Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

E-Way ja E-Wheels jäisi omalta osaltani heti pois ostoslistalta.

Jäänyt sellainen tunne, ettei kumpaankaan saa varaosia kuin heidän valtuutetuista liikkeistä ja laatu on ainakin ollut paskaa E-Wayssa.

Ninebotin kanssa ei voi mennä pahasti metsään.
 
Morjesta,

Olen nyt yrittänyt etsiä foorumeilta ja netistä tietoa että mikä on se oikeasti hyvä ja laadukas sähköpotkulauta, tuntuu olevan hankalampi homma. Olisiko täällä ammattilaisia kertomaan että mikä kannattaisi ostaa, budjetti oli aluksi 500e, mutta venytin sitä tonniin, ymmärrettyäni että sillä ei välttämättä laadukasta peliä saa, en tiedä riittääkö tämäkään. Vaihtoehtoja tuntuu olevan loputtomasti, alkuun pidin kriteerinä että olisi jousitus koska kerran olen TIER:llä ajanut ja se oli kovaa kyytiä ja varsin epämukavaa, onkohan se samanlaista näillä kaikilla? Toisena kriteerinä toimintamatka saisi olla tottakai mahd pitkä ja tehoa sen verran ettei hyydy joka nyppylään. Tottakai laatu ja kestävyys on tärkeitä myös, laadukkaat komponentit jotka todennäköisimmin eivät syty tuleen ladatessa tms.

Omat vaihtoehdot ovat tähän mennessä:

Segway-Ninebot MAX G30E II

E-WHEELS
E2S V2 Max Long Range+

E-Way E-6075FRS


Muut mahdollisesti paremmat vaihtoehdot ovat erittäin tervetulleita.

Muokkauksena olisiko Pure Electric
Advance mistään kotoisin, näyttää ajoasennoltaan aika mukavalta.
Yhden E-Wayn omistaneena en välttämättä ostaisi enää toista. Olen aiemmin tässä ketjussa avannutkin syitä sille, vaikka laudassa itsessään ei ollut huoltoa vaativia vikoja. Ja E-wayssa on sitten myös umpikumit, joten meno on suhteellisen tärisevää jos tien pinta ei ole tasainen. Se tuskin sinua miellyttää. Monilla on ollut laadun kanssa ongelmaa, mutta koskee lähinnä 600 Maxia...

E-Wheelsin kanssa on ollut ongelmia toimitusajoissa ja erityisesti varaosien saatavuudessa sekä laadussa. Laudan mennessä rikki huolto on monilla kestänyt ikuisuuden ja kauppaa ei suostuta purkamaan. Välttäisin.

Segway-Ninebotilla on tunnetusti hyvä laatu ja hyvin saatavilla olevat varaosat. Tonnilla saa myös G2-mallin jousituksilla, kyseisestä laitteesta löytyy sivu tai pari taaksepäin tuoreita käyttäjäkokemuksia. Lauta on sitten aika isokokoinen ja painaa kuin synti. 30E II on sitten kevyempi, vanhempi, melko luotettavaksi todettu malli.

Mielikuva Puren laudoista on se, että todella ylihintaisia ovat ominaisuuksiinsa nähden eikä käyttäjäkokemuksiakaan ole pahemmin saatavilla ainakaan suomeksi. Aika uusi toimija, suhtautuisin varauksella.

Xiaomin uudessa 4 Ultrassa on jousitukset ja mahtuu tonnin budjettiin, mutta saatavuus on tällä hetkellä erittäin heikko. Alkukesästä menivät ne vähät mitä tuli markkinoille ja tiedä koska tulee lisää.

Itse ostin tällä viikolla monia samoja lautoja kuin sinä pohtineena Niu KQi3 Maxin. Vielä en ole kovin paljon päässyt ajamaan, että olisi kokemusta kertynyt arviointiin asti, mutta alkuvaikutelma on ollut positiivinen.
 
Morjesta,

Olen nyt yrittänyt etsiä foorumeilta ja netistä tietoa että mikä on se oikeasti hyvä ja laadukas sähköpotkulauta, tuntuu olevan hankalampi homma. Olisiko täällä ammattilaisia kertomaan että mikä kannattaisi ostaa, budjetti oli aluksi 500e, mutta venytin sitä tonniin, ymmärrettyäni että sillä ei välttämättä laadukasta peliä saa, en tiedä riittääkö tämäkään. Vaihtoehtoja tuntuu olevan loputtomasti, alkuun pidin kriteerinä että olisi jousitus koska kerran olen TIER:llä ajanut ja se oli kovaa kyytiä ja varsin epämukavaa, onkohan se samanlaista näillä kaikilla? Toisena kriteerinä toimintamatka saisi olla tottakai mahd pitkä ja tehoa sen verran ettei hyydy joka nyppylään. Tottakai laatu ja kestävyys on tärkeitä myös, laadukkaat komponentit jotka todennäköisimmin eivät syty tuleen ladatessa tms.

Omat vaihtoehdot ovat tähän mennessä:

Segway-Ninebot MAX G30E II

E-WHEELS
E2S V2 Max Long Range+

E-Way E-6075FRS



Muut mahdollisesti paremmat vaihtoehdot ovat erittäin tervetulleita.

Muokkauksena olisiko Pure Electric
Advance mistään kotoisin, näyttää ajoasennoltaan aika mukavalta.

Näitä samoja "kansan malleja" katselin myös itse mitä suurin osa ostelee ja katselee netistä. Itse kuitenkin päädyin 3 vuotta sitten merkkiin E-TWOW Booster GT 2020 malliin testien perusteella mm. omaan makuun luotettavuuden, pitkän ajomatkan, nopeuden, keveyden ja etu/takajousituksen takia. Nyt mittarissa 3500 km ilman minkäänlaista vikaa. Ainoastaan eturengas (täyskuminen) pitäisi nyt vaihtaa uuteen. Takarenkaassa on vielä pintaa jäljellä.

1687522892405.png


Laudan tilasin täältä:
 
Morjesta,

Olen nyt yrittänyt etsiä foorumeilta ja netistä tietoa että mikä on se oikeasti hyvä ja laadukas sähköpotkulauta, tuntuu olevan hankalampi homma. Olisiko täällä ammattilaisia kertomaan että mikä kannattaisi ostaa, budjetti oli aluksi 500e, mutta venytin sitä tonniin, ymmärrettyäni että sillä ei välttämättä laadukasta peliä saa, en tiedä riittääkö tämäkään. Vaihtoehtoja tuntuu olevan loputtomasti, alkuun pidin kriteerinä että olisi jousitus koska kerran olen TIER:llä ajanut ja se oli kovaa kyytiä ja varsin epämukavaa, onkohan se samanlaista näillä kaikilla? Toisena kriteerinä toimintamatka saisi olla tottakai mahd pitkä ja tehoa sen verran ettei hyydy joka nyppylään. Tottakai laatu ja kestävyys on tärkeitä myös, laadukkaat komponentit jotka todennäköisimmin eivät syty tuleen ladatessa tms.

Omat vaihtoehdot ovat tähän mennessä:

Segway-Ninebot MAX G30E II

E-WHEELS
E2S V2 Max Long Range+

E-Way E-6075FRS



Muut mahdollisesti paremmat vaihtoehdot ovat erittäin tervetulleita.

Muokkauksena olisiko Pure Electric
Advance mistään kotoisin, näyttää ajoasennoltaan aika mukavalta.

Jos budjetti on tonnin niin miksi listalla on jousittamaton 2v vanha Segway-Ninebot MAX G30E II eikä juuri tullut sen uudempi versio eli jousitettu Segway-Ninebot MAX G2. Toinen sen vaihtoehto on sitten Xiaomi 4 Ultra. Toki noiden saatavuus Suomesta suoraan hyllystä näyttää vielä aika heikolta. On kyllä useamman kaupan listoilla mutta jos heti tarvitsee niin joutuu varmaan tilaan ulkomailta.

Onhan TIER:ssäkin ainakin etuhaarukan jousitus mutta kiinteät renkaat taitaa tuoda sen kovimman tärinän jousituksesta huolimatta.
 
Näitä samoja "kansan malleja" katselin myös itse mitä suurin osa ostelee ja katselee netistä. Itse kuitenkin päädyin 3 vuotta sitten merkkiin E-TWOW Booster GT 2020 malliin testien perusteella mm. omaan makuun luotettavuuden, pitkän ajomatkan, nopeuden, keveyden ja etu/takajousituksen takia. Nyt mittarissa 3500 km ilman minkäänlaista vikaa. Ainoastaan eturengas (täyskuminen) pitäisi nyt vaihtaa uuteen. Takarenkaassa on vielä pintaa jäljellä.

1687522892405.png


Laudan tilasin täältä:
Tässä vaan taitaa jäädä range aika paljon noista mainituista. Se on ihan selvää, kun laite on kevyt ja akku pieni.
 
Jos budjetti on tonnin niin miksi listalla on jousittamaton 2v vanha Segway-Ninebot MAX G30E II eikä juuri tullut sen uudempi versio eli jousitettu Segway-Ninebot MAX G2.
Noiden lautojen hintaero on noin 200€ ja paino- ja kokoero erittäin merkittävä G2:n ollessa yllättävän järeä vekotin. Jos laudan kuljetettavuudella siis on väliä, se on syytä huomioida. G2 lähti mulla juuri tästä syystä takaisin sinne mistä tulikin.
 
Noiden lautojen hintaero on noin 200€ ja paino- ja kokoero erittäin merkittävä G2:n ollessa yllättävän järeä vekotin. Jos laudan kuljetettavuudella siis on väliä, se on syytä huomioida. G2 lähti mulla juuri tästä syystä takaisin sinne mistä tulikin.

Juu kyllä toki potentiaalisia perusteita toki löytyy mutta alkuperäinen kysyjä oli kuitenkin maininnut budjetikseen tonnin, lisäksi halusi jousituksen ja maksimirangen (=painoa saa olla) niin herätti vähän hämmennystä. Näin massojen peruskäytön näkökulmasta en enää ostaisi vanhaa mallia ellei jotain poikkeussyitä löydy.

Toki samalla voisi todeta että kun suosituksia kysyy niin kannattaa kuvata myös tarpeita ja käyttöolosuhteita mahdollisimman kattavasti eli esim. kuinka pitkää matkaa ajaa keskimäärin, onko todella mäkistä maastoa, onko skuutin painolla ja koolla väliä eli joutuuko kantaan monta rappua tai kuljettamaan autossa tai bussissa paljon. Valinta kun on aina vähän kompromissi juurikin hinnan, ajomukavuuden, koon ja painon suhteen suhteen, jotka määrittyvät pitkälti käyttöolosuhteiden mukaan.
 
Morjesta,

Olen nyt yrittänyt etsiä foorumeilta ja netistä tietoa että mikä on se oikeasti hyvä ja laadukas sähköpotkulauta, tuntuu olevan hankalampi homma. Olisiko täällä ammattilaisia kertomaan että mikä kannattaisi ostaa, budjetti oli aluksi 500e, mutta venytin sitä tonniin, ymmärrettyäni että sillä ei välttämättä laadukasta peliä saa, en tiedä riittääkö tämäkään. Vaihtoehtoja tuntuu olevan loputtomasti, alkuun pidin kriteerinä että olisi jousitus koska kerran olen TIER:llä ajanut ja se oli kovaa kyytiä ja varsin epämukavaa, onkohan se samanlaista näillä kaikilla? Toisena kriteerinä toimintamatka saisi olla tottakai mahd pitkä ja tehoa sen verran ettei hyydy joka nyppylään. Tottakai laatu ja kestävyys on tärkeitä myös, laadukkaat komponentit jotka todennäköisimmin eivät syty tuleen ladatessa tms.

Omat vaihtoehdot ovat tähän mennessä:

Segway-Ninebot MAX G30E II

E-WHEELS
E2S V2 Max Long Range+

E-Way E-6075FRS



Muut mahdollisesti paremmat vaihtoehdot ovat erittäin tervetulleita.

Muokkauksena olisiko Pure Electric
Advance mistään kotoisin, näyttää ajoasennoltaan aika mukavalta.
G30: n seuraajamalli Max G2

Sen saa jo tilattua Euroopasta Suomeen (tästä ketjusta löytyy kokemuksia), eiköhän sitä saa muutaman viikon sisällä ostettua Suomestakin.





edit: olikin jo
 
No nyt on tullut sen verran monta vastausta että en millään kaikkiin pysty vastaamaan, mutta näin yleisesti suurkiitos avusta, tuo ninebotin max g2 malli se taitaa olla mikä alkaa meikäläistä liikuttamaan. Aiempi malli oli listalla sen vuoksi kun en tiennyt että tuommoinenkin tullut ja tosiaan tietoa ei ollut että mikä nyt on kannattavin tällä hetkellä, tuntuu olevan aika viidakko mitä eri merkkeihin ja malleihin tulee.

Toki liikuttelen kantamalla lautaa välillä sisään ja ulos, mutta Eiköhän tuo 25kg liiku siinä missä 19kg. Oletan että jousituksella on suuri merkitys mukavuuteen ja täten sen 200e arvoista mikä noissa on hintaeroa. Ilmeisesti ninebotti on laadukas valmistaja jolta irtoaa varaosiakin tarvittaessa.

Vielä kerran kiitoksia avusta!
 
Toki liikuttelen kantamalla lautaa välillä sisään ja ulos, mutta Eiköhän tuo 25kg liiku siinä missä 19kg. Oletan että jousituksella on suuri merkitys mukavuuteen ja täten sen 200e arvoista mikä noissa on hintaeroa. Ilmeisesti ninebotti on laadukas valmistaja jolta irtoaa varaosiakin tarvittaessa.

Vielä kerran kiitoksia avusta!


Kyllä tohon jousitukseen kannattaa sijoittaa. Itsellä ollut kolme lautaa aikaisemmin joissa ei ole ollut jousitusta. Nyt xiaomin 4 ultra ollut käytössä noin kuukauden enkä enää ikinä laita jousituksetonta lautaa
 
Toki liikuttelen kantamalla lautaa välillä sisään ja ulos, mutta eiköhän tuo 25kg liiku siinä missä 19kg. Oletan että jousituksella on suuri merkitys mukavuuteen ja täten sen 200e arvoista mikä noissa on hintaeroa.
Paino on joskus mielenkiintoinen asia. G2 tosiaan painaa sen 25kg ja tämä lauta, minkä ostin palautetun G2:n tilalle, noin 21kg. G2:n koin aivan mahdottomaksi liikutella kahdellakin kädellä (yhdellä ei todellakaan onnistunut) nostettuna, mutta tämä 21kg lauta kulkee tarvittaessa suhteellisen helposti yhdellä kädellä - vaikka painoeroa ei ole muka kuin se 4kg. Painon jakautumisesta tämä varmastikin on kiinni ja G2:ssa kuorma painottuu erittäin vahvasti takaosaan. Sillä tietty saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa, etten ole raavas mies.

En päässyt valitettavasti G2:lla ajamaan, koska palautusoikeus olisi mennyt sen siliän tien, mutta onhan se jousitus taattu mukavuustekijä. Siksi se harmittaakin vallan vietävästi, että kyseinen lauta ei ollut omaan käyttööni sopiva, kun olin nimenomaan toivonut saavani viimein jousitetun menopelin. No, kaikkea ei voi saada...

Sen G2:n laatikon kantamiseen tarvittiin muuten kaksi ihmistä.
 
Mikä firma myy?
Ainakin EVX Store, Sähköpotkulaudat.fi ja Skootterikauppa.com.

Edit: Nyt ihan viime päivinä on tulleet myös Huippukone (ja RDE, joka toki toimittaa Virosta).

Tietysti erät joita näihin tulee, ovat yleensä pieniä ja ovat olleet jo hetkiseltään loppukin kaikista (totta kai, onhan tämä kuuma uutuus). Mutta täydennystä ovat saaneet kaikki tähän mennessä.

Ns. isoihin ketjuihin tämä ei ole kovinkaan todennäköisesti edes tulossa, eli sitä ei kannata jäädä tässä odottelemaan. Selvittelin asiaa aikaisemmin juuri siksi kun tuo lauta kiinnosti. Gigantti ja Power vastasivat suoraan, että ei näy heidän tilauslistoillaan koko kesänä. Verkkiksestä vastattiin, että näillä näkymin ei tule. Operaattorikaupoista Elisa ilmoitti että ei tule myyntiin, DNA sentään lupasi "mahdollisesti kesä-heinäkuun vaihteessa". Telialta en tainnut kysyä jostain syystä ja Veikon Kone ei myy Ninebotteja ollenkaan, joten en kysynyt sieltäkään.

Syy miksi isot puljut eivät näitä ota, ei ole tiedossa. Osalla on toki vanhaa G30E II varastossa ja ne pitäisi saada myytyä. Mutta kaikilla ei ole ja silti ei ole tulossa tätä uutta. Pidän sitä sinänsä vähän outona, koska G2:lla on todellakin potentiaalia myydä kuin häkä.

Toisaalta Gigantti ja Power tykkäävät jostain syystä nykyään myydä enemmän noita Saksan markkinoille tarkoitettuja hitaampia 20km/h kulkevia D-malleja...
 
Ainakin EVX Store, Sähköpotkulaudat.fi ja Skootterikauppa.com.

Tietysti erät joita näihin tulee, ovat yleensä pieniä ja ovat olleet jo hetkiseltään loppukin kaikista (totta kai, onhan tämä kuuma uutuus). Mutta täydennystä ovat saaneet kaikki tähän mennessä.

Ns. isoihin ketjuihin tämä ei ole kovinkaan todennäköisesti edes tulossa, eli sitä ei kannata jäädä tässä odottelemaan. Selvittelin asiaa aikaisemmin juuri siksi kun tuo lauta kiinnosti. Gigantti ja Power vastasivat suoraan, että ei näy heidän tilauslistoillaan koko kesänä. Verkkiksestä vastattiin, että näillä näkymin ei tule. Operaattorikaupoista Elisa ilmoitti että ei tule myyntiin, DNA sentään lupasi "mahdollisesti kesä-heinäkuun vaihteessa". Telialta en tainnut kysyä jostain syystä ja Veikon Kone ei myy Ninebotteja ollenkaan, joten en kysynyt sieltäkään.

Syy miksi isot puljut eivät näitä ota, ei ole tiedossa. Osalla on toki vanhaa G30E II varastossa ja ne pitäisi saada myytyä. Mutta kaikilla ei ole ja silti ei ole tulossa tätä uutta. Pidän sitä sinänsä vähän outona, koska G2:lla on todellakin potentiaalia myydä kuin häkä.

Toisaalta Gigantti ja Power tykkäävät jostain syystä nykyään myydä enemmän noita Saksan markkinoille tarkoitettuja hitaampia 20km/h kulkevia D-malleja...
Kiitos kattavasta vastauksesta :tup:

Edit: Telia on ottanut näköjään Xiaomi Electric Scooter Ultra 4:n listoilleen


Onko kukaan löytänyt tuosta vähän laadukkaammin tehtyjä arvosteluita?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kattavasta vastauksesta :tup:

Edit: Telia on ottanut näköjään Xiaomi Electric Scooter Ultra 4:n listoilleen


Onko kukaan löytänyt tuosta vähän laadukkaammin tehtyjä arvosteluita?

Oman arvostelun voin antaa.

Ajotuntuma on ollut hyvä maastossa kuin maastossa.

Yhtään ylämäkeä en ole vielä löytänyt johon ei jaksaisi 25kmh vääntää.

Leveämpi ja korkeampi tanko antaa paremman ajotuntuman verrattuna g30.

Akulla pääsee sen 40-50km sekalaisella ajolla ja n. 70kg massalla.

Akun varaustason laskiessa nopeuden tippumista ei ole kuten vaikka g30. Vaan vauhti pysyy 25 kmh ja huomattavaa tehon tiputustakaan en ole havainnut.

Alamäkiin tiukasti jarruttaessa kers saattaa lähtä pois päältä. Muutaman kerran ollut kaatua tämän takia.

Jousituksesta ei vertailukohteita löydy. Mutta yleisesti tuntuma on hyvä. Epätasaisessa maastossa ei huomaa "pohjaan hakkaamista"

Latausporttiin kaipaisin kunnon suojaa esim kuin g30. Tässä on aikaisemmista malleista tuttu magneetti lätkä.

Myös vilkkujen ja cruise controllin puute vähän häiritsee mutta kokonaisuutena hyvä ostos ollut.
 
Akun varaustason laskiessa nopeuden tippumista ei ole kuten vaikka g30. Vaan vauhti pysyy 25 kmh ja huomattavaa tehon tiputustakaan en ole havainnut.

Alamäkiin tiukasti jarruttaessa kers saattaa lähtä pois päältä. Muutaman kerran ollut kaatua tämän takia.

Ootko ajanut akun jonnekin 30%-40% paikkeille tai sen alle? Ainakin joidenkin arvostelujen mukaan nimenomaan silloin tuo Xiaomin tyypillinen tehorajotus iskee päälle.

Miten toi kerssin poislähtö käytännössä ilmenee? Äkkiseltään ajatellen jarrutustehon pitäisi pienentyä mutta miten se aiheuttaa kaatumisen?
 
Ootko ajanut akun jonnekin 30%-40% paikkeille tai sen alle? Ainakin joidenkin arvostelujen mukaan nimenomaan silloin tuo Xiaomin tyypillinen tehorajotus iskee päälle.

Miten toi kerssin poislähtö käytännössä ilmenee? Äkkiseltään ajatellen jarrutustehon pitäisi pienentyä mutta miten se aiheuttaa kaatumisen?

18% ollut alimmillaan jäljellä ennen lataukseen laittamista.

Tuo kers tekee "nykäisyn" kun lähtee pois päältä. Ei siinä enään ongelmaa ole kun tietää mitä se tekee.
 
Lähti etujousen yläpuolelta toinen tämmönen tulppa irti, mistähän noita vois lähtä metsästään :D

korkki.jpg


Mietin jo että haenko suoraan jonku veneen pohjatulpan korvaavaksi :)? Kenties myös joku auton moottoriöljyn korkki vois sopia? jos tuo on joku harvinaisuus.

Päädyin tämmöseen väliaikaisratkaisuun, ainoa miinus että on aika tiukka... en tiedä kuuluuko se vähän hengittää?
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kyllä pakko antaa isot risut e-wheelsille. Toimittivat laudan, laudassa vika joka todetaan muutaman ajelun jälkeen muutaman päivän sisällä laudan saapumisesta. Tehdään reklamaatio ja lauta lähtee takaisin. Lautaan pitäisi vaihtaa emolevy, mutta sellaista ei ole eikä tietoa milloin saisi, silti ei kuulemma mitenkään voi tarjota mitään vastaavaa tai parempaa tilalle eikä kauppojen peruminenkaan onnistu... onko tässä muuta vaihtoehtoa kuin kuluttaja-asiamieheltä kysellä mielipidettä?
Nyt on oltu yhteydessä kuluttaja-asiamieheen ja heidän mukaan pitäisi lain puitteissa heidän suostua kaupanpurkuun ja rahojen palauttamiseen. Aikovat olla yhteydessä e-wheelsiin tämän tiimoilta. Saas nähä auttaako mitään ja miten reagoivat.
 
Tuli askarreltua Xiaomi Pro 2 lautaan uudet jarrupalat, kun vanhat ~1300 km ajetut eivät enää napanneet kunnolla kiinni.

Biltemasta löytyi heittämällä sopivat levyjarrupalat alle vitosella.
 
Nyt on oltu yhteydessä kuluttaja-asiamieheen ja heidän mukaan pitäisi lain puitteissa heidän suostua kaupanpurkuun ja rahojen palauttamiseen. Aikovat olla yhteydessä e-wheelsiin tämän tiimoilta. Saas nähä auttaako mitään ja miten reagoivat.
Toivotaan parasta. Hienoa, että suostuvat olemaan yhteydessä E-Wheelsiin. Toivottavasti myös muut, joilla on ongelmia kyseisen puljun kanssa, raportoivat myös herkästi kuluttajaviranomaiselle. Sitä helpompi on saada tällainen toimija ruotuun.

Omassa taannoisessa riita-asiassa eivät suostuneet olemaan yhteydessä yritykseen, mutta kyseessä oli hiukan toisen tyyppinen asia kuin tavaran virhe ja kaupan purku. Mutta heidän neuvoillaan asia kuitenkin ratkesi ilman käräjiä parhain päin.
 
Onko tuo Segway Ninebot MAX G2 suomessa / euroopaassa rajoitettu 25km/h vai saako kulkemaan luvatut 22mph?
 
25 kulkee mutta saa kyllä kikkailtua kulkemaan 32km/h

Ootko itse testannut? Lähinnä mietin miten käytännössä ja menikö heittämällä? Näin jotain aussiversioon liittyneitä kikkailuita, jossa sarjanumero oltais mobiilisoftalla vaihdettu toiseen, jonka jälkeen skuutti tunnistuisi jenkkiversiona ja näkyisi appillekin uutena laitteena. En ole sen enempää selvitellyt toimiiko myös EU G2:ssa ja onko jotain muita parempia menetelmiä.

En ole perinteisesti unlockkaamista kannattanut kun käytännön aikataulusäästö tai muu vaikutus on aika marginaalinen ja akkua syö huomattavasti helpommin mutta vähän edelleen närästää toi pieni vauhdin hyytyminen isompiin mäkiin, johon unlockkaus voisi auttaa etenkin jos unlock on helposti testattavissa ja palautettavissa normaaliksi.
 
Ootko itse testannut? Lähinnä mietin miten käytännössä ja menikö heittämällä? Näin jotain aussiversioon liittyneitä kikkailuita, jossa sarjanumero oltais mobiilisoftalla vaihdettu toiseen, jonka jälkeen skuutti tunnistuisi jenkkiversiona ja näkyisi appillekin uutena laitteena. En ole sen enempää selvitellyt toimiiko myös EU G2:ssa ja onko jotain muita parempia menetelmiä.

En ole perinteisesti unlockkaamista kannattanut kun käytännön aikataulusäästö tai muu vaikutus on aika marginaalinen ja akkua syö huomattavasti helpommin mutta vähän edelleen närästää toi pieni vauhdin hyytyminen isompiin mäkiin, johon unlockkaus voisi auttaa etenkin jos unlock on helposti testattavissa ja palautettavissa normaaliksi.
Tein juurikin niin että vaihdoin sovelluksella sarjanumeron jenkkiversioksi. Segwayn oma sovellus antaa sen jälkeen valita sport moden max nopeuden 32km/h asti. Laitoin 30km/h, joka riittää minulle mainiosti. Jaksaa hyvin jyrkkiinkin mäkiin tuota vauhtia. Tosiaan vaikuttaa vain siihen sport (s) modeen, d modessa menee 25km/h
 
Tein juurikin niin että vaihdoin sovelluksella sarjanumeron jenkkiversioksi. Segwayn oma sovellus antaa sen jälkeen valita sport moden max nopeuden 32km/h asti. Laitoin 30km/h, joka riittää minulle mainiosti. Jaksaa hyvin jyrkkiinkin mäkiin tuota vauhtia. Tosiaan vaikuttaa vain siihen sport (s) modeen, d modessa menee 25km/h
Käytitkö tota Ninebot IAP-sovellusta? Tulikos muuten samassa Cruise Control saataville? Tämä taisi olla se video joka mulle aiemmin tuli vastaan Aussiversiosta:

 
Käytitkö tota Ninebot IAP-sovellusta? Tulikos muuten samassa Cruise Control saataville? Tämä taisi olla se video joka mulle aiemmin tuli vastaan Aussiversiosta:


Tein XiaoDash Android sovelluksella. Cruise control on ainakin näkyvissä, en ole kokeillut että toimiiko mutta uskoisin toimivan. Meinasin aluksi tehdä juuri tuon videon ohjeilla mutta eipä tässä minun tietokoneessa ole bluetoothia.
 
Kaveri olisi vanhaa Xiaomi Essentialia vaihtamassa paremman kantaman vehkeeseen.

Tällaisen löysi ja kyseli että onko hyvä, mutta itselle tuo merkki on vieras. Kovin on Xiaomin näköinen eli varaosien puolesta varmaan moni käy tuohonkin, mikäli sellaisia tarvitsee.

Kantama tuossakin jää samaan 45km:n luvattuun mitä omassa Xiaomi Pro2:ssani on, eli aivan ei työmatkat mene molempiin suuntiin.

Budjetiksi ilmoitti 600€ mikä riittäisi tuohon Pro2:n myös, mutta tuon Citywayn saa aika paljon edullisemmin.

Toinen vaihtoehto mitä harkitsi oli tuo E-Wheelsin E2S V2 Pro jossa kantama oli sama mutta renkaat olis vähän isommat 9.5". E-wheels E2S V2 PRO | Testivoittaja

Segwayn G30 Max2:sta tietysti suosittelen mutta hinta on hiukan suolainen.
 
E-Wheelsit jättäisin pois laskuista jos terveys on etusijalle, koska netistä löytyy lukuisia kuvia niiden katkenneista ohjaustangoista.
 
Kaveri olisi vanhaa Xiaomi Essentialia vaihtamassa paremman kantaman vehkeeseen.

Tällaisen löysi ja kyseli että onko hyvä, mutta itselle tuo merkki on vieras. Kovin on Xiaomin näköinen eli varaosien puolesta varmaan moni käy tuohonkin, mikäli sellaisia tarvitsee.

Kantama tuossakin jää samaan 45km:n luvattuun mitä omassa Xiaomi Pro2:ssani on, eli aivan ei työmatkat mene molempiin suuntiin.

Budjetiksi ilmoitti 600€ mikä riittäisi tuohon Pro2:n myös, mutta tuon Citywayn saa aika paljon edullisemmin.

Toinen vaihtoehto mitä harkitsi oli tuo E-Wheelsin E2S V2 Pro jossa kantama oli sama mutta renkaat olis vähän isommat 9.5". E-wheels E2S V2 PRO | Testivoittaja

Segwayn G30 Max2:sta tietysti suosittelen mutta hinta on hiukan suolainen.
Tuohon budjettiin ehdottomasti evx ace 2.1 super. Tällä hetkellä n. 550€ alennuksien kera.
 
Tuohon budjettiin ehdottomasti evx ace 2.1 super. Tällä hetkellä n. 550€ alennuksien kera.
No ei kyllä huonon kuuloinen laite noin paperilla kun speksejä katsoo ja kotimainen suunnittelu todellakin vain plussaa.

Mä laitan tuon kyllä kaverille ehdotuksensa eteenpäin.
 
Ne joilla on tämä jousitus käytössä, niin suosittelen käymään punaisella merkityt ruuvit läpi, etteivät ole katkeamassa
tai muuten löysällä kiinni.

Kyseiset ruuvit on koko ajan todella kovassa rasituksessa ja itseltäni katkesi viime vuonna toinen ja matka päättyi siihen. Onneksi en ehtinyt ajamaan kovin pitkälle kotoa.

Nyt vaihdoin uudet ruuvit ja laitoin samalla ruuvilukitetta.

Olin näköjään taas ajellut tuurilla ja kohta olisi käynyt sama kuin viime vuonna.

356901624_10160885500349295_1839891735539517402_n.jpg
 
Ne joilla on tämä jousitus käytössä, niin suosittelen käymään punaisella merkityt ruuvit läpi, etteivät ole katkeamassa
tai muuten löysällä kiinni.

Kyseiset ruuvit on koko ajan todella kovassa rasituksessa ja itseltäni katkesi viime vuonna toinen ja matka päättyi siihen. Onneksi en ehtinyt ajamaan kovin pitkälle kotoa.

Nyt vaihdoin uudet ruuvit ja laitoin samalla ruuvilukitetta.

Olin näköjään taas ajellut tuurilla ja kohta olisi käynyt sama kuin viime vuonna.

356901624_10160885500349295_1839891735539517402_n.jpg

Mikä jousitus kyseessä? Oon nyt pohtinut omaan Xiaomiin jousituksen hankkimisa ja tuntuu että aina suositelllaan monorimmiä, mutta tulee maksamaan joku 250-300 jos laittaa sekä eteen että taakse
 
Mikä jousitus kyseessä? Oon nyt pohtinut omaan Xiaomiin jousituksen hankkimisa ja tuntuu että aina suositelllaan monorimmiä, mutta tulee maksamaan joku 250-300 jos laittaa sekä eteen että taakse
Tämmöinen halpisjousitus, joka on kuitenkin ajanut ihan hyvin asiansa.

 
No ei kyllä huonon kuuloinen laite noin paperilla kun speksejä katsoo ja kotimainen suunnittelu todellakin vain plussaa.

Mä laitan tuon kyllä kaverille ehdotuksensa eteenpäin.
Enpä muista, onko joku kaivellut tuon laudan taustat paremmin mutta kiinnostaisi kyllä tietää, onko tuossa oikeasti mitään muuta kotimaista suunnittelua kuin tarrat.
Eli itse pitäisin vain mainospuheena enkä ilman parempaa tietoa antaisi painoarvoa.

Noista olen maininnut aikaisemminkin. Ainakaan itse en ostaisi mitään toimijalta, jonka takuuehdot ovat tuollaiset.
 
Ainakaan itse en ostaisi mitään toimijalta, jonka takuuehdot ovat tuollaiset.
Nimenomaan. Mitään skuuttia, jonka takuu on alle 2 vuotta (akulla tosin yleensä vain vuosi), en missään nimessä ostaisi. Ihan käsittämätöntä, että sellaisilla ehdoilla saa edes myydä jotain elektroniikkaa EU:ssa. Puhumattakaan muista ehdoista sitten.
 
Ninebot MAX G2 laudoissa on ilmennyt sellaista ongelmaa, että kaasu jää pohjaan itsestään kun pitäisi päästää kaasu irti.

Viimeisin viesti minkä luin jenkkiläiseltä käyttäjältä, että nyt lauta on merenpohjassa ja myös toinen käyttäjä oli kanssa raportoinut samasta ongelmasta.
 
Nimenomaan. Mitään skuuttia, jonka takuu on alle 2 vuotta (akulla tosin yleensä vain vuosi), en missään nimessä ostaisi. Ihan käsittämätöntä, että sellaisilla ehdoilla saa edes myydä jotain elektroniikkaa EU:ssa. Puhumattakaan muista ehdoista sitten.
Eihän tuollainen takuu kestä päivänvaloa koska kaksi vuotta pitää olla. Mutta jos yritys mainostaa kotimaista suunnittelua ja luottamus omiin tuotteisiinsa on nolla niin ainoa oikea tapa on kiertää todella kaukaa.
Toki virhevastuun kautta menee jos ei takuun mutta edessä voi olla loputon tappelu. En lähtisi siihen.

Ja kun omaan silmään (jollei joku tosiaan muuta näytä) koko evx on halpaa kiinalaista joka vaan tarroitetaan eri tavalla. Tästähän ei ole käyttäjälle mitään muuta kuin harmia. Varaosia on todella hankala etsiä lautaan, jota on olemassa vain meillä. Vastaavasti siihen kiinalaiseen olisi tarjolla.

Ninebot MAX G2 laudoissa on ilmennyt sellaista ongelmaa, että kaasu jää pohjaan itsestään kun pitäisi päästää kaasu irti.

Viimeisin viesti minkä luin jenkkiläiseltä käyttäjältä, että nyt lauta on merenpohjassa ja myös toinen käyttäjä oli kanssa raportoinut samasta ongelmasta.
Toki se on ongelma, jos kaasu jää päälle. Mutta jos sen vuoksi lauta ajetaan mereen tms niin onko tässä jotain oikeasti vakavampaakin mukana? On nimittäin kovin vaikea ymmärtää, miksi se lauta hyppäisi mereen tms jos ajellaan järkeviä nopeuksia ja normaaliin tapaan jarru katkaisisi vedon.

Jos taas jää jarrusta huolimatta päälle (eli softaongelmaa, ei mekaanista) niin silloin puhutaan aivan eri mittaluokan ongelmasta.
 
Toki se on ongelma, jos kaasu jää päälle. Mutta jos sen vuoksi lauta ajetaan mereen tms niin onko tässä jotain oikeasti vakavampaakin mukana? On nimittäin kovin vaikea ymmärtää, miksi se lauta hyppäisi mereen tms jos ajellaan järkeviä nopeuksia ja normaaliin tapaan jarru katkaisisi vedon.

Jos taas jää jarrusta huolimatta päälle (eli softaongelmaa, ei mekaanista) niin silloin puhutaan aivan eri mittaluokan ongelmasta.
Joo, tässä ois aika tärkee tieto se et miten toi ilmenee. Jääkö se kaasuvipu fyysisesti jumiin, vai palautuuko se normaalisti mut vehje silti kuvittelee sen olevan pohjassa. Jarrun pitäis tosiaan laudasta riippumatta katkasta se kaasu, riippumatta siitä kummasta on kyse. Oletuksena toki et samassa jarrukahvassa on se sähköjarru, jos siinä ei mitään anturia oo ja kyseessä pelkkä levy- tai rumpujarru ilman mitään sensoreita niin eihän siitä sit mitään signaalia minnekkään lähde. Mut Max G2 on kyllä se sähkönen jarru samassa kahvassa et sen pitäis pätkästä kaasu kyllä samontein.


Oletettavasti tästä postauksesta kyse, ja mikäli tarina pitää paikkaansa niin se kaasu ei oo fyysisesti hirttäny ja jarru ei nimenomaan myöskään pätkässy moottoria. Mikäli on oikeasti totta niin on muuten kyllä aika saatanan vaarallinen vehje jos tollanen ominaisuus löytyy. Ja siis täähän on ihan Suomessa tapahtunut keissi, eli ei jenkeissä.


Näemmä muillakin samoja kokemuksia, eli ihan tälleen yleisenä suosituksena välttäisin kyllä kyseistä lautaa ennenkun toi on ihan oikeasti korjattu. Ei oo missään nimessä turvallinen nykytilassaan ja ton "ominaisuuden" takia voi oikeasti tapahtua pahojakin vahinkoja.
 
No jaahas... saakin jännitystä elämään. Ei ole tullut ongelma itsellä vielä vastaan. Just tänään appi rupes tarjoamaan tota uusinta 1.3.6. päivitystä mutten ole vielä päivittänyt. Tais olla tuo 1.3.5. pohjilla. Jännä et vaikuttaa threadin pohjalta yleiseltä bugilta muttei silti ole kaikilla tullut vastaan.
 
No jaahas... saakin jännitystä elämään. Ei ole tullut ongelma itsellä vielä vastaan. Just tänään appi rupes tarjoamaan tota uusinta 1.3.6. päivitystä mutten ole vielä päivittänyt. Tais olla tuo 1.3.5. pohjilla. Jännä et vaikuttaa threadin pohjalta yleiseltä bugilta muttei silti ole kaikilla tullut vastaan.
Kai siitä tulisi isompikin möly jos noin paha puute ilmenisi niin jatkuvasti että jokseenkin kaikki sen kohtaisivat.
 
Ei näyttäisi olevan E-500 laudankaan laatu kovin hyvää tai sitten on pitänyt keulia ja rynkyttää ihan huolella ohjaustangon kanssa.

Capture.PNG
 
Ei näyttäisi olevan E-500 laudankaan laatu kovin hyvää tai sitten on pitänyt keulia ja rynkyttää ihan huolella ohjaustangon kanssa.

Capture.PNG
Vois kuvitella että kaikissa on samat rungot.. Varmaan aina löytyy joku joka menee rikki jonkin syyn takia. Täytyy koputtaa puuta, kun oma e-600 on kestänyt kovaa rynkytystä 3500km. Yks vika oli mulla kun ampui etupyörän laakerit pihalle 2700km. Huolto sanoi toukokuussa et yks vastaava on ollut samanlainen.
edit, viel olis vuosi takuuta, saa nähdä mikä hajoaa. kestotesti.
 
Onko täällä foorumilla kokemuksia tuosta Pure Electric laudasta?

Ainakin verkkis myy: Pure Electric

Kaikki muut näyttää olevan aika samaa kiina-muottia.

Sen verran lukenut tästä Puresta että se tulee englannista.

Minä olen niitä "ostaa kerralla kunnon laitteen jos ostaa" ihmisiä. Kaikkea voi netissä mainostaa, että tehdään mukamas Suomessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 788
Viestejä
4 499 086
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom