Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Onko nykyisissä sähköpyörissä valmiina jotain varkaudenestoa? Esim puhelin toimisi avaimena ja voiko sen naittaa siihen että voro ei pysty käyttämään moottoria ollenkaan.

suosittelen biltema tai sanotaan mihin vain edullisen pään fillariin ostamaan erilliset renkaat. On meinaa luokkaa mukavampi ajaa hyvällä renkaalla. rullaavuus ja liki äänetöntä menoa. Olen omiin pyöriini ostanut uudet gummit ja on kannattanut!
heitetääs omat mietteet. Omistan bilteman mtb sähköpyörän maksoin siitä poistohinnan. akussa lukee v2018 kait tuo vielä ainakin 3 vuotta palvelee, että 10 vuotta mittarissa. Kyllä kulkee ja vie kauppaan ja takaisin uskollisesti. Pyöräni on kaupassa käymistä varten. perus hybridipyörä on myös kuntoilua varten erikseen tullut hankittua.
Sen suuremmin ei tule fillaroitua. kaudessa ehkä vain 400-800km.
Pohtinut päivittää gzr volar-e49 ja tähyillyt kpl määriä vk.com varastossa, että kohta pitäs ostaa jos meinaa. no 1799 on tuhatkahdeksansataa euroa. Julmettu summa verrattuna mihin tottunut. Minua alkanut kiinostaa matalarunkoinen fillari, koska joka kerta, kun astun pyöräni selkään mielessä käy miksi vitussa keskiputki on miestenpyörässä niin korkealla. Ärsyttävä jalannosto jäisi historiaan päivityksen ansiosta. No etujakin on siihen saa kiinni jotain ja siitä saa hyvin pyörän kiinni.

Miettinyt pääni puhki että järkevintä on ajaa oma pyörä loppuun, koska käyttö on suht pientä matkaa. Ja tällaiseen a to b ajoon käy olemassaoleva.
Optimi hankinta olisi ehkä max3vaihteinen, jossa on vielä vahvalla jäykällä ketjulla tai hihnavetoinen, jotta huolto tarve olisi mahdom olematonta. En ole pyöriäni koskaan käyttänyt huollossa. keskiömoottoria ei ole ollut, ja minusta se on typerä, kun vertaa takatuuppariin, joka puskee ja hellii voimansiirtoon liittyviä komponentteja.
Odottelisin kun nykyinen bilteman mtb sähkis 1099e tulisi poistotuotteeksi, vaivattomin valinta itselleni kun tuttu.
 
Pyörän osissa huomannut että keskitalvi parasta aikaa tilata kalliimpia osia. Tyyliin keulaa tai jarrupakettia (noita tarkkailin itse tänä talvena), edellisen mallivuoden tavaroita myydään ainakin bike-discountissa ja bike24 ssä puoleen hintaan tai halvemmalla. Kokonaisissa pyörissä varmaan loppu syksy? Varastot tyhjiksi, pyörät vie tilaa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko nykyisissä sähköpyörissä valmiina jotain varkaudenestoa? Esim puhelin toimisi avaimena ja voiko sen naittaa siihen että voro ei pysty käyttämään moottoria ollenkaan.
Omasta puolestani voin puhua vain Bosch gen4. performancesta. Sen saa kiinnitettyä puhelimeen ja rekistöröityä nettiin. Eli varmaan melkein käyttökelvoton perus varkaalle. Toisaalta siihen tehdään virityspalikoita mitkä ohittaa kaikki rajoitukset joten eiköhän nuo varkauden estotkin saa ohitettua jos osaamista löytyy.
 
keskiömoottoria ei ole ollut, ja minusta se on typerä, kun vertaa takatuuppariin, joka puskee ja hellii voimansiirtoon liittyviä komponentteja.
Moottoreissa on puolensa ja puolensa. Keskiömoottori on hyvä kun paino on alhaalla ja keskellä, ja takavannekin on tavallinen. Takatuupparissa sitten etuna mainitsemasi hellyys voimansiirrolle.

Kaupunkipyörässä takaveto puoltaa minusta paikkaansa, maastopyörässä ei oikein.
 
Etumoottorikin on hellä voimansiirrolle! Ja kun molemmat pyörät vetää, on pito parempi ja takarengas ei kulu niin paljoa. Myös paino jakautuu tasaisesti. Perinteiset vaihteet edessä 3 ja takana 7.
 
Pyörän osissa huomannut että keskitalvi parasta aikaa tilata kalliimpia osia. Tyyliin keulaa tai jarrupakettia (noita tarkkailin itse tänä talvena), edellisen mallivuoden tavaroita myydään ainakin bike-discountissa ja bike24 ssä puoleen hintaan tai halvemmalla. Kokonaisissa pyörissä varmaan loppu syksy? Varastot tyhjiksi, pyörät vie tilaa.
Pyörä- ja osavalmistajat laittoivat tuotannot kiinni Covidin takia ja sitten varastot loppuivat. Sen jälkeen tekivät aivan järjettömät varastot tavaraa ja samaan aikaan valmistajia tuli ovista ja ikkunoista lisää. Alennuksia ei käytännössä nähty kolmeen vuoteen ollenkaan ja hinnat hilattiin pilviin.

Nyt on viimekesästä asti saanut palikkaa ja pyörää ihan hyvillä alennuksilla. Olen itsekin ostanut jotain kuranttia tavaraa -70% alesta Saksankaupoista.

Nyt on sellainen tilanne että ihmisten rahat on loppu, varastot on täynnä ja valmistajia menee konkurssiin. Heidän on nyt pakko dumpata tavaraa alennuksilla kun muutakaan eivät voi. Olen siinä käsityksessä että nämä alennukset eivät ole loppumassa kesäkaudella vaan kiihtymässä. Tilanne on pysyvä sen suhteen.

Itse olen sitä mieltä että pyöräkampe on aina ollut ylihinnoiteltua ja voisi verrata vaikka veneily- ja golftarvikkeisiin joissa katteet ovat pilvissä. Vertaat mitä tahansa Kiinassa tuotettua romua vs. joku Shimanon vaihtaja niin huomaat että kate on massiivinen, huolimatta -50% alennuksistakin.
 
Puolison 6v vanhasta pyörästä hajosi akun liittimen korvakkeet, maahantuoja oli tietenkin sitä mieltä että 800€ ja uusi akku! :facepalm:

Maksoihan noi 2kpl 3x16mm pulttia + M3 mutterit 0,20c ja kestää varmasti sen mitä akkukin enää kestää. Menee muuten pyörä kaatikselle jos akkujen hinnat tuota luokkaa, ei mitään järkeä.

adf.PNG
 
Mikä on "mahdollisimman halvalla" ? Eli pitääkö saada tonnilla vai oletko valmis panostamaan esim. 2000-3000e?

Isoilla merkeillä on pari kertaa vuodessa isompia aleja, mutta realistisesti saadakseen jotain järkevää pitää lompakkoa raottaa n. 2500e vähintään.

Nuo erinäiset tonnin kiinalaisjohdannaisissa sähköpyörissä ei taida hinnat niin hirveästi vaihdella ja tuo tonni alkaa olla järkevä alaraja pyörän hinnalle kun se säästö alkaa olla niin pieni.
Verkkokauppa.comissa on tasaisin väliajoin noita GZR:iä alessa ainakin.

No siis jotain 2000€ hintaluokan pyöriä olen katellut, mutta jos noita nyt 2k maksavia länsimaisia pyöriä saisi mahdollisimman halvalla johonkin toiseen vuodenaikaan niin ihan mielelläni odotan.

Marketeissahan on joskus syksyisin polkupyöriä kovissa alennuksissa, niin mietin onkohan sama efekti havaittavissa noissa merkkiliikkeissä ja vastaavissa, josta saa työsuhdepyöriä.
 
Mikäs olisi paras aika vuodesta katella hyviä tarjouksia? Ensimmäinen sähköpyörä on kiikarissa ja ostan sen jostain vapaus.io:n kumppanilta eli työsuhdepyöräksi, mutta mahdollisimman halvalla ja mikään kiire ei ole.

Onko syksy/talvi parempaa aikaa bongata hyviä tarjouksia vaiko tämä kevät?

XXL:ssä oli vissiin talvella ollut jotain tarjouksia, mutta niistä olen myöhässä.

XXL:ssä oli muutama viikko sitten 499 läskipyörä, jossa hydraulijarrut ja painoa oli alle 15 tai saman verran ku 27,5+ 29+ renkaisissa.

nytten verkkiksessä näyttäis olevan alennus päällä fillariosastolla

minun mielestä, jos jaksaa sijoittaa työkaluihin, niin paras olis ostaa pyörä ilman sähköä ja sähköistää se bafangin perinteisellä keskimoottorilla, kun peukalokaasulla ei nykyään ole väliä ja vakuutuspakko alkaa vasta 25 kg:n jälkeen eli ei ole väliä onko 250W-1000W, kunhan julkisilla teillä se moottori kytkeytyy pois 25 km/h saavutettua.
keskimoottorissa on vapaaratas eli voi polkea ilman että pyörittää moottoria
ja siihen saa metallisen rattaan sisälle muovisen sijaan. redditissä on juttua näistä ja fb sivut
 

Onko tuosta pyörästä kokemuksia, vai löytyykö samaan hintaluokkaan parempaa keskimoottorilla olevaa? rouva ettii työmatka ajoon edullista sähkäriä
 
Kiitos tästä vinkistä! Laitoin tänään vk.com viestiä tai tein reklamaation aiheen tiimoilta ja sanoinkin, että epäilen moottorin tai kontrollerin pettäneen.

Parin tunnin päästä tulikin vastaus:

"Hei,

kiitos yhteydenotostasi! Ikävä kuulla pyörässä ilmenneistä ongelmista.

Paikkakunnalta ei löydy valtuutettua huoltoliikettä niin, voit takuuhuollattaa/virhevastuuhuollattaa pyörän missä tahansa asiantuntevassa pyörähuollossa.

Pyörähuolto joko laskuttaa suoraan Verkkokauppa.comia (laskutuslomake liitteenä), tai maksat huollon ensin itse, ja me korvaamme sen asiakaspalveluun lähetettyä kuittia ja työraporttia vastaan.

Korvaamme vain takuunalaiset/virhevastuuseen kuuluvat korjaukset, eli samalla kertaa mahdollisesti tehtäviä lisätöitä tai kuluvien osien vaihtoa ei korvata. Huoltopisteet tekevät päätöksen, onko vika takuunalainen/virhevastuuseen kuuluva vai ei.

Ohessa liittenä vielä laskutuslomake huoltoyhtiölle.

Toivottavasti saat pyörän nopeasti kuntoon.
Mukavia ajokilometrejä!
Ystävällisin terveisin"


Isosti kiitos @ossid vinkistä :tup:

Pyörä nyt ollu sen 3vko huollossa(no joo, heillä oli 1,5vko jono siinä). Tuo pyörähän on semmonen "karvalakkimalli" ettei siitä pysty lukemaan mitään vikakoodia muuta ku sen mitä näyttö antaa. Huoltoliike ei oikein osaa lähteä tuota korjaamaan kun ei ole kontrolleria tai uutta moottoria millä testata(kontrollerin tiedän ja ainoa mistä sen saa on tilaamalla AE omien googletusten perusteella, moottorista mikä tuossa on ei mulla ole mitään hajua). Ovat heidän sanojen mukaan yrittäneet soittaa vk.com useasti ja laittaa sähköpostia aiheen tiimoilta osaisko joku kertoa mistä vikaa lähteä etsimään tai tietävätkö suoraan missä vika on. Vk.com ei ole vastannut mitään heille.

Oisko jotain vinkkiä heittää miten asian hoitoon sais vähän vauhtia? Laittelenko ite vk.com aspaan sähköpostia aiheen tiimoilta? Vai pitääkö tässä alkaa lähestymään KKV:a? Huoltoliikkeestä ei itellä ole kokemusta, mutta sen mitä selvittelin FB/jne. kautta niin paikkakunnan "paras" pyörähuolto sähköpyörille.

Pyörähän oli verrattaen halpa(oliko tuo sen 600€) ja toimi hyvin, mittarissa taitaa olla joku 1500km mistä allekirjoittanut on polkenu ehkä 50km :rofl:
 
Pyörä nyt ollu sen 3vko huollossa(no joo, heillä oli 1,5vko jono siinä). Tuo pyörähän on semmonen "karvalakkimalli" ettei siitä pysty lukemaan mitään vikakoodia muuta ku sen mitä näyttö antaa. Huoltoliike ei oikein osaa lähteä tuota korjaamaan kun ei ole kontrolleria tai uutta moottoria millä testata(kontrollerin tiedän ja ainoa mistä sen saa on tilaamalla AE omien googletusten perusteella, moottorista mikä tuossa on ei mulla ole mitään hajua). Ovat heidän sanojen mukaan yrittäneet soittaa vk.com useasti ja laittaa sähköpostia aiheen tiimoilta osaisko joku kertoa mistä vikaa lähteä etsimään tai tietävätkö suoraan missä vika on. Vk.com ei ole vastannut mitään heille.

Oisko jotain vinkkiä heittää miten asian hoitoon sais vähän vauhtia? Laittelenko ite vk.com aspaan sähköpostia aiheen tiimoilta? Vai pitääkö tässä alkaa lähestymään KKV:a? Huoltoliikkeestä ei itellä ole kokemusta, mutta sen mitä selvittelin FB/jne. kautta niin paikkakunnan "paras" pyörähuolto sähköpyörille.

Pyörähän oli verrattaen halpa(oliko tuo sen 600€) ja toimi hyvin, mittarissa taitaa olla joku 1500km mistä allekirjoittanut on polkenu ehkä 50km :rofl:
Miksi et itse kerro vian olevan moottorin johtosarjassa ja pyydä vaihtamaan uusi moottori...?
 
Pyörä nyt ollu sen 3vko huollossa(no joo, heillä oli 1,5vko jono siinä). Tuo pyörähän on semmonen "karvalakkimalli" ettei siitä pysty lukemaan mitään vikakoodia muuta ku sen mitä näyttö antaa. Huoltoliike ei oikein osaa lähteä tuota korjaamaan kun ei ole kontrolleria tai uutta moottoria millä testata(kontrollerin tiedän ja ainoa mistä sen saa on tilaamalla AE omien googletusten perusteella, moottorista mikä tuossa on ei mulla ole mitään hajua). Ovat heidän sanojen mukaan yrittäneet soittaa vk.com useasti ja laittaa sähköpostia aiheen tiimoilta osaisko joku kertoa mistä vikaa lähteä etsimään tai tietävätkö suoraan missä vika on. Vk.com ei ole vastannut mitään heille.

Oisko jotain vinkkiä heittää miten asian hoitoon sais vähän vauhtia? Laittelenko ite vk.com aspaan sähköpostia aiheen tiimoilta? Vai pitääkö tässä alkaa lähestymään KKV:a? Huoltoliikkeestä ei itellä ole kokemusta, mutta sen mitä selvittelin FB/jne. kautta niin paikkakunnan "paras" pyörähuolto sähköpyörille.

Pyörähän oli verrattaen halpa(oliko tuo sen 600€) ja toimi hyvin, mittarissa taitaa olla joku 1500km mistä allekirjoittanut on polkenu ehkä 50km :rofl:

Noitahan on suht helppo testata käyttämällä johtoja yksi kerrallaan pois (PAS, moottori, mahdollinen peukkukaasu) ja sen jälkeen käymällä kaikki johdot irti. Jos vikakoodit ei muutu, niin syy on siinä ettei kontrolleri pysty kommunikoimaan. Tässähän on halvinta kiinalaista sisällä, niin todennäköinen syy on, että siellä on joku heikko liitos joka on sitten alkanut oireilla tärinän seurauksena.

Joka tapauksessa, pommittaisin sinuna vielä itse Verkkokauppaa, ja kainosti mainita että olet tarpeen yhteydessä KKV:oon asian selvittämiseksi.

Miksi et itse kerro vian olevan moottorin johtosarjassa ja pyydä vaihtamaan uusi moottori...?

Tässä kun ei ole tiedossa missä vika on, niin ei kovin lämmittäisi moottorin vaihto jos kontrolleri on kärähtänyt.
 
Noitahan on suht helppo testata käyttämällä johtoja yksi kerrallaan pois (PAS, moottori, mahdollinen peukkukaasu) ja sen jälkeen käymällä kaikki johdot irti. Jos vikakoodit ei muutu, niin syy on siinä ettei kontrolleri pysty kommunikoimaan. Tässähän on halvinta kiinalaista sisällä, niin todennäköinen syy on, että siellä on joku heikko liitos joka on sitten alkanut oireilla tärinän seurauksena.

Joka tapauksessa, pommittaisin sinuna vielä itse Verkkokauppaa, ja kainosti mainita että olet tarpeen yhteydessä KKV:oon asian selvittämiseksi.



Tässä kun ei ole tiedossa missä vika on, niin ei kovin lämmittäisi moottorin vaihto jos kontrolleri on kärähtänyt.
Lämmittää se sikäli, että mikäli verkkis maksaa ja pyörä tulee kuntoon, niin homma on 10+. Jos ei tule tuolla kuntoon, niin seuraavaksi kontrolleri -verkkis maksaa jälleen ja sitten se onkin soiva peli. Tai isoa vikaa ei ainakaan enää ole :rofl: Pyöräliike tai asiakashan ei tuossa häviä. Siinä vain häviää, että odottelee läpi kesän että "saisi yhteyden verkkikseen" toisin sanoen, mitään tapahtuisi
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
274 728
Viestejä
4 734 121
Jäsenet
77 219
Uusin jäsen
ateks

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom