Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Cruisen vauhti- bugi toimii tosiaa E-600 maxissa :D Työmatkalla on jyrkkä alamäki missä kokeilin. Laitoin 2 sekuntia cruisen aktivointi-ajaksi ja lähin laskemaan mäkeä. Vauhtia oli 28km/h ja painoin kaasun pohjaan niin lautahan nappasi sen sitten cruisen nopeudeksi. Pari kilsaa sit mentii vähä vauhikkaammin. Akkua syö varmaanki melkosesti tosin ja moottorinkin toki jotakin hallaa voi kai tehdä.
Ei se moottorille mitään tee. Ne kestää huomattavasti korkeampia virtoja mitä oikeasti edes mainitaan, toki ne sit lämpee sen mukaan ja ehkä kärtsää. 40kmh menty ilman ongelmia jollain 350w/700w moottorilla niin jos toi 600/1200w moottori kyykkää jostain 28kmh vauhdista niin joku on aika helvetin pahasti pielessä.
E600 MAXista vielä. KingSongin kehittäjätyökaluissa olis saatavilla firmis 1,18 ja 1,20 mutta sana consistent sai vielä perääntymään tuosta urakasta... Mietin et jos flashais jommankumman, niin avaisikohan se nopeusvalikon 40km/h asti?
Millä meinasit flashata? Uskon et siinä controllerissa on joku pieni ero joka estää ton suoran flashaamisen, mut toki voihan sitä kokeilla. Omalla vastuulla tosin, siitä koko vehkeestä tulee tiiliskivi jos se menee pieleen ja sit saakin soitella Gosselle ja koittaa keksiä tekosyytä, varsinkin kun ensimmäistäkään virallista firmispäivitystä ei oo ulkona :dead:
 
Oonkohan ensimmäinen suomessa, joka menny jousittamaan keulasta E600 MAXin?

Oma E600 otettu käyttöön just äsken ja muuten todella mukava vehje. Vetoja on runsaasti ja mulla tuo kruisekaan ei temppuile. Isoin miinus on juurikin tuo jousitus. Onko mistä ostettu nuo? Käykös tähän E-WAY e600 teoriassa kaikki G30 maxiin suunnitellut etujouskat? :hmm:
 
Millä meinasit flashata? Uskon et siinä controllerissa on joku pieni ero joka estää ton suoran flashaamisen, mut toki voihan sitä kokeilla. Omalla vastuulla tosin, siitä koko vehkeestä tulee tiiliskivi jos se menee pieleen ja sit saakin soitella Gosselle ja koittaa keksiä tekosyytä, varsinkin kun ensimmäistäkään virallista firmispäivitystä ei oo ulkona :dead:

Siis tolla KimgSongin kehittäjätyökalulla saa flashattua sen, mut en oo viel uskaltanut sitä kokeilla. Melkei pitäs Gosselta kysyä, et löytyykö noita controllereita hyllystä valmiina ja paljon ne maksaa, enne ku kehtaa kokeilla tota.

Voi olla, et huollot käyttää tuota samaa ohjelmaa myös, jos käyttäjät ovat tehneet laudastaan tiiliskiven.
 
Oma E600 otettu käyttöön just äsken ja muuten todella mukava vehje. Vetoja on runsaasti ja mulla tuo kruisekaan ei temppuile. Isoin miinus on juurikin tuo jousitus. Onko mistä ostettu nuo? Käykös tähän E-WAY e600 teoriassa kaikki G30 maxiin suunnitellut etujouskat? :hmm:
Aliexpressistä etsin ihan hakusanalla "Monorim ninebot g30 max" ja valkkasin sieltä sellasen joka tulee nopsaa suomeen
 
Siis tolla KimgSongin kehittäjätyökalulla saa flashattua sen, mut en oo viel uskaltanut sitä kokeilla. Melkei pitäs Gosselta kysyä, et löytyykö noita controllereita hyllystä valmiina ja paljon ne maksaa, enne ku kehtaa kokeilla tota.

Voi olla, et huollot käyttää tuota samaa ohjelmaa myös, jos käyttäjät ovat tehneet laudastaan tiiliskiven.
Hmmm, no se on kyllä niin identtinen ulkopuolisesti on Kingsongin controllerin kanssa et ei se oudoltakaan kuulosta et se menis suoraan. Mut tosiaan vaatii vaan uskallusta kokeilla ja sit maksella oppirahoja jos menee vituiks, toisaalta jos siihen saa yhteyden vielä brikkaantumisen jälkeenkin niin sithän voi kokeilla flashailla uusiks ihan miten lystää. Yleensä ei vaan saa ja se pitää muuta kautta sit korjata.

Toinen vaihtoehto on sit toi jumpperi, jostain syystä se olis ehkä se asia mitä lähtisin ite ekana kokeilemaan et vaihtaa sen tohon H puolelle. Se nimittäin tuskin ainakaan heti räjäyttää koko vehjettä ja jos ei toimi sillä niin laittaa vaan takasin, tuskin se ainakaan niin suurta vahinkoa aikaan saa etteikö se sit takasin laittamalla toimis taas normaalisti.

Toisaalta kukaan ei tiedä, koska kukaan ei oo kokeillu ja kukaan ei uskalla kokeilla :dead:

E: Toki tästä videosta voi koittaa zoomailla et miten tossa controllerissa on tuo jumpperi. Ite väitän ettei siinä ole sitä ollenkaan, mutta voin myös katsoa aivan täysin väärinkin. E600 Maxissahan tuossa on jumpperi.

 
Viimeksi muokattu:
Gosselta palautui e600 max ulos alta viikossa. Taitekohdan kiinnitys uusittu ja nyt oli kyllä kireällä eikä natissut. Huomasin, että näyttö on vaihtunut huollossa jostain syystä myös, mutta runko muuten sama, et ei oo vaihtolaite.

Täytyy käydä testaamassa, et mitä on muuttunut, jos kerta näyttökin uusittu.
 
Gosselta palautui e600 max ulos alta viikossa. Taitekohdan kiinnitys uusittu ja nyt oli kyllä kireällä eikä natissut. Huomasin, että näyttö on vaihtunut huollossa jostain syystä myös, mutta runko muuten sama, et ei oo vaihtolaite.

Täytyy käydä testaamassa, et mitä on muuttunut, jos kerta näyttökin uusittu.
Raportoi ihmeessä havainnot.
 
Joku muuten näkyy myyvän tori.fi:ssä sitä DNA:n Ninebot E22E 199e potkulautaa samaan 199e hintaan, kun joku täällä aiemmin sitä tarjousta kaipaili.
 
Kiitos, pitää itsekin laittaa vakavaan harkintaan. Muuttiko mielestäsi vehkeen paljon mukavammaksi ajaa?
No illasta hyvin lyhyen ja nopean testiajon kerkesin suorittaa, mut sen perusteella niin kyllä sen huomaa et keulassa on joustoa. Enää ei pitäs ainakaan leegot tippuu suusta jos ajaa johonkin hieman isompaan monttuun tai mukulakiveen
 
Miten nämä laudat on fiksuin puhdistaa? Voiko esim takarenkaan jarrut ja vanteen suihkussa pestä vai onko siellä herkkiä sähköosia? Kaikki muut kohdat laudasta saa helposti liinalla.

Itsellä Xiaomi pro2
Kaipa yleensä etuvedon takapyörän osalta voi ihan hyvin suihkussa pestä. Tuossa Xiaomissa on, kuten mainittua, varottava dekkikoteloa johon voisi päästä vettä. Tämän lisäksi kannattaa minimoida suoraan laakeriin päästäminen ja kuivata nopeasti.

Esimerkiksi Augmentia voi ihan hyvin suihkulla kastella dekin ja takapyörän osalta, eihän siellä ole kuin takavalo. Lähinnä laakerin, jarrunlevyn ja vaijerin korroosio tulee riskinä mieleen, tai jos takavalo vuotaisi suoran suihkun takia. Etupyörässä ja siitä ylöspäin on kaikki muu sähkö.

G30 max taas erilainen skenaario. Oletettavasti ihan hyvin roiskevesisuojattu mutta toisaalta koko laitteessa ei ole tuollaisia huolettomia paikkoja. Mihin vaan vesi pääseekin sisälle, se on mahdollisesti hyvinkin ikävää.
 
Nyt oli lähtenyt liikkeelle DHGaten g30 kaverille. 19.4. oli tilannut, oli muutkin täällä samana päivänä tilannut ja kysellyt.
 
Miten nämä laudat on fiksuin puhdistaa? Voiko esim takarenkaan jarrut ja vanteen suihkussa pestä vai onko siellä herkkiä sähköosia? Kaikki muut kohdat laudasta saa helposti liinalla.

Itsellä Xiaomi pro2
Hommaat saniteettisilikonia ja käyt joka paikan läpi, itse jopa moottorin kopan reunuksen olen tuolla vetänyt päällisin puolin Pro ykkösestä.
Eipä ole vielä pariin vuoteen suihku haitannut eikä vesikelit tai talviajelut.
 
Viimeksi muokattu:
Siis tolla KimgSongin kehittäjätyökalulla saa flashattua sen, mut en oo viel uskaltanut sitä kokeilla. Melkei pitäs Gosselta kysyä, et löytyykö noita controllereita hyllystä valmiina ja paljon ne maksaa, enne ku kehtaa kokeilla tota.

Voi olla, et huollot käyttää tuota samaa ohjelmaa myös, jos käyttäjät ovat tehneet laudastaan tiiliskiven.
No ei löydä toi king song ainakaan meikälääsen e600 maxi lautaa
 
Itsekin tuli tuota "censored" kokeiltua. Toimii ja tuli ajeltua monta kilometriä 28kmh mittarissa (aka noin 25-26kmh GPS nopeutta. Nousi mäetkin täysin kuin 24kmh mittarinopeuden kanssa, ellei jopa paremmin. Tuon kanssa voisi teoriassa myös tehdä jonkinlaisen karkean rajoittimen ohituksen syöttämällä controllerille väärää dataa mutta kaasuun tulisi viive ellei datasyöttöä tekisi niin että 25kmh asti normi data ja siitä yli alkaisi muuttelemaan dataa haluttuun suuntaan jolloin sekunnin viive kaasuun tulisi vasta ylittäessä 25kmh.
 
Viimeksi muokattu:
Joku muuten näkyy myyvän tori.fi:ssä sitä DNA:n Ninebot E22E 199e potkulautaa samaan 199e hintaan, kun joku täällä aiemmin sitä tarjousta kaipaili.
Mä ainakin kyselin, mutta tilattiin ne S1 Plussat.

Noille takalokariongelmaisille, niin tuli pari juttua mieleen, jos se hajoaminen on vain ajan kysymys, eikö kannattaisi vahvistaa se etukäteen epoksilla/hartsilla/vastaavalla?

Sitten ideana, kannattaisiko jonkun solikka-gurun väkertää parempi 3d-malli?
 
Nuorena muistan kun porukalla oli tapana talvella laittaa terättömät luistimet jalkaan, väijyä bussipysäkin lähellä kun bussi tuli ja napata kiinni peräkoukusta ja roikkua bussin perässä pitkiäkin matkoja.

Tulenko jatkossa näkemään kun keski-ikäiset setämiehet tekee samaa laudan kanssa bugittaakseen vakkarin neljäänkymppiin työmatkaa varten? :D

Tuota tuli teininä joskus 90 luvun alussa harrastettua, vedeltiin ihan normi kengillä, sellaisia 3-6 kilsan lenkkejä. Joku 3-4 jannua roikku takapuskurissa. Oli vähän bingoa kenen kohdalle sattui täydessä vauhdissa sula kaivonkansi. Se oli sitten adios amigo!
 
Sillä oletuksella, että laite on tarkkakin piraattikopio, kysyn että vilkkuuko mittaristossa bluetooth-valo?

Olet jo pariin otteeseen käyttänyt sanaa "piraattikopio" niin onko se piraattikopio? Lukeeko missään ettei olisi Segwaylta lisenssoitu tai onko Segway edes itse alunperinkään kehittänyt Max G30 laudan? Ottaisiko Wilfa mallistoonsa "piraattikopion" jos E-600 Max kerta on sama kuin tuo "piraatti" Kingsong? Eikö Segway puuttuisi tähän kun yksi tunnetuimmista kodinkonemerkeistä myisi piraattikopiota länsimaisilla markkinoilla?

Eiköhän siinä ole vähän oikaistu ja säästetty tekemällä ämpärimuovista se, mikä alkuperäisessä on kunnon lujitettua tavaraa. Tuohan on tapaturmavaarallinen jo ennen kuin on ajettu metriäkään - taittolukitus on takalokasuojassa. Jos pelkkä tärinä ajossa katkoo tuon juuresta, niin ei se voi teoriassakaan kestää jatkuvaa mekanismin käyttöä ja taitettuna vetämistä/kantamista.

Onkohan lokasuoja mitoiltaan kovin erilainen tuossa Long Wang piraattikopiossa vs. Ninebotissa? Siinähän olisi näillä sattumilla ja oletuksilla suoraan korjaussarja, jos ovat älynneet kopioida kiinnityksen mitat vaikka eivät materiaalia.

Tähänkin uskon aika vahvasti, että täsmälleen samaa materiaalia ja täsmälleen samat osat kuin Ninebotissa. Ei tarvitse paljoa Googlettaa, että huomaa kuinka yleinen ongelma takalokarin hajoaminen on Nineboteissa.

Edit: vaikka Ninebotissa ja E-Wayssa/Kingissä onkin selkeitä eroja tekniikassa niin ulkonäöllisesti/monilta komponenteiltaan on niin lähellä toisiaan, että turha edes miettiä, että olisi piraatti. Satavarmasti lisensoitu laite siltä taholta kuka sen on alunperin rakentanutkaan. Saattavat jopa samalta linjalta tulla ulos brändättynä privat label-tuotteena.
 
Viimeksi muokattu:
^ tämä on just sitä mantraa millä halpiksen ostajat vakuuttelevat itseään, että ihan samaa tavaraa kuin toinen puolta kalliimpi merkki. Kiinalaiset ovat niin ovelia ja välinpitämättömiä veijareita kopioimaan että kaikki saadaan näyttämään tuhannelta taalalta mutta ei se silti vaan kestä samalla lailla kuin alkuperäinen.
 
Yhä samoilla oletuksilla pelaten, ainakin Ninebot Maxissa sen ehkä saisi toimimaan tällä proseduurilla.

Sitten ideana, kannattaisiko jonkun solikka-gurun väkertää parempi 3d-malli?
Materiaalitekniikkaa tarkemmin tuntematta epäilen, miten luja siitä tulisi - ainakaan mcgyver-tasoisella kotipursotuksella.
Tuota tuli teininä joskus 90 luvun alussa harrastettua, vedeltiin ihan normi kengillä, sellaisia 3-6 kilsan lenkkejä. Joku 3-4 jannua roikku takapuskurissa. Oli vähän bingoa kenen kohdalle sattui täydessä vauhdissa sula kaivonkansi. Se oli sitten adios amigo!
Ai saatana. Mahtoi olla terkkarien päivystykset täynnä junnuja murtuneiden varpaiden, nilkkojen, leukojen sun muiden kanssa. :beye:
Olet jo pariin otteeseen käyttänyt sanaa "piraattikopio" niin onko se piraattikopio? Lukeeko missään ettei olisi Segwaylta lisenssoitu tai onko Segway edes itse alunperinkään kehittänyt Max G30 laudan? Ottaisiko Wilfa mallistoonsa "piraattikopion" jos E-600 Max kerta on sama kuin tuo "piraatti" Kingsong? Eikö Segway puuttuisi tähän kun yksi tunnetuimmista kodinkonemerkeistä myisi piraattikopiota länsimaisilla markkinoilla?
Pahoittelen tarpeetonta värikästä ilmaisua. Tarkoitukseni ei ole ollut kommentoida mitenkään tuotemerkkioikeuksia, mallisuojaa, lisensointia, patentteja tai mitään sen kaltaista.

Viittaan lähinnä siihen, että tuote on teknisesti hiilikopio ja samaan aikaan silminnähden heikommin viimeistelty. Oletan silti samaan aikaan, ettei se kriittisiltä osin ehkä kenties välttämättä ole huonompi. Voisin itsekin harkita ostaa - kunhan esiin tullut bugisuus ja tarpeettoman hidas nopeusrajoitin saadaan pois, ja kunhan dataa kertyy muutenkin enemmän. En toki maksaisi enempää kuin Ninebotista.

Tähänkin uskon aika vahvasti, että täsmälleen samaa materiaalia ja täsmälleen samat osat kuin Ninebotissa. Ei tarvitse paljoa Googlettaa, että huomaa kuinka yleinen ongelma takalokarin hajoaminen on Nineboteissa.
Takalokarin hajoaminen lienee "yleistä" tapausmäärinä kaikissa sellaisissa miljoonittain myydyissä skuuteissa, joissa takalokari on muovia ja kiinteä eikä nivelöity jarrupolkimeksi. Kokemattomat ajajat, jotka ovat kuitenkin jostain keksineet tottua painamaan lokasuojajarrua, varmaankin telovat niitä kaikkia paskaksi.

Nyt kuitenkin yhtäkkiä täälläkin on useampi kuin yksi itsestään heti käyttöönoton jälkeen hajonnut. En millään usko, että Ninebotin lokarit ihan noin huonoja ovat. Se kuitenkin normaalikäytössä usein kantaa suuren osan laitteen painosta, eikä tässä ulottuvuudessa mitenkään usein hajoa. Osa, joka useinkin hajoaa ajossa tärinästä muutaman kilometrin jälkeen, on ihan eri. Se saattaa olla yhteensopiva mutta se ei varmasti ole sama.
 
Viimeksi muokattu:
Olet jo pariin otteeseen käyttänyt sanaa "piraattikopio" niin onko se piraattikopio? Lukeeko missään ettei olisi Segwaylta lisenssoitu tai onko Segway edes itse alunperinkään kehittänyt Max G30 laudan? Ottaisiko Wilfa mallistoonsa "piraattikopion" jos E-600 Max kerta on sama kuin tuo "piraatti" Kingsong? Eikö Segway puuttuisi tähän kun yksi tunnetuimmista kodinkonemerkeistä myisi piraattikopiota länsimaisilla markkinoilla?



Tähänkin uskon aika vahvasti, että täsmälleen samaa materiaalia ja täsmälleen samat osat kuin Ninebotissa. Ei tarvitse paljoa Googlettaa, että huomaa kuinka yleinen ongelma takalokarin hajoaminen on Nineboteissa.

Edit: vaikka Ninebotissa ja E-Wayssa/Kingissä onkin selkeitä eroja tekniikassa niin ulkonäöllisesti/monilta komponenteiltaan on niin lähellä toisiaan, että turha edes miettiä, että olisi piraatti. Satavarmasti lisensoitu laite siltä taholta kuka sen on alunperin rakentanutkaan. Saattavat jopa samalta linjalta tulla ulos brändättynä privat label-tuotteena.
E600 Max on kyllä lähempänä tuota Kingsongin X1 Maxia kuin Max G30. Johan siitä on julkastu sisuksista kuviakin, E600 sisältää pitkälti identtiset sisukset siihen Kingsongiin verrattuna (akussakin lukee KS X1 Max, controllerissa vissiin sama?), niin en oikeen tiedä mitä tässä enää asiasta väännetään.

Max G30 omaa täysin eri controllerinkin. Jos nuo olis yhteensopivia keskenään niin sithän olis E600 suurin ongelma ratkaistu.

Eikä tää nyt välttämättä tarkota sitä että toi Kingsong olis paska vehje.
 
E600 Max on kyllä lähempänä tuota Kingsongin X1 Maxia kuin Max G30. Johan siitä on julkastu sisuksista kuviakin, E600 sisältää pitkälti identtiset sisukset siihen Kingsongiin verrattuna (akussakin lukee KS X1 Max, controllerissa vissiin sama?), niin en oikeen tiedä mitä tässä enää asiasta väännetään.
Tätä Juffex kai tarkoittikin. Wilfa mitä ilmeisimmin on sama kuin tuo Long Wang Ping Pongin modifioitu G30 lookalike. Kuvien ja tiettyjen anekdoottien perusteella on ilmeistä, että nämä ovat ihan eri laatuluokan tuotteita. Siinä missä Ninebotissa toki esiintyy vikoja ja jopa DOA toimituksia, se edustaa selkeästi keskivertoa parempaa premium-tuotetta Wilfan ollessa alle keskiluokkainen halpis. Päällepäin nämä näyttävät samalta ja niissä saattaa olla hyvin suuri osa identtisiä tai yhteensopivia osia noin mekaanisesta ja fyysiseltä mitoitukseltaan.

Designin lisensoinnista tai juridisesta puolesta en jaksa edes kiinnostua, koska en suunnittele skuuttikauppiaaksi tai maahantuontimerkiksi ryhtymistä ja siihen liittyen suurtilausta joltain geneeriseltä kiinalaiselta valmistajalta.
 
Hommaat saniteettisilikonia ja käyt joka paikan läpi, itse jopa moottorin kopan reunuksen olen tuolla vetänyt päällisin puolin Pro ykkösestä.
Eipä ole vielä pariin vuoteen suihku haitannut eikä vesikelit tai talviajelut.
En nyt heti tiedä yhtään lautaa, jolle luvattaisiin varmasti riittävä sieto sateelle ja märällä kelillä ajolle. Näin tottakai tulisi olla, mutta kehitysversoita edelleen tarjolla olevat.

Varmistaminen on tottakai paikallaan mutta takuu? Ei suoraan katoa jos ei pura mitään. Mutta laakerit? Missä tahansa on laakeri esillä, suojaus on vaikeampaa. Varsinkin painepesurilla laakerit tappaa joka tapauksessa, joten järki kädessä on parempi lautaa käsitellä.

Ja mitä M365 (pro) tulee, niin takavalon johdon läpiviennin itse tiivistin varmuuden vuoksi. Muutoin mietin vain pestessä, sateella ei kuitenkaan viitsi ajella.
 
Mites muuten noi kiinanlaakerit, onko niissä yleensä tarpeeksi rasvaa? Kun tuntuvat olevan kovin säästeliästä kansaa..
Materiaalitekniikkaa tarkemmin tuntematta epäilen, miten luja siitä tulisi - ainakaan mcgyver-tasoisella kotipursotuksella.
Ainakin kirjastoissa on ihan kohtuullisen luokan tulostimia, kohtuullisella filamenttivalikoimallakin. Tulostusaika voi muodostua ongelmaksi, ehkä kokokin. Mutta kyllä riittävän kestävää tulostetta kuvittelisin saatavan. Omat kokemukset vaan teollisuustulostimista.
 
^ tämä on just sitä mantraa millä halpiksen ostajat vakuuttelevat itseään, että ihan samaa tavaraa kuin toinen puolta kalliimpi merkki. Kiinalaiset ovat niin ovelia ja välinpitämättömiä veijareita kopioimaan että kaikki saadaan näyttämään tuhannelta taalalta mutta ei se silti vaan kestä samalla lailla kuin alkuperäinen.

Ei se ole mitään mantraa eikä minun tarvitse itselleni vakuutella mitään. Rahallisesti ei ollut mitään merkitystä olisinko ostanut Ninebotin vai E-Wayn. Ninebottiin olisi saanut heti olla ilmakumit vaihtamassa pois (itselleni oli selvä kriteeri ettei ilmakumeja tule) ja kyllä E-Wayn moottori viehätti.

En vain jaksa ymmärtää näitä piraattikopio ja muita mantroja. Toki kritiikkiä saa ja pitää antaa, mutta jotenkin ihmetyttää asenne näitä kohtaan kun viat olleet samoja mitä muillakin merkeillä. Ken tietää vaikka lokareissa olisi huono valmistuserä päässyt maailmalle jotka ovat nyt sattuneet osalle näihin valmistuseriin?

Ja lopulta. Siellä Kiinassa nämä kaikki tulevat ja pääasioissa samoista tehtaista, ei niitäkään siellä montaa ole. Mistäs maasta se Ninebot olikaan (ja on edelleen) ennen Segwayn yrityskauppaa. Perustettu myös samana vuonna kun tämä parjattu King Song.

Itselläni ei ole ainakaan vielä mitään hajonnut E-waysta eikä ole muitakaan rakenteellisia ongelmia ollut. Varalta tilasin Curiousjoelta Max G30 lokarin jonka pitäisi kai olla orkkisosa (?) joten siinä voi tehdä vertailua ainakin materiaalin/rakenteen suhteen.

Aika näyttää oliko lopulta hyvä ostos vai ei. Toistaiseksi ollut tyytyväinen, varsinkin jos/kun tuo vakkarin nykiminen korjataan. Pitäisi melkein Googletella onko King Songin omistajilla ollut samaa vikaa. Omalla käytöllä ei varmaan kyllä maksa itseään takaisin kun tuskin kovin myöhään syksyllä ajelen tai huonoissa keleissä eikä tuo nykyinen '19 mallin Toijjoota kovin paljon bensaakaan syö, että saa melko paljon ajella yht. 6km työmatkaa 800€ hintaan, varsinkin kun on tullu ostettua jo ~300€ uusia ajovarusteita, lukkoa sekä telinettä. Kaupassakin tulee varmaan usein autolla käytyä, koska ei reppuun ostokset (kaljat) mahdu. Baariin en uskalla tuolla ajella :beye:
 
Viimeksi muokattu:
2300 kilometriä takana MAX-G30, eikä ole ollut minkäänlaista ongelmaa takalokasuojan kanssa kertaakaan.

Toivottavasti te E-Vaun kuljettajat ette pidä jalkaa lokasuojan päällä ajaessa jos olette tottuneet jarruttelemaan moottorittomilla takalokasuojasta.
 
2300 kilometriä takana MAX-G30, eikä ole ollut minkäänlaista ongelmaa takalokasuojan kanssa kertaakaan.

Toivottavasti te E-Vaun kuljettajat ette pidä jalkaa lokasuojan päällä ajaessa jos olette tottuneet jarruttelemaan moottorittomilla takalokasuojasta.
Nope. Ei jalkaa lähelläkään ja silti rikki jo. Taisin ensimmäisessä viestisså lautaa koskien sanoa noi ta halvoista muoveista etteivät tule kestämään.
 
Mä ainakin kyselin, mutta tilattiin ne S1 Plussat.

Noille takalokariongelmaisille, niin tuli pari juttua mieleen, jos se hajoaminen on vain ajan kysymys, eikö kannattaisi vahvistaa se etukäteen epoksilla/hartsilla/vastaavalla?

Sitten ideana, kannattaisiko jonkun solikka-gurun väkertää parempi 3d-malli?

Juu itse ajattelin tulevana viikonloppuna et puran ton takalokarin ja pesen hyvin. Sit pieni karhennus hiekkapaperilla ja joustavalla epoksilla vahvistaa koko hoidon.
 
2300 kilometriä takana MAX-G30, eikä ole ollut minkäänlaista ongelmaa takalokasuojan kanssa kertaakaan.

Toivottavasti te E-Vaun kuljettajat ette pidä jalkaa lokasuojan päällä ajaessa jos olette tottuneet jarruttelemaan moottorittomilla takalokasuojasta.

1000 km takana es4 eikä minkäänlaisia ongelmia. Oon kyl ollu tyytyväinen Ninebotin laatuun :love2:
 
Varmistaminen on tottakai paikallaan mutta takuu? Ei suoraan katoa jos ei pura mitään. Mutta laakerit? Missä tahansa on laakeri esillä, suojaus on vaikeampaa. Varsinkin painepesurilla laakerit tappaa joka tapauksessa, joten järki kädessä on parempi lautaa käsitellä.

Vaikka nämä kestäisivätkin sadetta, niin en minä kyllä tälläistä sähkölaitetta lähtisi millään painepesurilla puhdistamaan. Kuten jo itsekin sanoit, niin laakerit ja sen lisäksi kyllä se vesi painepesurilla pyrkii ihan joka raosta sisään verrattuna sateeseen tai sateessa ajamiseenkin.

PS. Oma G30 Max tilattu kanssa DHsta pari viikkoa sitten ja lähti eilen matkaan.
 
Pakko sanoa että sitkeästi tuo akku jaksaa. Vajaata 30kmh (tuo bugi ei kovin tarkkaa nopeuden hallintaa mahdollista) varmaan puolet vähän yli 30km mäkisestä matkasta ja arviolta 3 palkkia jäljellä kunhan tuo toipuu mäkien takia pudonneista jännitteistä. Pakko myös kehua renkaita. Mentiin aika rajuissa kallistuskulmissa max nopeudella ettei kruise nollaa ja tuntui pitävän enemmän kuin hyvin. Käytiin oikeastaan kulutuspinnan ihan reunoilla cruise 30kmh asetuksella.
 
Viimeksi muokattu:
25 kilsaa takana ja tänään huomasin halkeeman, joka yltää puoleen väliin. Kohta siis irtoomassa itelläkin.
Tämä varmasti kertonee kuinka paljon on kulkinetta testattu kun kiireessä laitettu markkinoille. Olivat varmasti tietoisia vuosia sitten valmistetut Xiaomin heikoista takalokareista niin päättivät pistää paremmaksi ja valmistaa vielä paskemman.
 
Kiinalaisilla halpakopioilla onkin tarkoitus puskea tuote mahdollisimman nopeasti ulos eikä kunnon testailua ja quality testejä ehditä tekemään. Ja jos on ostamassa ekojen joukossa, niin voi tulla yllättäviäkin yllätyksiä, jotku vaarallisempia kuin jotku. Näitä sitten kiinalaiset korjaa uudempiin tuotantoeriin, eli ne ensimmäiset ostajat ovat koekaniineja.

Itsehän ajelen Kugoo S1 pro joka on myös kiinalaista "käsityötä" parhaimillaan, mutta onneksi muutamien tyhmien suunnitteluvirheiden takia ole ainakaan vielä mitään hajonnut. Vaikkakin pari asiaa joutunut muuttamaan, mm laittamaan itse vesitiivistykset sekä poistamaan jalan koska jalka menee pohjan alapuolelle ja osuu helposti maahan. Mutta itse potkulauta 260€ hintasekseen on ollut erittäin positiivinen ostos ja jos pitäisi nyt ostaa uudelleen, ostaisin saman laudan koska tuossa hintaluokassa ei tosiaan ole kilpailijoita 350w moottorilla. Ja tuo 350w moottori jaksaa hyvin 80kg heppua viedä melkein 30km/h suoralla (GPS testattu).
 
Viimeksi muokattu:
Noi moottorien ilmotetut tehot on vähän sellasia et en ihan liikaa niihin takertuis muutenkaan. Omassa vehkeessä on 350w moottori, eli oletuksen mukaan speksien valossa 700w "piikkitehot". Jokatapauksessa lähemmäs 900w täydessä latingissa tulee tuohon lykittyä ja ei se oikeastaan moksiskaan oo siitä, ei se kuumana ainakaan käy. Jos ne on siis edes jokseenkin laadukkaita niin ne kyllä kestää kovempia tehoja mitä sanotaan, kunhan vaan tosiaan pitää huolen siitä ettei se tulikuumana käy, sillä sillon se kyllä luovuttaa.

Nähtäväks toki jää et miten 25c kesäpäivinä kestää, sillon on varmaan controllerikin jo erilaisella rasituksella mitä nyt 10c keleissä ja pienellä tuulella. Noh, vaihdellaan osia sit jos kärähtää ja muokataan firmistä sopivaan kuntoon.
 
Tämä varmasti kertonee kuinka paljon on kulkinetta testattu kun kiireessä laitettu markkinoille. Olivat varmasti tietoisia vuosia sitten valmistetut Xiaomin heikoista takalokareista niin päättivät pistää paremmaksi ja valmistaa vielä paskemman.
Mutta nehän tulee kaikki samasta kiinalaisesta tehtaasta, ei voi olla huonolaatuisia :asif:
Ja lopulta. Siellä Kiinassa nämä kaikki tulevat ja pääasioissa samoista tehtaista, ei niitäkään siellä montaa ole. Mistäs maasta se Ninebot olikaan (ja on edelleen) ennen Segwayn yrityskauppaa. Perustettu myös samana vuonna kun tämä parjattu King Song.
 
E600 Max takalokarin modausta.
On muuten siten ihan luokatonta muovia. Murtuu heti kun vähänkin vääntää. Ei mitään sitkeyttä. Voin sanoa että nämä tulevat 100% hajoamaan ihan jokaisella.

Ekassa kuvassa nuolet mitkä näyttää lokarin heikoimman kohdan.

Toisessa kuvassa jyrsin noi kaikki tukiristikot pois ja taivuttelin alumiinista tukiraudat pohjalle.

Kolmannessa laitettu epoksilla raudat piiloon ja muutenkin laitoin sitä reilunpuoleisesti.


IMG_1898.jpeg
IMG_1899.jpeg
IMG_1900.jpeg
 
Tilatkaa orkkis MAX-G30 takalokasuoja jos se näyttää yhtään samanlaiselta kuin E-vaussa.

max-g30 Rear Fender.jpg
 
Tohon #takalokarigate hommaan vielä sen verran, että ihmiset kenellä se on hajonnut, onko teillä jarruvalo ns. kirkas (melkein pinkihtävä) vai hieman kirkkaampi punainen? Omassa ja kaverin E600ssa takavalo saman värinen, mutta jarru pohjassa ne vilkkuvat eri kirkkaudella. Olisiko tässäkin jotain, josta selviäisi takalokarin tuotantoerää?
 
Tohon #takalokarigate hommaan vielä sen verran, että ihmiset kenellä se on hajonnut, onko teillä jarruvalo ns. kirkas (melkein pinkihtävä) vai hieman kirkkaampi punainen? Omassa ja kaverin E600ssa takavalo saman värinen, mutta jarru pohjassa ne vilkkuvat eri kirkkaudella. Olisiko tässäkin jotain, josta selviäisi takalokarin tuotantoerää?
Itsellä on varsin varsin vaalea kirkkaimmalla. Näkyy kyllä slekä punainen sävy mutta en sanoisi punaiseksi punaiseksi.
 
Mutta nehän tulee kaikki samasta kiinalaisesta tehtaasta, ei voi olla huonolaatuisia :asif:
Ai niin, yhden mantran unohdin vielä mainita. Kiinassahan ei ole ihan tavatonta, että halpistuotteen osia todella tulee samasta paikasta kuin hyvän merkkituotteen osia, mutta ne eivät silti ole vastaavia. Niitä saatetaan tehdä omaan lukuun kakkoslaadun raaka-aineesta verstaan sulkemisajan jälkeen toiselle toimeksiantajalle ensimmäisen tietämättä asiasta.

Niinikään varsinaisen tilaajan tai sisäisen laadunvalvonnan hylkäämiä paskoja saatetaan hävittämisen sijaan toimittaa kiertotietä myytäväksi. Onhan KS voinut käyttää jotain varaston nurkkaan tekeytymään jäänyttä hylkyerää, tai tilata osia verstaalta, jolla on ollut Ninebotin varhaiset piirustukset, tahi tilata tai saada tavaraa väärällä materiaalilla.

Pienemmässä mittakaavassa ei ole ainutkertaista, että osa kuluttajille luukutettavasta kamppeesta on ihan aitoa ja oikeaa, mutta hylätty speksien ulkopuolelle jääneenä tai pikkuvikaisena kakkoslaatuna. Nämä poistetaan keittiön kautta ja joku yritteliäs alustakauppias hankkii erän. Tässä vaiheessa unohdetaan sujuvasti mainita (tai viimeinen myyjäporras ei edes tiedä) ettei tuote ole a-luokkaa. Täten päätyy myyntiin esimerkiksi akkukennoja, joiden kapasiteetti vaihtelee(siis vaikka ovat käyttämättömiä eivätkä välttämättä edes vanhaa varastoa) nimellisestä enemmän kuin valmistajan datalehden toleranssi sanoo, ja taas raapii harrastaja päätään.
 
Tuli Wilfalta viestiä. Heidän mukaansa tutkivat tuota huippunopeusongelmaa seuraavan parin päivän aikana ja toivovat että saavat firmiksellä korjattua.
Nyt siis vaan kaikki painetta s-postilla mieluusti englanniksi painetta suoraan Wilfalle. Enkä huutelisi liikaa tuosta kruise bugista niin kauan kun itse max nopeus ja kruisen toiminta muutenkin on fiksattu.
 
Nyt siis vaan kaikki painetta s-postilla mieluusti englanniksi painetta suoraan Wilfalle. Enkä huutelisi liikaa tuosta kruise bugista niin kauan kun itse max nopeus ja kruisen toiminta muutenkin on fiksattu.
Tätä on varmasti myyty paljon myös suomessa jälleenmyyjien toimesta niin sinne sitä painetta kannattaa laittaa jos sitä kautta hankittu kulkine.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 695
Viestejä
4 562 994
Jäsenet
75 010
Uusin jäsen
MrBrutalMachine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom