living_death
★ Still alive ™
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tänään lähti xerider:sta takajousi tilaukseen. pitihän sellainenkin saadaEikö teillä keula noussut sen verran, että on epämiellyttävä ajaa kun ohjaustanko tulee liian lähelle kroppaa ja kädet menee samalla liikaa koukkuasentoon?
Tämän takia jouduin heti perään tilaamaan takajousituksen.
Älä perkele koske Mulla oli kaks näitä. Ensimmäinen ylikuumeni randomisti noin 10 minuutin ajon jälkeen. Kävin tuon vaihtamassa ja sain uuden samanlaisen. Se puolestaan toimi hyvin noin viikon kunnes alkoi kuumenemaan uudestaan. Lopuksi koko moottori leipoi alle kuukaudessa. Nyt otettu rahat takaisin ja tilattu puolasta g30. Suosittelen vahvasti samaa.Kokemuksia/suosituksia e-way 6075 frs? Tuota ewayta ajattelin jousituksen takia jne.
Vai suosiolla Ninebot max g30e II?
Eikö tommonen ninebot F40 ois ihan hyvä jos tilaus dhgatesta.
F30 ois verkkiksessä tarjouksessa 426€
Riittäs mulle varmaan hyvin kaupunkiajoon.
Verkkiksessä on myös Niu KQi2 Pro tarjouksessa valkoisena, jota kannattaa harkita: Niu KQi2 Pro -sähköpotkulauta, valkoinen 374,25
Itsellä ei kokemuksia mutta kehuttu arvosteluissa:
Niu lautaa oli ainakin raision verkkokaupassa ainakin 4-5 kappaletta
Joo kävin edittaamassa. Piti kirjoittaa, että outletissa nuo mikä lienee syynä..Katos vaan enpä huomannut että tarjouserän saatavuus on pudonnut jo nollaan eikä taida saada enää kuin normihintaan 499e. Ei toi hassumpi siihenkään ole.
Kaverilla oli hetken aikaa toi lauta ja on ihan ripulia.Kuntoilun ja sähköpyöräilyn erikoisliike - Kuntokauppa.fi
Kuntokauppa on suomalainen kuntoilun ja sähköpyöräilyn erikoisliike. Yli 3500 tuotteen valikoimasta löydät sähköpyörät juoksumatot, kuntopyörät, crosstrainerit, soutulaitteita sekä laajan valikoiman kotitreenivälineitä sekä kehonhuoltotuotteita.www.kuntokauppa.fi
Onko nää kuntokaupan alelaudat mistään kotoisin vai vaan jotain uudelleenbrändättyä ripulipaskaa yli-isolla katteella?
Vaimolla on tuollainen.Kuntoilun ja sähköpyöräilyn erikoisliike - Kuntokauppa.fi
Kuntokauppa on suomalainen kuntoilun ja sähköpyöräilyn erikoisliike. Yli 3500 tuotteen valikoimasta löydät sähköpyörät juoksumatot, kuntopyörät, crosstrainerit, soutulaitteita sekä laajan valikoiman kotitreenivälineitä sekä kehonhuoltotuotteita.www.kuntokauppa.fi
Onko nää kuntokaupan alelaudat mistään kotoisin vai vaan jotain uudelleenbrändättyä ripulipaskaa yli-isolla katteella?
Onko tosiaan huono tää kappale vai tämä merkki? just ostin muutaman tuntia sitten ja ajattelin kokeilee viikonloppunaVaimolla on tuollainen.
- Ei saa softaa tuunattua itse.
- Lautaosa on kevyt koska akku rungossa, joten tulee nilkoille helposti taluttaessa.
Hiljattain näin kylällä pari Augmentin lautaa ja pisti silmään yhdennäköisyys. Ne lienee jotakin Augmentin variaatioita. Itse en ostaisi ihan välttämättä. Meillä sekä itse että vaimo molemmat tykätään enempi Xiaomi Mi Pro 2:sta.
No en mä nyt tiedä varsinaisesti huono. Rouva omallaan ajelee ihan sujuvasti mut kyllä se silti tykkää mun omasta enemmän. Pitkälti sen takia että omansa lähtee vähän ärhäkästi liikkeelle.Onko tosiaan huono tää kappale vai tämä merkki? just ostin muutaman tuntia sitten ja ajattelin kokeilee viikonloppuna
No en mä nyt tiedä varsinaisesti huono. Rouva omallaan ajelee ihan sujuvasti mut kyllä se silti tykkää mun omasta enemmän. Pitkälti sen takia että omansa lähtee vähän ärhäkästi liikkeelle.
Mulla on softattu niin siinä ei ole vakiosäädöt.
Jos nyt joku hyvä puoli tuosta pitää kaivaa niin irroitettava akku. Voi tuoda sisälle talveksi tai ostaa vaikka repullisen ja ajaa Inariin.
Tutulla samainen lauta ja muistelen että siinä oli ihan hyvä valo. Taisi olla niin että päivävalot aina päällä ja varsinaisen valon sai erikseen jollain näppäinyhdistelmällä päälle. Olitko siis laittanut erikseen sen ajovalonkin päälle pelkän huomiovalon sijaan? Kannattaa katsoa ohjekirjasta miten se meni tai varmaan löytyy myös pikaisella googlettelulla.Tuli eilen kokeiltua Niu IQ3 Pro lauta myös pimeällä ajaessa. Lamppu on ihan surkea. Katulamppujen välissä puiden varjossa ei yhtään nähnyt onko tiellä kuoppia tai kiviä edessä. Onneksi on hyvä otsalamppu jolla näkee. Vanhalla halpis Eway-laudan lampulla näki ajaa ihan pimeällä metsäpolullakin. Vanhaan verrattuna silti ihan huippuhyvä ajettava. Kiihtyy nopeasti, jaksaa ylämäet, pysähtyy nopeasti. Nopeassa jarrutuksessa ehkä vähän auttaa että tanko on enemmän taaksepäin kallistettu kuin useimmissa muissa. Ei ehkä niin helposti lennä tangon yli kuin joissain malleissa joissa on etujarru, ja jos etuvetoisella seisoo edessä ja jarruttaa "hätätilanteessa" liikaa etujarrulla, eikä tajua nojata tarpeeksi taaksepäin. Tällä tulee muutenkin seisottua takana koska takavetoinen. Ensimmäisellä reissulla kerran keulin niin että piti hypätä laudalta kun nousi ihan pystyyn. Kerran koitin keulia parinkymmenen sentin katukiveyksen pudotuksesesta alas. Ei ihan onnistunut keuliminen ja pohja kosahti kiveyksen reunaan. Pitää opetella vielä. Jos vaihtaisi jarrujen paikkaa, pidempikin keuliminen voisi onnistua. Nyt takajarru ja "kaasu" on oikealla kädellä, eikä niitä voi käyttää yhtäaikaa.
Ei kun vaan yhdessä laudassa oo edes jokseenkin riittävä vedenpitävyys suoraan paketista, eikä kumpikaan noista oo se. Max G30 pitää vettä sen verran hyvin et porukka ajelee sillä kaatosateessakin normaalisti himaan eikä mitään ongelmaa.Tässä vaimo hankkimassa uutta lautaa jolla ois tarkoitus ajaa niin lähelle ympäri vuoden kuin suinkin vain mahdollista. Ollaan nyt päädytty pariin vaihtoehtoon jotka osuu budjettiin. Tästä verkkiksen laudasta ei hirveästi löydy mitään infoa, mutta vaikuttaisi pätevältä? Toinen vaihtoehto on vsett8+ josta löytyy selkeästi enemmän infoa jo ja siihen ehkä kallistumassa tällä hetkellä. Kriteereintä että edes jonkun tason ip luokitus (näillä ip4 vettä vastaan), jousitus ja mahd pitkä range. Oisko porukalla kommenteja näiden kahden välillä, tai joku ihan muu vaihtoehto näillä kriteereillä? Pitää toki olla tieliikenne kelpoinen ja budjetti tuosta ei enään hirveästi veny ylöspäin.
Kantama lähinnä, mitä pitempi = paremi. Työ matkaa sellanen 7km suuntaansa ja pitää vanha lauta ladata nyt kesäkeleilläkin kerran päivässä. Eli jos muuten optimi lauta, mutta kantama ei mikään älytön niin ei ole deal breaker jos ei ihan parasta ole. Painoa sellaset 70kg uskaltaisin veikata ja lautaa ei tarvi kantaa mihinkään.Tartteis kyllä ehkä vähän lisää kriteereitä et pystyis mitään suosittelemaan. Paljonko sitä rangea oikeasti tarvitaan? Mikä on painoraja, tarviiko lautaa kannella rappusia ylös?
Tosiaan saahan siitä paremmat valot päälle. En aiemmin päivänvalossa näprätessä huomannut että parempi valo menee päälle nappia painelemalla. Aika epäselvät on ohjeet muutenkin. Jos sovelluksesta laittaa päälle custom moden ja nopeudeksi 25km/h, ei voi laittaa laudasta päälle sport-modea. En tiedä mitä eroa niillä on, eikä sekään oikein selvinnyt ohjeista, vaan kokeilemalla. Ja on takajarru vasemmalla, toisin kuin aiemmin kirjoitin. Alussa jarrut toimi hyvin. Yhden päivän ajelun jälkeen piti jo reilusti kiristää että jarruttaa kunnolla.Tutulla samainen lauta ja muistelen että siinä oli ihan hyvä valo. Taisi olla niin että päivävalot aina päällä ja varsinaisen valon sai erikseen jollain näppäinyhdistelmällä päälle. Olitko siis laittanut erikseen sen ajovalonkin päälle pelkän huomiovalon sijaan? Kannattaa katsoa ohjekirjasta miten se meni tai varmaan löytyy myös pikaisella googlettelulla.
Vähän tuo itseäkin arveluttaa. Mä luulen et siinä on pelattu varman päälle koska isohko akku, sähkölaite ja ulkopeli kyseessä.Onko jollain oikeasti tullut ongelmia veden kanssa jonkun laudan kanssa? Toki vesitiiviys on plussaa mutta vähän silti mietityttää onko nämä DIY-silikonivuoraukset ja muut vesieristystoimenpiteet tarpeen ja onko tuo niin suuri ongelma?
Niin no, toi on toinen lauta joka kestää vettä yllättävän hyvin. Omalla entisellä M365:llä tuli parikin kertaa jouduttua ajamaan sateessa eikä mitään ongelmaa koskaan ollut.Onko jollain oikeasti tullut ongelmia veden kanssa jonkun laudan kanssa? Toki vesitiiviys on plussaa mutta vähän silti mietityttää onko nämä DIY-silikonivuoraukset ja muut vesieristystoimenpiteet tarpeen ja onko tuo niin suuri ongelma? Itse olen vetänyt M365 Prolla nyt kolmisen vuotta ~2600km kesät ja talvet. Vesisateessa nyt ei sinänsä kiinnosta ajella mutta välillä kaatosateet on päässeet ajaessa yllättämään. Lisäksi olen pessyt laudan suurimmista moskista pesuhuoneessa suihkun kanssa (yrittänyt varoa mutta käytännössä aika märäksi) ilman minkäänlaisia lisävesieristyksiä eikä mitään ongelmia ainakaan toistaiseksi ole tullut ("koputtaa puuta").
Toisaalta akuissa on rajattu määrä lataus syklejä, eli isommalla saa enemmän kilometrejä akun elinkaaren aikana.Kantama lähinnä, mitä pitempi = paremi. Työ matkaa sellanen 7km suuntaansa ja pitää vanha lauta ladata nyt kesäkeleilläkin kerran päivässä. Eli jos muuten optimi lauta, mutta kantama ei mikään älytön niin ei ole deal breaker jos ei ihan parasta ole.
Tuo puhelinteline juttelu alkoi mietityttämään ja aloin itsekkin katselemaan kauppoja läpi vaan ei lähialueen kaupoista kunnollisia löytynyt...
Eli siis tee-se-itse-ja-säästä - housut jalkaa ja printterillä tekemään
On saattanu tulla vastaan vaan ei designi ole vakuuttanu.Ei hassumpi! katsoitko ram mount? ainakin prätkä hommiin hyviä telineitä myyvät luulisi passaavan myös skoottiin mutta tilaus hommiksi menee..
Aputanko kiinni ohjaustankoon. Sitten ei tule puutosta tilan kanssa.On saattanu tulla vastaan vaan ei designi ole vakuuttanu.
Aika vähän on noita mitkä puristaa sivuilta ja päältä, sit jos niissä olis sopivia kiinnikkeitä...
(G30 tankoon mahtuu max 35mm leveä panta)
Mielenkiintonen, vois tehdä jossain välin tollasen ihan 20mm asennusputkesta...Aputanko kiinni ohjaustankoon. Sitten ei tule puutosta tilan kanssa.
Multa löytyy vielä käyttämättömänä uusi aputanko, joka on lähes koko ohjaustangon levyinen ja siitä voi tarvittessa sahata pätkän pois.
Tilaa tuolta, niin ei tarvitse itse askarrella paskarrella.Mielenkiintonen, vois tehdä jossain välin tollasen ihan 20mm asennusputkesta...
Tuli kanssa noita arvosteluja lukiessa sellanen fiilis et vois päätä vähän hakata seinään. Porukka kehuu dekin leveyttä ja sitä et nyt pystyy olemaan jalat rinnakkain ajelemassa. En vaan jotenkin ymmärrä et miten vitussa ei heti ekassa kiihdytyksessä huomaa et kuinka huono idea toi ylipäätään on.
Mainittu Xiaomin akkupumppu erinomainen. Myös jousiventtiilin ruuvaaminen kiinni pumppauksen ajaksi estää pahimpien ilmojen karkaamisen: 1.02€ 33% OFF|Inflatable Air Nozzle Replacement For Xiaomi M365 / Pro Scooter Front Wheel Motor Inflatable Extension Air Valve - Scooter Parts & Accessories - AliExpressmillä saatte tarvittavan paineen pysymään renkaassa. rengastilavuus on niin pieni että kun pumpun irroittaa, niin paineet on jo puoli baria laskeneet.
onko tuohon jotain spesifistä venttiiliä olemassa.
Veikkaisin lämpenemisestä johtuva kosketusvikasammuu taas 5-15 minuutin ajon jälkeen
Avaa se ja kato onko jotain kontaktiongelmaa. BMS vikakoodi viittais siihen et pahimmassa tapauksessa akku voi olla jo vaihtokunnossa, riippuen miten sitä on kohdeltu. Yks vaihtoehto on kans se et kontrollerin ja rungon välissä olevat lämpötahnat on sen verran kuivahtaneita jo et ne ei johda lämpöä tarpeeks hyvin ja sen takia sit hetken ajamisen jälkeen viheltää homman poikki.Moi! Mulla on 2019 ostettu Xiaomi MI M365 -sähköpotkulauta joka alkoi noin viikko sitten piippaamaan vikakoodia 21 (BMS communication error googlettelujen perusteella) ja sammumaan kesken ajon. Se lähtee käyntiin, kun laittaa lataamaan, mutta sammuu taas 5-15 minuutin ajon jälkeen. Sama juttu tapahtunut nyt neljä kertaa viikon sisään. Akku ei ole juuri tyhjentynyt ennen tuota sammumista Xiaomin appin mukaan - sitä oli eilen vielä 95% jäljellä sammumisen jälkeen, heti kun laitoin skuutin seinään kiinni.
Takuuta ei ole enää jäljellä. Mitä tuolle vialle voisi tehdä, saako itse korjattua?
Ai ei toimi ewayn oma appikaan? Oletko lukenut tuon postauksen #10461 ja kokeillut sitä?Täällä on aiemmin ollu juttua tosta E-way e600 maxista. Omassa toimi kingsongin softalla nopeusrajotuksen poisto, mutta tuli huollolle tarvetta, ja olivat vaihtaneet siinä yhteydessä emolevyn, ja nyt toimii enää ewayn oma appi. Onkohan tohon mitää mahollisuutta saada enää lisänopeutta?