämästä jäljellä olevia kilometrejä, kun bensavalo syttyy, eli juuri silloin kun se tieto olisi oleellinen. Siihen asti näyttää esim. että bensa riitää 100km:ksi. Kun bensavalo syttyy, kyseinen näyttö alkaa näyttämään "--". Ei minua kiinnosta, että tankin ollessa täysi tai puolillaan, bensaa riittää 300-700km:ksi, mutta sitten kun bensa alkaa oikeasti olla loppumaisillaan, se tieto kiinnostaisi. Arvioihan se on toki muutenkin, mutta arvioikin on tyhjää hyödyllisempi tieto.
Jos sulla on bensa vähissä, ajat pumpulle. Tai et ainakaan vedä Rellulle itkupotkuraivareita, kun jäät tienvarteen tietokoneen näyttäessä 10 km ajomatkaa. Siksi nuo eivät näytä mitään eksaktia menoveden ehtyessä.
 
Liittyiskö jotenki siihen, että kun bensavalo syttyy, niin ei ole enää sensoreilla tietoa tankissa olevan polttoaineen määrästä vaan vain tieto, että sitä on alle x litraa?
Eli suunnittelun kukkanen. Kyllä muut autot ovat näyttäneet arvion ihan viimeiseen asti.
 
Jos sulla on bensa vähissä, ajat pumpulle. Tai et ainakaan vedä Rellulle itkupotkuraivareita, kun jäät tienvarteen tietokoneen näyttäessä 10 km ajomatkaa. Siksi nuo eivät näytä mitään eksaktia menoveden ehtyessä.
Tämä on tiedossa kyllä. Harvoin tulee vedettyä lähellekään niin limiteille, että edes valo ehtii syttyä. Arviotkin ohjelmoidaan näyttämään yläkanttiin. Näyttäisi nyt sitten ennemmin vaikka tekstin, että "Tankkaus välttämätön!" tms. kuin jotain epämääräisiä viivoja. Edelleen menee suunnittelun kukkasen piikkiin.
 
Ei sen nyt kovin montaa vuotta vanha tarvitse olla tai voi olla jopa aivan uusi, missä ei saa puhelimen näyttöä castattua auton näyttöön. Ei tuo nyt ihan karvalakkiominaisuus ole edelleenkään, kuin vaikka jotkut sähköikkunat takaovissakin tai vähintään manuaalinen ilmastointi.
Jeps. 2019 Toyota ja ei löydy tuota vaikka on premium-varustetaso ja JBL:n hifit yms.

Tuohon liittyen suunnittelun kukkanen on ikkunat, joita ei saa auki eikä kiinni, jos auto ei ole käynnissä. Koskee kyllä aika montaa autoa sama älyttömyys. Pitäisi riittää virtojen päälle laittaminen.
 
Jeps. 2019 Toyota ja ei löydy tuota vaikka on premium-varustetaso ja JBL:n hifit yms.

Tuohon liittyen suunnittelun kukkanen on ikkunat, joita ei saa auki eikä kiinni, jos auto ei ole käynnissä. Koskee kyllä aika montaa autoa sama älyttömyys. Pitäisi riittää virtojen päälle laittaminen.
Ikkunoista voisi jatkaa vielä Renaultinkin osalta, että jos muiden ikkunoiden käytön laittaa "lapsilukkoon" eli ikkunakytkimet eivät toimi ovissa, niin muiden ikkunoiden kytkimet disabloituu myös kuskin ovessa. Ei nyt kovin paha moka, mutta voisi ne muut ikkunat nyt jäädä kuskin käytettäviksi kuitenkin, vaikka muut ikkunat onkin lapsilukossa.
 
Renaultin ajotietokoneen "kilometrejä jäljellä" -näyttö lakkaa näyttämästä jäljellä olevia kilometrejä, kun bensavalo syttyy, eli juuri silloin kun se tieto olisi oleellinen. Siihen asti näyttää esim. että bensa riitää 100km:ksi. Kun bensavalo syttyy, kyseinen näyttö alkaa näyttämään "--". Ei minua kiinnosta, että tankin ollessa täysi tai puolillaan, bensaa riittää 300-700km:ksi, mutta sitten kun bensa alkaa oikeasti olla loppumaisillaan, se tieto kiinnostaisi. Arvioihan se on toki muutenkin, mutta arvioikin on tyhjää hyödyllisempi tieto.

Astrassa sama, ihan järjetön systeemi.
 
Aika vanha suunnittelun kukkanen ja luulin näitä(kin) cerasulakkeita englantilaisten (Lucas oli hyvä saarnamies mutta huono sähkömies) keksinnöksi, mutta ovatkin Boschin keksintöä. Ongelmahan näissä on onneton kontakti sulakkeen ja sulakerasian välillä kun sulake on vain kiilattu kahden hahlon väliin ja ottaa vain pienen kontaktin sulakkeen päistä joka sitten varsinkin vanhemmiten saa aikaan hämäriä toisinaan toimii, toisinaan ei -juttuja. Jos jollakulla on 80-luvun tai sitä vanhempi Valmet, missä sähköt toisinaan toimii, toisinaan ei, niin kannattaa tarkastaa ensin sulakerasia että montako hapettunutta sulaketta löyty. Ainoa varmasti toimiva korjaus on vaihtaa koko sulakerasia lattasulakemalliseksi. Näitä cerasulakkeita ilmeisesti löytyy myös 70-luvun ja sitä vanhemmista autoista.
5d53ed75646b5.jpg


 
Mulla on W123 mese missa on noita sulakkeita ja ihan joka kevat alkaa noiden pyoritettelylla etta saa talven korroosion pois.
 
Lohkoa nyt taas ei tehtaalta ole vakiona missään, vaan ne asennetaan Suomi-autoihinkin jälkiasenteisina tarvikkeina.
Besservisseröintiä: Myös Jaguar XE:ssä oli calixin lohko vakiovarusteena tietyissä moottoriversioissa 2014 -> 201xx.
Siis sellainen jota maahantuonti tai jälleenmyyjä ei asentanut / asennuttanut.

Jos sulla on bensa vähissä, ajat pumpulle. Tai et ainakaan vedä Rellulle itkupotkuraivareita, kun jäät tienvarteen tietokoneen näyttäessä 10 km ajomatkaa. Siksi nuo eivät näytä mitään eksaktia menoveden ehtyessä.

Kyllä ne pääsääntöisesti on suunniteltu siten että vähintään siihen 0km kohtaan asti pystyy ajamaan. Joillain kymmeniä kilometrejä sen jälkeenkin.

Hauska omakohtainen kokemus on kun joskus 2008-2009 ajelin uudella duramax vanilla jostakin Hämeenlinnan seuduilta Tampereelle asti rangen näyttäessä nollaa. Olin Hangosta tulossa, rahat oli loppu ja firman bensakorttia en muistanut ottaa mukaan. Soitin sitten kollegalle että lähtee ajelemaan vastaan kanisterin kanssa, mutta diesel ei koskaan loppunut ja pääsin Tampereelle asti. Kollega tuli jossain sääksjärven kohdalla vastaan ja ihmetteli että mitäs nyt :D
 
Viimeksi muokattu:
Besservisseröintiä: Myös Jaguar XE:ssä oli calixin lohko vakiovarusteena tietyissä moottoriversioissa 2014 -> 201xx.
Siis sellainen jota maahantuonti tai jälleenmyyjä ei asentanut / asennuttanut.
Juu. Meinasin laittaa, että ei _varmaan_ missään tai ei _juuri_ missään, kun 99%:sesti sähkökäyttöinen moottorin esilämmitin (Defa tai Calix, nykyisin säteily- tai letku) asennetaan jälkiasenteisena, kun auto on tullut jo ulos tehtaalta, joko maahantuojan tai jälleenmyyjän toimesta. Dieseleissä kai polttoainelämmittimiä on useinkin jo tehtaalta asti, kun käyttötarkoitus ei sinänsä ole mikään talvilämmitys vaan auttaa pitämään ajon aikana moottorin normaali lämpötila yllä, joten on tarpeellinen muuallaakin kuin "talvimaissa".
 
Kyllä ne pääsääntöisesti on suunniteltu siten että vähintään siihen 0km kohtaan asti pystyy ajamaan. Joillain kymmeniä kilometrejä sen jälkeenkin.

Hauska omakohtainen kokemus on kun joskus 2008-2009 ajelin uudella duramax vanilla jostakin Hämeenlinnan seuduilta Tampereelle asti rangen näyttäessä nollaa. Olin Hangosta tulossa, rahat oli loppu ja firman bensakorttia en muistanut ottaa mukaan. Soitin sitten kollegalle että lähtee ajelemaan vastaan kanisterin kanssa, mutta diesel ei koskaan loppunut ja pääsin Tampereelle asti. Kollega tuli jossain sääksjärven kohdalla vastaan ja ihmetteli että mitäs nyt :D
Jep. Kyllä ne on suunniteltu niin, ettei se polttoaine ainakaan aiemmin lopu, kuin mitä näyttö lupaa. Siksi syy ei voi olla, että Rellu ei näytä lukemaa enää viimeisillään, "kun ei siihen voi luottaa".
 
Oman auton tankkiin menee 45L, sitten kun bensavalo syttyy niin vielä on 5L jäljellä - jolla pääsee sen noin 50 kilsaa, olosuhteista riippuen toki. Kun tietää että kulutus on kympin satasella, maantiellä hieman vähemmän.

Edellisen diesel volvon tietokone kertoi että jos tanki täynnä niin 999km pääsee. Tankin kokoa en nyt muista mutta yli tuhat kilsaa reilusti kuitenkin pääsisi, olisihan insinöörit voinut laittaa tilaa yhdelle numerolle lisää... Kulutus maantiellä 5 litraa satkulla.
 
Oman auton tankkiin menee 45L, sitten kun bensavalo syttyy niin vielä on 5L jäljellä - jolla pääsee sen noin 50 kilsaa, olosuhteista riippuen toki. Kun tietää että kulutus on kympin satasella, maantiellä hieman vähemmän.

Edellisen diesel volvon tietokone kertoi että jos tanki täynnä niin 999km pääsee. Tankin kokoa en nyt muista mutta yli tuhat kilsaa reilusti kuitenkin pääsisi, olisihan insinöörit voinut laittaa tilaa yhdelle numerolle lisää... Kulutus maantiellä 5 litraa satkulla.
Melko vaatimaton toimintasäde bensa-autolle, todella pieni polttoainesäiliö kulutukseen nähden. Lapissa ajellessa saa olla tarkkana...
Omanlaisensa kukkanen tuokin...
 
Melko vaatimaton toimintasäde bensa-autolle, todella pieni polttoainesäiliö kulutukseen nähden. Lapissa ajellessa saa olla tarkkana...
Omanlaisensa kukkanen tuokin...

Lisäksi se on laiska, vanhanaikainen automaatti lisää kulutusta manuaali vastaavaan verrattuna. Taajamapyöritystä käytännössä kaikki ajot, enkä lappiin nyt ajaisi millään autolla koska ei se ratin takana istuminen kiinnosta pätkääkään. On tuossa muitakin suunnittelun kukkasia mutta eipä niistä sen enempää.
 
Kyllä mulla alkoi vähän hiki nousta eräällä reissulla kun bensavalo palaa ja kuski vain jatkaa matkaa. Tankille pysähtyi vihdoin kun ajotietokone antoi jo yksinumeroisia kilometrejä, näin insinöörinä siinä vähän mietti järjestelmän mittaustarkkuutta ja paljonko speksaaja on jättänyt turvamarginaalia että montakohan desiä tankissa oli jäljellä :whistling:
 
Meinasin tuossa kirjoitella tyhjään linkedin-profiilin tietoja niin ajattelin että heitän tilin Hibernateen kun sellainen ominaisuus löytyy niin ei ainakaan minnekään feediin tulee tavaraa ja "voi jättää muokkauksen kesken" kun kukaan ei näe tietoja. No sehän toimi niin että heitti ulos tililtä ja "uudelleenaktivointi tapahtuu yksinkertaisesti vain kirjautumalla sisään" eli ei päässyt muokkaamaan hibernatessa. Varmaan private mode tms. olisi ollut oikea tapa, mutta kukkasena en pääse takaisin tilille kun hibernatessa pitää ollla vähintään 24h nyt kun se on aktivoitu :facepalm:

Kirsikkana kakun päällä tuosta ilmoittava ruutu sisältää linkin helppiin joka on "not found" :whistling:
 
Melko vaatimaton toimintasäde bensa-autolle, todella pieni polttoainesäiliö kulutukseen nähden. Lapissa ajellessa saa olla tarkkana...
Omanlaisensa kukkanen tuokin...
Ihan normaalilta toimintasäteeltä bensa-autolle tuo omaan korvaan kuulostaa. Dieseleillä sitten niitä 1000km lähenteleviä lukuja.
 
Ihan normaalilta toimintasäteeltä bensa-autolle tuo omaan korvaan kuulostaa. Dieseleillä sitten niitä 1000km lähenteleviä lukuja.
Jaa, 10 vuotta vanha bensa Golf alla ja 50 litran tankilla ajaa vähintään 750km, pelkkää maantietä mennään lähes 1000km.
En ymmärrä miten polttoaineen laatu (bensa/diesel) tekisi mitään eroa toiminta matkaan? Kyse on kuitenkin vaan kulutuksen ja polttoainesäiliön tilavuuden suhteesta?
Esim. 90-luvun lopun bmw (E39) 90 litran tankilla pääsee jopa 1300km vaikka kulkee bensalla...
 
No vaikkapa, koska sisältävät eri määrän energiaa per litra.
Tottakai, on silti melko erikoista "julistaa" dieselin kulkevan pidemmälle tankillisella.
Jos ei tiedetä tankin kokoa tai auton kulutusta, niin ei niitä pysty mitenkään vertaamaan.
 
Ei kiinnosta teidän bensakulutuksenne. Lisäksi autoiluun liittyviin suunnittelun kukkasiin tais olla oma ketjunsa:

 
Ainakin Electroluxin eräässä induktiotasossa tehon ollessa nollassa alaspäin painamalla teho menee täysille. Loogisesti (/s) 9:n ja P:n jälkeen ei olla nollassa. Lisäksi nuo hipaisukytkimet ovat s******n herkkiä. Pisara vettä niin kaikkia painetaan samaan aikaan ja sama leikki jatkuu vaikka pyyhkisi rätillä.
 
Ainakin Electroluxin eräässä induktiotasossa tehon ollessa nollassa alaspäin painamalla teho menee täysille. Loogisesti (/s) 9:n ja P:n jälkeen ei olla nollassa. Lisäksi nuo hipaisukytkimet ovat s******n herkkiä. Pisara vettä niin kaikkia painetaan samaan aikaan ja sama leikki jatkuu vaikka pyyhkisi rätillä.
Nyt alko vähän pelottaa, ku otin uuteen kämppään induktiolieden lisämaksusta (aso enkä voinut mallia päättää). Onko noi hipaisukytkimet kuinka yleisiä nykyään ja reagoiko ne kaikki herkästi kosteuden kanssa? Itellä kädet hikoilee välillä niin helvetisti, että tostahan tulee ihan katastrofi.
 
Nyt alko vähän pelottaa, ku otin uuteen kämppään induktiolieden lisämaksusta (aso enkä voinut mallia päättää). Onko noi hipaisukytkimet kuinka yleisiä nykyään ja reagoiko ne kaikki herkästi kosteuden kanssa? Itellä kädet hikoilee välillä niin helvetisti, että tostahan tulee ihan katastrofi.
Aika monessa induktiotasossa tuntuu olevan hipaisupainikkeet. Kosteuden kanssa ne kyllä reagoivat yleensä varsin kiivaasti mutta ainakaan itselläni ei hikisten käsien kanssa ole koskaan ongelmaa ollut. Lähinnä pienikin roiske esim levyllä kiehuvasta kattilasta aiheuttaa yleensä piipitys-shown. Itseäkin kyllä tuo kosketusnäppäinten herkkyys välillä ärsyttää mutta on tuo täysin tasainen pinta kyllä pirun paljon helpompi pitää puhtaana verrattuna perinteiseen lieteen. Molemmilla on puolensa mutta itse olen kyllä tuon induktion kannalla vahvasti nopeuden ja puhdistettavuuden takia. Hyvä kikka jos paistelee jotain joka saattaa roiskua on laittaa vaikka patakinnas hipaisunäppäimien päälle siksi ajaksi, ei osu roiskeet nappeihin eli ei rupea turhaan piippaamaan.
 
Nyt alko vähän pelottaa, ku otin uuteen kämppään induktiolieden lisämaksusta (aso enkä voinut mallia päättää). Onko noi hipaisukytkimet kuinka yleisiä nykyään ja reagoiko ne kaikki herkästi kosteuden kanssa? Itellä kädet hikoilee välillä niin helvetisti, että tostahan tulee ihan katastrofi.
Itse en vanhaan hehkulevytekniikkaan haluasi palata, vaikka tuo hiphaisukäyttöliittymä ei ole kyllä paras mahdollinen, olen montaa erilaista jo hiplannut, mutta on se vaan parempi ratkaisu.
 
Hipaisukytkimet liedellä on kyllä suunnittelun kukkanen ihan yleisellä tasolla. vieläpä siinä samalla tasolla, kuin levyt.. mielummin vaikka siihen etuosaan 45 asteen kulmaan käännetyt "normaalit" fyysiset kierrettävät säätöpulikat, kun voipi noissa upotettavissa malleissa vaikeampi etuosaan niitä saada. Tosin usein liesi+uuni yhdistelmissäkin liesitasolla lieden (hipaisu)säätimet ja vain uunille sit normi nupikat. huoh.

Itse en vanhaan hehkulevytekniikkaan haluasi palata, vaikka tuo hiphaisukäyttöliittymä ei ole kyllä paras mahdollinen, olen montaa erilaista jo hiplannut, mutta on se vaan parempi ratkaisu.
Ei noi kytkimet liity mitenkään itse lieden tekniikkaan. Muuten, ku ehkä "rumentaa" laitetta, ku ei ole samaa tasoa.
 
Riippuu niin paljon siitä kuinka ahkerasti ja intensiivisesti laittaa ruokaa, mutta kyllä se siinä ruoanlaiton tiimellyksessä on ihan vihonviimeinen keksintö että liedessä on säästelty. Keittiössä nyt roiskuu ympäriinsä muutenkin niin samalla vaivalla ne säätönupitkin sitten pesee.

Jossain sinkkutaloudessa tai Foodora/Wolt harrastavalla se on ihan se ja sama, mutta kun jälkiruokaa leipoessa jauhoisilla käsillä yrität säätää hipaisukytkintä kun potut on kiehumassa yli niin siinä on kyllä hermo todella pinnassa noiden hipaisukytkinten kanssa.

Hipaisukytkimet liedellä on kyllä suunnittelun kukkanen ihan yleisellä tasolla. vieläpä siinä samalla tasolla, kuin levyt.. mielummin vaikka siihen etuosaan 45 asteen kulmaan käännetyt "normaalit" fyysiset kierrettävät säätöpulikat, kun voipi noissa upotettavissa malleissa vaikeampi etuosaan niitä saada. Tosin usein liesi+uuni yhdistelmissäkin liesitasolla lieden (hipaisu)säätimet ja vain uunille sit normi nupikat. huoh.


Ei noi kytkimet liity mitenkään itse lieden tekniikkaan. Muuten, ku ehkä "rumentaa" laitetta, ku ei ole samaa tasoa.

Ajatuksena on tehdä keittiöremontti omaan taloon joskus 5v sisään, onneksi erillisiä liesi+uuniyhdistelmiä löytyy kohtuuhintaan noilla säädettävillä nupikoillakin, ei tarvitse mitään 5k€ turhaketta ostaa.
 
"
Tiedoston maksimikoko on 5 megatavua.
Erikoismerkit é É ü Ü æ Æ ø Ø sekä ääkköset eivät ole sallittuja tiedoston nimessä.
Tiedoston nimi voi olla enintään 12 merkkiä pitkä. "

Ovatko bitit nykyään kalliita, vai mikä S-Pankilla mättää. Kiusa se on pienikin kiusa, kun pitää muuttaa tiedostonimi "palkkalaskelma 08-2022" vielä lyhyemmäksi.
 
"
Tiedoston maksimikoko on 5 megatavua.
Erikoismerkit é É ü Ü æ Æ ø Ø sekä ääkköset eivät ole sallittuja tiedoston nimessä.
Tiedoston nimi voi olla enintään 12 merkkiä pitkä. "

Ovatko bitit nykyään kalliita, vai mikä S-Pankilla mättää. Kiusa se on pienikin kiusa, kun pitää muuttaa tiedostonimi "palkkalaskelma 08-2022" vielä lyhyemmäksi.
Pankkijärjestelmät tuppaa olemaan aika legacypurkkaa siellä taustalla joten ihme ettei tarvitse 8+3 mallilla nimetä.
 
"
Tiedoston maksimikoko on 5 megatavua.
Erikoismerkit é É ü Ü æ Æ ø Ø sekä ääkköset eivät ole sallittuja tiedoston nimessä.
Tiedoston nimi voi olla enintään 12 merkkiä pitkä. "

Ovatko bitit nykyään kalliita, vai mikä S-Pankilla mättää. Kiusa se on pienikin kiusa, kun pitää muuttaa tiedostonimi "palkkalaskelma 08-2022" vielä lyhyemmäksi.

Ladattavien tiedostojen naurettavan pienet kokorajoitukset koodiltaan ja (mainos)sisällöltään pannukakuksi paisuneilla nykyaikaisilla verkkosivuilla on kyllä oiva suunnittelun kukkanen.

Joku 25Mt vielä sallisi kamerasta tulevien kuvien lähetyksen sellaisenaan mutta 10Mt rajoituskin aiheuttaa kuvanmuokkausohjelman käyttämistarpeen.
 
onneksi erillisiä liesi+uuniyhdistelmiä löytyy kohtuuhintaan noilla säädettävillä nupikoillakin, ei tarvitse mitään 5k€ turhaketta ostaa.
Liittyy ketjuun nuppien, tuon tehonsäädön osalta ja tuo kaupan nettisivujen osalta, mutta jatkoin kuitenkin hellan hankinta ketjuun.

Jatkoa suunnittelun kukkaset ketjusta.


Siis erillis induktio taso, vai tarkoitatko jotain paketti juttua.
Erään norjalais brittiläisen ketjun valikoimassa paljon erillistasoa, mutta vain Smeg merkillä nupeilla, hinnat alkaa ykkösellä, eli reilusti alle 5k€.
Muistelen että marketeissa oli joku halppis siirettävä töpselivehje, tiedä sitten ominaisuuksista.
Induktiotasoissa on sitten niitä malleja joissa teho on joko täysillä tai nollalla, ja pienemmillä tehoilla pidetään valitun mukaan eri pituisia aikoja pois päältä. -> varsinkin ohuemmilla kattiloilla sun muilla aika hurjaa kokkaamista.
 
Itse en vanhaan hehkulevytekniikkaan haluasi palata, vaikka tuo hiphaisukäyttöliittymä ei ole kyllä paras mahdollinen, olen montaa erilaista jo hiplannut, mutta on se vaan parempi ratkaisu.
Vaikka kodinkoneliikkeiden valikoimasta voisi muuta päätellä, hipaisukytkimet eivät tietenkään ole mikään edellytys induktiotasolle. Meillä on Gramin induktioliesi ihan tavallisilla väännettävillä nupeilla. Se oli ehdoton edellytys valinnalle.

Piti ihan vilkaista, ovatko viimeisestkin nupilliset liedet poistuneet valikoimista, mutta ilokseni havaitsin, että ainakin Electroluxilla on useampikin nupillinen malli. Tilanne on selvästi parantunut vajaan kymmenen vuoden takaisesta.
 
Löytyy W124 95 vuoden mersustakin tuollaiset sulakkeet
Muutama viesti aiemmin muistutettiin autotekniikan suunnittelun kukkasista. Noi autojutut lähtee aina niin laukalle :D
Ei kiinnosta teidän bensakulutuksenne. Lisäksi autoiluun liittyviin suunnittelun kukkasiin tais olla oma ketjunsa:

 
Pankkijärjestelmät tuppaa olemaan aika legacypurkkaa siellä taustalla joten ihme ettei tarvitse 8+3 mallilla nimetä.
En ihmettelisi ollenkaan että tuo tiedostonimi tungettaisiin entiseen 8+3 merkin kenttään, sen verran vaan helpotettu rajoitusta että sen pisteen kohdalla voi olla nykyään joku muukin merkki. 8 + piste + 3 kun sattuu sopivasti olemaan 12 merkkiä...
 
En ihmettelisi ollenkaan että tuo tiedostonimi tungettaisiin entiseen 8+3 merkin kenttään, sen verran vaan helpotettu rajoitusta että sen pisteen kohdalla voi olla nykyään joku muukin merkki. 8 + piste + 3 kun sattuu sopivasti olemaan 12 merkkiä...
Jep, noihin ei vaa hevillä ruveta koskeen. Jos toimii, nii älä korjaa. Ehkä joskus sit aikanaan, ku pitää tehä "isompi remontti", nii laitetaan systeemit uusiksi. Se onki sit vaa pitkä ja kallis projekti. s-pankki kyl ryssiny ihan kunnolla tän hetkisten uutisten perusteella.. mistähä lie johtuu, mut veikkaan, että eivät iha pelkästää takaisinmaksuilla selviä. Sen verran tarkkaa on finanssivalvonnan alla toimiminen. Tollaisista "bugeista" ei helpolla selittelemällä selviä.
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin Electroluxin eräässä induktiotasossa tehon ollessa nollassa alaspäin painamalla teho menee täysille. Loogisesti (/s) 9:n ja P:n jälkeen ei olla nollassa. Lisäksi nuo hipaisukytkimet ovat s******n herkkiä. Pisara vettä niin kaikkia painetaan samaan aikaan ja sama leikki jatkuu vaikka pyyhkisi rätillä.

Tuohan on kätevä toiminto. Kumminkin yleinen tapaus laittaa täysille.

Sama toimii myös perinteisissä kytkimissä.
 
Tuohan on kätevä toiminto. Kumminkin yleinen tapaus laittaa täysille.

Sama toimii myös perinteisissä kytkimissä.
Yleinen use-case on myös laittaa yks levy nollille. Helpoiten se noissa yleensä käy, ku painaa "miinusta" pohjassa. Mielestäni ton napin näpyttely useita kertoja pitäis kans nollaan mennä eikä pompata täysille (varsinki, ku ottaa huomioon, että märkyys vielä tekee tepposia..). e: toisaalla hyvä pointti normaalista nupikasta. Mut se on fyysinen, jolla on se nolla-asento.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
275 802
Viestejä
4 753 995
Jäsenet
77 366
Uusin jäsen
Notnanton

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom