Starfield (PC, XBX)

No suorituskyky = oikeammalla tavalla toimiva koodi. Ehkä väärä sanavalinta sitten tuossa.
Eli jotain ~turhaa virittämistä virittämisen ilosta, jos suorituskyky ei muutu. Se on hyvä että ihmisillä on harrastuksia ja vkd3d on hieno projekti, mutta nää kärpäsestä härkänen keissit ei vie keskustelua mihinkään järkevään suuntaan.

1. ”starfield on hidas koska bethseda koodas tän jutun huonosti”.
2. Joku korjaa mainitun jutun.
3. Suorituskyky on sama kuin ennenkin (ellei nyt joku saa esitettyä toisin).

:surprise pikachu:

(joillain laitteistoilla toi fixi poisti kaatumisia, joka objektiivisesti hyvä juttu)
 
Eli jotain ~turhaa virittämistä virittämisen ilosta, jos suorituskyky ei muutu. Se on hyvä että ihmisillä on harrastuksia ja vkd3d on hieno projekti, mutta nää kärpäsestä härkänen keissit ei vie keskustelua mihinkään järkevään suuntaan.

1. ”starfield on hidas koska bethseda koodas tän jutun huonosti”.
2. Joku korjaa mainitun jutun.
3. Suorituskyky on sama kuin ennenkin (ellei nyt joku saa esitettyä toisin).

:surprise pikachu:

(joillain laitteistoilla toi fixi poisti kaatumisia, joka objektiivisesti hyvä juttu)
Niin monesti tuollaset isommat projektit kuten VKD3D/DXVK yms etenee pikkuhiljaa ja pienemmin askelin. Ja kuten tuossa kirjottalin että ei löydy kyllä mielenkiintoa selvittää tarkemmin onko tuolla patchilla vaikutusta kun peliä renderoidään directx:llä vulkanin päältä. En saanu peliä asennettua vasta kun sen jälkuun kun tuo github päivitys oli ilmestyny. Kyllä tuollaset pienemmätkin korjauset on monesti saattaneet korjata monien pelien toimivuutta mitä dxvk:lla/vkd3d:lla pelanneena vuosia voin muistella. Mutta kuten sanottua ongelmathan tuon starfieldin kohdalla on varmasti myös syvemmät.
 
VKD3D kehittäjä havaitsi bugeja jotka vaikuttaa varmasti tuohon starfieldin suoriutumiseen ja vahvistaa esim tuota muistin allokointia ja miksi esim toimii tietyillä intel kokoonpanoilla nopeammin mitä havaittiin siinä saksalaisessa artikkelissa.

Eli osittain osittain sössity DirectX 12 kutsujen ja muistinkäytön osalta ainakin pelin koodi.

VKD3D on muuten patchattu noita kyseisiä bugeja huomioiden joka parantanut suorituskykyä linuxilla ainakin.

Tämä oli jo debunkattu redditissä.

 
Mites hemmetissä tässä saa bountyn vekeen ilman, että menettää kaikkea varastettua loottia? Automaatilla kun yrittää maksaa niin herjaa, että et voi ota yhteyttä viranomaisiin ja sitten häviää puolet tavaroista :(
 
Mites hemmetissä tässä saa bountyn vekeen ilman, että menettää kaikkea varastettua loottia? Automaatilla kun yrittää maksaa niin herjaa, että et voi ota yhteyttä viranomaisiin ja sitten häviää puolet tavaroista :(
Pitää olla muun factionin alueella, kuin tuo bounty on. Esim. jos sulla on bounty UC:lle, niin meet vaikka FR:n planeetalle (tai minkä tahansa muun/neutraalille) maksamaan sen automaattiin.
 
Onko muita hyviä Outpost planeettoja mistä saisi suurimman osan tarvittavista metalleista ja kaasuista ?

Itse päätin rakentaa Shoza kahteen kuuhun muutaman outpostin ja kokeilla millasta tuo touhu on. VII-A kuusta loytyi kans helium jalostamo mistä löytyi noin 300x heliumia ja yhdeltä viholliselta sai legendary aseen. Paremman louhinta laitteen ynm outpost vekottimen on lukittu perkkien taakse mitä ei ole vielä tullut kokeiltua.

Mä olen puhtaasti omien kokeilujen varassa ajatellut että mikä tahansa systeemi jossa löytyy jonkin verran heliumia, olisi hyvä. Tällöin siellä voisi paikallisesti kanavoida osan tuotannosta helium kohteisiin, ja loput kanavoida jonnekin toiseen systeemiin, joka olisi kaikkien outpostien kohde. Tällä hetkellä mulla on pieniä kohteita siellä täällä joita kerään korkeintaan manuaalisesti, kun en voi noita kalliimpia rakennuksia juuri yhtään vielä rakentaa.

En ole kokeillut tuulivoimaa tai aurinkopaneeleita mutta luulisi olevan aikamoista temppuilua jos haluaa mahdollisimman paljon jatkuvaa energiaa. Ei kukaan ole löytänyt planeettaa tai kuuta mikä on vuorovesilukossa tähden kanssa että saisi jatkuvasti aurinko energiaa ?

Onkohan noilla edes mitään merkitystä. Mä olen käyttänyt vain aurinkovoimaa, ymmärtääkseni jos peli antaa rakentaa jonkin asian niin se tuottaa tarpeeksi energiaa. Jos ne hetkellisesti oikeasti sammuu niin silti noi pienemmät jutut tuottaa niin nopeasti että varastoja täytyisi olla valtavasti ettei ne kuitenkin nopsaan täyttyisi.


(NG+)
Mä meinasin alunperin rynniä tuon päätehtävän läpi nopeasti aloittaakseni alusta kunnolla pelaten hieman vahvemmalla hahmolla, mutta se selvästi jäi kun mua kiinnostaa niin paljon enemmän tutkiminen ja seikkailu kuin tehtävien suorittaminen. Mä olen vissiin nyt level 17 ja olen tehnyt tasan yhden päätehtävän. Jemisonin olen sentään saanut 83% tutkittua.

Tuo tullut päivitys tuntuu selvästi tehneen ainakin pelin saven lataamisen hieman hitaammaksi. Tuntuuko muilla, muutama sekunti enemmän siinä mielestäni menee? Käytän aika ahkerasti F5 ja F9.



Mites hemmetissä tässä saa bountyn vekeen ilman, että menettää kaikkea varastettua loottia? Automaatilla kun yrittää maksaa niin herjaa, että et voi ota yhteyttä viranomaisiin ja sitten häviää puolet tavaroista :(

Ne tavarat voi "pestä" Trade authorityn kauppias NPC:llä. Myyt ne ja ostat samantien takaisin samaan hintaan.
 
Pitää olla muun factionin alueella, kuin tuo bounty on. Esim. jos sulla on bounty UC:lle, niin meet vaikka FR:n planeetalle (tai minkä tahansa muun/neutraalille) maksamaan sen automaattiin.

Aah no tällä tavalla jatkossa. Hoksasin, että lootit menee sinen aseman arkkuun ja sieltähän sai takaisin.

Ne tavarat voi "pestä" Trade authorityn kauppias NPC:llä. Myyt ne ja ostat samantien takaisin samaan hintaan.

Eikös ne maksa monin verroin enemmän kun ostaa takaisin?
 
Eikös ne maksa monin verroin enemmän kun ostaa takaisin?

Ei, koska siinä on erikseen sellainen optio jolla voi lunastaa vahingossa myydyn tavaran takaisin. Se voi voimassa sen yhden kauppasession aikana. Jos poistuu kauppanäkymästä niin sitten ne kirjautuu sen NPC:n normaaliinvarastoon josta niiden ostaminen maksaisi paljon enemmän.
 
Tuntuu että pelissä saa koko ajan ammuksia aseisiin joita ei ole tai joita ei käytä.

Sitten yrittää eri vendoreilta löytää noihin omiin suosikkiaseisiin sopivia ja saa ostettua 20 kerrallaan tai sitten ei löydy ollenkaan. Tietty voi istua ja odottaa sen 48h että tulee uudestaan sama pieni määrä tai ei mitään, mutta on kyllä hankalaa ja hidasta.

Käytän vielä enimmäkseen pistooleja joten ei tarvitse edes niin paljoa ammuksia kuin joillakin isommilla aseilla.
 
Tuntuu että pelissä saa koko ajan ammuksia aseisiin joita ei ole tai joita ei käytä.

Sitten yrittää eri vendoreilta löytää noihin omiin suosikkiaseisiin sopivia ja saa ostettua 20 kerrallaan tai sitten ei löydy ollenkaan. Tietty voi istua ja odottaa sen 48h että tulee uudestaan sama pieni määrä tai ei mitään, mutta on kyllä hankalaa ja hidasta.

Käytän vielä enimmäkseen pistooleja joten ei tarvitse edes niin paljoa ammuksia kuin joillakin isommilla aseilla.

No minulla oli sama. Viimeisiä tehtäviä, kun tein niin puolet aseista oli nollissa ja lopuissa sitten vaikka kuinka. Kauppiailla saisi minusta lukea, että mihin aseeseen ne panokset tarkalleen sopii. Ostin aina vaan kaiken, kun en oikein hahmottanut.
 
Tuntuu että pelissä saa koko ajan ammuksia aseisiin joita ei ole tai joita ei käytä.

Sitten yrittää eri vendoreilta löytää noihin omiin suosikkiaseisiin sopivia ja saa ostettua 20 kerrallaan tai sitten ei löydy ollenkaan. Tietty voi istua ja odottaa sen 48h että tulee uudestaan sama pieni määrä tai ei mitään, mutta on kyllä hankalaa ja hidasta.

Käytän vielä enimmäkseen pistooleja joten ei tarvitse edes niin paljoa ammuksia kuin joillakin isommilla aseilla.

Tämän takia kierrossa 20 pyssyä, että aina löytyy joku mihin on kuulaa. Hyvin selviää eikä tartte ostella panoksia. Samoin aina löytyy sellanen pössykkä, että dmg riittää ilman ase skillejä.

e: loottaan kyllä aika tehokkaasti kaikki nurkat läpi.
 
Mulla on kans 9 pyssyä ja melee käytössä vaihtelun ja paukkujen takia.

Level 16 taitaa olla ja toisen aluksen sain. Jännästi tuon ois kai voinu saada tosi aikasin kun ois tehny oikeen questin.

Puutteista huolimatta kyllä tässä joku koukuttaa. Aluksen parantelu vaikuttaa myös hauskalta kun vähän parempi lähtökohta jo.
 
Mulla on kans 9 pyssyä ja melee käytössä vaihtelun ja paukkujen takia.

Level 16 taitaa olla ja toisen aluksen sain. Jännästi tuon ois kai voinu saada tosi aikasin kun ois tehny oikeen questin.

Puutteista huolimatta kyllä tässä joku koukuttaa. Aluksen parantelu vaikuttaa myös hauskalta kun vähän parempi lähtökohta jo.

Itellä kans level 16 ja juuri sain adrianin mukaan kuvioihin. Tajusin juuri nyt että companioilta voi ottaa hyvät aseet pois niin että ne ei sitten sodissa oikeen pysty puolustamaan kunnolla,.

Iskältä saatu pyssy on hyvä mutta siihen vaikee saada niitä ammoja. Digipickkejä ja medpakkeja kaipaisi aika paljon lisää ja on tässä pari muutakin ärsyttävää ehkä joskus korjattavaa bugia ollut,
mutta pääsääntöisesti ne on voinut kiertää googlaamalla ohjeita.

Ehkä vittumaisin bugi se että kun kalustaa razorbladen aseilla niin ne saattaa hävitä sieltä ihan yllättäen.
 
120h ja reilut takana ja nyt rakensin ekan aluksen ihan kokonaan.
Vähän ruma möhkäle, mutta jostakin se pitää lähteä.
Rahaa tuohon paloi 260k

Vinkkejä aloittelijoille.
-Säästä pari skillupia kun rakennat, saat samalla nostettua ship buildingia. Ship flying skill ois hyvä olla 4 jo.
-Ne ekat 5 muokkaus vaatimusta, kannattaa modifoida olemassa olevaa alustta, taso 4 aukaisu vaatii jo 30 erillistä muokkausta, jos tähän asti innostuu
- Rahaa 500k
-Helpoin on ostaa joku halvin alus vaikka new atlantis
-Ship builderissa vaihda alukseen ja pura palasiksi ja siihen tarvii kaikki perusosat, eli reactor, grav drive, shield yms, jokaista voi olla 1kpl
-Landing geareja täytyy olla tarpeeksi massaan nähden ja landing bay samalla tasolla kuin landing gear.
-se herjaa kaikenlaista, virheet näkee aukaisemalla ship certificate menun, C nappi PC:llä
- aseet täytyy groupittaa, niitä voi olla 3 ryhmää samaa asetta bal-bal, las-las, mis-mis jne..., toinen tab tuosta ship menusta
-Kunhan punaista ei enää löydy, kannattaa poistua ship builderista ja tallentaaa peli ja sen jälkeen muokkailla tuota, aluksen voi nimetä myös
- C tason reaktori sallii sekä A,B,C-tason enginet ja osat, mutta jos aloittaa ihan ekalla skillillä, täytyy A-tason reaktorissa olla A-tason osat, ne osat, joita ei voi laittaa on harmaana. A on perustaso ja C antaa enemmän poweria ja vaatii ship command 3 skillin vähintään.
 

Liitteet

  • eka_alus.jpg
    eka_alus.jpg
    271,6 KB · Luettu: 255
Viimeksi muokattu:
Helpoin tapa kerätä leveliä/skill pointteja on käydä pykäämässä alumiini/rauta kaivos Androphon kuuhun millä sitten takoo 4500 adaptive framea joka kerta kun nukut 24 tuntia.
Itse en näe tuota edes huijauksena kun skilleihin vaaditaan edelleen ne "avaa 15 lukkoa" vaatimukset.
 
Vähän muuttunut ikäväksi mennä questeja eteenpäin kun on jotenkin jäätynyt yksi questi niin että koko ajan waypointtina näkyy oma alus ja siinä lukee:"Talk to vladimir to locate <XYZ>" vaikka olen ihan muissa tehtävissä. Ei meinaa aina löytyä että mitä pitää tehdä tai mihin mennä kun mitään waypointteja ei ole. Go to NASA! Okhei... missä se on. Noh, google auttaa.

Muutamia muita bugeja myös löytyny että optional tehtävää ei voi suorittaa kun avainhahmo istuu liikkumattomana penkillä eikä reagoi mihinkään ja muuta tämmöistä pientä. Kerran yksi hahmo vain nousi T-posessa ilmaan ja katosi katon läpi jonnekkin paremmille metsästysmaille. Ei ole tullut takaisin vielä tänäkään päivänä...
 
70 tuntia takana ja muutamia bugeja minullakin tullut vastaan: crimson fleetin gather evidence jäänyt päälle pysyvästi, tresspassing-tila jäänyt päälle pari kertaa mutta korjaantuu restartilla, pari npc:tä kohonnut ilmaan katon läpi, new atlantiksen spaceportista hävinnyt lattia ja trade-masiina pysyvästi. Tuo viimeinen ainoa vakava mutta pitäisi kai korjaantua kun aloittaa ng+
 
Loppui moti pelata tätä 50h jälkeen kun aloin tekemään tuota Ryujin questlineä. Tappoi kaiken loputkin innot pelata. Kokoajan kun tätä pelasi odottelin milloin ne hyvät osat alkavat, mutta kokoajan meni vain huonommaksi.

Pitää palata ehkä joskus modien kanssa. IGN:n 7/10 arvosana oli aika osuva.
 
Vähän muuttunut ikäväksi mennä questeja eteenpäin kun on jotenkin jäätynyt yksi questi niin että koko ajan waypointtina näkyy oma alus ja siinä lukee:"Talk to vladimir to locate <XYZ>" vaikka olen ihan muissa tehtävissä. Ei meinaa aina löytyä että mitä pitää tehdä tai mihin mennä kun mitään waypointteja ei ole. Go to NASA! Okhei... missä se on. Noh, google auttaa.

Muutamia muita bugeja myös löytyny että optional tehtävää ei voi suorittaa kun avainhahmo istuu liikkumattomana penkillä eikä reagoi mihinkään ja muuta tämmöistä pientä. Kerran yksi hahmo vain nousi T-posessa ilmaan ja katosi katon läpi jonnekkin paremmille metsästysmaille. Ei ole tullut takaisin vielä tänäkään päivänä...
Itellä jeesannu noiden waypointtien kanssa kun on vaihdellut sen "show active" ja "show all" välillä ja kattonu kumpi näyttää sen mitä haluan seurata (yleensä active, mutta välillä ei).

Noita ylösnousemuksia on myös näkynyt aina siellä täällä. Olis hauska tietää kuinka korkealle päätyvät.. :D
 
Perjantaina rullas lopputekstit ruudussa, kuutisenkymmentä tuntia meni ja leveli oli 38 silloin.

Tuli puuhattua vähän kaikkea, niin aikaakin meni. Outpostien rakentaminen ei ollu kovin mielenkiintoista. Alusten rakentaminen oli sillai ihan ok, kun siitä sai jutun juonesta ensin kiini. Tosin siinä rakentelussa oikeestaan muuta tehnyt kun paransi aseita ja lisäsi varastotilaa. Avaruus tappelukaan ei kovin kummoista ollut, loppua kohti alko vihut sulamaan aika ripeesti kun oli aluksessa reiluhko patteri ohjuspodeja.
Kuvassa lopunaikojen Potkukelkka
20230915192243_1.jpg

Tuttua Bethesdaa tää kyllä oli, niin hyvässä kun pahassakin. Toi vakio inventory on aivan jäätävää sontaa. StarUI on aivan timanttia tähän ja less spongy enemies oli kanssa aika kiva, kun kuka sitä nyt jaksaa seittämän lippaalista nakutella joka vihua nassuun.
Antaisin tälle sen seiskan arvosanaks, ihan ok peli, mitä nyt jotain valuvikoja sielä täälä. Modeilla höystettynä, niin arvosana nousee sinne 8-9 tienoille.

Aivan perhanan hyvä se nuttu minkä siitä saa, se alus sitten ei taas kummonen ole, kun siihen ei saa vissiin upgadeja mistään.
 
70 tuntia takana ja muutamia bugeja minullakin tullut vastaan: crimson fleetin gather evidence jäänyt päälle pysyvästi, tresspassing-tila jäänyt päälle pari kertaa mutta korjaantuu restartilla, pari npc:tä kohonnut ilmaan katon läpi, new atlantiksen spaceportista hävinnyt lattia ja trade-masiina pysyvästi. Tuo viimeinen ainoa vakava mutta pitäisi kai korjaantua kun aloittaa ng+
ootko antanut kaikki todistusaineistot sille luutnantille kuka seisoo komentaja ikanden vieressä. Peli ei pakota tai edes vihjaa selvästi antamaan niitä joten ne saattaa vahingossa jäädä omaan taskuun.
 
ootko antanut kaikki todistusaineistot sille luutnantille kuka seisoo komentaja ikanden vieressä. Peli ei pakota tai edes vihjaa selvästi antamaan niitä joten ne saattaa vahingossa jäädä omaan taskuun.

Toft. Niitä taisi olla 15. Ja muutama niistä on missable. Todennäköisesti ei ole nyt löydetty jokaista vielä.

Tämähän on Skyrimin Stones of Barenziahia vastaava, eli ei quest markkeria mihinkään, löydät kaikki jos löydät.
 
Vaikeustasot tosiaan vaan nostaa HP vihuilla, niin en halua nostaa. Mutta laitanpa testiin tämän modin joka muuttaa tekoälyn parametreja aggressiivisemmiksi ja parantaa osumatarkkuutta.

Nimi modilla on vähän clickbait, kun eihän se tekoälyä sinänsä paranna. Muutokset pystyy katsomaan tekstitiedostosta mitä modi tekee.

 
Vaikeustasot tosiaan vaan nostaa HP vihuilla, niin en halua nostaa. Mutta laitanpa testiin tämän modin joka muuttaa tekoälyn parametreja aggressiivisemmiksi ja parantaa osumatarkkuutta.

Nimi modilla on vähän clickbait, kun eihän se tekoälyä sinänsä paranna. Muutokset pystyy katsomaan tekstitiedostosta mitä modi tekee.


Saa myös huomattavasti parempaa loottia. Lataa no spongy enemies modi. Siinä on 4 tai 5 eri vaihtoehtoa säätää vihujen HP itseä miellyttävällä tasolle.
 
Saa myös huomattavasti parempaa loottia. Lataa no spongy enemies modi. Siinä on 4 tai 5 eri vaihtoehtoa säätää vihujen HP itseä miellyttävällä tasolle.
Joo, olin harkinnut että vaikeus täysille ja less spongy enemies. Vähän vaan huolestuttaa että rikkoo balanssia liikaa, niin sitten menee myös tylsäksi. Onko johonkin koostettu tiedot vaikeusasteet modifierit, että vois kattoo sopivia lukuja?
 
ootko antanut kaikki todistusaineistot sille luutnantille kuka seisoo komentaja ikanden vieressä. Peli ei pakota tai edes vihjaa selvästi antamaan niitä joten ne saattaa vahingossa jäädä omaan taskuun.

Saattoi kyllä osa jäädä huomaamatta. En lähtenyt enää etsimään viimeisen crimson fleet tehtävän jälkeen.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


En ole vielä alkanut rakentamaan, mutta näyttää hyvälle pikaopasvideolle.
 
Joo-o, 80 tuntia ja läpi niin paljo kuin jaksoi. Very hard less spongyllä mutta avaruustappelut heitin very easylle koska ei vaan kiinnostanut. 41 level lopussa ja rahaa aivan liikaa vaikka ammuksiin meni paljon. Rajotin jopa tiettyjen aseiden käyttä koska olis muuttunut cod-tyyliseks adhd juoksuksi.

Sellainen 7/10 peli. Kyllähän tuon pelaa ajan tappamiseen muttei mullistava, pääquesti ja varsinkin alku karseaa.

Bugeja oli ihan saatanasti, freestar faction jäi kokonaan tekemättä kun toka questi meni juntturaan ja consolella korjauskin kuulemma vain kusi jatkon. Samoin sivuquesteissa bugeja jotka esti jatkon.

En tainnut yhtäkään outpostia rakentaa ja aluksiin liittyväänkään en oikein panostanut.

Ng+ en kyllä itse ymmärrä, jo lvl 30 alkoi hahmo tuntua jumalalta mutta ilman spongyä ei se että ampuu 20 kertaa päähän haulikollakaan ole hyvää pelisuunnittelua.

Vuoden päästä tjsp voisi uudestaan kokeilla jos modaajat pääsee vauhtiin. Harmi vain että en usko että suurinta ärsytystä eli latausruutuja ja odottelua tuskin saavat helpolla korjattua. Suurin osa Ryujin factionin sarjastakin oli vain ovien odottelua ja fast travelia, onneksi ei rauta ole samaa ikää kuin pelimoottori mutta silti ärsyttävää.
 
Nyt tuli ongelma.

Päivityksen jälkeen ei enää peli lataa saveja. Kaatuu vaan.

Modeja asennettu sfse, archiement enabler ja dlss.

Päivitin sfse:n ja arhiement enablerin ennen pelin käynnistystä.

Onkohan se tuosta dlss:tä kiinni vai? Toivottavasti ei mennyt savet... 37h pelattu.
 
Nyt tuli ongelma.

Päivityksen jälkeen ei enää peli lataa saveja. Kaatuu vaan.

Modeja asennettu sfse, archiement enabler ja dlss.

Päivitin sfse:n ja arhiement enablerin ennen pelin käynnistystä.

Onkohan se tuosta dlss:tä kiinni vai? Toivottavasti ei mennyt savet... 37h pelattu.
Luken DLSS modi ainakin pitää päivittää päivityksen jälkeen ettei kaadu. Joku muu modi voi myös aiheuttaa varmasti samaa.
 
Joo-o, 80 tuntia ja läpi niin paljo kuin jaksoi. Very hard less spongyllä mutta avaruustappelut heitin very easylle koska ei vaan kiinnostanut. 41 level lopussa ja rahaa aivan liikaa vaikka ammuksiin meni paljon. Rajotin jopa tiettyjen aseiden käyttä koska olis muuttunut cod-tyyliseks adhd juoksuksi.

Sellainen 7/10 peli. Kyllähän tuon pelaa ajan tappamiseen muttei mullistava, pääquesti ja varsinkin alku karseaa.

Bugeja oli ihan saatanasti, freestar faction jäi kokonaan tekemättä kun toka questi meni juntturaan ja consolella korjauskin kuulemma vain kusi jatkon. Samoin sivuquesteissa bugeja jotka esti jatkon.

En tainnut yhtäkään outpostia rakentaa ja aluksiin liittyväänkään en oikein panostanut.

Ng+ en kyllä itse ymmärrä, jo lvl 30 alkoi hahmo tuntua jumalalta mutta ilman spongyä ei se että ampuu 20 kertaa päähän haulikollakaan ole hyvää pelisuunnittelua.

Vuoden päästä tjsp voisi uudestaan kokeilla jos modaajat pääsee vauhtiin. Harmi vain että en usko että suurinta ärsytystä eli latausruutuja ja odottelua tuskin saavat helpolla korjattua. Suurin osa Ryujin factionin sarjastakin oli vain ovien odottelua ja fast travelia, onneksi ei rauta ole samaa ikää kuin pelimoottori mutta silti ärsyttävää.
Oliko muuten se toka guesti se hostage mission, jossa piti pelastaa se freestar ranger?

Nuo hostage mission boardit mulla joskus kusee, kun siinä pitää ensin tappaa ne kaikki aluksen valtaajat, ennenkuin sille hostagelle voi puhua, että mission done. Ne Hostilet voi spawnata aluksen ulkopuolelle, pari kertaa joutunu konsolilla korjaan, eli tcl = toggle noclipping, mutta konsolilla vähän huono. On mulla muitakin bugeja, osa guesteista jääny kesken joo, olkooon, jos joskus pelaa uudestaan ng+ niin noi katoaa mission listalta kuitenkin

XP:tä tulee myös mukavasti, jos on rakennellu voimakkaan aluksen ja grac jumppailee sinne lvl50+ systeemeihin, tulee monta sataa xp per tuhottu alus, mutta tämä vaatii jo pitkälle pelaamista, meinaa mullakin tulla turpaan vaikka on suht kova alus. Pitäs vähän kattoa vaikuttaako jos aluksen osat on "paremmin suojattu" tai jotain.
 
Joo-o, 80 tuntia ja läpi niin paljo kuin jaksoi. Very hard less spongyllä mutta avaruustappelut heitin very easylle koska ei vaan kiinnostanut. 41 level lopussa ja rahaa aivan liikaa vaikka ammuksiin meni paljon. Rajotin jopa tiettyjen aseiden käyttä koska olis muuttunut cod-tyyliseks adhd juoksuksi.

Sellainen 7/10 peli. Kyllähän tuon pelaa ajan tappamiseen muttei mullistava, pääquesti ja varsinkin alku karseaa.

Bugeja oli ihan saatanasti, freestar faction jäi kokonaan tekemättä kun toka questi meni juntturaan ja consolella korjauskin kuulemma vain kusi jatkon. Samoin sivuquesteissa bugeja jotka esti jatkon.

En tainnut yhtäkään outpostia rakentaa ja aluksiin liittyväänkään en oikein panostanut.

Ng+ en kyllä itse ymmärrä, jo lvl 30 alkoi hahmo tuntua jumalalta mutta ilman spongyä ei se että ampuu 20 kertaa päähän haulikollakaan ole hyvää pelisuunnittelua.

Vuoden päästä tjsp voisi uudestaan kokeilla jos modaajat pääsee vauhtiin. Harmi vain että en usko että suurinta ärsytystä eli latausruutuja ja odottelua tuskin saavat helpolla korjattua. Suurin osa Ryujin factionin sarjastakin oli vain ovien odottelua ja fast travelia, onneksi ei rauta ole samaa ikää kuin pelimoottori mutta silti ärsyttävää.
Oliko muuten se toka guesti se hostage mission, jossa piti pelastaa se freestar ranger?

Nuo hostage mission boardit mulla joskus kusee, kun siinä pitää ensin tappaa ne kaikki aluksen valtaajat, ennenkuin sille hostagelle voi puhua, että mission done. Ne hostilet voi spawnata aluksen ulkopuolelle, pari kertaa joutunu konsolilla korjaan, eli tcl = toggle noclipping, mutta konsolilla vähän huono. On mulla muitakin bugeja, osa guesteista jääny kesken joo, olkooon, jos joskus pelaa uudestaan ng+ niin noi katoaa mission listalta kuitenkin

XP:tä tulee myös mukavasti, jos on rakennellu voimakkaan aluksen ja grav jumppailee sinne lvl50+ systeemeihin, tulee monta sataa xp per tuhottu alus, mutta tämä vaatii jo pitkälle pelaamista, meinaa mullakin tulla turpaan vaikka on suht kova alus. Pitäs vähän kattoa vaikuttaako jos aluksen osat on "paremmin suojattu" tai jotain.
 
Joo-o, 80 tuntia ja läpi niin paljo kuin jaksoi. Very hard less spongyllä mutta avaruustappelut heitin very easylle koska ei vaan kiinnostanut. 41 level lopussa ja rahaa aivan liikaa vaikka ammuksiin meni paljon. Rajotin jopa tiettyjen aseiden käyttä koska olis muuttunut cod-tyyliseks adhd juoksuksi.

Sellainen 7/10 peli. Kyllähän tuon pelaa ajan tappamiseen muttei mullistava, pääquesti ja varsinkin alku karseaa.

Bugeja oli ihan saatanasti, freestar faction jäi kokonaan tekemättä kun toka questi meni juntturaan ja consolella korjauskin kuulemma vain kusi jatkon. Samoin sivuquesteissa bugeja jotka esti jatkon.

En tainnut yhtäkään outpostia rakentaa ja aluksiin liittyväänkään en oikein panostanut.

Ng+ en kyllä itse ymmärrä, jo lvl 30 alkoi hahmo tuntua jumalalta mutta ilman spongyä ei se että ampuu 20 kertaa päähän haulikollakaan ole hyvää pelisuunnittelua.

Vuoden päästä tjsp voisi uudestaan kokeilla jos modaajat pääsee vauhtiin. Harmi vain että en usko että suurinta ärsytystä eli latausruutuja ja odottelua tuskin saavat helpolla korjattua. Suurin osa Ryujin factionin sarjastakin oli vain ovien odottelua ja fast travelia, onneksi ei rauta ole samaa ikää kuin pelimoottori mutta silti ärsyttävää.
Oliko muuten se toka guesti se hostage mission, jossa piti pelastaa se freestar ranger?

Nuo hostage mission boardit mulla joskus kusee, kun siinä pitää ensin tappaa ne kaikki aluksen valtaajat, ennenkuin sille hostagelle voi puhua, että mission done. Ne hostilet voi spawnata aluksen ulkopuolelle, pari kertaa joutunu konsolilla korjaan, eli tcl = toggle noclipping, mutta konsolilla vähän huono. On mulla muitakin bugeja, osa guesteista jääny kesken joo, olkooon, jos joskus pelaa uudestaan ng+ niin noi katoaa mission listalta kuitenkin

XP:tä tulee myös mukavasti, jos on rakennellu voimakkaan aluksen ja grav jumppailee sinne lvl50+ systeemeihin, tulee monta sataa xp per tuhottu alus, mutta tämä vaatii jo pitkälle pelaamista, meinaa mullakin tulla turpaan vaikka on suht kova alus. Pitäs vähän kattoa vaikuttaako jos aluksen osat on "paremmin suojattu" tai jotain.
 
Jahas, mainstory läpi 54h hard vaikeudella, ja olihan vaikeita ne ömpit lopussa kun ite oli vaan 24lvl. Nyt sitten seikkaileen jne, keskittyä tutkimiseen ym rakenteluun
 
Tulipa seinä eteen main questin lopussa kun pitäsi taistella sillä alussa saadulla kipolla. Ilmeisesti peli pakottaa rakentamaan tässä kohtaa tehokkaan aluksen? Ei ole yhtään skilli pistettä missään alukseen liittyvässä jutussa. Onko jotain kikkaa millä tuosta taistelusta pääsee ohi (if you know what I mean) vai pitikö alkaa levelaamaan ukkoa tuon vuoksi rakentelua/pilotingia ja grindaamaan rahaa että saa ostettua kunnon aluksen?
 
Tulipa seinä eteen main questin lopussa kun pitäsi taistella sillä alussa saadulla kipolla. Ilmeisesti peli pakottaa rakentamaan tässä kohtaa tehokkaan aluksen? Ei ole yhtään skilli pistettä missään alukseen liittyvässä jutussa. Onko jotain kikkaa millä tuosta taistelusta pääsee ohi (if you know what I mean) vai pitikö alkaa levelaamaan ukkoa tuon vuoksi rakentelua/pilotingia ja grindaamaan rahaa että saa ostettua kunnon aluksen?

Tarkoitettu on että saat matkas aikana parempia. Ainakin 4 saat vain.
 
Tulipa seinä eteen main questin lopussa kun pitäsi taistella sillä alussa saadulla kipolla. Ilmeisesti peli pakottaa rakentamaan tässä kohtaa tehokkaan aluksen? Ei ole yhtään skilli pistettä missään alukseen liittyvässä jutussa. Onko jotain kikkaa millä tuosta taistelusta pääsee ohi (if you know what I mean) vai pitikö alkaa levelaamaan ukkoa tuon vuoksi rakentelua/pilotingia ja grindaamaan rahaa että saa ostettua kunnon aluksen?
Pelaa Freestar Collectiven questline, siitä saat hyvän aluksen palkinnoksi.
 
Main quest läpi. Olisiko tuossa reilu 20h mennyt (EDIT: Xbox launcher sanoo 1d 2h) kun vähän tonki paikkoja samalla sieltä täältä. Semmoinen vähän keskinkertainen ennalta-arvattavissa oleva Disney+ Sci-Fi juoni, jossa oli pari ihan hyvää questia välissä. Ei oikein missään kohtaa tullut sitä legendaarista Oblivion/Skyrim fiilistä että pakko vain pelata. Vaikka pelissä on tuhansia planeettoja niin tämä jostain syystä tuntui "putkijuoksuimmalta" Bethesda ropelta tähän asti. En osaa selittää. Ehkä se oli kombinaatio monesta asiasta kun kaikki paikat on vain pieniä lokeroita erotettuna latausruuduilla ja peli vahvasti ohjeisti fast-traveliin, joka toisaalta onkin pakko kun et sää juokse planeetalta toiselle niin kuin Skyrimissä Whiterunista Rifteniin (clearaten samalla 57 luolaa ja tavannut Black Brotherhoodin jne jne jne). 25 years in the making on täysi vale. Kyllä tämä peli on ihan kolmessa-neljässä vuodessa kursittu kasaan.

Vanillana kuitenkin sanoisin että peli on 7/10 ja modien kanssa jopa 8/10.

Taidan jättää itse pelin nyt sikseen ja palataan sitten vaikka vähän ennen kuin Elder Scrolls 6 julkaisu paistaa horisontissa niin tsekataan mitä modi-skene on saanut aikaan.
 
Sama suorituskykyetu pitäisi kyllä tulla windowsillakin, sillä toi pelikohtainen vkd3d perf jippo korjaa mainitut asiat ihan käyttiksestä riippumatta. Kokeile ihmeessä ja kerro tulokset.

Muistaakseni vaihdetaan vaan joku dll kansiosta ja kovaa ajoa.
No vaikka tuota nyt Windowsilla ajaa voikin niin on kyllä vähän kyseenalaista kannattaako odottaa että samat edut olisi käytettävissä tai että lähtökohtaisesti olisi pelikäyttöön soveltuva ollenkaan. Kysehän on lähinnä vaan kehittäjille hyödyllisestä mahdollisuudesta joka helpottaa debuggausta eikä tavoite ole ollenkaan se että se jotenkin erityisen hyvin Windowsilla pyörisi. Lähinnä jossain hyvin marginaalisissa tapauksissa kuten vaikka DX12 pelin ajamiseen vanhemmalla Windowsilla saattaa olla jotain iloa.
 
No vaikka tuota nyt Windowsilla ajaa voikin niin on kyllä vähän kyseenalaista kannattaako odottaa että samat edut olisi käytettävissä
Miksei olisi?
Onko vulkan driveri windowsilla jotenkin paskempi vrt dx12? Kokeile vaikka ajaa ja kerro tulokset.

Ja jos huomaat, niin pointtinani oli kyseenalaistaa tossa väite siitä että starfieldissä olisi moisia lapsus tason optimointikämmejä, jotka korjaamalla suorituskyky nousisi huomattavasti.
 
Miksei olisi?
Onko vulkan driveri windowsilla jotenkin paskempi vrt dx12? Kokeile vaikka ajaa ja kerro tulokset.

Ja jos huomaat, niin pointtinani oli kyseenalaistaa tossa väite siitä että starfieldissä olisi moisia lapsus tason optimointikämmejä, jotka korjaamalla suorituskyky nousisi huomattavasti.
Varsinainen pointti oli ihan hyvä. Tuo oletus jota kommentoin vain ei. Käyttöjärjestelmissä on sen verran liikkuvia osia että samat ratkaisut ei sellaisenaan luultavasti tuota suorituskykyisintä mahdollista tulosta kahdella erillisellä. Kun projekti itse toteaa että tarkoitus Windowsissa testaamiseen on ainoastaan auttaa bugikorjailua, niin on ihan hyviä perusteita uskoa ettei se välttämättä toimi sillä yhtä hyvin. Kokeile sinä ajaa jos haluat osoittaa tämän perustellun näkemyksen vääräksi.
 
Varsinainen pointti oli ihan hyvä. Tuo oletus jota kommentoin vain ei. Käyttöjärjestelmissä on sen verran liikkuvia osia että samat ratkaisut ei sellaisenaan luultavasti tuota suorituskykyisintä mahdollista tulosta kahdella erillisellä. Kun projekti itse toteaa että tarkoitus Windowsissa testaamiseen on ainoastaan auttaa bugikorjailua, niin on ihan hyviä perusteita uskoa ettei se välttämättä toimi sillä yhtä hyvin. Kokeile sinä ajaa jos haluat osoittaa tämän perustellun näkemyksen vääräksi.
En minäkään pidä mahdollisena että kaksi ratkaisua voisi olla suorituskykyisimpiä samanaikaisesti. Kysymys oli siitä että kumpi noista on nopeampi, ja sille löytyy varmasti vastaus jos tarpeaksi testataan. Kun tuo tänne ekan kerran postattiin, niin mukana oli (perätön)väite siitä että fps olisi noin tuplaantunut vrt. windows/dx12.

Varmaan random kaatuilua ja muuta roskaa odotettavissa, ennen kuin tota adapterikerrosta on vähän pidempään päivitelty pelin julkaisun jäljiltä. Mulla ei ole kyseistä peliä, niin jää testaamatta. Kaverilla välillä pelaillut xboxilla, 30fps masterrace, >10TFLOPs ja niin edelleen.
 
Mulla on ollu viimeset 10 tuntia pelistä tällänen Status effect päällä.
9.png

Miten pääsen eroon tästä?
 
Miten pääsen eroon tästä?

Mulla myös. Eka googleosuma:

  • Head to extreme weather system and run back to ship – Go to a planet with a hazardous system. It can be the same planet where you received the incoming weather status effect in the first place, but it doesn’t have to be. Stand out in the storm and then run back to the ship and go inside it without fast travelling.
  • Wait for hazardous weather system to clear – Another solution is to wait while inside a hazardous system until it dies down and the weather returns to being fair. You can do this by either sleeping in a bed or a chair in an outpost or perhaps a cave if you can find one. Regardless, if you wait the storm out, the incoming weather effect might go away.
  • Use console commands – Open the console command feature by hitting the “~” key on PC. Then type in “player.removespell 1639f9” to remove the effect. Unfortunately, this will disable Achievements, though you can reenable Achievements by using a mod. If you wish to remove other conditions, you can type “help “(condition)” 4″ and going to the section that says “OTHER FORMS” to see the ID of the spell you want to remove.

 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
287 109
Viestejä
4 926 251
Jäsenet
79 304
Uusin jäsen
Martin1992

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom