Koko ongelma kuulostaa muutenkin joka kerta enemmän keksityltä. Jos jollain on halu ostaa kaupasta aina 5 litraa kerrallaan 5,5 litran säiliöön, koko varuste ei liene tarpeellinen eli autoa ei oikeasti käytetä mihinkään. Silloinhan olisi kätevintä olla yksinkertaisesti käyttämättä lasinpesuria.
Silloin nimenomaan sitä käytetään/on käytetty jos se on käytetty noin tyhjäksi.
Jos autossa on ko säiliön vähyydeestä varoittava systeemi ja on sopivasti säädöissä, niin luulisin että aika tyypillistä se sen jälkeen täyttää.
Jos siihen ei mahdu 5l niin osa jää siihen kanisteriin/pussiin, jos se on ongelma, niin sitten ostaa pienemmän annoskoon, haittana että joutuu useammin täyttää, mutta ei jää niitä vajaita purkkeja pyöriin takaronttiin. Valmiseoksesta ja kaudesta riippuen voi halutessaan täyttää säilin piripintaa puhtaalla vedellä. (tai ostaa tiivisteen).
Sama kuin polttoaineessa. Aina ihmetellyt näitä tankkaushistorioita, joissa johonkin perus riisinkeittimeen kerta toisensa jälkeen tankataan 60 litraa kerralla. Miten ja miksi?
Jos siinä ei ole isompaa tankkia ?
Kun elämä ja talous vakiintunut, niin varsin yleistä että tanktataan se tankkia täyteen. Koska päivittäiset ajot on kesimäärin aika pieniä, niin se tehdään kohtuu ajoissa ennen loppumista, esim siinä vaiheessa aletaan miettiin kun alkaa ajomatkaa olemaan jäljellä satakunta kilometriä. (yksilö eroja, jotkut pitää satkua ehdottoman miniminä)
Sitten on niitä jotka venyttää senttiä ja yrittää optimoida, kustannuksia.
On toki niitä kuvioita joissa tankki täytetään ennen talliin viemistä, tai aamulla ennen kierrokselle lähtöä. sopii johonkin ajokäytökseen.
Joillain se tankki on aina vaan "tyhjä" ja ei osteta täyteen, nuorilla voi olla kyse rahasta, mutta on niitä muitakin.
Tietenkin jos sitä jäljellä olevaa määrä ei pysty luotettavasti / varmaksi arvioimaan, niin tielle jäämisen pelossa jutuu tankkaileen enemmän tai vähemmän varmuuden vuoksi.
Sähköautot sitten erikseen, niukalla kantamalla , hitaalla latauksella ladataan kuin puhelimia.