Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos laittaa Googleen hakusanaksi tuon laudan, päätyy tälle sivulle ja kuvahaulla löytyy myös kolmenapainen liitin ja päätyy samalle sivulle.Mikähän laturi olisi oikea tälläiseen, E-Wheels E2S V2 MAX vermeeseen? Itse niin hukassa näiden versioiden ja mallimerkintöjen kanssa. 3 pinninen on rikki menneen laturin pää.
Jos laittaa Googleen hakusanaksi tuon laudan, päätyy tälle sivulle ja kuvahaulla löytyy myös kolmenapainen liitin ja päätyy samalle sivulle.
![]()
Extra laturi sähköpotkulaudalle
<p data-start="2228" data-end="2387"><em>HUOM! Jos sinulla on E2S V2 tai E2S V2 Pro, tarkista onko kyseessä Standard- vai Long Range -versio. Näissä malleissa käytetään eri latureita.</em></p> <p data-start="2389" data-end="2485"><em>Tilaa tuotenumero 8596, jos sinulla on Standard, ja...www.ewheels.fi
Kyllä, yli 25kg vehkeet vaativat lain mukaan vakuutuksen.Mikäs näissä nykyään on toi säännöstö?
Jos ostaa tollasen istuttavan 40kg painavan kontion niin pitääkö sille jotain vakuutusta ostaa?
Paljonkohan se tollaselle about 45kg painavalle kontio e-movelle sit mahtaa suunnilleen olla?Kyllä, yli 25kg vehkeet vaativat lain mukaan vakuutuksen.
Joutunee kysymään vakuutusyhtiöltä, täällä luetun mukaan tainnut pyöriä 200e/vuosi pintaan +-muutama kymppi.Paljonkohan se tollaselle about 45kg painavalle kontio e-movelle sit mahtaa suunnilleen olla?
Huh huh, että samoissa hinnoissa muka kuin 45 kulkevat?Joutunee kysymään vakuutusyhtiöltä, täällä luetun mukaan tainnut pyöriä 200e/vuosi pintaan +-muutama kymppi.
Suunnilleen 120-130€/vuosi ollut ainakin täällä jo monia vuosia vastaavan kokoisessa e-go City, eli ei nyt sentään ihan tuollaisia summia (ainakaan jos vähänkin osaa kilpailuttaa ja huomioida eri yhtiöiden eroja). Lisäksi vakuutuksen voi irtisanoa, jos ei ole tarvetta koko vuotta ajella, eli voi jäädä jopa alle 50€/vuosi, jos vain esim. kesällä ajaisi.Joutunee kysymään vakuutusyhtiöltä, täällä luetun mukaan tainnut pyöriä 200e/vuosi pintaan +-muutama kymppi.
Ostaisin ehkä mielummin jonku varaosalaudan halvalla. Kiinanakuista ei ole mitään varmuutta ovatko hattiwatit sitä mitä luvataan tai onko kennojen sisällä hiekkaa.Morjens!
Onko kellään kokemuksia potkulaudan akun uusimisesta kiinalaisella korvikkeella? Tallissa lojuu melko yleinen e-wheelsin e2s v2 pro long range (15Ah/37V akku) jonka akku hajosi jo reilu vuosi takaperin. Tuota samaa potkulautaahan löytyy muiltakin brändeiltä, mutta uusi akku maksaa liikkeessä huikeat 270 euroa enkä ole hakemisesta huolimatta oikein onnistunut löytämään vastaavaa akkua muualtakaan.
Saksalaiset versiot on rajattu 20 km/h:iin.Ajattelin tälleen vanhalla iällä (+40v) vielä hommata satunnaiseen kesäajeluun skuutin. Tarviiko tässä mitään kummempia ottaa huomioon jos tilailee amazon.de:stä? Siis Suomen lakien lisäksi.
Jotka yleensä saa firmware kikkailulla pois rajauksesta.Saksalaiset versiot on rajattu 20 km/h:iin.
En luottaisi edes että toi jaksaa sen 20km vetää, noi ranget on aina ihan sellasia ”50kg kuski niin että tuuli 0m/s uudella asfaltilla ilman minkäänlaisia korkeuseroja”.Pitäisi kesäkaudeksi hommata joku sähköinen kulkine työmatkoille (~10km kanttiinsa). Onko porukalla kokemusta Denverin laudoista? Erityisesti tästä Denver SEL-10800 450W 10\" sähköpotkulauta | Karkkainen.com verkkokauppa
Järki sanoo, ettei tuo millään voi olla laatuvehje, mutta jos edes tulevan kesän palvelisi ilman suurempia takapakkeja. Rajoitetun huippunopeuden kanssa pystyn elämään ja voisi kuvitella 80-kiloisen kuskin pystyvän taittavan ainakin yhdensuuntaisen matkan suht vaivattomasti (työpaikalla laitteen saa lataukseen). Mielipiteitä?
Torista yrittänyt toki laadukkaampia käytettyjä katsella, mutta järkevien/tunnettujen merkkien hinnat ovat sitten parinsadan paremmalla puolella.
Saman kokoisella akulla varustettu julan rimpula jaksaa juuri ja juuri (kaasu pohjassa->sport mode 25km/h->80kg kuski) 6-8km, 10km pääsee ehkä juuri ja juuri jos malttaa ajaa 15km/h, mutta loivassa ylämäessä pakko mennä kaasu pohjassa koko ajan ja silti hyytyy.Pitäisi kesäkaudeksi hommata joku sähköinen kulkine työmatkoille (~10km kanttiinsa). Onko porukalla kokemusta Denverin laudoista? Erityisesti tästä Denver SEL-10800 450W 10\" sähköpotkulauta | Karkkainen.com verkkokauppa
Järki sanoo, ettei tuo millään voi olla laatuvehje, mutta jos edes tulevan kesän palvelisi ilman suurempia takapakkeja. Rajoitetun huippunopeuden kanssa pystyn elämään ja voisi kuvitella 80-kiloisen kuskin pystyvän taittavan ainakin yhdensuuntaisen matkan suht vaivattomasti (työpaikalla laitteen saa lataukseen). Mielipiteitä?
Torista yrittänyt toki laadukkaampia käytettyjä katsella, mutta järkevien/tunnettujen merkkien hinnat ovat sitten parinsadan paremmalla puolella.
Mulla oli Denverin SEL-10500F kolmisen vuotta ajossa ja yllättävän hyvä peli. Jousitus nyt on olematon, mutta jaksoi se vetää vähän päälle 20 kilometriä akullisella kaupunkiolosuhteissa, kun itsellä oli tuolloin massaakin vielä noin 110 kiloa. Ylämäissä tuo toki hyytyi jonkin verran, mutta yllättävän vähän ottaen huomioon kuskin massan ja moottorin olemattoman 350 W tehon. Vikat 5 kilometriä ei tietty puhti ollut enää ihan priimaa, mutta maksimit 25 km/h jaksoi yleensä vetää tasasella sinne noin 18 kilometrin matkaan asti.Pitäisi kesäkaudeksi hommata joku sähköinen kulkine työmatkoille (~10km kanttiinsa). Onko porukalla kokemusta Denverin laudoista? Erityisesti tästä Denver SEL-10800 450W 10\" sähköpotkulauta | Karkkainen.com verkkokauppa
Järki sanoo, ettei tuo millään voi olla laatuvehje, mutta jos edes tulevan kesän palvelisi ilman suurempia takapakkeja. Rajoitetun huippunopeuden kanssa pystyn elämään ja voisi kuvitella 80-kiloisen kuskin pystyvän taittavan ainakin yhdensuuntaisen matkan suht vaivattomasti (työpaikalla laitteen saa lataukseen). Mielipiteitä?
Torista yrittänyt toki laadukkaampia käytettyjä katsella, mutta järkevien/tunnettujen merkkien hinnat ovat sitten parinsadan paremmalla puolella.
Suosittelen sijoittamaan sen 350-500€ niin alkaa saamaan sellaisen, millä pärjää pidempääkin.Kiitos kaikille vastanneille. Ehkä pysyttelen etäällä kyseisestä välineestä, jotta vältetään ylimääräinen mielipaha.
Pahoittelen vähän myöhäistä vastausta, mutta monia varmaan kiinnostaa halpojen skuuttienkoeajot. Riittäkö range vai sittenkin kättä syvemmälle taskuun.Pitäisi kesäkaudeksi hommata joku sähköinen kulkine työmatkoille (~10km kanttiinsa). Onko porukalla kokemusta Denverin laudoista? Erityisesti tästä Denver SEL-10800 450W 10\" sähköpotkulauta | Karkkainen.com verkkokauppa
Järki sanoo, ettei tuo millään voi olla laatuvehje, mutta jos edes tulevan kesän palvelisi ilman suurempia takapakkeja. Rajoitetun huippunopeuden kanssa pystyn elämään ja voisi kuvitella 80-kiloisen kuskin pystyvän taittavan ainakin yhdensuuntaisen matkan suht vaivattomasti (työpaikalla laitteen saa lataukseen). Mielipiteitä?
Torista yrittänyt toki laadukkaampia käytettyjä katsella, mutta järkevien/tunnettujen merkkien hinnat ovat sitten parinsadan paremmalla puolella.
Tai muutetaan kysymys niin, että ajeleeko väki laittomilla (25km/h) laudoilla ja toivoo ettei käy mitään tai joudu ratsiaan?Osaako kukaan sanoa saako Kukirin G2 laudasta jotenki eliminoitua 25km/h nopeammat modet? Eli saako siitä mitenkään laillista?
Liian ison huippunopeden lisäksi lauta on ylipainoinen, jos aikoo ilman vakuutuksia ajella.Osaako kukaan sanoa saako Kukirin G2 laudasta jotenki eliminoitua 25km/h nopeammat modet? Eli saako siitä mitenkään laillista?
Näissä ongelmissa kannattaa usein kysyä AI:lta. Tässä yksiOsaako kukaan sanoa saako Kukirin G2 laudasta jotenki eliminoitua 25km/h nopeammat modet? Eli saako siitä mitenkään laillista?
Ihan tyydyttävä varmaan tohon hintaan, mutta jotain Kukirin M4 Max saa sen viitisen kymppiä kalliimmalla, niin vaikeeta tota ois suositella speksejä vertaillessa.Navee GT3 Pro-e olisi Gigantin klubitarjouksena 299e. Ilmeisesti hyvä hinta/laatu?
Päädyin nyt kuitenki hommaamaan aliexpressistä 120e patterin tuohon lautaan ja nyt se tänään sitten tupsahti automaattiin, joten eikun testaamaan. Akku on ulkoisilta mitoiltaan hieman eri kuin alkuperäinen, joten pehmusteita sinne hieman joutuu muokkaamaan ja jonkinlainen pari milliä korottava tiiviste täytynee värkätä akkukotelon kannen väliin koska uusi on vähän paksumpi. Käytin kuitenkin jo testin vuoksi paikallaan ja kyllä tuo uusi ihan mukavasti antaa ainakin tehoja ajossa kun ihan sujuvasti kiihtyi ylämäkeenkin niinkuin alkuperäisellä akullakin. Kapasiteetista on sitten hankalampi sanoa, se selvinnee pidemmän ajoneuvon myötä. Mutta tosiaan antaa ihan hyvin virtaa ja otti lataustakin vastaan joten ihan pilipali kampe ei liene ja hinta 120e luokkaa eli huomattavasti e-wheelsin varaosa-akkua halvempi.Morjens!
Onko kellään kokemuksia potkulaudan akun uusimisesta kiinalaisella korvikkeella? Tallissa lojuu melko yleinen e-wheelsin e2s v2 pro long range (15Ah/37V akku) jonka akku hajosi jo reilu vuosi takaperin. Tuota samaa potkulautaahan löytyy muiltakin brändeiltä, mutta uusi akku maksaa liikkeessä huikeat 270 euroa enkä ole hakemisesta huolimatta oikein onnistunut löytämään vastaavaa akkua muualtakaan.
Eipä oo kyseinen valmistaja tullut oikein ennen vastaan ja näyttää löytyvän lähinnä suomisivuilta eikä löydy mitään valmistajan kotisivuja. Taitaa olla joku Verkkiksen oma brändi jonkun kiinalaisen alihankkijan skuuteista, joissa on vähän se haaste ettei mitään muiden käyttäjien tai valmistajan ohjematskuja internetistä löydy. Ilmeisesti kuitenkin sisäkumillinen normipyörä vakiona. Ei se renkaanvaihdon osalta varmaan eroa mitenkään muista sisäkumillisista. Youtubesta löytää yhtä sun toista vaihtovideota, joita kannattaa vilkaista esim. vaikka tämä tai tämä. Vaihto on osittain tekniikka ja välineurheilua eli kun tietää miten kannattaa vääntää ja on sopivat rengasraudat, liukasteet, nippusiteet tai puristimet käytössä niin helpottaa kummasti ja osaava kaveri vetää puoleen tuntiin. Toisaalta jos taas ei ole niin siinä lentää huomattavasti ärräpäitä ja voi mennä tunteja vääntäessä. Videoilla toi näyttää aina tosi helpolta mutta kyllä ensimmäisellä kerralla aikaa ja ärräpäitä menee todennäköisesti väistämättä.GZR Centr-e 5 Pro ja eturengas puhkesi kesken ajon. Onkos tuo kotikonstein minkämoinen operaatio lähteä vaihtamaan puhjennutta sisuria? Vai olisiko parempi samalla kertaa yrittää vääntää umpikumirengas vanteelle? Vaiko laiskana viedä vain johonkin huoltoon? Tietenkin ohjekirja jossain hukassa, niin vähän joutuu arvailemaan miten tuo eturengas edes irroitetaan. Pitäisi johtojakin vähän samalla roplailla, kun takavalot palavat niin himmeästi, että ei voi oikein valaistuksesta puhua.
Olen vaihtanut kahteen skuuttiin umpigummit juuri puhkeamisen takia. Muistaakseni ajettavuus pysyi ihan hyvänä edelleen. Paikalleenlaitto oli aivan hirveä kokemus. Saippuaa, kuumaa vettä ja tupakkia meni tosiaan ja asennustilassa manattiin jatkuvasti kovaan ääneen historiaan jo vajuneita jumalia.Eipä oo kyseinen valmistaja tullut oikein ennen vastaan ja näyttää löytyvän lähinnä suomisivuilta eikä löydy mitään valmistajan kotisivuja. Taitaa olla joku Verkkiksen oma brändi jonkun kiinalaisen alihankkijan skuuteista, joissa on vähän se haaste ettei mitään muiden käyttäjien tai valmistajan ohjematskuja internetistä löydy. Ilmeisesti kuitenkin sisäkumillinen normipyörä vakiona. Ei se renkaanvaihdon osalta varmaan eroa mitenkään muista sisäkumillisista. Youtubesta löytää yhtä sun toista vaihtovideota, joita kannattaa vilkaista esim. vaikka tämä tai tämä. Vaihto on osittain tekniikka ja välineurheilua eli kun tietää miten kannattaa vääntää ja on sopivat rengasraudat, liukasteet, nippusiteet tai puristimet käytössä niin helpottaa kummasti ja osaava kaveri vetää puoleen tuntiin. Toisaalta jos taas ei ole niin siinä lentää huomattavasti ärräpäitä ja voi mennä tunteja vääntäessä. Videoilla toi näyttää aina tosi helpolta mutta kyllä ensimmäisellä kerralla aikaa ja ärräpäitä menee todennäköisesti väistämättä.
Kiinteä rengas tekee vaihdosta sitten vielä kertaluokkaa hankalamman kun sitä on huomattavasti vaikeampi vääntää paikoilleen mutta toisaalta sitä ei sitten tarvitse todennäköisesti koskaan uusia. Osa tykkää kiinteitä pehmentää asennusta varten esim uittamalla kuumassa kvedessä, joka helpottaa hieman vanteelle vääntämistä. Siitäkin löytyy vastaavia videoita esim. tämä. Kiinteä rengas muuttaa ajotuntumaa jonkin verran. Osa väittää että sen tuomat tärinät voivat rikkoa skuuttia pitkällä aikavälillä, jos skuuttia ei kiinteällä renkaalle ole suunniteltu. Tosta tuskin kenelläkään on mitään oikeita todisteita. Lisäksi tuossa sunkin mallissa näyttää olevan jousitettu etuhaarukka, joka kummasti pienentää tärinäongelmaa.
Otetaas uusi lanka seurantaan. Ennen kuin kysyn malleista, niin pakko nyt kysyä ensinnäkin tästä uudesta laista.
Onko yli 15kmh kulkeva skootti laitoin alle 15-vuotiaalla? Oma poika on täyttämässä vuoden päästä 15v, mutta lämpenin ajatukselle hankkia nyt jo skootti, jos hänet saisi tekemään enemmän kotitöitä, koska saa maksaa koko värkin itse. Mutta nyt mua hämmentää siis skootterimaailman email, jossa kerrottiin näin:
"Meidän tietojemme mukaan tämä rajoitus koskee vain vuokrapotkulautoja. OMAN sähköpotkulaudan ajamiseen ei ole ikärajaa – ainoastaan kypärän käyttö on pakollista, ja laitteen maksiminopeus saa olla 25 km/h ja teho 1000 W.".
Puhuuko noi siis paskaa ?
Kun puhutaan rakenteellisesta tehosta/nopeudesta, niin onko siis niin että vaikka ostaisi sellaisen skootin jossa on varma rajoitin (aplikaation takana) niin poliisit voi sakottaa mua (koske olen antanut sen 14v poikani käyttöön), koska teoriassa se kulkee 25kmh.
Olisin siis katsomassa sellasta pomminvarmaa rajoitin skoottia 14-vuotiaalle, josta poistaisin rajoittimet samana päivänä kun täyttää 15v.
Mulla on G2 Max. Hyvinä puolina voisi sanoa hyvä akunkesto ja ajomukavuus. Tämä on mun neljäs lauta, edellisinä Ninebot ja Inmotion, selkeästi huonoimpana ominaisuutena on noihin kahteen merkkiin verrattuna heikko vääntö. Edellisillä laudoilla pääsi mäen kuin mäen ylös ja melko hyvälläkin nopeudella, Kukirin tuppaa hyytymään melko herkästi vähänkään jyrkempiin mäkiin.Onko tekkiläisillä kokemuksia Kukirikin laudoista? Kiinnostelee etenkin tuo G2 2026 mallina. Se, että yli 25 nopeuksia ei saa pois, laskee vähän ostointoa. G2 (VMP) on rajoitettu 25kmh, mutta tässä tehottomampi moottori eikä sitten mene yli 25 sitten millään.
Vakuutuksenhan tuohon joutuu ottamaan. Oliko kokemuksia millä yhtiöllä oli järkevä katkaista vakuutus talveksi? Joissainhan maksu painottuu kesään eikä talven pois jättäminen vaikuta juurikaan tai ollenkaan hintaan.
Olisi tulossa 16v poitsulle ihan omaan käyttöön. 469e toimituksineen olis puljun omassa verkkokaupassa.
Rakenteellisesta nopeudesta ei ole selvää tulkinta. Perusteltu käsitys on, että jos nopeuden vaihto vaatii erillistä asennustyötä, joka ei ole mahdollista ajon aikana, kyse on rakenteellisesta nopeudesta.Kun puhutaan rakenteellisesta tehosta/nopeudesta, niin onko siis niin että vaikka ostaisi sellaisen skootin jossa on varma rajoitin (aplikaation takana) niin poliisit voi sakottaa mua (koske olen antanut sen 14v poikani käyttöön), koska teoriassa se kulkee 25kmh.
Mielenkiintoista. Voiskohan onnistua joku aliexpress myyjä jolta pyytää laitteeseen sisään valmiiksi sellaisen firmwaren, jolla pääsee vain 15kmh ja samalla pyytää uuden tyyppikilven ja toisen sitten vuoden päähän irrallisena. Ja sitten pyytää itelle toisen firmiksen, jolla pääsee 25kmh sitten vuoden päästä. Tuskin Suomessa moista tekisivät missään liikkeessä.Rakenteellisesta nopeudesta ei ole selvää tulkinta. Perusteltu käsitys on, että jos nopeuden vaihto vaatii erillistä asennustyötä, joka ei ole mahdollista ajon aikana, kyse on rakenteellisesta nopeudesta.
Esimerkiksi firmwaren vaihto kelpaa, mutta sovelluksessa vaihdettava rajoitin, joka kuuluu normaaliin käyttöön, ei kelpaa. Tyyppikilpi kannattaa myös teettää uusi, ettei siinä lue alkuperäistä nopeutta.
Mielestäni olen kysynyt aikaisemminkin samaa eli laitatko jotain linkkiä väitteidesi tueksi? Eli kenen perusteltu käsitys? Vaatisi varsin hyvää faktaa, että pelkkä firmiksen vaihto riittää.Rakenteellisesta nopeudesta ei ole selvää tulkinta. Perusteltu käsitys on, että jos nopeuden vaihto vaatii erillistä asennustyötä, joka ei ole mahdollista ajon aikana, kyse on rakenteellisesta nopeudesta.
Esimerkiksi firmwaren vaihto kelpaa, mutta sovelluksessa vaihdettava rajoitin, joka kuuluu normaaliin käyttöön, ei kelpaa. Tyyppikilpi kannattaa myös teettää uusi, ettei siinä lue alkuperäistä nopeutta.
Laitteen rakenteelliseksi nopeudeksi katsotaan laitteen valmistajan, maahantuojan tai myyjäliikkeen asettama huippunopeus. Itse tehty laitteen säätäminen kulkemaan korkeintaan 25 kilometriä tunnissa ei poista laitteen vakuuttamisvelvollisuutta.
Ajoneuvo ei ole kevyt sähköajoneuvo, mikäli se on tyyppihyväksytty L-luokan ajoneuvoksi (mopot, moottoripyörät, kevyet nelipyörät).
Ajoneuvo ei ole tieliikennekelpoinen, jos se ei kuulu mihinkään ajoneuvolain tai EU-asetuksen 168/2013 määrittelemään ajoneuvoluokkaan.
Eli tyyppikilpeen 15km/h ja sitten tutkaan 25km/hVoi nyt helvetti, laitatte sen menemään 15km/h + tyyppikilven sen mukaan (jos sellainen on näkyvillä) ja kovaa ajoa, luuletteko että poliisi tietää jokaisen laitteen miten se on myyty ja miten sitä on mahdollista muokata?


Jossain videossa oli huonona puolena, ettei sillä voi ajaa sateella (ilmeisesti IP54 takia?)2019 vuonna ostettu Segway ES2 lauta lisäakulla sai jäädä eläkkeelle, ja tilasin Kukirin M4 max laudan hieman riskillä cdonista hintaan 359€ ( joku random firma siellä ).
Eilen saapui, ja tänään kävin vähän testailemassa.
Melkoista kehitystä kyllä tapahtunut, on ihan eri luokkaa tuon vanhan kanssa, vaikka hintataso onkin sama
Nopeudenkin sai rajoitettua 25km/h, ja painaa 24.5kg, joten toivon mukaan ei joudu hankaluuksiin tämän kanssa.
Hieman tuntuu kyllä oudolta tuo sormikaasu, mutta kaippa siihen tottuu.
Lataaminen kyllä tosi hidasta, näytti lataavan 120w teholla ja akku on 873w.
Jos nyt jotain huonoa verrattuna vanhaan, niin ostoskassin koukku puuttuuPitää tilata jostain aliexpressistä sellainen
![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.