Starfield (PC, XBX)

Mistä ihmeestä Ship Partseja pitäisi löytää? Siis tarkoitan niitä, joilla voin korjata alusta taistelun aikana? En löydä, vaikka Trade Authority -kaupoista luulin niitä löytyvän. Ei löytynyt Marsista, eikä Akila Citystä. Eikä parista Trade Authority kioskista. Varmaan teen jotain väärin.
 
Mistä ihmeestä Ship Partseja pitäisi löytää? Siis tarkoitan niitä, joilla voin korjata alusta taistelun aikana? En löydä, vaikka Trade Authority -kaupoista luulin niitä löytyvän. Ei löytynyt Marsista, eikä Akila Citystä. Eikä parista Trade Authority kioskista. Varmaan teen jotain väärin.
Kerran tuli vastaan avaruudessa ship parts kauppias. Samoin oisko muilla trade shipeillä jos ottaa kontaktia.
 
Mistä ihmeestä Ship Partseja pitäisi löytää? Siis tarkoitan niitä, joilla voin korjata alusta taistelun aikana? En löydä, vaikka Trade Authority -kaupoista luulin niitä löytyvän. Ei löytynyt Marsista, eikä Akila Citystä. Eikä parista Trade Authority kioskista. Varmaan teen jotain väärin.

Trade Authority avaruusaluksista ainakin saa joita on joidenkin planeettojen lähellä lentelemässä.
 
Ship partseja myydään ao kaupoissa, spoilereihin jos joku ei halua tietää:


  • Jemison Mercantile in New Atlantis
  • Newill’s Goods in Neon
  • Shepherd’s General Store in Akila
  • Sieghart’s Outfitters in Neon
  • Trade Authority kiosks
  • Trade Authority merchant ships
  • Trade Authority shops
  • UC Distribution Center in New Atlantis
  • UC Exchange in Cydonia
 
Mistä ihmeestä Ship Partseja pitäisi löytää? Siis tarkoitan niitä, joilla voin korjata alusta taistelun aikana? En löydä, vaikka Trade Authority -kaupoista luulin niitä löytyvän. Ei löytynyt Marsista, eikä Akila Citystä. Eikä parista Trade Authority kioskista. Varmaan teen jotain väärin.

On niitä aika usein kaupoissa tullut vastaan, viimeksi Neonissa tais olla useammalla.. Mut helpoitenhan niitä saa vihollisen aluksista, kun tuhoaa niin siinä jää killumaan semmonen neliön muotoinen juttu, ajaa 500m lähemmäks tms niin saa poimittua talteen kaikenlaista.

Edit: Ainakin äsken oli New Atlantiksen UC Distribution Centerissä 6kpl spaceshit partseja. Sen sijaan Paramouria on vaikea löytää yhtään mistään.
 
Viimeksi muokattu:
Mites nää pysyy paikallaan? Mulla oli 3 eri väristä Wilbyä ohjaamossa mutta 2 niistä on hävinnyt:hmm:

Ne voi tippua jopa aluksen ulkopuolelle tai rakenteiden sisään. Niiden ei kuitenkaan pitäisi täysin hävitä, ne pitäisi olla edelleen sen aluksen "zonessa". Jos muokkaat alusta niin kaikki irtotavara pitäisi päätyä storageen.

Huom! Storage ei saa olla täynnä ennen tätä muokkausta ja mielellään siellä saisi olla löysää tilaa enemmän kuin mitä se irtotavara vie, muutoin se irtotavara tosiaan häviää kokonaan. Saattaa olla että riittää että on jonkin verran ylimääräistä tilaa, vaikka irtotavara olisi yhteensä enemmän, se saattaa vaan mennä yli. Mutta täydellä ruumalla jos on mennyt muokkaamaan, niin irtotavara on kadonnut täysin ilmaan.

Jos säilöö paljon tavaraa lattialla niin suurin osa siitä painavammasta kannattaa ottaa kantoon ensin. Luonnollisesti myös savet kannattaa ottaa ennen operaatiota mutta mulla ei ole kertaakaan tavaraa hävinnyt tuossa operaatiossa oikein tehtynä.

Tuolla tavalla näppärästi saa siivottua sitä alusta. Samalla yleensä teen saman kaikilla muilla aluksilla, jolloin niihin uudelleen spawnannut irtotavara tulee kerätyksi helpolla, ja myyntiin.


En tiedä ei oo vielä hävinnyt. Jos meet vaihtamaan alusta niin häviää.

Kyllä ne irtokamat jää sinne vanhaan alukseen. Tuo oli eka juttu jota tuli testattua alusten suhteen, koska mulla oli valtava määrä irtoroinaa eikä mitään saumaa tallentaa sitä mihinkään.
 
Aluksessa oleva irtoroska vie cargotilaa, joten ne kannattaa aika ajoin myydä pois, suurin osa on misc osiossa. ne täytyy aina väliin, en tiedä onko joku aika minkä jälkeen ne tulee taas takas

Joo tuli vähän tuota ship buildingia enemmän harrastettua, alkaa olla melkoinen dreadnought meikän alus jo. habitatteja vielä vois parannella.
-Helpointa editoida alusta on outpost ja ship building platform, sieltä löytyy melkein kaikki osat, myös shielded cargo, jos olet saanut avattua.
- lvl60 avaa kaikki osat, eli noita ei tarvitse juurikan metsästellä eri asemilta, vaan ne on lvl lukitte, poislukien muutama guest related osa
- muutama osa löytyy vain esim deimos/strout-yakland mikälie asemilta, tai isoista kaupungeista, nämä on enginet ja tais muutama osa olla.
- max dmg aseessa ei kerro kuinka paljon se tekee dmg oikeasti. Tollanen löyty, joka vähän helpottaa
- ship building on rajoitettu reaktorin kokoon("paras" reaktori avautuu lvl 58), ja max on power 40, science skillillä saa muutaman nostettua
- jokaista "perus" osaa voi olla tosiaan 1kpl, poislukien hab ja aseet, joita voi laitella mielen mukaan, mutta niin että kokonaispower ei mee yli tuon 40
-aluksen massan kasvaessa tarvii enemmän landing gear
-max grav jump range on 30
- grav fuelia ei tarvi tuhansia, ainakin omassa aluksessa reilu 700 on riittänyt.

outposteja kans yritelly rakentaa, vähän, mutta tuntuu olevan aika huonosti toteutettu ja aika turhaa vielä, odotellaan päivityksiä tuohon
 
Ei taida olla bugi tuo että alun tumma kaveri rupeaa jossain vaiheessa tarjoamaan patukkaa aina kun sen kanssa on tehtävillä vaikka pelaan mies-hahmolla? Ei kai siinä mitään, mutta saako sen disabloitua jollain ini-muutoksella. Kohtuu ärsyttävää kokoajan torjua sen isku-yrityksiä ja pakkohan tämän on olla jokin location based ominaisuus. Vaikea kuvitella että venäjällä tai tietyissä arabimaissa toimisi samoin. Pelaan siis gamepassilla.

Muuten ei oo oikeastaan muita bugeja/ihmeellisyyksiä tullut vastaan, joskus viholliset jää kattoon roikkumaan ja asetelineistä häviää kamaa mutta en oo sen jälkeen niihin tallentanut.

Level17 ja ~40h pelattuna, easylla pelaan ja skillpointsit varmaan väärin käytettynä mutta en oo jaksanut ainakaan toistaiseksi noihin science/tech juttuihin juuri panostamaan kun esim. spacesuitti craftaus tuntuu niin kaukaiselta.
 
Mitähän tuon Ryujinin questlinen kanssa on tapahtunut, varmastikin kehnoin mitä Bethesdan peleistä olen henk koht pelannut. Käytännössä pelkkiä fetch questeja monta tuntia. Kovasti varoitellaan ettei saa jäädä kiinni, mutta ei mitään seurauksia ei tule vaikka jääkin.
Kun piti murtautua Ryujinin rakennukseen niin ammuin kaikki vartijat kun ei jaksanut hiippailla
, sitten palasin paikalle niin ketään ei kiinnostanut. Ihan älyttömän laiska kyhäelmä, varsinkin verraten muiden factioneiden questeihin jotka ovat olleet erittäin hyviä.
 
Level17 ja ~40h pelattuna, easylla pelaan ja skillpointsit varmaan väärin käytettynä mutta en oo jaksanut ainakaan toistaiseksi noihin science/tech juttuihin juuri panostamaan kun esim. spacesuitti craftaus tuntuu niin kaukaiselta.
Itse olen taas käyttänyt pointsit täysin non combattiin, ts. convenience/access-perkkeihin tms. Noin 30h, lv19 ja lähinnä surveytä tehnyt, very hardilla pelaan ja taistelu tuntuu sopivan vaikealta. Juuri sain Mantis aluksen, ja hiukan upgradettuna sillä pystyy jo taistelemaan Wanted Bounty Huntereitakin vastaan.

Weight Lifting 4

Surveying 4

Boost Pack Training 2
Piloting 2
Security 3
Targeting Systems 1
Shield Systems 2
Starship Design 2
 
Tulipahan tehtyä mantis tehtävä, jostain tarttui mukaan salainen sijainti info :) ( kiva palkinto sinänsä mitä sai siitä )

Photo_2023-09-18-222906.png
Mjoo tein turhan aikasin tuon. Hieman kyrsi muutamassa kohtaa että mitä vittua kun tulee lvl 30 ukkoa vastaan. Mutta AI:n multihuipentumia oli pari kertaa tossa tehtävässä.
 
Viimeksi muokattu:
Item hoardaaminen helpottui aivan järkyttävästi kun sai aluksen missä on 2k inventory tilaa. Liittyy stroud eklundiin ja freestareihin, sen enempää paljastamatta juonta.
Eräästä sidequestista sai myös vastaamalla kaikkiin suunnittelijoiden suunnitelmiin "ihan semi ok jatka tolla" tyylillä aluksen jossa on aivan kaikki, mutta vaatii C luokan pilot skillit koska aluksesta tuli aivan massiivinen :D

Steami sanoo peliajaksi 61h, level on 38 UC natiivi.
Nyt alkoi tulemaan todella kiinnostavaa sidequestia piraattien kukistamiseksi, ja oma fiilis on että peli kaipaisi vähän lisää scifiä CP2077 malliin.
Myös ympäristöt on ehkä liian steriilejä, odotin enemmän mustaa huumoria ja laittomuutta, mutta ehkä sitä on vielä tulossa.

Päästorystä:

Main questi jäi jumiin kohtaan missä pitää perustaa tukikohta, ja tein päätöksen rakentaa sen outpostille eikä alukseen.
Saas nähdä kuinka iso homma on saada kaksikerroksisia rakennuksia jotta tuo ihme jalusta mahtuu sinne sisään... Ei hirveästi innosta asentaa sitä ulkoilmaan.


Pelailen linuxilla, ainoina bugeina on Akila cityn järkyttävän pitkät latausajat jotka aiheuttavat popupin "starfield not responding, end process or wait?" jatkuvalla syötöllä, mutta tämä ratkeaa odottamalla. Toinen bugi on että peli ei lähde käyntiin jos en klikkaa kerran hiirellä aivan ensimmäisessä splash screenissä jostain. Jää siis vain johonkin epämääräiseen tilaan.
 
Jossain tämän ketjun alussa löytyy omia spekulaatioita pelistä selvästi ennen julkaisua. Olin erittäin skeptinen, koska en ole koskaan ollut Bethesdan pelien fani ja monista yrityksistä huolimatta, aiemmat Bethesdan pelit eivät ole maistuneet. Myös pelimoottorin suhteen olin erittäin skeptinen, että miten se taipuu nykypäivään.

Mutta kykenen myöntämään, kun huomaan olleeni väärässä. Nyt takana ehkä 30h ja vaikka pari isompaa tehtävälinjaa (Vanguard ja Ranger) on tullut tehtyä, niin kokonaisuutena on sellainen tunne, että vasta pintaa on päässyt raapaisemaan. Tykkään siitä, että saa edetä omaan tahtiin ja tehdä mitä huvittaa, milloin huvittaa. Olen varmasti yksi hitaimmista pelaajista pelissä etenemisen suhteen, mutta se on täysin oma valinta ja nautin siitä, että saa ottaa oman aikansa ja uppoutua pelimaailmaan juuri itselle sopivalla tavalla.

Kokonaisuutena fiilis on parantunut jatkuvasti ja tällä hetkellä sanoisin, että saattaa olla paras pelaamani yksinpeli koskaan. Tätä valtikkaa on pitänyt hallussaan ensimmäinen Mass Effect nyt 15 vuoden ajan, eli kovin kevyesti en näin sano. Starfieldissä on paljon samaa tunnetta kuin Mass Effectissä, mutta pelimaailma on valtavasti isompi, vapaampi ja aivan älyttömästi enemmän kaikenlaista tekemistä. Päätarinan suhteen tuskin Mass Effectille pärjää, kun ME laittoi siihen kaikki paukut, mutta eipä se oikeasti haittaa mitään.

Bugeja on ollut vähän, mutta ovat olleet varsin pieniä. Lähinnä oma hahmo tai joku muu olennainen hahmo on jäänyt jumiin, jolloin fast travel lähimpään paikkaan on korjannut tilanteen. Kerran peli kaatui windowsiin ilman mitään erroria, mutta tuo ei ole toistunut, joten sekään ei ole iso ongelma, jos käy kerran 30h aikana.

Graafisesti peli näyttää hyvältä ja pelattavuus on huippuluokkaa. Liikkuminen ja taistelu tuntuu oikein hyvältä. Aseita ja varusteita tuntuu olevan loputtomiin, eikä täysin turhia tai huonolta tuntuvia vaihtoehtoja ole juurikaan, eli valinnanvaraa riittää.

En ole fps-lukuja seurannut, koska ei kuulu tapoihin, vaan fiilispohjalta mennään. Koneesta löytyy 5800X3D ja RTX3080. Laitoin heti alkuunsa high-asetukset testimielessä päälle, mutta kun peli on pyörinyt jatkuvasti hyvin ja näyttänyt hyvältä, niin en ole asetuksiin alun jälkeen koskenut. Resona 3440x1440.
 
Tämä peli näyttää siltä että 2 vuoden päästä kannattaa kokeilla. Aika tyhjä runko vielä toistaiseksi.
 
Tämä peli näyttää siltä että 2 vuoden päästä kannattaa kokeilla. Aika tyhjä runko vielä toistaiseksi.
Ööh...

- pääjuonen lisäksi paljon erilaisia faktioita joiden kautta yhteensä valtava määrä tehtäviä (kaikki ääninäyteltyjä)
- iso liuta erilaisia aseita ja muuta kamaa joita voi myös modata
- paljon erilaisia valmiita avaruusaluksia
- mahdollisuus rakentaa avaruusaluksia itse
- mahdollisuus rakentaa oma outpost

Omaan makuun tää nyt ei mikään ihmepeli ole, kun ei rakentelujutut niin kiinnosta ja taistelumekaniikat aika keskinkertaiset, kyllästyminen iski viikon jälkeen. Varmastikin on kahden vuoden päästä paremmassa jamassa kuten pelit yleensä, mutta että "tyhjä runko toistaiseksi"? Salli mun nauraa...
 
Immersio särkyy kun kaikki planeetat esim on tyhjää täynnä. Siis vaihtelevuuden suhteen. Geneerinen maisema ei innosta tutkimaan.
Tämä peli ei ole planeettojen tutkimis peli vaan peli jossa sattuu olemaan planeetota joita voi tutkia (tosin tutkimista kannattaa harrastaa vain tutkimus tehtävissä ja tukikohdan paikan etsimisessä muutoin se on turhanpäiväistä ajantäytettä).
 
Immersio särkyy kun kaikki planeetat esim on tyhjää täynnä. Siis vaihtelevuuden suhteen. Geneerinen maisema ei innosta tutkimaan.
Riippuu tietysti mitä hakee. Mielestäni planeetat on erittäin hyvin toteutettu ottaen huomioon laajuuden. Survey on mukavaa, ja random viholliskeskittymät tarjoavat mukavaa vastakohtaa sille. Lisäksi random avaruustaistelut planeetan vaihtojen välillä ovat myös hyvää vaihtelua. Erinnomaisesti toteutettu mielestäni.
 
Sanoin vaan millaisen kuvan saan pelin yleisilmeestä, en tietenkään ole ostanut vielä kun joutuisi maksamaan täyden hinnan. Kaipaisin itse ainakin sellaista panostamista siihen tutkittavuuteen että olisi mielenkiintoista laskeutua jonnekin paikkaan x ihan vain maisemien takia. Jotenkin epäilyttää että se toteutuisi nykyisellään.
 
Tämä peli näyttää siltä että 2 vuoden päästä kannattaa kokeilla. Aika tyhjä runko vielä toistaiseksi.
Kyllä tästä pelistä saa helposti 20h viihdettä kunhan ei odota että tämä olisi joku Star Citizen + No Mans Sky. Otat Game Passin vuokralle vaikka täyteen 9,9e hintaan kuukaudeksi niin hintakaan ei ole este. En itsekkään tästä maksaisi 69e mitä pyytävät Steamissa tai edes 30e mutta kymppi? Nojoo lets go.
 
Neutral LUTs modi hajosi edellisen päivityksen yhteydessä GP-versiossa. Onneksi lähti toimimaan, kun pisti ne ini muokkaukset custom inin sijaan siihen pelin asennuskansiosta löytyvään Starfield iniin. Ei touota kyllä pysty niillä Bethesdan sumu filttereillä pelaamaan yhtään, kun tottuu tuhon neutral LUTs:n. Niin paljon luonnollisemmalle ja selkeämmälle näyttää sen kanssa.

Mitäköhän ihmettä sitten tapahtu tuon aluksen invin kanssa... Tein sen mantis tehtävän ja sain siis sen aluksen. Nyt ko. aluksen ruumaan invin koko on 950/470 tjsp...

Ei mulla siinä Frontierissa ollu kun jotain 400 kieppeillä se cargo mun mielestä... koitin vähän laskeskella käsin paljon suunnilleen tulisi invin tavaroiden massasta painoa, ja ei se ole lähellekään tuota 950:n lukua... ihan kun olis jotenkin tuplana tullu se lukema. Nyt oon jumissa aluksen kanssa, missä tuplasti enemmän ruumassa kamaa, kun sinne sopisi, paitsi että sitä kamaa ei oikeasti ole niin paljoa...
 
Kyllä tästä pelistä saa helposti 20h viihdettä kunhan ei odota että tämä olisi joku Star Citizen + No Mans Sky. Otat Game Passin vuokralle vaikka täyteen 9,9e hintaan kuukaudeksi niin hintakaan ei ole este. En itsekkään tästä maksaisi 69e mitä pyytävät Steamissa tai edes 30e mutta kymppi? Nojoo lets go.
Toisaalta jos ei oo kiire pelaamaan, vuoden päästä on varmasti vielä enemmän viihdettä samaan hintaan. Modeja, BGS omia korjauksia jne.

Tällee kun nyt pelaa, pääsee osallistumaan keskusteluihin tuoreeltaan. Mutta kyllä #patientgaming kannattajana sanoisin että odottaa kunnes tuntuu siltä että kiinnostaa pelata.
 
Neutral LUTs modi hajosi edellisen päivityksen yhteydessä GP-versiossa. Onneksi lähti toimimaan, kun pisti ne ini muokkaukset custom inin sijaan siihen pelin asennuskansiosta löytyvään Starfield iniin. Ei touota kyllä pysty niillä Bethesdan sumu filttereillä pelaamaan yhtään, kun tottuu tuhon neutral LUTs:n. Niin paljon luonnollisemmalle ja selkeämmälle näyttää sen kanssa.

Mitäköhän ihmettä sitten tapahtu tuon aluksen invin kanssa... Tein sen mantis tehtävän ja sain siis sen aluksen. Nyt ko. aluksen ruumaan invin koko on 950/470 tjsp...

Ei mulla siinä Frontierissa ollu kun jotain 400 kieppeillä se cargo mun mielestä... koitin vähän laskeskella käsin paljon suunnilleen tulisi invin tavaroiden massasta painoa, ja ei se ole lähellekään tuota 950:n lukua... ihan kun olis jotenkin tuplana tullu se lukema. Nyt oon jumissa aluksen kanssa, missä tuplasti enemmän ruumassa kamaa, kun sinne sopisi, paitsi että sitä kamaa ei oikeasti ole niin paljoa...
StarUI kanssa saa ne kokonaispainot kun klikkaa "stack" sarakkeen näkyviin. Sitten voi käydä vaikka kaikki kategoriat läpi keksiikö missä vika, vaikuttaa kyllä bugilta tms.
 
Ei mulla siinä Frontierissa ollu kun jotain 400 kieppeillä se cargo mun mielestä... koitin vähän laskeskella käsin paljon suunnilleen tulisi invin tavaroiden massasta painoa, ja ei se ole lähellekään tuota 950:n lukua... ihan kun olis jotenkin tuplana tullu se lukema. Nyt oon jumissa aluksen kanssa, missä tuplasti enemmän ruumassa kamaa, kun sinne sopisi, paitsi että sitä kamaa ei oikeasti ole niin paljoa...
Pari aluksen vaihtoa tehnyt ja jonkun yhteydessä ainakin pisti aluksen ruumaan kaiken mahdollisen sälän mitä sieltä aluksen tiloista löytyy. Oli esim 10kg käsipainoja ja muuta mukavaa sitten ruumaa tukkimassa. Eli varmaan aluksen inventoryn miscissä kaikkea paskaa jota voi jettisonata vaikka avaruuteen.
 
StarUI kanssa saa ne kokonaispainot kun klikkaa "stack" sarakkeen näkyviin. Sitten voi käydä vaikka kaikki kategoriat läpi keksiikö missä vika, vaikuttaa kyllä bugilta tms.

Pitää koittaa asennella tuo. Eipä toi inventory ole vielä itseä niin häirinnyt, että olisi tullut modattua. Eniten ärsyttänyt se oikean parannustuotteen etsiminen päällä olevaan vammaan. Miksi ei voi suoraan vaan käyttää jotain "heal affliction" nappia, jos invistä löytyy oikea tuote.
 
Pari aluksen vaihtoa tehnyt ja jonkun yhteydessä ainakin pisti aluksen ruumaan kaiken mahdollisen sälän mitä sieltä aluksen tiloista löytyy. Oli esim 10kg käsipainoja ja muuta mukavaa sitten ruumaa tukkimassa. Eli varmaan aluksen inventoryn miscissä kaikkea paskaa jota voi jettisonata vaikka avaruuteen.

Ok. Pitääkö tutkia vielä tarkemmin.
 
Sanoin vaan millaisen kuvan saan pelin yleisilmeestä, en tietenkään ole ostanut vielä kun joutuisi maksamaan täyden hinnan. Kaipaisin itse ainakin sellaista panostamista siihen tutkittavuuteen että olisi mielenkiintoista laskeutua jonnekin paikkaan x ihan vain maisemien takia. Jotenkin epäilyttää että se toteutuisi nykyisellään.
Jokaisessa paikassa mihin olen laskeutunut on ollut jotain mielenkiintoista tutkittavaa ja lootattavaa. Realismia on sen verran, että suurin osa planeetoista on ympäristöiltään kohtalaisen karuja kivimurikoita, mutta joukosta löytyy myös iso kasa trooppisia tai muuten mielenkiintoisempaa ympäristöä tarjoavia planeettoja. Myös sellaisia, joihin menee ihan vain maisemien vuoksi ja samalla voi löytää jotain mielenkiintoista.

Gamepassilla pääsee pelaamaan täyttä peliä maksamalla kympin. Suosittelen kokeilemaan. Omakin käsitys pelistä muuttui ihan täysin, kun pääsin itse pelaamaan.
 
Siis hyvä pelihän tämä on, mutta tähän pitää asennoitua eri tavalla, kun Bethesdan aiempiin peleihin. Aiemmissa peleissä saattoi samoilla tuntitolkulla paikasta toiseen ja aina löytyi jotain mielenkiintoista. Tässä pitää nähdä enemmän "vaivaa" mielenkiintoisten paikkojen löytämiseksi. Itse olen tässä välillä hyppinyt vaan aurinkokunnasta toiseen ja skannaillut planeettoja. Aina sieltä löytyy mielenkiintoisia kohteita, mutta samanlaista imua maailman tutkimiseen ei tässä tule silti.

Jotenkin on vähän tylsää, että kaikki aurinkokunnat on jo valmiina kartalla. Toki ymmärrän, että tuo johtuu siitä, että siihen avaruuslentelyyn tuo ikivanha moottori ei vaan taivu. Tuohon galaksin tutkimiseen olisi silti voinut kehitellä suht simppelisti ihan toimivia mekaniikkoja. Yksi vaihtoehto olis voinut olla vaikka semmonen, että pitäisi kehittää syvän avaruuden luotaintekniikkaa, joiden avulla olisi avautunut sitten uusia/kaukaisempia aurinkokuntia, Kehittyneemmät luotaimen sitten osaisi suoraan vaikka kertoa, minkälaisia planeettoja paikkoja siellä olisi yms.
 
Jotenkin on vähän tylsää, että kaikki aurinkokunnat on jo valmiina kartalla. Toki ymmärrän, että tuo johtuu siitä, että siihen avaruuslentelyyn tuo ikivanha moottori ei vaan taivu. Tuohon galaksin tutkimiseen olisi silti voinut kehitellä suht simppelisti ihan toimivia mekaniikkoja. Yksi vaihtoehto olis voinut olla vaikka semmonen, että pitäisi kehittää syvän avaruuden luotaintekniikkaa, joiden avulla olisi avautunut sitten uusia/kaukaisempia aurinkokuntia, Kehittyneemmät luotaimen sitten osaisi suoraan vaikka kertoa, minkälaisia planeettoja paikkoja siellä olisi yms.
Mun mielestä taas olisi tylsää, jos keinotekoisesti rajoitettaisiin sitä milloin mihinkin voi avoimessa pelimaailmassa mennä. Parhaat avoimen maailman pelit eivät rajoita sitä milloin mihinkin voi mennä, mutta saattaa olla, että johonkin ei kannata kovin varhaisessa vaiheessa mennä, koska siellä saattaa tulla turpaan varsin kovaa.
 
Tämä peli ei ole planeettojen tutkimis peli vaan peli jossa sattuu olemaan planeetota joita voi tutkia (tosin tutkimista kannattaa harrastaa vain tutkimus tehtävissä ja tukikohdan paikan etsimisessä muutoin se on turhanpäiväistä ajantäytettä).

In this next generation role-playing game set amongst the stars, create any character you want and explore with unparalleled freedom as you embark on an epic journey to answer humanity’s greatest mystery.

Steamissä ensimmäinen lause tämän otsikon alla.
Explore Outer Space
Venture through the stars and explore more than 1000 planets. Navigate bustling cities, explore dangerous bases, and traverse wild landscapes. Meet and recruit a memorable cast of characters, join in the adventures of various factions, and embark on quests across the Settled Systems. A new story or experience is always waiting to be discovered.

Turha sitä maalitolppaa on siirtää. Kyllä tämä on olevinaan planeettojen tutkimus peli ja epäonnistuu siinä loistavasti.
 
Turha sitä maalitolppaa on siirtää. Kyllä tämä on olevinaan planeettojen tutkimus peli ja epäonnistuu siinä loistavasti.
Luulen että tätä peliä vielä parannellaan, ehkä laajennuksen muodossa tosin vasta. Vuosi pari niin varmasti ajaa jo asiansa kuvauksenkin osalta.
 
Ööh...

- pääjuonen lisäksi paljon erilaisia faktioita joiden kautta yhteensä valtava määrä tehtäviä (kaikki ääninäyteltyjä)
- iso liuta erilaisia aseita ja muuta kamaa joita voi myös modata
- paljon erilaisia valmiita avaruusaluksia
- mahdollisuus rakentaa avaruusaluksia itse
- mahdollisuus rakentaa oma outpost

Omaan makuun tää nyt ei mikään ihmepeli ole, kun ei rakentelujutut niin kiinnosta ja taistelumekaniikat aika keskinkertaiset, kyllästyminen iski viikon jälkeen. Varmastikin on kahden vuoden päästä paremmassa jamassa kuten pelit yleensä, mutta että "tyhjä runko toistaiseksi"? Salli mun nauraa...

Varmaan haetaan sisältöä, eikä tyhjää ajanhukkaa. Noi on pistetty peliin ihan vaan pelin keinotekoiseksi venyttämiseksi.
Miksi rakentaa avaruusaluksia tai outpostia? Miksi modata yhtään mitään aseita pahemmin? Miksi nostaa vaikeustasoa, kun tason nostaminen tekee vihuista vaa bullet-spongeja.

Sivujuonet vaikuttaa olevan pelin suola, mutta ääninäyttely on kyllä tän kokoluokan peliksi ihan luokatonta. Kaikki on tosi monotonisia ja innottomia. Ehkä kolme tullut streameissa vastaan joissa on hieman enemmän elämää ja näyttelyäkin. Kaikki muut tuntuu siltä, että ohjaaja on sanonut, että "ei tunteita". Jokainen kuulostaa ihan samalta paapatukselta. En nyt varsinaisesti ole yllättynyt, mutta...
 
Eipä tässä tosiaan kovin paljoa tutkimista ole. Samat rakennukset joka planeetalla ihan sama mihin päin tahansa galaksia hyppäät. Rakennuksissa samat tavarat ja lootit samoissa paikoissa. Jopa pyödiltä löytyivssä tekstivihkoissa täsmälleen samat tarinat.
Ilmeisesti käytetty copy-pastea aika runsaalla kädellä. Plaaneettojen maisemat ja eliöt näyttää myös olevan kierrätetty pienestä "poolista". Saman toistoa...

Tehtävätkään ei ainakaan tähän mennessä ole oikeen iskeneet, pääjuonta en kovin pitkälle tosin ole tehnyt.
Dialogia tässä tuntuu riittävän, mutta nämäkin jotenkin tylsää ja tulee skipattua.

Silti tähän on jo ~50h tuhlaantunut, eli kaipa tämä lopulta OK tasolle yltää. Paha pettymys kuitenkin odotuksiin nähden.
 
Silti tähän on jo ~50h tuhlaantunut, eli kaipa tämä lopulta OK tasolle yltää. Paha pettymys kuitenkin odotuksiin nähden.
Missähän pilvilinnoissa ne odotukset on olleet, jos pahan pettymyksen peliä on pelannut 50h ja ilmeisesti lisää tunteja tulossa?

Itse en tosiaan odottanut oikein mitään, mutta tuntuu että sain enemmän kuin olisin ikinä osannut ajatella. Starfield on kyllä tietyllä tavalla aika erikoinen peli, eikä se varmasti iske kaikkiin samalla tavalla.

Sen kyllä sanon, että jos tätä pelaa vähänkin kiireellä - joko pakosta tai omien pelitottumusten mukaan - niin ei varmasti saa kaikkea pelistä irti. Starfield vaatii aikaa ja se palkitsee sellaiset pelaajat, joilla ei ole mihinkään kiire ja haluavat nauttia pelimaailmasta kaikessa rauhassa.
 
Aluksessa oleva irtoroska vie cargotilaa, joten ne kannattaa aika ajoin myydä pois, suurin osa on misc osiossa. ne täytyy aina väliin, en tiedä onko joku aika minkä jälkeen ne tulee taas takas

Tarkoitin lattialle heitettyä tavaraa, se ei vie tilaa ruuman säiliöistä. Jos hiukkaakaan yrittää noita outposteja kehittää niin tila on todella tiukassa ja noita painavia resursseja joutuu säilömään lattialla.

Item hoardaaminen helpottui aivan järkyttävästi kun sai aluksen missä on 2k inventory tilaa. Liittyy stroud eklundiin ja freestareihin, sen enempää paljastamatta juonta.
Eräästä sidequestista sai myös vastaamalla kaikkiin suunnittelijoiden suunnitelmiin "ihan semi ok jatka tolla" tyylillä aluksen jossa on aivan kaikki, mutta vaatii C luokan pilot skillit koska aluksesta tuli aivan massiivinen :D

Noitahan saa itsekin hyvin rakenneltua kuten myös varastettua.

Pari aluksen vaihtoa tehnyt ja jonkun yhteydessä ainakin pisti aluksen ruumaan kaiken mahdollisen sälän mitä sieltä aluksen tiloista löytyy. Oli esim 10kg käsipainoja ja muuta mukavaa sitten ruumaa tukkimassa. Eli varmaan aluksen inventoryn miscissä kaikkea paskaa jota voi jettisonata vaikka avaruuteen.

Aina aluksen muokkaamisen yhteydessä siis irtotavara päätyy sinne ruumaan. Koko mics kategorian voi näppärästi myydä suoraan aluksesta vendorille, koska ellei kerää jotain koriste-esineitä tarkoituksella, niin siellä ei ole koskaan mitään tärkeää. Se on siis helppo spämmätä se koko kategoria pois myynti-tilassa.

Ainoastaan omasta inventorysta täytyy katsoa ettei myy digipickkejä pois. Tehtäviin liittyvät esineet on lukittu.



Tulispa pian joku kunnollisempi päivytys, ajattelin että seuraavan jälkeen voisi vähän katsella noita modeja.
 
Missähän pilvilinnoissa ne odotukset on olleet, jos pahan pettymyksen peliä on pelannut 50h ja ilmeisesti lisää tunteja tulossa?

Itse en tosiaan odottanut oikein mitään, mutta tuntuu että sain enemmän kuin olisin ikinä osannut ajatella. Starfield on kyllä tietyllä tavalla aika erikoinen peli, eikä se varmasti iske kaikkiin samalla tavalla.

Sen kyllä sanon, että jos tätä pelaa vähänkin kiireellä - joko pakosta tai omien pelitottumusten mukaan - niin ei varmasti saa kaikkea pelistä irti. Starfield vaatii aikaa ja se palkitsee sellaiset pelaajat, joilla ei ole mihinkään kiire ja haluavat nauttia pelimaailmasta kaikessa rauhassa.
Samaa mietin kanssa, että ei ollut mitään erikoisia odotuksia niin kyllä tästä hupia saa irti.

Varsinkin nyt on jo kaksi lisäalusta ensimmäisen lisäksi joita voi vähän viritellä ja hauskempaa taistellakin. Nuo alusten yksityiskohdat on kyllä tehty tosi hienosti, sisältä ja ulkoa. New Atlantiksen jälkeen on kyllä tullut vastaan hienoja maisemia ja paikkoja. Käsiaseiden mallit on kanssa hienoja.

Maailma on vähän kummallinen ja naiivi, mutta ei toisaalta ota itseään kovin vakavasti. Dialogin taso vaihtelee, eikä pärjää parhaille tarinavetoisille peleille. Pelin vahvuudet on enemmän tuolla rakentelussa ja kustomoinnissa.
 
Mun mielestä nuo lattialla olevat tavarat aluksessa vie kans cargo tilaa, mutta en ole nyt varma. Ne pystyy kuitenkin myymään kun valitsee vendorilla sell from ship.

Kannattaa itse tehdä tuo alus, tein ja parantelin tuota omaa ja siinä on noin 3k cargo tilaa, 2 isoa cargo ship partsia ja tuo skill joka nostaa 50% cargo spacea ja tuota cargo tilaa vois ehkä lisätä vielä, ainakin jos noita outposteja aikoo tehdä. Vielä kun saa ton aneutronic fusion lvl2 niin saan paremmat aseet pultattua, kun tuo power limit tulee nopeasti täyteen.

Parentelin juuri myös alusta ja löysin habeista sellaiset joista löytyy, research lab, armor ja weapon workbench ja cooking ja pharmaseutic workbench, ne on erillään, piti vähän kokeilla mikä on oikea. Huonona nyt tuo alus muuttui vähän sokkeloksi, joka habista ei pääse suoraan toiseen, ne pitänee varmaan olla saman valmistajan, kokeilin vaan kaikkia mitä tuolta löytyy.
Massa taisi olla noin 1630, 2 engineä.
 
Sivujuonet vaikuttaa olevan pelin suola, mutta ääninäyttely on kyllä tän kokoluokan peliksi ihan luokatonta. Kaikki on tosi monotonisia ja innottomia.

Kaiken lisäksi nuo puhuvat h i t a a s t i. Tämä on harvoja pelejä jossa skippailen dialogia, kun suurin osa hahmoista tuntuu käyvän hitaalla tai ovat pienessä laitamyötäisessä.
 
joops sitten tuli taas game breaking bug, tosin sivutehtävä, tuossa walter antaa tehtävän jossa pitää mennä strout eklund staryardille, mutta kun sinne menee, sitä ei oo. jos konsolikomennolla menee sinne niin sieltä ei pääse pois ja tuo tehtävä hajoaa
 
Missähän pilvilinnoissa ne odotukset on olleet, jos pahan pettymyksen peliä on pelannut 50h ja ilmeisesti lisää tunteja tulossa?

Howard tiimeineen nuo suuret odotukset aiheutti lupaamalla suut vaahdossa sellaista, mitä pelissä ei kuitenkaan ole. Esimerkiksi itselleni on vaan anteeksiantamatonta ala-arvoinen tekoäly pelin vihollisissa. Voit juosta kirjaimellisesti vihun selän taakse ja tyhjentää lippaallisen rauhassa. Kyllä tuosta on vaan nautinto kaukana.
 
Minkähänlaisissa tilanteissa tuo selkään ampuminen tapahtuu? Joskus tuntuvat aggroavan todella hitaasti vaikka menee viereen seisomaan ja jos ovat istumassa voi animaation kanssa mennä aika kauan.

Mielestäni itse ihmisten AI toimii aika hienosti välillä, hakevat aina suojaa ja koittavat myös kiertää joskus sivustaan. Yhden kerran miniboss lähti juoksemaan karkuun ja kun sai itsensä paranneltua kääntyi välittömästi ja latasi naamaan kun jouduin juoksemaan perässä täysillä. Eihän tuo mikään loistava ole mutta en ole parempiakaan nähnyt open world peleissä.
 
En tiedä miten hyvä toi on, mutta bongasin "Experimental Combat and Stealth AI Overhauls" modin tuohon, joka saattais auttaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 255
Viestejä
4 506 488
Jäsenet
74 345
Uusin jäsen
Vm85

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom