Subwooferin hankinta?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
767
Jos haku onnistuu niin voin nikkaroida sulle 2 kpl 18" -tuumaisia suljettuja. Itse saat päällystää / maalata mieleiseksi. Tosin tuon varmaan osaat itsekin, toki täältä jelppiä piisaa. Toi 800 ois tuohon helvetin hyvä budjetti.
mielenkiintoinen ehdotus, laitetaan muistiin. Löytyykö sulta nuo elementit jo vai?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 127
mielenkiintoinen ehdotus, laitetaan muistiin. Löytyykö sulta nuo elementit jo vai?
Eipä löydy vielä. Ja paa tosiaan korvan taakse. Sun ehtojen mukaan mentäisiin.. kymmenisin tekelettä olen kavereilla tuottanut :) (jos tämä ottaa tuulta purjeisiin niin turkkaa privaa, suunnitellaan siellä). Toinen vaihtoehto on teetättää suljetut kotelot kuviopuulla ja itse vaan kasata kotelo (onnistuu vaikka olkkarin lattialla). Tuokin onnistuisi tuolla budjetilla.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
317
Uusi subbari himottais hankkia OR 18 kaveriks. Svs sb 1000 ja sb 2000 tällä hetkellä kiikarissa. Riittäiskö sb1000 3,5m X 4,5M ohohuoneeseen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
767
Vitutti ainainen jahkailu, jos tota, tai jos sittenkin tätä...

https://loudspeakerfreaks.com/Product.asp?mfr=Dayton audio&part=UM18-22&Product_ID=12442

lähti tulemaan :joy: toivottavasti tuo on hyvä ratkaisu, jos ei halua soittaa paineella, vaan haluan, että toistaa ALHAALTA, toisia häiritsemättä. Toki kotelolla tämän suhteen varmaan suuri merkitys? Puuseppäkaveri saa mulle tehä jonkun kunhan keksin minkä, hirveän iso ei voi olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 127
Vitutti ainainen jahkailu, jos tota, tai jos sittenkin tätä...

https://loudspeakerfreaks.com/Product.asp?mfr=Dayton audio&part=UM18-22&Product_ID=12442

lähti tulemaan :joy: toivottavasti tuo on hyvä ratkaisu, jos ei halua soittaa paineella, vaan haluan, että toistaa ALHAALTA, toisia häiritsemättä. Toki kotelolla tämän suhteen varmaan suuri merkitys? Puuseppäkaveri saa mulle tehä jonkun kunhan keksin minkä, hirveän iso ei voi olla.
No et kyllä varmaan pety. (esim. ~200lit suljettu hyvä tuolle.. min ~150lit)
 

Gale

GYM-psykoosi
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
200
@latexii Kun tunnut tietävän enemmän tuosta DIY-puolesta, mikä olisi mielestäsi sopiva päivitys kahdelle SVS:n PC13 Ultralle; eli mallia sellaiset, joiden kanssa ei tarvitsisi heti käydä miettimään, että voisi olla tehokkaampaa/tarkempaa/matalammalle toistavaa? Raha ei ole ongelma.
Käyttö 50/50 musiikki ja leffat, tulisivat dedikoituun omakotitalossa olevaan kotiteatterihuoneeseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 127
@latexii Kun tunnut tietävän enemmän tuosta DIY-puolesta, mikä olisi mielestäsi sopiva päivitys kahdelle SVS:n PC13 Ultralle; eli mallia sellaiset, joiden kanssa ei tarvitsisi heti käydä miettimään, että voisi olla tehokkaampaa/tarkempaa/matalammalle toistavaa? Raha ei ole ongelma.
Käyttö 50/50 musiikki ja leffat, tulisivat dedikoituun omakotitalossa olevaan kotiteatterihuoneeseen.
Minkälainen tila noille olisi tarjolla (about mitat) , ja tulisitko itse tekemään kotelot vai teetättäisitkö ? (ainakin asenne on oikea)
 

Gale

GYM-psykoosi
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
200
Minkälainen tila noille olisi tarjolla (about mitat) , ja tulisitko itse tekemään kotelot vai teetättäisitkö ? (ainakin asenne on oikea)
Teettäisin. Ei riitä aika / mielenkiinto käydä itse askartelemaan, kun joku osaa tehdä paljon paremman :)

Huoneen mitat ovat n. 6.5m x 4,2m x 2,55m
 

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Täällä suositaan isoja elementtejä kun halutaan toisto alas ja isot volyymit. Itse lähestyin asiaa toiselta kantilta ja laitoin kahteen pömpeliin 5 kpl seas p25rex elementtejä kaikki vähän eri kokoisiin kotelon suljettuihin osiin (85-120L). Minulla ei tietysti ollut ongelmaa tuon koon kanssa vaan huoneeseen sopii melkein mitä vaan. Elementit on rinnan 2/3 Sonyn N80ES päätteeseen joten tehoakin riittää. Mitään aktiivista korjausta en ole käyttänyt vaan jako on tehty kotiteatteri vahvistimessa mutta harkinnassa kyllä on. Hyvin murisee tosin minulla iso huone puutalossa joten olosuhteet on kunnossa.
 

Gale

GYM-psykoosi
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
200
Mahtuuko 2 kpl tuollaisia ? (1 kotelo = 29x38x37" -tuumaa, eli noin 450litraa refleksi, elementteinä 2 kpl 21" -tuumaisia mörköjä. ) Tuossa threadissa on täydelliset mallinnukset, sahattavat palat etc.
2 tuollaista voipi mennä ongelmalliseksi, kun ainakin noiden SVS:n kohdalla optimisijoituspaikka on pääkaiuttimien "ulkopuolella". Tuon kokoluokan kotelot olisivat siinä tapauksessa huoneen nurkassa asti, mikä ei SVS:llä toiminut. Pääkaiuttimet ovat Paradigm Signature S8, joten nekään eivät ihan kauhean pienet ole.
Asiallisen näköinen elementti kieltämättä :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 127
2 tuollaista voipi mennä ongelmalliseksi, kun ainakin noiden SVS:n kohdalla optimisijoituspaikka on pääkaiuttimien "ulkopuolella". Tuon kokoluokan kotelot olisivat siinä tapauksessa huoneen nurkassa asti, mikä ei SVS:llä toiminut. Pääkaiuttimet ovat Paradigm Signature S8, joten nekään eivät ihan kauhean pienet ole.
Asiallisen näköinen elementti kieltämättä :think:
Siinä tapauksessa melkein sitten joku 200litrainen suljettu ja elementiksi Dayton UM18 (tuplana). Kotelon muotohan ei ole kiveen kirjoitettu mutta tilavuus kokolailla on.

Jos tuokin tökkii niin sitten 2 kpl 15" -tuumaisia per kotelo ja tekis kotelosta hieman "korkeahkon" tyyliin svs tuubit. Noiden 15" -tuumaistenkin kotelot haukkaavat about 300lit, eli eivät tod. ole pieniä. Pieniä on turha ajatella koska sitten ois se ja sama pitää noi svs:t

Yksi vaihtoehto on myös ostaa Rythmik Audion -servosubbareita 2kpl (18" -tuumaisia) nuo ovat myös aika törkeän hyviä. Uittaa konttina tänne.
 
Viimeksi muokattu:

Gale

GYM-psykoosi
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
200
Siinä tapauksessa melkein sitten joku 200litrainen suljettu ja elementiksi Dayton UM18 (tuplana). Kotelon muotohan ei ole kiveen kirjoitettu mutta tilavuus kokolailla on.
Ok, kiitos. 200 litrainen mahtuu varmasti tuonne, ja eiköhän suljetuillakin riittävän alas pääse. Mikä vahvistin olisi hyvä noille? Anthemin MRX720 hoittanee huonekorjauksen riittävän hyvin.

Jos tässä nyt päätän hankkia nuo, niin kiinnostaisiko pieni koteloiden askarteluprojekti sua kohtuulista korvausta vastaan? :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 127
Ok, kiitos. 200 litrainen mahtuu varmasti tuonne, ja eiköhän suljetuillakin riittävän alas pääse. Mikä vahvistin olisi hyvä noille? Anthemin MRX720 hoittanee huonekorjauksen riittävän hyvin.

Jos tässä nyt päätän hankkia nuo, niin kiinnostaisiko pieni koteloiden askarteluprojekti sua kohtuulista korvausta vastaan? :think:
Anthem hoitaa varmasti tuossa hienosti virkansa. Päätevahvistimeksi esim. Behringer EP4000 (jos löytynee jostain) tai Inuke DSP6000. Molemmista on omakohtaista kokemusta. Kyllähän minäkin noi voisin tekaista.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
93
Hyvää subia vailla 200-450€ hintaluokassa. Tulisi Elac B5 parin kaveriksi 2.1 järjestelmään alkuun, jossa joskus myöhemmin B5 menee takakaiuttimiksi. Vahvistimesta löytyy Denonin huonekorjaus. Subin syvyys saisi olla noin 40cm tai sen jälkeen kääntyy kylki katsomoon, eli mahdollisimman pieni. Lisäksi tietenkin mahdollisimman alas sais taipua <30hz ja tehoa löytyä tarvittaessa.

Tällähetkellä mielessä pyörinyt Emotiva BasX S10 ja Elac S10EQ, joista Elac olisi hieman pienempi kooltaan. Emotivan toimituksessa kestäisi kuulemma sen 4-6viikkoa ja hintaa tulisi ainakin 425€ ja Elac S10EQ saisi Amazon.de 450€. Myös Bic F12 ja H200 käynyt mielessä hintansa puolesta, mutta saatavuus Suomeen on aika huono ja lisäksi ovat aika isoja kooltaan. Dynavoice Challenger Sub 10 EX näytti myös spec puolesta ihan hyvältä, mutta eipä löytynyt ihan hirveästi arvosteluja mistään.


Joten löytyykö tuohon hintahaitariin jotain vielä järkevämpää vaihtoehtoa? Onko tuon Emotiva odottaminen sen arvoista, kun ilmeisesti saanut todella hyviä arvosteluja vai ostaakko suosiolla Elac S10EQ? Kuinka "halvalta" Elac näyttää todellisuudessa, kun kuvista hieman saa sellaista oletusta? Elac huonekorjaus ei taida olla hirvittävän hyödyllinen, jos vahvistemesta sellainen löytyy jo?

Lisäksi tuo kissa tuottaa pelkoa hieman, jos se innostuu repimään etukangasta. Elac subissa olis metalli/muovi verkko edessä...

Minkä tässä nyt ostais kun vaihtoehtoja löytynee aika paljon :hammer:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 127
Hyvää subia vailla 200-450€ hintaluokassa. Tulisi Elac B5 parin kaveriksi 2.1 järjestelmään alkuun, jossa joskus myöhemmin B5 menee takakaiuttimiksi. Vahvistimesta löytyy Denonin huonekorjaus. Subin syvyys saisi olla noin 40cm tai sen jälkeen kääntyy kylki katsomoon, eli mahdollisimman pieni. Lisäksi tietenkin mahdollisimman alas sais taipua <30hz ja tehoa löytyä tarvittaessa.

Tällähetkellä mielessä pyörinyt Emotiva BasX S10 ja Elac S10EQ, joista Elac olisi hieman pienempi kooltaan. Emotivan toimituksessa kestäisi kuulemma sen 4-6viikkoa ja hintaa tulisi ainakin 425€ ja Elac S10EQ saisi Amazon.de 450€. Myös Bic F12 ja H200 käynyt mielessä hintansa puolesta, mutta saatavuus Suomeen on aika huono ja lisäksi ovat aika isoja kooltaan. Dynavoice Challenger Sub 10 EX näytti myös spec puolesta ihan hyvältä, mutta eipä löytynyt ihan hirveästi arvosteluja mistään.


Joten löytyykö tuohon hintahaitariin jotain vielä järkevämpää vaihtoehtoa? Onko tuon Emotiva odottaminen sen arvoista, kun ilmeisesti saanut todella hyviä arvosteluja vai ostaakko suosiolla Elac S10EQ? Kuinka "halvalta" Elac näyttää todellisuudessa, kun kuvista hieman saa sellaista oletusta? Elac huonekorjaus ei taida olla hirvittävän hyödyllinen, jos vahvistemesta sellainen löytyy jo?

Lisäksi tuo kissa tuottaa pelkoa hieman, jos se innostuu repimään etukangasta. Elac subissa olis metalli/muovi verkko edessä...

Minkä tässä nyt ostais kun vaihtoehtoja löytynee aika paljon :hammer:
Tuo (tee sille tilaa ja kaiva vähä lisää rahaa.. jätä pari kaljaa hyllyyn) > tai sitten jos sinulta löytyy Audysseyn XT32 niin Emotiva BasX S10 > jos ei löydy niin Elac S10EQ.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
93
Tuo spirit sub 12 näyttää todella hyvältä ja näyttäisi lähtevän 508€. Eli onko hintansa arvoinen tuote kyseessä, jos budjettia venyttää hieman?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 127
Tuo vois olla ihan mielenkiintoinen


GAS Comp32 XTREME 32" subwoofer

  • 4500W RMS tehonkesto
  • 2x2ohm (6" puhekela)
  • 5-kerroksinen svart Nomex-ripustus
  • Erikoiskartio, PP-pölykuppi GAS logolla
  • Valtava kuminen yläripustus
  • VAS: 990.3763L
  • Qts: 0,4431
  • Fs: 18.99Hz
  • Re: 3,6 Ohm
  • SPL: 93.5 dB

 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 634
Tuo vois olla ihan mielenkiintoinen


GAS Comp32 XTREME 32" subwoofer

  • 4500W RMS tehonkesto
  • 2x2ohm (6" puhekela)
  • 5-kerroksinen svart Nomex-ripustus
  • Erikoiskartio, PP-pölykuppi GAS logolla
  • Valtava kuminen yläripustus
  • VAS: 990.3763L
  • Qts: 0,4431
  • Fs: 18.99Hz
  • Re: 3,6 Ohm
  • SPL: 93.5 dB
Heh, karkeasti laskettuna pinta-alaltaan vastaa 7kpl 12" elementtejä
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 634
Pitkällisen pohdinnan jälkeen tuli tilattua Arendal Sound Sub 1 matta valkoisena. Kuulemma toimitus kuukauden päästä, kun kysyntä ollut todella suurta. Odottavan aika on pitkä..
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
889
Vähän houkuttelisi hankkia subbari Genelec M040:ien ääntä jykevöittämään. Onko Klipsch R-115SW Anti-Mode 8033:n kanssa vielä suositeltu tapaus, vai kannattaako katsella jotain muuta?

Pääasiassa leffa- ja pelikäyttöön tulee, mutta musiikkia tulee myös kuunneltua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 127
Vähän houkuttelisi hankkia subbari Genelec M040:ien ääntä jykevöittämään. Onko Klipsch R-115SW Anti-Mode 8033:n kanssa vielä suositeltu tapaus, vai kannattaako katsella jotain muuta?

Pääasiassa leffa- ja pelikäyttöön tulee, mutta musiikkia tulee myös kuunneltua.
Tuo on vallan hyvä setti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 642
Vähän houkuttelisi hankkia subbari Genelec M040:ien ääntä jykevöittämään. Onko Klipsch R-115SW Anti-Mode 8033:n kanssa vielä suositeltu tapaus, vai kannattaako katsella jotain muuta?

Pääasiassa leffa- ja pelikäyttöön tulee, mutta musiikkia tulee myös kuunneltua.
Kuten latexii jo mainitsi niin ei tuolla kyllä tosiaankaan metsään mene. Ainakin itse oon ollut tyytyväinen R-112SW ja 8033-kombosta. Just tulin töistä himaan ja ekana oli laitettava vähän musaa soimaan. :)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
411
Kärsiikö subbarin (perus kuutiohkon muotoinen) äänenlaatu mikäli sen päälle sijoittaa esineen? Laadukas subbarikotelohan ei itsessään liioin resonoi ja heilu ympäriinsä? Mun tapauksessa siis kyseessä olisi isohko huonekasvi ruukkuineen :dead:
Todennäköisesti ihan ensimmäinen ongelma olisi selvittää subbarin minkä tahansa rakenteellinen kestävyys päälle tulevalle painolle.

Entäs sitten tällaiset "low profile" subbarit? Ihan esimerkkinä HECO New Phalanx 203 F litteä aktiivisubwoofer, pianovalkoinen - Hifitalo. Onko mihinkään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
587
Kärsiikö subbarin (perus kuutiohkon muotoinen) äänenlaatu mikäli sen päälle sijoittaa esineen? Laadukas subbarikotelohan ei itsessään liioin resonoi ja heilu ympäriinsä? Mun tapauksessa siis kyseessä olisi isohko huonekasvi ruukkuineen :dead:
Todennäköisesti ihan ensimmäinen ongelma olisi selvittää subbarin minkä tahansa rakenteellinen kestävyys päälle tulevalle painolle.
Tärkeintä on että päälletuleva härpäke on tarpeeksi raskas (ja väliin laittaa jotain kangasta, kumimattoa tms.) ettei ala resonoimaan. Tässä tapauksessa äänenlaatu ei kärsi, saattaa jopa parantua (marginaalisesti) kun lisäpaino poistaa osaltaan kotelon resonointia.

Tapauskohtaista, mutta kyllä kunnolliset ovat yleensä niin jämäkkää tekoa että siihen uskaltaa muutaman kymmenen kiloa pinota. Toki auttaa jos paino jakautuu mahdollisimman tasaisesti ja lähelle reunoja eikä pienenä pisteenä keskellä kattoa.
 

an13

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
719
Päällä olevan tavaran alle kunnon pallot sinitarraa niin pysyy paikallaan.
 

ei naarata

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 270
Kyllä subbarin pitää kestää vaikka päällä seisominen, ei ne mitään pahvia ole.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Kärsiikö subbarin (perus kuutiohkon muotoinen) äänenlaatu mikäli sen päälle sijoittaa esineen? Laadukas subbarikotelohan ei itsessään liioin resonoi ja heilu ympäriinsä? Mun tapauksessa siis kyseessä olisi isohko huonekasvi ruukkuineen :dead:
Ruukusta riippuen voi laittaa huopatassu-tarroja alle ja lautasen ja ruukun väliin tarpeen mukaan, jos rämisee.
 
Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
828
Onko Klipsch R-12 SW Aktiv-Subwoofer hankinnan arvoinen peli?Saisi Saksasta alle 300€.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 546
Onko Klipsch R-12 SW Aktiv-Subwoofer hankinnan arvoinen peli?Saisi Saksasta alle 300€.
Minulla on 2 kpl R-12SWi eli vastaavia joissa mahdollisuus kytkeä langattomasti. Black Friday tarjouksessa sai juuri 300 euroon. Kivasti riittää potkua ja olen ollut tyytyväinen. Tytärkin (12v) keksi itselleen tavoitteen mitä haluaa vanhenpana. Eli tälläiset subbarit. Kuunneltuaan Rainy Bass kanavaa Youtubessa.
Mutta nälkä kasvaa syödessä ja jo nyt olen alkanut miettimään jos seuraavaksi jotain 18".
 
Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
828
Minulla on 2 kpl R-12SWi eli vastaavia joissa mahdollisuus kytkeä langattomasti. Black Friday tarjouksessa sai juuri 300 euroon. Kivasti riittää potkua ja olen ollut tyytyväinen. Tytärkin (12v) keksi itselleen tavoitteen mitä haluaa vanhenpana. Eli tälläiset subbarit. Kuunneltuaan Rainy Bass kanavaa Youtubessa.
Mutta nälkä kasvaa syödessä ja jo nyt olen alkanut miettimään jos seuraavaksi jotain 18".
Taidan laittaa tilaukseen.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
Sopiskohan omaan käyttöön myös tuo langaton Klipsch R-12SWi ?

Eli leffakäyttöön, olohuoneeseen, pienet surroundkaiuttimet (anthony gallon a’Divat ja nucleukset) ja vahvistimena Denon AVR-X1000.

Huoneenohjaukselle varmaan passeli myös.

Ja tuo langattomuus, toimiiko siis myös tuohon vahvistinpäähän tavalliseen liittimeen vai pitääkö olla bluetooth toiminto tms?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 642
Sopiskohan omaan käyttöön myös tuo langaton Klipsch R-12SWi ?

Eli leffakäyttöön, olohuoneeseen, pienet surroundkaiuttimet (anthony gallon a’Divat ja nucleukset) ja vahvistimena Denon AVR-X1000.

Huoneenohjaukselle varmaan passeli myös.

Ja tuo langattomuus, toimiiko siis myös tuohon vahvistinpäähän tavalliseen liittimeen vai pitääkö olla bluetooth toiminto tms?
Jos muistan oikein niin tuo sopii ihan tavallisiin liittimiin, ei tarvetta vahvarissa bt:lle. :)
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
Jos muistan oikein niin tuo sopii ihan tavallisiin liittimiin, ei tarvetta vahvarissa bt:lle. :)
Olis meinaan tosi passeli, eikä mikään järkky kalliskaan. Veikkaan että parempi kuin nykyinen Audio Pro Ace-Bass :eek:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 642
Olis meinaan tosi passeli, eikä mikään järkky kalliskaan. Veikkaan että parempi kuin nykyinen Audio Pro Ace-Bass :eek:
No mulla oli aiemmin joku Jamon pikkusubi ja toi 112SW on aivan eri planeetalta. Etenkin vielä kun kuuntelin jonkin aikaa uudella ja laitoin taas Jamon tulille kokeeks niin voi luoja mikä ero :D
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
Okei, eli soiva peli niin sanotusti:tup:
Mitään sen tyyppistä äänenpainetta ei ole hakusessa ettei sais sohvalla happea vaan mieluiten sopiva ja laadukas leffasubbari. Saa toimia musiikillakin tietty.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 362
No mulla oli aiemmin joku Jamon pikkusubi ja toi 112SW on aivan eri planeetalta. Etenkin vielä kun kuuntelin jonkin aikaa uudella ja laitoin taas Jamon tulille kokeeks niin voi luoja mikä ero :D
R-112SW vai R-12SW? Ketjussa kysyttiin tuosta jälkimmäisestä, kun taas R-112SW on selvästi kalliimpi (n. 470e).
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
R-112SW vai R-12SW? Ketjussa kysyttiin tuosta jälkimmäisestä, kun taas R-112SW on selvästi kalliimpi (n. 470e).
Katos vaan, menee itelläkin mallit sekaisin kun ei ole tuttuja.

Kattelin tuota halvempaa, ja huomasin just että siitä löytyy vielä halvempi/pienempikin versio: Mareksound: Suomen johtava kotiteatterin ja hifin erikoisliike

Oisko tuo 10” riittävä vai varmuudeksi 12” ?

Iltasin leffoja tai Netflixiä kerrostalon olohuoneessa, joka melko tilava kyllä. Muttei voi luukuttaa.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 362
Kattelin tuota halvempaa, ja huomasin just että siitä löytyy vielä halvempi/pienempikin versio: Mareksound: Suomen johtava kotiteatterin ja hifin erikoisliike

Oisko tuo 10” riittävä vai varmuudeksi 12” ?

Iltasin leffoja tai Netflixiä kerrostalon olohuoneessa, joka melko tilava kyllä. Muttei voi luukuttaa.
Kun sihtaa pienempiä malleja, niin kannattaa huomata, että toistokaan ei ulotu yhtä alas. Se on sitten tietysti eri asia, että miten hyvin ne erot 20-30 hertsin alueen toistossa kuuluvat olohuonevoimakkuuksilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 642
Katos vaan, menee itelläkin mallit sekaisin kun ei ole tuttuja.

Kattelin tuota halvempaa, ja huomasin just että siitä löytyy vielä halvempi/pienempikin versio: Mareksound: Suomen johtava kotiteatterin ja hifin erikoisliike

Oisko tuo 10” riittävä vai varmuudeksi 12” ?

Iltasin leffoja tai Netflixiä kerrostalon olohuoneessa, joka melko tilava kyllä. Muttei voi luukuttaa.
Hitto, menipä itseltäkin noi mallit sekaisin! :D Mutta mieluummin se 12" kuin kymppituumainen, Ja itsekin kuuntelen tuolla 112SW:llä varsin maltillisilla tehoilla kerrostalokämpässä, ei tule "henki salpautuu" efektiä näillä volumeilla. Itse siis haen tasapainoista vähän lämpimälle säädettyä subisoundia joka varmasti onnistuu tuolla 12SW:lläkin, ei siitäkään mainitsemasi kaltaiseen kuunteluun puhti lopu. Varmasti riittäisi kymppituumainenkin mutta ota 12", menee alemmas ja leffoissa mukavaa moinen. :)

Just katsoin Cloverfield 1 ja 2 niin kyllä siitä kivaa buustia saa alataajuuksille. 12" vaan hankintaan.

Sen verran tykästyin tohon omaan valintaan että tänään pistin tilaukseen uudet pääkaiuttimet, Klipschin R-28F:t kun löytyi ihan asialliseen hintaan.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
Oujea, jos tuohon päätyy niin 12” pitää olla. Mareksound sijaitsee aika lähellä niin voi käydä hölmistelemässä. Kunhan langattomuus toimii normi Denonillakin.

Sais olla langattomia, akullisia surroundkaiuttimiakin niin vois hommailla Atmosta jossain välissä. Piuhojen vetely ”ympärs seiniä” ei oikein houkuta.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
Kävin noukkimassa Mareksilta tuon langattoman 12SW:n. Oli asiakaspalautus minkä takia hinta oli 399€ eikä 599€.

Kivannäköinen, hönkii, mutta hieman vanerilootan vaikutelma.

Jokin bluray leffa pitää vielä katsoa, nopeella testauksella Netflixistä animaatio tuotti lähinnä jonkuntyyppistä mölinää subbarista.

Ja toki uusi Audysseyn ajo.

Ei vissiin lähe päälle omineen (ainakaan jos ilman Dolby Digitalia TV ohjelmasta), ellei syötä LFE kautta jotain digisignaalia vai pitää tuo manuaalisesti laittaa tulille vaikka kytkin ”auto” asennossa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 642
Kävin noukkimassa Mareksilta tuon langattoman 12SW:n. Oli asiakaspalautus minkä takia hinta oli 399€ eikä 599€.

Kivannäköinen, hönkii, mutta hieman vanerilootan vaikutelma.

Jokin bluray leffa pitää vielä katsoa, nopeella testauksella Netflixistä animaatio tuotti lähinnä jonkuntyyppistä mölinää subbarista.

Ja toki uusi Audysseyn ajo.

Ei vissiin lähe päälle omineen (ainakaan jos ilman Dolby Digitalia TV ohjelmasta), ellei syötä LFE kautta jotain digisignaalia vai pitää tuo manuaalisesti laittaa tulille vaikka kytkin ”auto” asennossa?
Ainakin tuo 112SW lähtee käyntiin ja sammuttaa itsensä automaattisesti. ELi välttämättä ei pelkällä puheella (tai diskanttivoittoisella musiikilla) herää mutta heti kun tulee yhtään matalampaa taajuutta esim musiikissa niin vihdeä ledi syttyy ja kaveri herää päiväunilta.

Kannattaa tosiaan kokeilla se Audyssey ajaa, kyllä sen uskoisi ihan hyvin toimivan kun saat vaan säädöt kohdilleen. :)
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
Ainakin tuo 112SW lähtee käyntiin ja sammuttaa itsensä automaattisesti. ELi välttämättä ei pelkällä puheella (tai diskanttivoittoisella musiikilla) herää mutta heti kun tulee yhtään matalampaa taajuutta esim musiikissa niin vihdeä ledi syttyy ja kaveri herää päiväunilta.

Kannattaa tosiaan kokeilla se Audyssey ajaa, kyllä sen uskoisi ihan hyvin toimivan kun saat vaan säädöt kohdilleen. :)
Juu eiköhän toimi jahka saan säädöt ajeltua uudelleen, pitää suunnata sitä ennen vielä takakajarit niin en jaksanut eilen.

Nojoo tosiaan eipä tainnut eilen illalla tulla edes mitään matalaa taajuutta että olis heräillyt, entinen naksui aika äänekkäästi päälle ja pois ja samalla leikkasi muuta ääntä. En huomannut että tämä olisi tehnyt sellaista.

Sijoitteöu on tietty helpompaa kun langaton, mutta kämpän puolesta ei ole kuin yksi nurkka jonne sopii. Perinteisesti alataajuudet kuuluu silloin vessaan ja naapuriin parhaiten :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 966
Viestejä
4 294 855
Jäsenet
71 756
Uusin jäsen
Topsuuu

Hinta.fi

Ylös Bottom