Suunnittelun kukkaset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Eiköhän siinä oo joku SEL tms. valikkonappi(painelemalla säädetään balanssit ja eq:käyrät) mitä pitkään painamalla pääsee toiseen valikkoon mistä löytyy DEMO valintakohta.

Kyllä siellä takuulla on, tämä on ihan laiskuutta kun en ole jaksanut tuota etsiä. Jopa käyttöohjeet löytyis hanskalokerosta.

Ja uusista autoista puheenollen, kaverin Hyundaissa, manuaali - on sellaiset kivat valot jotka kehottaa vaihtamaan isompaa pykälää, vaikka sen jo kuurosokeakin tietää että liian pienillä kierroksilla mennään siinä kohtaa.
 
Itse en ole kyllä tajunnut miten turha se lasikatto on. Takapenkkiläiset tykkää katsoa ja itsekin tykkään, että on valoisampi auto.
Ja tuo polttoaineenkulutus on melko pientä mitä tuollainen katto lisää, ei se nyt niin paljoa paina.
Joo, totta kai se on pieni juttu. Samoin se, että auto maksaa vähän enemmän, siinä on enemmän hajoavia ja huollettavia osia. Samoin teoreettiset vaikutukset painopisteeseen, korin lujuuteen per paino jne. Ei ne käytännössä mitään haittaa edes niputettuna. Yleensä se vaan on turha ja haluan mieluummin auton ilman lasikattoa. Perus kattoluukkuhan on tältä väliltä, turhahko sekin.

Jos tykkää niin mikäs siinä. Kyllä välillä pitää voida käyttää rahaa myös ihan turhaan just siihen mistä itse tykkää. :tup:

Minulla ainakin(ja vissiin toisella turhaksi syyttäneellä) oli pointtina se, että aika harva lopulta siitä varusteesta tykkää, mikä näkyy myös sen vähäisessä suosiossa. Itse en koskaan syttynyt sille kun ajelin töissä lasikatollisella autolla. Läpinäkymätön kattoluukku oli yhdessä omassakin autossa, ja tavallaan se oli jopa käytännöllinen koska tupakoin junnuna autossa. :facepalm: Nyt äkkiseltään ainoa funktio sellaiselle olisi, että pääsee ehkä paremmin pakoon jos auto päätyy vesistöön tai muuten jumiin. Jos muistaa luukun olemassaolon, sen saa nopeasti kokonaan auki ja/tai muistaa miten sen saa irrotettua(siinä mallissa oli pikairrotus). Varsinainen suunnittelun kukkanen luukusta tai lasikatosta tulee vasta sitten, kun se toimii huonosti.

Sehän on varsin kätevää ja hyvää suunnittelua, että näitä sähköisesti avautuvia röörejä on, ja ikkunat sekä mahdollisen kattoluukun saa auki ja kiinni kaukosäätimellä. Jos nämä vielä osaavat sulkeutua sateen sattuessa, aina parempi ja antaa käyttömahdollisuuksia. Kannattaa kuitenkin muistaa, että pelkät sivut on kätevämpi avata esituuletusta varten. Luukusta voi tulla juuri siinä viiden minuutin aikana iso linnunpaska sisään. Mistäkö tiedän? :rofl:
 
@Tonnin Seteli Itse käytän omassa autossa kattoluukkua lähes päivittäin kesällä. Tuo valoa sisälle ja muutenkin jotenkin fiilispainotteinen varuste. Usein ei tarvii ilmastointia tai puhallustakaan ollenkaan pitää päällä kun on luukku auki.

En tullut ajatelleeksi keskimääräisiä ajokilometrejä. Ajaako Suomalainen tosiaan niin vähän? 15k ei ole käytännössä juuri mitään.

15k on noin 40km joka päivä. Esim itsellä on työmatkaa vain 6km suuntaansa + muut ajot yleensä samalla alueella niin aika paljon pitäisi ajella muuten vaan jotta vuotuinen ajomäärä olisi enemmän kuin juuri mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän tuo lasikatto ole pitkälti makuasia. Itse en haluaisi esim. avoautoa, mutta normipirssin ikkunat tummentaisin niin ettei paljoa sisälle näkisi.
 
Itse käytän omassa autossa kattoluukkua lähes päivittäin kesällä. Tuo valoa sisälle ja muutenkin jotenkin fiilispainotteinen varuste. Usein ei tarvii ilmastointia tai puhallustakaan ollenkaan pitää päällä kun on luukku auki.

Sama. Luukku kesällä auki, niin saa kivan tuulenvireen eikä tartte ilmastointiakaan turhaan käyttää. Muutenkin se on kiva, kun saa luonnonvalosta enempi irti ympäri vuoden. Kyllähän ilman sitä pärjäisi, mutta niin toki pärjää ilman vakkariakin vaikka persiistä se olisi :).
 
Tulipahan revittyä taas Elmukelmua semmosesta pahvisesta paketista ja tuli tämä ketju mieleen. Miksi sitä pakettia ei ole suunniteltu niin, että se kelmurulla ei pääse hyppäämään sieltä pois? Ne päistä painettavat pahviset pidikkeet hajoavat lähes heti merkistä riippumatta ja sen jälkeen kelmun ottaminen on ihan tuskaa. Laatikon päät voisivat olla tuplasti paksumpaa pahvia niin kestäisi edes puolirullaa vedellä.
 
Tulipahan revittyä taas Elmukelmua semmosesta pahvisesta paketista ja tuli tämä ketju mieleen. Miksi sitä pakettia ei ole suunniteltu niin, että se kelmurulla ei pääse hyppäämään sieltä pois? Ne päistä painettavat pahviset pidikkeet hajoavat lähes heti merkistä riippumatta ja sen jälkeen kelmun ottaminen on ihan tuskaa. Laatikon päät voisivat olla tuplasti paksumpaa pahvia niin kestäisi edes puolirullaa vedellä.
Kirosin juuri vartti sitten ihan samaa asiaa, hämmästyttävää :D Foliorullan kanssa ei samaa ongelmaa ole, johtuen varmaan rullan painosta, mutta tuo elmukelmu on kyllä saatanasta etenkin kun se alkaa sotkeutumaan välittömästi kun ottaa vähän pois rullasta ja sitten se napsahtaakin pois paikaltaan. Hieman auttaa pidellä toinen puoli itseään vasten ja toiselta puolelta pitelee kädellä, mutta vittumaista se silti on.
 
Kirosin juuri vartti sitten ihan samaa asiaa, hämmästyttävää :D Foliorullan kanssa ei samaa ongelmaa ole, johtuen varmaan rullan painosta, mutta tuo elmukelmu on kyllä saatanasta etenkin kun se alkaa sotkeutumaan välittömästi kun ottaa vähän pois rullasta ja sitten se napsahtaakin pois paikaltaan. Hieman auttaa pidellä toinen puoli itseään vasten ja toiselta puolelta pitelee kädellä, mutta vittumaista se silti on.
Foliorullassa toimis varmaan toi puolivälissä oleva peukaloläppä mikä leivinpaperirullassa kn, mutta en tiedä tarttusko se tuorekelmu laatikkoonsa jos sitä puristaa liikaa. Tuntuu aina tarraavan kiinni kaikkiin vääriin paikkoihin
 
En tullut ajatelleeksi keskimääräisiä ajokilometrejä. Ajaako Suomalainen tosiaan niin vähän? 15k ei ole käytännössä juuri mitään.
Riippuu vahvasti työmatkasta ja töistä. Puolison autolla tulee tuo 15k pelkästään työmatkaa + töitten vuoksi kilometrikorvattavia kilsoja 5-7k päälle eli toi pikkugolffi saa 20k+ per vuosi. Mun auto sitten on laidasta laitaan riippuen esim. siitä että käydäänkö pohjosessa 1, 2, 3 vai 4 kertaa vuodessa yms harrastamiset. Tuolla golffillahan ei matkusta kukaan täysjärkinen yli sataa kilsaa yhtä matkaa.
 
Miten on mahdollista, että 2010-luvulla ei osata tehdä kelloja, jotka pysyvät ajassa? Tämä koskee, niin analogisia, kuin digitaalisia kelloja. Esimerkkinä kotona oleva OBH:n mikro ja töissä oleva Upon mikro. Molempien kello edistää muutaman minuutin kuukaudessa. Kotona olevan digitaalisen lämpömittarin kello jätättää vastaavasti pari minuuttia kuussa, -05 Focuksen taas vajaan minuutin kuukaudessa. Sitten taas nämä tavaliset seinäkellot (hintaluokka 5-25€) jätättävät muutaman minuutin kuukaudessa ja pitävät hirveää tikitystä.

Vanhemmillani on 90-luvun lopussa ostettu kello ja mikro. Molemmat pysyvät ajassa aina seuraavaan kellonsiirtoon asti.
 
Miten on mahdollista, että 2010-luvulla ei osata tehdä kelloja, jotka pysyvät ajassa? Tämä koskee, niin analogisia, kuin digitaalisia kelloja. Esimerkkinä kotona oleva OBH:n mikro ja töissä oleva Upon mikro. Molempien kello edistää muutaman minuutin kuukaudessa. Kotona olevan digitaalisen lämpömittarin kello jätättää vastaavasti pari minuuttia kuussa, -05 Focuksen taas vajaan minuutin kuukaudessa. Sitten taas nämä tavaliset seinäkellot (hintaluokka 5-25€) jätättävät muutaman minuutin kuukaudessa ja pitävät hirveää tikitystä.

Vanhemmillani on 90-luvun lopussa ostettu kello ja mikro. Molemmat pysyvät ajassa aina seuraavaan kellonsiirtoon asti.
Kellokoululaiset ei jaksa enää tehdä kotiläksyjä kun ajan näkee netistä.
 
Riippuu vahvasti työmatkasta ja töistä. Puolison autolla tulee tuo 15k pelkästään työmatkaa + töitten vuoksi kilometrikorvattavia kilsoja 5-7k päälle eli toi pikkugolffi saa 20k+ per vuosi. Mun auto sitten on laidasta laitaan riippuen esim. siitä että käydäänkö pohjosessa 1, 2, 3 vai 4 kertaa vuodessa yms harrastamiset. Tuolla golffillahan ei matkusta kukaan täysjärkinen yli sataa kilsaa yhtä matkaa.
Kovasti on golffit huonontuneet takavuosista jos ei matka-autoksi nykyään kelpaa. :confused:
 
Kovasti on golffit huonontuneet takavuosista jos ei matka-autoksi nykyään kelpaa. :confused:
Puolison pikkuveljen entinen auto. Kaks(kolme)ovinen Sporttisella ajotuntumalla oleva, lieneekö tässä alusta vaihettu vai mitä, sisältä paskassa kunnossa poppivehkeet vaihettu paljon parempiin ja sitten pääasiassa purettu pois. Ite golffi on kyllä ihan ok. Tuo yksilö ei niinkään.
 
Miten on mahdollista, että 2010-luvulla ei osata tehdä kelloja, jotka pysyvät ajassa? Tämä koskee, niin analogisia, kuin digitaalisia kelloja. Esimerkkinä kotona oleva OBH:n mikro ja töissä oleva Upon mikro. Molempien kello edistää muutaman minuutin kuukaudessa. Kotona olevan digitaalisen lämpömittarin kello jätättää vastaavasti pari minuuttia kuussa, -05 Focuksen taas vajaan minuutin kuukaudessa. Sitten taas nämä tavaliset seinäkellot (hintaluokka 5-25€) jätättävät muutaman minuutin kuukaudessa ja pitävät hirveää tikitystä.

Vanhemmillani on 90-luvun lopussa ostettu kello ja mikro. Molemmat pysyvät ajassa aina seuraavaan kellonsiirtoon asti.

Noissahan käytetään sitä mikä lie mikropiiri se oli, joka sitä aikaa ohjaa. Kidepohjainen se kuitenkin on ja sen tarkkuuteen perushalpiskelloissa vaikuttaa lämpötila. Esim. omassa autossa jätättää kello aina kun kylmenee lämpötila ja kesäisin edistää, kun on lämmin. Se kvartsikide tms. mikä sitä ohjaa on vaan nykypäivänä niin massatuotantopaskaa et laatu on mitä on. Sama pätee perusmekaanisiin kellokoneistoihin jotka tulee jostain Kiinasta ja tehty vähän sinne päin, toleranssit on mitä sattuu ja koko koneistokin jotain halppismuovia joka kuluu tikuttaessa. Halvalla ei hyvää saa.
 
Noissahan käytetään sitä mikä lie mikropiiri se oli, joka sitä aikaa ohjaa. Kidepohjainen se kuitenkin on ja sen tarkkuuteen perushalpiskelloissa vaikuttaa lämpötila. Esim. omassa autossa jätättää kello aina kun kylmenee lämpötila ja kesäisin edistää, kun on lämmin. Se kvartsikide tms. mikä sitä ohjaa on vaan nykypäivänä niin massatuotantopaskaa et laatu on mitä on. Sama pätee perusmekaanisiin kellokoneistoihin jotka tulee jostain Kiinasta ja tehty vähän sinne päin, toleranssit on mitä sattuu ja koko koneistokin jotain halppismuovia joka kuluu tikuttaessa. Halvalla ei hyvää saa.
Ennen muinoin monissa laitteissa näki näitä piirilevyllä.
s-l1600.jpg
Nykyään varmaan mennään halvemmilla komponenteilla.
 
Saloran VHS videossa pysyi muinoin todella hyvin kello ajassaan. Olisko ollut verkkotaajuuteen synkattu, en tiedä.
 
Ennen muinoin monissa laitteissa näki näitä piirilevyllä.
s-l1600.jpg
Nykyään varmaan mennään halvemmilla komponenteilla.

Eikös tuo kuvan piiri ole kans sellainen (surullisen) kuuluisa suunnittelun kukkanen missä on sisäänrakennettulla paristolla varmennus muistissa? Eli kun paristo menee vanhaksi koko piirin joutuu vaihtamaan.
 
Autoissa usein käynistyksen hetkellä kellolta katkeaa virrat esim. sekunniksi ja sehän tekee useammankin minuutin kuukaudessa, jos on auto päivittäin käytössä. Hiacessa (2005 taisi olla) ainakin oli noin: kello paloi aina, mutta välähti poissa päältä startissa
 
Miten on mahdollista, että 2010-luvulla ei osata tehdä kelloja, jotka pysyvät ajassa? Tämä koskee, niin analogisia, kuin digitaalisia kelloja. Esimerkkinä kotona oleva OBH:n mikro ja töissä oleva Upon mikro. Molempien kello edistää muutaman minuutin kuukaudessa. Kotona olevan digitaalisen lämpömittarin kello jätättää vastaavasti pari minuuttia kuussa, -05 Focuksen taas vajaan minuutin kuukaudessa. Sitten taas nämä tavaliset seinäkellot (hintaluokka 5-25€) jätättävät muutaman minuutin kuukaudessa ja pitävät hirveää tikitystä.

Vanhemmillani on 90-luvun lopussa ostettu kello ja mikro. Molemmat pysyvät ajassa aina seuraavaan kellonsiirtoon asti.
Esimerkiksi kelloradioissa voi selittyä sillä, että synkronoituu radiosignaaliin joka aamuyö. Tällainen palvelu on ollut vuosikymmeniä käytössä ja yltää Saksasta Suomeen saakka. Kuinka ylös asti riippuu vastaanottimesta, keleistä ja laitteen sijoituspaikasta.
 
Autoissa usein käynistyksen hetkellä kellolta katkeaa virrat esim. sekunniksi ja sehän tekee useammankin minuutin kuukaudessa, jos on auto päivittäin käytössä. Hiacessa (2005 taisi olla) ainakin oli noin: kello paloi aina, mutta välähti poissa päältä startissa
Hämmentävän pitkään ajoneuvojen sähköt toimivatkin noin. Nyt sentään kunnon autoissa soi stereotkin startin ajan.
 
Uudet vessanpöntöt. Vanhoista arabioista meni jööti läpi kerralla. Nyt on niin kapea mutka, että pitää 3 kertaa huuhdella ja harjalla tökkiä. Kiva on sitten vielä pari kertaa huuhdella että saa paskakokkareet pois harjasta.
 
Eikös tuo kuvan piiri ole kans sellainen (surullisen) kuuluisa suunnittelun kukkanen missä on sisäänrakennettulla paristolla varmennus muistissa? Eli kun paristo menee vanhaksi koko piirin joutuu vaihtamaan.

Muistelisin, että juuri tuo piiri sen ~10-20(?)v käynnin jälkeen jos jostain syystä halusi vielä sitä serrikonetta käyttää, sentään oli kiltisti suunniteltu kukkanen. Kylkeen sahasi/viilasi oikeaan kohtaan urat, niin sai juotettua ulkoisen pariston siihen hyvinkin helposti.
 
Ennemmin otat sen vaihtoehdon että auto ei käynnisty, mutta sentään radio soi kuin että se auto käynnistyy mutta joutuu olemaan hetken aikaa ilman radiota.
 
Viimeksi muokattu:
Todellisuudessa autoradion viemä virta on niin mitätön ettei sillä ole mitään käytännön merkitystä autoa startatessa. Ennemmin kyse on ollut siitä että on ollut helpompi toteuttaa kaiken elektroniikan ulos sulkeva järjestelmä joka lisäksi suojaa sitä elektroniikkaa startissa mahdollisesti syntyviltä jännitteen vaihteluilta
 
Noissahan käytetään sitä mikä lie mikropiiri se oli, joka sitä aikaa ohjaa. Kidepohjainen se kuitenkin on ja sen tarkkuuteen perushalpiskelloissa vaikuttaa lämpötila. Esim. omassa autossa jätättää kello aina kun kylmenee lämpötila ja kesäisin edistää, kun on lämmin. Se kvartsikide tms. mikä sitä ohjaa on vaan nykypäivänä niin massatuotantopaskaa et laatu on mitä on. Sama pätee perusmekaanisiin kellokoneistoihin jotka tulee jostain Kiinasta ja tehty vähän sinne päin, toleranssit on mitä sattuu ja koko koneistokin jotain halppismuovia joka kuluu tikuttaessa. Halvalla ei hyvää saa.

Omassa autossa kello heittää aina pari minuuttia, tarkalleen kaksi minuuttia. Digitaalinen, ei viisarimalli. On niin vittumainen säätää kun pitää koko 24h rullata ympäri etten jaksa säätää sitä. Kesä ja talviajan vaihdan, muuten saa olla. Lämpötilaa en ikinä osannut edes ajatella.

Autoissa usein käynistyksen hetkellä kellolta katkeaa virrat esim. sekunniksi ja sehän tekee useammankin minuutin kuukaudessa, jos on auto päivittäin käytössä. Hiacessa (2005 taisi olla) ainakin oli noin: kello paloi aina, mutta välähti poissa päältä startissa

Puhutaanko nyt viisarikelloista vai digitaalisista. Kummassakin tapauksessa nämä seikat voi vaikuttaa.
 
Omassa autossa kello heittää aina pari minuuttia, tarkalleen kaksi minuuttia.

Miten nyky autossa kello yleensä edes voi olla väärässä? Eikös ajan tasalla olevan signaalin saa vaikkapa radion rds-signaalin kautta tai jos haluaa niin vaikkapa gps-satelliitin kautta jos on navigaattori autossa.
 
Miten nyky autossa kello yleensä edes voi olla väärässä? Eikös ajan tasalla olevan signaalin saa vaikkapa radion rds-signaalin kautta tai jos haluaa niin vaikkapa gps-satelliitin kautta jos on navigaattori autossa.
Autossa voi olla erillinen auton kello ja radion rds-kello. 2015 Hiluxissa on edelleen sama kello kuin 80 luvun toyotassa nyt se vaan toimii myös näyttönä kompassille, kulutuksille ja polttoaineen kestolle. Tällä kellolla ei ole mitään tietoa radiotaajuuksista.
 
Autossa voi olla erillinen auton kello ja radion rds-kello. 2015 Hiluxissa on edelleen sama kello kuin 80 luvun toyotassa nyt se vaan toimii myös näyttönä kompassille, kulutuksille ja polttoaineen kestolle. Tällä kellolla ei ole mitään tietoa radiotaajuuksista.

Tätä juuri ihmettelen, että miksi sitä kellon aikaa ei oteta joko rds-signaalista tai navigaattorin kautta. Omassa autossa on kumpikin omituisuus tehdasasennuksena, mutta silti auton oma kello ei pysy ajassa. Olettaisi, että ei olisi kovinkaan iso työ laittaa kello pysymään jommankumman mukaan ajassa.
 
Autossa voi olla erillinen auton kello ja radion rds-kello. 2015 Hiluxissa on edelleen sama kello kuin 80 luvun toyotassa nyt se vaan toimii myös näyttönä kompassille, kulutuksille ja polttoaineen kestolle. Tällä kellolla ei ole mitään tietoa radiotaajuuksista.

Edistääkö se 2015 hiluxin kello? Kokemusta kahden eri mallisen vähän vanhemman corollan kellosta, molemmat edistää.
 
Miten nyky autossa kello yleensä edes voi olla väärässä? Eikös ajan tasalla olevan signaalin saa vaikkapa radion rds-signaalin kautta tai jos haluaa niin vaikkapa gps-satelliitin kautta jos on navigaattori autossa.
Eiköhän se silti saisi sössittyä. Vanhassa digiboksissa kellonaika tuli verkosta, mutta silti sen kello oli aina tasan minuutin jäljessä. Joku mielenkiintoinen off-by-one -bugi saatu ängettyä vehkeen ohjelmistoon ilmeisesti. Ei kovin miellyttävä ominaisuus tallennuksia ajastellessa.
 
Miten nyky autossa kello yleensä edes voi olla väärässä? Eikös ajan tasalla olevan signaalin saa vaikkapa radion rds-signaalin kautta tai jos haluaa niin vaikkapa gps-satelliitin kautta jos on navigaattori autossa.

Juuh elikkäs, aiemmin jo varmaan tullut mainittua, että auton kello on niin hölmösti vielä sijoitettu, että kun aurinko paistaa sopivasta suunnasta - kellosta ei näy mitään ellei pistä kättä eteen antamaan varjoa. Siksipä auton radiosta saa kellon näkyviin, jossa oikea aika - uskoisin ainakin... Tai jos navi sattuu olemaan päällä, niin siinäkin näkyy oikea kellonaika. Navikin toimittaa lähinnä trippimittarin virkaa, koska oikeat kilsat ja ajopäiväkirja jne... Se navihan on muuten ihan paska. Jos siihen edes jotain päivityksiä saa enää, niin samalla rahalla ostais jo uuden.

Navigointiin sitten kännykkä.

Velipuoli päivitti vanhan navinsa hintaan 30€, kävi niin että nopeusrajoitukset katosi. Lisähinnalla olisi voinut sitten ostaa lisää päivitystä että saisi ne rajoitukset takaisin. Ei olisi kannattanut päivittää ensinnäkään.
 
Tähän tarinaan jatkoa, ei ole remonttia näkynyt vielä ja pari kertaa soiteltu perään. Kävivät laittamassa lisää silikonia ihan ylös Saumalaastin päälle ja vessanpöntön taakse!







Ei korjaus ihan riitä, vesi menee edelleen seinän sisään ja jostainhan sen on ulos tultava:facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Tähän tarinaan jatkoa, ei ole remonttia näkynyt vielä ja pari kertaa soiteltu perään. Kävivät laittamassa lisää silikonia ihan ylös Saumalaastin päälle ja vessanpöntön taakse!




katso liitettä 144507


Ei korjaus ihan riitä, vesi menee edelleen seinän sisään ja jostainhan sen on ulos tultava:facepalm:




Ei juma** mitä rakentamisen laatua, lattialaatoitus pain mäntyä (merkittävä tasoero laatoissa), vettä tulee seinästä lattialle. Ei tuossa kosteuseritykset paljoa auta. Tuleeko vesi seinästä jos on vain hana päällä etkä suihkuta vettä seinälle?
 
Ei juma** mitä rakentamisen laatua, lattialaatoitus pain mäntyä (merkittävä tasoero laatoissa), vettä tulee seinästä lattialle. Ei tuossa kosteuseritykset paljoa auta. Tuleeko vesi seinästä jos on vain hana päällä etkä suihkuta vettä seinälle?

Vettä tulee vain silloin seinästä kun suihku siihen osuu, eli kun ihminen on suihkussa niin koko ajan koska vettä roiskuu siihen.

Tosiaan lupasivat tulla purkamaan seinät ym. mutta yllätys yllätys, ei ole näkynyt eikä kuulunut.
 
Vettä tulee vain silloin seinästä kun suihku siihen osuu, eli kun ihminen on suihkussa niin koko ajan koska vettä roiskuu siihen.

Tosiaan lupasivat tulla purkamaan seinät ym. mutta yllätys yllätys, ei ole näkynyt eikä kuulunut.
sano nyt et piikkaavat lattian samalla ja hommaavat jonku joka osaa laatottaa paikalle. teen vittu itekki tasasempaa jälkeä.
 
Oiskohan laattaurakoitsija mennyt konkkaan/ajettu nurin tms koska pääurakoitsiahan/rakennuttajan ensimmäiseksi pitäisi saada se (antaan sen) korjaamaan tuo virhe ja nyt niillä on ongelmana saada joku korjaamaan tuo. Varsinkin jos tuommoisia samanlaisia on enemmänkin.
 
Noniin, tänne taas raportoitavaa.

Kauankos on tehty läppäkuoria puhelimille? Miten on mahdollista kusta homma oleellisesti pikkusuunnittelumokalla?

Insmatin läppäkuori Samsung S8. Joku mahtiajatus on ollut laittaa se sulkuläppä kiinni ETUosaan kuorta, mistä kiertää takaosan taakse.

Normaalin kuoren avaus: peukalolla sulkuläppä sivuun, läppä aukeaa näppärällä ranneliikkeellä tarvittaessa sulkuläppää nipistäen. Tässä kuoressa: puhelimen saa nippa nappa auki yhdellä kädellä etusormella työntämällä mutta ote on niin hutera että helposti lipeää maahan. Käytännössä vaatii siis kaksi kättä avaamiseen...
 
Tähän tarinaan jatkoa, ei ole remonttia näkynyt vielä ja pari kertaa soiteltu perään. Kävivät laittamassa lisää silikonia ihan ylös Saumalaastin päälle ja vessanpöntön taakse!




katso liitettä 144507


Ei korjaus ihan riitä, vesi menee edelleen seinän sisään ja jostainhan sen on ulos tultava:facepalm:



Tossa alemmssa videossa näyttäs olevan Bosen-Einstein kondensaattia siellä päädyssä, joka uhmaa painovoimaa :D.

Ei paras pätkä, mut ajaa asiansa:


Mut joo on kyllä kehnoa rakentamista ja huonoa vastuunkantamista kyseisessä ongelmassa. Siellä varmaan nyt riidellään, että kuka kantaa vastuun ja kenen piikkiin ton korjaus menee. Asukas kun on poisluettuna ehdottomasti, niin rakennuttaja ja rakentaja + muut varmaan vääntää kättä asiasta.

[edit] Katoinko oiken, että ne oli yrittäny tukkia tuotta ulosvuoto kohtaa silikonilla? Eli vesi saa mennä heidän mielestään seinän sisään, mut ei helvetissä saa tulla ulos seinastä, niin et asukas huomaa, tai parempi kun se jäisi kokonaan seinän sisään. Jolloin vuosien päästä voisi haastaa asukkaan oikeuteen homeongelmista + muista.
 
Viimeksi muokattu:
Tossa alemmssa videossa näyttäs olevan Bosen-Einstein kondensaattia siellä päädyssä, joka uhmaa painovoimaa :D.

Ei paras pätkä, mut ajaa asiansa:


Mut joo on kyllä kehnoa rakentamista ja huonoa vastuunkantamista kyseisessä ongelmassa. Siellä varmaan nyt riidellään, että kuka kantaa vastuun ja kenen piikkiin ton korjaus menee. Asukas kun on poisluettuna ehdottomasti, niin rakennuttaja ja rakentaja + muut varmaan vääntää kättä asiasta.

[edit] Katoinko oiken, että ne oli yrittäny tukkia tuotta ulosvuoto kohtaa silikonilla? Eli vesi saa mennä heidän mielestään seinän sisään, mut ei helvetissä saa tulla ulos seinastä, niin et asukas huomaa, tai parempi kun se jäisi kokonaan seinän sisään. Jolloin vuosien päästä voisi haastaa asukkaan oikeuteen homeongelmista + muista.


Joo, siis pöntön takaa ei vettä tule kun sinne laitettiin lisää silikonia saumaan, no jostain sen veden on ulos tultava:facepalm:

Se kuva missä silikonia laitettu saumaan oli sauma halki, no se on halki joka paikasta ja siksi vesi tuonne alle nyt menee!

Laitoin jo heidän facebook sivuille tuosta palautetta ja videon mukaan, eiköhän siellä ala kohta vauhtia löytymään.

Tänään soitetaan uudestaan ja viimeisen kerran ja sitten alkaa Sosiaalinen mediamyllytys..
 
Viimeksi muokattu:
Tulipahan revittyä taas Elmukelmua semmosesta pahvisesta paketista ja tuli tämä ketju mieleen. Miksi sitä pakettia ei ole suunniteltu niin, että se kelmurulla ei pääse hyppäämään sieltä pois? Ne päistä painettavat pahviset pidikkeet hajoavat lähes heti merkistä riippumatta ja sen jälkeen kelmun ottaminen on ihan tuskaa. Laatikon päät voisivat olla tuplasti paksumpaa pahvia niin kestäisi edes puolirullaa vedellä.

Fredman Elmu®kelmu 45 cm x 500 m Verkkokauppa keittiön ammattilaisille

Hinnasta ei hajuakaan, mutta useimmissa ammattikeittiöissä käytössä juuri yo. syystä. Kotikäytössä voi rulla kestää tovin :kahvi:
 
Aiemmin oli puhetta PSA konsernin öljytikuista. Noh, omassa Renault Master pakussa on tikku hitto muovia koko kapistus. Arvatkaapas onko kiva tarkastaa öljyt tommosella kierukan asennustyökalua muistuttavalla muovikikkareella joka ulosvedettäessä on ilmeisesti kietoutunut kampiakselin ympärille. Sen verran solmussa se on. Aina on arvattava että onkohan siellä öljyä vaiko ei.

ja tässä linkki "keksintöön"

Engine Oil Dipstick For Renault Master 2.5dCi 8200457625 Longer Version 740mm 1163850000053 | eBay
 
Piti googlettaa kierukan asennustyökalu :wtf: Mistä sä tiesit miltä se näyttää o_O

Et sä multa kysynyt, mutta arvelisin että kyseessäoleva henkilö on ollut tavalla tai toisella tekemisissä kierukan asennustyökalun kanssa.
 
@Turbolaturi

Hienossa paikassa tosiaan virtapainike, mutta saatko suljettua näytön jos pidät hallintatatin nappia pohjassa muutaman sekunnin ajan?

Itse varmaan hommaisin virtakytkimellä olevan jatkojohdon ja sulkisin sitä kautta näytön sekä muut ATK vermeet yhdellä kertaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom