- Liittynyt
- 28.06.2017
- Viestejä
- 4 603
Saisiko jonkun tiivistelmän siitä, mitä linkin takana on. Mielellään alkuperäiseen viestiin editoituna, kiitos.
Eikö se aukea sinulle vai oletko vaan laiska?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saisiko jonkun tiivistelmän siitä, mitä linkin takana on. Mielellään alkuperäiseen viestiin editoituna, kiitos.
Taitaa olla pientä kuumotustaEikö se aukea sinulle vai oletko vaan laiska?![]()
Tiivistetysti saksalainen nettikauppajätti Signa Sport United on todettu maksukyvyttömäksi. Konserniin kuuluu useita fillaritarvikeliikkeitä, joista suomalaisille tutuimpia ovat varmaankin Bikester, Fahrrad.de, Probikeshop ja Ortler. Konkurssiuhka koskee myös konsernin brittiläisiä osia, jotka ovat Wiggle ja ChainReactionCycle. Signa Sport United North America lopetti jo toimintansa (siellä brändeihin ovat kuuluneet mm. Vitus ja Nukeproof).Saisiko jonkun tiivistelmän siitä, mitä linkin takana on. Mielellään alkuperäiseen viestiin editoituna, kiitos.
Maksukyvyttömyysongelmat koskevat Suomessakin suosittuja verkkokauppoja, kuten Bikester, Fahrrad.de, Probikeshop ja Ortler.
Konserniin kuuluu myös ulkoilutarvikekauppa AddNature. Konkurssiuhka koskee myös konsernin brittiläisiä osia, jotka ovat Wiggle ja ChainReactionCycle (CRC).
Briteissä toimintaa pyörittävä WiggleCRC-yhtymä ilmoitti vastikään tehneensä 111 miljoonaa euroa tappiota viime syksystä tähän syksyyn.
Turbulenssi tuntuu myös Yhdysvalloissa, jossa Signa Sport United North America lopetti jo toimintansa vain muutaman päivän varoitusajalla. Sikäläisiin brändeihin ovat kuuluneet Vitus ja Nukeproof.
Pelkkien linkkien postaaminen niitä mitenkään avaamatta on foorumin säännöissä kielletty. Syitä on useita. Kyllä se laiskuus on ihan siellä puolella, joka noita postaa ilman mitään tiivistelmää.Eikö se aukea sinulle vai oletko vaan laiska?![]()
Ihan yleisesti pelkkien linkkien postaaminen on typerää. Tiivistelmän tarkoitus on antaa lukijalle mahdollisuus päättää haluaako hän tutustua linkin sisältöön vai ei.Eikö se aukea sinulle vai oletko vaan laiska?![]()
En löytänyt tavallista pyöräilyketjua mutta tännekkin tiedoksi:
Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
Eiköhän se paketti sieltä tule ihan normaalisti - eipä hätiä mitiäVoi hitsi. Maanantantaina just tilasin tavaraa Bikesteriltä. Ilmeisesti kerkesivät paketin kuitenkin jo laittaa matkaan kun Postnordilla on paketin mitat ja paino tiedossa? Seuranta ei kyllä ole pariin päivään muuttunut tuosta rekisteröity -tilasta
Kunhan pyörä saapuu niin pistähän arviota lankaan.
Katselin että aikalailla samanlaiselle käytölle hommasit pyörän (työmatkapyöräilyä läpi vuoden, lapsen kuskausta pyöräkärryllä jne.)
Itellä työn ja paikkakunnan vaihtumisen myötä alkanut kiinnostamaan työmatkapyöräily läpi vuoden ja toivoisin että sähköpyörän hankkimalla ei tarvitsisi toista autoa ostaa talouteen.
"Oikeassa" pyöräliikkeessä noista veloitetaan välillä paljonkin, mutta yleensä tällöin myös työ on oikeasti tehty ja laatu kunnossa. Tosin 150€ ensihuollosta silti kuulostaa melko korkealta.Kohtapuolin olisi pyörän ensihuolto edessä, täälläpäin on ensihuollot aika hintavia (noin 150€) mikä vähän ihmetyttää.
"Oikeassa" pyöräliikkeessä noista veloitetaan välillä paljonkin, mutta yleensä tällöin myös työ on oikeasti tehty ja laatu kunnossa. Tosin 150€ ensihuollosta silti kuulostaa melko korkealta.
XXL:stä saa ensihuollon 50€, mutta mitä omat kokemukset on, niin ropellettu hieman sinne päin, rasvaisia sormenjälkiä ympäri runkoa jne. XXL pyörähuolto | XXL
Jos ja kun siinä tuo Boschin Smart System on, niin ei sitä tarvitse viralliseen huoltoon viedä, kun päivitykset pystyy ajamaan puhelimen kautta itsekin.Juu niin on, sitten on kyllä niin että saa 66%/50% alennuksen ensihuoltoon jos pyörä on ostettu samasta pyöräliikkeestä missä pyörä huolletaan. Hyvää bisnestähän se on kun näitä Boschin jälleenmyyjiä löytyy kolme kappaletta 100km säteellä ja kaikilla tosiaan aika samoihin hintoihin ensihuollot. Epäilen ettei mun pyörää huolleta sen pidempää kuin näitä liikkeen omia pyöriä..
Esimerkki Rtechin sivulta Liikkeestämme ostetun pyörän ensihuolto | RtechMitä noissa ensihuolloissa tarkalleen ottaen huolletaan?
Esimerkki Rtechin sivulta Liikkeestämme ostetun pyörän ensihuolto | Rtech
Polkupyörän ensihuolto sisältää:
Eli tuossa ensimmäisen ~200km aikana jos huomaa että kuuluu ylimääräisiä ääniä, jarrut laahaa jarrupaloihin tms., niin niistä kannattaa mainita että tulee kuntoon.
- - Keskiölaakerin kiristys
- - Rattaanpulttien ja takapakan kiristys
- - Vanteiden rihtaus ja napojen tarkistus
- - Jarrujen keskitys / säätö
- - Vaihteiden säätö (vaijerien ja kuorien vaihto tarvittaessa, sekä vaihtajan korvakkeen oikaisu tarvittaessa, osien veloitus erikseen)
- - Ketjun voitelu tarvittaessa
- - Polkimien asennuskireyden tarkistus
- - Rengaspaineiden tarkistus sekä paineen lisäys tarvittaessa
- - Ohjainlaakerin säätö ja kannattimen sekä tangon kiristysruuvien tarkistus ja kiristys
- - Satulan sekä satulatolpan kiristys tarvittaessa
- - Takaiskarin kiinnityksen ja rungon linkkujen tarkastus
- - Sähköpyörissä Bosch ohjelmiston päivitys viimeisimpään versioon
- - Koeajo
Bike-discountista tilatessa tuli muistaakseni jokin tarkistuslista mitä oli jo kasattaessa/lähettäessä tarkistettu, mutta aina voi olla jotain pientä, mikä tarvitsee tuossa ensihuollossa vielä säätää.
Juu. Toi liikkeestä ostetun pyörän ensihuolto on vissiin 99e.Tästä voi myös päätellä, että tuo kaikki on pääasiassa valohoitoa. Hyvähän ne on tarkistaa tietysti, mutta kyllä on rasvainen hinta 150e tuolle ketjujen voitelulle. "vaihteiden säätö" ja "vanteiden rihtaus" on ihan samaa sarjaa, ei uusissa vanteissa mitään rihtauksen tarvetta ole jos ei ole törmäilty tms.
No juu, tuntipalkoille pääsee helposti, se laakerinsuoja maksaa 2,95e ja rasvatuubi jokusen euron, helppo homma jos kykenee kammen ottamaan irti, vikakoodien luku ei maksa mitään, eikä niitä sen kummemmin tarvitse lukeakaan jos kaikki toimii.Juu. Toi liikkeestä ostetun pyörän ensihuolto on vissiin 99e.
Ja sitten sähköpyörän perushuolto on 189e johon sisältyy edellämäinittujen lisäksi:
Jos noi osaa ite vaihtaa, niin kyllähän siinä säästää pitkän pennin.
- - Bosch moottorinlaakerinsuojan vaihto ja rasvaus (sisältää osat)
- - Bosch vikakoodien luku
Perhana, tässähän tekisi hyvän tilin jos perustaisi pyöränhuoltofirman.No juu, tuntipalkoille pääsee helposti, se laakerinsuoja maksaa 2,95e ja rasvatuubi jokusen euron, helppo homma jos kykenee kammen ottamaan irti, vikakoodien luku ei maksa mitään, eikä niitä sen kummemmin tarvitse lukeakaan jos kaikki toimii.
Boschilla ainakin on ihan oma huoltosoftansa, johon pitää olla valtuutettu huoltaja ja lisenssi maksaa jotain.Ja eiköhän tuon päivityshommelinkin opettelisi muutamassa tunnissa eri moottorityypeille.
Ja kaikki autoja kotonaan ropaavatkin varmaan maksaa lisenssimaksut koodinlukusoftistaBoschilla ainakin on ihan oma huoltosoftansa, johon pitää olla valtuutettu huoltaja ja lisenssi maksaa jotain.
Smart Systemissä käyttäjä toki itse saa perus päivitykset tehtyä itse, mutta esimerkkinä tuolla oikealla huoltosoftalla tuli (tai siis aktivoitiin, että seuraavassa itse tehtävässä OTA päivityksessä tulee) uusi adaptiivinen ajotila ja akusta virtansa ottavan valon aktivointi piti tuolla tehdä.
Ite latasin play storesta ilmaisen koodinlukusoftan ja obd2 -wifi yhteydellä toimivan lukulaitteen reilulla 10eurolla ebaysta.Ja kaikki autoja kotonaan ropaavatkin varmaan maksaa lisenssimaksut koodinlukusoftistaSe boschin huoltosofta on ihan vapaasti ladattavissa ja etsivä löytää kyllä keinot millä sen saa kotiläppärissä toimimaan.
Tässä nyt leikittiin ajatuksella perustaa pyörähuolloille joku nyrkkipaja, jossa piratisoidun ohjelmiston käyttö olisi melko kyseenalaista.Ja kaikki autoja kotonaan ropaavatkin varmaan maksaa lisenssimaksut koodinlukusoftistaSe boschin huoltosofta on ihan vapaasti ladattavissa ja etsivä löytää kyllä keinot millä sen saa kotiläppärissä toimimaan.
Joo silloin, kun takuu on voimassa, niin ehdottomasti käytetään pyörää valtuutetussa huollossa.Tässä nyt leikittiin ajatuksella perustaa pyörähuolloille joku nyrkkipaja, jossa piratisoidun ohjelmiston käyttö olisi melko kyseenalaista.
Tiedä miten hyvin toimisi, kun se ottaa yhteyttä Boschiin noiden huoltopyyntöjen/-kuittauksien tekemiseen (katselin vierestä kun valoa kävin aktivoimassa).
Kukin huoltakoon pyöränsä miten huoltaa, oli se sitten itse tai käyttämällä näitä huoltopalveluita. Uuden pyörän kanssa moottorilla kun on yleensä se 2 vuoden takuu, niin sen ajan ehkä ihan suositeltavaa mennä ohjeiden mukaan, että takuu säilyy.
"vanteiden rihtaus" on ihan samaa sarjaa, ei uusissa vanteissa mitään rihtauksen tarvetta ole jos ei ole törmäilty tms.
Kyllä juurikin niin, mutta kun se kirjoitetaan noin tuohon listalle, niin se kuulostaa hienommalta kuin mitä se onkaan. Ei ole ollenkaan yhtä hienon kuuloinen jos siinä lukee vanteiden tarkastus.Todennäköisesti tuossa rihtauksella tarkoitetaan sitä, että vanteiden suoruus tarkastetaan ja pinnojen kireys käydään läpi.
Pinnojen kireydessä voi aivan hyvin olla tehtaan jäljiltä vaihtelua ja jopa yksittäisiä löysiä pinnoja, jotka altistaa vanteiden vaurioille.
Kyllä juurikin niin, mutta kun se kirjoitetaan noin tuohon listalle, niin se kuulostaa hienommalta kuin mitä se onkaan. Ei ole ollenkaan yhtä hienon kuuloinen jos siinä lukee vanteiden tarkastus.
No melkein se helpompaa on tarkistaa kun ottaa kiekon irti pyörästä ja laittaa pukkiin ja tarkistaa pinnojen kireyden + vanteen suoruuden.
Itsellä on takakiekossa notko sen takia, koska ilmeisesti tehtaan jäljiltä pinna tai pari oli ollut turhan löysällä ja olen ajanut sen kohdan sopivasti juurakkoon tms.
Tuo on totta, mutta jotkut liikkeet tarkistavat ne jo ennen luovutusta ja säätäväät vaihteet ja jarrut. Itse ainakin Jyväskylän Rideltä sain tuosta hyvän kokemuksen, vaikka ostin pyörän postituksella. Pyörä oli hyvin koottu ja säädetty, eikä ole tarvinnut kuin ajaa. Olivat paketoineet pyörän siis uudelleen kokonaisena, joten mitään ei tarvinnut oikeasti tehdäTottakai vanne pukkiin jos säätää tarvitsee enemmän, mutta aluksi kun pyörä on kiinni telineessä ja jo ilmassa muutenkin, siinä se tarkistus tuossa huollossa tehdään, paikallaan pyöritetään. Ei sitä vannetta normaalisti irti oteta, jos ei ole pakko.
Ja poikkeustapauksia lukuunottamatta ei ole pakko, vaan pelkkä tarkastus riittää ja ehkä jonkun pinnan minimaalinen kiristäminen.
Tehtaan jäljiltä ylipäätänsä olisi hyvä vanteet ja muiden pulttien kiristys tarkistaa jo ennen ensimmäistäkään ajoa, eikä vasta myöhemmin ensihuollossa.
Intersportissa maksoi heiltä ostetun sähköpyörän ensihuolto 30 €. Ja perus-/vuosihuolto oli 120 € muistaakseni + osat.Juu. Toi liikkeestä ostetun pyörän ensihuolto on vissiin 99e.
Ja sitten sähköpyörän perushuolto on 189e johon sisältyy edellämäinittujen lisäksi:
Jos noi osaa ite vaihtaa, niin kyllähän siinä säästää pitkän pennin.
- - Bosch moottorinlaakerinsuojan vaihto ja rasvaus (sisältää osat)
- - Bosch vikakoodien luku
Itsellänikin on intersportista hyviä kokemuksia. Aikoinaan ostin liian kapean lestin omaavat luistimet Jumbon intersportista ja Puhoksen intersportissa levensivät lestin ilmaiseksi. Palvelu oli erinomaista ja paikan päällä oleva kaveri oli tilanteen tasalla. Oli mukava jutella osaavan kaverin kanssa ja siinä sain itsekin lisää opettavaa tietoa. OffTopic mutta onhan se hienoa kun palvelu pelaa ja pro-tason tuotteista pidetään hyvää huolta. Kun marssin kassalle, niin kaveri huikkasi kassaneidille ja sanoi, että "tämän kaverin palveluista ei sitten veloiteta mitään". Sydäntä lämmittävä kiitos edelleenkin Puhoksen ja Jumbon intersportille. Eli kyllä se vaikuttaa isoissa määrin, mistä ostetaan, mitä ostetaan ja missä huolletaan.Intersportissa maksoi heiltä ostetun sähköpyörän ensihuolto 30 €. Ja perus-/vuosihuolto oli 120 € muistaakseni + osat.
Olen samaa mieltä, erittäin kallis mesta.Intersportista puheeollen olen aina hyvin hämmentynyt kun joku kertoo sieltä ostaneensa jotain. Muutaman kerran kun sinne olen eksynyt niin henkeä täytyy haukkoa hintatasoa ihmetellessä. Myyjiä on aina enemmän kuin asiakkaita ja hyökkäävät liimatukat heti kyselemään typeriä eivätkä ymmärrä jos sanon että en kaipaa apua.
Meillä oli firman diili tuon kaupan kanssa nastarenkaista -50%. No kävin katsomassa ja tuon alennetun hinnan kanssa oli silti 40 euroa kalliimpi kuin oli hinta Saksasta tilattuna posteineen. Hintataso on aivan käsittämätön ja tuo myyjien armeija niin täytyy ihmetellä miten nuo pysyvät yleensäkään pystyssä. Ei noissa asiakkaita näe kuin 1-2 kerrallaan kun käyt kääntymässä.
Varmaan ihan hyvä kauppa jollekin Kalewi ja Marjatta 80v tyypeille mutta riittääkö noita nyt niin paljon että homma pyörisi voitolla?
No, Eastonista ostin sähköpyörän kun ei ko. mallia mistään halvemmallakaan löytynyt. Ja huolto on kahden kerran kokemuksella ollut erittäin hyvää. Mutta voi toki olla toisenlaisiakin kokemuksia jollain.Intersportista puheeollen olen aina hyvin hämmentynyt kun joku kertoo sieltä ostaneensa jotain. Muutaman kerran kun sinne olen eksynyt niin henkeä täytyy haukkoa hintatasoa ihmetellessä. Myyjiä on aina enemmän kuin asiakkaita ja hyökkäävät liimatukat heti kyselemään typeriä eivätkä ymmärrä jos sanon että en kaipaa apua.
Meillä oli firman diili tuon kaupan kanssa nastarenkaista -50%. No kävin katsomassa ja tuon alennetun hinnan kanssa oli silti 40 euroa kalliimpi kuin oli hinta Saksasta tilattuna posteineen. Hintataso on aivan käsittämätön ja tuo myyjien armeija niin täytyy ihmetellä miten nuo pysyvät yleensäkään pystyssä. Ei noissa asiakkaita näe kuin 1-2 kerrallaan kun käyt kääntymässä.
Varmaan ihan hyvä kauppa jollekin Kalewi ja Marjatta 80v tyypeille mutta riittääkö noita nyt niin paljon että homma pyörisi voitolla?
Tuo kertoo todella hyvästä palvelusta ja tyytyväisyystakuusta.Puhoksen Intersport (nykyään Easton) on aivan huippu mesta. Itse kanssa ostin liian kapeat luistimet ja sain ne vaihdettua toiseen malliin täydellä hyvityshinnalla, vaikka terät oli jo ajettu minun profiiliin ja olin yhdet treenit niillä vetänyt.
Toisaalta tarkoittaakohan tuo samalla sitä, että ne myydään seuraavalle uusina täydellä hinnalla.Tuo kertoo todella hyvästä palvelusta ja tyytyväisyystakuusta.
Haulla "ebike rear lights" löytyy monenlaista takavaloa. Itsellä on Lezynen tavaratelineeseen kiinnittyvä takavalo. Ja edessä Lupine SL SF.Toisaalta tarkoittaakohan tuo samalla sitä, että ne myydään seuraavalle uusina täydellä hinnalla.
Ketjun aiheeseen palaten:
onko tiedossa saako ep8-moottorille takavaloa, joka ottaisi virtansa pyörän sähköistä?
Ketjun aiheeseen palaten:
onko tiedossa saako ep8-moottorille takavaloa, joka ottaisi virtansa pyörän sähköistä?
Luuletko tosiaan,että luistimet joiden terät on profiloitu, myydään uutena?Toisaalta tarkoittaakohan tuo samalla sitä, että ne myydään seuraavalle uusina täydellä hinnalla.
Niinpä taitaakin olla, kiitoksia!Ep8 taisi olla siitä kätevä, että moottorin kupeessa on suoraan +/- liittimet valoja ja muita lisälaitteita varten ja ne saa päälle ajotietokoneen kautta.
Eli teoriassa mikä vain 12V jännitettä sisään ottava käy.
Luuletko, että asiakkaan myyntikelvottomiksi tekemät luistimet otettaisiin täydellä hyvityksellä takaisin, jos niistä ei otettaisi täyttä hintaa seuraavalta. Aika huonoa bisnestä firmalta, jonka tavoitteena on tehdä voittoa.Luuletko tosiaan,että luistimet joiden terät on profiloitu, myydään uutena?
Herää jo
Eihän ne mitään myyntikelvottomia ole jos asiakas on ne palauttanut. Ne vaan täytyy myydä alennettuun hintaan koska kyseessä on asiakaspalautus.Luuletko, että asiakkaan myyntikelvottomiksi tekemät luistimet otettaisiin täydellä hyvityksellä takaisin, jos niistä ei otettaisi täyttä hintaa seuraavalta. Aika huonoa bisnestä firmalta, jonka tavoitteena on tehdä voittoa.
Ellei sitten liikettä ole petetty siinä vaiheessa, kun tavaraa on palautettu liikkeeseen. "Ei näihin mitään muokkauksia ole tehty."
Typerä kysymys, mutta eikös tähän mene ihan normaali sisäkumi Schwalbe Ice Spiker Pro Performance RaceGuard DD 27.5+ Folding Studded Tyres
Schwalbe Magic Mary 65-622 | Eddy Current 65-584 Evolution foldable
Tollasille kesäkiekoille siis korvaajat hakusessa talvea varten.
Jos laittaisi sähkömaasturin työsuhdepyöränä noin 3700-3900e haarukassa, mikä olisi parasta, mitä tuohon rahaan voisi saada? Nöyrimmiten pyydän suositteluja tietäjiltä
Vielä kun löytäisi Saksanmaalta tuon isomman kumin, ei ainakaan Bike Componentsilla näkynyt löytyvän 65-622 nastakumia ja Suomessa hinnat yli 100€ kun ulkomailta reilut 60€ ja rahti.