Tuota avaruustaistelua ja aluksien tunaamista en vieläkään tajua. Ostin alkualukseen paremmat tykit, enemmän shieldiä ja storagea. Ilmeisesti tarvis "class B" luokan aluksiin perkin että voisi laittaa paremmat moottorit. Nyt tuntuu että avaruustaisteluissa kuolo korjaa melko nopeasti jos vastassa on vähänkään enemmän ja/tai isompi levelisiä vastustajia. Vittumaista on myös tuo autosave kun menee avaruuteen, voi joutua välittömästi keskelle isolevelisten alusten väijytystä eikä karkuun pääse.
Toisekseen, miten tuo onboardaus toisiin aluksiin menee.? Mulla on targetin assistant perkki käytössä mutta koko alus ehtii yleensä tuhoutua ennenkuin "enginet" ovat tuhottuna. Peliä pelattu yli 40h enkä vieläkään ole löytänyt/ostanut parempaa alusta(myytävissä aluksissa liian pienet storaget ja/tai ei riitä lentoskill lentämään parempia) kuin se alun alus.
Muistaakseni
reaktori on se mihin se B ja C luokka rajoittaa ja vaatii pilotointikykyä, muiden osien luokitus on enemmän koristeena. Mahdollisesti tarkoitit sitä tuolla moottorilla. Tää peli on kyllä todella outo miten niin moni verraittain pieni asia on viimeistelemätön.
Juuri eilen törmäsin ekaan alukseen jossa tuo pilottiluokitus tulee esteeksi, satunnainen yksittäisen pilotin alastuoma alus jossa se ystävällinen pilotti yritti korjailla sitä alusta ja sen olisi voinut helposti varastaa, jos olisi pystynyt sillä lentämään. Se virhe on siis " You are not authorized to pilot this ship " ja se ei mielestäni ollenkaan viittaa siihen skilliin. You are not qualified enough to pilot this ship olisi paljon parempi ja paras olisi you are not qualified to pilot class B ship. Sen sijaan tuollaistakin asiaa joutuu erikseen googlettamaan että mitä se meinaa.
Hmm nyt kun tarkistin tuota asiaa, niin tuo virheilmoitushan EI välttämättä tule juuri tuosta. Se oli vaan se eka mikä tuli vastaan alunperin, ja hyväksyin sen silloin vastaukseksi. En edes kokeillut tappaa sitä pilottia kun peli ei herjannut siitä, kuten ekaa alusta ryöstäessä. Tuossa on aika hyvin eroteltu mitä eri syitä voi tuolle olla, kuten mainittu tuo pilotin tuolin luokitus jota en ollut aiemmin huomannut katsoa. Täytyy katsoa jos satuin ottamaan siitä aluksesta tallenteen ja voisin kurkata olisiko se ollut sittenkin vietävissä.
www.reddit.com
Anyway, oletko tutustunut eri aseisiin? Aluksissahan on kolmea eri damagetyyppiä, suojat, runko ja järjestelmät. Ilmeisesti ilman aseita jotka tekevät eniten tuota järjestelmiin damagea(EM), ei vihollisten moottoreita saa sammutettua ja ei pääse kylään. Noita ostettuja aluksiahan on myös tarkoitus muokata.
Itseäni vähän kyrsii noi alukset tällä hetkellä. Rakentelin hyväksi sen varastamani aluksen, siihen paloi rekisteröinnin kanssa jotain 50k.(plus jotain 4-5 tuntia, osa menee oppimisen piikkiin). Eikä siitä saisi kuin 12k myydessä. Sitten samantien kun mulla on se perkki jossa on vanhemmat, isä oli voittanut pokerissa jonkun aluksen. Joka oli reaktorin, grav driven ja osin moottorien osalta parempi kuin se paranneltu alus, ja suojat siinä oli samaa tasoa. Ja nyt mua mietityttää ettei sitäkään uskalla lähteä parantelemaan ja ottamaan käyttöön, koska nurkan takana voi olla seuraava parempi tulossa. Pidän sen parannellun varastetun aluksen nyt vähän aikaa käytössä, mutta harmittaa kun siinä uudessa on reippaasti tehokkaampi reaktori.
Se mitä on ehkä vähän hankalampi lopulta korjata on tuo inventaarion ja varsinkin rakennusmateriaalien hallinta. Ehkä vika on osaltaan omassa hamstraajaluonteessa, mutta sitä joutuu jatkuvasti säätämään noiden eri rakennusmateriaalien kanssa ja tasapainoilemaan sen suhteen mitä on outposteissa jemmassa ja mitä omassa aluksessa. Missään ei tunnu olevan tilaa riittävästi ja aina joutuu ihmettelemään, että missä se juuri sillä hetkellä kaivattu materiaali olikaan. Vaikka se realismia vähentäisikin, niin jonkinlainen konsolidaatio noiden eri varastojen välillä olisi mukava. Paljoa ei ole vielä tullut tosin noita outpost-kuvioita tehtyä, joten hankala sanoa että tuleeko tuohon ajan kanssa helpotusta.
Mä en ole inventaarion hoitamista nähnyt kovin suurena ongelmana. Ajattelisin että se vaatii vähän optimointia ja opettelua mutta on hallittavissa. Varsinkin käyttöliittymä on minusta OK, erityisesti tuo että alukseen voi lähettää kamaa kun on tarpeeksi lähellä on kiva uusi ominaisuus.
Niin, tuosta aluksen kapasiteetista ja tukikohtien rakentelusta. Ongelmahan vähän on että eri resursseja on valtava määrä, ja siihen päälle eri valmistetut komponentit jotka myös ovat resursseja. Yrittäessä saada sekalainen kasa kaikkea, rahtitila ei vaan riitä. On helposti nähtävissä miksi. Tukikohtia ei ikäänkuin ole tarkoitettu käytettäväksi ollenkaan pelin alussa eikä välttämättä edes keskivaiheilla. Noiden eri resurssien määrä on sellainen koska pelissä on lopulta tarkoitus rakentaa joku 8k cargo space hävittäjä. Ilman tukikohtia ei tuollaisille ole mitään käyttöä.
Itse en kyllä ymmärrä mitä loppupelissä enää olisi syytä tai kiinnostusta noita tukikohtia rakentaa. Olen ihan samantien aloittanut noihin tutustumista vaikka ne eivät tuotakaan mitään hyödyllistä. Paitsi mun eka outpost Kreetissa on erittäin hyödyllinen koska pystyn jemmaamaan sinne contrabandin jota ei voi salakuljettaa vielä. Tuntuu että ne teki tukikohdista tyngän poistamalla polttoaineen roolin lähes kokonaan, siis ennen julkaisua.
Saako tuota aluksen ruumaan vasta myöhemmin käyttöön, kun tekee main questia... Lähdin silloin heti alussa Atlantiksestantekemäpn jotain sivu questejä ja en ole keksinyt, miten sinne ruumaan saa mitään.
Jos olet tarpeeksi lähellä, niin klikkaamalla ships (PC: h ) saat avattua aluksen ruuman, ja siirrettyä sitten sinne tavaraa, tai otettua pois. Siis näppäimet H, F ja lopuksi kai yksi Q. Toinen Q jos haluaa vaihtaa moodia, en muista ulkoa oliko aluksesta tai alukseen ekaksi. Peli kohtalaisen hyvin kertoo eri vaihtoehdot eri valikoissa.
Sen ruuman hallintapaneeli on ohjaamon vieressä seinällä, pitää painaa R että pääsee siirtämään tavaraa sinne omasta inventorystä. Ruuman sisältöä pääsee myös katsomaan kun menee aluksessa omaan inventoryyn ja painaa Q:ta, mutta siinä ei vaan tietääkseni voi siirtää tavaraa ruumaan, ainoastaan ruumasta itselle.
Sekä
@nahkajesu
Kuten yllä. Se etäisyys alukseen jolla tuo toimii on ehkä luokkaa 300m-500m. En ole koskaan viitsinyt sitä erikseen katsoa. Paikoissa jossa on useampi alue täytyy olla samalla alueella.
Toivottasti usemmat sentään on löytäneet sell from ship ominaisuuden kauppiailla, joka toimii tuolla Q näppäimellä moodia vaihtaessa kun on kauppa menussa.