Se on siinä ja kaksi päivää meni tuon tubeless renkaan kanssa tapellessa.
Koko homma lähti venttiilistä liikkeelle, kun se oli murtunut vanteen juuresta ja päästi kaikki ilmat hetkessä siitä ulos.
Otin alle 1k ajetusta GEN1 moottorista renkaan irti ja laitoin sen eteen.
Nyt rengas on vaihdettu ja se vaati vielä vanteen
tarkan puhdistamisen sisältä hiekkapaperilla ja dremelin laikalla kaikesta paskasta, ennen kuin homma lähti toimimaan.
Ensimmäisellä kerralla kumi ei paukahtanut kunnolla vanteelle huoltoaseman pumpulla, mutta seuraavalla kerralla paukahti, kun vanne oli puhdistettu kunnolla.
Koska homma lipesi heti aluksi käsistä, niin tietenkin vaihdoin samalla kertaa myös uudet laakerit.
Lisäsin tuohon alimmaksi varoituksena kauhukuvan miltä tubeless kumi näyttää sisältä kun sinne on ruiskutettu fillareille tarkoitettua paikkavaahtoa ja sen lisäksi ainakin kolme kertaa paikkauslitkua.
Olin silloin vielä uusi skuutin käyttäjä ja näppäränä ajattelin paikkavaahdottaa renkaan, estämään tulevia paikkaustarpeita, enkä tiennyt, että renkaan sisällä on valmiiksi geelipatja.
Ehkä opin tästä jotain, mutta tilaan jo valmiiksi koko renkaan jarrurumpuineen komeroon odottamaan seuraavaa kertaa