Läppärin touchpad, jossa ei ole erillisiä näppäimiä ja jossa "näppäinkohdat" toimii kosketuslevynä. En ole sen pahemmin Googletellut, että voisiko tuon alueen toimimisen hiirenä estää, mutta että osaa olla raivostuttava ominaisuus. Osoitin pomppii minne sattuu, kun yrittää klikkailla. Tulee kyllä pääosin käytettyä hiirtä, mutta silti kaipaisin tavallisia näppäimiä ja mielestäni on menty design käytettävyyden edellä. Tyhmänä en miettinyt asiaa läppäriä hankkiessani. Kaipa tuohon tottuu, mutta itse ainakin pidän erillisiä näppäimiä parempana designina.
Olen kyllä muistaakseni nähnyt jossain Synapticsin pädissä asetuksen, joka pystyi jollain tavalla rajoittamaan hiiren toiminta-aluetta.
Hieman liittyen HP:n yritysläppäreiden trackpoint eli nänni. Näppiksen alla on vain oikea & vasen hiirinäppäin eli scrollaaminen ei onnistu trackpointilla mitenkään, toisin kuin esim. Lenovolla tai Dellillä, joissa näppäimiä on 3 ja keskimmäinen toimii scrollauksen "aktivointinappina". Tekee koko trackpointin täysin hyödyttömäksi, kun täytyy scrollailut kuitenkin hoitaa touchpadillä.
Itse kiroilin samaa 8470w-läppärin kanssa, kunnes googlettelin jonkinnäköisen rekisterieditorikikan, jolla sai scrollattua suurimmassa osassa sovelluksia ja nettiä painamalla molempia nappeja yhtäaikaa. En kyllä muista enää toimiko se samaant tapaan kuin Lenovo, vai vastasiko se vain mouse3-klikkausta.
Välillä itsekin vain tuotekehityksen alkeet tuntevana ajattelee hyvinkin monista asioista "Miten tämä on voinut edes päätyä tuotantoon ja myyntiin..?"