Starfield (PC, XBX)

Tarjoaako new game+ sitten jotain uutta vai miksi kaikilla on kova hinku aloittaa se?

Se tarjoaa heman uutta ja tietyt asiat muuttuu. Hankala tarkemmin kuvailla ilman spoilereita. Mediassa vain moni oli sitä mieltä että kannattaa tai on jopa suositeltavaa että juokset pääjuonen läpi suoraan ja aloitat ng+. Olen tästä vahvasti erimieltä. Ng+ on tässäkin tarkoitettu vasta sen ensimmäisen kunnon pelikerran jälkeen pelattavaksi, se on ihan kiva lisä ja hyvin toteutettu.
 
New game+ peli tuntuu hieman vapaammalta. JA iso plussa kun teet ekan pelikerran läpi viimeisistä main guesteista tulee jotain 5k-10k xp, sain parhaimmilaan 2 leveliä kerralla, hieman mukavempaa oli valita skillejä ja se main guest paranee loppua kohti.

ite en tehnyt faction guesteja juuri ollenkaan, keskityn niihin nyt ng+. Joissain guesteissa voi valita eri dialogit, jotka voi nopeuttaa guesteja, ei tarvi kaikkia tehä mitä eka kerralla, yms...
Odottelen että tulee jotain ship design saving modia, jotta nuo ship building vois säilöä aina kun pelaa läpi.

Ng+ voi myös valita haluaako pelata koko main guestin läpi uudelleen, hyvä jos aikoo affinityä kerätä companioneilla(n 50h). Vai pelaako turboversion jossa suurin osa main guestista voi skipata, noin 1h ja läpi uudestaan, enemmän jos kerää ne --spoiler--

Mitä nyt redditistä luin aika 50/50 on innostunut NG+ ja toinen pelaajakunta pelaa kerran läpi ja se riittää
 
Itse jätän kyllä väliin tämän ketjun perusteella, tuntuu että yli puolet sanoo pelin olevan julkaistu liian aikaisin. Luotetaan siihen ja odotellaan modeja/päivityksiä :)
 
Itse jätän kyllä väliin tämän ketjun perusteella, tuntuu että yli puolet sanoo pelin olevan julkaistu liian aikaisin. Luotetaan siihen ja odotellaan modeja/päivityksiä :)
On tässä hyviäkin puolia tosin aika huumorilla saa ottaa esim tuon "25 years in the making" kun monet pelin osa-alueet tuntuu että ne on keksitty kaksi päivää ennen pelin julkaisua ja räpelletty mukaan peliin.
 
Onko tuo päivitys mikä lisää dlss ja widescreen tuen jo julkaistu vai ei? Vasta sen jälkeen lähtee tulille peli.
 
Tuntuuko kenestäkään muusta tuo Sneak että ei oikein onnistu ja ei saa semmoista kunnon ninjailua aikaan? Joo, ei ole skillit tapissa mutta tuntuu että ei saa edes sneakin eka tieriä unlockattua kun tämä mun mätisäkki ukko huomataan kilometrien päästä. Joku joka on sneakkaillut itsensä master-ninjaksi niin onko sama ultimate-ninja fiilis mitä esim skyrim/oblivion että voi varastaa vaikka vaatteet toisen päältä sen huomaamatta ja päästä vaikka mihin hienoihin paikkoihin? Eli onko syvyyttä?

Balansoitu siinä missä kun Skyrimissa sai helposti pilattua koko pelin sillä jo ensimmäisellä kolmanneksella. Itsellä tässä nyt kolme pykälää sneakkia ja geari löytyy sitä varten. Just passelisti. En tiedä mitä neljäs pykälä aiheuttaa.
 
Omat ajatukset hyvin menee tämän videon kanssa. Kaduttaa että pelasin pääjuonen liian nopeasti läpi. Tai kaduttaa on ehkä turhan vahva sana, mutta latasin kuitenkin vanhan saven ja jäin tekemään muita sivutehtäviä. Minun vahva suositus on että pelaa tämä samoin kuin muutkin Bethesdan pelit, eli kolua kaikki läpi ja tee kaikki mahdollinen mitä haluat. Sen jälkeen ne erotkin ng+ kanssa näkyy parhaiten kun on kontekstia enemmän. Tämä on oma suunnitelma nyt.



Tää oli kyl ihan hyvä. Nyt en ainakaan tiedä miten kuuluisi pelata joten vedetään miten sattuu :D. Omalla kohdalla ei ole kirjoihin kirjoitettu kuitenkaan, että jaksaisi koluta tätä maailmaa 100%.
 
Miten tässä saisi resetattua skillit, ilmeisesti konsolikomennoilla? vai mitenkään?
Olen ottanut combat skillejä monta ja aseet on liian op ja taistelu helppoa, ois nuo pisteet voinu laittaa vaikka tech tai science ennemmin
Ruyjin industries missioneissa menossa vimppa tehtävä ja olipas tylsiä missioneja.

En nyt murehtisi missä järjestyksessä noita tehtäviä tekee, ainakin viimeisemmät bethesdan pelit olen pelannut useammin kuin kerran läpi, FO4 tosin vieläkin 2 isompaa dlc:tä pelaamatta läpi kokonaan.
Ja ei kaduta vaikka alunperin aikomus oli tehdä "kaikki" ensin, mutta sitten kyllästyin ja rushin MG läpi ja pelaan nyt NG+, jossa pelaan faction missionit eka, jota jäi eka pelikerralla.
 

Tutkivat SF suorituskykyä eivätkä löytäneet mitään erityistä syytä nvidian alisuoritukselle.
Testi oli 4k resolla ja ei korteilla mitä suurin osa ihmisistä käyttäisi.

In summary there’s no single explanation for RDNA 3’s relative overperformance in Starfield. Higher occupancy and higher L2 bandwidth both play a role, as does RDNA 3’s higher frontend clock. However, there’s really nothing wrong with Nvidia’s performance in this game, as some comments around the internet might suggest. Lower utilization is by design in Nvidia’s architecture


TH puhuu testituloksista ja mainitsee miten juuri alemman tason kortit suoriutuvat odottamattomalla tavalla ja käytännössä syyttävät gamebryoa.

We also found that AMD's RDNA 2 RX 6000-series GPUs perform abnormally well compared to Nvidia GPUs, with the RX 6800 as an example matching or exceeding the performance of an RTX 4070
 
TH puhuu testituloksista ja mainitsee miten juuri alemman tason kortit suoriutuvat odottamattomalla tavalla ja käytännössä syyttävät gamebryoa.
VKD3D kehittäjä havaitsi bugeja jotka vaikuttaa varmasti tuohon starfieldin suoriutumiseen ja vahvistaa esim tuota muistin allokointia ja miksi esim toimii tietyillä intel kokoonpanoilla nopeammin mitä havaittiin siinä saksalaisessa artikkelissa.

Eli osittain osittain sössity DirectX 12 kutsujen ja muistinkäytön osalta ainakin pelin koodi.

VKD3D on muuten patchattu noita kyseisiä bugeja huomioiden joka parantanut suorituskykyä linuxilla ainakin.
 
VKD3D kehittäjä havaitsi bugeja jotka vaikuttaa varmasti tuohon starfieldin suoriutumiseen ja vahvistaa esim tuota muistin allokointia ja miksi esim toimii tietyillä intel kokoonpanoilla nopeammin mitä havaittiin siinä saksalaisessa artikkelissa.

Eli osittain osittain sössity DirectX 12 kutsujen ja muistinkäytön osalta ainakin pelin koodi.

VKD3D on muuten patchattu noita kyseisiä bugeja huomioiden joka parantanut suorituskykyä linuxilla ainakin.

Tuolla ilmeisesti sama tyyppi sanoo että hyvin pieniä parannuksia odotettavissa.
 
VKD3D on muuten patchattu noita kyseisiä bugeja huomioiden joka parantanut suorituskykyä linuxilla ainakin.
Sama suorituskykyetu pitäisi kyllä tulla windowsillakin, sillä toi pelikohtainen vkd3d perf jippo korjaa mainitut asiat ihan käyttiksestä riippumatta. Kokeile ihmeessä ja kerro tulokset.

Muistaakseni vaihdetaan vaan joku dll kansiosta ja kovaa ajoa.
 
Sama suorituskykyetu pitäisi kyllä tulla windowsillakin, sillä toi pelikohtainen vkd3d perf jippo korjaa mainitut asiat ihan käyttiksestä riippumatta. Kokeile ihmeessä ja kerro tulokset.

Muistaakseni vaihdetaan vaan joku dll kansiosta ja kovaa ajoa.
Niin tuo oli enemmänkin pieni hienosäätö tuohon kääntökerroksen putkeen. Eipä se sitä suunnitellullista ongelmaa varmasti korjaan jos ongelmat syvemmällä.

Niin siis itsellä käytössä tuo luonnollisesti kun käytän linuxia + protonia. Eikä oo tarvetta ollut vertailla vs windowsin suorituskykyyn. Sanottaisko että kyllä itsellä on ainakin toiminut ihan mukavasti linuxilla alusta lähtien kun aloitin pelailemaan.
 
Niin tuo oli enemmänkin pieni hienosäätö tuohon kääntökerroksen putkeen. Eipä se sitä suunnitellullista ongelmaa varmasti korjaan jos ongelmat syvemmällä.
Jep. Poistetaan noi käskykuplat kokonaan ja fiksataan muistiallokaatio.

Oliko jotain muita suunnitellullisia ongelmia tiedossa?

Noista täällä aiemminkin oli puhe ja villejä väitteitä fps noususta. Mitään konkreettista ei ole näkynyt.
 
Noista täällä aiemminkin oli puhe ja villejä väitteitä fps noususta. Mitään konkreettista ei ole näkynyt.
Mistään FPS nousuista en tiedä. Enkä oo jaksanu oikeestaan ees kattoa mikä revisio tuosta protonilla tulee experiementalilla nyt mukana. Oletan että tuo patchilla korjattu jos valve nostanut mukaan hotfixiin. Ei riitä itellä mielenkiinto alkaa vertailemaan eri versioiden välillä onko eroa. Vaikea sanoa siis että onko selkeästi havaittavaa etua ainakaan omalla alustalla. (Toki muilla alustoilla voi hyötyä olla jne). Näyttis itellä rx 7800xt joka ei kärsi niin paljjon toki noista ongelmista muutenkaan.
 
No suorituskyky = oikeammalla tavalla toimiva koodi. Ehkä väärä sanavalinta sitten tuossa.
Eli jotain ~turhaa virittämistä virittämisen ilosta, jos suorituskyky ei muutu. Se on hyvä että ihmisillä on harrastuksia ja vkd3d on hieno projekti, mutta nää kärpäsestä härkänen keissit ei vie keskustelua mihinkään järkevään suuntaan.

1. ”starfield on hidas koska bethseda koodas tän jutun huonosti”.
2. Joku korjaa mainitun jutun.
3. Suorituskyky on sama kuin ennenkin (ellei nyt joku saa esitettyä toisin).

:surprise pikachu:

(joillain laitteistoilla toi fixi poisti kaatumisia, joka objektiivisesti hyvä juttu)
 
Eli jotain ~turhaa virittämistä virittämisen ilosta, jos suorituskyky ei muutu. Se on hyvä että ihmisillä on harrastuksia ja vkd3d on hieno projekti, mutta nää kärpäsestä härkänen keissit ei vie keskustelua mihinkään järkevään suuntaan.

1. ”starfield on hidas koska bethseda koodas tän jutun huonosti”.
2. Joku korjaa mainitun jutun.
3. Suorituskyky on sama kuin ennenkin (ellei nyt joku saa esitettyä toisin).

:surprise pikachu:

(joillain laitteistoilla toi fixi poisti kaatumisia, joka objektiivisesti hyvä juttu)
Niin monesti tuollaset isommat projektit kuten VKD3D/DXVK yms etenee pikkuhiljaa ja pienemmin askelin. Ja kuten tuossa kirjottalin että ei löydy kyllä mielenkiintoa selvittää tarkemmin onko tuolla patchilla vaikutusta kun peliä renderoidään directx:llä vulkanin päältä. En saanu peliä asennettua vasta kun sen jälkuun kun tuo github päivitys oli ilmestyny. Kyllä tuollaset pienemmätkin korjauset on monesti saattaneet korjata monien pelien toimivuutta mitä dxvk:lla/vkd3d:lla pelanneena vuosia voin muistella. Mutta kuten sanottua ongelmathan tuon starfieldin kohdalla on varmasti myös syvemmät.
 
VKD3D kehittäjä havaitsi bugeja jotka vaikuttaa varmasti tuohon starfieldin suoriutumiseen ja vahvistaa esim tuota muistin allokointia ja miksi esim toimii tietyillä intel kokoonpanoilla nopeammin mitä havaittiin siinä saksalaisessa artikkelissa.

Eli osittain osittain sössity DirectX 12 kutsujen ja muistinkäytön osalta ainakin pelin koodi.

VKD3D on muuten patchattu noita kyseisiä bugeja huomioiden joka parantanut suorituskykyä linuxilla ainakin.

Tämä oli jo debunkattu redditissä.

 
Mites hemmetissä tässä saa bountyn vekeen ilman, että menettää kaikkea varastettua loottia? Automaatilla kun yrittää maksaa niin herjaa, että et voi ota yhteyttä viranomaisiin ja sitten häviää puolet tavaroista :(
 
Mites hemmetissä tässä saa bountyn vekeen ilman, että menettää kaikkea varastettua loottia? Automaatilla kun yrittää maksaa niin herjaa, että et voi ota yhteyttä viranomaisiin ja sitten häviää puolet tavaroista :(
Pitää olla muun factionin alueella, kuin tuo bounty on. Esim. jos sulla on bounty UC:lle, niin meet vaikka FR:n planeetalle (tai minkä tahansa muun/neutraalille) maksamaan sen automaattiin.
 
Onko muita hyviä Outpost planeettoja mistä saisi suurimman osan tarvittavista metalleista ja kaasuista ?

Itse päätin rakentaa Shoza kahteen kuuhun muutaman outpostin ja kokeilla millasta tuo touhu on. VII-A kuusta loytyi kans helium jalostamo mistä löytyi noin 300x heliumia ja yhdeltä viholliselta sai legendary aseen. Paremman louhinta laitteen ynm outpost vekottimen on lukittu perkkien taakse mitä ei ole vielä tullut kokeiltua.

Mä olen puhtaasti omien kokeilujen varassa ajatellut että mikä tahansa systeemi jossa löytyy jonkin verran heliumia, olisi hyvä. Tällöin siellä voisi paikallisesti kanavoida osan tuotannosta helium kohteisiin, ja loput kanavoida jonnekin toiseen systeemiin, joka olisi kaikkien outpostien kohde. Tällä hetkellä mulla on pieniä kohteita siellä täällä joita kerään korkeintaan manuaalisesti, kun en voi noita kalliimpia rakennuksia juuri yhtään vielä rakentaa.

En ole kokeillut tuulivoimaa tai aurinkopaneeleita mutta luulisi olevan aikamoista temppuilua jos haluaa mahdollisimman paljon jatkuvaa energiaa. Ei kukaan ole löytänyt planeettaa tai kuuta mikä on vuorovesilukossa tähden kanssa että saisi jatkuvasti aurinko energiaa ?

Onkohan noilla edes mitään merkitystä. Mä olen käyttänyt vain aurinkovoimaa, ymmärtääkseni jos peli antaa rakentaa jonkin asian niin se tuottaa tarpeeksi energiaa. Jos ne hetkellisesti oikeasti sammuu niin silti noi pienemmät jutut tuottaa niin nopeasti että varastoja täytyisi olla valtavasti ettei ne kuitenkin nopsaan täyttyisi.


(NG+)
Mä meinasin alunperin rynniä tuon päätehtävän läpi nopeasti aloittaakseni alusta kunnolla pelaten hieman vahvemmalla hahmolla, mutta se selvästi jäi kun mua kiinnostaa niin paljon enemmän tutkiminen ja seikkailu kuin tehtävien suorittaminen. Mä olen vissiin nyt level 17 ja olen tehnyt tasan yhden päätehtävän. Jemisonin olen sentään saanut 83% tutkittua.

Tuo tullut päivitys tuntuu selvästi tehneen ainakin pelin saven lataamisen hieman hitaammaksi. Tuntuuko muilla, muutama sekunti enemmän siinä mielestäni menee? Käytän aika ahkerasti F5 ja F9.



Mites hemmetissä tässä saa bountyn vekeen ilman, että menettää kaikkea varastettua loottia? Automaatilla kun yrittää maksaa niin herjaa, että et voi ota yhteyttä viranomaisiin ja sitten häviää puolet tavaroista :(

Ne tavarat voi "pestä" Trade authorityn kauppias NPC:llä. Myyt ne ja ostat samantien takaisin samaan hintaan.
 
Pitää olla muun factionin alueella, kuin tuo bounty on. Esim. jos sulla on bounty UC:lle, niin meet vaikka FR:n planeetalle (tai minkä tahansa muun/neutraalille) maksamaan sen automaattiin.

Aah no tällä tavalla jatkossa. Hoksasin, että lootit menee sinen aseman arkkuun ja sieltähän sai takaisin.

Ne tavarat voi "pestä" Trade authorityn kauppias NPC:llä. Myyt ne ja ostat samantien takaisin samaan hintaan.

Eikös ne maksa monin verroin enemmän kun ostaa takaisin?
 
Eikös ne maksa monin verroin enemmän kun ostaa takaisin?

Ei, koska siinä on erikseen sellainen optio jolla voi lunastaa vahingossa myydyn tavaran takaisin. Se voi voimassa sen yhden kauppasession aikana. Jos poistuu kauppanäkymästä niin sitten ne kirjautuu sen NPC:n normaaliinvarastoon josta niiden ostaminen maksaisi paljon enemmän.
 
Tuntuu että pelissä saa koko ajan ammuksia aseisiin joita ei ole tai joita ei käytä.

Sitten yrittää eri vendoreilta löytää noihin omiin suosikkiaseisiin sopivia ja saa ostettua 20 kerrallaan tai sitten ei löydy ollenkaan. Tietty voi istua ja odottaa sen 48h että tulee uudestaan sama pieni määrä tai ei mitään, mutta on kyllä hankalaa ja hidasta.

Käytän vielä enimmäkseen pistooleja joten ei tarvitse edes niin paljoa ammuksia kuin joillakin isommilla aseilla.
 
Tuntuu että pelissä saa koko ajan ammuksia aseisiin joita ei ole tai joita ei käytä.

Sitten yrittää eri vendoreilta löytää noihin omiin suosikkiaseisiin sopivia ja saa ostettua 20 kerrallaan tai sitten ei löydy ollenkaan. Tietty voi istua ja odottaa sen 48h että tulee uudestaan sama pieni määrä tai ei mitään, mutta on kyllä hankalaa ja hidasta.

Käytän vielä enimmäkseen pistooleja joten ei tarvitse edes niin paljoa ammuksia kuin joillakin isommilla aseilla.

No minulla oli sama. Viimeisiä tehtäviä, kun tein niin puolet aseista oli nollissa ja lopuissa sitten vaikka kuinka. Kauppiailla saisi minusta lukea, että mihin aseeseen ne panokset tarkalleen sopii. Ostin aina vaan kaiken, kun en oikein hahmottanut.
 
Tuntuu että pelissä saa koko ajan ammuksia aseisiin joita ei ole tai joita ei käytä.

Sitten yrittää eri vendoreilta löytää noihin omiin suosikkiaseisiin sopivia ja saa ostettua 20 kerrallaan tai sitten ei löydy ollenkaan. Tietty voi istua ja odottaa sen 48h että tulee uudestaan sama pieni määrä tai ei mitään, mutta on kyllä hankalaa ja hidasta.

Käytän vielä enimmäkseen pistooleja joten ei tarvitse edes niin paljoa ammuksia kuin joillakin isommilla aseilla.

Tämän takia kierrossa 20 pyssyä, että aina löytyy joku mihin on kuulaa. Hyvin selviää eikä tartte ostella panoksia. Samoin aina löytyy sellanen pössykkä, että dmg riittää ilman ase skillejä.

e: loottaan kyllä aika tehokkaasti kaikki nurkat läpi.
 
Mulla on kans 9 pyssyä ja melee käytössä vaihtelun ja paukkujen takia.

Level 16 taitaa olla ja toisen aluksen sain. Jännästi tuon ois kai voinu saada tosi aikasin kun ois tehny oikeen questin.

Puutteista huolimatta kyllä tässä joku koukuttaa. Aluksen parantelu vaikuttaa myös hauskalta kun vähän parempi lähtökohta jo.
 
Mulla on kans 9 pyssyä ja melee käytössä vaihtelun ja paukkujen takia.

Level 16 taitaa olla ja toisen aluksen sain. Jännästi tuon ois kai voinu saada tosi aikasin kun ois tehny oikeen questin.

Puutteista huolimatta kyllä tässä joku koukuttaa. Aluksen parantelu vaikuttaa myös hauskalta kun vähän parempi lähtökohta jo.

Itellä kans level 16 ja juuri sain adrianin mukaan kuvioihin. Tajusin juuri nyt että companioilta voi ottaa hyvät aseet pois niin että ne ei sitten sodissa oikeen pysty puolustamaan kunnolla,.

Iskältä saatu pyssy on hyvä mutta siihen vaikee saada niitä ammoja. Digipickkejä ja medpakkeja kaipaisi aika paljon lisää ja on tässä pari muutakin ärsyttävää ehkä joskus korjattavaa bugia ollut,
mutta pääsääntöisesti ne on voinut kiertää googlaamalla ohjeita.

Ehkä vittumaisin bugi se että kun kalustaa razorbladen aseilla niin ne saattaa hävitä sieltä ihan yllättäen.
 
120h ja reilut takana ja nyt rakensin ekan aluksen ihan kokonaan.
Vähän ruma möhkäle, mutta jostakin se pitää lähteä.
Rahaa tuohon paloi 260k

Vinkkejä aloittelijoille.
-Säästä pari skillupia kun rakennat, saat samalla nostettua ship buildingia. Ship flying skill ois hyvä olla 4 jo.
-Ne ekat 5 muokkaus vaatimusta, kannattaa modifoida olemassa olevaa alustta, taso 4 aukaisu vaatii jo 30 erillistä muokkausta, jos tähän asti innostuu
- Rahaa 500k
-Helpoin on ostaa joku halvin alus vaikka new atlantis
-Ship builderissa vaihda alukseen ja pura palasiksi ja siihen tarvii kaikki perusosat, eli reactor, grav drive, shield yms, jokaista voi olla 1kpl
-Landing geareja täytyy olla tarpeeksi massaan nähden ja landing bay samalla tasolla kuin landing gear.
-se herjaa kaikenlaista, virheet näkee aukaisemalla ship certificate menun, C nappi PC:llä
- aseet täytyy groupittaa, niitä voi olla 3 ryhmää samaa asetta bal-bal, las-las, mis-mis jne..., toinen tab tuosta ship menusta
-Kunhan punaista ei enää löydy, kannattaa poistua ship builderista ja tallentaaa peli ja sen jälkeen muokkailla tuota, aluksen voi nimetä myös
- C tason reaktori sallii sekä A,B,C-tason enginet ja osat, mutta jos aloittaa ihan ekalla skillillä, täytyy A-tason reaktorissa olla A-tason osat, ne osat, joita ei voi laittaa on harmaana. A on perustaso ja C antaa enemmän poweria ja vaatii ship command 3 skillin vähintään.
 

Liitteet

  • eka_alus.jpg
    eka_alus.jpg
    271,6 KB · Luettu: 251
Viimeksi muokattu:
Helpoin tapa kerätä leveliä/skill pointteja on käydä pykäämässä alumiini/rauta kaivos Androphon kuuhun millä sitten takoo 4500 adaptive framea joka kerta kun nukut 24 tuntia.
Itse en näe tuota edes huijauksena kun skilleihin vaaditaan edelleen ne "avaa 15 lukkoa" vaatimukset.
 
Vähän muuttunut ikäväksi mennä questeja eteenpäin kun on jotenkin jäätynyt yksi questi niin että koko ajan waypointtina näkyy oma alus ja siinä lukee:"Talk to vladimir to locate <XYZ>" vaikka olen ihan muissa tehtävissä. Ei meinaa aina löytyä että mitä pitää tehdä tai mihin mennä kun mitään waypointteja ei ole. Go to NASA! Okhei... missä se on. Noh, google auttaa.

Muutamia muita bugeja myös löytyny että optional tehtävää ei voi suorittaa kun avainhahmo istuu liikkumattomana penkillä eikä reagoi mihinkään ja muuta tämmöistä pientä. Kerran yksi hahmo vain nousi T-posessa ilmaan ja katosi katon läpi jonnekkin paremmille metsästysmaille. Ei ole tullut takaisin vielä tänäkään päivänä...
 
70 tuntia takana ja muutamia bugeja minullakin tullut vastaan: crimson fleetin gather evidence jäänyt päälle pysyvästi, tresspassing-tila jäänyt päälle pari kertaa mutta korjaantuu restartilla, pari npc:tä kohonnut ilmaan katon läpi, new atlantiksen spaceportista hävinnyt lattia ja trade-masiina pysyvästi. Tuo viimeinen ainoa vakava mutta pitäisi kai korjaantua kun aloittaa ng+
 
Loppui moti pelata tätä 50h jälkeen kun aloin tekemään tuota Ryujin questlineä. Tappoi kaiken loputkin innot pelata. Kokoajan kun tätä pelasi odottelin milloin ne hyvät osat alkavat, mutta kokoajan meni vain huonommaksi.

Pitää palata ehkä joskus modien kanssa. IGN:n 7/10 arvosana oli aika osuva.
 
Vähän muuttunut ikäväksi mennä questeja eteenpäin kun on jotenkin jäätynyt yksi questi niin että koko ajan waypointtina näkyy oma alus ja siinä lukee:"Talk to vladimir to locate <XYZ>" vaikka olen ihan muissa tehtävissä. Ei meinaa aina löytyä että mitä pitää tehdä tai mihin mennä kun mitään waypointteja ei ole. Go to NASA! Okhei... missä se on. Noh, google auttaa.

Muutamia muita bugeja myös löytyny että optional tehtävää ei voi suorittaa kun avainhahmo istuu liikkumattomana penkillä eikä reagoi mihinkään ja muuta tämmöistä pientä. Kerran yksi hahmo vain nousi T-posessa ilmaan ja katosi katon läpi jonnekkin paremmille metsästysmaille. Ei ole tullut takaisin vielä tänäkään päivänä...
Itellä jeesannu noiden waypointtien kanssa kun on vaihdellut sen "show active" ja "show all" välillä ja kattonu kumpi näyttää sen mitä haluan seurata (yleensä active, mutta välillä ei).

Noita ylösnousemuksia on myös näkynyt aina siellä täällä. Olis hauska tietää kuinka korkealle päätyvät.. :D
 
Perjantaina rullas lopputekstit ruudussa, kuutisenkymmentä tuntia meni ja leveli oli 38 silloin.

Tuli puuhattua vähän kaikkea, niin aikaakin meni. Outpostien rakentaminen ei ollu kovin mielenkiintoista. Alusten rakentaminen oli sillai ihan ok, kun siitä sai jutun juonesta ensin kiini. Tosin siinä rakentelussa oikeestaan muuta tehnyt kun paransi aseita ja lisäsi varastotilaa. Avaruus tappelukaan ei kovin kummoista ollut, loppua kohti alko vihut sulamaan aika ripeesti kun oli aluksessa reiluhko patteri ohjuspodeja.
Kuvassa lopunaikojen Potkukelkka
20230915192243_1.jpg

Tuttua Bethesdaa tää kyllä oli, niin hyvässä kun pahassakin. Toi vakio inventory on aivan jäätävää sontaa. StarUI on aivan timanttia tähän ja less spongy enemies oli kanssa aika kiva, kun kuka sitä nyt jaksaa seittämän lippaalista nakutella joka vihua nassuun.
Antaisin tälle sen seiskan arvosanaks, ihan ok peli, mitä nyt jotain valuvikoja sielä täälä. Modeilla höystettynä, niin arvosana nousee sinne 8-9 tienoille.

Aivan perhanan hyvä se nuttu minkä siitä saa, se alus sitten ei taas kummonen ole, kun siihen ei saa vissiin upgadeja mistään.
 
70 tuntia takana ja muutamia bugeja minullakin tullut vastaan: crimson fleetin gather evidence jäänyt päälle pysyvästi, tresspassing-tila jäänyt päälle pari kertaa mutta korjaantuu restartilla, pari npc:tä kohonnut ilmaan katon läpi, new atlantiksen spaceportista hävinnyt lattia ja trade-masiina pysyvästi. Tuo viimeinen ainoa vakava mutta pitäisi kai korjaantua kun aloittaa ng+
ootko antanut kaikki todistusaineistot sille luutnantille kuka seisoo komentaja ikanden vieressä. Peli ei pakota tai edes vihjaa selvästi antamaan niitä joten ne saattaa vahingossa jäädä omaan taskuun.
 
ootko antanut kaikki todistusaineistot sille luutnantille kuka seisoo komentaja ikanden vieressä. Peli ei pakota tai edes vihjaa selvästi antamaan niitä joten ne saattaa vahingossa jäädä omaan taskuun.

Toft. Niitä taisi olla 15. Ja muutama niistä on missable. Todennäköisesti ei ole nyt löydetty jokaista vielä.

Tämähän on Skyrimin Stones of Barenziahia vastaava, eli ei quest markkeria mihinkään, löydät kaikki jos löydät.
 
Vaikeustasot tosiaan vaan nostaa HP vihuilla, niin en halua nostaa. Mutta laitanpa testiin tämän modin joka muuttaa tekoälyn parametreja aggressiivisemmiksi ja parantaa osumatarkkuutta.

Nimi modilla on vähän clickbait, kun eihän se tekoälyä sinänsä paranna. Muutokset pystyy katsomaan tekstitiedostosta mitä modi tekee.

 
Vaikeustasot tosiaan vaan nostaa HP vihuilla, niin en halua nostaa. Mutta laitanpa testiin tämän modin joka muuttaa tekoälyn parametreja aggressiivisemmiksi ja parantaa osumatarkkuutta.

Nimi modilla on vähän clickbait, kun eihän se tekoälyä sinänsä paranna. Muutokset pystyy katsomaan tekstitiedostosta mitä modi tekee.


Saa myös huomattavasti parempaa loottia. Lataa no spongy enemies modi. Siinä on 4 tai 5 eri vaihtoehtoa säätää vihujen HP itseä miellyttävällä tasolle.
 
Saa myös huomattavasti parempaa loottia. Lataa no spongy enemies modi. Siinä on 4 tai 5 eri vaihtoehtoa säätää vihujen HP itseä miellyttävällä tasolle.
Joo, olin harkinnut että vaikeus täysille ja less spongy enemies. Vähän vaan huolestuttaa että rikkoo balanssia liikaa, niin sitten menee myös tylsäksi. Onko johonkin koostettu tiedot vaikeusasteet modifierit, että vois kattoo sopivia lukuja?
 
ootko antanut kaikki todistusaineistot sille luutnantille kuka seisoo komentaja ikanden vieressä. Peli ei pakota tai edes vihjaa selvästi antamaan niitä joten ne saattaa vahingossa jäädä omaan taskuun.

Saattoi kyllä osa jäädä huomaamatta. En lähtenyt enää etsimään viimeisen crimson fleet tehtävän jälkeen.
 
Joo-o, 80 tuntia ja läpi niin paljo kuin jaksoi. Very hard less spongyllä mutta avaruustappelut heitin very easylle koska ei vaan kiinnostanut. 41 level lopussa ja rahaa aivan liikaa vaikka ammuksiin meni paljon. Rajotin jopa tiettyjen aseiden käyttä koska olis muuttunut cod-tyyliseks adhd juoksuksi.

Sellainen 7/10 peli. Kyllähän tuon pelaa ajan tappamiseen muttei mullistava, pääquesti ja varsinkin alku karseaa.

Bugeja oli ihan saatanasti, freestar faction jäi kokonaan tekemättä kun toka questi meni juntturaan ja consolella korjauskin kuulemma vain kusi jatkon. Samoin sivuquesteissa bugeja jotka esti jatkon.

En tainnut yhtäkään outpostia rakentaa ja aluksiin liittyväänkään en oikein panostanut.

Ng+ en kyllä itse ymmärrä, jo lvl 30 alkoi hahmo tuntua jumalalta mutta ilman spongyä ei se että ampuu 20 kertaa päähän haulikollakaan ole hyvää pelisuunnittelua.

Vuoden päästä tjsp voisi uudestaan kokeilla jos modaajat pääsee vauhtiin. Harmi vain että en usko että suurinta ärsytystä eli latausruutuja ja odottelua tuskin saavat helpolla korjattua. Suurin osa Ryujin factionin sarjastakin oli vain ovien odottelua ja fast travelia, onneksi ei rauta ole samaa ikää kuin pelimoottori mutta silti ärsyttävää.
 
Nyt tuli ongelma.

Päivityksen jälkeen ei enää peli lataa saveja. Kaatuu vaan.

Modeja asennettu sfse, archiement enabler ja dlss.

Päivitin sfse:n ja arhiement enablerin ennen pelin käynnistystä.

Onkohan se tuosta dlss:tä kiinni vai? Toivottavasti ei mennyt savet... 37h pelattu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 266
Viestejä
4 507 029
Jäsenet
74 347
Uusin jäsen
Si-Pe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom