Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Komppaan. Ei ole hääppöisiä nuo Samsungit. Tuo ajansäätörulla tosiaan on alkanut sekoilemaan ja vähentää tai lisää aikaa täysin satunnaisesti, vaikka kääntää oikealle tasaiseen tahtiin. Ja mikro on vieläpä ollut hyvin vähäisellä käytöllä.Töissä näitä samsungin kahden nupin hienouksia, itsellä täysin eri kokemukset. Jos aikarullaa kääntää liian nopeasti niin logiikka ei pysy mukana, välillä aika vähenee, välillä nousee ja välillä junnaa paikallaan. Näitä mikroja on 3kpl ja kaikissa sama ominaisuus joten ei vaikuta olevan mikään viallinen nuppi yhdessä. Ajastinta ei saa nollattua muuten kuin kiertämällä aika nollille joten taas törmää yllä mainittuun ongelmaan. Ja sitten tuo automaattinen käynnistys, taas mainitun ongelman takia ei jaksaisi nollata ajastinta joka aiheuttaa sitten taas sen että jos oven laittaa kiinni niin mikro käynnistyy itsestään. Mieluummin painan napista mikron käyntiin niin ei tarvi odotella sitä muutamaa sekuntia.
Monessa laitteessa saa tosiaan noi pippaukset kokonaan pois jollakin näppäinyhdistelmällä, googleen vaan mallinumeroa hakuun. Pyykinpesukoneen manuaalissa ei ollut mitään mainintaa miten piippauksen saa pois mutta googlaamalla löytyi joku satunnainen foorumi jossa joku oli homman ratkaissut.
missä on myynissä vasen kätinen mikroaaltouuni siis ovi aukeaisi oikealle
Tarkoitus oli varmaankin olla hauska tai viisastella, mutta ei nyt oikein lähtenyt. Tuota on meinaan ihmetelty aiemminkin ja niitä ei yksinkertaisesti ole olemassa. Kysyntä on niin olematonta, ettei tuotantolinjaa kannata muuttaa niiden valmistamiseksi.Gigantissa
Integroitavissa on muutama ylhäältä tavallisen uunin tapaan avattava versio, mutta ei vasenkätisiä ainakaan tällä hetkellä. Tuotakaan mallia ei näytä saavan.On semmoinen ainakin ollut Gigantissa:
![]()
Siemens mikroaaltouuni BF634LGW1 integroitava
Siemens mikroaaltouunin tyylikäs teräksinen viimeistely ja musta lasi on täydellinen yhdistelmä keittiöösi modernin tunnelman. Vasenkätinen malli.www.gigantti.fi
Integroitavissa on muutama ylhäältä tavallisen uunin tapaan avattava versio, mutta ei vasenkätisiä ainakaan tällä hetkellä. Tuotakaan mallia ei näytä saavan.
Jankkaamisen sijaan? Luitko edes tuota artikkelia minkä linkitin? Etpä tietenkään, kun piti kiirehtiä vittuilemaan ja pätemään noilla integroitavilla mikroilla. Vittuilusta puheen ollen, ketju on "suunnittelun kukkaset", ei "erikoiset verkkokaupat, jotka myyvät harvinaisia tuotteita, joita kukaan ei kysynyt".Mitä helvettiä nyt taas, n
Ja 10 sekuntia googlee jankkaamisen sijaan ni..
![]()
Liesi ja uuni edullisesti | Mahtava valikoima
Liedet ja uunit aina edullisesti. Suurenmoinen valikoima rakentamiseen, remontointiin ja pihalle. Rehtiä rautakauppaa palveluasenteella. Tilaa heti!www.taloon.com
Integroitava mikroaaltouuni - Sopii yläkaappiin - CMI4208V - Elvita
Elvita CMI4208V on integroitava mikroaaltouuni. Sen teho on 800 W ja tilavuus 20 litraa. Lue lisää!elvita.fi
Tämä tuntuu tosiaan olevan tyyppivika noissa Samsungeissa. Olen huomannut että jos sitä nuppia painaa hieman samalla kun sitä pyörittää niin tuo kello ei silloin sekoile tuohon tyyliin.Töissä näitä samsungin kahden nupin hienouksia, itsellä täysin eri kokemukset. Jos aikarullaa kääntää liian nopeasti niin logiikka ei pysy mukana, välillä aika vähenee, välillä nousee ja välillä junnaa paikallaan. Näitä mikroja on 3kpl ja kaikissa sama ominaisuus joten ei vaikuta olevan mikään viallinen nuppi yhdessä. Ajastinta ei saa nollattua muuten kuin kiertämällä aika nollille joten taas törmää yllä mainittuun ongelmaan. Ja sitten tuo automaattinen käynnistys, taas mainitun ongelman takia ei jaksaisi nollata ajastinta joka aiheuttaa sitten taas sen että jos oven laittaa kiinni niin mikro käynnistyy itsestään. Mieluummin painan napista mikron käyntiin niin ei tarvi odotella sitä muutamaa sekuntia.
Varmaan juurikin tästä on kysymys. Luulisi kuitenkin, että tämäkin murhe olisi hyvin helposti ja "ilmaiseksi" ratkaistavissa jos jo suunnittelupöydällä otettaisiin asia huomioon ja tehtäisiin kuten "kaikissa" jääkaapeissa, että sen oven saranan saa siirrettyä haluamalleen puolelle. Se ohjauspaneelihan voisi ihan hyvin olla siellä oikeassa reunassa koko ajan edelleen (tai miksei vaikka yläreunassakin), oleellisinta lienee se mihin suuntaan se luukku aukeaa.Kysyntä on niin olematonta, ettei tuotantolinjaa kannata muuttaa niiden valmistamiseksi.
missä on myynissä vasen kätinen mikroaaltouuni siis ovi aukeaisi oikealle
Kysyntä on niin olematonta, ettei tuotantolinjaa kannata muuttaa niiden valmistamiseksi.
Siinä on syynä osittain historia ja toisaalta se, että oikeakätisen on helpompi avata ovi vasemmalla kädellä, laittaa oikealla kädellä lautanen sisälle ja jatkaa käyttöpainikkeiden painamista oikealla kädellä. Vaikka tarvetta voisi olla jonkin verran toisellekin vaihtoehdolle, ei kysyntää ole ollut niin paljoa, että tuotantolinjoja olisi lähdetty muuttamaan.Ne on kaikki vasenkätisiä, eli avataan vasemmalla kädellä, saranat on vasemmalla puolella ja luukku aukeaa vasemmalle. Miksi ei ole siis oikeakätisten mikroja?
Miksi ihmeessä oikeakätisten kysyntä on olematonta ja miksi juuri vasenkätisyydestä on muodostunut standardi? Yleensä kaikessa on juuri toisin päin.
Robert McKechnie, manager of new product development for Electrolux and Frigidaire, told me that microwave ovens were originally designed to match side-open ovens, which were hinged on the left for ease of use by right-handed cooks. The tradition stuck around even with countertop and over-the-range models.
“When a standard convention is started, it tends to stay in place even for sometimes unrelated products,” he said.
In addition, a reversible or right-open hinge would require major changes to an established assembly line.
“One thing to keep in mind is that providing two opening styles for microwaves means two chassis designs for one product offering, which introduces some level of complexity into a manufacturing situation—which may be another reason for the existence of almost entirely left-side-hinged doors,” McKechnie said.
Ja jotain akkain höpsötyksiä tuollaiset "värit". Minun mielestäni esimerkiksi petrooli tai kaneli ei ole värejä, sinivihreä ja ruskea ovat.Suunnittelun kukkanen, kun tavaraa tilatessa värivaihtoehdot näyttää tältä, lisäksi ei edes ole se värikartta vieressä helposti saatavilla, mista näkee mikä koodinimi vastaa mitäkin väriä.
Ja jotain akkain höpsötyksiä tuollaiset "värit". Minun mielestäni esimerkiksi petrooli tai kaneli ei ole värejä, sinivihreä ja ruskea ovat.![]()
Äänimerkki kertoo käyttäjälle että homma valmis. Eli kaikki ei ole siinä luukun edessä kyttäämässä.En ole vieläkään kuullut keltään sitä perustetta, että miksi se piippaus pitää kuulua. En sano etteikö sille voisi olla tarvetta, en ole vain vielä kuullut niitä tapauksia missä se tarvitaan.
Käsitykseni mukaan nimenomaan toisin päin, toteutus joilla ajetaan ns täydellä teholla niin selviävät pienemmällä jäähdytyksellä, toteutukset joissa on todellinen tehonsäätö vaativat paremman jäähdytyksen ja osa jopa joutua laskemaan tehoja puutteellisen jäähdytyksen takia kun komponenttien lämpötila nousee liikaa.. Voi olla valmistaja kohtaisia eroja.Jäähdytyksen osaltahan tuo nykyinen on/off on paljon hankalampi, kun ensin paahdetaan maksimiteholla, ja sitten välissä tehot kokonaan pois. Tasainen teho huomattavasti helpompi jäähdyttää.
Kustannukset voi jonkin verran pomsahtaa, voisi noissa kalliimmissa mennä, vaatis silti ettei sen takia jouduta tinkimään mistään muusta ja sen että olisi kysyntää. (jääkaapiin verrattuna vaatimukset mikroaaltouunin luukussa erilaise kuin jääkaapissa)Varmaan juurikin tästä on kysymys. Luulisi kuitenkin, että tämäkin murhe olisi hyvin helposti ja "ilmaiseksi" ratkaistavissa jos jo suunnittelupöydällä otettaisiin asia huomioon ja tehtäisiin kuten "kaikissa" jääkaapeissa, että sen oven saranan saa siirrettyä haluamalleen puolelle. Se ohjauspaneelihan voisi ihan hyvin olla siellä oikeassa reunassa koko ajan edelleen (tai miksei vaikka yläreunassakin), oleellisinta lienee se mihin suuntaan se luukku aukeaa.
Ja jotain akkain höpsötyksiä tuollaiset "värit". Minun mielestäni esimerkiksi petrooli tai kaneli ei ole värejä, sinivihreä ja ruskea ovat.![]()
Heh, täytyy sanoa että ei ole hajuakaan minkä värisiä nuo ovatJuu, kunnes päästään miehisesti valkkaamaan auton väriä tilauskonfiguraattorilla. Volvollakin tarjolla sellaisetkin testosteronia tihkuvat vaihtoehdot kuin Autumn Gold Pearl, Tropical Lime Met ja Saffron Pearl.
Juu, ihan pelkästään sinisellä, punaisella ja keltaisella ei pärjää mutta nykyään emäntä kyllä jo lähettää tekstarina jonkun värimallin tai näyttää esimerkkivärin ennen kauppaan lähtöä. En muista mikä tuote oli kyseessä mutta petroolin väristä piti ostaa ja minähän ostin, sen petroolin väristä millaisena sen itse miellän eli lähes värittömänä, aavistuksen kellertävänä. Ei kuulemma ollut oikea väri vaikka vielä haukkujen jälkeen kaivoin googlella tiedon minkä väristä se petroli oikeasti on.Noista värisävyistä sen verran vielä, että niitähän on miljoonia. Joillekin sävyille on annettu noita edellisissä viesteissä näkyviä omia nimiä niiden sekoittajan näkökulmasta + brändäysmielessä. Osa värisävyistä voi mennä päällekkäin toisten antamien nimien kanssa, mutta ei sillä ole mitään merkitystä käytännössä, kun ne nimet on luotu vain ihmisiä varten, koska me ymmärretään ja muistetaan nimiä yleisesti paremmin kuin numerosarjoja. Samasta syystä Internetissä käytetään DNS-palvelua muuttamaan verkkopalveluiden numeeriset IP-osoitteet nimiksi ja päinvastoin.
Pelkästään sinisellä, punaisella ja keltaisella ei ihan pärjää.
Tuossa asentaja1:n kuvassa oli toki selvää suunnittelukukkasta, ettei nimen yhteydessä ollut esimerkkiä valittavasta väristä, mutta äkkiseltään tulee mieleen, että olisikohan se tieto saatavilla jossakin muualla ja tuossa oli sitten joku "tilauslomake", jossa ei ole tarkoituskaan olla kaikkia nippelitietoja esimerkkeineen?
Piippauksella on tarvetta, jos ei ole siinä luukulla kyttäämässä.
Merkki äänen taso ja halutessa "mute" olisi kyllä hyvä perusominaisuuksia, ja "älähäiritse" tilassa voisi hälyttää vähän myöhemmin jos käyttäjä kuitenkin unohtaa.
Samaa mieltä, tosin kyse on kustannuksesta, on/off edullisempi, ja edullista tehdä varmatoimisempi, ja jäähdytyksen kanssa helpompaa
Mikron luukku on vähän erilainen kuin jääkaapissa sikäli, että mikron luukussa tarvitse olla suojamekanismi joka kytkee mikron pois päältä jos luukku on auki tai raollaan. Jääkaapissa tällaista ei turvallisuusmielessä tarvita. Jääkaapissakin toki on valoa ja mahdollista tuuletinta varten aukiolotunnistin, mutta sen voi ihan sormella painaa helposti "kiinni" asentoon vaikka ovi olisi aukikin. Jääkaapeissa tuo tunnistin on usein keskellä, jonka ansiosta oven ja saranat voi helposti laittaa kummalle puolelle vaan. Mikrojen suojamekanismi taas on helpompi rakentaa siihen reuaan, josta ovi aukeaa.Varmaan juurikin tästä on kysymys. Luulisi kuitenkin, että tämäkin murhe olisi hyvin helposti ja "ilmaiseksi" ratkaistavissa jos jo suunnittelupöydällä otettaisiin asia huomioon ja tehtäisiin kuten "kaikissa" jääkaapeissa, että sen oven saranan saa siirrettyä haluamalleen puolelle. Se ohjauspaneelihan voisi ihan hyvin olla siellä oikeassa reunassa koko ajan edelleen (tai miksei vaikka yläreunassakin), oleellisinta lienee se mihin suuntaan se luukku aukeaa.
Tästä taas yksi nykypäivän hienous. Auton hanskalokero, joka pitää avata jonkin valikkohelvetin kautta.
Ei tuo ole edes niin paha kuin kosketusnäytön kautta säädettävät tuuletusventtilit.Tästä taas yksi nykypäivän hienous. Auton hanskalokero, joka pitää avata jonkin valikkohelvetin kautta.
Varmaan noinkin, mutta voi tuossa olla myös kustannussäästö ajatusta. Eli jos halutaa moottoriluukku, niin sen toteuttaminen softalla on halpaa verrattuna napin suunnittelluun, vamistamiseen ja asentamiseen.Sinänsä vaikea kuvitella että hanskalokeron avaaminen sähköisesti olisi halvempi toteuttaa kuin käsikäyttöinen salpa. Väittäisin että tuokin on enemmän markkinoinnin kuin insinöörien syytä. Eli halutaan myydä "modernia ja futuristista tuotetta jossa on wow-efekti"
kai siihen käsikahvalliseen voi myös sähköisen lukituksen t.oteuttaaSinänsä toki tuolla pystyy toteuttamaan esim. pin-lukitun hanskalokeron, joka ei onnistu käsikahvalla.
Joo siis tarkoitin "pelkällä käsikahvalla joka on halvempi toteuttaa kuin sähköinen systeemi"kai siihen käsikahvalliseen voi myös sähköisen lukituksen t.oteuttaa
Sähköautoja nyt ei erikseen tarvitse käynnistää ja kosketusnäyttökin voi herätä ilman sen suurempaa virtojen kytkemistä.olisi hyvä saada hanskalokero auki käynnistämättä / virtoja kytkemättä
Siis oikeasti? Vain kosketusnäytön kautta avattava hanskalokero? Ei kai tuollaista voi oikeasti olla jossakin autossa? Tulee montakin skenaariota mieleen jossa olisi hyvä saada hanskalokero auki käynnistämättä / virtoja kytkemättä, esimerkkinä huoltomanuaalin ottaminen sieltä hanskalokerosta että löytää sen hanskalokeron / kosketusnäytön sulakkeen että sen lokeron saa auki.
Olen kyllä vahvasti samaa mieltä että kaikkien toimintojen tunkeminen kosketusnäytön valikoiden taakse on ihan älytöntä, fyysisiä nappuloita sentään pystyy käyttämään aika luontevasti katsomatta mutta koita nyt sitten laittaa jotain takalasin lämmitintä päälle tai vaihtaa radiokanavaa katsomalla ja tökkimällä jotain näyttöä.
Enpä tosiaan muistanut itsekään tuon ketjun olemassaoloa, vaikka sen olen itse jonkin "ei autojen suunnittelukukkasia tänne" -tyyppisen kohun jälkeen luonut. @Juha Kokkonen tai joku muu mode voisi varmaan siirtää edelliset viestit tästä lähtien tuonne oikeaan ketjuun.Muistutuksena: Autotekniikan suunnittelun kukkaset
Muistaakseni olin osasyypää tuohonEnpä tosiaan muistanut itsekään tuon ketjun olemassaoloa, vaikka sen olen itse jonkin "ei autojen suunnittelukukkasia tänne" -tyyppisen kohun jälkeen luonut. @Juha Kokkonen tai joku muu mode voisi varmaan siirtää edelliset viestit tästä lähtien tuonne oikeaan ketjuun.
Miksi siis noi laitteet eivät tässä tapauksessa toimi? Ei ala pumppaamaan lainkaan?Huoltoasemien automaattiset ilmanpainelaitteet. Eli sellaiset, missä valitaan paine, asetetaan pistooli paikoilleen ja laite piippaa, kun tavoitepaine on saavutettu.
Toimivat hienosti, paitsi eivät toimi lainkaan kun renkaan lähtöpaine on liian alhainen. Itsellä oli talvirenkaat menneet melko tyhjiksi varastossa eikä siksi niitä uskaltanut sellaisenaan alle laittaa. Nyt ei mistään löydy perinteisellä paineilmalaitteistolla varustettua huoltoasemaa.
Joo, ei tapahdu mitään. Renkaan venttiili kyllä toimii, koska ilmaa tulee venttiiliä painettaessa ulos. Toimimattomuus ilmeni vain sarjan tyhjimmällä renkaalla.Miksi siis noi laitteet eivät tässä tapauksessa toimi? Ei ala pumppaamaan lainkaan?
Osta tollainen, niin ei tartte enää huoltsikalla käydä...
![]()
Xiaomi Mi Portable Electric Air Compressor 1S -sähköpumppu
Kompakti sähkökäyttöinen ilmakompressori, jolla täytät monenlaisten kulkupelien renkaat kätevästi. Varmista oikeat rengaspaineet niin autoon kuin pyörään ja siten säästät energiaa.www.verkkokauppa.com
Mulla ollut nyt parin renkaanvaihdon ajan ja ei voi olla kuin tyytyväinen.
Tavallaan: Yöllä on usein viileämpi kuin päivällä ja paristo antaa huonommin virtaa kylmempänä, niin yöllä pariston hiipuminen on todennäköisempää kuin päivällä.Olen myös melko varma, että noissa on jokin sisäinen kello, joka saa paristovinkumisen alkamaan aina aamuyöstä. Ei voi olla sattumaa.
Miksi siis noi laitteet eivät tässä tapauksessa toimi?
Lisäksi yöllä ollaan todennäköisimmin kotona, asia huomataan yön hiljaisuudessa nopeammin ja pariston vaihtoon ryhtyminen vituttaa yöllä eniten.Tavallaan: Yöllä on usein viileämpi kuin päivällä ja paristo antaa huonommin virtaa kylmempänä, niin yöllä pariston hiipuminen on todennäköisempää kuin päivällä.
Miksi siis noi laitteet eivät tässä tapauksessa toimi? Ei ala pumppaamaan lainkaan?
Osta tollainen, niin ei tartte enää huoltsikalla käydä...
![]()
Xiaomi Mi Portable Electric Air Compressor 1S -sähköpumppu
Kompakti sähkökäyttöinen ilmakompressori, jolla täytät monenlaisten kulkupelien renkaat kätevästi. Varmista oikeat rengaspaineet niin autoon kuin pyörään ja siten säästät energiaa.www.verkkokauppa.com
Mulla ollut nyt parin renkaanvaihdon ajan ja ei voi olla kuin tyytyväinen.
Samaisissa laitteissa on useasti pitkähkö metallinen varsi. Sepäs ei sitten mahdukkaan moottoripyörän venttiilille, koska ottaa kiinni jarrulevyihin.Huoltoasemien automaattiset ilmanpainelaitteet. Eli sellaiset, missä valitaan paine, asetetaan pistooli paikoilleen ja laite piippaa, kun tavoitepaine on saavutettu.
Toimivat hienosti, paitsi eivät toimi lainkaan kun renkaan lähtöpaine on liian alhainen. Itsellä oli talvirenkaat menneet melko tyhjiksi varastossa eikä siksi niitä uskaltanut sellaisenaan alle laittaa. Nyt ei mistään löydy perinteisellä paineilmalaitteistolla varustettua huoltoasemaa.
Niissä on pakkosyöttönappi "jossain" se on samasta syystä kuin älyakkulaturien pakkolataus toiminto, jos on liian tyhjä älykkyys ei ymmärrä mitä on kytketty tai onko kytketty lainkaan niin ei tee mitäänHuoltoasemien automaattiset ilmanpainelaitteet. Eli sellaiset, missä valitaan paine, asetetaan pistooli paikoilleen ja laite piippaa, kun tavoitepaine on saavutettu.
Toimivat hienosti, paitsi eivät toimi lainkaan kun renkaan lähtöpaine on liian alhainen. Itsellä oli talvirenkaat menneet melko tyhjiksi varastossa eikä siksi niitä uskaltanut sellaisenaan alle laittaa. Nyt ei mistään löydy perinteisellä paineilmalaitteistolla varustettua huoltoasemaa.
Kaukaa viisas olisi saattanut ensimmäisen kohdalla vaihtaa kaikkiin uudet paristot. Nuo ei kuitenkaan montaa euroa maksa, ja sitten saa olla taas 5-6 vuotta ilman ylimääräisiä herätyksiä.Taitaa olla nyt viides paristo, joka kuuden vuoden asumisen aikana on tullut suoritettua eri varoittimille.
Makitan pieni akkukompura on mainio laite. Ja pumppaa asetettuun paineeseen asti vaikka rengas olisi tyhjä. Kulkee myös autossa mukana. Kerran pelasti vararenkaan allelaitolta kun ruuvi oli mennyt renkaaseen ja kun tulin kaupasta rengas oli aivan lintassa. Kompuralla sai hyvin ilmaa siksi aikaa että ajoi rengasliikkeeseen.Huoltoasemien automaattiset ilmanpainelaitteet. Eli sellaiset, missä valitaan paine, asetetaan pistooli paikoilleen ja laite piippaa, kun tavoitepaine on saavutettu.
Toimivat hienosti, paitsi eivät toimi lainkaan kun renkaan lähtöpaine on liian alhainen. Itsellä oli talvirenkaat menneet melko tyhjiksi varastossa eikä siksi niitä uskaltanut sellaisenaan alle laittaa. Nyt ei mistään löydy perinteisellä paineilmalaitteistolla varustettua huoltoasemaa.