Mutta kuitenkin kirjoitit:Mistään FPS nousuista en tiedä.
Eli et tiedä, mutta suorituskyvyn tiedät parantuneen.VKD3D on muuten patchattu noita kyseisiä bugeja huomioiden joka parantanut suorituskykyä linuxilla ainakin.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mutta kuitenkin kirjoitit:Mistään FPS nousuista en tiedä.
Eli et tiedä, mutta suorituskyvyn tiedät parantuneen.VKD3D on muuten patchattu noita kyseisiä bugeja huomioiden joka parantanut suorituskykyä linuxilla ainakin.
No suorituskyky = oikeammalla tavalla toimiva koodi. Ehkä väärä sanavalinta sitten tuossa.Mutta kuitenkin kirjoitit:
Eli et tiedä, mutta suorituskyvyn tiedät parantuneen.![]()
Eli jotain ~turhaa virittämistä virittämisen ilosta, jos suorituskyky ei muutu. Se on hyvä että ihmisillä on harrastuksia ja vkd3d on hieno projekti, mutta nää kärpäsestä härkänen keissit ei vie keskustelua mihinkään järkevään suuntaan.No suorituskyky = oikeammalla tavalla toimiva koodi. Ehkä väärä sanavalinta sitten tuossa.
Niin monesti tuollaset isommat projektit kuten VKD3D/DXVK yms etenee pikkuhiljaa ja pienemmin askelin. Ja kuten tuossa kirjottalin että ei löydy kyllä mielenkiintoa selvittää tarkemmin onko tuolla patchilla vaikutusta kun peliä renderoidään directx:llä vulkanin päältä. En saanu peliä asennettua vasta kun sen jälkuun kun tuo github päivitys oli ilmestyny. Kyllä tuollaset pienemmätkin korjauset on monesti saattaneet korjata monien pelien toimivuutta mitä dxvk:lla/vkd3d:lla pelanneena vuosia voin muistella. Mutta kuten sanottua ongelmathan tuon starfieldin kohdalla on varmasti myös syvemmät.Eli jotain ~turhaa virittämistä virittämisen ilosta, jos suorituskyky ei muutu. Se on hyvä että ihmisillä on harrastuksia ja vkd3d on hieno projekti, mutta nää kärpäsestä härkänen keissit ei vie keskustelua mihinkään järkevään suuntaan.
1. ”starfield on hidas koska bethseda koodas tän jutun huonosti”.
2. Joku korjaa mainitun jutun.
3. Suorituskyky on sama kuin ennenkin (ellei nyt joku saa esitettyä toisin).
:surprise pikachu:
(joillain laitteistoilla toi fixi poisti kaatumisia, joka objektiivisesti hyvä juttu)
VKD3D kehittäjä havaitsi bugeja jotka vaikuttaa varmasti tuohon starfieldin suoriutumiseen ja vahvistaa esim tuota muistin allokointia ja miksi esim toimii tietyillä intel kokoonpanoilla nopeammin mitä havaittiin siinä saksalaisessa artikkelissa.Reddit - The heart of the internet
www.reddit.com
Eli osittain osittain sössity DirectX 12 kutsujen ja muistinkäytön osalta ainakin pelin koodi.
VKD3D on muuten patchattu noita kyseisiä bugeja huomioiden joka parantanut suorituskykyä linuxilla ainakin.
Pitää olla muun factionin alueella, kuin tuo bounty on. Esim. jos sulla on bounty UC:lle, niin meet vaikka FR:n planeetalle (tai minkä tahansa muun/neutraalille) maksamaan sen automaattiin.Mites hemmetissä tässä saa bountyn vekeen ilman, että menettää kaikkea varastettua loottia? Automaatilla kun yrittää maksaa niin herjaa, että et voi ota yhteyttä viranomaisiin ja sitten häviää puolet tavaroista![]()
Onko muita hyviä Outpost planeettoja mistä saisi suurimman osan tarvittavista metalleista ja kaasuista ?
Itse päätin rakentaa Shoza kahteen kuuhun muutaman outpostin ja kokeilla millasta tuo touhu on. VII-A kuusta loytyi kans helium jalostamo mistä löytyi noin 300x heliumia ja yhdeltä viholliselta sai legendary aseen. Paremman louhinta laitteen ynm outpost vekottimen on lukittu perkkien taakse mitä ei ole vielä tullut kokeiltua.
En ole kokeillut tuulivoimaa tai aurinkopaneeleita mutta luulisi olevan aikamoista temppuilua jos haluaa mahdollisimman paljon jatkuvaa energiaa. Ei kukaan ole löytänyt planeettaa tai kuuta mikä on vuorovesilukossa tähden kanssa että saisi jatkuvasti aurinko energiaa ?
Mites hemmetissä tässä saa bountyn vekeen ilman, että menettää kaikkea varastettua loottia? Automaatilla kun yrittää maksaa niin herjaa, että et voi ota yhteyttä viranomaisiin ja sitten häviää puolet tavaroista![]()
Pitää olla muun factionin alueella, kuin tuo bounty on. Esim. jos sulla on bounty UC:lle, niin meet vaikka FR:n planeetalle (tai minkä tahansa muun/neutraalille) maksamaan sen automaattiin.
Ne tavarat voi "pestä" Trade authorityn kauppias NPC:llä. Myyt ne ja ostat samantien takaisin samaan hintaan.
Eikös ne maksa monin verroin enemmän kun ostaa takaisin?
Tuntuu että pelissä saa koko ajan ammuksia aseisiin joita ei ole tai joita ei käytä.
Sitten yrittää eri vendoreilta löytää noihin omiin suosikkiaseisiin sopivia ja saa ostettua 20 kerrallaan tai sitten ei löydy ollenkaan. Tietty voi istua ja odottaa sen 48h että tulee uudestaan sama pieni määrä tai ei mitään, mutta on kyllä hankalaa ja hidasta.
Käytän vielä enimmäkseen pistooleja joten ei tarvitse edes niin paljoa ammuksia kuin joillakin isommilla aseilla.
Tuntuu että pelissä saa koko ajan ammuksia aseisiin joita ei ole tai joita ei käytä.
Sitten yrittää eri vendoreilta löytää noihin omiin suosikkiaseisiin sopivia ja saa ostettua 20 kerrallaan tai sitten ei löydy ollenkaan. Tietty voi istua ja odottaa sen 48h että tulee uudestaan sama pieni määrä tai ei mitään, mutta on kyllä hankalaa ja hidasta.
Käytän vielä enimmäkseen pistooleja joten ei tarvitse edes niin paljoa ammuksia kuin joillakin isommilla aseilla.
Mulla on kans 9 pyssyä ja melee käytössä vaihtelun ja paukkujen takia.
Level 16 taitaa olla ja toisen aluksen sain. Jännästi tuon ois kai voinu saada tosi aikasin kun ois tehny oikeen questin.
Puutteista huolimatta kyllä tässä joku koukuttaa. Aluksen parantelu vaikuttaa myös hauskalta kun vähän parempi lähtökohta jo.
Itellä jeesannu noiden waypointtien kanssa kun on vaihdellut sen "show active" ja "show all" välillä ja kattonu kumpi näyttää sen mitä haluan seurata (yleensä active, mutta välillä ei).Vähän muuttunut ikäväksi mennä questeja eteenpäin kun on jotenkin jäätynyt yksi questi niin että koko ajan waypointtina näkyy oma alus ja siinä lukee:"Talk to vladimir to locate <XYZ>" vaikka olen ihan muissa tehtävissä. Ei meinaa aina löytyä että mitä pitää tehdä tai mihin mennä kun mitään waypointteja ei ole. Go to NASA! Okhei... missä se on. Noh, google auttaa.
Muutamia muita bugeja myös löytyny että optional tehtävää ei voi suorittaa kun avainhahmo istuu liikkumattomana penkillä eikä reagoi mihinkään ja muuta tämmöistä pientä. Kerran yksi hahmo vain nousi T-posessa ilmaan ja katosi katon läpi jonnekkin paremmille metsästysmaille. Ei ole tullut takaisin vielä tänäkään päivänä...
ootko antanut kaikki todistusaineistot sille luutnantille kuka seisoo komentaja ikanden vieressä. Peli ei pakota tai edes vihjaa selvästi antamaan niitä joten ne saattaa vahingossa jäädä omaan taskuun.70 tuntia takana ja muutamia bugeja minullakin tullut vastaan: crimson fleetin gather evidence jäänyt päälle pysyvästi, tresspassing-tila jäänyt päälle pari kertaa mutta korjaantuu restartilla, pari npc:tä kohonnut ilmaan katon läpi, new atlantiksen spaceportista hävinnyt lattia ja trade-masiina pysyvästi. Tuo viimeinen ainoa vakava mutta pitäisi kai korjaantua kun aloittaa ng+
ootko antanut kaikki todistusaineistot sille luutnantille kuka seisoo komentaja ikanden vieressä. Peli ei pakota tai edes vihjaa selvästi antamaan niitä joten ne saattaa vahingossa jäädä omaan taskuun.
Vaikeustasot tosiaan vaan nostaa HP vihuilla, niin en halua nostaa. Mutta laitanpa testiin tämän modin joka muuttaa tekoälyn parametreja aggressiivisemmiksi ja parantaa osumatarkkuutta.
Nimi modilla on vähän clickbait, kun eihän se tekoälyä sinänsä paranna. Muutokset pystyy katsomaan tekstitiedostosta mitä modi tekee.
![]()
Improved Combat AI
Starfield NPCs oftentimes just stand around contemplating their next move. With this mod, NPCs will be more active and will act more intelligently.www.nexusmods.com
Joo, olin harkinnut että vaikeus täysille ja less spongy enemies. Vähän vaan huolestuttaa että rikkoo balanssia liikaa, niin sitten menee myös tylsäksi. Onko johonkin koostettu tiedot vaikeusasteet modifierit, että vois kattoo sopivia lukuja?Saa myös huomattavasti parempaa loottia. Lataa no spongy enemies modi. Siinä on 4 tai 5 eri vaihtoehtoa säätää vihujen HP itseä miellyttävällä tasolle.
ootko antanut kaikki todistusaineistot sille luutnantille kuka seisoo komentaja ikanden vieressä. Peli ei pakota tai edes vihjaa selvästi antamaan niitä joten ne saattaa vahingossa jäädä omaan taskuun.
Luken DLSS modi ainakin pitää päivittää päivityksen jälkeen ettei kaadu. Joku muu modi voi myös aiheuttaa varmasti samaa.Nyt tuli ongelma.
Päivityksen jälkeen ei enää peli lataa saveja. Kaatuu vaan.
Modeja asennettu sfse, archiement enabler ja dlss.
Päivitin sfse:n ja arhiement enablerin ennen pelin käynnistystä.
Onkohan se tuosta dlss:tä kiinni vai? Toivottavasti ei mennyt savet... 37h pelattu.
Oliko muuten se toka guesti se hostage mission, jossa piti pelastaa se freestar ranger?Joo-o, 80 tuntia ja läpi niin paljo kuin jaksoi. Very hard less spongyllä mutta avaruustappelut heitin very easylle koska ei vaan kiinnostanut. 41 level lopussa ja rahaa aivan liikaa vaikka ammuksiin meni paljon. Rajotin jopa tiettyjen aseiden käyttä koska olis muuttunut cod-tyyliseks adhd juoksuksi.
Sellainen 7/10 peli. Kyllähän tuon pelaa ajan tappamiseen muttei mullistava, pääquesti ja varsinkin alku karseaa.
Bugeja oli ihan saatanasti, freestar faction jäi kokonaan tekemättä kun toka questi meni juntturaan ja consolella korjauskin kuulemma vain kusi jatkon. Samoin sivuquesteissa bugeja jotka esti jatkon.
En tainnut yhtäkään outpostia rakentaa ja aluksiin liittyväänkään en oikein panostanut.
Ng+ en kyllä itse ymmärrä, jo lvl 30 alkoi hahmo tuntua jumalalta mutta ilman spongyä ei se että ampuu 20 kertaa päähän haulikollakaan ole hyvää pelisuunnittelua.
Vuoden päästä tjsp voisi uudestaan kokeilla jos modaajat pääsee vauhtiin. Harmi vain että en usko että suurinta ärsytystä eli latausruutuja ja odottelua tuskin saavat helpolla korjattua. Suurin osa Ryujin factionin sarjastakin oli vain ovien odottelua ja fast travelia, onneksi ei rauta ole samaa ikää kuin pelimoottori mutta silti ärsyttävää.
Oliko muuten se toka guesti se hostage mission, jossa piti pelastaa se freestar ranger?Joo-o, 80 tuntia ja läpi niin paljo kuin jaksoi. Very hard less spongyllä mutta avaruustappelut heitin very easylle koska ei vaan kiinnostanut. 41 level lopussa ja rahaa aivan liikaa vaikka ammuksiin meni paljon. Rajotin jopa tiettyjen aseiden käyttä koska olis muuttunut cod-tyyliseks adhd juoksuksi.
Sellainen 7/10 peli. Kyllähän tuon pelaa ajan tappamiseen muttei mullistava, pääquesti ja varsinkin alku karseaa.
Bugeja oli ihan saatanasti, freestar faction jäi kokonaan tekemättä kun toka questi meni juntturaan ja consolella korjauskin kuulemma vain kusi jatkon. Samoin sivuquesteissa bugeja jotka esti jatkon.
En tainnut yhtäkään outpostia rakentaa ja aluksiin liittyväänkään en oikein panostanut.
Ng+ en kyllä itse ymmärrä, jo lvl 30 alkoi hahmo tuntua jumalalta mutta ilman spongyä ei se että ampuu 20 kertaa päähän haulikollakaan ole hyvää pelisuunnittelua.
Vuoden päästä tjsp voisi uudestaan kokeilla jos modaajat pääsee vauhtiin. Harmi vain että en usko että suurinta ärsytystä eli latausruutuja ja odottelua tuskin saavat helpolla korjattua. Suurin osa Ryujin factionin sarjastakin oli vain ovien odottelua ja fast travelia, onneksi ei rauta ole samaa ikää kuin pelimoottori mutta silti ärsyttävää.
Oliko muuten se toka guesti se hostage mission, jossa piti pelastaa se freestar ranger?Joo-o, 80 tuntia ja läpi niin paljo kuin jaksoi. Very hard less spongyllä mutta avaruustappelut heitin very easylle koska ei vaan kiinnostanut. 41 level lopussa ja rahaa aivan liikaa vaikka ammuksiin meni paljon. Rajotin jopa tiettyjen aseiden käyttä koska olis muuttunut cod-tyyliseks adhd juoksuksi.
Sellainen 7/10 peli. Kyllähän tuon pelaa ajan tappamiseen muttei mullistava, pääquesti ja varsinkin alku karseaa.
Bugeja oli ihan saatanasti, freestar faction jäi kokonaan tekemättä kun toka questi meni juntturaan ja consolella korjauskin kuulemma vain kusi jatkon. Samoin sivuquesteissa bugeja jotka esti jatkon.
En tainnut yhtäkään outpostia rakentaa ja aluksiin liittyväänkään en oikein panostanut.
Ng+ en kyllä itse ymmärrä, jo lvl 30 alkoi hahmo tuntua jumalalta mutta ilman spongyä ei se että ampuu 20 kertaa päähän haulikollakaan ole hyvää pelisuunnittelua.
Vuoden päästä tjsp voisi uudestaan kokeilla jos modaajat pääsee vauhtiin. Harmi vain että en usko että suurinta ärsytystä eli latausruutuja ja odottelua tuskin saavat helpolla korjattua. Suurin osa Ryujin factionin sarjastakin oli vain ovien odottelua ja fast travelia, onneksi ei rauta ole samaa ikää kuin pelimoottori mutta silti ärsyttävää.
Tulipa seinä eteen main questin lopussa kun pitäsi taistella sillä alussa saadulla kipolla. Ilmeisesti peli pakottaa rakentamaan tässä kohtaa tehokkaan aluksen? Ei ole yhtään skilli pistettä missään alukseen liittyvässä jutussa. Onko jotain kikkaa millä tuosta taistelusta pääsee ohi (if you know what I mean) vai pitikö alkaa levelaamaan ukkoa tuon vuoksi rakentelua/pilotingia ja grindaamaan rahaa että saa ostettua kunnon aluksen?
Okei, olen enemmänkin tehnyt main questia ja kolunnut muuten vain paikkoja. En varsinaisesti ole tehnyt mitää questeja mistä saisi uusia aluksia. Tämä on oikeastaan toinen avaruustaistelu johon jouduin. Noh, laitoin very easy tason niin tuo meni läpi.Tarkoitettu on että saat matkas aikana parempia. Ainakin 4 saat vain.
Tulipa seinä eteen main questin lopussa kun pitäsi taistella sillä alussa saadulla kipolla. Ilmeisesti peli pakottaa rakentamaan tässä kohtaa tehokkaan aluksen? Ei ole yhtään skilli pistettä missään alukseen liittyvässä jutussa. Onko jotain kikkaa millä tuosta taistelusta pääsee ohi (if you know what I mean) vai pitikö alkaa levelaamaan ukkoa tuon vuoksi rakentelua/pilotingia ja grindaamaan rahaa että saa ostettua kunnon aluksen?
No vaikka tuota nyt Windowsilla ajaa voikin niin on kyllä vähän kyseenalaista kannattaako odottaa että samat edut olisi käytettävissä tai että lähtökohtaisesti olisi pelikäyttöön soveltuva ollenkaan. Kysehän on lähinnä vaan kehittäjille hyödyllisestä mahdollisuudesta joka helpottaa debuggausta eikä tavoite ole ollenkaan se että se jotenkin erityisen hyvin Windowsilla pyörisi. Lähinnä jossain hyvin marginaalisissa tapauksissa kuten vaikka DX12 pelin ajamiseen vanhemmalla Windowsilla saattaa olla jotain iloa.Sama suorituskykyetu pitäisi kyllä tulla windowsillakin, sillä toi pelikohtainen vkd3d perf jippo korjaa mainitut asiat ihan käyttiksestä riippumatta. Kokeile ihmeessä ja kerro tulokset.
Muistaakseni vaihdetaan vaan joku dll kansiosta ja kovaa ajoa.
Miksei olisi?No vaikka tuota nyt Windowsilla ajaa voikin niin on kyllä vähän kyseenalaista kannattaako odottaa että samat edut olisi käytettävissä
Varsinainen pointti oli ihan hyvä. Tuo oletus jota kommentoin vain ei. Käyttöjärjestelmissä on sen verran liikkuvia osia että samat ratkaisut ei sellaisenaan luultavasti tuota suorituskykyisintä mahdollista tulosta kahdella erillisellä. Kun projekti itse toteaa että tarkoitus Windowsissa testaamiseen on ainoastaan auttaa bugikorjailua, niin on ihan hyviä perusteita uskoa ettei se välttämättä toimi sillä yhtä hyvin. Kokeile sinä ajaa jos haluat osoittaa tämän perustellun näkemyksen vääräksi.Miksei olisi?
Onko vulkan driveri windowsilla jotenkin paskempi vrt dx12? Kokeile vaikka ajaa ja kerro tulokset.
Ja jos huomaat, niin pointtinani oli kyseenalaistaa tossa väite siitä että starfieldissä olisi moisia lapsus tason optimointikämmejä, jotka korjaamalla suorituskyky nousisi huomattavasti.
En minäkään pidä mahdollisena että kaksi ratkaisua voisi olla suorituskykyisimpiä samanaikaisesti. Kysymys oli siitä että kumpi noista on nopeampi, ja sille löytyy varmasti vastaus jos tarpeaksi testataan. Kun tuo tänne ekan kerran postattiin, niin mukana oli (perätön)väite siitä että fps olisi noin tuplaantunut vrt. windows/dx12.Varsinainen pointti oli ihan hyvä. Tuo oletus jota kommentoin vain ei. Käyttöjärjestelmissä on sen verran liikkuvia osia että samat ratkaisut ei sellaisenaan luultavasti tuota suorituskykyisintä mahdollista tulosta kahdella erillisellä. Kun projekti itse toteaa että tarkoitus Windowsissa testaamiseen on ainoastaan auttaa bugikorjailua, niin on ihan hyviä perusteita uskoa ettei se välttämättä toimi sillä yhtä hyvin. Kokeile sinä ajaa jos haluat osoittaa tämän perustellun näkemyksen vääräksi.
Miten pääsen eroon tästä?
- Head to extreme weather system and run back to ship – Go to a planet with a hazardous system. It can be the same planet where you received the incoming weather status effect in the first place, but it doesn’t have to be. Stand out in the storm and then run back to the ship and go inside it without fast travelling.
- Wait for hazardous weather system to clear – Another solution is to wait while inside a hazardous system until it dies down and the weather returns to being fair. You can do this by either sleeping in a bed or a chair in an outpost or perhaps a cave if you can find one. Regardless, if you wait the storm out, the incoming weather effect might go away.
- Use console commands – Open the console command feature by hitting the “~” key on PC. Then type in “player.removespell 1639f9” to remove the effect. Unfortunately, this will disable Achievements, though you can reenable Achievements by using a mod. If you wish to remove other conditions, you can type “help “(condition)” 4″ and going to the section that says “OTHER FORMS” to see the ID of the spell you want to remove.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.