- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 20 823
Keskustelua, kokemuksia ja suosituksia sähköavusteisista polkupyöristä ja muista uuden lainsäädännön sallimista sähkökulkineista, sekä näiden rakennussarjoista ja asennuksesta.
Omien kokemusten mukaan max. 250W moottorilla (ja max. 25km/h nopeudessa) avustava sähköfillari toimii mainiona ylämäkiavustimena ja helpottaa myös kuntoilussa, kun voi pitää yllä haluttua vastusta tasaisemmin. Työmatkaa voi taittaa tarvittaessa vähemmällä hikoilulla, mutta toisaalta mikään ei estä ajamasta silloinkin reippaammin yli avustusrajan.
Loistava keksintö kerrassaan, kunhan vain ostaa (tai rakentaa itse) kunnollisen, eikä näpertele halvimpien kiinalaisten rakennussarjojen ja muilta komponenteiltaan heikkotasoisen fillarin kanssa.
Vuonna 2016 on alkanut näkymään liikenteessä kaikenlaisia muitakin sähkökulkineita. Osa järkevämpiä ja osa sitten vähän vähemmän järkeviä (ja se näkyy myös tilastoissa), mutta hienoa on joka tapauksessa huomata, ettei lainsäätäjä ole jämähtänyt täysin paikoilleen.
Finlex:
Laki ajoneuvolain muuttamisesta 1609/2015 - Säädökset alkuperäisinä - FINLEX ®
Trafi:
Etusivu | Traficom
Muuta mielenkiintoista luettavaa:
http://www.trafi.fi/filebank/a/1448...irta_Kevyet_ajoneuvot_ja_nopeat_traktorit.pdf
Tehokkaammille, mahdollisesti erillisen liikennevakuutuksen tarvitseville sähköfillareille on oma ketjunsa täällä:
Omien kokemusten mukaan max. 250W moottorilla (ja max. 25km/h nopeudessa) avustava sähköfillari toimii mainiona ylämäkiavustimena ja helpottaa myös kuntoilussa, kun voi pitää yllä haluttua vastusta tasaisemmin. Työmatkaa voi taittaa tarvittaessa vähemmällä hikoilulla, mutta toisaalta mikään ei estä ajamasta silloinkin reippaammin yli avustusrajan.
Loistava keksintö kerrassaan, kunhan vain ostaa (tai rakentaa itse) kunnollisen, eikä näpertele halvimpien kiinalaisten rakennussarjojen ja muilta komponenteiltaan heikkotasoisen fillarin kanssa.
Vuonna 2016 on alkanut näkymään liikenteessä kaikenlaisia muitakin sähkökulkineita. Osa järkevämpiä ja osa sitten vähän vähemmän järkeviä (ja se näkyy myös tilastoissa), mutta hienoa on joka tapauksessa huomata, ettei lainsäätäjä ole jämähtänyt täysin paikoilleen.
Finlex:
Laki ajoneuvolain muuttamisesta 1609/2015 - Säädökset alkuperäisinä - FINLEX ®
Trafi:
Etusivu | Traficom
Muuta mielenkiintoista luettavaa:
http://www.trafi.fi/filebank/a/1448...irta_Kevyet_ajoneuvot_ja_nopeat_traktorit.pdf
Tehokkaammille, mahdollisesti erillisen liikennevakuutuksen tarvitseville sähköfillareille on oma ketjunsa täällä:
Moottorilla varustetut polkupyörät (L1e-a,L1e-b) (yli 250 W)
Täällä voi keskustella tehokkaista sähköpolkupyöristä esim. Bafangin 1000W tai CyklonEbiken 32 000W. Miksi oma lanka? Siksi että vakuutuksen vaativat yli 250 W L1e-luokan pyörät sekä muut tehokkaammat harrastelaitteet pysyvät erillään tavallisista tieliikennekäyttöön tarkoitetuista...
bbs.io-tech.fi
Viimeksi muokattu: