Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Omaan Ninnibot MAX G30 lautaan laitan eteen sekä taakse 3.5 baria.Paljoko tuohon ninebottiin pitäs laittaa renkaisiin painetta? Kuski painaa noin 75kg. Onko se tuo 32-37psi?
G30? Olen ajanut "ylipaineella" kuten muutkin. Tuo matala ohjearvo ei millään ole optimi aikuiselle saati läskille. 55 psi on muistaakseni renkaan nimellinen maksimi. 75 kilon kuormalla ei toki tarvitse ihan niin paljon ellei halua. Periaatteessa maksimipaineella saavutetaan suurin käyttömatka joka tapauksessa, mutta vähempi saattaa tuntua miellyttävämmältä.Paljoko tuohon ninebottiin pitäs laittaa renkaisiin painetta? Kuski painaa noin 75kg. Onko se tuo 32-37psi?
Onko tuohon jarrujen vinkumiseen mitään pro-tipsejä? Etujarru vinkuu Zero 10X:ssä niin perkeleesti, ettei oman kuulon suojelemiseksi viitsi käyttää sitä lainkaan ja onkin lähinnä varalla hätätilanteita varten. Jarrulevyn puhdistaminen läpipyörittämällä isopropalla kostutetulla talouspaperilla auttaa lyhyen hetken, mutta sama vinkuna palaa parin ensimmäisen jarrutuksen jälkeen. Toiminnassa muuten ei taida olla mitään huomauttamista. Takajarrukin toimii kuin unelma, mutta täysin äänettä. Molemmissa päissä on nämä samat uudehkot palat:
Oil On Brake Pads|ceramic Disc Brake Pads For Mtb & Dh Bikes - Compatible With Shimano, Magura, Sram
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Tuoreimmista ohjelmistopäivityksistä en tiedä muuta kuin sen vähän mitä muistan tästä ketjusta lukeneeni, enkä ole amerikanversiota käyttänyt. Sen sijaan jos käsitän kysymyksen oikein, niin vanhemman ohjelmiston ollessa vielä asennettuna(kenties muutenkin) pitäisi olla olemassa oikein helppo tapa. Sarjanumeron alueliite vaihdetaan sellaiseksi, joka sallii nopeuden 25 km/h. Jos amerikkalainen 30 tai saksalainen 20 halutaan vaihtaa normaaliin eurooppalaiseen 25 km/h, se onnistui ainakin 20 ->25 tai 20->30 joskus hyvin ketterästi Android-puhelimella sovelluksella "Xiaoflasher". Kyseessä ei siis ole ohjelmamuutos vaan pelkästään tunniste vaihdetaan.Moro! Sellainen kysymys olisi Ninebot MAX G30:n jenkkiversion omistajille, että rajoittavatko tuoreimmat softapäivitykset maksiminopeutta? Jossain vaiheessa huhuttiin, että nopeus rajoittuisi jonkun päivityksen jälkeen 25 km/h, mutta itselle asia jäi hieman epäselväksi.
Jos tuoreimmat päivitykset eivät rajoita nopeutta, niin onko jotain muuta helppoa tapaa saattaa lauta Suomen standardien mukaiseksi?
yritin kans pitkään ajaa ylipaineilla (45psi) mut tuntuu vuotavan ylimääräset itsekseen pois, aina se sama ~35psi kun tarkistaa paineetG30? Olen ajanut "ylipaineella" kuten muutkin. Tuo matala ohjearvo ei millään ole optimi aikuiselle saati läskille. 55 psi on muistaakseni renkaan nimellinen maksimi. 75 kilon kuormalla ei toki tarvitse ihan niin paljon ellei halua. Periaatteessa maksimipaineella saavutetaan suurin käyttömatka joka tapauksessa, mutta vähempi saattaa tuntua miellyttävämmältä.
Oletko kokeillut hiomapaperilla karhentaa paloja jos ovat päässeet lasittumaan?Taidanpa kokeilla tilata uuden jarrulevyn. Nyk. ajettu vähintään 1600 km.
Oletko kokeillut hiomapaperilla karhentaa paloja jos ovat päässeet lasittumaan?
Ei tuollaiseen ole mitään valmista vastausta, riippuu niin paljon käyttäjästä ja toki siitäkin, missä ajelee. Itsellä M365 prossa taitaa olla tällä hetkellä nelisen tuhatta eikä edes paloja ole ollut tarvetta vaihtaa, saati levyä. Reilusti ennakointia niin jarrun tarve on yllättävänkin pientä.Mikäs muuten noissa tän tason laitteissa on vakkarijarrulevyjen vaihtoväli? Omassa mittarissa 1650 km ja edelleen orkkislevyt.
Ei tuollaiseen ole mitään valmista vastausta, riippuu niin paljon käyttäjästä ja toki siitäkin, missä ajelee. Itsellä M365 prossa taitaa olla tällä hetkellä nelisen tuhatta eikä edes paloja ole ollut tarvetta vaihtaa, saati levyä. Reilusti ennakointia niin jarrun tarve on yllättävänkin pientä.
Kunhan jaksaisi vaihtaa viimein jarrusatulan toiseen niin siinä samalla voisi vaikka mitata, paljonko pintaa paloissa on. Levyä en tule vaihtamaan tällä menolla koskaan, ei tuo lauta kestä niin pitkään.
Joo on kyllä aivan liikaa takuu ehtojaEnpä muista, onko joku kaivellut tuon laudan taustat paremmin mutta kiinnostaisi kyllä tietää, onko tuossa oikeasti mitään muuta kotimaista suunnittelua kuin tarrat.
Eli itse pitäisin vain mainospuheena enkä ilman parempaa tietoa antaisi painoarvoa.
Noista olen maininnut aikaisemminkin. Ainakaan itse en ostaisi mitään toimijalta, jonka takuuehdot ovat tuollaiset.Sähköpotkulaudan takuuehdot
evxstore.com
Sehän on vähän mihin on tottunut. Jos toi on ihmisen eka lauta ja tottuu jalat rinnakkain ajamiseen niin voikin tuntuu oudolta NS.meidän tapa pitää jalat. Sanoisin näinJa se on toi jalkojen asento. Sulla on jalat täysin rinnakkain ajaessa. Jokanen voi omalla laudallansa kokeilla miltä tuntuu ajella tollasessa asennossa. On nimittäin aika kiikkerän tuntusta menoa ja hallittavuus kärsii aika pahasti. Näillä kuitenkin pitäs aina ajaa silleen et toinen jalka edessä ja toinen taaempana.
Toki, mut ei tää makuasia tai mielipidekysymys oo sen suhteen et kumpi asento on vakaampi. Fakta on se et toinen jalka edessä ja toinen takana on vakaampi, ja jalat rinnakkain taas huomattavasti huterampi useessa tilanteessa.Sehän on vähän mihin on tottunut. Jos toi on ihmisen eka lauta ja tottuu jalat rinnakkain ajamiseen niin voikin tuntuu oudolta NS.meidän tapa pitää jalat. Sanoisin näin
En tiedä mutta voi hyvinkin olla. Pyrin kuitenkin tosiaan ajellessa siihen, ettei jarrua tarvita ollenkaan. Jos tarvitaan, ennakointi on pettänyt. Toisaalta ajoista varsin kohtuullinen osa on muuta kuin keskustassa korttelin mitta, jarru, korttelin mitta jne. Ja tällaisissa oloissa yleensä D oman laudan nopeuksista ja siihen on asetettuna noin 20 km/h joten tämäkin vaikuttaa toki.Todella kova lukema paloille. Itse vaihtanut palat eteen ja taakse tuohon 1600 kilsaan 1-2 krt.
Evx ACE 2.1 on hinta/specsi suhteeltaan erinomainen. Täyskumi renkaat eivät tosiaan voi puhjeta, mutta niissä myös kärsii pito ja ajomukavuus paljon, en suosittelisi.Moi,
Hei tossa elämäni ensimmäisen kerran perheen kans tampereella ajeltii tiereillä ja nyt iski himo halutaan omat sähköscootit mut katellu niin on miljoona eri vaihtoehtoo.. minkälaista suosittelette vaatimuksena ois vaan..
ja minkälaiset renkaat suosittelette ku löysin sellasenki missä on puhkeamattomat renkaat tai ilmatäytteiset renkaat
- painon kannalta 120kg pitäis jaksaa vetästä
- pitkä kantavuus
-25km/h eli lain mukainen mutta saa kulkee enempiki tai sit sellanen mitä voi helposti itte korottaa nopeutta jollain vippaskonstilla???
no sit ku innostuu niin millä tota virittelee...Evx ACE 2.1 on hinta/specsi suhteeltaan erinomainen. Täyskumi renkaat eivät tosiaan voi puhjeta, mutta niissä myös kärsii pito ja ajomukavuus paljon, en suosittelisi.
Tuosta saa poistettua rajat jarrun ja virtanapin kanssa kikkailulla, tarkemmat ohjeet löytynee googlen puolelta. Sen isompia virityksiä tuskin kannattaa tehdä.no sit ku innostuu niin millä tota virittelee...
Ja tämän osalta voitaisiin taas palata taas aiheeseen takuuehdot, jotka ovat kaikkea muuta kuin erinomaiset...Evx ACE 2.1 on hinta/specsi suhteeltaan erinomainen.
Faq olisi edelleen paikallaan mutta tuskin sitäkään kukaan lukisi.Ja tämän osalta voitaisiin taas palata taas aiheeseen takuuehdot, jotka ovat kaikkea muuta kuin erinomaiset...
Ja tämän osalta voitaisiin taas palata taas aiheeseen takuuehdot, jotka ovat kaikkea muuta kuin erinomaiset...
Jo pelkästään noiden lyhyiden aikojen tulisi aikaansaada jotain päätelmiä. Eu:n puolesta on kuitenkin säädetty se 24kk ja jos joku toimija rajaa takuuta osin jopa vain 3kk pituuteen niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa ymmärtää pysyä kaukana.Tällaisia kun näkee ylipitkällä listalla (osien lyhyiden takuuaikojen lisäksi)
Kyllä, noista ehdoista saa juuri tämän kaltaisen kuvan. Jos sen olemattoman takuuajan puitteissa jotain vikaa ilmenisi, vetoaisivat varmasti johonkin tuon kaltaiseen.Ensimmäinen kohta voi poistaa takuun mitä mielikuvituksellisimpiin tulkintoihin "muutoksista" perustuen, jälkimmäinen taas voi tehdä saman jos itse erehtyy pienenkin korjauksen tekemään.
Kyllähän suurin osa noista elektroniikkaliikkeiden peruslaudoista kestää sen 100kg massan jo paperilla. Mutta noilla kevyillä laudoilla ei ajeta aikuisen massalla kovin merkittäviä matkoja.Löytyykö mitään näppärän kokoista lautaa joka kestää aikuisen 80 kg massan? Näppärä sen takia että laudalla voisi myös lapset ajella vaivatta. Plussaa jos lapselle saa aikuinen asettaa jonkinlaisen nopeusrajoituksen.
Löytyykö mitään näppärän kokoista lautaa joka kestää aikuisen 80 kg massan? Näppärä sen takia että laudalla voisi myös lapset ajella vaivatta. Plussaa jos lapselle saa aikuinen asettaa jonkinlaisen nopeusrajoituksen.
Tätä vähän arvelinkin että menee helposti liian kookkaaksi 8 vuotiaille, jos haluaa yleiskäyttöön aikuisille. Muutenkin varmaan parempi antaa lapsille käyttöön 200e kuin 1000e lauta.Kyllähän suurin osa noista elektroniikkaliikkeiden peruslaudoista kestää sen 100kg massan jo paperilla. Mutta noilla kevyillä laudoilla ei ajeta aikuisen massalla kovin merkittäviä matkoja.
Suurimmassa osassa lautoja ajomoodia voi vaihtaa sekä suoraan laudasta että sovelluksesta, joten siinä mielessä sellainen rajoittaminen, johon lapsi ei pääsisi käsiksi, voi olla vähän hankalaa. Mutta joissakin laudoissa ajomoodin vaihtaminen laudasta käsin on vähän hankalan puoleista eikä sitä mielellään tee.
Lapsen iästä ja koosta riippuu sitten se, kannattaako tällaista yhteiskäyttömallia edes ajatella. Pienimmätkin laudat pl. lapsille tarkoitetut laudat on kuitenkin aika isokokoisia.
Kahdeksanvuotias on kyllä aika pieni vielä. Miten olisi esim. noi Segwayn Zing-mallit? Ne on siis ihan lapsille tarkoitettuja, eivät kulje niin lujaa ja mitoituksessa huomioitu lasten kokoluokka myös. Toki kantavuus taitaa olla sen 50kg eli ei sitten sovi aikuiselle, mutta turvallisempaa se niin silti lasta ajatellen on.Tätä vähän arvelinkin että menee helposti liian kookkaaksi 8 vuotiaille, jos haluaa yleiskäyttöön aikuisille. Muutenkin varmaan parempi antaa lapsille käyttöön 200e kuin 1000e lauta.
En päästäisi lasta sähköpotkulaudalla liikenteeseen ellei laillinen - Suomessa erittäin matala - 25 km/h ole sopiva laitteen maksimivetonopeus. Kyllä se vaara on siinä että liikenteessä väärin toimien jäädään alle ja/tai kaadutaan pahasti pienemmässäkin nopeudessa. Paskalaudalla ja lankarullapyörillä onnistuu jälkimmäinen ihan yrittämättäkin.Löytyykö mitään näppärän kokoista lautaa joka kestää aikuisen 80 kg massan? Näppärä sen takia että laudalla voisi myös lapset ajella vaivatta. Plussaa jos lapselle saa aikuinen asettaa jonkinlaisen nopeusrajoituksen.
Kahdeksanvuotiaan ei tarvitse tieliikenteessä sähköpotkulautailla sen enempää kuin moottoripyöräillä, yksinpurjehtia tai lentää helikopterilla. Jos huolena on että tonnin potkulauta hajoaa, ovat prioriteetit menneet väärin jo kauan aiemmin.Tätä vähän arvelinkin että menee helposti liian kookkaaksi 8 vuotiaille, jos haluaa yleiskäyttöön aikuisille. Muutenkin varmaan parempi antaa lapsille käyttöön 200e kuin 1000e lauta.
Olen periaatteessa tästä samaa mieltä.Kahdeksanvuotiaan ei tarvitse tieliikenteessä sähköpotkulautailla sen enempää kuin moottoripyöräillä, yksinpurjehtia tai lentää helikopterilla.
Enpä voi olla enempää samaa mieltä.Kahdeksanvuotiaan ei tarvitse tieliikenteessä sähköpotkulautailla sen enempää kuin moottoripyöräillä, yksinpurjehtia tai lentää helikopterilla. Jos huolena on että tonnin potkulauta hajoaa, ovat prioriteetit menneet väärin jo kauan aiemmin.
Jos itse olisin tuon kirjoittanut niin olisi jo haukuttu kaiken kieltäjäksi. Ja vanhempien neuvominen on kyllä asioita, joita ei mieluusti tee jos ei ole aivan pakko.E: Ymmärrän että tällainen herättely saattaa aiheuttaa raivoreaktion, eihän nyt ketään vanhempaa saa neuvoa.
Itsekseen en päästäisi myöskään mitään 8 vuotiasta ajelemaan noilla laitteilla, ennen kuin on riittävä aika opeteltu laitteen käyttöä ja että kuinka sillä tuolla muiden seassa ajetaan. Itse voin kokemuksesta puhua, että hommasin omalle jälkikasvulle sellaisen aikuisten pilipali laudan kun oli 6 vuotias, ajaminen onnistuu jo senkin ikäiseltä hyvin, kun vain tietää mitä tekee ja pituutta on riittävästi.En päästäisi lasta sähköpotkulaudalla liikenteeseen ellei laillinen - Suomessa erittäin matala - 25 km/h ole sopiva laitteen maksimivetonopeus. Kyllä se vaara on siinä että liikenteessä väärin toimien jäädään alle ja/tai kaadutaan pahasti pienemmässäkin nopeudessa. Paskalaudalla ja lankarullapyörillä onnistuu jälkimmäinen ihan yrittämättäkin.
Niillä huonoilla hitailla leluillakin tai "vastuullisen aikuisen rajoittamilla" saa myös alamäessä 40 km/h hallinnan menetyksessä leuan ja pari värttinäluuta poikki jos vastuu on nolla ja huono tuuri.
Kahdeksanvuotiaan ei tarvitse tieliikenteessä sähköpotkulautailla sen enempää kuin moottoripyöräillä, yksinpurjehtia tai lentää helikopterilla. Jos huolena on että tonnin potkulauta hajoaa, ovat prioriteetit menneet väärin jo kauan aiemmin.
E: Ymmärrän että tällainen herättely saattaa aiheuttaa raivoreaktion, eihän nyt ketään vanhempaa saa neuvoa. Mitenhän jengi täällä suhtautuisi kyselyyn, millainen auto tai pistooli sopii kymmenvuotiaalle päivittäiskäyttöön? Sitähän minäkin, provona pidettäisiin.
Itsekseen en päästäisi myöskään mitään 8 vuotiasta ajelemaan noilla laitteilla, ennen kuin on riittävä aika opeteltu laitteen käyttöä ja että kuinka sillä tuolla muiden seassa ajetaan. Itse voin kokemuksesta puhua, että hommasin omalle jälkikasvulle sellaisen aikuisten pilipali laudan kun oli 6 vuotias, ajaminen onnistuu jo senkin ikäiseltä hyvin, kun vain tietää mitä tekee ja pituutta on riittävästi.
Ensin opeteltiin ajamista noin viikko omalla pihalla pienellä nopeudella. Seuraavaksi kun ajaminen oli kunnolla hallinnassa, niin siirryttiin ajamaan kävely ja pyörätielle ilman mitään ongelmia (nopeutta noin 10-15km/h).
Tässäkin tapauksessa on hyvä huomioida lapsen omat taidot ja aikaisempi ajokokemus, kun liikennesääntöjä on opeteltu jo ihan pienestä pitäen ensin kaupunki ympäristössä ja myöhemmin taajamassa polkupyörällä. Itsekseen ei vielä ole päässyt toki ajelemaan, mutta koulujen alkaessa sitäkin ruvetaan harrastamaan.
Meillä kanssa kasin aloittava tytär on pariin kertaan päässyt itsekseen ajamaan mun Xiaomi Pro2:lla ilman valvontaa ja valvonnan alla ollaan sit porukalla menty useamman kerran.Poika menee ensi syksynä kuudennelle luokalle ja tytär kahdeksannelle.
Yhdessä ollaan aina ajeltu, paitsi poika on käynyt pari kertaa itsenäisesti kaupassa, kun ollaan kuitenkin jo toista kesää ajeltu ja liikennesäännöt ja laudan ajominaisuudet ovat tulleet tutuiksi.
Oma lauta on Ninnibot MAX G30 ja lapset ovat ajelleet niiden omalla Xiaomi Pro 2 laudalla.
Poliisin vastaus asiaan lienee se että meneekö laite yli vai alle 25km/h kun tutka sen katsastaa. Muuta asiaa ei tiettävästi tarkasteta.Lasketaanko lauta lailliseksi jos itse asentaa rajoittimen jota ei pysty "ohittamaan" nappia painamalla. Tuli tilattua rajoittamaton versio laudasta ja valmistajan sivuilta saa 25km/h rajoittimen.
"lienee" ja "tiettävästi" ei oikein hyvä vastaus ole. Toisaalta aika vaikea on edes antaa vastausta jos @juhi ei kerro, mistä laudasta on kyse.Poliisin vastaus asiaan lienee se että meneekö laite yli vai alle 25km/h kun tutka sen katsastaa. Muuta asiaa ei tiettävästi tarkasteta.
Mahtaako liittyä siihen, että nämä koeajot koskevat moottoriajoneuvoja kuten moottoripyöräksi epäiltyjä mopoja. En ole ihan varma riittääkö valtuuksia alkaa odotuttaa ja ajella toisten vehkeillä ellei ole perusteltua syytä epäillä että polkupyörään rinnastuva potkulauta olisikin mopo tai moottoripyörä.Poliisin vastaus asiaan lienee se että meneekö laite yli vai alle 25km/h kun tutka sen katsastaa. Muuta asiaa ei tiettävästi tarkasteta.
"Lienee" ja "Tiettävästi" ei suinkaan ole eksakti tieto minkään laudan maksimeista, mutta tähän asti missään ei ole sähkölautojen vauhteja mitattu. Jos sellaisia koskaan Poliisi mittaa niin se on satunnainen "katsotaan mikä näissä laudoissa on nykyään vauhti" -tyyppinen tutkasetti. Jos joku menee sen sallitun yli niin sitten ehkä kysellään."lienee" ja "tiettävästi" ei oikein hyvä vastaus ole. Toisaalta aika vaikea on edes antaa vastausta jos @juhi ei kerro, mistä laudasta on kyse.
Jos lauta on joku näistä peruslaudoista, joita on meillä liikenteessä loputtoman paljon, ei sellainen huomiota herätä tutkan näyttäessä sallittuja lukemia.
Huomaatko tuossa omassasi ristiriidan? Kerrot, ettei missään ole mitattu mutta toisaalta taas sanot, että yli sallitun menevästä ehkä kysellään."Lienee" ja "Tiettävästi" ei suinkaan ole eksakti tieto minkään laudan maksimeista, mutta tähän asti missään ei ole sähkölautojen vauhteja mitattu. Jos sellaisia koskaan Poliisi mittaa niin se on satunnainen "katsotaan mikä näissä laudoissa on nykyään vauhti" -tyyppinen tutkasetti. Jos joku menee sen sallitun yli niin sitten ehkä kysellään.
Hienosti unohtui se tehoraja. On aika naurettavaa pitää poliisia niin tyhmänä, etteivät tunnistaisi niitä ääripäätä edustavia lautoja. Kun rekisterikilpeä ei näy niin tottakai partio voi halutessaan pysäyttää ja tarkistaa tällaiset.Käytännössä sataa normaalivauhtia kulkevaa sähkölautaa ei pysäytetä Poliisin toimesta kuten ei 40km/h kulkevaa autoa myöskään pysäytetä keskusta-alueella siinä toivossa että joku näistä 40km/h kulkevista autoista menisi yli sallitun nopeusrajan.