Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Onko nykyisissä sähköpyörissä valmiina jotain varkaudenestoa? Esim puhelin toimisi avaimena ja voiko sen naittaa siihen että voro ei pysty käyttämään moottoria ollenkaan.

suosittelen biltema tai sanotaan mihin vain edullisen pään fillariin ostamaan erilliset renkaat. On meinaa luokkaa mukavampi ajaa hyvällä renkaalla. rullaavuus ja liki äänetöntä menoa. Olen omiin pyöriini ostanut uudet gummit ja on kannattanut!
heitetääs omat mietteet. Omistan bilteman mtb sähköpyörän maksoin siitä poistohinnan. akussa lukee v2018 kait tuo vielä ainakin 3 vuotta palvelee, että 10 vuotta mittarissa. Kyllä kulkee ja vie kauppaan ja takaisin uskollisesti. Pyöräni on kaupassa käymistä varten. perus hybridipyörä on myös kuntoilua varten erikseen tullut hankittua.
Sen suuremmin ei tule fillaroitua. kaudessa ehkä vain 400-800km.
Pohtinut päivittää gzr volar-e49 ja tähyillyt kpl määriä vk.com varastossa, että kohta pitäs ostaa jos meinaa. no 1799 on tuhatkahdeksansataa euroa. Julmettu summa verrattuna mihin tottunut. Minua alkanut kiinostaa matalarunkoinen fillari, koska joka kerta, kun astun pyöräni selkään mielessä käy miksi vitussa keskiputki on miestenpyörässä niin korkealla. Ärsyttävä jalannosto jäisi historiaan päivityksen ansiosta. No etujakin on siihen saa kiinni jotain ja siitä saa hyvin pyörän kiinni.

Miettinyt pääni puhki että järkevintä on ajaa oma pyörä loppuun, koska käyttö on suht pientä matkaa. Ja tällaiseen a to b ajoon käy olemassaoleva.
Optimi hankinta olisi ehkä max3vaihteinen, jossa on vielä vahvalla jäykällä ketjulla tai hihnavetoinen, jotta huolto tarve olisi mahdom olematonta. En ole pyöriäni koskaan käyttänyt huollossa. keskiömoottoria ei ole ollut, ja minusta se on typerä, kun vertaa takatuuppariin, joka puskee ja hellii voimansiirtoon liittyviä komponentteja.
Odottelisin kun nykyinen bilteman mtb sähkis 1099e tulisi poistotuotteeksi, vaivattomin valinta itselleni kun tuttu.

Pyörän osissa huomannut että keskitalvi parasta aikaa tilata kalliimpia osia. Tyyliin keulaa tai jarrupakettia (noita tarkkailin itse tänä talvena), edellisen mallivuoden tavaroita myydään ainakin bike-discountissa ja bike24 ssä puoleen hintaan tai halvemmalla. Kokonaisissa pyörissä varmaan loppu syksy? Varastot tyhjiksi, pyörät vie tilaa.

Viimeksi muokattu:
Onko nykyisissä sähköpyörissä valmiina jotain varkaudenestoa? Esim puhelin toimisi avaimena ja voiko sen naittaa siihen että voro ei pysty käyttämään moottoria ollenkaan.
Omasta puolestani voin puhua vain Bosch gen4. performancesta. Sen saa kiinnitettyä puhelimeen ja rekistöröityä nettiin. Eli varmaan melkein käyttökelvoton perus varkaalle. Toisaalta siihen tehdään virityspalikoita mitkä ohittaa kaikki rajoitukset joten eiköhän nuo varkauden estotkin saa ohitettua jos osaamista löytyy.

keskiömoottoria ei ole ollut, ja minusta se on typerä, kun vertaa takatuuppariin, joka puskee ja hellii voimansiirtoon liittyviä komponentteja.
Moottoreissa on puolensa ja puolensa. Keskiömoottori on hyvä kun paino on alhaalla ja keskellä, ja takavannekin on tavallinen. Takatuupparissa sitten etuna mainitsemasi hellyys voimansiirrolle.

Kaupunkipyörässä takaveto puoltaa minusta paikkaansa, maastopyörässä ei oikein.

Etumoottorikin on hellä voimansiirrolle! Ja kun molemmat pyörät vetää, on pito parempi ja takarengas ei kulu niin paljoa. Myös paino jakautuu tasaisesti. Perinteiset vaihteet edessä 3 ja takana 7.

Pyörän osissa huomannut että keskitalvi parasta aikaa tilata kalliimpia osia. Tyyliin keulaa tai jarrupakettia (noita tarkkailin itse tänä talvena), edellisen mallivuoden tavaroita myydään ainakin bike-discountissa ja bike24 ssä puoleen hintaan tai halvemmalla. Kokonaisissa pyörissä varmaan loppu syksy? Varastot tyhjiksi, pyörät vie tilaa.
Pyörä- ja osavalmistajat laittoivat tuotannot kiinni Covidin takia ja sitten varastot loppuivat. Sen jälkeen tekivät aivan järjettömät varastot tavaraa ja samaan aikaan valmistajia tuli ovista ja ikkunoista lisää. Alennuksia ei käytännössä nähty kolmeen vuoteen ollenkaan ja hinnat hilattiin pilviin.

Nyt on viimekesästä asti saanut palikkaa ja pyörää ihan hyvillä alennuksilla. Olen itsekin ostanut jotain kuranttia tavaraa -70% alesta Saksankaupoista.

Nyt on sellainen tilanne että ihmisten rahat on loppu, varastot on täynnä ja valmistajia menee konkurssiin. Heidän on nyt pakko dumpata tavaraa alennuksilla kun muutakaan eivät voi. Olen siinä käsityksessä että nämä alennukset eivät ole loppumassa kesäkaudella vaan kiihtymässä. Tilanne on pysyvä sen suhteen.

Itse olen sitä mieltä että pyöräkampe on aina ollut ylihinnoiteltua ja voisi verrata vaikka veneily- ja golftarvikkeisiin joissa katteet ovat pilvissä. Vertaat mitä tahansa Kiinassa tuotettua romua vs. joku Shimanon vaihtaja niin huomaat että kate on massiivinen, huolimatta -50% alennuksistakin.

Puolison 6v vanhasta pyörästä hajosi akun liittimen korvakkeet, maahantuoja oli tietenkin sitä mieltä että 800€ ja uusi akku! :facepalm:

Maksoihan noi 2kpl 3x16mm pulttia + M3 mutterit 0,20c ja kestää varmasti sen mitä akkukin enää kestää. Menee muuten pyörä kaatikselle jos akkujen hinnat tuota luokkaa, ei mitään järkeä.

adf.PNG

Mikä on "mahdollisimman halvalla" ? Eli pitääkö saada tonnilla vai oletko valmis panostamaan esim. 2000-3000e?

Isoilla merkeillä on pari kertaa vuodessa isompia aleja, mutta realistisesti saadakseen jotain järkevää pitää lompakkoa raottaa n. 2500e vähintään.

Nuo erinäiset tonnin kiinalaisjohdannaisissa sähköpyörissä ei taida hinnat niin hirveästi vaihdella ja tuo tonni alkaa olla järkevä alaraja pyörän hinnalle kun se säästö alkaa olla niin pieni.
Verkkokauppa.comissa on tasaisin väliajoin noita GZR:iä alessa ainakin.

No siis jotain 2000€ hintaluokan pyöriä olen katellut, mutta jos noita nyt 2k maksavia länsimaisia pyöriä saisi mahdollisimman halvalla johonkin toiseen vuodenaikaan niin ihan mielelläni odotan.

Marketeissahan on joskus syksyisin polkupyöriä kovissa alennuksissa, niin mietin onkohan sama efekti havaittavissa noissa merkkiliikkeissä ja vastaavissa, josta saa työsuhdepyöriä.

Mikäs olisi paras aika vuodesta katella hyviä tarjouksia? Ensimmäinen sähköpyörä on kiikarissa ja ostan sen jostain vapaus.io:n kumppanilta eli työsuhdepyöräksi, mutta mahdollisimman halvalla ja mikään kiire ei ole.

Onko syksy/talvi parempaa aikaa bongata hyviä tarjouksia vaiko tämä kevät?

XXL:ssä oli vissiin talvella ollut jotain tarjouksia, mutta niistä olen myöhässä.

XXL:ssä oli muutama viikko sitten 499 läskipyörä, jossa hydraulijarrut ja painoa oli alle 15 tai saman verran ku 27,5+ 29+ renkaisissa.

nytten verkkiksessä näyttäis olevan alennus päällä fillariosastolla

minun mielestä, jos jaksaa sijoittaa työkaluihin, niin paras olis ostaa pyörä ilman sähköä ja sähköistää se bafangin perinteisellä keskimoottorilla, kun peukalokaasulla ei nykyään ole väliä ja vakuutuspakko alkaa vasta 25 kg:n jälkeen eli ei ole väliä onko 250W-1000W, kunhan julkisilla teillä se moottori kytkeytyy pois 25 km/h saavutettua.
keskimoottorissa on vapaaratas eli voi polkea ilman että pyörittää moottoria
ja siihen saa metallisen rattaan sisälle muovisen sijaan. redditissä on juttua näistä ja fb sivut

Onko tuosta pyörästä kokemuksia, vai löytyykö samaan hintaluokkaan parempaa keskimoottorilla olevaa? rouva ettii työmatka ajoon edullista sähkäriä

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
274 631
Jäsenet
77 214
Uusin jäsen
Oak89

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom