- Liittynyt
- 10.04.2020
- Viestejä
- 415
Yleensä tulee sekä kesäisin että talvisin akun lämmön tasaantumista kotiutuessa odotettua ennen lataukseen laittamista. Jopa sen verran, että välillä unohtuu koko lataus ja tajuaa sen vasta vähän ennen kuin pitäisi jo liikenteeseen päästä! Onneksi ajelen sen verran lyhyehköjä matkoja, ettei yleensä joudu matkaan lähtöä siirtämään latauksen takia.Sekin on ihan hyvä yleisohje, koska kuluttajilla ei ole keskimäärin mitään käsitystä siitä että latausta koskevat eri vaatimukset kuin käyttöä tai säilytystä, saati että miksi. Useampi eri lämpötila-alue näyttäytyy ilman käsitystä syistä satunnaisena knoppitietona, jota ei varmasti muista.
Kun pakkasessa ajoneuvo yllättäen hyytyy kesken kaiken, luontainen pösilöreaktio on joko kirota sen hajoamista tai "pitäiskö tätä ladata" ja talutusjäädytyksen jälkeen heti johto kiinni.
Harvahan edes haluaa ajaa talvisin. Joko se koetaan epämiellyttävänä ja hankalana, tai kelin puolesta vaarallisena ja mahdottomana - paikasta riippuu, onko tämä todenmukaista vai kuviteltua.
Enhän minäkään haluaisi ajaa talvella, mutta joukkoliikenteen käyttöön en enää sopeudu ja ilman lautaa ei oikein pääse enää liikkeelle. Toivottavasti talvesta tulee ajeluiden kannalta mukava, eikä mikään überkylmä/luminen!