Suunnittelun kukkaset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Siellä on joku "vesikanavan" alkupää suihkualueella (rako silikoonissa myös?) ja se menee jostain laattojen ja vesieristyksen välistä tuonne. En usko että vesiputki vuotaa koska sitä tulisi varmaan koko ajan.

Taitaa olla kylpyhuoneremontti edessä kun eihän siellä alla ole silloin toimivaa vesieristystäkään.

Laatat ja saumauslaasti eivät ole vedenpitäviä vaan alla pitää olla vesieristys.
 
Taitaa olla kylpyhuoneremontti edessä kun eihän siellä alla ole silloin toimivaa vesieristystäkään.

Laatat ja saumauslaasti eivät ole vedenpitäviä vaan alla pitää olla vesieristys.
Taitaa olla kylpyhuoneremontti edessä kun eihän siellä alla ole silloin toimivaa vesieristystäkään.

Laatat ja saumauslaasti eivät ole vedenpitäviä vaan alla pitää olla vesieristys.

Niin siis tarkoitan että se vesi menee siellä reunasauman alla - vesieristys voisi olla ihan kunnossa silti. Saumassa on parissa kohti reikä ja jos toi toinen (vessanpöntön luona) on alempana niin se voisi tulla sieltä sit ulos...?
 
Asutkohan mun naapurissa kun tasan samat kamat paskahuussissa. :D ja suunnitteluvirheitä talo täys. :comp:

Muijan kämppä, onneksi:happy:

Kiva ostaa uusi ja lopputulos tässä, lisänä ovet ei mene kiinni ilman riuhtomista kun ottaa karmeihin kiinni, on yritetty säätää monta kertaa mutta ei auta kuin hetken. Helteillä lämpötila kohoaa +30 hetkessä ja ilpiä ei saa asentaa koska talossa on 2v takuu vielä voimassa:facepalm:
 
Muijan kämppä, onneksi:happy:

Kiva ostaa uusi ja lopputulos tässä, lisänä ovet ei mene kiinni ilman riuhtomista kun ottaa karmeihin kiinni, on yritetty säätää monta kertaa mutta ei auta kuin hetken.
Kannattaa valittaa niistä ovista takuun aikana. Siellä on joku osaamaton tunkenut eristeitä väkisin karmin ja seinän väliin sen verran, että karmi pullistuu sisään eikä ovi pelaa kunnolla.
 
Syyllinen löytyi, noin metrin päästä ja yhden nurkan jälkeen löysin haljenneen sauman missä reikä, tekninen tarkastaja tulee tänään katsomaan tuota niin saavat miettiä mitä tekevät.

katso liitettä 126429
 
Syyllinen löytyi, noin metrin päästä ja yhden nurkan jälkeen löysin haljenneen sauman missä reikä, tekninen tarkastaja tulee tänään katsomaan tuota niin saavat miettiä mitä tekevät.

katso liitettä 126429

Melko pieni vikahan tuo luultavasti on, sauma-aine vähän pullahtanut jostain syystä. Raspilla vanha saumakampe pois tuosta laatan saumasta ja sit uutta tilalle.

Suunnittelun kukkasista, nyt kun asia tullut puheeksi niin itsellä löytynyt kaksi uskomatonta kukkasta.

- vesiämpäri joka semmoista muoviseosta joka ei pidä vettä -> jos jätät ämpäriin vaikka pari litraa vettä niin seuraavana päivänä semmoinen märkä vana menee ämpäriltä lattiakaivolle. Ei ole mitään reikiä tms.
- ostin saunan vesikiulun ja kauhan joka oli semmosta hienoa bambua tms. No kerran piti vettä mutta sen jälkeen kuivuessaan kutistu niin että eipäs enään pitänytkään vaan kaikki vedet valuu poies. Kerran kävin vaihtamassakin niin sama juttu oli uudessakin. Lopuksi palautin ja totesin että pitäkää kipponne.
 
Melko pieni vikahan tuo luultavasti on, sauma-aine vähän pullahtanut jostain syystä. Raspilla vanha saumakampe pois tuosta laatan saumasta ja sit uutta tilalle.

Suunnittelun kukkasista, nyt kun asia tullut puheeksi niin itsellä löytynyt kaksi uskomatonta kukkasta.

- vesiämpäri joka semmoista muoviseosta joka ei pidä vettä -> jos jätät ämpäriin vaikka pari litraa vettä niin seuraavana päivänä semmoinen märkä vana menee ämpäriltä lattiakaivolle. Ei ole mitään reikiä tms.
- ostin saunan vesikiulun ja kauhan joka oli semmosta hienoa bambua tms. No kerran piti vettä mutta sen jälkeen kuivuessaan kutistu niin että eipäs enään pitänytkään vaan kaikki vedet valuu poies. Kerran kävin vaihtamassakin niin sama juttu oli uudessakin. Lopuksi palautin ja totesin että pitäkää kipponne.

Kun katsot tuota kuvaa niin näet halkeaman, se halkeama menee kattoon asti ja risteilee jokaisessa saumassa vaaka ja pysty suunnassa ja vain 4kk vanhassa kämpässä, purkavat koko seinän sillä osa laatoista ei ole kunnolla kiinni.
 
Aijaa se menee kaikkien saumojen läpi. No sitten tietty asia erikseen. Kuvassa ei näy kuin tuo yks laatta jossa tuo halkeama on sauman kohdalla.
 
Aijaa se menee kaikkien saumojen läpi. No sitten tietty asia erikseen. Kuvassa ei näy kuin tuo yks laatta jossa tuo halkeama on sauman kohdalla.
Tekninen tarkastaja kävi tuota katsomassa ja totesi suoraan että kerran takuu on voimassa se seinä puretaan.

Siinä seinässä on muutenkin laatat vinossa toisiinsa nähden ja keskellä seinää on kohouma mikä tulee ulospäin pari senttiä koko korkeudella.

Laattoja kun naputteli niin kaikissa on onttoja kohtia ja alimmat kolme riviä oli lähes kauttaaltaan, eli ei pitkään siinä pysy jos vesi sinne tuolla vauhdilla vielä pääsee.
 
Tekninen tarkastaja kävi tuota katsomassa ja totesi suoraan että kerran takuu on voimassa se seinä puretaan.

Siinä seinässä on muutenkin laatat vinossa toisiinsa nähden ja keskellä seinää on kohouma mikä tulee ulospäin pari senttiä koko korkeudella.

Laattoja kun naputteli niin kaikissa on onttoja kohtia ja alimmat kolme riviä oli lähes kauttaaltaan, eli ei pitkään siinä pysy jos vesi sinne tuolla vauhdilla vielä pääsee.

Joo no varmasti hyvä ratkaisu tuossa tapauksessa, melkein vois jo tollasessa vaatia uuden kylppärin. Jos noin perseelleen yksi seinä tehty niin minkäköhänlaisia loput seinät mahtavat olla? Lisäksi mielenkiintoista mitenkähän se herra tarkastaja meinaa tehä uuden liitoksen vanhaan vesieristeeseen?
 
Joo no varmasti hyvä ratkaisu tuossa tapauksessa, melkein vois jo tollasessa vaatia uuden kylppärin. Jos noin perseelleen yksi seinä tehty niin minkäköhänlaisia loput seinät mahtavat olla? Lisäksi mielenkiintoista mitenkähän se herra tarkastaja meinaa tehä uuden liitoksen vanhaan vesieristeeseen?

Muut seinät ovat kunnossa ja laatat kunnolla kiinni. Tämä missä epäonnistunut on cyproc väliseinä saunan ja suihkun välillä, muut seinät on kiviseinä.
 
Muut seinät ovat kunnossa ja laatat kunnolla kiinni. Tämä missä epäonnistunut on cyproc väliseinä saunan ja suihkun välillä, muut seinät on kiviseinä.

Ilmottele miten etenee. Eihän tuo silti ratkaise tuota vesieristysongelmaa vaikka olisikin väliseinä kun seinä kuitenkin on yhteydessä muihin seiniin joissa kaikissa on vesieristys ja laatoitus -> nurkissa pitää olla reunanauhat ja samoin lattianrajassa niin miten ne meinaa saada uudet nurkkanauhat liitettyä noihin vanhoihin seiniin. Melko olennainen seinä vieläpä kun tulee kosteusrasitusta molemmilta puolilta.
 
Suunnittelun kukkasista, nyt kun asia tullut puheeksi niin itsellä löytynyt kaksi uskomatonta kukkasta.

- vesiämpäri joka semmoista muoviseosta joka ei pidä vettä -> jos jätät ämpäriin vaikka pari litraa vettä niin seuraavana päivänä semmoinen märkä vana menee ämpäriltä lattiakaivolle. Ei ole mitään reikiä tms.

Tuntuu oudolle, että muoviämpäriä tehtäisiin mistään muusta kuin polyolefiineista PE tai PP. Muutenkin vettä pitämättömän rakenteen tekeminen olisi haastavaa ruiskuvalulla, ellei tehdä ihan rehellisiä reikiä keernoilla. Voitko laittaa purnukasta kuvaa? Mahdollisesti ämpärin pohjassa on myös materiaalimerkintä (nuolilla tehty kolmio, jossa on numero sisällä), laitatko siitäkin kuvan?

Vähän epäilen, että ämpärissäsi on pieni halkeama joka näkyy huonosti mutta joka pikkuhiljaa päästää veden kapillaarisesti läpi.
 
Tuntuu oudolle, että muoviämpäriä tehtäisiin mistään muusta kuin polyolefiineista PE tai PP. Muutenkin vettä pitämättömän rakenteen tekeminen olisi haastavaa ruiskuvalulla, ellei tehdä ihan rehellisiä reikiä keernoilla. Voitko laittaa purnukasta kuvaa? Mahdollisesti ämpärin pohjassa on myös materiaalimerkintä (nuolilla tehty kolmio, jossa on numero sisällä), laitatko siitäkin kuvan?

Vähän epäilen, että ämpärissäsi on pieni halkeama joka näkyy huonosti mutta joka pikkuhiljaa päästää veden kapillaarisesti läpi.

Imgur

Onhan se mahdollista että näin on, mutta ainakaan silmällä ei nää, eikä ämpäri vuoda fyysisesti jos jää viereen kyttäämään (en oo kyllä tunteja viitsinyt venata) joten melko minimaalinen sen halkeaman pitäisi olla. Voipi olla myös että seokseen tullut joku virhe tehtaalla mistä kyseinen ilmiö johtuu, mutta jokatapauksessa jotain vikaa ämpärissä on.
 
Ei ihan suoraan kuulu tänne mutta kertoo suomalaisesta rakentamisesta, alle 6kk vanha kämppä ja aina kun olet suihkussa niin pöntön takaata seinälaatan ja lattialaatan silikoni saumasta alkaa tulemaan vettä? :eek:

Vettä ei tule heti eikä sitä tule paljoa mutta tulee ja kyllä se tulee sieltä saumasta, luulin aluksi että kondensiovettä pöntöstä mutta ei ollutkaan.

katso liitettä 126134
Vaikuttaa Skanskan tekemälle, kaikki viat vaan listaatte ja vaaditte korjausta. Tekevät kyllä pitkinhampain, mutta minkäs tekee kun ensin teetätetään halvalla ulkomaalaisilla.
 
Imgur

Onhan se mahdollista että näin on, mutta ainakaan silmällä ei nää, eikä ämpäri vuoda fyysisesti jos jää viereen kyttäämään (en oo kyllä tunteja viitsinyt venata) joten melko minimaalinen sen halkeaman pitäisi olla. Voipi olla myös että seokseen tullut joku virhe tehtaalla mistä kyseinen ilmiö johtuu, mutta jokatapauksessa jotain vikaa ämpärissä on.

Elintarvike/vesivärjättyä vettä ämpäriin ja talouspaperien päälle, käy välillä tsekkaamassa ja kun vuotaa niin pitäisi näkyä paperissa mistä kohti.
 
Elintarvike/vesivärjättyä vettä ämpäriin ja talouspaperien päälle, käy välillä tsekkaamassa ja kun vuotaa niin pitäisi näkyä paperissa mistä kohti.

Tätä voisi kyllä kokeilla, en ole vain aivan varma kuinka paljon kannattaa käyttää aikaa 5€:n ämpärin vuodon korjaamiseen
 
Tätä voisi kyllä kokeilla, en ole vain aivan varma kuinka paljon kannattaa käyttää aikaa 5€:n ämpärin vuodon korjaamiseen

Itsellä on ollut yksi perus 10l ämpäri jossa oli keskellä pohjaa pienenpieni reikä, ei meinannut silmällä nähdä mutta vettä vuosi hiljalleen läpi. Aikani sitä ihmettelin kunnes sain todistettua reiän todellisuuden laittamalla taskulampun kohdalle. Valohan sieltä pilkisti todella pienestä reiästä.
 
Nyt on ämpärin mysteeri ratkennut. Reikä sieltä löytyi kuin löytyikin vaikkei meinannut huomata. Kukkaseks kutsun kyllä siltikin ämpäriä kun kerran noin helposti on mennyt puhki.
 
Nyt kun tästä tuli niksinurkka ämpäreille ja muille. Niin pihalla olis isohko saavi, mistä on pohja irti. Eli vedet jäänyt talvelksi ja loput voi arvata. Sauma näyttää kyllä niin siistille että sen ehkä voisi jopa korjata. Esim kun pohjalla oli lehtiä mitä puista ja rännistä tullut, niin vesi pysyi kyllä pitkänkin aikaa, toki valui pois.

Ajattelin jos tuon jollain silikonilla tms tursottais, ihan sama jos se jostain jää vuotamaan. Isompi vaiva on alkaa hävittämään noin isoa saavia.
 
Saavisi on todella suurella todennäköisyydellä tehty polypropeenista tai polyeteenistä. Noihin polyolefiineihin liimat ja silikonit tarttuvat tosi huonosti joten kestävää saumaa et tule saamaan. Ainoastaan jos tiedät, ettet tule ikinä siirtämään saavia, voit saada vuotamattoman saavin kunnes seuraava talvi sen särkee.
 
Nyt kun tästä tuli niksinurkka ämpäreille ja muille. Niin pihalla olis isohko saavi, mistä on pohja irti. Eli vedet jäänyt talvelksi ja loput voi arvata. Sauma näyttää kyllä niin siistille että sen ehkä voisi jopa korjata. Esim kun pohjalla oli lehtiä mitä puista ja rännistä tullut, niin vesi pysyi kyllä pitkänkin aikaa, toki valui pois.

Ajattelin jos tuon jollain silikonilla tms tursottais, ihan sama jos se jostain jää vuotamaan. Isompi vaiva on alkaa hävittämään noin isoa saavia.
Mä korjasin vastaavalla tavalla rikkoutuneen kastelukannun muovihitsaamalla kolvilla tuon umpeen. Pitänyt vettä jo kolmisen vuotta.

Kuva hienosta työnjäljestä:
DSC_0032.JPG
 
Kolvaaminen vähän haasteellista, enkä edes omista kolvia. Kunhan sen talveksi muistaa tyhjentää ja kääntää kyljelleen tai ylösalaisin. Jos edes jonkin aikaa kestää niin riittää mulle hyvin.
 
Tämmösitä pasketta Groupe PSA:lta:
upload_2018-8-7_23-28-4.png


Hapertuessaan tuo oranssi, muovinen öljytikun pää katkeaa ja tippuu öljypohjaan. Yleensä edellisten pätkien kaveriksi. :joy:

Omassa "PSA":ssa öljytikku on kokonaan teräksinen jousi/vieteri, aivan päähän asti. Alaosassa on joku holkki puristettu siihen öljytason maksimin tienoille. Kunnollista asteikkoa siinä ei ole, ja hankala nähdä se taso koska jousi tuppaa täyttymään öljyllä kapillaari-ilmiön vuoksi. Parempi toki se kuin tuo muovinen tekele.

Tuossahan tuo tikku onkin: http://www.ds3club.co.uk/filedata/fetch?id=360066&d=1451295067
Lähde: DS3Club.co.uk
 
Vähän kaukaa haettu, mutta ostin Clash Ohlsonilta pahvilaatikoita (!) 3kpl. Aivan järkyttävää sontaa. Ensinnäkin kokoamisohje ja pahvilaatikon leikkaus eivät sopineet yhteen. Laatikko oli väärin leikattu ja ilman saksia siitä ei saanut edes laatikon muotoista. Toiseksi laatikon kansi eli läpät jotka taittuvat päälle olivat eri mittaiset ja keskelle jäi ihme pylpyrä, ikään kuin pahvinen kantokahvat mutta umpinainen. Ohjekaan ei ottanut asiaan paremmin kantaa. Kolmanneksi ainoa järkevä taittelu toi tulokseksi sivuille poikittaisen kahvareiän pitkittäisen kahvareiän kaveriksi (pohja taitetaan sivuja vasten). Kaikkiaan järkyttävää pahvinkääntämistä ja ihmettelyä.
 
Omassa "PSA":ssa öljytikku on kokonaan teräksinen jousi/vieteri, aivan päähän asti. Alaosassa on joku holkki puristettu siihen öljytason maksimin tienoille. Kunnollista asteikkoa siinä ei ole, ja hankala nähdä se taso koska jousi tuppaa täyttymään öljyllä kapillaari-ilmiön vuoksi. Parempi toki se kuin tuo muovinen tekele.

Tuossahan tuo tikku onkin: http://www.ds3club.co.uk/filedata/fetch?id=360066&d=1451295067
Lähde: DS3Club.co.uk

Holy shit... Miksi PSA (kai muutkin?) yrittää keksiä jotain vanhaa ja toimivaa uusiksi?
 
Tuommoisista rakennuksista voisi ottaa viimeisen päälle 3D kuvat joka nurkasta, niin voi sitten tulevaisuudessa rakentaa siitä virtuaaliversion kaikkien ihmeteltäväksi ja panna mörskä maantasalle.

Tässä on ideaa, mikäli kohtuullisen helposti toteuttamiskelpoinen ja mallista saadaan hyvin aidon oloinen. Arkkitehtuurimuseossa voisi sitten kierrellä näitä arkkitehtuurin luomuksia vaikka VR-lasien kanssa tai tulostaa pienoismalleja eri osista 3D-tulostimella. Peleissä ja ehkä elokuvissa näitä voi myös hyödyntää tulevaisuudessa.
 
Miksi helvetissä auton rattiin pitää laittaa alumiinin värisiä somisteita. Aurinko heijastuu vittumaisesti.
 
Miksi helvetissä auton rattiin pitää laittaa alumiinin värisiä somisteita. Aurinko heijastuu vittumaisesti.

Just viime viikolla ajoin kaverin uudella autolla, tosin huomio keskittyi vakkariin, yms härpäkeisiin mitä oli ympäri autoa, ratin kymmeneen nappulaan jne... Ne alumiini koristeet ei sattunut silmään, ei kai aurinko paistanut sopivasta suunnasta.

Oma auto taas. kello keskellä kojelautaa, tietty auringonvalo, niin se ei ole nähtävissä ellei laita kättä eteen varjostamaan. Radiossa sentään kello. Ja vittumainen JVC mainos mikä pyörii koko ajan, joten painelen niitä nappuloita josko näkisi kellon, kanavan. Kohta kaks vuotta sietänyt tuota, pitäis kai katsoa manuaalista millä tuon saa pois päältä..
 
Miksi helvetissä auton rattiin pitää laittaa alumiinin värisiä somisteita. Aurinko heijastuu vittumaisesti.
Onneksi nykyään konepeiton ei tarvitse aina olla kuljettajan näkökentässä. Ei häikäise, vaikka siitä ei mattamustaa teekään.

Mistä tuleekin mieleen kiiltomusta konepeitto muun värisessä autossa. Ei saatana. :facepalm:
 
Onneksi nykyään konepeiton ei tarvitse aina olla kuljettajan näkökentässä. Ei häikäise, vaikka siitä ei mattamustaa teekään.

Mistä tuleekin mieleen kiiltomusta konepeitto muun värisessä autossa. Ei saatana. :facepalm:

Onko tuollaista viritystä enemmänkin liikkeellä? Jossain "tuning" rojuissa nähnyt kyllä mattamustaa konepeltiä.

Asiaa sivuten, uusiin autoihin, joihinkin merkkein voi valita eri värisen katon. Muuten joo, mutta toimitusajat voi paukkua.

Lasikatto, en arvosta. Voihan sen teipata tai maalata pois. Itse en pidä akvaariossa istumisessa muutenkaan.
 
Just viime viikolla ajoin kaverin uudella autolla, tosin huomio keskittyi vakkariin, yms härpäkeisiin mitä oli ympäri autoa, ratin kymmeneen nappulaan jne... Ne alumiini koristeet ei sattunut silmään, ei kai aurinko paistanut sopivasta suunnasta.

Oma auto taas. kello keskellä kojelautaa, tietty auringonvalo, niin se ei ole nähtävissä ellei laita kättä eteen varjostamaan. Radiossa sentään kello. Ja vittumainen JVC mainos mikä pyörii koko ajan, joten painelen niitä nappuloita josko näkisi kellon, kanavan. Kohta kaks vuotta sietänyt tuota, pitäis kai katsoa manuaalista millä tuon saa pois päältä..

Ne on kyllä kettumaisia autoradioita joissa näytössä pyörii koko ajan jotain sontaa tai joku spektrianalysaattori heiluu ylös alas. Välttämättä niitä ei saa oikein mitenkään poiskaan päältä. En tiedä mikä siinä on niin vaikeaa suunnitella autoradia jossa näytössä näkyisi esimerkiksi kanavan nimi ja mahdollisesti kello ja kaikki vilkkuvat blingblingit loistaisi poissaolollaan.
 
Onko tuollaista viritystä enemmänkin liikkeellä? Jossain "tuning" rojuissa nähnyt kyllä mattamustaa konepeltiä.
Kiiltomustalla tarkoitan toki itse tehtyjä modifikaatioita, ja kyllähän noita välillä näkee. Joissakin erikoisemmissa autoissa jää epäselväksi, onko tuo tehdasvaruste.

Mattamusta konepeitto pitäisi olla kaikissa käyttöautoissa, jos nokan muotoilu on yhtään perinteinen eli kuljettajan näkökentässä. Muu on turhamaisuutta ja liikenneturvallisuuden vaarantamista. Joku helvetin turvavyöpakko on mielisairautta niin kauan kuin häikäisypinnat sallitaan.

Asiaa sivuten, uusiin autoihin, joihinkin merkkein voi valita eri värisen katon. Muuten joo, mutta toimitusajat voi paukkua.
Sehän on periaatteessa ihan ymmärrettävä tyyli siinä missä yksivärinen, vauhtiraita tai kyljen tehostevärikin. Ei kaiken tarvitse olla samanlaista. Toki funktionaalisesti ajatellen katon varmaankin kannattaisi olla valkoinen tai muuten mahdollisimman vähän auringon energiaa absorboiva. Ellei sitten aurinkopaneelikatto, joka on tietenkin teoreettisena hybridin lisävoimana täysin turha ja pelkkä kuluerä, mutta pitkäaikaispysäköinnin aikana voi ollakin hyödyksi.
Lasikatto, en arvosta. Voihan sen teipata tai maalata pois. Itse en pidä akvaariossa istumisessa muutenkaan.
Yleensähän lasikattoautossa on tietenkin verho kiinni. Jokainen tajuaa viimeistään sellaisen omistaessaan, miten turha se on ja ehkä unohtaa käyttää koko paskaa. Haittaahan siitä on, koska painaa ja maksaa ja lisää polttoaineen kulutusta. Saattaa joskus teoriassa vaikuttaa kolariturvallisuuteenkin.
 
Yleensähän lasikattoautossa on tietenkin verho kiinni. Jokainen tajuaa viimeistään sellaisen omistaessaan, miten turha se on ja ehkä unohtaa käyttää koko paskaa. Haittaahan siitä on, koska painaa ja maksaa ja lisää polttoaineen kulutusta. Saattaa joskus teoriassa vaikuttaa kolariturvallisuuteenkin.
Itse en ole kyllä tajunnut miten turha se lasikatto on. Takapenkkiläiset tykkää katsoa ja itsekin tykkään, että on valoisampi auto.
Ja tuo polttoaineenkulutus on melko pientä mitä tuollainen katto lisää, ei se nyt niin paljoa paina.
 
.Mattamusta konepeitto pitäisi olla kaikissa käyttöautoissa, jos nokan muotoilu on yhtään perinteinen eli kuljettajan näkökentässä. Muu on turhamaisuutta ja liikenneturvallisuuden vaarantamista. Joku helvetin turvavyöpakko on mielisairautta niin kauan kuin häikäisypinnat sallitaan.

Täytyy kyllä sanoa että en ole kokenut että konepellistä heijastuva valo olisi ollut ikinä ollut millään muotoa ongelmia aiheuttava. Naarmuinen tuulilasi kyllä, mutta että konepelti..

Lisätään vielä, että ei minua häiritse muiden sumuvalotkaan, vaikka joitain ne tuntuvat häikäisevän huomattavan paljon. Lähinnä niiden käyttö on nyt vain typerää ja lyhentään nkyseisestä autosta näkyvyyttä. Eli ilmeisesti jotkut vain sitten häikäistyvät huomattavasti helpommin kuin toiset.
 
Itse en taas voisi omistaa autoa ilman lasikattoa ja kattoluukkua. Tulee klaustrofobinen fiilis istua jossain pienessä kopperossa, jossa kaikki on mustaa tai harmaata. Konepellistäkään en kyllä ole ottanut heijastumaa koskaan, lähinnä se naarmuienn tuulilasi on se pahin tekijä kun aurinko paistaa alemmalta.
 
Miksi helvetissä auton rattiin pitää laittaa alumiinin värisiä somisteita. Aurinko heijastuu vittumaisesti.

Tossa omassa Astrassa on vähän samansuuntaista ongelmaa, siinä on kojelaudassa vaihdekepin edessä jotain heijastavia somisteita, jotka välillä auringon ollessa sopivassa kulmassa heijastaa aika iloisesti suoraan silmille. Onneks toi ei nyt ole kuin aika kapeasta kulmasta haitallinen, niin ei nyt useinkaan aiheuta ongelmia, voin kyllä kuvitella, että alumiinikoristeltu ratti vois haitata vähän useammin...

Edit: en ole kyllä ikinä onnistunut saamaan konepellistä (ainakaan häiritsevää) heijastumaa missään autossa mitä olen ajanut :bored:

Awelonianin kommenttiin, onhan se lasikatto ihan jees, isäukon autossa sellainen on ja tykkään kyllä siitä mainitsemastasi syystä, mutta eipä itseä kyllä ahdista kattoikkunattomassakaan autossa. Omassa autossa on vielä vaalea sisusta niin tuo mukavasti valoisuutta ja avaruutta verrattuna perus mustaan/tumman harmaaseen :tup:
 
Ja vittumainen JVC mainos mikä pyörii koko ajan, joten painelen niitä nappuloita josko näkisi kellon, kanavan. Kohta kaks vuotta sietänyt tuota, pitäis kai katsoa manuaalista millä tuon saa pois päältä..

Eiköhän siinä oo joku SEL tms. valikkonappi(painelemalla säädetään balanssit ja eq:käyrät) mitä pitkään painamalla pääsee toiseen valikkoon mistä löytyy DEMO valintakohta.
 
Autoissa on muutenkin kaikkia järjettömyyksiä, etenkin ajotietokoneissa on tullut vastaan itselläni. Nykyinen auto ilmoittaa joka_ikinen_kerta, että muistapa huoltaa auto kun mittarissa on 85k km. Ja tuo pimputus aloitetaan 1500km ennen 85k määrää ja piippaa siis jokaisella käynnistyksellä eikä esim. kerran päivässä. Sitä muistutusta ei saa mitenkään pois. Raivostuttava ominaisuus ja jos haluaa nähdä mitään muuta infoa, täytyy se ilmoitus kuitata joka kerta pois.
 
Autoissa on muutenkin kaikkia järjettömyyksiä, etenkin ajotietokoneissa on tullut vastaan itselläni. Nykyinen auto ilmoittaa joka_ikinen_kerta, että muistapa huoltaa auto kun mittarissa on 85k km. Ja tuo pimputus aloitetaan 1500km ennen 85k määrää ja piippaa siis jokaisella käynnistyksellä eikä esim. kerran päivässä. Sitä muistutusta ei saa mitenkään pois. Raivostuttava ominaisuus ja jos haluaa nähdä mitään muuta infoa, täytyy se ilmoitus kuitata joka kerta pois.
Mikä auto? Ainakin omassa Nissanissa ton saa huoltovalikosta (jonne pääsi jollain näppäinyhdistelmällä) siirrettyä.
 
Autoissa on muutenkin kaikkia järjettömyyksiä, etenkin ajotietokoneissa on tullut vastaan itselläni. Nykyinen auto ilmoittaa joka_ikinen_kerta, että muistapa huoltaa auto kun mittarissa on 85k km. Ja tuo pimputus aloitetaan 1500km ennen 85k määrää ja piippaa siis jokaisella käynnistyksellä eikä esim. kerran päivässä. Sitä muistutusta ei saa mitenkään pois. Raivostuttava ominaisuus ja jos haluaa nähdä mitään muuta infoa, täytyy se ilmoitus kuitata joka kerta pois.


Kuinka vähän oikein ajat jos 1500km ajan tulevaan muistutukseen palaa hermot? Ymmärrän jos tuo kiristää jos vuotuiset kilsat on esim 5000km, mutta normaalistihan tuo 1500km menee muutamassa päivässä - viimeistään viikossa parissa
 
Mikä auto? Ainakin omassa Nissanissa ton saa huoltovalikosta (jonne pääsi jollain näppäinyhdistelmällä) siirrettyä.
Accord. Muistaakseni valikoista saa nollattua koko huollon ja voi olla mahdollisuus disabloida ilmoitukset kokonaankin (en kyllä usko).

Kuinka vähän oikein ajat jos 1500km ajan tulevaan muistutukseen palaa hermot? Ymmärrän jos tuo kiristää jos vuotuiset kilsat on esim 5000km, mutta normaalistihan tuo 1500km menee muutamassa päivässä - viimeistään viikossa parissa
Ajan noin 20k vuodessa, josta ehkä kolmannes kesän aikana ja talven aikana sitten arkiajot jotain 1-1,5tkm/kk, eli jopa kuukauden saa katsella tuota pimputusta. Jos käynnistän auton keskimäärin 4 kertaa päivässä, saan tuon saman huoltomuistutuksen yli 100 kertaa.
 
Kuinka vähän oikein ajat jos 1500km ajan tulevaan muistutukseen palaa hermot? Ymmärrän jos tuo kiristää jos vuotuiset kilsat on esim 5000km, mutta normaalistihan tuo 1500km menee muutamassa päivässä - viimeistään viikossa parissa
Taitaa keskimääräinen km määrä olla jossain 15tkm hujakoilla, että eiköhän noita ilmoituksia yleensä katsella pitkälti toista kuukautta.

Ei 1500km muutamassa päivässä tai edes viikossa ole mitenkään "normaalia" :btooth:
 
En tullut ajatelleeksi keskimääräisiä ajokilometrejä. Ajaako Suomalainen tosiaan niin vähän? 15k ei ole käytännössä juuri mitään.
 
En tullut ajatelleeksi keskimääräisiä ajokilometrejä. Ajaako Suomalainen tosiaan niin vähän? 15k ei ole käytännössä juuri mitään.
Vähemmän niitä kilometrejä tulee jos asustaa kaupungissa ja ajelee lyhyttä, muutaman kilometrin mittaista matkaa töihin yms. Sitten jos se työmatka on useita kymmeniä tai jopa satoja kilometrejä niin tokihan se kokonaislukema on aivan toinen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom