Kaveri osti uuden laudan työmatkoille kun entisen perus Xiaomin akku alko neljän vuoden ja reilun 5000km jälkeen vähän olemaan kehno. Hyvä lauta oli, mitään ongelmia ei ollut paitsi että kerran jäi sateeseen ja ohjausyksikkö otti kosteutta mutta sen kun avas ja kuivas niin taas mentiin.
No, huhtikuussa tuli hyvä tarjous E-way skootterista joka olis tehokkaampi ja kulkis lujempaa (30kmh). Kaveri päätti ostaa kun hyvä tarjous. Skootteri tuli muistaakseni ruotsista suomeen.
No, syyskuuhun mennessä siitä oli menny lokari poikki (se mihin kliksautetaan tanko kun kuljetusasento), samoin kuin se etutangon lukitus jolla ohjautanko pysyy pystyssä. Viimeinen niitti oli kun ei tahtonu lähteä liikkeelle ja herjas E6 virhettä.
No, takuu voimassa joten yhteys myyjään ja sieltä tuli raamatun mittainen ohjenivaska mitä pitäisi. Pitäisi purkaa sitä ja tätä ja tarkistaa sitä ja tätä ja ottaa videota viasta ja tied mitä. Kaveri sitten laitto että hän ei ala tätä purkamaan kun takuuaikanen homma ja laitto lyhyen videon E6 virheestä,
Sieltä tuli sitten vastaus että pitää pakata hyvin ja ottaa kuvat pakkauksesta ja lähettää ruotsiin huoltoon. Näin kaveri teki.
Meni pari päivää ja skuutti tuli takaisin ja ensimmäisenä vilkuttaa E6 koodia (tosin ei vissiin ole tuon jälkeen vilkuttanu), mutta suurempana ongelmana oli että skootteri oli joko softattu tai vahdettu emo, mutta nyt lauta ei kulje kuin 20kmh. Ja taas aspaan yhteyttä että mitä helvettiä että hän on ostanut tän 30kmh kulkevana ja suomessa saa ajaa 25kmh joten tämä ei ole enää sama laite kuin ostettaessa nopeus pitää palauttaa. Ruotsissa ja norjassa on 20kmh rajoitus, mutta suomessa 25kmh joten joko siinä on väärä softa tai lukittu nopeus. Aspasta tulee vaan konekäännöksiä missä ei ole mitään logiikkaa ja ehdottavat emolevyn vaihtoa mutta epäilen että näinkohän se auttaa tuohon kun näin maallikon silmin olis softa-ongelma.
No, talvi aikaa selvitellä mutta suosittelen vakavasti harkitsemaan ostaako E-way ja varsinkaan niin että se tulee ulkomailta näiden kokemusten perusteella.