Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Riittäisikö tämmöinen 30 senttiä leveä?Tästäpä olikin pitänyt aiemmin jo kysyä mutta saako tuon lisätangon aseteltua niin että siihen saisi vielä kännykkätelineen niin pitkälle oikealle että kahvalla olevan käden etusormella ylettyisi siihen?
Verrokkina oma nykyinen joka on kaasun väärällä puolella niin ettei kyllä ylety.
Nyt löytyi kunnollisella materiaalilla olevat lukitusmekanismin pultit ja laitoin heti tilaukseen yhden setin.
For Ninebot MAX G30 304 high-strength stainless steel folder screws replace vulnerable screws - AliExpress 18
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Itseasiassa kyllä, varsinkin jos vähän sivuun laitan sen enkä täysin symmetrisesti keskelle. Pitää laittaa tilaukseen.Riittäisikö tämmöinen 30 senttiä leveä?
6.03€ |Bicycle Handlebar Extended Bracket Headlight | Bike Handlebar Extended Bracket - 30cm - Aliexpress
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Nyt löytyi kunnollisella materiaalilla olevat lukitusmekanismin pultit ja laitoin heti tilaukseen yhden setin.
For Ninebot MAX G30 304 high-strength stainless steel folder screws replace vulnerable screws - AliExpress 18
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Noniin ja kysehän oli ohjaustangosta ja sen ruuveista. Osa oli melko löysällä ja nyt ei tarvii enää ihmetellä kun multa oli hävinnyt koukku siitä ylhäältä ja luulin jonkun pöllineen sen, mutta ruuvit vaan löystyneet ja tippunut poisJoo ei kyllä mulla tullu Maxin stongan kiristämisestä yhtään mitään.. Vinkkejä tuon mekanismin ymmärtämiseen? Nyt ihan hemmetin löysällä ja ei viitti paljoo ajaa Tutoriaaleja kattelin, mutta ei siltikään hyvä tullu.
edit: nyt sain ton lukituksen kireäksi, mutta vieläkin kolisee sisältäpäin tankoa heiluttaessa
Jaa-a. Valmiita komponentteja, mittaristoa suunniteltu erikseen käytettävästä kaasuvipuasetelmasta riippumattomaksi jne.En tajua mikshän näihin ei ole tehty kaasuun yhteyteen erillistä näppäintä vaikka siihen sivulle/ylös
Sama syy aina kun tingitään varusteista: Kustannukset.En tajua mikshän näihin ei ole tehty kaasuun yhteyteen erillistä näppäintä vaikka siihen sivulle/ylös
Noniin ja kysehän oli ohjaustangosta ja sen ruuveista. Osa oli melko löysällä ja nyt ei tarvii enää ihmetellä kun multa oli hävinnyt koukku siitä ylhäältä ja luulin jonkun pöllineen sen, mutta ruuvit vaan löystyneet ja tippunut pois
Viestin perusteella olisin muuten ajatellut, että kysyt kannattaako ostaa halpispotkulauta vai Pro/Max, mutta kuvasta hämmentävä twisti. Etsitkö sittenkin sellaista vähemmän tieliikennekelpoista seisten ajettavaa sähkömoottoripyörää? Vai oikeaa sähkömopoa? Ainakaan normaalit taitettavat pikkupyörälliset potkulaudat eivät sovi maatilapihassa ja maastossa rässittäviksi sitten millään tavalla.
Oisko se ensin halppis lauta, näkisi onko käyttöä vai seisooko varastossa.Viestin perusteella olisin muuten ajatellut, että kysyt kannattaako ostaa halpispotkulauta vai Pro/Max, mutta kuvasta hämmentävä twisti. Etsitkö sittenkin sellaista vähemmän tieliikennekelpoista seisten ajettavaa sähkömoottoripyörää? Vai oikeaa sähkömopoa? Ainakaan normaalit taitettavat pikkupyörälliset potkulaudat eivät sovi maatilapihassa ja maastossa rässittäviksi sitten millään tavalla.
Ninebot MAX G30D Puolasta. Jos jää käyttämättömäksi, saa todennäköisesti myydessä omansa pois. Sopii erittäin hyvin juuri 10v ja 40v lapsille. Tänne hankittiin ko. vehje 11v, 13v ja 40v lapsille.Oisko se ensin halppis lauta, näkisi onko käyttöä vai seisooko varastossa.
Kuva on mökiltä, jossa voi sitten päästellä haisevilla ja kovaa ääntä pitävillä
Kaupunkiin ja asfaltti ajoon tulossa, koulumatka etc...
niin hinta vois olla max.500€
Unohda suosiolla ne halppikset ja kuten @Tonnin Seteli sanoikin, valitse Max vs Pro2.Oisko se ensin halppis lauta, näkisi onko käyttöä vai seisooko varastossa.
Kuva on mökiltä, jossa voi sitten päästellä haisevilla ja kovaa ääntä pitävillä
Kaupunkiin ja asfaltti ajoon tulossa, koulumatka etc...
niin hinta vois olla max.500€
Näin siis tilanteessa, jossa takuuta ei arvosta. Se lienee hyvä taas tässäkin kohdassa mainita.Ninebot MAX G30D Puolasta. Jos jää käyttämättömäksi, saa todennäköisesti myydessä omansa pois. Sopii erittäin hyvin juuri 10v ja 40v lapsille. Tänne hankittiin ko. vehje 11v, 13v ja 40v lapsille.
No jaa... Fillarilla ei kalenteria katsota jos sen jaksaa varastosta esiin kaivaa. Ja lauta on kyllä ihan aktiivisessa käytössä, käytännössä päivittäin edelleen. En näe mitään syytä vielä tässä kohden rajoittaa ajamista poislukien vesisateet.Huomaa ehkä jo nyt ketjun aktiivisuudesta, miten harvalukuinen on talvilautailijoiden kuten talvipyöräilijöidenkin klaani. Vaikka vielä on ollut lämpimiä päiviä ja lämpimiä öitäkin, kausi alkaa monilla jo päättyä. Parin viikon sisällä ketju on kuin hautausmaa.
Tämä on kyllä niin totta. Aivan liian paljon kohtaa todella järjettömiä virityksiä ja päälle vielä kaikki vilkkuvat hirvitykset. Kyllä näissäkin saisi oikeasti jotain vaatimusta olla. Välillä tosiaan häiritsee varsin pahasti osan valot.Nuo valot ovat erittäin häikäiseviä ja toivottavasti vain maastokäyttöön tulossa. Tai sitten sammuttaa nuo valot aina kun tulee vastaantulijoita. Itseäni vituttaa rankasti tuolla liikkuvat, joilla valot ylitehokkaat (saa olla tehokkaat jos on kunnolliset) ja / tai suunnattu päin persettä. Nämä kun häikäisee suoraan silmiin, niin lautailijan / pyöräilijän taakse ei näe yhtään, ei mitään hajua onko sieltä tulossa valoton fillari, kävelijä ilman heijastinta tms. Eli ohittaa ei voi kuin aivan matelemalla. Väläytänkin näille aina pitkiä valoja fillarilla liikkuessa. Ja jos valo ei sammu niin jätän pitkät päälle ja kunnolla tööttiä kohdatessa ja sanallisesti palautetta.
Itsellä valona tehokas, mutta vastaantulijoita häikäisemätön stVZO standardin mukainen valo (jossa erikseen pitkät, ne kyllä häikäisee). Ja toisessa pyörässä vastaava, mutta Supernovan valmistama.
Lupine Lighting Systems - E-Bike lights • SL X • SL X (45km / h)
The new SL X is safety, safety by day and safety by night. But it is also an extremely powerful lamp, perfect for fast journeys and, with up to 2100 lumen high beam, the brightest lamp currently approved by the German Road Traffic Licensing Office for S-Pedelecs.www.lupine.de
Onnittelut uudesta ajopelistä.Otin tuon pro2:n näytti olevan paikallisessa powerissa niin päästään leikkimään.
Kiitokset vinkeistä
Lycka till!Otin tuon pro2:n näytti olevan paikallisessa powerissa niin päästään leikkimään.
Kiitokset vinkeistä
Mainittakoon, että taittomekanismin säätö ja kiristys on yleisemminkin käyttäjän tehtäväksi kuuluva perushuolto, ei merkki viasta(vaikka tämä on myös melko yleinen vikakohde kovassa käytössä ja runsaalla ajolla). Välys kuuluu pitää oikeana, ja aluksi se muuttuu sisäänajautumisen takia. Ohjeessakin lienee neuvoja, ainakin joidenkin vehkeiden manuaaleissa on. Nivelen kuuluu olla mahdollisimman välyksetön, mutta tarkoitus on, ettei säätö tee vivun lukitsemisesta raskasta.Yleinen "tyyppivika" mikä tuosta mallista löytyy on ohjaustangon natina. Jos sitä alkaa kuulumaan niin älä lähde ostamaan tiivistepalaa ihan heti sillä usein rungon sisällä olevan mutterin säätäminen auttaa.
Siksi "tyyppivika", ei tyyppivika.Mainittakoon, että taittomekanismin säätö ja kiristys on yleisemminkin käyttäjän tehtäväksi kuuluva perushuolto, ei merkki viasta(vaikka tämä on myös melko yleinen vikakohde kovassa käytössä ja runsaalla ajolla). Välys kuuluu pitää oikeana, ja aluksi se muuttuu sisäänajautumisen takia. Ohjeessakin lienee neuvoja, ainakin joidenkin vehkeiden manuaaleissa on. Nivelen kuuluu olla mahdollisimman välyksetön, mutta tarkoitus on, ettei säätö tee vivun lukitsemisesta raskasta.
Näin se vaan etenee kun perseillään. Eipä harmita yhtään että myin omani pois kun siitä vielä sai hyvät rahat. Sanoisin että tuosta tulee tällä menolla ihan pykälät ja rajoituksia tulee lisää ja lisää. Niin moni on kesän aikana hankkinut omia lautoja ja nyt etenkin parin viime viikon aikana kiinnittänyt huomiota siihen miten epämääräisesti noillakin ajetaan. Ei sentään yhtä hullua menoa kuin vuokralaudoilla ihan jo sen takia että oma lautaa mutta...Ratkaisu tuli Helsingissä: Sähköpotkulaudoilla ajelu loppuu kokonaan viikonloppuöisin
Muutokset astuvat voimaan jo tänään.www.iltalehti.fi
Siten että tuo tulee ennemin tai myöhemmin valitettavasti laajenemaan kyllä jonkun sankarin toimesta myös yksityisiin. Keksitään rajoituksia per alue, kellonaikapohjaista paskaa tms. Vaikeat toteuttaa mutta keksivät kyllä keinon :/. Hyvä että vuokralaudoille tulee nuo rajoitukset, mutta kyllä tuo samantyyppinen ajo kuin niillä on yleistynyt huomattavasti aivan lähi/viimeaikoina (olisiko koulujen alkaminen tms) myös henkilöiden omilla laudoilla. Voi vaan tuo kokonaiskuva/lautojen imago sukeltaa todella paljon vielä tämän syksyn aikana elleivät nuo rajoitukset vuokralaudoilla muuta imagoa parempaan suuntaan.Voinko kysyä että millä tavalla tämä liittyy sinun (tai meidän muiden) potkulautaan?
Lähinnä viestistäsi saa käsityksen että onneksi myit potkulaudan pois, mutta linkkaat uutisen mikä ei liity siihen millään tavalla...
Ainut mikä saattaa muuttua on se, että monet kaupat saattavat alkaa kieltämään perseilijöiden takia sähköpotkulautojen taluttamisen sisällä.
Ihan mielenkiinnosta kyselen minkälaista kestoikää arvelette sähköpotkulaudoilla olevan, onko siis parinvuoden käytön jälkeen täysin kaatopaikkakamaa. Akuthan noista kuolevat ensiksi, pystyykö akkuja vaihtamaan ja onko lauta muutenkin tehty korjattavaksi vai ovatko nämä ihan suoraan kertakäyttöpaskaa?
Itse olen alkanut pikku hiljaa tilaamaan kaikkea sellaista osaa, minkä voisin kuvitella menevät kulutuksessa rikki. Sitten ei tarvitse odotella viikkotolkulla varaosan saapumista ulkomailta.Ihan mielenkiinnosta kyselen minkälaista kestoikää arvelette sähköpotkulaudoilla olevan, onko siis parinvuoden käytön jälkeen täysin kaatopaikkakamaa. Akuthan noista kuolevat ensiksi, pystyykö akkuja vaihtamaan ja onko lauta muutenkin tehty korjattavaksi vai ovatko nämä ihan suoraan kertakäyttöpaskaa?
Itsellä on mennyt rengas hieman "rikki" kun tullut ajettua liian kovaa kivityksistä monesti -> tilasin uuden renkaan -> en ole vieläkään vaihtanut koska tällä "rikkinäisellä" renkaalla on jo 300km takana ja vieläkin kulkee. Mutta onpahan varaosana odottamassa JOS joskus pitää vaihtaa.
Vaikka en yleensä nipota, niin nyt särähtää silmille. Kuvassa kyllä vanne rikki ei rengas.
Minullakin on epäluuloa ja nihilistisiä piirteitä, mutta tämän aiheen osalta betsaisin sille kortille, että nämä tärkeät ja hyvät ihmiset eivät saa pahojaan tehtyä ennen kuin kyllästyvät sähköpotkulautojen vainoamiseen. Yleensä keksivät aina muutaman vuoden välein jonkin uuden kohteen peloilleen.Siten että tuo tulee ennemin tai myöhemmin valitettavasti laajenemaan kyllä jonkun sankarin toimesta myös yksityisiin. Keksitään rajoituksia per alue, kellonaikapohjaista paskaa tms. Vaikeat toteuttaa mutta keksivät kyllä keinon :/. Hyvä että vuokralaudoille tulee nuo rajoitukset, mutta kyllä tuo samantyyppinen ajo kuin niillä on yleistynyt huomattavasti aivan lähi/viimeaikoina (olisiko koulujen alkaminen tms) myös henkilöiden omilla laudoilla. Voi vaan tuo kokonaiskuva/lautojen imago sukeltaa todella paljon vielä tämän syksyn aikana elleivät nuo rajoitukset vuokralaudoilla muuta imagoa parempaan suuntaan.
Kumilla tarkoitetaan ajoneuvoissa yleensä sitä rengasta. Renkaan ja vanteen muodostamaa kokonaisuutta tavataan kutsua pyöräksi.Noh, aattelin että kumi+vanne = rengas koska tässä tapauksessa pitää uusia koko "setti" koska noita ei erikseen myydä. Mutta jooh, vanne paskana.
Ei näistä prkl ikinä tiedä. Nuo prkl vaihtelee niin paljon. Ota sinä tuo positiivinen asennen niin meikä yrittää vastaväitellä negatiivisen puolesta .Minullakin on epäluuloa ja nihilistisiä piirteitä, mutta tämän aiheen osalta betsaisin sille kortille, että nämä tärkeät ja hyvät ihmiset eivät saa pahojaan tehtyä ennen kuin kyllästyvät sähköpotkulautojen vainoamiseen. Yleensä keksivät aina muutaman vuoden välein jonkin uuden kohteen peloilleen.
Sähköpotkulaudat ovat aika arkinen ja yleisesti suuren enemmistön arkea(välillisesti, potentiaalisesti) koskeva pikkuasia, jonka keksiminen silmätikuksi johtuu vain siitä, että ne ovat parin viime vuoden aikana tulleet uutena ilmiönä myös näiden pienten ihmisten elämänpiiriin. Kyllä he innostuvat pian jostain ratsupiiskojen kieltämisestä, (lyijyhaul... eiku sehän meni jo), yleisrajoituksen laskemisesta, oluen laimentamisesta, kananmunien kieltämisestä tai muusta, millä voi uskottavammin jossain viiteryhmässä korottaa itseään muiden yläpuolelle. Helpompiakin ihanneuhreja on. Metsästys- tai maatalousvihaajaksi on vähälahjaisen ja vihamielisen yksilön helppo ryhtyä, jos ei tunne yhtään metsästäjää tai maajussia. Ekologisen kevyen liikenteen vastustaminen ei kanna pitkälle, kun saman öyhöttäjän kaikkien naapurien ja työkaverien lapsilla on sähköpotkulaudat, ja puolet aikuisistakin ajaa.
Nämä eivät enää ole mitään minisuksia tai liitouimapatjoja tai minimotoja, jotka voisi marginalisoida tappajamopojen kaltaisiksi legendan juuriksi ja yhden hitin tamagotcheiksi, vaan joka toisessa kaupunki- tai lähiötaloudessa jo käytetään tai harkitaan ostoa. Ei trampoliinejakaan ole saatu kiellettyä, vaikka ovatkin oikeasti tyypillisessä käytössä vaarallisia ja monet aktiivisesti ja pakkomielteisesti inhoavat niitä. Sähköpotkulauta ei edes ole pelkästään lelu kuten edellä mainitut, vaan enimmältä osin samantapainen hyötytavara kuin polkupyörä.
Saatan kyllä olla täysin väärässä. Mistä ihmeestä moinen optimismin purkaus.
Kumilla tarkoitetaan ajoneuvoissa yleensä sitä rengasta. Renkaan ja vanteen muodostamaa kokonaisuutta tavataan kutsua pyöräksi.
Akkupaketille tulee kuitenkin hintaa, etenkin jos sen toivotaan olevan erittäin laadukas. Jonkinasteista kertakäyttökulttuuria voi edistää se, että eihän loppuosa skuutista varsinaisesti maksa paljon - siis valmistajalle, jälleenmyyntihinta on asia erikseen. Jos vaikkapa Ninebot Max on suomiretailina olevinaan 900 euron vehje, mutta sen saa 500 euron kuluttajahintaan toista kautta, ja akkupaketti maksaa puolet tästä viidestä sadasta, voi korjauksen houkuttelevuus kärsiä. Etenkin jos pikakelataan 3 vuotta tästä eteenpäin eikä Max ehkä enää olekaan niin houkutteleva vaihtoehto kuin nyt tai koronakeväänä.Ihan mielenkiinnosta kyselen minkälaista kestoikää arvelette sähköpotkulaudoilla olevan, onko siis parinvuoden käytön jälkeen täysin kaatopaikkakamaa. Akuthan noista kuolevat ensiksi, pystyykö akkuja vaihtamaan ja onko lauta muutenkin tehty korjattavaksi vai ovatko nämä ihan suoraan kertakäyttöpaskaa?
Tämähän riippuu aivan laudasta ja käytöstä. Mutta ei, ei ainakaan oma reilu pari vuotta vanha M365 Pro ole lähelläkään kaatopaikkakamaa vaan aika kaukana siitä.Ihan mielenkiinnosta kyselen minkälaista kestoikää arvelette sähköpotkulaudoilla olevan, onko siis parinvuoden käytön jälkeen täysin kaatopaikkakamaa. Akuthan noista kuolevat ensiksi, pystyykö akkuja vaihtamaan ja onko lauta muutenkin tehty korjattavaksi vai ovatko nämä ihan suoraan kertakäyttöpaskaa?
Tuskin lakiin saadaan pykälää missä yksityiskäyttäjiä voitaisiin jollain tavalla rajoittaa potkulaudan käytössä ja kuten aikaisemmin sanoin, silloin säännön pitäisi ulottua myös polkupyöräilijöihin, koska niiden säännöillä ajaminen tälläkin hetkellä tapahtuu.
Myöskään vuokrafirmojen ei olisi tarvinnut suostua rajoituksiin, mutta varmaan siksi suostuivat, ettei kaupunki tee omaa sisäistä sääntöä niiden käytössä. Yhteistyössä kaupungin ja vuokrafirmojen kanssa ajelua voidaan kuitenkin jatkaa, vaikkakin rajoituksin.
Tätä voi varmasti ajatella monella eri tavalla. Itse menen kyllä herkästi sinne laudattomaan kauppaan. En näe mitään järkevää syytä antaa lupaa viedä niitä lautoja varsinkaan pienempiin kauppoihin. Ei niisssä muutoinkaan ole liikaa tilaan. Suuremmissa taas näkee "kyllä täällä saa sisällä ajaa" turhan usein. Joku kauppakeskuksen pitkä käytävä nyt lähinnä ruokkii ajatusta ajella.Tuskin tulee tätäkään koska eihän kukaan vuokralautoja sisätiloissa vie muutenkaan. Ja jos omaa lautaa ei voi sisälle viedä = asiakas menee toiseen kauppaan esim jos ei ole mahdollista saada fiksusti lukkoon.Ainut mikä saattaa muuttua on se, että monet kaupat saattavat alkaa kieltämään perseilijöiden takia sähköpotkulautojen taluttamisen sisällä.
On pakko ihmetellä ihan ääneen. Sinulla on siis ehjä vanne olemassa mutta haluat tietoisesti ajaa rikkinäisellä?Noh, aattelin että kumi+vanne = rengas koska tässä tapauksessa pitää uusia koko "setti" koska noita ei erikseen myydä. Mutta jooh, vanne paskana.
On pakko ihmetellä ihan ääneen. Sinulla on siis ehjä vanne olemassa mutta haluat tietoisesti ajaa rikkinäisellä?
Toki, takana ei ole niin kriittinen ja tuskin tuo tuosta heti hajoaa. Itse en kuitenkaan ottaisi muutaman kympin osan takia riskiä vaan vaihtaisin suosiolla saman tien. Ihan jo sillä, ettei kiinnostaisi kävellä, jos sattuu hajoamaan ties miten ja pitkällä himasta. Ja jos laudalla ajellaan yli sallitun, sitä mielummin kriittiset osat kuitenkin kunnossa.
Matka voi päätyä nenä edellä tonttiin, jos tuo vanne antaa lopullisesti periksi ja hirttää kiinni tuohon renkaan kiinnityksessä olevaan metalliin.Lähinnä kun tuo on täyskumi rengas niin tuo hajonnut vanne tuo ehkä hieman joustoa jopa. Ajelen suht lyhyttä työmatkaa päivittäin joten jos vaikka lahoaakin lopullisesti niin ei haittaa kun etäisyydet on lyhyet. Mutta en usko että tuo tulee ihan heti lahoomaan ellen tarkoituksella aja koko paino päällä isompaan kivitykseen.
Itsellä m365 pro ollut 3 vuotta ajossa (yli +10 asteen keleillä), ja hyvin tuo vielä toimii. Tähän mennessä tarvinnut vaihtaa pari sisäkumia ja takalokari joka tyyppivikana näissä lohkeaa. Akku kestää kuin uudessa, tai ainakaan sitä ei käytössä huomaa että olisi heikentynyt. En näe syytä miksei menisi toiset 3 vuotta ellei elektroniikka antaudu. Kilsoista en kyllä tiedä paljonko on tullut, en ole käyttänyt appeja pariin vuoteen.Ihan mielenkiinnosta kyselen minkälaista kestoikää arvelette sähköpotkulaudoilla olevan, onko siis parinvuoden käytön jälkeen täysin kaatopaikkakamaa. Akuthan noista kuolevat ensiksi, pystyykö akkuja vaihtamaan ja onko lauta muutenkin tehty korjattavaksi vai ovatko nämä ihan suoraan kertakäyttöpaskaa?