Starfield (PC, XBX)

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 100
Mulla ei toimi vortex starfieldin kanssa, kumma kyllä kaikki muut pelit missä modeja sen kautta toimii, siihen on tullu päivityskin, mutta silti jotain ihmettä herjaa, no muutama modi mitä mulla on, toimii kyllä manuaalisesti asennettuna.
Mitä se herjaa? Onko Vortexin asetuksista mod staging folder samalla levykirjaimella missä pelikin? Ja onko pelistä Game Pass -versio, vai Steam-versio?
 
Liittynyt
01.04.2017
Viestejä
89
Noin 20 pelitunnin jälkeen kaatu nyt ensimmäisen kerran. Tosin meni ihan kerralla koko kone niin jumiin, että joutui muutaman sekunnin virtapainiketta pitäämään pohjassa. Muuten toiminut ok lukuunottamatta muutamaa framedroppia ladattaessa uutta aluetta.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Mitä se herjaa? Onko Vortexin asetuksista mod staging folder samalla levykirjaimella missä pelikin? Ja onko pelistä Game Pass -versio, vai Steam-versio?
damn, se herjaa juurikin tuosta, että mod staging folder on eri levyllä. Mun piti siirrellä pelejä ja muuta kun starfield ei mahtunut c:lle
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 457
Reilu 20 tuntia pelattu ja kyllähän tämä parasta Bethesdaa on tähän asti. Bugeja ei paria visuaalista hassuttelua lukuunottamatta ole juuri tullut vastaan mikä on ennenkuulumatonta tämän pelitalon kohdalla. Isoimpana ehkä se, että aluksen weapon rackeihin säilötyt aseet katoavat ja pöydille/hyllyille asetellut koristeet putoilevat lattialle, tämän saisivat korjata asap.

Tarinat ja questit olleet kelpo kamaa, selvää parannusta Fallout 4:n verrattuna. Just sain achievementin 30 sivutehtävn suorittamisesta, eikä noista kovinkaan moni mitään fetch-questeja ollut. Bethesdalla toki tuppaa olemaan tuollainen "salonkikelpoinen" tyyli kirjoittaa, enemmän synkkyyttä ja vaikeita teemoja toivoisi. Mutta hyvää lorea ovat saaneet aikaiseksi joka tuo syvyyttä maailmaan. Ei pysty millään allekirjoittamaan kritiikkiä, että peli olisi jotenkin pinnallinen tai hengetön. Höpöhöpö.

Eiköhän tämän parissa viihdy vielä pitkän pitkän aikaa, on nämä Bethesdan rpg:t niin oma lukunsa pelien keskuudessa.
Samaa mieltä. En ymmärrä kritiikkiä fetch-questeista ja hengettömistä paikoista. Suurinosa questeista on yllättänyt minut positiivisesti vrt. aikaisempaan Bethesda-tuotoksiin. Lähes tulkoon kaikissa questeissa on ollut ainakin 2 eri tapaa hoitaa homma, monissa enemmänkin. NPC:t ovat myös Bethesda tasolla kevyesti parhaat mitä ovat saaneet aikaan, tosin eivät ne vieläkään ymmärrettävästi mitään Mass Effect-tason diippejä ihmissuhdedraamoja sisältäviä ole mutta parempaan suuntaan.

Fast Travel keskeisyyteen tottuu nopeasti, eikä minua alun jälkeen enää häirinnyt. Toisaalta ymmärrän jos pelistä odotti Skyrim/Fallout tyylistä saumattomampaa explore gameplay loopia, siinähän Starfieldissä on vähän eri fokus. New Atlantis on joo vähän kökkö graafisesti mutta kyllä siinä ihan oikean paikan tuntoa silti on. Staattisia NPC hahmoja on ihan riittävästi lätkitty. Loresta ja premisestä tykkään kun on ns. "realistista" scifiä. Voisi ihan hyvin olla oikeaa tulevaisuutta. Ymmärrän että tuo saattaa närästää joitakin kun se voi tuntua tylsältä kun ei ole mitään alienrotuja Mass Effect-tyyliin tai hi-fantasy-scifiä juurikaan.

Olen pelannu vaan Xbox X:llä joten PC-kriitiikkiin suorituskyvystä jne. teknisistä ongelmista vaikea ottaa kantaa mutta Boxilla peli on toiminut hyvin ja pyörii tasaiseen 30fps käytännössä koko ajan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 100
damn, se herjaa juurikin tuosta, että mod staging folder on eri levyllä. Mun piti siirrellä pelejä ja muuta kun starfield ei mahtunut c:lle
Tuo oli minullakin ongelmana, kun se on oletuksena profiilipolussa C-asemalla. Sen voi kuitenkin vaihtaa helposti sieltä Vortexin asetuksista. Todennäköisesti pääset oikeaan paikkaan ohjeistuksen kanssa klikkaamalla siitä virheilmoituksesta.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 821
Tuota avaruustaistelua ja aluksien tunaamista en vieläkään tajua. Ostin alkualukseen paremmat tykit, enemmän shieldiä ja storagea. Ilmeisesti tarvis "class B" luokan aluksiin perkin että voisi laittaa paremmat moottorit. Nyt tuntuu että avaruustaisteluissa kuolo korjaa melko nopeasti jos vastassa on vähänkään enemmän ja/tai isompi levelisiä vastustajia. Vittumaista on myös tuo autosave kun menee avaruuteen, voi joutua välittömästi keskelle isolevelisten alusten väijytystä eikä karkuun pääse.

Toisekseen, miten tuo onboardaus toisiin aluksiin menee.? Mulla on targetin assistant perkki käytössä mutta koko alus ehtii yleensä tuhoutua ennenkuin "enginet" ovat tuhottuna. Peliä pelattu yli 40h enkä vieläkään ole löytänyt/ostanut parempaa alusta(myytävissä aluksissa liian pienet storaget ja/tai ei riitä lentoskill lentämään parempia) kuin se alun alus.
Muistaakseni reaktori on se mihin se B ja C luokka rajoittaa ja vaatii pilotointikykyä, muiden osien luokitus on enemmän koristeena. Mahdollisesti tarkoitit sitä tuolla moottorilla. Tää peli on kyllä todella outo miten niin moni verraittain pieni asia on viimeistelemätön.
Juuri eilen törmäsin ekaan alukseen jossa tuo pilottiluokitus tulee esteeksi, satunnainen yksittäisen pilotin alastuoma alus jossa se ystävällinen pilotti yritti korjailla sitä alusta ja sen olisi voinut helposti varastaa, jos olisi pystynyt sillä lentämään. Se virhe on siis " You are not authorized to pilot this ship " ja se ei mielestäni ollenkaan viittaa siihen skilliin. You are not qualified enough to pilot this ship olisi paljon parempi ja paras olisi you are not qualified to pilot class B ship. Sen sijaan tuollaistakin asiaa joutuu erikseen googlettamaan että mitä se meinaa.

Hmm nyt kun tarkistin tuota asiaa, niin tuo virheilmoitushan EI välttämättä tule juuri tuosta. Se oli vaan se eka mikä tuli vastaan alunperin, ja hyväksyin sen silloin vastaukseksi. En edes kokeillut tappaa sitä pilottia kun peli ei herjannut siitä, kuten ekaa alusta ryöstäessä. Tuossa on aika hyvin eroteltu mitä eri syitä voi tuolle olla, kuten mainittu tuo pilotin tuolin luokitus jota en ollut aiemmin huomannut katsoa. Täytyy katsoa jos satuin ottamaan siitä aluksesta tallenteen ja voisin kurkata olisiko se ollut sittenkin vietävissä.

Anyway, oletko tutustunut eri aseisiin? Aluksissahan on kolmea eri damagetyyppiä, suojat, runko ja järjestelmät. Ilmeisesti ilman aseita jotka tekevät eniten tuota järjestelmiin damagea(EM), ei vihollisten moottoreita saa sammutettua ja ei pääse kylään. Noita ostettuja aluksiahan on myös tarkoitus muokata.


Itseäni vähän kyrsii noi alukset tällä hetkellä. Rakentelin hyväksi sen varastamani aluksen, siihen paloi rekisteröinnin kanssa jotain 50k.(plus jotain 4-5 tuntia, osa menee oppimisen piikkiin). Eikä siitä saisi kuin 12k myydessä. Sitten samantien kun mulla on se perkki jossa on vanhemmat, isä oli voittanut pokerissa jonkun aluksen. Joka oli reaktorin, grav driven ja osin moottorien osalta parempi kuin se paranneltu alus, ja suojat siinä oli samaa tasoa. Ja nyt mua mietityttää ettei sitäkään uskalla lähteä parantelemaan ja ottamaan käyttöön, koska nurkan takana voi olla seuraava parempi tulossa. Pidän sen parannellun varastetun aluksen nyt vähän aikaa käytössä, mutta harmittaa kun siinä uudessa on reippaasti tehokkaampi reaktori.



Se mitä on ehkä vähän hankalampi lopulta korjata on tuo inventaarion ja varsinkin rakennusmateriaalien hallinta. Ehkä vika on osaltaan omassa hamstraajaluonteessa, mutta sitä joutuu jatkuvasti säätämään noiden eri rakennusmateriaalien kanssa ja tasapainoilemaan sen suhteen mitä on outposteissa jemmassa ja mitä omassa aluksessa. Missään ei tunnu olevan tilaa riittävästi ja aina joutuu ihmettelemään, että missä se juuri sillä hetkellä kaivattu materiaali olikaan. Vaikka se realismia vähentäisikin, niin jonkinlainen konsolidaatio noiden eri varastojen välillä olisi mukava. Paljoa ei ole vielä tullut tosin noita outpost-kuvioita tehtyä, joten hankala sanoa että tuleeko tuohon ajan kanssa helpotusta.
Mä en ole inventaarion hoitamista nähnyt kovin suurena ongelmana. Ajattelisin että se vaatii vähän optimointia ja opettelua mutta on hallittavissa. Varsinkin käyttöliittymä on minusta OK, erityisesti tuo että alukseen voi lähettää kamaa kun on tarpeeksi lähellä on kiva uusi ominaisuus.

Niin, tuosta aluksen kapasiteetista ja tukikohtien rakentelusta. Ongelmahan vähän on että eri resursseja on valtava määrä, ja siihen päälle eri valmistetut komponentit jotka myös ovat resursseja. Yrittäessä saada sekalainen kasa kaikkea, rahtitila ei vaan riitä. On helposti nähtävissä miksi. Tukikohtia ei ikäänkuin ole tarkoitettu käytettäväksi ollenkaan pelin alussa eikä välttämättä edes keskivaiheilla. Noiden eri resurssien määrä on sellainen koska pelissä on lopulta tarkoitus rakentaa joku 8k cargo space hävittäjä. Ilman tukikohtia ei tuollaisille ole mitään käyttöä.

Itse en kyllä ymmärrä mitä loppupelissä enää olisi syytä tai kiinnostusta noita tukikohtia rakentaa. Olen ihan samantien aloittanut noihin tutustumista vaikka ne eivät tuotakaan mitään hyödyllistä. Paitsi mun eka outpost Kreetissa on erittäin hyödyllinen koska pystyn jemmaamaan sinne contrabandin jota ei voi salakuljettaa vielä. Tuntuu että ne teki tukikohdista tyngän poistamalla polttoaineen roolin lähes kokonaan, siis ennen julkaisua.



Saako tuota aluksen ruumaan vasta myöhemmin käyttöön, kun tekee main questia... Lähdin silloin heti alussa Atlantiksestantekemäpn jotain sivu questejä ja en ole keksinyt, miten sinne ruumaan saa mitään.
Jos olet tarpeeksi lähellä, niin klikkaamalla ships (PC: h ) saat avattua aluksen ruuman, ja siirrettyä sitten sinne tavaraa, tai otettua pois. Siis näppäimet H, F ja lopuksi kai yksi Q. Toinen Q jos haluaa vaihtaa moodia, en muista ulkoa oliko aluksesta tai alukseen ekaksi. Peli kohtalaisen hyvin kertoo eri vaihtoehdot eri valikoissa.

Sen ruuman hallintapaneeli on ohjaamon vieressä seinällä, pitää painaa R että pääsee siirtämään tavaraa sinne omasta inventorystä. Ruuman sisältöä pääsee myös katsomaan kun menee aluksessa omaan inventoryyn ja painaa Q:ta, mutta siinä ei vaan tietääkseni voi siirtää tavaraa ruumaan, ainoastaan ruumasta itselle.
Sekä @nahkajesu

Kuten yllä. Se etäisyys alukseen jolla tuo toimii on ehkä luokkaa 300m-500m. En ole koskaan viitsinyt sitä erikseen katsoa. Paikoissa jossa on useampi alue täytyy olla samalla alueella.

Toivottasti usemmat sentään on löytäneet sell from ship ominaisuuden kauppiailla, joka toimii tuolla Q näppäimellä moodia vaihtaessa kun on kauppa menussa.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 416
Kaikki nVidian näytönohjaimet ei kuitenkaan tue DLSS:ää, mm. Steamin suosituin malli 1650. Top20 yleisimmästä nVidian näytönohjaimesta 12 tukee jotain DLSS:ää.



Bethesdan laiskuus.
Aika turha tuoda jotain 1650 kortteja tähän keskusteluun mukaan, kun ei ne edes täytä Starfieldin minimilaitteistovaatimuksia. Minimivaatimukset täyttävistä NVIDIA korteista yli 80% tukee DLSS.
 
Liittynyt
05.12.2017
Viestejä
208
Mikähän tähän nyt iski kun ei enää console-näppäin tuumaa mitään kun painaa?
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Mikähän tähän nyt iski kun ei enää console-näppäin tuumaa mitään kun painaa?
eng-US ja FIN näppäin lay out ilmeisesti sekoaa?
Tuota tapahtui mulla FO4:ssa, kokeile sitä merkkiä mikä on toisessa layoutissa tai päinvastoin.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 073
Joku pikku hotfixi tuli, mutta mielenkiintoisempana asiana lista suunnitelluista ominaisuuksista, joita peliin tulossa myöhemmissä päivityksissä:
  • Brightness and Contrast controls
  • HDR Calibration Menu
  • FOV Slider
  • Nvidia DLSS Support (PC)
  • 32:9 Ultrawide Monitor Support (PC)
  • Eat button for food!
 

Sihijuoma667

Team AMD
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 324
Sen ruuman hallintapaneeli on ohjaamon vieressä seinällä, pitää painaa R että pääsee siirtämään tavaraa sinne omasta inventorystä. Ruuman sisältöä pääsee myös katsomaan kun menee aluksessa omaan inventoryyn ja painaa Q:ta, mutta siinä ei vaan tietääkseni voi siirtää tavaraa ruumaan, ainoastaan ruumasta itselle.
Saat siirrettyä alukseen kun menet ensin omaan inventoryyn aluksessa, painat Q että menee aluksen invertoryyn ja uudestaan kun Q:lla selaa omaan invertoryyn niin löytyykin store-vaihtoehto E tai hiiren näppäin.

edit: olihan joku jo neuvonut...
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 073
Jos joku modaaja ei halua antaa työtään muille pyyteettä, kannattaisi jättää kokonaan tekemättä.
Pakko ei ole maksaa, joten en ymmärrä mitä haittaa sen maksullisen modin olemassa olosta on. Iloa siitä sen sijaan on heille, jotka katsovat että tuote on hintansa väärti. Ja voisi spekuloida, ettei välttämättä ilmaistakaan DLSS 3 modia olisi olemassa, jos ei maksullisen tekijä olisi näyttänyt esimerkillään, että tuo on tehtävissä.

Pikkulisä viihdetuotteeseen kuitenkin kyseessä eikä mikään syöpälääke tai elintarvike niin en ihan näe miksi porukalla niin pahasti tatti otsassa tuon suhteen. Ja kynisin itsekin kymppitonnit omaan taskuuni ihmisiltä joilla on varaa maksaa, jos tuommoisen olisin vaivalla koodannut.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 100
Pakko ei ole maksaa, joten en ymmärrä mitä haittaa sen maksullisen modin olemassa olosta on. Iloa siitä sen sijaan on heille, jotka katsovat että tuote on hintansa väärti. Ja voisi spekuloida, ettei välttämättä ilmaistakaan DLSS 3 modia olisi olemassa, jos ei maksullisen tekijä olisi näyttänyt esimerkillään, että tuo on tehtävissä.

Pikkulisä viihdetuotteeseen kuitenkin kyseessä eikä mikään syöpälääke tai elintarvike niin en ihan näe miksi porukalla niin pahasti tatti otsassa tuon suhteen. Ja kynisin itsekin kymppitonnit omaan taskuuni ihmisiltä joilla on varaa maksaa, jos tuommoisen olisin vaivalla koodannut.
Sen lisäksi, että maksullisuus ei tosiaan kuulu millään tasolla modiskeneen, niin tässä oli kasa muita perusteluita:

Maksullisten modien kanssa on suuri ongelma riippuvuuksien kanssa. Jos kaikki modit olisivat maksullisia niin yksi maksullinen modi voi vaatia viittä muuta maksullista modia toimiakseen. Esimerkiksi Skyrimin yksi armor-modi voi vaatia yli 5 muuta modia toimiakseen täydellisesti (cbbe, bodyslide, racemenu, HDT-SMP, papyrusutils, xp32 skeleton, jne.). Samalla sitten armorien yhteensopivuus pirstaloituisi täydellisesti kun jokainen modin tekijä ei tekisikään armoreita cbbe/unp pohjalta vaan tekisi oman body-modin maksujen kiertämiseksi yms.

Omasta mielestä kaikki modit pitäisi tehdä avoimen lähdekoodin pohjalta, koska silloin modin A perustaja voi jättää homman kesken milloin huvittaa ilman että se kusisi modin B kehittäjän muroihin kun modi on riippuvainen modista A. Eikä modin A kehittäjän tarvitsisi vuosien päästä sännätä yksinään korjaamaan modia kun Todd julkaisee taas puskista uuden versiopäivityksen peliin joka rikkoo modin.
 

Kenjinxs

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
393
mitähän ne kusi tuolla pätsillä tästä pelistä, ennen pätsiä framet n.65 atlantiksessa kokoajan ja planeetoilla lähemmäs 80-90 niin nyt vaan 40fps jopa aluksessa.
 

totallynotrobot

Tukijäsen
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
702
Pystyykö tässä välttämään / skippamaan kokonaan aluksen kanssa säätämisen? Ei kiinnosta yhtään se osuus ja vaikuttaa sen verran monimutkaiselta prosessilta etten kyllä jaksaisi siihen yhtään aikaa tuhlata. Se alun taistelukin oli sellaista säätämistä itsellä, että oksat pois. Sen ole löytänyt, että muille planeetoille voi teleportata (voiko niihin edes lentää?), mutta ilmeisesti sekin käyttää jotain resursseja. Jump jotain? Haluaisin vain pelata peliä Fallout-tyylillä ilman avaruudessa haahuilua :rofl2:

Edit: ehkä reilu 10 tuntia sisällä ja melko alussa vasta main questia
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
DLSS modi meni rikki päivityksestä, niin kyllä toi FSR on ihan kuraa neonissa, shimmeröi joka paikka...

DLSS+FG on parempi.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 073
Sen lisäksi, että maksullisuus ei tosiaan kuulu millään tasolla modiskeneen, niin tässä oli kasa muita perusteluita
Ehkäpä helpottaisi, jos mieltäisi sen maksullisen modin jonkinlaiseksi modiskenen ulkopuoliseksi kikkareeksi johon ei ole pakko koskea pitkällä tikullakaan. Ei ole pakko maksaa, ei ole pakko rakentaa sen päälle omia modejaan jne.

Avoin lähdekoodi ja ilmaisuus on kiva juttu muuallakin kuin modeissa, joten aika mielivaltainen raja tämä, että juuri modeissa se on haram.
 

Janick

Insanity's crescendo
Make ATK Great Again
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
258
Testedin rakentaman Starfield pienoismallin "elokuvan tekoa":
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 179
Ehkäpä helpottaisi, jos mieltäisi sen maksullisen modin jonkinlaiseksi modiskenen ulkopuoliseksi kikkareeksi johon ei ole pakko koskea pitkällä tikullakaan. Ei ole pakko maksaa, ei ole pakko rakentaa sen päälle omia modejaan jne.
Maksullisuus pitää kyllä huolen siitä, että kyseinen kuona jää modiskenen ulkopuolelle eikä kukaan tule maksamaan siitä mitään kun joku kuitenkin tekee ilmaisen vaihtoehdon.

Epävirallisista, ulkopuolisilla työkaluilla tehdyistä modeista on vielä yksinkertaista pyytää maksua, mutta kun viralliset työkalut tulevat, niistä ei voikaan pyytää maksua. Jos teet modin virallisilla työkaluilla, sinä et omista kyseistä modia, Bethesda omistaa sen. Tämä pykälä on aina ollut työkalujen käyttöehdoissa.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
933
DLSS piti tulla ainakin steamin newsien mukaan ihan natiivina nyt.
Niin siis on tulossa joskus..

This first update is a small hotfix targeted at the few top issues were are seeing. After that, expect a regular interval of updates that have top community requested features including:
  • Brightness and Contrast controls
  • HDR Calibration Menu
  • FOV Slider
  • Nvidia DLSS Support (PC)
  • 32:9 Ultrawide Monitor Support (PC)
  • Eat button for food!
 

nri

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
53
DLSS piti tulla ainakin steamin newsien mukaan ihan natiivina nyt.
Ei tullut vielä, vaan tulevaisuudessa joskus. Nyt korjasivat pari performance/stability-hommaa ja quest-bugia. Infossa tuo:

This first update is a small hotfix targeted at the few top issues were are seeing. After that, expect a regular interval of updates that have top community requested features including:
  • Brightness and Contrast controls
  • HDR Calibration Menu
  • FOV Slider
  • Nvidia DLSS Support (PC)
  • 32:9 Ultrawide Monitor Support (PC)
  • Eat button for food!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
Täh, eli ei enään tarvii DLSS modia Starfieldissä?
Framegeneration loistaa vissiin poissaolollaan, eli tarvii. E: vissiin ei tähän vielä mitään DLSS edes tullut.

Näköjään. Osaako joku sanoa miten tuon päivityksen voi poistaa? GP versio itsellä.
En tiedä voiko poistaa mutta vaikka voisikin niin ei sitä varmaan pelaamaan pääsisi. Minulla oli tässä nyt tilanne että update pendasi, mutta en päässyt pelaamaan ilman updatea kun se valitti vain että update required.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
Varmaan huomenna suomen aikaa viimeistään korjattu tuo DLSS+FG modi, kun lupaus on että "SOON".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
En mä tiedä kyllä mulla tuo DLSS mod toimii edelleen enkä nähnyt kyllä mahdollisuutta edes vaihtaa FSR2 -> DLSS. Ehkä mod filet sekoittaa jotain mutta tuntuu pelaavan niin ihan sama.
 

Hsu

Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
128
Oon nyt ostanut ilmeisesti (pariinkin kertaan) joitain osia tohon alukseen, miten saan ne default osien tilalle, pitääkö mennä ship builderiin vai upgrade shippiin??
Kuulemma ostetut osat menny johonkin cargoon jota en löydä mistään, miten noi saa vaihdettua koneeseen satan helveten :rofl2:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 882
Oon nyt ostanut ilmeisesti (pariinkin kertaan) joitain osia tohon alukseen, miten saan ne default osien tilalle, pitääkö mennä ship builderiin vai upgrade shippiin??
Kuulemma ostetut osat menny johonkin cargoon jota en löydä mistään, miten noi saa vaihdettua koneeseen satan helveten :rofl2:
Aa, eikö ne ostaessa mene automaattisesti? :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
Varmaan huomenna suomen aikaa viimeistään korjattu tuo DLSS+FG modi, kun lupaus on että "SOON".
No tätähän se tietenkin on kun peli pitää modailla ensin kuntoon ja sitten tulee pätsi joka vain hajoittaa kaiken. Ei tätä kyllä enää viitsi ilman frame geniä pelata kun tottui jo ettei vituta koko ajan se nylpytys.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 457
Oon nyt ostanut ilmeisesti (pariinkin kertaan) joitain osia tohon alukseen, miten saan ne default osien tilalle, pitääkö mennä ship builderiin vai upgrade shippiin??
Kuulemma ostetut osat menny johonkin cargoon jota en löydä mistään, miten noi saa vaihdettua koneeseen satan helveten :rofl2:
Ship partseja ostit? Ne on aluksen korjaamiseen taistelun aikana jos ehtii tulla Hull Damagea.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
No tätähän se tietenkin on kun peli pitää modailla ensin kuntoon ja sitten tulee pätsi joka vain hajoittaa kaiken. Ei tätä kyllä enää viitsi ilman frame geniä pelata kun tottui jo ettei vituta koko ajan se nylpytys.
Päivitys ulkona, ei pitkin kestänyt tällä kertaa. Toki tulee toistumaan.

 
Liittynyt
05.12.2017
Viestejä
208
Jahas, peli jämähtää päivityksen jälkeen alkuruutuun ja game passin versio kyseessä. Toimiiko muilla?
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 510
No nopeasti tuli korjaus! Hyvä juttu :) Tosiaan vähän nihkeää oli meno kun hetken pelailin ilman DLSS-G.
 

Hsu

Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
128
Ship partseja ostit? Ne on aluksen korjaamiseen taistelun aikana jos ehtii tulla Hull Damagea.
No nyt tajusin miten noi shieldit ja enginet laitettiin, jotenkin näytti että edelliset vielä olis kiinni, siltä Atlantiksen Spaceportin mekaanikko-ukolta siis ostelin noi.
Mistäs noita varaosapartteja sitten saikaan?
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 393
Kellään tietoa milloin SFSE päivittyy?
Joo unohtui päälle automaattinen päivitys Steamissa..

E: Tuli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
424
Niin siis on tulossa joskus..

This first update is a small hotfix targeted at the few top issues were are seeing. After that, expect a regular interval of updates that have top community requested features including:
  • Brightness and Contrast controls
  • HDR Calibration Menu
  • FOV Slider
  • Nvidia DLSS Support (PC)
  • 32:9 Ultrawide Monitor Support (PC)
  • Eat button for food!
Huvittavaa tässäkin on se että, kenellekkään tullut mieleenkään että olis voinut olla jo julkkarissa nämäkin perus asiat. Sitten jos vielä sais jonkun fiksumman kartankin mutta, se sitten ehkä varmaan jokus ens vuonna tai sitten ei... Huoh..
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Uusin update korjasi jumittavan/game breakerin main guestissa, ainakin ng+ osalta, huh, meinasi vaan bugitella ja aiheuttaa harmaita hiuksia. Ois tänkin pelin ehkä hankkinut vasta kun tulee goty versio jossa kaikki on korjattu valmiiksi
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 821
Pystyykö tässä välttämään / skippamaan kokonaan aluksen kanssa säätämisen? Ei kiinnosta yhtään se osuus ja vaikuttaa sen verran monimutkaiselta prosessilta etten kyllä jaksaisi siihen yhtään aikaa tuhlata. Se alun taistelukin oli sellaista säätämistä itsellä, että oksat pois. Sen ole löytänyt, että muille planeetoille voi teleportata (voiko niihin edes lentää?), mutta ilmeisesti sekin käyttää jotain resursseja. Jump jotain? Haluaisin vain pelata peliä Fallout-tyylillä ilman avaruudessa haahuilua :rofl2:

Edit: ehkä reilu 10 tuntia sisällä ja melko alussa vasta main questia
Alus on aika merkittävä vähintään sen antaman storagen takia, jota tarvitaan erityisesti tukikohtien rakentamisessa. Ei niihin kauheasti tarvitse upottaa aikaa, erityisesti jos et välitä miltä se alus näyttää vaan lätkit osia kiinni.

Jos pärjäät sillä säilytystilalla mitä hahmot ja se perusalus antaa niin anna mennä vaan. Muutamien pakollisten taistelujen takia vähintään luulisi että sitä joutuu päivittämään tai vaihtamaan jossain vaiheessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Huvittavaa tässäkin on se että, kenellekkään tullut mieleenkään että olis voinut olla jo julkkarissa nämäkin perus asiat. Sitten jos vielä sais jonkun fiksumman kartankin mutta, se sitten ehkä varmaan jokus ens vuonna tai sitten ei... Huoh..
Vai olisiko deadlinet alkaneet paukkumaan? Onhan Xboxille ilmeisesti tuo HDR valikko (tosin toimiiko se on toinen juttu)
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
565
Jahash. Tais tullakin viimein se todellinen syy ja selitys sille minkä takia Starfield on niin kökkö launchissa. Microsoft ja DirectX pakotus. Peli oli alunperin koodattu Vulkanilla (joka on hyvä). Bethesda kuitenkin Zenimax Median tytärfirma ja id software kuuluu samaan puljuun. Taishan sitä olla uutista että idsoftware muutenkin autto kehityksessä ja sen kyllä huomaa yleisesti tuota pelistä.Vaikuttaa suht saman tyyliseltä tuo engine (pois lukien bethesdan trademark gamebryo glitchit) että olis doom (2016, eternal)-engine alla (jotka koodattu vulkanilla). Mutta sitten tuli microsoft joka kusas kaikkien muroihin ostamalla omalle alustalleen ja yllättäen alko DirectX pakotus ja lopun tiedämme.

Todennäköisesti pelin suorituskyky olis ollut huippuluokkaa jos microsoft kauppoja ei olis tapahtunut ja olisivat saaneet jatkaa vulkanille kehitystä pääalustana.


 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
Jahash. Tais tullakin viimein se todellinen syy ja selitys sille minkä takia Starfield on niin kökkö launchissa. Microsoft ja DirectX pakotus. Peli oli alunperin koodattu Vulkanilla (joka on hyvä). Bethesda kuitenkin Zenimax Median tytärfirma ja id software kuuluu samaan puljuun. Taishan sitä olla uutista että idsoftware muutenkin autto kehityksessä ja sen kyllä huomaa yleisesti tuota pelistä.Vaikuttaa suht saman tyyliseltä tuo engine (pois lukien bethesdan trademark gamebryo glitchit) että olis doom (2016, eternal)-engine alla (jotka koodattu vulkanilla). Mutta sitten tuli microsoft joka kusas kaikkien muroihin ostamalla omalle alustalleen ja yllättäen alko DirectX pakotus ja lopun tiedämme.

Todennäköisesti pelin suorituskyky olis ollut huippuluokkaa jos microsoft kauppoja ei olis tapahtunut ja olisivat saaneet jatkaa vulkanille kehitystä pääalustana.


Xboxillahan ei Vulkan runtimeä ole syystä jonka varmaan jokainen arvaa eli DirectX12 render pathi pitää löytyä joka tapauksessa. Muutenkin vähän Moores Law video vaikuttaa vouhottamiselta vaikka jotain perää tietenkin on. Starfieldihän ei käytä mitään doom engineä koska rendering framework on The Forge joka löytyy githubista. Forgessa on tuki DX12, Vulkan, you-name-it jonka valmiita rakennuspalikoita on helppo käyttää rakentamaan oma render engine pipeline platformi kohtaisesti. Eli Xboxille DX12, PC:lle joku muu. No varmasti Microsoftilla jotain pakotusta on ehkä PC puolelle myös tullut.

Noh, oli miten oli niin aika kädettömän kuvan tämä kokonaisuutena kuitenkin anrtaa Bethesdan render-techin tietotaidosta/tasosta.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
Todennäköisesti pelin suorituskyky olis ollut huippuluokkaa jos microsoft kauppoja ei olis tapahtunut ja olisivat saaneet jatkaa vulkanille kehitystä pääalustana.
Toisaalta huhut on että microsoft lykkäsi pelin julkaisua, jonka takia tämä on bugittomin Bethesdan peli ikinä?

Eli olisiko ilman mikkisoftaa tullut graafisesti hyvin pyörivä, mutta täynnä bugeja...

Zenimax/Betheseda on aika paljon pienempi pulju kun Microsoft, jonka takia taloudellinen paine suurempi aikaiselle julkaisulle. No, ei voida tietää kumpi parempi.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 634
Niin onhan se Vulkan tuki lukuisissa multiplatta peleissä PC:llä, että ei sitä romukoppaan olisi varmaan tarvinnu heittää, koska se DX12 olisi ollu pakko löytyä joka tapuksessa, oli sitten MS peli tai ei.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
565
Starfieldihän ei käytä mitään doom engineä
Niin tarkoitin että id:n kädenjälki näkyy laadussa vaikka tuo nyt ei suoraan doom enginelle oliskaan kirjoitettu. Yhtä kaikki edelleen Vulkanin käyttö on valovuosia parempi ratkaisu kun muuttaa kehitystä microsoftille suotuisammaksi. Ja kyllähän se on aivan varmaa että Microsoft kauppojen jälkeen vulkanin codepathia pelissä alettiin romuttamaan DirectX ystävällisempään suuntaan alkuperäisen kustannuksella.

Muutenkin vähän Moores Law video vaikuttaa vouhottamiselta vaikka jotain perää tietenkin on
Kyllä se sourcet sinne aluskenttään kenttään on tavannut laittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
565
Toisaalta huhut on että microsoft lykkäsi pelin julkaisua, jonka takia tämä on bugittomin Bethesdan peli ikinä?

Eli olisiko ilman mikkisoftaa tullut graafisesti hyvin pyörivä, mutta täynnä bugeja...

Zenimax/Betheseda on aika paljon pienempi pulju kun Microsoft, jonka takia taloudellinen paine suurempi aikaiselle julkaisulle. No, ei voida tietää kumpi parempi.
Tarkoitan sitä että pelit pyörii paremmin vulkanilla ja jos uutisenkin mukaan peliä kehittiin ensialkuun Vulkan mielessä (joka hyvin todennäköistä kun otetaan huomioon mahdollinen idsoftwaren tuki ja id:n tuntemus vulkanin osalta doomeista). Käytännössä tuo DirectX porttaus tullut mukaan ja mahdollista xboxille, mutta ei prioriteettina.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 090
Viestejä
4 296 521
Jäsenet
71 787
Uusin jäsen
juhapro

Hinta.fi

Ylös Bottom