Joo, totta kai se on pieni juttu. Samoin se, että auto maksaa vähän enemmän, siinä on enemmän hajoavia ja huollettavia osia. Samoin teoreettiset vaikutukset painopisteeseen, korin lujuuteen per paino jne. Ei ne käytännössä mitään haittaa edes niputettuna. Yleensä se vaan on turha ja haluan mieluummin auton ilman lasikattoa. Perus kattoluukkuhan on tältä väliltä, turhahko sekin.Itse en ole kyllä tajunnut miten turha se lasikatto on. Takapenkkiläiset tykkää katsoa ja itsekin tykkään, että on valoisampi auto.
Ja tuo polttoaineenkulutus on melko pientä mitä tuollainen katto lisää, ei se nyt niin paljoa paina.
Jos tykkää niin mikäs siinä. Kyllä välillä pitää voida käyttää rahaa myös ihan turhaan just siihen mistä itse tykkää.
Minulla ainakin(ja vissiin toisella turhaksi syyttäneellä) oli pointtina se, että aika harva lopulta siitä varusteesta tykkää, mikä näkyy myös sen vähäisessä suosiossa. Itse en koskaan syttynyt sille kun ajelin töissä lasikatollisella autolla. Läpinäkymätön kattoluukku oli yhdessä omassakin autossa, ja tavallaan se oli jopa käytännöllinen koska tupakoin junnuna autossa.

Sehän on varsin kätevää ja hyvää suunnittelua, että näitä sähköisesti avautuvia röörejä on, ja ikkunat sekä mahdollisen kattoluukun saa auki ja kiinni kaukosäätimellä. Jos nämä vielä osaavat sulkeutua sateen sattuessa, aina parempi ja antaa käyttömahdollisuuksia. Kannattaa kuitenkin muistaa, että pelkät sivut on kätevämpi avata esituuletusta varten. Luukusta voi tulla juuri siinä viiden minuutin aikana iso linnunpaska sisään. Mistäkö tiedän?