Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

empty.png
Itsellä ei ole ainakaan vielä peruttu 19.4 tehtyä tilausta. Oliko millon tilaus tehty?
 
Tänään ekat testit E-600 maxin kanssa ja todella positiiviset fiilikset. Ei ole aiemmin mistään muusta laudasta kokemusta. Yllätyin positiivisesti kuinka jämerää tekoa tunnostaa olevan. Tykkään kun sovelluksesta voi säätää jarrutuksen voimakkuutta ja että monenko sekunnin päästä menee cruise päälle. Aamulla sit työmatkalle ajoon. :p
 
Kaveri myös odottelee 19.4. tehtyä tilausta, ei näy vielä seurantanumeroa, että olisi postitettu myöskään.
Juu, mulla lukee dhgaten omilla sivuilla, että lähetetään ennen 30.4. Saa nähdä tuleeko vai ei. Outoa kun dhgaten sivuilta löytyy lauta vieläkin tilattavissa ja silti osalta perutaan tilauksia.
 
Mitenhän saa Ninebot E22E malliin vakionopeussäädön päälle?
Oletuksella, ettei siinä sellaista ole*, sellaisen saa päälle vain asentamalla muokatun firmwaren. Jos siinä sellainen on, käyttö varmaankin neuvotaan käyttöohjeessa. Ja jos neuvotaan, neuvo menee varmaankin jotakuinkin siten, että toiminto pitää kytkeä sovelluksesta päälle ja tämän jälkeen ajaa kaasuvipua vakioasennossa pitäen kunnes se "jää päälle".

*Euroopassa myytävistä malleista on joistakin jätetty pois tai myöhemmin virallisessa firmispäivityksessä poistettu vakionopeussäätimen(vakiovirtasäätimen) toiminnallisuus.

Sivuhuomautuksena itse en oikein voi sietää koko ominaisuutta. (Seistävällä) potkulaudalla on kuitenkin ajettava aina kahdella kädellä, ja jos kaasuvivun pitäminen on väsyttävää tai epäergonomista, on kaasuvipu liian jäykällä palautusjousella tai väärässä asennossa. Jossain kevytajoneuvoskootterissa ymmärrän, että se on ihan kätevää. Voi juoda ajon aikana kaljaa kummalla tahansa kädellä. :smoke:
 
Oletuksella, ettei siinä sellaista ole*, sellaisen saa päälle vain asentamalla muokatun firmwaren. Jos siinä sellainen on, käyttö varmaankin neuvotaan käyttöohjeessa. Ja jos neuvotaan, neuvo menee varmaankin jotakuinkin siten, että toiminto pitää kytkeä sovelluksesta päälle ja tämän jälkeen ajaa kaasuvipua vakioasennossa pitäen kunnes se "jää päälle".

*Euroopassa myytävistä malleista on joistakin jätetty pois tai myöhemmin virallisessa firmispäivityksessä poistettu vakionopeussäätimen(vakiovirtasäätimen) toiminnallisuus.

Sivuhuomautuksena itse en oikein voi sietää koko ominaisuutta. (Seistävällä) potkulaudalla on kuitenkin ajettava aina kahdella kädellä, ja jos kaasuvivun pitäminen on väsyttävää tai epäergonomista, on kaasuvipu liian jäykällä palautusjousella tai väärässä asennossa. Jossain kevytajoneuvoskootterissa ymmärrän, että se on ihan kätevää. Voi juoda ajon aikana kaljaa kummalla tahansa kädellä. :smoke:
Thanks. Myyntiesitteessä tästä oli mainittu, mutta tosiaan ei uudessa firmiksessä mitään asetuksia eli just niin kuin sanoit.
 
E600 tyyppinen kopio Ninebotista ilman rajoituksia: Kingsong

Tässä vielä disassembly. Voisko noista kuvista olla jotain hyötyä E600 modauksista kiinnostuneille? E-Wayssa tuskin noin karut sisustat kuitenkaan.

Redditissä pohtivat myös tuosta E-WAY e600 Maxin kopiosto nopeusrajoituksen poistoa, sillä nämäkin on rajoitettu maakohtaisesti -.-

Huhujen mukaan tuon jumpin poisto voi auttaa, mutta ei selvinnyt oliko joku testannut. Kuvassa siis Kingsong X1 Max


 
Redditissä pohtivat myös tuosta E-WAY e600 Maxin kopiosto nopeusrajoituksen poistoa, sillä nämäkin on rajoitettu maakohtaisesti -.-

Huhujen mukaan tuon jumpin poisto voi auttaa, mutta ei selvinnyt oliko joku testannut. Kuvassa siis Kingsong X1 Max




Liitteenä kuvat omasta E600 MAXista. Kieltämättä aika samalta näyttää sisultata ja myös tuo "KS E600 max" teksti herättää ajatuksen onko kyseessä sama controlleri kuin King Songissa.
 

Liitteet

  • 173176339_139989701366285_3393300253261738026_n.jpg
    173176339_139989701366285_3393300253261738026_n.jpg
    27,8 KB · Luettu: 91
  • 178158335_473033050598933_7689088414795689628_n.jpg
    178158335_473033050598933_7689088414795689628_n.jpg
    609,9 KB · Luettu: 93
  • 176623904_1114458949066037_6064037291061563644_n.jpg
    176623904_1114458949066037_6064037291061563644_n.jpg
    27,5 KB · Luettu: 88
Liitteenä kuvat omasta E600 MAXista. Kieltämättä aika samalta näyttää sisultata ja myös tuo "KS E600 max" teksti herättää ajatuksen onko kyseessä sama controlleri kuin King Songissa.
 

Liitteet

  • 178569869_517820309226428_7742109992578425360_n.jpg
    178569869_517820309226428_7742109992578425360_n.jpg
    550,9 KB · Luettu: 69
  • 178716400_166603135261935_3878570716774430340_n.jpg
    178716400_166603135261935_3878570716774430340_n.jpg
    571,2 KB · Luettu: 69
E600 Max:sista vielä sen verran, että suosittelen vaihtamaan pohjalaudan ruuvit välittömästi haponkestäviin. Orkkikset alkoivat ruostumaan ensimmäisen ajon jälkeen, vaikka ei ollut sadekeli.
 
Viimeksi muokattu:
E600 Max:sista vielä sen verran, että suosittelen vaihtamaan pohjalaudan ruuvit välittömästi haponkestäviin. Orkkikset alkoivat ruostumaan ensimmäisen ajon jälkeen, vaikka ei ollut sadekeli.
Samoin kehoitan varomaan noita muoviosia. Eivät todella vakuuta. Itse oletettavasti vedin metrossa takalokarin halki. Vaikea sanoa onko tuo vai onko ihan itsekseen alkanut murtua pitää liimata/fiksata muuten. Piru kun on hyvä lauta ajaa yms mutta näitä lastentauteja riittää. Itse pidän vakiona kunnes ne on korjattu niin ei tarvitse kirota kun kuluttajansuoja tai myyjä sanoo että oma vika kun muuttelit.
 
Samoin kehoitan varomaan noita muoviosia. Eivät todella vakuuta. Itse oletettavasti vedin metrossa takalokarin halki. Vaikea sanoa onko tuo vai onko ihan itsekseen alkanut murtua pitää liimata/fiksata muuten. Piru kun on hyvä lauta ajaa yms mutta näitä lastentauteja riittää. Itse pidän vakiona kunnes ne on korjattu niin ei tarvitse kirota kun kuluttajansuoja tai myyjä sanoo että oma vika kun muuttelit.

Hyvä puoli tässä, että kun on lähes täysin sama kuin vaikka MAX G30 ja ties kuinka moni muu lauta maailmassa niin näyttää hyvin löytyvän varaosia eBay/Ali jos ei halua Gossen kanssa säätää. Vaikuttaa niin epämääräiseltä puljulta jonka palvelu tod. näk. kilpailutettu minimihinnalla niin se kertoo yleensä kaiken laadusta.

Itse olen miettinyt, että jos tilaisi metallisen pohjalevyn ja takapuskurin takaosaan tuen.
 
Hyvä puoli tässä, että kun on lähes täysin sama kuin vaikka MAX G30 ja ties kuinka moni muu lauta maailmassa niin näyttää hyvin löytyvän varaosia eBay/Ali jos ei halua Gossen kanssa säätää. Vaikuttaa niin epämääräiseltä puljulta jonka palvelu tod. näk. kilpailutettu minimihinnalla niin se kertoo yleensä kaiken laadusta.

Itse olen miettinyt, että jos tilaisi metallisen pohjalevyn ja takapuskurin takaosaan tuen.
En tiedä. Soittelin Gosseen itse ja vaikutti jopa itseasiassa varsin asialliselta näin puhelun perusteella ja pyysivät laittamaan s-postiin jotta saavat painetta Wilfan suuntaan. Eli kaikki vain laittamaan s-postia Gosselle jotta saavat ohjattua ne heidän Wilfa vastaavalleen. Kielellä ei kuulema ole väliä. Itse laitoin englanniksi Wilfalle lähettämäni s-postin forwardina Gosselle joka sanoi että tällä hetkellä Wilfa vaikuttaa ainakin yhteistyökykyiseltä ja halukkaalta saada hommat toimimaan.
 
Liitteenä kuvat omasta E600 MAXista. Kieltämättä aika samalta näyttää sisultata ja myös tuo "KS E600 max" teksti herättää ajatuksen onko kyseessä sama controlleri kuin King Songissa.
Suuret kiitokset näistä kuvista. Vaikuttais kyllä samalta, akussakin on vielä teksti KS X1 Max-teksti joka viittaa et ois tosiaan sama vehje mut pienillä muutoksilla.

Tosta jumpperista on tosi paha lähteä sanomaan mitään. Softapuolen rajotus se nopeus kyllä myöskin on, sillä sitä aluekohtaista rajotusta pystyy nappia painamalla säätämään. Tuo töhnä tossa jumpperin päällä kanssa aiheuttaa sen et lauta on muuten takuuton heti kun sitä rupeaa räpeltämään, niin on hyvin hankala suositella kokeilemaankaan kun ei hajuakaa oo mitä tapahtuu, eikä Kingsongistakaan löydy ainakaan nopeasti kokemuksia.

Controllerista kuitenkin näkee suoraan ettei se Max G30 controlleri tuohon mene ilman modaamista, moottorin liitännät on nyt ainakin erilaisia.
 
Tuolla redditissä mahdollisesti joku kokeillut tota jumpperia. Joten suosittelen selvittämään asiaa ennen kun tekee laudasta romumetallia.

- "This is the board right next to the battery. Just unscrew the bottom cover, and the translucent (I think) plastic cover above the board.
Just be careful with avoiding the power cables from the battery, or better disconnect one of the wires from the battery first"

- I think I f**ked up mine, It gives me an error E1
+ It's not a switch, you have to plug something in there.

-Think i have to buy a new scooter now, or send it to repairing. Ofcourse i will wait for after corona.
 
Suuret kiitokset näistä kuvista. Vaikuttais kyllä samalta, akussakin on vielä teksti KS X1 Max-teksti joka viittaa et ois tosiaan sama vehje mut pienillä muutoksilla.

Tosta jumpperista on tosi paha lähteä sanomaan mitään. Softapuolen rajotus se nopeus kyllä myöskin on, sillä sitä aluekohtaista rajotusta pystyy nappia painamalla säätämään. Tuo töhnä tossa jumpperin päällä kanssa aiheuttaa sen et lauta on muuten takuuton heti kun sitä rupeaa räpeltämään, niin on hyvin hankala suositella kokeilemaankaan kun ei hajuakaa oo mitä tapahtuu, eikä Kingsongistakaan löydy ainakaan nopeasti kokemuksia.

Controllerista kuitenkin näkee suoraan ettei se Max G30 controlleri tuohon mene ilman modaamista, moottorin liitännät on nyt ainakin erilaisia.

Vielä kun kekstiään, että millä päästään softaan käsisksi ja nopeusrajoitinta muuttamaan. Jumppiin en lähtisi koskemaan, ennen kuin se on todistetusti ainut vaihtoehto. Mielummin aliexpressistä vaan uusi 1X max contorolleri, jossa ei rajoitusta. Kalliiksi tulee kyllä tämä vaihtoehtokin.
 
Tuolla redditissä mahdollisesti joku kokeillut tota jumpperia. Joten suosittelen selvittämään asiaa ennen kun tekee laudasta romumetallia.

- "This is the board right next to the battery. Just unscrew the bottom cover, and the translucent (I think) plastic cover above the board.
Just be careful with avoiding the power cables from the battery, or better disconnect one of the wires from the battery first"

- I think I f**ked up mine, It gives me an error E1
+ It's not a switch, you have to plug something in there.

-Think i have to buy a new scooter now, or send it to repairing. Ofcourse i will wait for after corona.

Luin saman, mutta ei sen pitäisi siitä mennä rikki. Luulen että kasatessaan takaisin laittanut jonkun plugeista väärään paikkaan tai väärin päin.
 
Vielä kun kekstiään, että millä päästään softaan käsisksi ja nopeusrajoitinta muuttamaan. Jumppiin en lähtisi koskemaan, ennen kuin se on todistetusti ainut vaihtoehto. Mielummin aliexpressistä vaan uusi 1X max contorolleri, jossa ei rajoitusta. Kalliiksi tulee kyllä tämä vaihtoehtokin.
En usko jumpperin rikkovan mitään jos suunnittelu on ollut yhtään järkevää. Ilman liimalla varmistamista voi käytönkin aikana lähteä paikoiltaan.

Mutta tuohon on siis kontrolleria saatavilla ilman rajoituksia? Jos erikseen ei ole estetty, voisi sellaisesta lukea firmiksen ulos ja kaivaa erot normiin tai dumbata sellaisenaan toiseen. Joku tekee varmasti tällaisen, kunhan osaava saa laudan käsiinsä.
Täältäkin löytyy ihan takuulla osaaminen ja välineet. Ko. laudan omistajilta kolehti, jotta kannattaa harrastaa ja jonkun lauta koekaniiniksi. Silläkin luulisi syntyvän jos muualla ei ratkaisua saada aikaan.

Niin ja kannattaa etsiä / ottaa sellaiset kuvat, joista näkee kunnolla piirit ja liittimet. Niistä on harvoin ainakaan harmia.
 
Tuli hommailtua itselle ensimmäinen sähköskuutti muutosta johtuvan pitenevän työmatkan vuoksi. Mallina Kugoo Kirin M4 Pro, tilattuna Puolasta. Kuukausi tuolla on nyt tullut ajeltua miltei päivittäin, 45km/h luvattu maksiminopeus ei ainakaan oman melkein 100kg ruhon alla toteudu kuin alamäkeen. Rangea tällä vehkeellä on todistetusti noin 40km, ehkä pääsisi vielä 5km tuohon päälle jos jollain ykkösvaihteella huristelee mutta itsellä ainakin menee laturiin kun on 1/3 akkua jäljellä.

Plussat:
  • Ihan rivakka nopeus (37-42km/h)
  • Hinta
  • Range (40km/h)
  • Tarpeeksi iso seisontapädi
  • Yleiseltä fiilikseltä tukeva

Miinukset:
  • Tanko koostuu kolmesta osasta, joten molempia käsiosia saa olla kiristelemässä pari kertaa viikossa. Korjaantuu aftermarket tangolla.
  • Etuvalo on päin helvettiä suunnattu + etuvalon käyttö kytkee myös pohjassa olevat vilkkuvat RGB-ledit päälle. Korjaantuu aftermarket fikkarilla tankoon / RGB-ledien irtikytkentä.
  • Takalokari suihkii kaikki paskat selkään, ei siis aja käyttötarkoitustaan. Tarkoitus laittaa tukeva laatta takarenkaan päälle joka ajaisi samalla jalkatuen roolia.
  • Originellit tankotupit ovat sen verran löysät että liusuvat tangosta irti. Korjaantuu aftermarket tupeilla.
  • Paino jos ei löydy jerkkua haupitserista. Korjaantuu käymällä salilla / kävelemällä parin portaat tämä sylissä.

All in All omalla 116km ajokokemuksella uskallan tuota ainakin tähän mennessä suositella, tarvittavat aftermarket osat maksaa ehkä satasen jotta vehkeen saa loistavaan ajokondikseen.
 
Viimeksi muokattu:
Lähti Augment ES10 ekan kerran huoltoon. 560km takana. Akun napa oli kärähtänyt ja aiheutti vähän nykimistä välillä. Olisivat aspasta lähettäneet suoraan vaihtolautaa tulemaan, mutta halusin pitää saman laudan niin kieltäydyin.
+Viikossa tuli kuntoon vaikka aspa arveli keston olevan pari viikkoa.
+Toimitus tuli kotiin saakka.
-Akku oli vaihtunut toiseen (jonka kapasiteestista ei nyt sitten tiedä.)
 
Tuli tuossa hullaannuttua sähköpotkulautaan ja ostin itselle tuon E-wau e600 MAX:n. Katselin ostaessa, että on melkeinpä identtinen tuohon Segwayn ninebot g30 MAX:Iin. Onko nämä valmistettu samassa tehtaassa ja lyöty vaan eri logot päälle? Ihan huippu vehje tähän asti ollut.

Toinen mitä tulin olut terassilla miettineeksi ja laudan säilymisestä paikallaan nurkan takana huolissani on se, että onko porukka harkinnut omiinsa jotain gps trackeria vaikka putken sisään piilotettuna niin saisi hälyn jos se parkista liikahtaa?
 
Toinen mitä tulin olut terassilla miettineeksi ja laudan säilymisestä paikallaan nurkan takana huolissani on se, että onko porukka harkinnut omiinsa jotain gps trackeria vaikka putken sisään piilotettuna niin saisi hälyn jos se parkista liikahtaa?
Mulla on tämmöinen, mutta en ole vielä ottanut käyttöön, koska lauta ei jää koskaan hetkeksikään vartioimatta.

Car GPS GSM Tracker Relay-Shaped Cut Oil Remotely Mini Hidden Real-time Tracking | eBay

Tuossa E-Vaussahan on vieläpä hyvin tilaa akkukotelossa ylimääräisille hilppeille vs MAX-G30.
 
Samoin kehoitan varomaan noita muoviosia. Eivät todella vakuuta. Itse oletettavasti vedin metrossa takalokarin halki. Vaikea sanoa onko tuo vai onko ihan itsekseen alkanut murtua pitää liimata/fiksata muuten. Piru kun on hyvä lauta ajaa yms mutta näitä lastentauteja riittää. Itse pidän vakiona kunnes ne on korjattu niin ei tarvitse kirota kun kuluttajansuoja tai myyjä sanoo että oma vika kun muuttelit.

Hajoaa kyllä ihan itekseekin ajossa.
 

Liitteet

  • IMG_20210426_210703.jpg
    IMG_20210426_210703.jpg
    4,4 MB · Luettu: 269
Hajoaa kyllä ihan itekseekin ajossa.
Ah :D. No tuo selittänee. Oma murtui juuri tuosta kohdasta puoleen väliin. Nyt tällä hetkellä pikaliimalla semi tukeva. En ala uutta ostelemaan vaan modaan tuon tai kuidutan tuon päälle uutta tms....
 
Vaihdoin Kugoo M4 taakse jouset. Vanhoissa ei ollut oikein mitään tuntumaa. Perä nousi vaihdon myötä hieman ja tuo samalla itselle paremman ajoasennon.

IMG_20210426_182939933.jpgIMG_20210426_194008413.jpgIMG_20210426_184559998.jpg

Taitaa olla vastaavat kuin videolla.

 
Viimeksi muokattu:
Moi,

Ostin ensimmäiseksi laudaksi tuollaisen wilfan e-way 350:n https://www.wilfa.fi/product/sahkopotkulauta/e-way-e-350/

Kysynkin että onko ihan normaalia että täyteen ladattu akku kestää vain n. 6km?

Työmatka reilu 3 km suuntaansa ja täydellä teholla ajelen koko matkan (25 km/h), mutta kotiin päin tultaessa viimeiset 200m vilkuttaa jo viimeistä palkkia punaisella ja vauhti tippuu 6km/h. Kännykkään ladattava sovellus näyttää siinä vaiheessa kuitenkin että akkua olisi jäljellä lähes puolet.

Painan n. 90 kg ja matkalla ainoastaan yksi isompi ylämäki ja sekin tietysti alamäki takaisin tullessa.
 
Oma E-way E600MAX kokemus vastaa myös täällä jo mainittuja: vakkari nykii hieman ja huippunopeus on 24km/h, appi on vielä aika raakile. Mutta muuten:

Ajo on solid-renkaista huolimatta yllättävän ok, jo ensimmäisellä reissulla, vaikka ilmeisesti vielä pehenevät ajan kanssa. Ei toki sama kuin ilmarenkailla. Mutta jos ero on näin pieni, niin tuo puhkeamattomuus vie kyllä voiton. Kiihtyy ylämäkeenkin ja tehoja tuntuu löytyvän. Ensivaikutelma on siis hyvä. Parilla päivityksellä tästä saa todella kovan kulkineen.

Lokari vaikuttikin vähän siltä, että se tuskin pysyy mukana koko laudan elinikää. Mutta ilmeisesti se on paskempi miltä näyttää...
 
Omasta E600 MAXsta meni kans tänään takalokari... Sitä ennestään kerkesin vähän liimailla ja teipata jesarilla, mut nyt petti lopullisesti.

Huomattiin kaverin kanssa, et kun tuolla antaa vapaalla rullata alamäkeen ja kun saa sen +30km/h niin kaasupohjaan niin pitkäksi aikaa et vakkari nappaa kiinni siitä nopeudesta, niin lauta ajaa siitä eteenpäin tätä ylivauhtia, kunnes hipasee kaasua tai painaa jarrua. Potentiaalia laudassa on.
 

Liitteet

  • IMG_20210427_221916.jpg
    IMG_20210427_221916.jpg
    976,9 KB · Luettu: 116
Omasta E600 MAXsta meni kans tänään takalokari... Sitä ennestään kerkesin vähän liimailla ja teipata jesarilla, mut nyt petti lopullisesti.

Huomattiin kaverin kanssa, et kun tuolla antaa vapaalla rullata alamäkeen ja kun saa sen +30km/h niin kaasupohjaan niin pitkäksi aikaa et vakkari nappaa kiinni siitä nopeudesta, niin lauta ajaa siitä eteenpäin tätä ylivauhtia, kunnes hipasee kaasua tai painaa jarrua. Potentiaalia laudassa on.
Cool... Pitääkin testata tuo cruise bugi :D
 
Kysynkin että onko ihan normaalia että täyteen ladattu akku kestää vain n. 6km?

Ei ole normaalia. 7.8Ah 36v akulla ja 350w moottorilla pitäisi päästä sen 14-20 kilometriä 80-90kg heppu. Eli akussa selkeästi jotain häikkää. Ehkä täällä on muita e-way 350 omistajia jotka osaavat kertoa kuinka pitkälle heidän menopelinsä vie.
 
Tuon lokasuojan suurin miinus on kyllä, että takapää on täysin vapaana niin ottaa kaiken rasituksen vastaan tuo alkupää.

Ainakin Xiaomeihin näyttää olevan monia aftermarket tukia myynnissä. Joku niistä voisi varmaan sopia näihinkin.
 
Tuon lokasuojan suurin miinus on kyllä, että takapää on täysin vapaana niin ottaa kaiken rasituksen vastaan tuo alkupää.

Ainakin Xiaomeihin näyttää olevan monia aftermarket tukia myynnissä. Joku niistä voisi varmaan sopia näihinkin.
Juu se voi hyvin olla että tuo isompi takavalo+kovemmat/isommat renkaat joilla voi ajaa isompiin töyssyihin on todennäköisesti sitten riittävä ero kestävyydelle. Tosin tässä tapauksessa tuntuisi että muovi on liian halpaa/kovaa joustaakseen tarpeeksi hallitusti ilman että murtuu.
 
Pitäisiköhän omaan Maxiin tilata jo valmiiksi takalokari varalle. En todellakaan ala lähettelemään koko lautaa huoltoon sitten kun lokari hajoaa ja epäilen vahvasti, että lähettävätköhän he takuunalaista lokaria kuluttajan vaihdettavaksi.
 
Jo ekana päivänä tuota takalokaria E-600 maxissa ihmettelin että töyssyissä rämisee ihan huolella ja niinhän täällä forumillakin on todettu että eihän se ajoa kestä. Tähän otetaan korjausideoita kyllä vastaan ja jos joku löytää vaihtoehtoisen lokarin mikä passaa niin kiitollinen olen. :happy:
 
Juu se voi hyvin olla että tuo isompi takavalo+kovemmat/isommat renkaat joilla voi ajaa isompiin töyssyihin on todennäköisesti sitten riittävä ero kestävyydelle. Tosin tässä tapauksessa tuntuisi että muovi on liian halpaa/kovaa joustaakseen tarpeeksi hallitusti ilman että murtuu.
Pitäisiköhän omaan Maxiin tilata jo valmiiksi takalokari varalle. En todellakaan ala lähettelemään koko lautaa huoltoon sitten kun lokari hajoaa ja epäilen vahvasti, että lähettävätköhän he takuunalaista lokaria kuluttajan vaihdettavaksi.
Eiköhän siinä ole vähän oikaistu ja säästetty tekemällä ämpärimuovista se, mikä alkuperäisessä on kunnon lujitettua tavaraa. Tuohan on tapaturmavaarallinen jo ennen kuin on ajettu metriäkään - taittolukitus on takalokasuojassa. Jos pelkkä tärinä ajossa katkoo tuon juuresta, niin ei se voi teoriassakaan kestää jatkuvaa mekanismin käyttöä ja taitettuna vetämistä/kantamista.

Onkohan lokasuoja mitoiltaan kovin erilainen tuossa Long Wang piraattikopiossa vs. Ninebotissa? Siinähän olisi näillä sattumilla ja oletuksilla suoraan korjaussarja, jos ovat älynneet kopioida kiinnityksen mitat vaikka eivät materiaalia.
 
Eiköhän siinä ole vähän oikaistu ja säästetty tekemällä ämpärimuovista se, mikä alkuperäisessä on kunnon lujitettua tavaraa. Tuohan on tapaturmavaarallinen jo ennen kuin on ajettu metriäkään - taittolukitus on takalokasuojassa. Jos pelkkä tärinä ajossa katkoo tuon juuresta, niin ei se voi teoriassakaan kestää jatkuvaa mekanismin käyttöä ja taitettuna vetämistä/kantamista.

Onkohan lokasuoja mitoiltaan kovin erilainen tuossa Long Wang piraattikopiossa vs. Ninebotissa? Siinähän olisi näillä sattumilla ja oletuksilla suoraan korjaussarja, jos ovat älynneet kopioida kiinnityksen mitat vaikka eivät materiaalia.

Itse tilasin Max G30 lokarin. Eiköhän se siihen mene. Tukea se silti kaipaisi.

Tuollainen tuki kyllä pitäisi muutenkin olla vakiona joka laudassa, mutta ei nähtävästi ole juuri missään.

NINEBOT-MAX-G30-MUDGUARD-SUPPORT.jpg
 
Itse tilasin Max G30 lokarin. Eiköhän se siihen mene. Tukea se silti kaipaisi.
Tämä kuvahan alleviivaa hyvin, miten karmea idea on tehdä tuollainen osa jostain paskasta. Pitäisi tuon lukitusnysänkin jotain kestää, ja tuskin sekään kestää jos koko paska katkeaa juuresta pelkän tärinän takia. :nb:

Toivottavasti sopivat, eikä haittaisi jos sopisivat laajemminkin osat päikseen. Tukivarsi on oikeastaan listalla Ninebottiinkin, kunhan on Kiinan ostospäivä ja jotain muitakin tarpeita.
Tuollainen tuki kyllä pitäisi muutenkin olla vakiona joka laudassa, mutta ei nähtävästi ole juuri missään.
Periaatteessa mahdollisena haittana on, että se on taas yksi osa lisää, johon voi sotkeutua jotain risuja, naruja sun muuta paskaa, mikä voisi aiheuttaa jökkäämisen ja kaatumisen. Etenkin jos takapyörällä on enemmänkin tarpeettomia osia, kuten etuvedoissa on takajarrun kanssa.
 
Samoin kehoitan varomaan noita muoviosia. Eivät todella vakuuta. Itse oletettavasti vedin metrossa takalokarin halki. Vaikea sanoa onko tuo vai onko ihan itsekseen alkanut murtua pitää liimata/fiksata muuten. Piru kun on hyvä lauta ajaa yms mutta näitä lastentauteja riittää. Itse pidän vakiona kunnes ne on korjattu niin ei tarvitse kirota kun kuluttajansuoja tai myyjä sanoo että oma vika kun muuttelit.
Face bookin puolella on monilta haljennut takalokari itsekseen ja ovat laitelleet niitä ilmeisesti takuuseen.
 
Face bookin puolella on monilta haljennut takalokari itsekseen ja ovat laitelleet niitä ilmeisesti takuuseen.

Kaikki aina puhuu "Facebookin puolella", mutta kukaan kerro koskaan, että missä siellä? Wilfa Suomi? Wilfa Norway? Wilfa joku? Vai missä?

Aika laaja alkaa selaamaan joka sivusto siellä, että missä mahtaa mikäkin keskustelu olla menossa eli linkkejä kiitos.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa tehtyä E-600 Maxille pieni pakkastesti. Illalla töihin lähtiessä oli melkein nollissa ja räntää hieman tihkutti. Yön oli työpaikalla pihalla ja pakkanen oli käynyt -8°C, töistä lähtiessä näytti -6°C. Akkua oli illalla noin 80%. Kylmänä käynnistyksen jälkeen näytti ~40% ja laudan lämmettyä alkoi näytönkin palkit kasvamaan, kotiin saapuessa oli 67%. Jännitteitä en hoksannut katsoa.

Aluksi ei lauta kiihtynyt kuin max. 18km/h jonka jälkeen teki automaattisesti melko voimakkaan moottorijarrutuksen ~12km/h nopeuteen. Tämä joka kerta kun vakkari kytkeytyi. Sitten ~1km ajon jälkeen tuli täydet tehot käyttöön ja loppumatka mentiin iloisesti täysillä.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 625
Viestejä
4 560 294
Jäsenet
75 010
Uusin jäsen
laaseri-erkki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom