Se tarjoaa heman uutta ja tietyt asiat muuttuu. Hankala tarkemmin kuvailla ilman spoilereita. Mediassa vain moni oli sitä mieltä että kannattaa tai on jopa suositeltavaa että juokset pääjuonen läpi suoraan ja aloitat ng+. Olen tästä vahvasti erimieltä. Ng+ on tässäkin tarkoitettu vasta sen ensimmäisen kunnon pelikerran jälkeen pelattavaksi, se on ihan kiva lisä ja hyvin toteutettu.Tarjoaako new game+ sitten jotain uutta vai miksi kaikilla on kova hinku aloittaa se?
On tässä hyviäkin puolia tosin aika huumorilla saa ottaa esim tuon "25 years in the making" kun monet pelin osa-alueet tuntuu että ne on keksitty kaksi päivää ennen pelin julkaisua ja räpelletty mukaan peliin.Itse jätän kyllä väliin tämän ketjun perusteella, tuntuu että yli puolet sanoo pelin olevan julkaistu liian aikaisin. Luotetaan siihen ja odotellaan modeja/päivityksiä![]()
Ei ole julkaistu. Ilmoittivat vain että kansa haluaa niitä ja aikovat pätsätä joskus peliin ne mukaan.Onko tuo päivitys mikä lisää dlss ja widescreen tuen jo julkaistu vai ei? Vasta sen jälkeen lähtee tulille peli.
Balansoitu siinä missä kun Skyrimissa sai helposti pilattua koko pelin sillä jo ensimmäisellä kolmanneksella. Itsellä tässä nyt kolme pykälää sneakkia ja geari löytyy sitä varten. Just passelisti. En tiedä mitä neljäs pykälä aiheuttaa.Tuntuuko kenestäkään muusta tuo Sneak että ei oikein onnistu ja ei saa semmoista kunnon ninjailua aikaan? Joo, ei ole skillit tapissa mutta tuntuu että ei saa edes sneakin eka tieriä unlockattua kun tämä mun mätisäkki ukko huomataan kilometrien päästä. Joku joka on sneakkaillut itsensä master-ninjaksi niin onko sama ultimate-ninja fiilis mitä esim skyrim/oblivion että voi varastaa vaikka vaatteet toisen päältä sen huomaamatta ja päästä vaikka mihin hienoihin paikkoihin? Eli onko syvyyttä?
Modit on noille jo, joten antaa palaa vain.Onko tuo päivitys mikä lisää dlss ja widescreen tuen jo julkaistu vai ei? Vasta sen jälkeen lähtee tulille peli.
Tää oli kyl ihan hyvä. Nyt en ainakaan tiedä miten kuuluisi pelata joten vedetään miten sattuuOmat ajatukset hyvin menee tämän videon kanssa. Kaduttaa että pelasin pääjuonen liian nopeasti läpi. Tai kaduttaa on ehkä turhan vahva sana, mutta latasin kuitenkin vanhan saven ja jäin tekemään muita sivutehtäviä. Minun vahva suositus on että pelaa tämä samoin kuin muutkin Bethesdan pelit, eli kolua kaikki läpi ja tee kaikki mahdollinen mitä haluat. Sen jälkeen ne erotkin ng+ kanssa näkyy parhaiten kun on kontekstia enemmän. Tämä on oma suunnitelma nyt.
In summary there’s no single explanation for RDNA 3’s relative overperformance in Starfield. Higher occupancy and higher L2 bandwidth both play a role, as does RDNA 3’s higher frontend clock. However, there’s really nothing wrong with Nvidia’s performance in this game, as some comments around the internet might suggest. Lower utilization is by design in Nvidia’s architecture
We also found that AMD's RDNA 2 RX 6000-series GPUs perform abnormally well compared to Nvidia GPUs, with the RX 6800 as an example matching or exceeding the performance of an RTX 4070
TH puhuu testituloksista ja mainitsee miten juuri alemman tason kortit suoriutuvat odottamattomalla tavalla ja käytännössä syyttävät gamebryoa.
VKD3D kehittäjä havaitsi bugeja jotka vaikuttaa varmasti tuohon starfieldin suoriutumiseen ja vahvistaa esim tuota muistin allokointia ja miksi esim toimii tietyillä intel kokoonpanoilla nopeammin mitä havaittiin siinä saksalaisessa artikkelissa.
Eli osittain osittain sössity DirectX 12 kutsujen ja muistinkäytön osalta ainakin pelin koodi.
VKD3D on muuten patchattu noita kyseisiä bugeja huomioiden joka parantanut suorituskykyä linuxilla ainakin.
Sama suorituskykyetu pitäisi kyllä tulla windowsillakin, sillä toi pelikohtainen vkd3d perf jippo korjaa mainitut asiat ihan käyttiksestä riippumatta. Kokeile ihmeessä ja kerro tulokset.VKD3D on muuten patchattu noita kyseisiä bugeja huomioiden joka parantanut suorituskykyä linuxilla ainakin.
Niin tuo oli enemmänkin pieni hienosäätö tuohon kääntökerroksen putkeen. Eipä se sitä suunnitellullista ongelmaa varmasti korjaan jos ongelmat syvemmällä.Sama suorituskykyetu pitäisi kyllä tulla windowsillakin, sillä toi pelikohtainen vkd3d perf jippo korjaa mainitut asiat ihan käyttiksestä riippumatta. Kokeile ihmeessä ja kerro tulokset.
Muistaakseni vaihdetaan vaan joku dll kansiosta ja kovaa ajoa.
Jep. Poistetaan noi käskykuplat kokonaan ja fiksataan muistiallokaatio.Niin tuo oli enemmänkin pieni hienosäätö tuohon kääntökerroksen putkeen. Eipä se sitä suunnitellullista ongelmaa varmasti korjaan jos ongelmat syvemmällä.
Mistään FPS nousuista en tiedä. Enkä oo jaksanu oikeestaan ees kattoa mikä revisio tuosta protonilla tulee experiementalilla nyt mukana. Oletan että tuo patchilla korjattu jos valve nostanut mukaan hotfixiin. Ei riitä itellä mielenkiinto alkaa vertailemaan eri versioiden välillä onko eroa. Vaikea sanoa siis että onko selkeästi havaittavaa etua ainakaan omalla alustalla. (Toki muilla alustoilla voi hyötyä olla jne). Näyttis itellä rx 7800xt joka ei kärsi niin paljjon toki noista ongelmista muutenkaan.Noista täällä aiemminkin oli puhe ja villejä väitteitä fps noususta. Mitään konkreettista ei ole näkynyt.
Mutta kuitenkin kirjoitit:Mistään FPS nousuista en tiedä.
Eli et tiedä, mutta suorituskyvyn tiedät parantuneen.VKD3D on muuten patchattu noita kyseisiä bugeja huomioiden joka parantanut suorituskykyä linuxilla ainakin.
No suorituskyky = oikeammalla tavalla toimiva koodi. Ehkä väärä sanavalinta sitten tuossa.Mutta kuitenkin kirjoitit:
Eli et tiedä, mutta suorituskyvyn tiedät parantuneen.![]()
Eli jotain ~turhaa virittämistä virittämisen ilosta, jos suorituskyky ei muutu. Se on hyvä että ihmisillä on harrastuksia ja vkd3d on hieno projekti, mutta nää kärpäsestä härkänen keissit ei vie keskustelua mihinkään järkevään suuntaan.No suorituskyky = oikeammalla tavalla toimiva koodi. Ehkä väärä sanavalinta sitten tuossa.
Niin monesti tuollaset isommat projektit kuten VKD3D/DXVK yms etenee pikkuhiljaa ja pienemmin askelin. Ja kuten tuossa kirjottalin että ei löydy kyllä mielenkiintoa selvittää tarkemmin onko tuolla patchilla vaikutusta kun peliä renderoidään directx:llä vulkanin päältä. En saanu peliä asennettua vasta kun sen jälkuun kun tuo github päivitys oli ilmestyny. Kyllä tuollaset pienemmätkin korjauset on monesti saattaneet korjata monien pelien toimivuutta mitä dxvk:lla/vkd3d:lla pelanneena vuosia voin muistella. Mutta kuten sanottua ongelmathan tuon starfieldin kohdalla on varmasti myös syvemmät.Eli jotain ~turhaa virittämistä virittämisen ilosta, jos suorituskyky ei muutu. Se on hyvä että ihmisillä on harrastuksia ja vkd3d on hieno projekti, mutta nää kärpäsestä härkänen keissit ei vie keskustelua mihinkään järkevään suuntaan.
1. ”starfield on hidas koska bethseda koodas tän jutun huonosti”.
2. Joku korjaa mainitun jutun.
3. Suorituskyky on sama kuin ennenkin (ellei nyt joku saa esitettyä toisin).
:surprise pikachu:
(joillain laitteistoilla toi fixi poisti kaatumisia, joka objektiivisesti hyvä juttu)
Tämä oli jo debunkattu redditissä.VKD3D kehittäjä havaitsi bugeja jotka vaikuttaa varmasti tuohon starfieldin suoriutumiseen ja vahvistaa esim tuota muistin allokointia ja miksi esim toimii tietyillä intel kokoonpanoilla nopeammin mitä havaittiin siinä saksalaisessa artikkelissa.Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Eli osittain osittain sössity DirectX 12 kutsujen ja muistinkäytön osalta ainakin pelin koodi.
VKD3D on muuten patchattu noita kyseisiä bugeja huomioiden joka parantanut suorituskykyä linuxilla ainakin.
Pitää olla muun factionin alueella, kuin tuo bounty on. Esim. jos sulla on bounty UC:lle, niin meet vaikka FR:n planeetalle (tai minkä tahansa muun/neutraalille) maksamaan sen automaattiin.Mites hemmetissä tässä saa bountyn vekeen ilman, että menettää kaikkea varastettua loottia? Automaatilla kun yrittää maksaa niin herjaa, että et voi ota yhteyttä viranomaisiin ja sitten häviää puolet tavaroista![]()
Mä olen puhtaasti omien kokeilujen varassa ajatellut että mikä tahansa systeemi jossa löytyy jonkin verran heliumia, olisi hyvä. Tällöin siellä voisi paikallisesti kanavoida osan tuotannosta helium kohteisiin, ja loput kanavoida jonnekin toiseen systeemiin, joka olisi kaikkien outpostien kohde. Tällä hetkellä mulla on pieniä kohteita siellä täällä joita kerään korkeintaan manuaalisesti, kun en voi noita kalliimpia rakennuksia juuri yhtään vielä rakentaa.Onko muita hyviä Outpost planeettoja mistä saisi suurimman osan tarvittavista metalleista ja kaasuista ?
Itse päätin rakentaa Shoza kahteen kuuhun muutaman outpostin ja kokeilla millasta tuo touhu on. VII-A kuusta loytyi kans helium jalostamo mistä löytyi noin 300x heliumia ja yhdeltä viholliselta sai legendary aseen. Paremman louhinta laitteen ynm outpost vekottimen on lukittu perkkien taakse mitä ei ole vielä tullut kokeiltua.
Onkohan noilla edes mitään merkitystä. Mä olen käyttänyt vain aurinkovoimaa, ymmärtääkseni jos peli antaa rakentaa jonkin asian niin se tuottaa tarpeeksi energiaa. Jos ne hetkellisesti oikeasti sammuu niin silti noi pienemmät jutut tuottaa niin nopeasti että varastoja täytyisi olla valtavasti ettei ne kuitenkin nopsaan täyttyisi.En ole kokeillut tuulivoimaa tai aurinkopaneeleita mutta luulisi olevan aikamoista temppuilua jos haluaa mahdollisimman paljon jatkuvaa energiaa. Ei kukaan ole löytänyt planeettaa tai kuuta mikä on vuorovesilukossa tähden kanssa että saisi jatkuvasti aurinko energiaa ?
Ne tavarat voi "pestä" Trade authorityn kauppias NPC:llä. Myyt ne ja ostat samantien takaisin samaan hintaan.Mites hemmetissä tässä saa bountyn vekeen ilman, että menettää kaikkea varastettua loottia? Automaatilla kun yrittää maksaa niin herjaa, että et voi ota yhteyttä viranomaisiin ja sitten häviää puolet tavaroista![]()
Aah no tällä tavalla jatkossa. Hoksasin, että lootit menee sinen aseman arkkuun ja sieltähän sai takaisin.Pitää olla muun factionin alueella, kuin tuo bounty on. Esim. jos sulla on bounty UC:lle, niin meet vaikka FR:n planeetalle (tai minkä tahansa muun/neutraalille) maksamaan sen automaattiin.
Eikös ne maksa monin verroin enemmän kun ostaa takaisin?Ne tavarat voi "pestä" Trade authorityn kauppias NPC:llä. Myyt ne ja ostat samantien takaisin samaan hintaan.
Ei, koska siinä on erikseen sellainen optio jolla voi lunastaa vahingossa myydyn tavaran takaisin. Se voi voimassa sen yhden kauppasession aikana. Jos poistuu kauppanäkymästä niin sitten ne kirjautuu sen NPC:n normaaliinvarastoon josta niiden ostaminen maksaisi paljon enemmän.Eikös ne maksa monin verroin enemmän kun ostaa takaisin?
No minulla oli sama. Viimeisiä tehtäviä, kun tein niin puolet aseista oli nollissa ja lopuissa sitten vaikka kuinka. Kauppiailla saisi minusta lukea, että mihin aseeseen ne panokset tarkalleen sopii. Ostin aina vaan kaiken, kun en oikein hahmottanut.Tuntuu että pelissä saa koko ajan ammuksia aseisiin joita ei ole tai joita ei käytä.
Sitten yrittää eri vendoreilta löytää noihin omiin suosikkiaseisiin sopivia ja saa ostettua 20 kerrallaan tai sitten ei löydy ollenkaan. Tietty voi istua ja odottaa sen 48h että tulee uudestaan sama pieni määrä tai ei mitään, mutta on kyllä hankalaa ja hidasta.
Käytän vielä enimmäkseen pistooleja joten ei tarvitse edes niin paljoa ammuksia kuin joillakin isommilla aseilla.
Tämän takia kierrossa 20 pyssyä, että aina löytyy joku mihin on kuulaa. Hyvin selviää eikä tartte ostella panoksia. Samoin aina löytyy sellanen pössykkä, että dmg riittää ilman ase skillejä.Tuntuu että pelissä saa koko ajan ammuksia aseisiin joita ei ole tai joita ei käytä.
Sitten yrittää eri vendoreilta löytää noihin omiin suosikkiaseisiin sopivia ja saa ostettua 20 kerrallaan tai sitten ei löydy ollenkaan. Tietty voi istua ja odottaa sen 48h että tulee uudestaan sama pieni määrä tai ei mitään, mutta on kyllä hankalaa ja hidasta.
Käytän vielä enimmäkseen pistooleja joten ei tarvitse edes niin paljoa ammuksia kuin joillakin isommilla aseilla.
Itellä kans level 16 ja juuri sain adrianin mukaan kuvioihin. Tajusin juuri nyt että companioilta voi ottaa hyvät aseet pois niin että ne ei sitten sodissa oikeen pysty puolustamaan kunnolla,.Mulla on kans 9 pyssyä ja melee käytössä vaihtelun ja paukkujen takia.
Level 16 taitaa olla ja toisen aluksen sain. Jännästi tuon ois kai voinu saada tosi aikasin kun ois tehny oikeen questin.
Puutteista huolimatta kyllä tässä joku koukuttaa. Aluksen parantelu vaikuttaa myös hauskalta kun vähän parempi lähtökohta jo.
Itellä jeesannu noiden waypointtien kanssa kun on vaihdellut sen "show active" ja "show all" välillä ja kattonu kumpi näyttää sen mitä haluan seurata (yleensä active, mutta välillä ei).Vähän muuttunut ikäväksi mennä questeja eteenpäin kun on jotenkin jäätynyt yksi questi niin että koko ajan waypointtina näkyy oma alus ja siinä lukee:"Talk to vladimir to locate <XYZ>" vaikka olen ihan muissa tehtävissä. Ei meinaa aina löytyä että mitä pitää tehdä tai mihin mennä kun mitään waypointteja ei ole. Go to NASA! Okhei... missä se on. Noh, google auttaa.
Muutamia muita bugeja myös löytyny että optional tehtävää ei voi suorittaa kun avainhahmo istuu liikkumattomana penkillä eikä reagoi mihinkään ja muuta tämmöistä pientä. Kerran yksi hahmo vain nousi T-posessa ilmaan ja katosi katon läpi jonnekkin paremmille metsästysmaille. Ei ole tullut takaisin vielä tänäkään päivänä...
ootko antanut kaikki todistusaineistot sille luutnantille kuka seisoo komentaja ikanden vieressä. Peli ei pakota tai edes vihjaa selvästi antamaan niitä joten ne saattaa vahingossa jäädä omaan taskuun.70 tuntia takana ja muutamia bugeja minullakin tullut vastaan: crimson fleetin gather evidence jäänyt päälle pysyvästi, tresspassing-tila jäänyt päälle pari kertaa mutta korjaantuu restartilla, pari npc:tä kohonnut ilmaan katon läpi, new atlantiksen spaceportista hävinnyt lattia ja trade-masiina pysyvästi. Tuo viimeinen ainoa vakava mutta pitäisi kai korjaantua kun aloittaa ng+
Toft. Niitä taisi olla 15. Ja muutama niistä on missable. Todennäköisesti ei ole nyt löydetty jokaista vielä.ootko antanut kaikki todistusaineistot sille luutnantille kuka seisoo komentaja ikanden vieressä. Peli ei pakota tai edes vihjaa selvästi antamaan niitä joten ne saattaa vahingossa jäädä omaan taskuun.
Saa myös huomattavasti parempaa loottia. Lataa no spongy enemies modi. Siinä on 4 tai 5 eri vaihtoehtoa säätää vihujen HP itseä miellyttävällä tasolle.Vaikeustasot tosiaan vaan nostaa HP vihuilla, niin en halua nostaa. Mutta laitanpa testiin tämän modin joka muuttaa tekoälyn parametreja aggressiivisemmiksi ja parantaa osumatarkkuutta.
Nimi modilla on vähän clickbait, kun eihän se tekoälyä sinänsä paranna. Muutokset pystyy katsomaan tekstitiedostosta mitä modi tekee.
![]()
Improved Combat AI
Starfield NPCs oftentimes just stand around contemplating their next move. With this mod, NPCs will be more active and will act more intelligently. (Optional CCR support)www.nexusmods.com
Joo, olin harkinnut että vaikeus täysille ja less spongy enemies. Vähän vaan huolestuttaa että rikkoo balanssia liikaa, niin sitten menee myös tylsäksi. Onko johonkin koostettu tiedot vaikeusasteet modifierit, että vois kattoo sopivia lukuja?Saa myös huomattavasti parempaa loottia. Lataa no spongy enemies modi. Siinä on 4 tai 5 eri vaihtoehtoa säätää vihujen HP itseä miellyttävällä tasolle.
Saattoi kyllä osa jäädä huomaamatta. En lähtenyt enää etsimään viimeisen crimson fleet tehtävän jälkeen.ootko antanut kaikki todistusaineistot sille luutnantille kuka seisoo komentaja ikanden vieressä. Peli ei pakota tai edes vihjaa selvästi antamaan niitä joten ne saattaa vahingossa jäädä omaan taskuun.