Suunnittelun kukkaset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Ilmeisesti tuo ruuan varastelu kaupoista on yleistymään päin, ainakin näin viime aikaista uutisointia lukien. Uutisessa minusta puhutiin ihan jopa tavan valmisruuista ja vastaavista.
 
Ilmeisesti tuo ruuan varastelu kaupoista on yleistymään päin, ainakin näin viime aikaista uutisointia lukien. Uutisessa minusta puhutiin ihan jopa tavan valmisruuista ja vastaavista.
Kasvava osa väestöstä ei välitä mahdollisesta sakkorangaistuksesta ja on jo päättänyt elää loppuikänsä ulosotossa, tuilla ja rikoksilla. Alkavat tajuta että kannattaa varastaa pienempääkin, ei siitä vankilaan joudu.

Mutta tämä onkin jo niin yhteiskunnallinen suunnitteluvirhe, että jätän tähän.
 
Siis estetäänkö tällä se, että joku kaupassa avaisi paketin ja varastaisi yhden pariston sen sijaan että ottaisi koko paketin? En ole itse asiantuntija, mutta epäilen että pitkäkyntinen toimisi niin.
Hankalalla pakkauksella on pelkän tuotteen varastamisen hidastamisen ohella toinen funktio: mahdollisen tarrahälyttimen poistaminen on sekin vaikeampaa.

Ammattivaras haluaa tietysti myyntikelpoista tavaraa, amatöörivarkaalle ei niin väliksi. Jälkimmäisiä on yhä enemmän, kun einesruokaakin jo varastetaan.
 
Onko tuo lihojen varustaminen hälyttimillä jokin paikallinen erikoisuus? Ei ole nimittäin tullut koskaan tuollaista vastaan. Luulisi, että niistä aiheutuu kaupalle jonkin verran ylimääräistä työtä ja kustannuksia.

Varmaan vaihtelee tuo. Helsingin keskustan Lidlissä lihat ja lohetkin oli varustettu varashälyttimillä ja sitten taas Oulussa Lidlissä en ole sellaiseen törmännyt vaan ei niissä Oulussa varashälyttimiä näytä olevan.

Eli todennäköisesti koneelta katsovat hävikin (=rosvouksen) määrää ja sen mukaan sitten eri myymälöissä niitä hälyttimiä pistävät tuotteisiin. Tämä on esimerkki hyvästä suunnittelusta.
 
MS Word ehdottaa alati muutosta "take into account" --> "consider" ilmeisesti kapulakielisyyden kitkemiseksi vaikka ilmaisut eivät todellakaan ole merkitykseltään samat joka tilanteessa.

Esimerkiksi näillä on kyllä vissi ero. Ensimmäisestä ei varmuudella tiedä, onko asiaa pelkästään harkittu vai onko se ihan oikeasti toteutettu.

"The effect of X was considered."
"The effect of X was taken into account."
 
MS Word ehdottaa alati muutosta "take into account" --> "consider" ilmeisesti kapulakielisyyden kitkemiseksi vaikka ilmaisut eivät todellakaan ole merkitykseltään samat joka tilanteessa.

Wordissa tosin voi valita "Don't check for this issue" ja se ei enää kitise sulle siitä.
 
Esimerkiksi näillä on kyllä vissi ero. Ensimmäisestä ei varmuudella tiedä, onko asiaa pelkästään harkittu vai onko se ihan oikeasti toteutettu.

"The effect of X was considered."
"The effect of X was taken into account."

Eipä tiedä toisestakaan.
Eihän näillä mitään ihan kategorista eroa ole sikäli paljonko lukijan kannattaa uskaltaa pelkästään noista toteamuksista päätellä. Lähinnä jonkinlainen sävy- ja aste-ero.

Toisin sanoen jos jotakin harkittiin tai arvioitiin vs. otettiin huomioon, jää joka tapauksessa avoimeksi johtiko se toimenpiteisiin ja olisiko pitänyt.
 
Eihän näillä mitään ihan kategorista eroa ole sikäli paljonko lukijan kannattaa uskaltaa pelkästään noista toteamuksista päätellä. Lähinnä jonkinlainen sävy- ja aste-ero.

Toisin sanoen jos jotakin harkittiin tai arvioitiin vs. otettiin huomioon, jää joka tapauksessa avoimeksi johtiko se toimenpiteisiin ja olisiko pitänyt.
What about the effect of air resistance?
- I did consider it, but I chose not to take it into account since the effect was negligible.

Kyllä noissa mielestäni on paljon enemmän kuin vain sävyero.
 
What about the effect of air resistance?
- I did consider it, but I chose not to take it into account since the effect was negligible.

Kyllä noissa mielestäni on paljon enemmän kuin vain sävyero.
Sä voit kääntää noi termit päittäin niin lauseen sanoma pysyy samana.
 
What about the effect of air resistance?
- I did consider it, but I chose not to take it into account since the effect was negligible.

Kyllä noissa mielestäni on paljon enemmän kuin vain sävyero.
Tässä esimerkissä tosiaan on. Edellisessä esimerkkiparissa taas ei ollut tai ainakin olisi ihan lukijan tulkinnasta ja muusta kontekstista kiinni oliko.
 
Tässä kun piti taas toimia IT-tukena äidin tuttavalle niin tuli mieleen että on tuo kyllä melkoinen suunnittelun kukkanen kuinka oletusasetuksilla puhelimet ei lataa mitään päivityksiä kuin wifin kautta. Eli todella monella ei puhelimeen asennu koskaan mitään päivityksiä. Tässäkin oli ongelma kun Whatsapp ei toiminut. No siellähän oli 41 appia odottamassa wifiä että saisi ladattua päivitykset. Play kaupassa sentään on asetus jolla saa lataamaan myös mobiilissa mutta itse Androidin asetuksista ei kyseisessä kiinaluurissa löytynyt kohtaa että lataisi tietoturva- ja Androidpäivitykset mobiiliverkon yli automaattisesti. Sieltä lähti latautumaan Android 14 kun käsin tarkistin.
 
Tässä kun piti taas toimia IT-tukena äidin tuttavalle niin tuli mieleen että on tuo kyllä melkoinen suunnittelun kukkanen kuinka oletusasetuksilla puhelimet ei lataa mitään päivityksiä kuin wifin kautta. Eli todella monella ei puhelimeen asennu koskaan mitään päivityksiä. Tässäkin oli ongelma kun Whatsapp ei toiminut. No siellähän oli 41 appia odottamassa wifiä että saisi ladattua päivitykset. Play kaupassa sentään on asetus jolla saa lataamaan myös mobiilissa mutta itse Androidin asetuksista ei kyseisessä kiinaluurissa löytynyt kohtaa että lataisi tietoturva- ja Androidpäivitykset mobiiliverkon yli automaattisesti. Sieltä lähti latautumaan Android 14 kun käsin tarkistin.
Tämähän on käsittääkseni aika "Suomalainen" ongelma. Suuressa osaa mailmaa rajoittamaton mobiilidata on luksustuote josta syystä nuo oletuksetkin on tehty "enemmistön" mukaan.
 
Tämähän on käsittääkseni aika "Suomalainen" ongelma. Suuressa osaa mailmaa rajoittamaton mobiilidata on luksustuote josta syystä nuo oletuksetkin on tehty "enemmistön" mukaan.
Mutta kun niin moni muukin asia puhelimissa vaihtuu erilailla sen mukaan missä maassa ollaan ja/tai minkä maalainen SIM-kortti puhelimessa niin minkä ihmeen takia tätä ei ole voitu tehdä niin? Tässä kuitenkin kyse tietoturvasta eikä esim. jostain kauneusfilttereistä kamerasovelluksissa.

Olisi edes käyttöönotossa kysymys että haluatko että päivitykset asentuu aina vai pelkästään Wifissä ollessa. On näitä rajoittamattoman datan liittymiä jenkeissäkin nykyään.
 
Tämähän on käsittääkseni aika "Suomalainen" ongelma. Suuressa osaa mailmaa rajoittamaton mobiilidata on luksustuote josta syystä nuo oletuksetkin on tehty "enemmistön" mukaan.

Mutta kun niin moni muukin asia puhelimissa vaihtuu erilailla sen mukaan missä maassa ollaan ja/tai minkä maalainen SIM-kortti puhelimessa niin minkä ihmeen takia tätä ei ole voitu tehdä niin? Tässä kuitenkin kyse tietoturvasta eikä esim. jostain kauneusfilttereistä kamerasovelluksissa.

Olisi edes käyttöönotossa kysymys että haluatko että päivitykset asentuu aina vai pelkästään Wifissä ollessa. On näitä rajoittamattoman datan liittymiä jenkeissäkin nykyään.
Joo. Tämähän varmaan tulee ongelmaksi myös siellä wifimaissa. Osa käyttäjistä käyttää laitteitaan datakiintiöstä huolimatta pelkästään mobiiliverkolla. Joidenkin käyttö on hyvin kevyttä, toiset eivät osaa mitään ja kolmannet ovat liiankin huolissaan wifin tietoturvasta.

Ratkaisu olisi oletusarvoisesti muistuttaa siitä päivitysten jonoon unohtumisesta.
 
Eikös tuo muistuta ilmoituksissa jotain tyyliin "update paused, waiting for wifi connection" ja jos sen klikkaa auki niin siellä on valinta download via mobile network ja varoittelut että saattaapi laskua tulla.
 
Eikös tuo muistuta ilmoituksissa jotain tyyliin "update paused, waiting for wifi connection" ja jos sen klikkaa auki niin siellä on valinta download via mobile network ja varoittelut että saattaapi laskua tulla.
Joskus joo ja joskus se vaan ei päivitä niitä sovelluksia automaattisesti, vaikka olisi kuinka wifi päällä ja yhteys priimaa. Tuo on puutteellisten varmistusten ja uuteen laitteeseen vaihtamisen tuskaisuuden lisäksi yksi olennainen osa Android-ekosysteemiä mikä ei vaan toimi luotettavasti.
 
Vähän sama juttu tuli itselle aikanaan vastaan kun kokeilin eri podcast-äppejä, yksi olisi ollut muuten varsin loistava mutta ei suostunut millään mobiilidatan yli striimaamaan podeja netistä. Olisi ennen lenkille lähtöä pitänyt wifillä latailla manuaalisesti jaksot laitteen muistiin. Vaikka kuinka koitin asetuksista etsiä niin ei löytynyt mitään asetusta että olisi saanut sallittua mobiilidatan käytön.
 
Ylipäätään nuo Android-appien päivitykset toimii vähän oudosti. Joskus avatessa sovellusta, pakotetaan hakemaan uusin versio ja se saattaa olla julkaistu vaikka pari kuukautta aiemmin. Ei vaan ole tullut koskaan automaattipäivityksessä läpi.
 
Jogurtit kartonkitetroissa. Erityisesti alla oleva paksu pirulainen. Nesteen viskositeetille pitäisi olla raja-arvo, jota ei tetrapakkauksissa saa ylittää. Kuinkahan paljon nykyisellään tulee ruokahävikkiä, koska ihmiset eivät vaivaudu leikkaamaan pakettia auki silloin kun jogurtti on "loppunut"?

1731478753136.jpeg
 
Jogurtit kartonkitetroissa. Erityisesti alla oleva paksu pirulainen. Nesteen viskositeetille pitäisi olla raja-arvo, jota ei tetrapakkauksissa saa ylittää. Kuinkahan paljon nykyisellään tulee ruokahävikkiä, koska ihmiset eivät vaivaudu leikkaamaan pakettia auki silloin kun jogurtti on "loppunut"?

1731478753136.jpeg
Kun purkki tyhjenee se laitetaan kupin päälle väärinpäin seisomaan hetkeksi. Tällöin sisältö valuu kuppiin.
 
Kun purkki tyhjenee se laitetaan kupin päälle väärinpäin seisomaan hetkeksi. Tällöin sisältö valuu kuppiin.
Tai sitten ihan vaan perinteiseen tapaan taitellaan purkki pohjasta alkaen siististi kasaan, jolloin jäljellä oleva sisältö tulee kerralla ulos. Kasassa oleva kartonki laitetaan normaalisti kierrätykseen.

Joo, en todellakaan ole vaivautumassa mihinkään sottaisiin saksileikkeihin, kun homma hoituu näinkin.
 
Kun purkki tyhjenee se laitetaan kupin päälle väärinpäin seisomaan hetkeksi. Tällöin sisältö valuu kuppiin.
Ainakin tämän tuotteen tapauksessa tuo ei hirveästi auta. Saa vielä puoli annosta, kun toimenpiteen jälkeen avaa ja kaapii. Sen verran tökköä tavaraa.

Tosin en ole esim. puoleksi tunniksi kokeillut jättää. :D

Tai sitten ihan vaan perinteiseen tapaan taitellaan purkki pohjasta alkaen siististi kasaan, jolloin jäljellä oleva sisältö tulee kerralla ulos. Kasassa oleva kartonki laitetaan normaalisti kierrätykseen.
Parempi, mutta aika paljon jää silti.
 
Jogurtit kartonkitetroissa. Erityisesti alla oleva paksu pirulainen. Nesteen viskositeetille pitäisi olla raja-arvo, jota ei tetrapakkauksissa saa ylittää. Kuinkahan paljon nykyisellään tulee ruokahävikkiä, koska ihmiset eivät vaivaudu leikkaamaan pakettia auki silloin kun jogurtti on "loppunut"?

1731478753136.jpeg

Valmistajan kannalta on hyvä asia, jos tuotetta menee enemmän kaupaksi.
 
Nykyään on trendinä myös pakkauskoon pienentäminen. Tarpeeksi pienen pakkauksen kun tekee niin pakkauksen painokin alkaa viedä grammoja sisällöstä mukavasti.
Ja vessapapereissa kun ilmoitetaan hinnat rullahintoina niin ne on alkaneet kaventamaan rullia.
 
Tuollaiseen lähes tyhjään purkkiin kun vähän pikkaisen maitoa sekaan ja sekoittaa niin juotavaa mallia.
 
Tästä päästäänkin siihen että ainakin omalle kohdalle juotavat jogurtit on melkoisia suunnittelun kukkasia. Koostumus on jotenkin hirveä kun ei ole jugurttia eikä toisaalta ihan nestettäkään vaan ällöttävä välimuoto ja koostumus saa okson tulemaan jos yrittää noita juoda.
 
Juotava jogurtti jo ajatuksena kuulostaa laimennetulta ja kyllähän se sitä myös on. Jos vertaa valion tavallista ja juotavaa mansikkajogurttia niin hinta on sama, mutta ravintoarvot juotavassa jonkin verran pienemmät.
 
Tästä päästäänkin siihen että ainakin omalle kohdalle juotavat jogurtit on melkoisia suunnittelun kukkasia. Koostumus on jotenkin hirveä kun ei ole jugurttia eikä toisaalta ihan nestettäkään vaan ällöttävä välimuoto ja koostumus saa okson tulemaan jos yrittää noita juoda.
Ovat kyllä ihmisravinnoksi kelpaamatonta kuraa.

Toinen vähemmän yrjöttävä mutta yhtä absurdi tuote on juokseva margariini. Ainoa syy tällaisen tuotteen olemassaololle on aivan lobotomisoitu tuulipukuyleisö. Margariinihan on keksitty siksi, että vähäarvoisemmasta kasviöljystä saadaan koostumukseltaan arvokkaamman voin kaltainen. Kasviöljy on valmiiksi juoksevaa. Jos jollekin on ongelma, että margariini on kiinteää tai räkämäistä, oikea ratkaisu olisi ostaa öljyä joka on jätetty tekemättä margariiniksi. Mutta ei, se pitää tehdä muovin makuiseksi korvikkeeksi ja säilyttää juoksevana. Ei vaan ymmärrä.
 
Ovat kyllä ihmisravinnoksi kelpaamatonta kuraa.

Toinen vähemmän yrjöttävä mutta yhtä absurdi tuote on juokseva margariini. Ainoa syy tällaisen tuotteen olemassaololle on aivan lobotomisoitu tuulipukuyleisö. Margariinihan on keksitty siksi, että vähäarvoisemmasta kasviöljystä saadaan koostumukseltaan arvokkaamman voin kaltainen. Kasviöljy on valmiiksi juoksevaa. Jos jollekin on ongelma, että margariini on kiinteää tai räkämäistä, oikea ratkaisu olisi ostaa öljyä joka on jätetty tekemättä margariiniksi. Mutta ei, se pitää tehdä muovin makuiseksi korvikkeeksi ja säilyttää juoksevana. Ei vaan ymmärrä.
Noihan on leipomiseen ja paistamiseen tarkoitettu ja helpottaa leipomista kun ei tarvitse sulattaa ja toisaalta paistamista kun ei räisky.
 
S-Ryhmän suunnittelun kukkanen.

S-kauppojen tuotteen saatavuksia ei voi katsoa/tarkistaa halutusta kaupasta ennenkuin valitsee toimitustavan, mutta S-ryhmä on päättänyt tehdä erillisen sovelluksen, S-ostoslista josta voi sitten erikseen katsoa/tarkistaa tuotteen saatavuuden.


Aikoinaan S-ryhmällä oli käytössä Foodie.fm, josta pystyi katsomaan/tarkistamaan tuotteiden saatavuuksia ja myös vertailemaan hintoja eri S-kauppojen välillä. Googlesta löytyi vanha uutinen aiheesta.


Huonoon suuntaan on kyllä nämäkin uudistukset menneet

:tdown:
 
S-Ryhmän suunnittelun kukkanen.

S-kauppojen tuotteen saatavuksia ei voi katsoa/tarkistaa halutusta kaupasta ennenkuin valitsee toimitustavan, mutta S-ryhmä on päättänyt tehdä erillisen sovelluksen, S-ostoslista josta voi sitten erikseen katsoa/tarkistaa tuotteen saatavuuden.


Aikoinaan S-ryhmällä oli käytössä Foodie.fm, josta pystyi katsomaan/tarkistamaan tuotteiden saatavuuksia ja myös vertailemaan hintoja eri S-kauppojen välillä. Googlesta löytyi vanha uutinen aiheesta.


Huonoon suuntaan on kyllä nämäkin uudistukset menneet

:tdown:
Tuo S-ryhmän meininki on mennyt vuosikausia huonompaan suuntaan. Aikanaan niillä oli kohtuullisen hyvin toimiva verkkokauppa josta mekin tilasimme lukuisat kerrat ruokaostoksia. Jossakin vaiheessa joku meni uusimaan sen verkkokaupan ja sen jälkeen se kaatuili kesken käytön ja tuli "mukava" herja "Hupsista, jokin meni vikaan, klikkaa tästä niin aloitetaan alusta" joka tosiaan tarkoitti että koko ostoskori katosi jne.

Ja ennen heidän noutoautomaatit ainakin tuossa paikallisessa Prismassa toimivat kohtuullisen hyvin mutta kun siirsivät ne toiseen paikkaan ja toisenlaisiksi automaateiksi niin niidenkin toiminnassa alkoi esiintyä kaikenlaista ongelmaa. Välillä tuli ilmoitus että tuotteet ovat noudettavissa mutta paikanpäällä automaatti ei tunnistanut noutokoodia tai jotain vastaavaa.

Lisäksi jossain vaiheessa kun remontoivat ja pyöräyttivät koko Prisman ympäri niin kaikki yleisimmin ostetut tuotteet oli rempan jälkeen sijoiteltu mahdollisimman kauaksi toisistaan kun ennen ne olivat edes suunnilleen järkevästi. Samalla vielä poistivat valikoimista monta sellaista tuotetta mitä oli tottunut ostamaan.

No, jotakin ne ainakin ovat saaneet aikaan, nimittäin sen että meidän perheen ostoksista suurin osa tehdään kilpailijan kaupoissa. Ainakaan täälläpäin hintaerokaan Prisman ja CM:n (tai jokpa K-marketin) välillä ei ole kovin suuri.
 
S-Ryhmän suunnittelun kukkanen.

S-kauppojen tuotteen saatavuksia ei voi katsoa/tarkistaa halutusta kaupasta ennenkuin valitsee toimitustavan, mutta S-ryhmä on päättänyt tehdä erillisen sovelluksen, S-ostoslista josta voi sitten erikseen katsoa/tarkistaa tuotteen saatavuuden.


Aikoinaan S-ryhmällä oli käytössä Foodie.fm, josta pystyi katsomaan/tarkistamaan tuotteiden saatavuuksia ja myös vertailemaan hintoja eri S-kauppojen välillä. Googlesta löytyi vanha uutinen aiheesta.


Huonoon suuntaan on kyllä nämäkin uudistukset menneet

:tdown:
Joo, k-ruoka.fi on hyvä ku voi helposti valikoimaa tarkastella kaupoittain. Toiminut kyl tilauksissaki hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
S-Ryhmän suunnittelun kukkanen.

S-kauppojen tuotteen saatavuksia ei voi katsoa/tarkistaa halutusta kaupasta ennenkuin valitsee toimitustavan, mutta S-ryhmä on päättänyt tehdä erillisen sovelluksen, S-ostoslista josta voi sitten erikseen katsoa/tarkistaa tuotteen saatavuuden.


Aikoinaan S-ryhmällä oli käytössä Foodie.fm, josta pystyi katsomaan/tarkistamaan tuotteiden saatavuuksia ja myös vertailemaan hintoja eri S-kauppojen välillä. Googlesta löytyi vanha uutinen aiheesta.


Huonoon suuntaan on kyllä nämäkin uudistukset menneet

:tdown:
Onkohan uutisessa vanhaa tietoa? S-kaupat sovelluksesta näkee kyllä saatavuuden ilman toimituksen valintaa, kun painaa ostoskärryn kuvaa haluamansa kaupan vieressä. Joku ponnahdusikkunakin tuosta joskus tuli, että "huomasithan että näin voi tehdä". Menee toki osittain sovelluksen suunnittelun piikkiin, kun ihan kaikista helpoin tuota "ominaisuutta" ei ole löytää.

S-ostoslista kun tuli Foodien tilalle, oli se aivan todella surkea tekele jolla ei tehnyt yhtään mitään. Nykyään ovat saaneet sen aikalailla vanhan Foodien tasolle, kun löytyy jopa lähi Salen pohjakartta ja siinä tuotteiden sijainti kaupassa. Hintojakin pystyy kyllä aika helposti vertailemaan keräämällä haluamansa ostokset yhdestä kaupasta ja luomalla toiselle kaupalle oman listan johon siirtää ne samat ostokset (onnistuu kahdella painalluksella). Näkee saatavuuden ja hinnat.

Molempia sovelluksia käytän lähes viikottain, S-kaupat jos teen tilauksen ja S-ostoslista jos käyn itse kaupassa. Ihan hyviä ovat onneksi nykyään.
 
Toinen S-ryhmän suunnittelun kukkanen on mobiilietu, joka täytyy ostosten kassalle latomisen ja maksamisen välissä kaivaa lagisesta ja sekavasta sovelluksesta ja näyttää myyjälle. Maksan siitä ilosta heille ettei tarvitse tuota sekoilua tehdä, aivan käsittämätöntä ettei voi aktivoida etukortille etukäteen kuten vastaavat edut K-Ruoka -sovelluksessa.
 
Toinen S-ryhmän suunnittelun kukkanen on mobiilietu, joka täytyy ostosten kassalle latomisen ja maksamisen välissä kaivaa lagisesta ja sekavasta sovelluksesta ja näyttää myyjälle. Maksan siitä ilosta heille ettei tarvitse tuota sekoilua tehdä, aivan käsittämätöntä ettei voi aktivoida etukortille etukäteen kuten vastaavat edut K-Ruoka -sovelluksessa.
Samaa mieltä. Turhaa ajantuhlausta kaikilta tuollainen. K-systeemi hyvä.
 
Onkohan uutisessa vanhaa tietoa? S-kaupat sovelluksesta näkee kyllä saatavuuden ilman toimituksen valintaa, kun painaa ostoskärryn kuvaa haluamansa kaupan vieressä. Joku ponnahdusikkunakin tuosta joskus tuli, että "huomasithan että näin voi tehdä". Menee toki osittain sovelluksen suunnittelun piikkiin, kun ihan kaikista helpoin tuota "ominaisuutta" ei ole löytää.

S-ostoslista kun tuli Foodien tilalle, oli se aivan todella surkea tekele jolla ei tehnyt yhtään mitään. Nykyään ovat saaneet sen aikalailla vanhan Foodien tasolle, kun löytyy jopa lähi Salen pohjakartta ja siinä tuotteiden sijainti kaupassa. Hintojakin pystyy kyllä aika helposti vertailemaan keräämällä haluamansa ostokset yhdestä kaupasta ja luomalla toiselle kaupalle oman listan johon siirtää ne samat ostokset (onnistuu kahdella painalluksella). Näkee saatavuuden ja hinnat.

Molempia sovelluksia käytän lähes viikottain, S-kaupat jos teen tilauksen ja S-ostoslista jos käyn itse kaupassa. Ihan hyviä ovat onneksi nykyään.
Jaa että nykyään pitäisi jotain typerää appia käytellä puhelimen pienellä ruudulla kun ennen onnistui helposti netissä. On kyllä yksi suunnittelun kukkanen tämäkin taas.
 
Suunnittelun kukkanen, että monessa android apissa ei voi sen apin kieltä valita, vaan se apin kieli on väkisinkin sama kuin itse järjestelmän. Yleensä aina näissä ohjelmissa on kyllä oma asetusvalikko kaikenlaiselle muulle ja ne kaikki eri kielivaihtoehdot kyllä on jo olemassa ohjelmassa sisällä, mutta niitä vain ei siis pysty mitenkään valitsemaan muuten kuin vaihtamalla koko käyttöjärjestelmän kielen. Luulisi olevan aika yksinkertainen vaan lisätä sinne settings osioon yksi valintaruutu.
 
Jaa että nykyään pitäisi jotain typerää appia käytellä puhelimen pienellä ruudulla kun ennen onnistui helposti netissä. On kyllä yksi suunnittelun kukkanen tämäkin taas.
No S-kaupat toimii selaimella ihan yhtälailla, mutta itse käytän yleensä puhelimella. S-ostoslista vaatii sovelluksen.
 
Jos S-kaupan kukkasista puhutaan, niin voisivat käydä katsomassa cittarista mallia, miten tehdään sujuva itsepalvelukassa. On se S-kaupan malli vaan valovuoden verran kankeampi käytettävyydeltään.
 
Jos S-kaupan kukkasista puhutaan, niin voisivat käydä katsomassa cittarista mallia, miten tehdään sujuva itsepalvelukassa. On se S-kaupan malli vaan valovuoden verran kankeampi käytettävyydeltään.

Kuinka monta näppäilyä joutuu pistämään extraa verrattuna Keskoon vai miksi noin?
Tai jos käyttää niitä lukijoita ostoksia tehdessä.
 
Jos S-kaupan kukkasista puhutaan, niin voisivat käydä katsomassa cittarista mallia, miten tehdään sujuva itsepalvelukassa. On se S-kaupan malli vaan valovuoden verran kankeampi käytettävyydeltään.
IKEAkin voisi ottaa jostain mallia itsepalvelukassoihinsa. Tuntuu että aika herkästi vinkuvat henkilökuntaa paikalle, tapahtui mitä tahansa tavallisesta poikkeavaa. Esimerkiksi jos onnistuu lukemaan jonkun väärän viivakoodin tai maksu jostain syystä epäonnistuu. Viivakoodin tapauksessa mielestäni voisi vain ilmoittaa että viivakoodi ei kelpaa ja maksutapahtuman tapauksessa kertoa vaan että maksu epäonnistui, yritä uudelleen. Mutta ei, koko kassa jumiin ja lamppu vilkkumaan...
 
IKEAkin voisi ottaa jostain mallia itsepalvelukassoihinsa. Tuntuu että aika herkästi vinkuvat henkilökuntaa paikalle, tapahtui mitä tahansa tavallisesta poikkeavaa. Esimerkiksi jos onnistuu lukemaan jonkun väärän viivakoodin tai maksu jostain syystä epäonnistuu. Viivakoodin tapauksessa mielestäni voisi vain ilmoittaa että viivakoodi ei kelpaa ja maksutapahtuman tapauksessa kertoa vaan että maksu epäonnistui, yritä uudelleen. Mutta ei, koko kassa jumiin ja lamppu vilkkumaan...
Tossa veikkaan et kauppa haluu minimoida kaiken vilunkipelin, ja siksi herkällä. Harvemmin tosin ite voin käyttää itsepalvelu kassaa missään ko aina joko olutta tai pyytämässä tupakkia kans.. ja ikeassa en käy
 
Liikennemerkeistä kun on puhe niin veikkaan että monelle ei ole oikein selvillä miksi tunnelin alusta ja lopusta ilmoitetaan liikennemerkillä..
1724952764266.png

Tuo selitys on harvinaisen pöljä. Periaatteessa kyse on samasta kuin taajama alkaa ja päättyy -merkeissä. Niilläkin osoitetaan alue, jolla pätee omat sääntönsä. Taajaman rajat eivät ole mitenkään selvästi erotettavissa, joten merkit ovat paikallaan.

Tunnelin alkamista ja loppumista taas ei voi olla huomaamatta. Laissa voisikin yksinkertaisesti kertoa mitkä säännöt pätevät tunnelissa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 546
Viestejä
4 539 886
Jäsenet
74 820
Uusin jäsen
Niemi_81

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom