Mielenkiintoinen käsitys hyvästä palvelusta, jos ohjataan suoraan vaan valmistajalle, annetaan saksankielinen palvelunumero (no okei, jos amazon.de:stä tilannut, ymmärrettävää) ja sitten pompotellaan pitkin länsi-eurooppaa ennen kuin otetaan lusikka kauniiseen käteen ja hoidetaan takuuvaihto. Oma käsitys hyvästä takuukäsittelystä menee kutakuinkin näin: Takuunalainen laite hajoaa itsestä johtumattomasta syystä, otan yhteyttä myyjäliikkeeseen (sähköposti, RMA-lomake tai puhelin, jos verkkokauppa. Marssimalla paikalle jos kivijalka), he antavat toimintaohjeet (lähetä tuote näin ja näin tänne ja tänne), lähetän tuotteen, vastaanotan ilmoituksen takuukäsittelyn etenemisestä ja lopulta vastaanotan korvaavan tuotteen (tai rahat takaisin).
Toki myönnettäköön, että joidenkin merkkien kohdalla suoraan valmistajan kanssa asiointi tuottaa parhaat tulokset. Samsungista en tiedä, ainoa Samsung joka minulla on ikinä hajonnut "itsestään" oli Galaxy S+ noin neljä vuotta takuun päättymisen jälkeen..