Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Varmaan juurikin paineet jos et osaa sanoa mitä siellä on ollut sisällä. Ilmeisesti erittäin herkkiä puhkeen jos paine tippuu sieltä 48-50psi lukemilta. Ei oo itellä viellä puhjennut, mut paineita tullukkin sit tarkkailtua melkein joka ajoa varten.
Todella hankalakäyttöisiä nuo venttiilit. Juuri saa klipattua täyttöpään kiinni, mutta silti fuskaa senverran ettei painemittari toimi. Noh laitoin takarenkaseen niin paljon kuin uskalsin ja pitää tehdä eturankaalle samoin, kunhan saa uuden kumin.
 
Päivää keskusteluun ja anteeksi jo etukäteen. Mulla pitäis ostaa vedenkestävä sähköpotkulauta enkä jaksanut koko ketjua kahlata läpi. Onko tämmöisiä olemassa ja jos on niin mikä niistä kannattaa ostaa? Edellinen lauta oli Xiaomi s1 ja nyt pitäisi hommata vedenkestävä samantyylinen.
 
Suojaus: IP5X (roiskevesisuojattu)

Eikös tuossa ole samanlainen näyttö kuin nuissa Xiaomeissa eli ei kestä sateella ajella?
Taitaa olla samanlainen näyttö ja ainakaan itselläni ei ole ollut mitään ongelmia sen kanssa.

Kun näytön päällimmäisen kuoren avaa, niin huomaa että sekin on suojattu omalla tiivisteellä, mutta näyttöön myydään myös erikseen silikonisia suojakuoria.
 
Ihan vaan kun suostuin ottamaan DNAliittymän niin siitä kiitokseksi..

Harmittavan tavallista nykyään, että uudet asiakkaar saavat parhaat tarjoukset ja vanholle asiakkaille jää luu käteen, joten liekö palveluntarjoajille tärkeämpää saada uusia asiakkaita kuin pitää kiinni vanhoista.
Pitäisi ilmeisesti vaihtaa usein palveluntarjoajaa saadakseen parhaat tarjoukset.

Taidan vaan kuitenkin sen uudemman pumpun tilata kuitenkin, kun kohtuuhintaan saa.
EDIT: Enpäs sitten tilannutkaan, kun pääsivät loppumaan juuri kun piti ostoskoriin siirtää! Olisi hetkeä aikaisemmin pitänyt olla tilailemassa, kun kauppa kävi noinkin kiivaasti.
 
Viimeksi muokattu:
Olikos jollain suosituksia kypärästä jos haluaisi semmosen enemmän päätäsuojaavan kuin polkupyöräilykypärä?
 
Oma vastaavanlainen CuriousJoelta tilattu odottaa tuossa päivää jolloin olisi inspistä vaihtaa alkuperäisen tilalle.
Olikos putkessa paljon uretaania, eli oliko piuhojen läpiveto kuinka hankalaa?
Kyllä siellä uretaania oli ihan reilusti, mutta helposti se sieltä antautui pitkän ruuvimeisselin avustuksella. Uuden moottorin johdot vetäisin rautalangan kanssa läpi.
 
Todella hankalakäyttöisiä nuo venttiilit. Juuri saa klipattua täyttöpään kiinni, mutta silti fuskaa senverran ettei painemittari toimi. Noh laitoin takarenkaseen niin paljon kuin uskalsin ja pitää tehdä eturankaalle samoin, kunhan saa uuden kumin.
Joo eihän tuosta mitään tule tavallisella pyörän pumpuilla. Täällä onkin mainostettu xiaomin pumppua ja kyllä muuten säästää paljon päänvaivaa.
 
Taitaa olla samanlainen näyttö ja ainakaan itselläni ei ole ollut mitään ongelmia sen kanssa.

Kun näytön päällimmäisen kuoren avaa, niin huomaa että sekin on suojattu omalla tiivisteellä, mutta näyttöön myydään myös erikseen silikonisia suojakuoria.


Nuo nyt tullut päivien googlauksella vastaan jotka ois IPX7-luokituksella mutta onko tuo evx ihan susi kun arvostelut ei olleet mitään parhaimpia. Inmotionista tosi vähän tietoa
 
Kyllä siellä uretaania oli ihan reilusti, mutta helposti se sieltä antautui pitkän ruuvimeisselin avustuksella. Uuden moottorin johdot vetäisin rautalangan kanssa läpi.

Hmm... ei ole pitkää meisseliä, joten pitänee tehdä joku härpäke jolla saa ne uretaanit pois.

Tuota uretaania on kyllä kätevä laittaa, mutta se on aika piikki persuuksissa ahtaista paikoista poistettaessa.
 

Nuo nyt tullut päivien googlauksella vastaan jotka ois IPX7-luokituksella mutta onko tuo evx ihan susi kun arvostelut ei olleet mitään parhaimpia. Inmotionista tosi vähän tietoa

Itse itselleni vastaten, tilasin dhgatelta 622e hintaan Segway Ninebot MAX G30 gen2 kun oli IPX7 ja IPX5 suojaukset, jospa se niillä matka taittuisi.

EDIT: Olihan nuita tosiaan joka (toisella) sivulla saman asian kyselijöitä niin kohtuu hyvin tietoa löytyi tästä(kin) asiasta tältä foorumilta niinkuin olettaa voi.
 
Viimeksi muokattu:
G30:n kumit vuotaa painetta sellaista 5psi/viikko tahtia, jos ketä on vaihtanut kumeja osais sanoa onko noissa mitään tiivisteaineita käytetty?
 
G30:n kumit vuotaa painetta sellaista 5psi/viikko tahtia, jos ketä on vaihtanut kumeja osais sanoa onko noissa mitään tiivisteaineita käytetty?

Lisäkyssärinä heittäisin että onko tuohon saatavilla umpikumirenkaita vai kannattaako unohtaa? Joihinkin malleihin tuntui olevan melko työmaa vaihtaa, piti pakastaa ja kuumailmapuhaltimella taikoa ym..
 
Lisäkyssärinä heittäisin että onko tuohon saatavilla umpikumirenkaita vai kannattaako unohtaa? Joihinkin malleihin tuntui olevan melko työmaa vaihtaa, piti pakastaa ja kuumailmapuhaltimella taikoa ym..
Kyllä niitä saa, mutta en lähtis vaihtamaan ilmakumeja pois ellei ole jousitusta asennettuna
Asennukseen varmasti tarviaa reilusti vipuvoimaa
 
Tällä hetkellä olisi kaksi edullisemman hintaluokan sähköpotkulautaa alennuksessa: Xiaomi Mi Electric Scooter 3 -sähköpotkulauta, Mus | DNA sekä E-Way E-3530 musta. Onko noissa suurempia eroja vai onko jompi kumpi selvästi parempi ostos?
Vaikka E-Way on melko lailla kopio Xiaomista niin on Xiaomi kuitenkin tunnetusti se vähän laadukkaampi ja myös hyvä varaosasaatavuudeltaan.
Yllättävän hyvä tarjous kolmosesta kyllä kun katsoo että Essential-mallista karhuavat melkein samaa hintaa.
Itse olisin Pro 2 -mallia suositellut Xiaomilta mutta siinä tulee vähän jo korkeampi hintalappu kuin kolmosen perusmallissa.

Jos kyseessä on eka lauta jota olet ostamassa niin kannattaa huomioida se että todellinen kantama melkeinpä laitteesta riippumatta on puolet ilmoitetusta koska tuo ilmoitettu kantama on pitkälti optimiolosuhteissa kevyellä käyttäjällä ja matalalla nopeudella. Eli kannattaa se haluttu malli katsoa sen mukaan minkälaista matkaa tulee ajettua latausten välillä. Mikään ei ole kusisempaa kuin jäädä puolimatkaan akun loppumisen vuoksi jos jotakin vakiomatkaa tulee ajeltua, esim. kouluun tai töihin.
 
Vaikka E-Way on melko lailla kopio Xiaomista niin on Xiaomi kuitenkin tunnetusti se vähän laadukkaampi ja myös hyvä varaosasaatavuudeltaan.
Yllättävän hyvä tarjous kolmosesta kyllä kun katsoo että Essential-mallista karhuavat melkein samaa hintaa.
Itse olisin Pro 2 -mallia suositellut Xiaomilta mutta siinä tulee vähän jo korkeampi hintalappu kuin kolmosen perusmallissa.

Jos kyseessä on eka lauta jota olet ostamassa niin kannattaa huomioida se että todellinen kantama melkeinpä laitteesta riippumatta on puolet ilmoitetusta koska tuo ilmoitettu kantama on pitkälti optimiolosuhteissa kevyellä käyttäjällä ja matalalla nopeudella. Eli kannattaa se haluttu malli katsoa sen mukaan minkälaista matkaa tulee ajettua latausten välillä. Mikään ei ole kusisempaa kuin jäädä puolimatkaan akun loppumisen vuoksi jos jotakin vakiomatkaa tulee ajeltua, esim. kouluun tai töihin.

Pakko tähän mainita että Verkkiksen Outletissa on mm. Pro 2, Essential ja 3 -malleja tarjolla jos Outlet-kamat kelpaa. Siellä on myös Niu KQi3 Sport -malleja, joita on kehuttu ja ehkä parempia kuin esim. Pro 2.
 
Viimeksi muokattu:
Tällä hetkellä olisi kaksi edullisemman hintaluokan sähköpotkulautaa alennuksessa: Xiaomi Mi Electric Scooter 3 -sähköpotkulauta, Mus | DNA sekä E-Way E-3530 musta. Onko noissa suurempia eroja vai onko jompi kumpi selvästi parempi ostos?
No on. Ensimmäinen on peruslaadukas merkkituote ja toinen on markkinaraon haistaneen kodinkonetalon tilaamaa yölaatuista kuraa, joka on vielä pilattu umpikumeilla. Saattaa toki sekin ajaa täysin asiansa, mutta miksi ostaa pilipalia kun kaupasta saa Ninebotia ja Xiaomia.

Kokonaan toinen näkökanta on sitten se, että kumpikaan ei välttämättä ole mistään kotoisin. Toimintamatka on marginaalinen ja käytännössä nuo sopivat vain kevyille ihmisille. Tällainen läski tuskin pääsee noilla edes sitä puolta luvatusta. Useimmille tulee tuollaisen tuhnun ostamisesta vain paha mieli kun kokeilee parempaa ja tajuaa huuhtaisseensa ainakin kymmeniä prosentteja oikean laudan hinnasta pytystä alas ja hankkineensa itselleen torikaupan vaivan. Siinä vaiheessa vähintään toivoo ostaneensa merkkituotteen jolla on sentään jälleenmyyntiarvoa.
 
Onkohan tämä hintaluokassaan (nyt tarjouksessa 749€) parhaimmistoa? E-Wheels E2S V2 MAX

Tulis hieman yli 100kg (alle 110kg) kaverille lähinnä lyhyeen työmatkaan ja mahdollisesti joskus kaupoilla käymiseen.
Nopeus nyt tuskin on se kynnyskysymys, toki tuon 40kmh version saa varmaan asetuksista myös kulkemaan hiljempaa tarvittaessa?
Dekki ei saa olla ihan mikään älyttömän pieni kun on 46 jalat :D

Ainakin tuohon paljon kehuttuun Ninebotin G30EII verrattuna tehokkaampi moottori, suurempi akku, 25kg suurempi kantavuus?

Halvemmasta hintaluokasta silmään osui Verkkiksessä 489€ tarjouksessa oleva E-way E-5045. Ilmeisesti akunkesto isomman kaverin alla 10km luokkaa mutta se ei ole ongelma. E-Way E-5045 -sähköpotkulauta 489,00
Toisaalta toinen samassa hintaluokassa E-wayn kanssa olisi tuo E2S V2 Pro 2022 joka irtoaisi Gigantista 499€ E2S V2 PRO 2022 - Gigantti verkkokauppa joka kyllä vaikuttaa tuossa 500€ hinnassaan aika hyvältä ostolta? Ainakin tuon E-Wayn lyö moottorissa, akussa, ip luokituksessa, kilon kevyempi, hieman isommat renkaat.

EDIT: Menin sit laittamaan jo tilaukseen ton E2S V2 Pron. Mikä olis fiksuin tapa saada lukkoon joskus (pyörätelineeseen?) esim kaupan edustalla. Kotona pidän kyllä ihan asunnossa. Jotain muuta huomioitavaa kun ensimmäistä skuuttia nyt tulossa? Vuokravehkeillä vaan aiemmin ajanut, ollut toki mopoa ja autoakin. Ja jos jollakin on vinkkiä mistä sais 65-66 koon pyöräilykypärää niin olisin kiitollinen.
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan tämä hintaluokassaan (nyt tarjouksessa 749€) parhaimmistoa? E-Wheels E2S V2 MAX

Ainakin tuohon paljon kehuttuun Ninebotin G30EII verrattuna tehokkaampi moottori, suurempi akku, 25kg suurempi kantavuus?

EDIT: Menin sit laittamaan jo tilaukseen ton E2S. Mikä olis fiksuin tapa saada lukkoon joskus (pyörätelineeseen?) esim kaupan edustalla. Kotona pidän kyllä ihan asunnossa. Jotain muuta huomioitavaa kun ensimmäistä skuuttia nyt tulossa? Vuokravehkeillä vaan aiemmin ajanut, ollut toki mopoa ja autoakin. Ja jos jollakin on vinkkiä mistä sais 65-66 koon pyöräilykypärää niin olisin kiitollinen.

Varmasti ihan käypä peli, itse olisin toki ostanut tunnetulta valmistajalta tunnettua laatua, eli tuon G30E:n.

Lukkoon esimerkiksi tälläisellä: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B06XZT8KZ1 (sopivan kokoinen + mukana teline minkä saa laudan tankoon) mutta kannattaa ehdottomasti ensisijaisesti talutella lautaa mukana kaupassa tms., sillä eipä mikään lukko motivoitunutta varasta estä.
 
Varmasti ihan käypä peli, itse olisin toki ostanut tunnetulta valmistajalta tunnettua laatua, eli tuon G30E:n.

Lukkoon esimerkiksi tälläisellä: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B06XZT8KZ1 (sopivan kokoinen + mukana teline minkä saa laudan tankoon) mutta kannattaa ehdottomasti ensisijaisesti talutella lautaa mukana kaupassa tms., sillä eipä mikään lukko motivoitunutta varasta estä.
Vaikuttaa hyvältä. Ja tarkennukseksi päädyin siis tohon gigantin V2 Prohon. 500e on mielestäni ihan käypä raha siitä ekaksi laitteeksi lyhyille matkoille, mutta sillä nyt ei lukituksen kannalta väliä. Pitkiä aikoja ei oo tarkotus roikottaa missään narun jatkeena mutta joskus tulee aina pakosti sellainen tilanne
 
Saako noihin, autonrengas tyyppisiin venttiileihin jotain jatkopaloja, kun selvästi olisi tilaa, mutta ventiili on niin syvällä että ei vaan saa tiivistä liitosta, vaan fuskaa senverran että putkesta häviä paineet, ennekuin painemittari ehtii antaa lukemia. Tilaa kyllä olisi pidemmälle venttiilille.

Edit: Mukana tulee jatkoletku venttiilille, mutta tuo päästää ilmat pois vaikka miten nopeasti yrittäisi ruuvata irti.
 
Viimeksi muokattu:
Jos täällä on vielä joku joka luottaa / uskoo e-wayn ihmeisiin niin täällä olisi laturi myynissä halvalla laittakaa yv :)
 
Saako noihin, autonrengas tyyppisiin venttiileihin jotain jatkopaloja, kun selvästi olisi tilaa, mutta ventiili on niin syvällä että ei vaan saa tiivistä liitosta, vaan fuskaa senverran että putkesta häviä paineet, ennekuin painemittari ehtii antaa lukemia. Tilaa kyllä olisi pidemmälle venttiilille.

Edit: Mukana tulee jatkoletku venttiilille, mutta tuo päästää ilmat pois vaikka miten nopeasti yrittäisi ruuvata irti.
Mikä laite kyseessä tarkalleen? Aika monenlaista kikkailua nähnyt eri lautojen kanssa siinä miten pitkälle se venttiili sieltä tulee esille. Yhdessäkään ei ole se venttiili itse ollut liian lyhyt vaan pikemmin niin että rengas on ollut mutkalla tai jotakin niin että se venttiili ei ole päässyt ulos kokonaan.

Jos sulta löytyis joku mutteri tai mikä hyvänsä jonka saisi vähän siihen venttiilin kärkeen ruuvattua ja sitten hiukan sivuille nitkuttelemalla nykäistyä vähän pidemmälle niin voisi auttaa. Rengas joko täytenä tai sitten tyhjennettynä niin se voisi hiukan elää siinä mukana. Tai vaikka jollain kärkipihdeillä venttiilin reunasta kiinni ja pieni hellä veto että tulisiko se sieltä.

Mutta jos kyseessä on eturenkaan rummun peittämä venttiilin pää niin se ei välttämättä pääse rummun rakenteen vuoksi kunnolla esille. Siinä ei välttämättä venttiilin nykiminen auta.
Vaimon Fitnordissa muistaakseni oli sellainen vai oliko omassa Xiaomin alkuperäisessä sisäkumissa aikanaan (vaihdoin 10" kumin jossa venttiili taisi olla pidempi).
Joka tapauksessa oli laite kumpi hyvänsä niin siinä missä jatkokappale päästi pois ruuvatessa ilmat pihalle niin ostamani Xiaomin matkakompressoripumppu ei päästä ilmoja pois. Se ei siis paina venttiilin keskinastaa pohjaan samalla kun ruuvaat kierrettä auki. Kyllä kyseinen pumppu on muutenkin mulla pelastanut lautojen ilmanpaineiden kanssa näppäilyn ihan tosissaan. En voi kuin suositella.

Näitä muistaakseni halvimmillaan ollut myynnissä 35€ aikanaan. Outletissa oli halvemmalla tällainen mut tähän linkkaan tuon varsinaisella sivulla olevan siltä varalta jos joku myöhemmin lukee niin linkki pitäisi olla vielä halusi silloin. Xiaomi Mi Portable Electric Air Compressor 1S -sähköpumppu 59,90
 
Mikä laite kyseessä tarkalleen? Aika monenlaista kikkailua nähnyt eri lautojen kanssa siinä miten pitkälle se venttiili sieltä tulee esille. Yhdessäkään ei ole se venttiili itse ollut liian lyhyt vaan pikemmin niin että rengas on ollut mutkalla tai jotakin niin että se venttiili ei ole päässyt ulos kokonaan.

Jos sulta löytyis joku mutteri tai mikä hyvänsä jonka saisi vähän siihen venttiilin kärkeen ruuvattua ja sitten hiukan sivuille nitkuttelemalla nykäistyä vähän pidemmälle niin voisi auttaa. Rengas joko täytenä tai sitten tyhjennettynä niin se voisi hiukan elää siinä mukana. Tai vaikka jollain kärkipihdeillä venttiilin reunasta kiinni ja pieni hellä veto että tulisiko se sieltä.

Mutta jos kyseessä on eturenkaan rummun peittämä venttiilin pää niin se ei välttämättä pääse rummun rakenteen vuoksi kunnolla esille. Siinä ei välttämättä venttiilin nykiminen auta.
Vaimon Fitnordissa muistaakseni oli sellainen vai oliko omassa Xiaomin alkuperäisessä sisäkumissa aikanaan (vaihdoin 10" kumin jossa venttiili taisi olla pidempi).
Joka tapauksessa oli laite kumpi hyvänsä niin siinä missä jatkokappale päästi pois ruuvatessa ilmat pihalle niin ostamani Xiaomin matkakompressoripumppu ei päästä ilmoja pois. Se ei siis paina venttiilin keskinastaa pohjaan samalla kun ruuvaat kierrettä auki. Kyllä kyseinen pumppu on muutenkin mulla pelastanut lautojen ilmanpaineiden kanssa näppäilyn ihan tosissaan. En voi kuin suositella.

Näitä muistaakseni halvimmillaan ollut myynnissä 35€ aikanaan. Outletissa oli halvemmalla tällainen mut tähän linkkaan tuon varsinaisella sivulla olevan siltä varalta jos joku myöhemmin lukee niin linkki pitäisi olla vielä halusi silloin. Xiaomi Mi Portable Electric Air Compressor 1S -sähköpumppu 59,90
Eli tuo Vsett laudan venttiili on niin tiukassa paikassa että tuollainen normaali klipsautettava täyttöpää jää juuri ja juuri niin vajaaksi että ei tiivisty kunnolla. Pystyy kyllä täyttämään, mutta painemittari ei näytä painetta. Pari milliä pidempi venttiili niin tiivistyisi hyvin, mutta kai tuohon jonkun jatkopalan saa.(meni nyt ilmeisesti 2 sisäkumia liian pienen paineen takia)
 
Näitä muistaakseni halvimmillaan ollut myynnissä 35€ aikanaan. Outletissa oli halvemmalla tällainen mut tähän linkkaan tuon varsinaisella sivulla olevan siltä varalta jos joku myöhemmin lukee niin linkki pitäisi olla vielä halusi silloin. Xiaomi Mi Portable Electric Air Compressor 1S -sähköpumppu 59,90

Dna:lla ollut nyt hetken tarjouksessa. Näkyy verkkosaldo loppu, mutta kivijalasta löytyy Xiaomi Mi Portable Electric Air Compressor 1S -ilm | DNA (~39e)
Voin itse kans suositella. Pari vuotta ollut käytössä ja ihan loistopeli

Niin ja tämä myös saattaa helpottaa elämää 2.3€ 21% OFF|For Xiaomi Mijia M365 1s/pro Max G30 Electric Scooter Extension Air Pump Valve Motor Front Wheel Scooter Inflatable Air Nozzle - Scooter Parts & Accessories - AliExpress
 
Kiitos, Juuri tuollaista etsinkin.
Kannattaa katsella tarjonta tarkemmin. Tuossa linkatussakin perus ali eli tiettyyn tarpeeseen kallista, muuten halpaa. Toki tuokin on kestettävä hinta mutta itse maksoin luokkaa euron neljästä.

Ja näitähän ei tosiaan ainakaan Xiaomin kanssa ole tarvinnut kun Xiaomin pumppu. Mutta muuten ehdoton lisävaruste em pumpun pussiin varoiksi.
Jos oikein pahan näköistä venttiiliä niin voi toki jatkon ensin, pumpun vasta sitten. Tuskin pumpun letkusta heti kierteet katoavat mutten aivan kaikkeen viitsi silti suoraan.
 
Kannattaa katsella tarjonta tarkemmin. Tuossa linkatussakin perus ali eli tiettyyn tarpeeseen kallista, muuten halpaa. Toki tuokin on kestettävä hinta mutta itse maksoin luokkaa euron neljästä.

Ja näitähän ei tosiaan ainakaan Xiaomin kanssa ole tarvinnut kun Xiaomin pumppu. Mutta muuten ehdoton lisävaruste em pumpun pussiin varoiksi.
Jos oikein pahan näköistä venttiiliä niin voi toki jatkon ensin, pumpun vasta sitten. Tuskin pumpun letkusta heti kierteet katoavat mutten aivan kaikkeen viitsi silti suoraan.
Joo, tosiaan joutui laittamaan Xiomin sisäkumin tuohon Vsettiin, kun sen sai nopeasti. Pitää katsella jos löytyisi tuollainen jatke Suomesta.
 
E2S V2 Pro 2022 joka irtoaisi Gigantista 499€ E2S V2 PRO 2022 - Gigantti verkkokauppa joka kyllä vaikuttaa tuossa 500€ hinnassaan aika hyvältä ostolta? Ainakin tuon E-Wayn lyö moottorissa, akussa, ip luokituksessa, kilon kevyempi, hieman isommat renkaat.

EDIT: Menin sit laittamaan jo tilaukseen ton E2S V2 Pron. Mikä olis fiksuin tapa saada lukkoon joskus (pyörätelineeseen?) esim kaupan edustalla. Kotona pidän kyllä ihan asunnossa. Jotain muuta huomioitavaa kun ensimmäistä skuuttia nyt tulossa? Vuokravehkeillä vaan aiemmin ajanut, ollut toki mopoa ja autoakin. Ja jos jollakin on vinkkiä mistä sais 65-66 koon pyöräilykypärää niin olisin kiitollinen.
Laitoinkin sit tilauksen peruutukseen. Gigantin kautta myytävä versio on ilmarenkailla ja 20kmh rajoitettu, vaikka Gigantin sivuilla puhutaan puhkeamattomista renkaista eikä tuosta nopeusrajoituksesta mitään mainintaa.
 

Miten haiskahtaa että Taksimafia on ottanut laudat nyt silmätikukseen?
Kovasti olis hinku kieltää koko homma mutta kaikki rajoitukset roiskuis joko julkisen liikenteen tai fillaristien kintuille
 
"– Sähköpotkulautailuun tulisi säätää promilleraja, ja lisäksi laki kypärän käytöstä, vastasi Sakari Puisto (ps.)."

Tällä varmaan saataisiin iso osa ongelmista, onnettomuuksista yms perseilyistä poistettua, mutta miten tuon toteuttaa vuokralautoihin? Eipä juuri mitenkään, ainakaan itseäni ei kiinnostaisi laittaa jotain julkisessa jaossa ollutta kypärää päähän Sen kyllä tietää, että jokainen jonne käy kusemassa siihen pottaan... ja kummoista promillerajaa noihin on myös aika hankala toteuttaa, kun poliiseita tuskin kiinnostaa puhallusratsioita pitää potkulautailijoille, kuten eivät taida pyöräilijöillekkään pitää, vaan toteavat pitkälti että jos se pystyssä pysyy niin antaa mennä vaan. Vuokrapotkulautojen poistokaan tuskin enää onnistuu kun ovat tänne jo tulleet.

Toivottavasti nyt eivät säädä jotain harrastuksen "tappolakia" tähän, kun kuitenkin varmaan suurinosa jotka omistavat oman potkulaudan ajavat tällä järkevästi ja kypärä päässä, poislukien nuoremmat alle 18v sankarit.
 
Nimenomaan, voi promillerajan säätää mutta kukaan sitä ei valvo.
Kypäräpakkoa kokeiltiin aikoinaan pyöräilijöille, ketään ei kiinnostanu niin muotoiltiin "suositeltavaksi"
Tappolakikaan ei onnistu kun sähköassisteiset fillarit kuuluu samaan laariin(joiden hankintaa on tuettu romutuspalkkioiden kautta)
Vuokralauta ongelmien puolesta olkoot yhteydessä vuokrafirmoihin eikä lehden toimitukseen...
 
On kyllä e-wheels erikoinen pulju. Tuotetiedot väärin heidän omilla sivuilla kahden myydyimpien lautojen tiedoissa (V2 MAX ja Pro) tuotetiedot väärin gigantin sivulla. Gigantista tilatessa lähetettiin väärä lähetystunnus mitä ei ole edes olemassa eivätkä suostu keskeyttämään lähetyksen kulkua vaan meinaavat että pitää sit palautella se itse. Kaikenlisäksi maksoin kotiinkuljetuksesta mutta lähettivät sen Postnordin noutopisteeseen. Miettikää 2 kertaa mistä kannattaa tilata. Pakka on siellä ihan levällään ja kaikki sieltä saadut tiedot olleet virheellisiä.
 
Toivottavasti nyt eivät säädä jotain harrastuksen "tappolakia" tähän, kun kuitenkin varmaan suurinosa jotka omistavat oman potkulaudan ajavat tällä järkevästi ja kypärä päässä, poislukien nuoremmat alle 18v sankarit.
Kyllähän tässä on jo hetken aikaa ollu sellanen fiilis et laina-ajallahan tässä jo ollaan tän touhun kanssa, ellei päätöksiä tehdessä erityisesti keskitytä noihin vuokralautoihin, mikä olis toisaalta ihan hyvä veto koska ihan puhtaasti valtaosa perseilyistä tapahtuu niillä. Oon jopa ite ihan positiivisesti yllättyny siitä et kuinka moni omalla laudalla liikkuja on tullu edes se kypärä päässä vastaan tänäkesänä. Viime kesänä tuntu et juurikaan kellään ei mitään suojavarusteita ollu mukana.

Tuli tossa pari jotain ala-asteikästä skidiäkin vastaan kypärät päässä. Niillä oli toki alla joku helvetin tehokas Dualtronin näkönen vehje joka oli oikeasti aika saatanan huolestuttava näky kun noihan kulkee järjestään yli 70kmh, eli jos oikeen hyvä tuuri käy rysäyttäessä niin ei jää paljoa kerrottavaa, oli kypärää tai ei. Herää vaan vähän kysymys et mitähän niitten vanhempienkin päässä liikkuu kun päästää skidit joilla ei oo mitään käsitystä liikennesäännöissä tollasella vehkeellä liikenteeseen. Ei varmaan silmien lisäks juurikaan mitään kun hetken miettimisen jälkeen tulee aika monta huonoa skenaariota mieleen ja aika vähän hyviä.
 
@Raxama
Meillä kans kaksi veljestä jotakin 10-12v vetelee jollain Zero 10X -laudoilla. Yllättäin kun ein kerran näin pienet poijjaat lähemmäs 2k€ laudoilla ajamassa kun kaikilla muilla vastaantulijoilla täällä päin joko Xiaomia tai Augmentilla.. tai sitten jollain Pirkalla.
 
Joo eihän siinä mitään, kiva et vanhemmilla on sen verran rahaa ja haluu ostaa skideilleen jotain siistiä ja kallista, mut pitäis olla sitä älyäkin sen kanssa et tietää et mitähän sitä on ostamassa ja onko ees laillista. Toki jos ne laudat on rajotettu siihen 25kmh niin sit kai se on jotenkin etäisesti fine, jotenkin vaan kuvittelisin et sellanen max 20kg painonen M365 tai Max G30 olis kuitenkin noille natiaisille osuvammat laudat kun tollaset +35kg painoset järkäleet joitten hallinta on huomattavasti hankalampaa ja satavarmasti noi skidit ei niitä saa nostettua mihinkään.

Kyllähän noita on tosiaan ollu otsikoissakin et skidit pysäytetty jostain +60kmh vauhdeista ajamassa kakspäällä ilman kypärää. Näissä hommissa toivoo et poliisit puuttuu tohon touhuun ja kirjottaa vanhemmille tuntuvat sakot ennenkun mitään pahempaa käy, kun noissa tuntuu olevan vähän sellanen homma et se ei oo kyse et tapahtuuko vai ei, vaan se et millon tapahtuu.
 
No on. Ensimmäinen on peruslaadukas merkkituote ja toinen on markkinaraon haistaneen kodinkonetalon tilaamaa yölaatuista kuraa, joka on vielä pilattu umpikumeilla. Saattaa toki sekin ajaa täysin asiansa, mutta miksi ostaa pilipalia kun kaupasta saa Ninebotia ja Xiaomia.

Kokonaan toinen näkökanta on sitten se, että kumpikaan ei välttämättä ole mistään kotoisin. Toimintamatka on marginaalinen ja käytännössä nuo sopivat vain kevyille ihmisille. Tällainen läski tuskin pääsee noilla edes sitä puolta luvatusta. Useimmille tulee tuollaisen tuhnun ostamisesta vain paha mieli kun kokeilee parempaa ja tajuaa huuhtaisseensa ainakin kymmeniä prosentteja oikean laudan hinnasta pytystä alas ja hankkineensa itselleen torikaupan vaivan. Siinä vaiheessa vähintään toivoo ostaneensa merkkituotteen jolla on sentään jälleenmyyntiarvoa.

Umpikumit on kivat siinä vaiheessa, kun kumi puhkeaa kun kilsoja on takana 50... Ja mitä kulkuun tulee, niin toi kolmonen lentää tän läskin alla kyllä ihan kiitettävät 25 omaan mittariinsa. Hyvin kyllä tuonkin kumit falskaa ilmaa, mutta DNA:lta tuli napattua toi Xiaomin kompura 39egellä. Passeli vehje.
Mieluummin olisin silti ottanut ton Ninebotin G30:n todistetulla vedenkestolla (jos olisi ollut varaa, tuli ostettua tämä vaan kun takseja ei saanut aamuisin ja oli menoa), tän kanssa saa vissiin vähän stressailla. Itse en ole viitsinyt sateessa ajella ollenkaan.
 
Umpikumit on kivat siinä vaiheessa, kun kumi puhkeaa kun kilsoja on takana 50... Ja mitä kulkuun tulee, niin toi kolmonen lentää tän läskin alla kyllä ihan kiitettävät 25 omaan mittariinsa. Hyvin kyllä tuonkin kumit falskaa ilmaa, mutta DNA:lta tuli napattua toi Xiaomin kompura 39egellä. Passeli vehje.
Mieluummin olisin silti ottanut ton Ninebotin G30:n todistetulla vedenkestolla (jos olisi ollut varaa, tuli ostettua tämä vaan kun takseja ei saanut aamuisin ja oli menoa), tän kanssa saa vissiin vähän stressailla. Itse en ole viitsinyt sateessa ajella ollenkaan.
No se kumin puhkeaminen tapahtuu tasan kahdesta syystä. Eka on huono tuuri, oot ajanu jonkun päältä ja siitä tullu ja toinen huomattavasti yleisempi on se et porukka ei hiffaa kattoa ilmanpaineita. Omassa vanhassa xiaomissa ne paineet tippu sieltä 50psi yllättävän nopeasti ja niitä sai vähintään kerran viikossa tarkistella, mieluusti useammin. Tolla kikalla 1800km ilman mitään rengasrikkoa, lauta kun meni eteenpäin niin viikon päästä uus omistaja pisti viestiä et kumi puhki. Varmaan voitte arvata oliko tarkistellu paineita?

Ajoin kans ite omalla M365 pari kertaa ihan kunnon kaatosateessa, en ollu parannellu vedenkestoa mitenkään ja ei kyllä minkäänlaista ongelmaa ilmennytkään. Se on ihan hyvin vesieristetty, ei niin hyvin ku Ninebot mut riittävän hyvin. Oma oli tosin Essential joten en tiedä sit onko tohon kolmoseen muutettu jotain vaiko ei, uskoisin et ei ainakaan huonompaan suuntaan. En silti tosin kannusta ajamaan sateessa koska se nyt on vaan vähän perseestä ja aika vaarallistakin.
 
En silti tosin kannusta ajamaan sateessa koska se nyt on vaan vähän perseestä ja aika vaarallistakin.
Se on tavallista vaarallisempaa vain jos ajaja on aivan uusi tai yleisesti ja kroonisesti liikennetaidoton. Jos kykenee oppimaan ajamaan turvallisesti millään, vaaraa ei ole. Matkanteko vain hidastuu.

Ikävää se kyllä on. Etenkin kun säilyttää lautaa sisällä.
Ostaa suoraan umpikumin vanteella, niin pääsee tosta kikkailusta.
Toki tällä tavoin on joko heti tai lopulta ostettava vanne umpikumilla ja moottori umpikumilla.
 
Vittumaista oli ajaa tänään rautatieasemalta krunikkaan ja takaisin.

Ei oikein saanut selvää missä saa ajaa ja missä ei ja missä menee pyörätiet ja missä ei.

Lisäksi joka saatanan risteyksessä epämääräisen korkeita kanttareita ja talojen reunasta ajotielle kaivettuja sadevesiuria , joihin renkaat paukkui ja sai aina jarruttaa miniminopeuteen ja sen lisäksi mukulakivikatuja ja tietöitä ja muita esteitä joka paikka täynnä.

Parin kilsan matka krunikkaan vähintään tuplaantui, kun sai pyöritellä päätä mihin voi ajaa ja tietenkin ajelin ihan päin vittua.

En yhtään ihmettele miksi vuokralaudoilla ajellaan jalkakäytävillä ja siellä mistä vaan pääsee pisteestä A pisteeseen B.
 
Se on tavallista vaarallisempaa vain jos ajaja on aivan uusi tai yleisesti ja kroonisesti liikennetaidoton. Jos kykenee oppimaan ajamaan turvallisesti millään, vaaraa ei ole. Matkanteko vain hidastuu.

Ikävää se kyllä on. Etenkin kun säilyttää lautaa sisällä.
No siis joo liikennetaidottomille ajaminen on aina vaarallista, mut pointtina oli et sateella tiemerkinnät, kaivonkannet yms metallit ja tälleen syksysin lehdetkin on sen verran liukkaita et jos niitten päällä testailee jarruja tai tehokkaammalla laudalla kiihdyttää niin pito kyllä varmasti loppuu kesken. Toki jos toi on tiedossa ja siihen osaa varautua niin eihän se sit käytännössä vaarallista oo, mut silti sateella on enemmän mahdollisia vaaratilanteita kun kuivalla kelillä, mikä tässä olikin se pointti.
 
Vittumaista oli ajaa tänään rautatieasemalta krunikkaan ja takaisin.

Ei oikein saanut selvää missä saa ajaa ja missä ei ja missä menee pyörätiet ja missä ei.

Lisäksi joka saatanan risteyksessä epämääräisen korkeita kanttareita ja talojen reunasta ajotielle kaivettuja sadevesiuria , joihin renkaat paukkui ja sai aina jarruttaa miniminopeuteen ja sen lisäksi mukulakivikatuja ja tietöitä ja muita esteitä joka paikka täynnä.

Parin kilsan matka krunikkaan vähintään tuplaantui, kun sai pyöritellä päätä mihin voi ajaa ja tietenkin ajelin ihan päin vittua.

En yhtään ihmettele miksi vuokralaudoilla ajellaan jalkakäytävillä ja siellä mistä vaan pääsee pisteestä A pisteeseen B.
Helsingin keskusta on todella huono ajaa, jos ei ole valmista reittiä muistissa. Lisäksi vielä kaduilla on paljon kuoppia ja tietöitä, pitää olla tarkkana. Kaupungin karttapalvelussa on pyöräteiden ylläpito loppunut 2014, ehkä paras on Helsingin pyöräilykartta vaikka siinäkin on puutteita. Usein kannattaa vain kävellä ja skootilla sitten kun on tilaa.
 
Päivää keskusteluun ja anteeksi jo etukäteen. Mulla pitäis ostaa vedenkestävä sähköpotkulauta enkä jaksanut koko ketjua kahlata läpi. Onko tämmöisiä olemassa ja jos on niin mikä niistä kannattaa ostaa? Edellinen lauta oli Xiaomi s1 ja nyt pitäisi hommata vedenkestävä samantyylinen.
Tässä loppukesästä jäi omat G30 Maxit ulkosalle yöksi, koska sisäänkäynti ok-talossani oli pahasti remppa vaiheessa, lautojen sisälle tuominen olis ollut turhan v-käyrällistä puuhaa. Osui tuuheampi ukkoskuuro kohdalle, yöllä, joka jatkui aamuun saakka tasaisena sateena. Eipä kumpikaan lauta ollut moksiskaan tuosta. Aamulla ajoon normaalisti.
Märällä asfaltilla myös ajettu olosuhteiden pakosta ja sama homma, ei ole ollut murheita. Toki vain rapia 1000 km laudoilla ajettuna mutta näin täällä.
 
No siis joo liikennetaidottomille ajaminen on aina vaarallista, mut pointtina oli et sateella tiemerkinnät, kaivonkannet yms metallit ja tälleen syksysin lehdetkin on sen verran liukkaita et jos niitten päällä testailee jarruja tai tehokkaammalla laudalla kiihdyttää niin pito kyllä varmasti loppuu kesken. Toki jos toi on tiedossa ja siihen osaa varautua niin eihän se sit käytännössä vaarallista oo, mut silti sateella on enemmän mahdollisia vaaratilanteita kun kuivalla kelillä, mikä tässä olikin se pointti.
Entisenä motoristina oppinut missä ei ajeta sateella; Kaivon kannet, Suojatien valkoinen maali(erityisen vaarallinen), Asvaltilla oleva hiekka, Nurmikko, Lehdet/Havunneulaset ja joskus myös kulunut betoni.
Sekä unohtamatta ihan perus vesiliirtoa, ei skuuttien renkaista löydy tarpeeksi uraa siirtää vettä pois alta

Eniten ehken ketuttaa ettei KERSiä saa pois G30:stä kokonaan pois että vois puhtaasti vaihde-vapaalla ajaa liukkaiden kohtien yli, onneksi on kuitenkin takavetoinen että jos luikerrellaan niin ei sentään eturengas lähde alta...
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 991
Viestejä
4 418 023
Jäsenet
73 259
Uusin jäsen
Duane

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom