- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 811
Kiitos, olikin dnatilillä 30€ lahjusrahaa joten hinnaksi jäi 9€
Ärsyttävää kun ei pysty lahjuksia käyttämään jos netistä haluaa tilata.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiitos, olikin dnatilillä 30€ lahjusrahaa joten hinnaksi jäi 9€
Todella hankalakäyttöisiä nuo venttiilit. Juuri saa klipattua täyttöpään kiinni, mutta silti fuskaa senverran ettei painemittari toimi. Noh laitoin takarenkaseen niin paljon kuin uskalsin ja pitää tehdä eturankaalle samoin, kunhan saa uuden kumin.Varmaan juurikin paineet jos et osaa sanoa mitä siellä on ollut sisällä. Ilmeisesti erittäin herkkiä puhkeen jos paine tippuu sieltä 48-50psi lukemilta. Ei oo itellä viellä puhjennut, mut paineita tullukkin sit tarkkailtua melkein joka ajoa varten.
Ninebot MAX G30 ei säikähdä helposti sadetta ja lätäköitä.
Taitaa olla samanlainen näyttö ja ainakaan itselläni ei ole ollut mitään ongelmia sen kanssa.Suojaus: IP5X (roiskevesisuojattu)
Eikös tuossa ole samanlainen näyttö kuin nuissa Xiaomeissa eli ei kestä sateella ajella?
Ihan vaan kun suostuin ottamaan DNAliittymän niin siitä kiitokseksi..
Olikos jollain suosituksia kypärästä jos haluaisi semmosen enemmän päätäsuojaavan kuin polkupyöräilykypärä?
Kyllä siellä uretaania oli ihan reilusti, mutta helposti se sieltä antautui pitkän ruuvimeisselin avustuksella. Uuden moottorin johdot vetäisin rautalangan kanssa läpi.Oma vastaavanlainen CuriousJoelta tilattu odottaa tuossa päivää jolloin olisi inspistä vaihtaa alkuperäisen tilalle.
Olikos putkessa paljon uretaania, eli oliko piuhojen läpiveto kuinka hankalaa?
Joo eihän tuosta mitään tule tavallisella pyörän pumpuilla. Täällä onkin mainostettu xiaomin pumppua ja kyllä muuten säästää paljon päänvaivaa.Todella hankalakäyttöisiä nuo venttiilit. Juuri saa klipattua täyttöpään kiinni, mutta silti fuskaa senverran ettei painemittari toimi. Noh laitoin takarenkaseen niin paljon kuin uskalsin ja pitää tehdä eturankaalle samoin, kunhan saa uuden kumin.
Taitaa olla samanlainen näyttö ja ainakaan itselläni ei ole ollut mitään ongelmia sen kanssa.
Kun näytön päällimmäisen kuoren avaa, niin huomaa että sekin on suojattu omalla tiivisteellä, mutta näyttöön myydään myös erikseen silikonisia suojakuoria.
Max G30 Dashboard Display Silicone Case For Ninebot KickScooter G30 G30D Electric Scooter Waterproof Dirt-resistant Panel Cover - AliExpress 18
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Kyllä siellä uretaania oli ihan reilusti, mutta helposti se sieltä antautui pitkän ruuvimeisselin avustuksella. Uuden moottorin johdot vetäisin rautalangan kanssa läpi.
Sähköpotkulauta - Sähköskootteri hinta alk. 139€ | Evx store
Laajasta valikoimasta voit verrata markkinoiden parhaat sähköpotkulaudat keskenään ja valita sinulle sopivimman mallin. Edullinen hinta.evxstore.com
Nuo nyt tullut päivien googlauksella vastaan jotka ois IPX7-luokituksella mutta onko tuo evx ihan susi kun arvostelut ei olleet mitään parhaimpia. Inmotionista tosi vähän tietoa
G30:n kumit vuotaa painetta sellaista 5psi/viikko tahtia, jos ketä on vaihtanut kumeja osais sanoa onko noissa mitään tiivisteaineita käytetty?
G30:n kumit vuotaa painetta sellaista 5psi/viikko tahtia, jos ketä on vaihtanut kumeja osais sanoa onko noissa mitään tiivisteaineita käytetty?
Kyllä niitä saa, mutta en lähtis vaihtamaan ilmakumeja pois ellei ole jousitusta asennettunaLisäkyssärinä heittäisin että onko tuohon saatavilla umpikumirenkaita vai kannattaako unohtaa? Joihinkin malleihin tuntui olevan melko työmaa vaihtaa, piti pakastaa ja kuumailmapuhaltimella taikoa ym..
Vaikka E-Way on melko lailla kopio Xiaomista niin on Xiaomi kuitenkin tunnetusti se vähän laadukkaampi ja myös hyvä varaosasaatavuudeltaan.Tällä hetkellä olisi kaksi edullisemman hintaluokan sähköpotkulautaa alennuksessa: Xiaomi Mi Electric Scooter 3 -sähköpotkulauta, Mus | DNA sekä E-Way E-3530 musta. Onko noissa suurempia eroja vai onko jompi kumpi selvästi parempi ostos?
Vaikka E-Way on melko lailla kopio Xiaomista niin on Xiaomi kuitenkin tunnetusti se vähän laadukkaampi ja myös hyvä varaosasaatavuudeltaan.
Yllättävän hyvä tarjous kolmosesta kyllä kun katsoo että Essential-mallista karhuavat melkein samaa hintaa.
Itse olisin Pro 2 -mallia suositellut Xiaomilta mutta siinä tulee vähän jo korkeampi hintalappu kuin kolmosen perusmallissa.
Jos kyseessä on eka lauta jota olet ostamassa niin kannattaa huomioida se että todellinen kantama melkeinpä laitteesta riippumatta on puolet ilmoitetusta koska tuo ilmoitettu kantama on pitkälti optimiolosuhteissa kevyellä käyttäjällä ja matalalla nopeudella. Eli kannattaa se haluttu malli katsoa sen mukaan minkälaista matkaa tulee ajettua latausten välillä. Mikään ei ole kusisempaa kuin jäädä puolimatkaan akun loppumisen vuoksi jos jotakin vakiomatkaa tulee ajeltua, esim. kouluun tai töihin.
No on. Ensimmäinen on peruslaadukas merkkituote ja toinen on markkinaraon haistaneen kodinkonetalon tilaamaa yölaatuista kuraa, joka on vielä pilattu umpikumeilla. Saattaa toki sekin ajaa täysin asiansa, mutta miksi ostaa pilipalia kun kaupasta saa Ninebotia ja Xiaomia.Tällä hetkellä olisi kaksi edullisemman hintaluokan sähköpotkulautaa alennuksessa: Xiaomi Mi Electric Scooter 3 -sähköpotkulauta, Mus | DNA sekä E-Way E-3530 musta. Onko noissa suurempia eroja vai onko jompi kumpi selvästi parempi ostos?
Onkohan tämä hintaluokassaan (nyt tarjouksessa 749€) parhaimmistoa? E-Wheels E2S V2 MAX
Ainakin tuohon paljon kehuttuun Ninebotin G30EII verrattuna tehokkaampi moottori, suurempi akku, 25kg suurempi kantavuus?
EDIT: Menin sit laittamaan jo tilaukseen ton E2S. Mikä olis fiksuin tapa saada lukkoon joskus (pyörätelineeseen?) esim kaupan edustalla. Kotona pidän kyllä ihan asunnossa. Jotain muuta huomioitavaa kun ensimmäistä skuuttia nyt tulossa? Vuokravehkeillä vaan aiemmin ajanut, ollut toki mopoa ja autoakin. Ja jos jollakin on vinkkiä mistä sais 65-66 koon pyöräilykypärää niin olisin kiitollinen.
Vaikuttaa hyvältä. Ja tarkennukseksi päädyin siis tohon gigantin V2 Prohon. 500e on mielestäni ihan käypä raha siitä ekaksi laitteeksi lyhyille matkoille, mutta sillä nyt ei lukituksen kannalta väliä. Pitkiä aikoja ei oo tarkotus roikottaa missään narun jatkeena mutta joskus tulee aina pakosti sellainen tilanneVarmasti ihan käypä peli, itse olisin toki ostanut tunnetulta valmistajalta tunnettua laatua, eli tuon G30E:n.
Lukkoon esimerkiksi tälläisellä: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B06XZT8KZ1 (sopivan kokoinen + mukana teline minkä saa laudan tankoon) mutta kannattaa ehdottomasti ensisijaisesti talutella lautaa mukana kaupassa tms., sillä eipä mikään lukko motivoitunutta varasta estä.
Mikä laite kyseessä tarkalleen? Aika monenlaista kikkailua nähnyt eri lautojen kanssa siinä miten pitkälle se venttiili sieltä tulee esille. Yhdessäkään ei ole se venttiili itse ollut liian lyhyt vaan pikemmin niin että rengas on ollut mutkalla tai jotakin niin että se venttiili ei ole päässyt ulos kokonaan.Saako noihin, autonrengas tyyppisiin venttiileihin jotain jatkopaloja, kun selvästi olisi tilaa, mutta ventiili on niin syvällä että ei vaan saa tiivistä liitosta, vaan fuskaa senverran että putkesta häviä paineet, ennekuin painemittari ehtii antaa lukemia. Tilaa kyllä olisi pidemmälle venttiilille.
Edit: Mukana tulee jatkoletku venttiilille, mutta tuo päästää ilmat pois vaikka miten nopeasti yrittäisi ruuvata irti.
Eli tuo Vsett laudan venttiili on niin tiukassa paikassa että tuollainen normaali klipsautettava täyttöpää jää juuri ja juuri niin vajaaksi että ei tiivisty kunnolla. Pystyy kyllä täyttämään, mutta painemittari ei näytä painetta. Pari milliä pidempi venttiili niin tiivistyisi hyvin, mutta kai tuohon jonkun jatkopalan saa.(meni nyt ilmeisesti 2 sisäkumia liian pienen paineen takia)Mikä laite kyseessä tarkalleen? Aika monenlaista kikkailua nähnyt eri lautojen kanssa siinä miten pitkälle se venttiili sieltä tulee esille. Yhdessäkään ei ole se venttiili itse ollut liian lyhyt vaan pikemmin niin että rengas on ollut mutkalla tai jotakin niin että se venttiili ei ole päässyt ulos kokonaan.
Jos sulta löytyis joku mutteri tai mikä hyvänsä jonka saisi vähän siihen venttiilin kärkeen ruuvattua ja sitten hiukan sivuille nitkuttelemalla nykäistyä vähän pidemmälle niin voisi auttaa. Rengas joko täytenä tai sitten tyhjennettynä niin se voisi hiukan elää siinä mukana. Tai vaikka jollain kärkipihdeillä venttiilin reunasta kiinni ja pieni hellä veto että tulisiko se sieltä.
Mutta jos kyseessä on eturenkaan rummun peittämä venttiilin pää niin se ei välttämättä pääse rummun rakenteen vuoksi kunnolla esille. Siinä ei välttämättä venttiilin nykiminen auta.
Vaimon Fitnordissa muistaakseni oli sellainen vai oliko omassa Xiaomin alkuperäisessä sisäkumissa aikanaan (vaihdoin 10" kumin jossa venttiili taisi olla pidempi).
Joka tapauksessa oli laite kumpi hyvänsä niin siinä missä jatkokappale päästi pois ruuvatessa ilmat pihalle niin ostamani Xiaomin matkakompressoripumppu ei päästä ilmoja pois. Se ei siis paina venttiilin keskinastaa pohjaan samalla kun ruuvaat kierrettä auki. Kyllä kyseinen pumppu on muutenkin mulla pelastanut lautojen ilmanpaineiden kanssa näppäilyn ihan tosissaan. En voi kuin suositella.
Näitä muistaakseni halvimmillaan ollut myynnissä 35€ aikanaan. Outletissa oli halvemmalla tällainen mut tähän linkkaan tuon varsinaisella sivulla olevan siltä varalta jos joku myöhemmin lukee niin linkki pitäisi olla vielä halusi silloin. Xiaomi Mi Portable Electric Air Compressor 1S -sähköpumppu 59,90
Näitä muistaakseni halvimmillaan ollut myynnissä 35€ aikanaan. Outletissa oli halvemmalla tällainen mut tähän linkkaan tuon varsinaisella sivulla olevan siltä varalta jos joku myöhemmin lukee niin linkki pitäisi olla vielä halusi silloin. Xiaomi Mi Portable Electric Air Compressor 1S -sähköpumppu 59,90
Kiitos, Juuri tuollaista etsinkin.
Kannattaa katsella tarjonta tarkemmin. Tuossa linkatussakin perus ali eli tiettyyn tarpeeseen kallista, muuten halpaa. Toki tuokin on kestettävä hinta mutta itse maksoin luokkaa euron neljästä.Kiitos, Juuri tuollaista etsinkin.
Joo, tosiaan joutui laittamaan Xiomin sisäkumin tuohon Vsettiin, kun sen sai nopeasti. Pitää katsella jos löytyisi tuollainen jatke Suomesta.Kannattaa katsella tarjonta tarkemmin. Tuossa linkatussakin perus ali eli tiettyyn tarpeeseen kallista, muuten halpaa. Toki tuokin on kestettävä hinta mutta itse maksoin luokkaa euron neljästä.
Ja näitähän ei tosiaan ainakaan Xiaomin kanssa ole tarvinnut kun Xiaomin pumppu. Mutta muuten ehdoton lisävaruste em pumpun pussiin varoiksi.
Jos oikein pahan näköistä venttiiliä niin voi toki jatkon ensin, pumpun vasta sitten. Tuskin pumpun letkusta heti kierteet katoavat mutten aivan kaikkeen viitsi silti suoraan.
Laitoinkin sit tilauksen peruutukseen. Gigantin kautta myytävä versio on ilmarenkailla ja 20kmh rajoitettu, vaikka Gigantin sivuilla puhutaan puhkeamattomista renkaista eikä tuosta nopeusrajoituksesta mitään mainintaa.E2S V2 Pro 2022 joka irtoaisi Gigantista 499€ E2S V2 PRO 2022 - Gigantti verkkokauppa joka kyllä vaikuttaa tuossa 500€ hinnassaan aika hyvältä ostolta? Ainakin tuon E-Wayn lyö moottorissa, akussa, ip luokituksessa, kilon kevyempi, hieman isommat renkaat.
EDIT: Menin sit laittamaan jo tilaukseen ton E2S V2 Pron. Mikä olis fiksuin tapa saada lukkoon joskus (pyörätelineeseen?) esim kaupan edustalla. Kotona pidän kyllä ihan asunnossa. Jotain muuta huomioitavaa kun ensimmäistä skuuttia nyt tulossa? Vuokravehkeillä vaan aiemmin ajanut, ollut toki mopoa ja autoakin. Ja jos jollakin on vinkkiä mistä sais 65-66 koon pyöräilykypärää niin olisin kiitollinen.
Kyllähän tässä on jo hetken aikaa ollu sellanen fiilis et laina-ajallahan tässä jo ollaan tän touhun kanssa, ellei päätöksiä tehdessä erityisesti keskitytä noihin vuokralautoihin, mikä olis toisaalta ihan hyvä veto koska ihan puhtaasti valtaosa perseilyistä tapahtuu niillä. Oon jopa ite ihan positiivisesti yllättyny siitä et kuinka moni omalla laudalla liikkuja on tullu edes se kypärä päässä vastaan tänäkesänä. Viime kesänä tuntu et juurikaan kellään ei mitään suojavarusteita ollu mukana.Toivottavasti nyt eivät säädä jotain harrastuksen "tappolakia" tähän, kun kuitenkin varmaan suurinosa jotka omistavat oman potkulaudan ajavat tällä järkevästi ja kypärä päässä, poislukien nuoremmat alle 18v sankarit.
No on. Ensimmäinen on peruslaadukas merkkituote ja toinen on markkinaraon haistaneen kodinkonetalon tilaamaa yölaatuista kuraa, joka on vielä pilattu umpikumeilla. Saattaa toki sekin ajaa täysin asiansa, mutta miksi ostaa pilipalia kun kaupasta saa Ninebotia ja Xiaomia.
Kokonaan toinen näkökanta on sitten se, että kumpikaan ei välttämättä ole mistään kotoisin. Toimintamatka on marginaalinen ja käytännössä nuo sopivat vain kevyille ihmisille. Tällainen läski tuskin pääsee noilla edes sitä puolta luvatusta. Useimmille tulee tuollaisen tuhnun ostamisesta vain paha mieli kun kokeilee parempaa ja tajuaa huuhtaisseensa ainakin kymmeniä prosentteja oikean laudan hinnasta pytystä alas ja hankkineensa itselleen torikaupan vaivan. Siinä vaiheessa vähintään toivoo ostaneensa merkkituotteen jolla on sentään jälleenmyyntiarvoa.
Lisäkyssärinä heittäisin että onko tuohon saatavilla umpikumirenkaita vai kannattaako unohtaa? Joihinkin malleihin tuntui olevan melko työmaa vaihtaa, piti pakastaa ja kuumailmapuhaltimella taikoa ym..
No se kumin puhkeaminen tapahtuu tasan kahdesta syystä. Eka on huono tuuri, oot ajanu jonkun päältä ja siitä tullu ja toinen huomattavasti yleisempi on se et porukka ei hiffaa kattoa ilmanpaineita. Omassa vanhassa xiaomissa ne paineet tippu sieltä 50psi yllättävän nopeasti ja niitä sai vähintään kerran viikossa tarkistella, mieluusti useammin. Tolla kikalla 1800km ilman mitään rengasrikkoa, lauta kun meni eteenpäin niin viikon päästä uus omistaja pisti viestiä et kumi puhki. Varmaan voitte arvata oliko tarkistellu paineita?Umpikumit on kivat siinä vaiheessa, kun kumi puhkeaa kun kilsoja on takana 50... Ja mitä kulkuun tulee, niin toi kolmonen lentää tän läskin alla kyllä ihan kiitettävät 25 omaan mittariinsa. Hyvin kyllä tuonkin kumit falskaa ilmaa, mutta DNA:lta tuli napattua toi Xiaomin kompura 39egellä. Passeli vehje.
Mieluummin olisin silti ottanut ton Ninebotin G30:n todistetulla vedenkestolla (jos olisi ollut varaa, tuli ostettua tämä vaan kun takseja ei saanut aamuisin ja oli menoa), tän kanssa saa vissiin vähän stressailla. Itse en ole viitsinyt sateessa ajella ollenkaan.
Se on tavallista vaarallisempaa vain jos ajaja on aivan uusi tai yleisesti ja kroonisesti liikennetaidoton. Jos kykenee oppimaan ajamaan turvallisesti millään, vaaraa ei ole. Matkanteko vain hidastuu.En silti tosin kannusta ajamaan sateessa koska se nyt on vaan vähän perseestä ja aika vaarallistakin.
Toki tällä tavoin on joko heti tai lopulta ostettava vanne umpikumilla ja moottori umpikumilla.Ostaa suoraan umpikumin vanteella, niin pääsee tosta kikkailusta.
No siis joo liikennetaidottomille ajaminen on aina vaarallista, mut pointtina oli et sateella tiemerkinnät, kaivonkannet yms metallit ja tälleen syksysin lehdetkin on sen verran liukkaita et jos niitten päällä testailee jarruja tai tehokkaammalla laudalla kiihdyttää niin pito kyllä varmasti loppuu kesken. Toki jos toi on tiedossa ja siihen osaa varautua niin eihän se sit käytännössä vaarallista oo, mut silti sateella on enemmän mahdollisia vaaratilanteita kun kuivalla kelillä, mikä tässä olikin se pointti.Se on tavallista vaarallisempaa vain jos ajaja on aivan uusi tai yleisesti ja kroonisesti liikennetaidoton. Jos kykenee oppimaan ajamaan turvallisesti millään, vaaraa ei ole. Matkanteko vain hidastuu.
Ikävää se kyllä on. Etenkin kun säilyttää lautaa sisällä.
Helsingin keskusta on todella huono ajaa, jos ei ole valmista reittiä muistissa. Lisäksi vielä kaduilla on paljon kuoppia ja tietöitä, pitää olla tarkkana. Kaupungin karttapalvelussa on pyöräteiden ylläpito loppunut 2014, ehkä paras on Helsingin pyöräilykartta vaikka siinäkin on puutteita. Usein kannattaa vain kävellä ja skootilla sitten kun on tilaa.Vittumaista oli ajaa tänään rautatieasemalta krunikkaan ja takaisin.
Ei oikein saanut selvää missä saa ajaa ja missä ei ja missä menee pyörätiet ja missä ei.
Lisäksi joka saatanan risteyksessä epämääräisen korkeita kanttareita ja talojen reunasta ajotielle kaivettuja sadevesiuria , joihin renkaat paukkui ja sai aina jarruttaa miniminopeuteen ja sen lisäksi mukulakivikatuja ja tietöitä ja muita esteitä joka paikka täynnä.
Parin kilsan matka krunikkaan vähintään tuplaantui, kun sai pyöritellä päätä mihin voi ajaa ja tietenkin ajelin ihan päin vittua.
En yhtään ihmettele miksi vuokralaudoilla ajellaan jalkakäytävillä ja siellä mistä vaan pääsee pisteestä A pisteeseen B.
Tässä loppukesästä jäi omat G30 Maxit ulkosalle yöksi, koska sisäänkäynti ok-talossani oli pahasti remppa vaiheessa, lautojen sisälle tuominen olis ollut turhan v-käyrällistä puuhaa. Osui tuuheampi ukkoskuuro kohdalle, yöllä, joka jatkui aamuun saakka tasaisena sateena. Eipä kumpikaan lauta ollut moksiskaan tuosta. Aamulla ajoon normaalisti.Päivää keskusteluun ja anteeksi jo etukäteen. Mulla pitäis ostaa vedenkestävä sähköpotkulauta enkä jaksanut koko ketjua kahlata läpi. Onko tämmöisiä olemassa ja jos on niin mikä niistä kannattaa ostaa? Edellinen lauta oli Xiaomi s1 ja nyt pitäisi hommata vedenkestävä samantyylinen.
Entisenä motoristina oppinut missä ei ajeta sateella; Kaivon kannet, Suojatien valkoinen maali(erityisen vaarallinen), Asvaltilla oleva hiekka, Nurmikko, Lehdet/Havunneulaset ja joskus myös kulunut betoni.No siis joo liikennetaidottomille ajaminen on aina vaarallista, mut pointtina oli et sateella tiemerkinnät, kaivonkannet yms metallit ja tälleen syksysin lehdetkin on sen verran liukkaita et jos niitten päällä testailee jarruja tai tehokkaammalla laudalla kiihdyttää niin pito kyllä varmasti loppuu kesken. Toki jos toi on tiedossa ja siihen osaa varautua niin eihän se sit käytännössä vaarallista oo, mut silti sateella on enemmän mahdollisia vaaratilanteita kun kuivalla kelillä, mikä tässä olikin se pointti.