rushi
Tukijäsen
Aloin nyt ihan miettimään noita lämpöjä ja ajattelin tsekata nykytilanteen. HWiNFO64 ei näytä kumpaakaan nyt kiinni olevaa asemaa (SN850 ja SX8200Pro) ollenkaan, eikä asetuksissakaan ollut yhtään mitään noihin liittyvää (disabloituna, tai muutenkaan). Mikähän siinä mättää
Olen jo tovin pohtinut sitäkin, että laittaisi yhden 120-140mm radin, sille DC-LT pumpun ja pistäisi muistit ja SSD:t siihen omaan luuppiinsa. Katotaan, antaako uudet levyt intoa tämän tekemiseen.
Toisaalta tuo emon Gen-Z.2 kortin jäähy on melkoisen jämerä heatpipensä ja ripojensa kanssa joten voi hyvinkin olla riittävä, kun taas tuo käyttislevy jää näyttiksen alle ja voi tullakin ongelmaksi kun ei sinne vesiblokkikaan sovi. Ellei sitten Alphacoolin HDX Pro
On suorastaan huvittavaa, miten monella on tullut peppu kipeäksi minun SSD-hankinnoistani, ihan kuin se olisi joltakin muulta jotenkin pois

Täytyy lukea juttu. Mulla tuo 9100Pro on tulossa käyttislevyksi X670E GENEen näyttiksen alla olevaan slottiin sillä emon omalla heatsinkillä, koska vesiblokillisen näyttiksen alle ei vaan yksinkertaisesti mahdu muuta. Tai ehkä joku pieni rivotettu voisi mahtua, jos tuon orkkiksen jättäisi pois. Täytyy varmaan laittaa siihen joku puhallin hönkimään kohti, jos lämmöt tulee ongelmaksi. Tuskin käyttislevyn käytöllä tulee, asennusten aikana jos lämpiää enempi niin ei haittaa. Tuo TR-M2 on kyllä lähinnä pelkkä alumiinimöykky joka tuo vain massaa lisää, säteilevä pinta-ala on surkea kun ei ole mitään rivotusta. Tuskin on emon omaa ratkaisua kummosempi jäähdytyskyvykkyydeltään.Ainakin Techpowerup sai tuon 9100pron throttlaamaan vielä Thermalright TR-M2 jäähyllä, mikä on sellainen pikku jäähy millä gen4 asemat pärjää hyvin. Isommalla mötkälejäähyllä ei enää throttlannut.
Olen jo tovin pohtinut sitäkin, että laittaisi yhden 120-140mm radin, sille DC-LT pumpun ja pistäisi muistit ja SSD:t siihen omaan luuppiinsa. Katotaan, antaako uudet levyt intoa tämän tekemiseen.
Toisaalta tuo emon Gen-Z.2 kortin jäähy on melkoisen jämerä heatpipensä ja ripojensa kanssa joten voi hyvinkin olla riittävä, kun taas tuo käyttislevy jää näyttiksen alle ja voi tullakin ongelmaksi kun ei sinne vesiblokkikaan sovi. Ellei sitten Alphacoolin HDX Pro

Ostamalla uusinta tekniikkaa, katetaan valmistajien R&D-kustannuksia. Jos uusin tekniikka ei mene kaupaksi, niin miksi firmojen kannattaisi sitten edes kehittää sitä tekniikkaa mihinkään?Edelleen noi gen 5 asemat on ylihintaisia turhakkeita eli juuri niille joilla on fetissi saada ns. "parasta" vaikka se parhaus ei missään näy, sillä vaan lihotetaan valmiostajien kukkaroa.
On suorastaan huvittavaa, miten monella on tullut peppu kipeäksi minun SSD-hankinnoistani, ihan kuin se olisi joltakin muulta jotenkin pois