Starfield (PC, XBX)

Niin tarkoitin että id:n kädenjälki näkyy laadussa vaikka tuo nyt ei suoraan doom enginelle oliskaan kirjoitettu. Yhtä kaikki edelleen Vulkanin käyttö on valovuosia parempi ratkaisu kun muuttaa kehitystä microsoftille suotuisammaksi. Ja kyllähän se on aivan varmaa että Microsoft kauppojen jälkeen vulkanin codepathia pelissä alettiin romuttamaan DirectX ystävällisempään suuntaan alkuperäisen kustannuksella.

Vulkan ei toimi kosnolipuolella kun swichillä, joten se DX12 on ollut varmasti koko ajan mukana. Se on toki mahdollista, että Mikkisofta on sanonut, että Vulkan hommat/optimoinnit on tois sijaisia, joten se on sitten ollut varmaan ihan tiimin oma päätöd ditchata se Vulkan ja keskittyä vaan DX12 polkuun. Ehkä Vulkan versio saadaan myöhemmin patchina.
 
Vulkan ei toimi kosnolipuolella kun swichillä, joten se DX12 on ollut varmasti koko ajan mukana. Se on toki mahdollista, että Mikkisofta on sanonut, että Vulkan hommat/optimoinnit on tois sijaisia, joten se on sitten ollut varmaan ihan tiimin oma päätöd ditchata se Vulkan ja keskittyä vaan DX12 polkuun. Ehkä Vulkan versio saadaan myöhemmin patchina.
Hyvin mahdollista.
 
Toisaalta Xboxin renderi pyörii ihan yhtä paskasti vaikka render pipeline on alusta asti ollut DX12 ilman mitään pakotuksia ja id-software on varmasti auttanut senkin kanssa koska heillä on state-of-the-art DX12 renderer implementaatio Series konsoleilla Doom pelien vuoksi.

En siis täysin usko juutuben puhuvan pään vouhotusta vaikka PC puolen perffi ongelmissa siinä voi olla jotain perää.
 
Tarkoitan sitä että pelit pyörii paremmin vulkanilla ja jos uutisenkin mukaan peliä kehittiin ensialkuun Vulkan mielessä (joka hyvin todennäköistä kun otetaan huomioon mahdollinen idsoftwaren tuki ja id:n tuntemus vulkanin osalta doomeista). Käytännössä tuo DirectX porttaus tullut mukaan ja mahdollista xboxille, mutta ei prioriteettina.
En nyt tiedä mihin peleihin viittaat, mutta monesti oon törmänny peleihin joissa just toisin päin. Uusin peli jossa Digital Foundry testasi on Baldurs Gate 3. Ja kuten muut on kommentoineet, on noi iD softwaren pelit käännetty myös kaikille konsoleille ja hyvin pyörii.

Pointtina nyt että ei se Vulkan ole mikään oikotie onneen.
 
Vulkan, DirectX, Metal, GNM/GNMX+PSGL... työkaluja jotka antaa sitä parempaa lopputulosta mitä paremmin niitä osaa käyttää. Joku voisi sanoa että on aika urpoa tehdä huonekaluja muilla kuin Festoolin työkaluilla... mutta työnantaja pakotti DeWalttiin niin tässä se nyt nähdään että huonoja pöytiä tulee tehtyä... Ei se niin mene.
 
Kyllä se sourcet sinne aluskenttään kenttään on tavannut laittaa.
Ei siellä ole lähteitä näitä API vaihdoksia koskien, eli ne väittämät on ihan tämän tubehepun omista lähteistä.

Jos juttu pitää kutinsa niin eihän tässä DirectX itsessään ole ongelma vaan se, että liian myöhäisessä vaiheessa on lähdetty tekemään liian isoa muutosta peliin.
 
Ei siellä ole lähteitä näitä API vaihdoksia koskien, eli ne väittämät on ihan tämän tubehepun omista lähteistä.

Jos juttu pitää kutinsa niin eihän tässä DirectX itsessään ole ongelma vaan se, että liian myöhäisessä vaiheessa on lähdetty tekemään liian isoa muutosta peliin.
Joo etiskelin kanssa tuosta videossa olleesta maininnasta viitettä tuolta kommenttikentästä. En saanu tuota yhtä X/twitter auki koska ei subscribtionia.


Tuossa nyt lähimmäksi osunut. Eli joo. Pitäis varmaan tonkia lisää tai saada selvyys kyllä tuohon kommenttiin joka nimenomaan sen huomion kiinnitti. Myönnetään että uskottavuus ilman sourcen löytymistä heikko. Toisaalta veikkaan että kyllä sillä tuossa kommentissa jotain perääkin on että tuskin lämpimikseen heittää videoon että pelissä olis ollut vulkan koodia.

EDIT: Siis viittaa tuossa omaan videoonsa jossa haastattelee NX Gamer kanavan kaveria

 
Viimeksi muokattu:
Ei siellä ole lähteitä näitä API vaihdoksia koskien, eli ne väittämät on ihan tämän tubehepun omista lähteistä.

Jos juttu pitää kutinsa niin eihän tässä DirectX itsessään ole ongelma vaan se, että liian myöhäisessä vaiheessa on lähdetty tekemään liian isoa muutosta peliin.

Tässä mitään dramaattista muutosta ole voinut tapahtua. Kuten jo sanottu, niin Vulkan ei tällä hetkellä ole käytettävissä PS:llä tai Boxilla.

DX versio on ollut niin kauan mukana, kun peliä on kehitetty siitä näkökulmasta, että tulee jommalle kummalle noista konsolista. Jos peli olisi jotenkin ollut suunniteltu ensisijaisesti Vulkanin päälle, niin peli olisi ollut PC/Switch exclu. Toki Macilla toimii Vulkan kanssa .
 
Aika turha tuoda jotain 1650 kortteja tähän keskusteluun mukaan, kun ei ne edes täytä Starfieldin minimilaitteistovaatimuksia. Minimivaatimukset täyttävistä NVIDIA korteista yli 80% tukee DLSS.

Viittasin vastauksellani edellisen kommentoijan lauseeseen jossa todettiin: "Kuitenkin yli 80% PC pelaajista käyttää Nvidiaa jos puhutuaan erillisnäytönohjaimista.".
Näytönohjainvalmistajien jakaumaa Starfieldissa emme tiedä, siihen on vaikea ottaa kantaa.
 
Kiitos.
Tää varmisti et saa jäädä hyllyyn. Liikaa tuntuu olevan lokerointia (eli latausruutuja vapaan kävelyn jne sijaan)
Ensimmäisten arvosteluiden perusteella minäkin ostin 1kk Game Pass -tilauksen ja aika nopeasti on vahvistunut käsitys, että se oli hyvä päätös. Ei tätä kyllä jaksa tässä vaiheessa. Katellaan vaikka sitten joskus vuoden päästä uudestaan.
 
Siis mikä dlss modi on hajonnut? Toi dlss+fg vai toi toinen (dlss / xess)?
 
Eurogamer sai arvostelunsa ulos.

6/10

Samanmoiset fiilikset tuosta arvostelun vertauksesta Skyrimin samoiluun vs starfieldin planeetoilta toiseen hyppimiseen ja tyhjillä kartoilla haahuiluun.

Vasta hieman yli 10h seikkailua alla, mutta ei näemmä tule gameplay looppi mihinkään muuttumaan.

Muuten peli kyllä toimii, mutta puuttuu se (tärkeä) edellisten pelien taika tuosta maailman tutkimisesta.
 
Onko muita hyviä Outpost planeettoja mistä saisi suurimman osan tarvittavista metalleista ja kaasuista ?

Itse päätin rakentaa Shoza kahteen kuuhun muutaman outpostin ja kokeilla millasta tuo touhu on. VII-A kuusta loytyi kans helium jalostamo mistä löytyi noin 300x heliumia ja yhdeltä viholliselta sai legendary aseen. Paremman louhinta laitteen ynm outpost vekottimen on lukittu perkkien taakse mitä ei ole vielä tullut kokeiltua.

Itsellä yksi helium kenttä missä 8 Helium pumppua ja 2 Generaatoria mitkä pyörii heliumilla, tuottaa tarpeeksi heliumia että pystyy pyörittää kolmatta generaattoria ilmaiseksi ja kerätä alumiinia neljällä laitteella ilmaiseksi.
En ole kokeillut tuulivoimaa tai aurinkopaneeleita mutta luulisi olevan aikamoista temppuilua jos haluaa mahdollisimman paljon jatkuvaa energiaa. Ei kukaan ole löytänyt planeettaa tai kuuta mikä on vuorovesilukossa tähden kanssa että saisi jatkuvasti aurinko energiaa ? Jos Todd on edes koodattut sellaista peliin.

Shoza VII-A H20, He-3, Al, Cu, Pb, F, W
Shoza I-A He-3, Fe, Yb

enemmän tietoa sijainnista Starfield | Shoza VII-a Moon Information and Resources - Hardcore Gamer
 
Ensimmäinen outpost tuli just rakennettua Bessel III-B:lle. Level 17 ja pian 30h takana. Onhan tämä ihan kivaa ollut vaikka paljon olisi parannettavaakin pelissä. Ilman modeja vielä.
 

Liitteet

  • Outpost1.jpg
    Outpost1.jpg
    340 KB · Luettu: 202
Onko muita hyviä Outpost planeettoja mistä saisi suurimman osan tarvittavista metalleista ja kaasuista ?

Itse päätin rakentaa Shoza kahteen kuuhun muutaman outpostin ja kokeilla millasta tuo touhu on. VII-A kuusta loytyi kans helium jalostamo mistä löytyi noin 300x heliumia ja yhdeltä viholliselta sai legendary aseen. Paremman louhinta laitteen ynm outpost vekottimen on lukittu perkkien taakse mitä ei ole vielä tullut kokeiltua.

Itsellä yksi helium kenttä missä 8 Helium pumppua ja 2 Generaatoria mitkä pyörii heliumilla, tuottaa tarpeeksi heliumia että pystyy pyörittää kolmatta generaattoria ilmaiseksi ja kerätä alumiinia neljällä laitteella ilmaiseksi.
En ole kokeillut tuulivoimaa tai aurinkopaneeleita mutta luulisi olevan aikamoista temppuilua jos haluaa mahdollisimman paljon jatkuvaa energiaa. Ei kukaan ole löytänyt planeettaa tai kuuta mikä on vuorovesilukossa tähden kanssa että saisi jatkuvasti aurinko energiaa ? Jos Todd on edes koodattut sellaista peliin.

Shoza VII-A H20, He-3, Al, Cu, Pb, F, W
Shoza I-A He-3, Fe, Yb

enemmän tietoa sijainnista Starfield | Shoza VII-a Moon Information and Resources - Hardcore Gamer

Gamow planeetta delta Pavonis kunnassa on aika hyvä kanssa:

1694726629593.png
 
Itse odottelen, että tuota outpost rakentelua parannellaan, joko päivityksinä/dlc tai sitten modeina, nykyisellään se on huono (vrt esim FO4). RP puolesta voi toki tehdä.
Tein tohon NG+ pari paikkaa, jossa voi nukkua ja pari tärkeämpää kaasua saa poimittua, siellä myös workbenchit ja ship landing paikka. Mieluiten kuitenkin ostelen tavarat, tässä on niin paljon sideguesteja ja faction guesteja jotka vielä tekemättä, sekä ship building joka kokonaan kokeilematta.

Ehkä hyvä kun etsin noita temppeleitä niin samalla scannaan planeetat ja mietin kannattako outpostia tai muuten missionienien yhteydessä, aika turhakkeeksi menee ajankäyttö, jos erikseen lähtee ettimään.
Ja skill pointseja kun saa niin vähän niin extreme planeettoja en vielä voi laittaa outpostiksi.
 
Ihan viihdyttävä pelihän tämä on ollut muutaman tunnin perusteella. Vähän pelkäsin tätä ketjua ja muutamaa arvostelua lukiessa että saa pettyä.
Ainut oikeasti ärsyttävä asia on tullut eteen on että Vascon vois viskaa vittuun. Koko ajan edessä. Tartteis ihan iholle tulla vaikka teinkin erittäin komean hahmon.
Ja onhan tossa hieman väritys harmaa, mutta ei nyt kauheasti ole häirinnyt.

Tarkotuksena eka läpiveto easyllä ja ng+ vaikeammalla. Ekalla kerralla ei tarkotuksena ihan joka nurkkaa koluta tavaroista yms.
 
Ite nyt jouduin UC Sysdef:lle myyräksi kun koitin salakuljettaa. Joutu soluttautumaan Crimson fleettiin :) Sai ilmaseksi sellasen vankien kuljetus aluksen jossa tais olla cargo tilaa jotain 1k+
 
Itellä nyt 12H takana. Hyvin tätä jaksaa pelailla, vaikka ei toki lähellekkään täydellinen ole. Latausruutuja vähän liian tiuhaan saa katella. Vaikka on nopeita, niin silti vie immersiota. Nuo planeetat on kanssa sen samoilun kannalta takapakkia aiempiin Bethesdan peleihin verrattuna, kun eihän yksikään planeetta voi vetää vertoja vanhempien pelien mapeille sisällön puolesta. Nyt ei pääse oikein syntymään sitä, että menempä tuonne, mutta mitäs tuolla onkaan, efektiä. Hetkittäin kyllä, mutta parin paikan jälkeen on jo sitten vaihdettava vähintään Lansing zonea. Toki sekin olisi valtava parannus, jos planeetta olisi kokonaan kuerrettävissä ilman latauksia ja olisi joku pinta ajoneuvo käytettävissä.
 
Tuntuuko kenestäkään muusta tuo Sneak että ei oikein onnistu ja ei saa semmoista kunnon ninjailua aikaan? Joo, ei ole skillit tapissa mutta tuntuu että ei saa edes sneakin eka tieriä unlockattua kun tämä mun mätisäkki ukko huomataan kilometrien päästä. Joku joka on sneakkaillut itsensä master-ninjaksi niin onko sama ultimate-ninja fiilis mitä esim skyrim/oblivion että voi varastaa vaikka vaatteet toisen päältä sen huomaamatta ja päästä vaikka mihin hienoihin paikkoihin? Eli onko syvyyttä?
 
Tuntuuko kenestäkään muusta tuo Sneak että ei oikein onnistu ja ei saa semmoista kunnon ninjailua aikaan? Joo, ei ole skillit tapissa mutta tuntuu että ei saa edes sneakin eka tieriä unlockattua kun tämä mun mätisäkki ukko huomataan kilometrien päästä. Joku joka on sneakkaillut itsensä master-ninjaksi niin onko sama ultimate-ninja fiilis mitä esim skyrim/oblivion että voi varastaa vaikka vaatteet toisen päältä sen huomaamatta ja päästä vaikka mihin hienoihin paikkoihin? Eli onko syvyyttä?

Eihän ole teikän kohdalla tästä kyse? Reddit - Dive into anything
 
Eihän ole teikän kohdalla tästä kyse? Reddit - Dive into anything

Jos ymmärsin oikein tuota itse ihmetellessäni, niin sen painolla on myös merkitystä, ei vain onko päällä vai ei. Samoin valoisuudella jne.

"Once you upgrade your stealth skill to rank 3 you get an upgraded stealth bar that literally shows you the bars indicating how stealthy you are being. You will notice all the factors that affect that bar if you pay any attention to it and experiment. Light, Armor Weight, Speed of movement, NPC vision cone. "
 
Itellä nyt 12H takana. Hyvin tätä jaksaa pelailla, vaikka ei toki lähellekkään täydellinen ole. Latausruutuja vähän liian tiuhaan saa katella. Vaikka on nopeita, niin silti vie immersiota. Nuo planeetat on kanssa sen samoilun kannalta takapakkia aiempiin Bethesdan peleihin verrattuna, kun eihän yksikään planeetta voi vetää vertoja vanhempien pelien mapeille sisällön puolesta. Nyt ei pääse oikein syntymään sitä, että menempä tuonne, mutta mitäs tuolla onkaan, efektiä. Hetkittäin kyllä, mutta parin paikan jälkeen on jo sitten vaihdettava vähintään Lansing zonea. Toki sekin olisi valtava parannus, jos planeetta olisi kokonaan kuerrettävissä ilman latauksia ja olisi joku pinta ajoneuvo käytettävissä.
Ajoneuvot rikkois sen immersion vielä enemmän kun paikat muuttuis vielä pienemmiksi, ehkä. Toisaalta kun ei ole ajoneuvoja on questeissa monesti "missähän nämä pahikset on, ei kukaan voi tietää". Sitten kävelee pari sataa metriä ja löytyy tukikohta joka näkyisi jokaisesta laskeutuvasta aluksesta :D No, tässä näkyy selvästi tekniset rajoitteet ja pitkä kehityssykli pelissä.

Neon on kans outo, jaettu tosi moneen palaan, vaikka pieni paikka? Jossain spekuloitiin että tämä on jaettu osiin Series S speksien perusteella, voi olla yksi iso tekijä. Selittää myös miksi peli ei käytä yli 8 Gt VRAMia.
 
Onko kukaan saanut sitä vanguardin simulaatiota t6 läpi very hardilla? Sen verran kauan yritin kutosta (ei helpota kun menettää ne allied-alukset ensimmäiseen yritykseen ja ne halutessaan joutuu aloittamaan kokonaan uudestaan). Tiedän, ettei sen suorittamisesta saa käytännössä mitään, mutta tuntuu hauskalta haasteelta. Ylivoimaisesti vaikein juttu mitä koko pelissä on tullut vastaan (sillä tapaa, ettei mitään vertailukohtaa). Ajattelin kerätä avaruuslentely perkkejä sen verran, että saisin sen alas, mutta voi tehdä tiukkaa silti. Pilot on nyt max (hyötyä tosin kakkoseen asti), target system 1 ja jos vaikka pari shield pojoa vielä ottaisi ennen uutta yritystä. Jos ei sillä mene, niin jätän viimeisen erän suorittamasta (en halua myöskään tiputtaa vaikeusastetta).

Sain sen! Netistä löytyi cheese vaihtoehto (löytyy googlella halukkaille). Tiesin siitä, mutta olin lukenut, ettei toimi very hardilla. Oli vaan tarkempaa mihin kohtaan aluksensa asettaa. Laitoin täydet perkit shieldiin, mutta ei varmaan ollut apua (hyötyä toki noin muutenkin niin ei mennyt hukkaan).

Ajoneuvot rikkois sen immersion vielä enemmän kun paikat muuttuis vielä pienemmiksi, ehkä. Toisaalta kun ei ole ajoneuvoja on questeissa monesti "missähän nämä pahikset on, ei kukaan voi tietää". Sitten kävelee pari sataa metriä ja löytyy tukikohta joka näkyisi jokaisesta laskeutuvasta aluksesta :D No, tässä näkyy selvästi tekniset rajoitteet ja pitkä kehityssykli pelissä.

Neon on kans outo, jaettu tosi moneen palaan, vaikka pieni paikka? Jossain spekuloitiin että tämä on jaettu osiin Series S speksien perusteella, voi olla yksi iso tekijä. Selittää myös miksi peli ei käytä yli 8 Gt VRAMia.

Tuo on kyllä käsittämätön. Koko ajan vielä juoksua niiden välillä questien kanssa.
 
tekee Starfield asennus kansioon sneak.txt tiedoston ja lisää setgs fSneakEquippedWeightMult 0 tuohon tekstitiedostoon, mikä poistaa tuon avaruuspuvun melun kertoimen kun hiiviskelee

sitten StarfieldCustom.ini tiedostoon lisää bat sneak. Nyt pitäis onnistua hiiviskely puku päällä.

Oisko itelläkin +30h jo pelattuna. Crimson Fleet juoni läpi ja testailtu vähän outpostien ja aluksen rakentelua. Alkaa tuntumaan siltä että tutoriaali on läpi, tarvittavat modit asennettu ja itse rakennettu alus valmis. Nyt voi aloittamaan pelaamisen.
Photo_2023-09-15-092653.png
 
Ite nyt jouduin UC Sysdef:lle myyräksi kun koitin salakuljettaa. Joutu soluttautumaan Crimson fleettiin :) Sai ilmaseksi sellasen vankien kuljetus aluksen jossa tais olla cargo tilaa jotain 1k+
Ite jouduin tähän sivujuoneen hyvin varhaisessa vaiheessa peliä. Heti sen jälkeen kun pääjuonessa lähdettiin ensimmäisen kerran new atlantiksesta pois kuulustelemaan jotakin baarimikkoa ja menin varastamaan puukon yhdestä tyhjästä pöydästä.

Nyt oon pitänyt taukoa tuon crimson fleetin tehtävien suorituksesta, pelasin puoleen väliin mutta kaipasin jotain muuta tekemistä. On ollut huvittavaa pelata muita tehtäviä kun niissä tulee vastaan välillä näitä piraatteja, joiden oletuksena pitäisi olla vihollisia mutta ne eivät ammu koska pitävät mua ystävänä. Myös kun tutkii eri planeettoja niin monta kertaa tulee vastaan jokin hylätty outpost jonka crimsom fleet on vallannut, siellä sitten vaan kulkee niiden keskellä loottaamassa paikat ilman että tarvii tapella kenenkään kanssa.
 
Eihän ole teikän kohdalla tästä kyse? Reddit - Dive into anything
Ahaa, en edes ajatellut asiaa koska pelaan first person kuvakulmasta koko ajan. Minä kait olen joka paikassa täysi hazmat varustus päällä. Eli sisätiloissa voisi sneakkailla jos jaksaisi aina naputella space suitin pois. Pitääpä kokeilla jos saisi edes sisätiloihin jotain ninja mahdollisuutta.
 
Ahaa, en edes ajatellut asiaa koska pelaan first person kuvakulmasta koko ajan. Minä kait olen joka paikassa täysi hazmat varustus päällä. Eli sisätiloissa voisi sneakkailla jos jaksaisi aina naputella space suitin pois. Pitääpä kokeilla jos saisi edes sisätiloihin jotain ninja mahdollisuutta.

Sen saa automaattisesti pois tietyillä alueilla:
 


Pikaisella kuuntelulla seuraavanlaista
Eli parempaan suorituskykyyn vaikuttavat:
Shadow quality: selvä vaikutus fps:n
Indirect lightning: ei mielellään low, vaikuttaa paljon kuvanlaatuun, ei merkittävää fps parannusta
Contact shadows: Ei sanottavaa vaikuitusta fps:n
Particle quality, ei käytännöss'ä mitään väliä, millä laadulla on.
Grass quality, alas, jos on heikko gpu

DLLS modin vaikutus:


Tämä oli ihan hyvä graafi. 4060 kortilla pääsee kivasti 100fps average lukemiin framegenillä. Ihan mukava jos omistaa muutaman vuoden vanhan setupin ja päivittää budjetilla 4060:n koneeseen.

Screenshot 2023-09-15 at 12.04.47.png
 
Mitenkäs kun tuolla sanotaan näin:"This is purely cosmetic in function and will not affect your interaction with NPCs, nor disable any bonuses conferred." Eli puvun bonukset säilyy mutta säilyykö myös puvun aiheuttamat kolinat?

Hmm, niinpäs muuten onkin mainittu :facepalm: Jos jollain on parempaa tietoa asiasta, niin olisi kuva kuulla, että auttaako tuo hiiviskelyyn vai onko tosiaan täysin kosmeettinen juttu.
 
Jos on ongelmia XP:n keräämisen tai harvinaisempien tavaroiden löytymisen kanssa, niin tässä videossa on kasa vinkkejä siihen. Pelin mekaniikka on sellainen, että sitä voi näköjään käyttää hyväksi monellakin eri tavalla, jos vain haluaa.

 
Hmm, niinpäs muuten onkin mainittu :facepalm: Jos jollain on parempaa tietoa asiasta, niin olisi kuva kuulla, että auttaako tuo hiiviskelyyn vai onko tosiaan täysin kosmeettinen juttu.
Ei auta hiiviskelyyn. Pitää inventoryssa klikata pois käytöstä, sitten ei tee niin paljoa ääntä oma hahmo. Siitä en tiedä aiheuttaako esim. boost pack pelkästään lisää ääntä, vai riittääkö jättää puku ja kypärä esim. pois.

Samoin companionit kannattaa jättää jonnekin jos haluaa hiiviskellä kunnolla (en oo varma tästä, mutta oma kokemus että haittaa).

EDIT: on tässä kai semmoinen helpotus kuitenkin, että vaikka yksi vihu ehtii ampumaan kerran ennen kun sen hoitelee, se ei välttämättä hälytä koko leiriä jos ei muita lähellä
 
Ajoneuvot rikkois sen immersion vielä enemmän kun paikat muuttuis vielä pienemmiksi, ehkä. Toisaalta kun ei ole ajoneuvoja on questeissa monesti "missähän nämä pahikset on, ei kukaan voi tietää". Sitten kävelee pari sataa metriä ja löytyy tukikohta joka näkyisi jokaisesta laskeutuvasta aluksesta :D No, tässä näkyy selvästi tekniset rajoitteet ja pitkä kehityssykli pelissä.

Neon on kans outo, jaettu tosi moneen palaan, vaikka pieni paikka? Jossain spekuloitiin että tämä on jaettu osiin Series S speksien perusteella, voi olla yksi iso tekijä. Selittää myös miksi peli ei käytä yli 8 Gt VRAMia.

No onhan ne planeetat aika isoja, että jos tosiaan olisi se planeetalla kulkeminen saumatonta, niin sitten olisi kiva jos olisi ne ajoneuvot käytössä.

Joo tuo Series S:n muistin puolitus on yksi typerimmistä päätöksistä kyllä. Sen arvasi jo silloin joskus 2019 tms, kun Series S:n speksti vuoti, että tuo ei aiheuta kun isoja ongelmia devaajille ja peleille.
 
New Game Plussan aloitettua olen nyt tehnyt noita Vanguardin tehtäviä ja "Two Tales, Two Cities" tehtävässä työskennellään upseeri Noita Markkasen kanssa. Onkohan vain sattumaa vai liekkö jonkinlainen viittaus Suomeen. :D
 
Nyt kun on 25h mittarissa niin on hyvä kysyä miten tää kannattaisi pelata :D? Eka mainquesti läpi ja siten new game+:lla alkaa kouluamaan kaikkea muuta. Oon varmaan 15h nyt kolunnut kaikkea muuta mutta nuohan sitten resetoituu new game+:n myötä.

" You just continue along at the same XP and level, and with the same skills and Powers. You will, however, lose all of your ships, cargo, money, weapons, and inventory, though. "


Tuon myötä ei olisi ehkä järkevää lootata paikkoja kovin tarkkaan läpi ennenkuin vasta new game+:lla?
 
Nyt kun on 25h mittarissa niin on hyvä kysyä miten tää kannattaisi pelata :D? Eka mainquesti läpi ja siten new game+:lla alkaa kouluamaan kaikkea muuta. Oon varmaan 15h nyt kolunnut kaikkea muuta mutta nuohan sitten resetoituu new game+:n myötä.

" You just continue along at the same XP and level, and with the same skills and Powers. You will, however, lose all of your ships, cargo, money, weapons, and inventory, though. "


Tuon myötä ei olisi ehkä järkevää lootata paikkoja kovin tarkkaan läpi ennenkuin vasta new game+:lla?

Ennakkoon pelanneet suositteli tuota pääkampanjan rynnistystä asap ja sitten NG+, mutta paljon lukenut porukan katuneen tuota ratkaisua myöhemmin. Joten itse ainakin koluan kaiken mielenkiintoisen jo ensimmäisellä pelikerralla, jota on nyt 44 tuntia takana. Main questeja oon tainnut tehdä 4 enkä ainoatakaan faction-questlinea vielä loppuun asti.
 
Ennakkoon pelanneet suositteli tuota pääkampanjan rynnistystä asap ja sitten NG+, mutta paljon lukenut porukan katuneen tuota ratkaisua myöhemmin. Joten itse ainakin koluan kaiken mielenkiintoisen jo ensimmäisellä pelikerralla, jota on nyt 44 tuntia takana. Main questeja oon tainnut tehdä 4 enkä ainoatakaan faction-questlinea vielä loppuun asti.

Miksi katunut? Ymmärrän että resettiä katuu jos on maksimit loottia ja kaiken menettää, mutta jos vaan maini läpi ja sen jälkeen resetti niin eihän sen pitäisi kirpaista?
 
Miksi katunut? Ymmärrän että resettiä katuu jos on maksimit loottia ja kaiken menettää, mutta jos vaan maini läpi ja sen jälkeen resetti niin eihän sen pitäisi kirpaista?

Omat ajatukset hyvin menee tämän videon kanssa. Kaduttaa että pelasin pääjuonen liian nopeasti läpi. Tai kaduttaa on ehkä turhan vahva sana, mutta latasin kuitenkin vanhan saven ja jäin tekemään muita sivutehtäviä. Minun vahva suositus on että pelaa tämä samoin kuin muutkin Bethesdan pelit, eli kolua kaikki läpi ja tee kaikki mahdollinen mitä haluat. Sen jälkeen ne erotkin ng+ kanssa näkyy parhaiten kun on kontekstia enemmän. Tämä on oma suunnitelma nyt.

 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 277
Viestejä
4 507 685
Jäsenet
74 347
Uusin jäsen
Si-Pe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom