No,
näissä* oli pakko ottaa satula irti ja vaijeri myös. Kun kyse on puolihydraulisista (käyttää siis perinteistä vaijeria), niin eroja löytyy ja pitää soveltaa. Motonetistä tarttui desin pullo Shimanon mineraaliöljyä onneksi viimeksi mukaan kympillä (no, oli lahjakortti ja vielä kympillä piti löytää ostettavaa), joten sai jarrut taas toimintakuntoon eikä paljoa kulunut. Amazonista samaa tavaraa saa 20-25€/litra, joten pitää harkita jos samalta myyjältä saa ilmaussetin samalla kertaa.
Välttäväntasoinen mäntäblokkeri tuli pikaisesti puusta veisteltyä, mutta toivottavasti tulevassa setissä on sopivampi. Tuosta kohdistuksesta pitää todeta sen verran, että kummasti asiaa hankaloittaa takalokasuojan tuki, joka hankalasti nojaa myös jarruihin ja niitä paikalleen laittaessa yrittää kovasti vääntää niitä vinoon! Kohdistus ei siis ihan mene "kuin elokuvissa" ja vaatii vähän enemmän vaivaa. Jarrupaloja vaihtaessa on kyllä käynyt mielessä etsiä toisenlainen takalokasuojan tuki, mutta ei ole tullut vastaan mallia jossa ei olisi sama vika ja jotain muuta lisäksi.... josta tuli mieleen, että jarrupaloistakin pitää etsiä kovempi versio. Nykyiset orgaaniset kun kuluvat turhan nopeasti ja jarruttavat turhankin tehokkaasti.
Onko noilla Xiaomin käyttämillä pienillä valkoisilla liittimillä joku oikea nimikin? Pitäisi niitäkin jossain välissä ostaa eri kokoisia kourallinen tai pari, kun pitäisi vaihtaa parit pienemmät vähän kulahtaneet uusiin. Noinkohan mokomat vaativat vielä omat puristuspihtinsäkin, kun ovat niin pahuksen pieniä.
Tässä suuntavilkkujen kytkentäohjeesta napattu pala jossa kyseisiä liittimiä näkyy 2- ja 3-pinnisinä.
(*)
Ikävä kyllä, tuo liike teki todella harmittavan miinan ja muutti tästä kohtuuläheltä niin paljon kauemmaksi, etten siellä asti taida ihan heti paikan päällä asioida.