Tuolla pyörä keskustelussa tätä käyty aikanaan läpi
Olemme suunnitelleet E/FAT:n nimenomaan polkupyöräksi jota on myös helppo ja mahdollisimman kevyt ajaa ilman säh
efat.fi
Tuolla sivuilla on linkit lähteisiin, mutta lyhyesti:
* Huom! Valmistajan ilmoittaman alkuperäisen maahantuotavan sähköisen liikkumavälineen nettopaino on vähemmän kuin <25 kg, niin tämä paino ei ole yksistään ratkaiseva tekijä.
Vaikkakin nettopaino voidaan päätellä pääsääntöisesti valmistajan ilmoittamien tietojen perusteella voi sähköajoneuvon alkuperäinen nettopaino muuttua ≤ 25 kg ≥ riippuen siitä mitä (vara)osia ajoneuvoon asennetaan, esim. myyntitilanteessa, huollossa tai loppukäyttäjän omasta toimesta.
Täten loppukäyttäjän omalla vastuulla tulee olla varmistaa ja olla tietoinen siitä, minkä painoinen hänen käyttövalmis sähköinen liikkumavälinensä on ja tarkistaa vakuutusyhtiöstään tuleeko siihen ottaa liikennevakuutus.
Sama pätee kaikessa tieliikenteessä, autolla ei saa hinata liian isoa kärryä, auton ei saa lastata liikaa tavaraa, se on käyttäjän vastuulla.
Se, kuinka tarkkaan näitä valvotaan niin en olisi kovin huolissani, mutta hyvä tiedostaa.